http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7552689.stmquote:After two days of Russian air raids causing panic among the population in Gori, suddenly on Sunday the atmosphere feels a little more relaxed.
Groups of soldiers with their weapons still slung over their shoulders, but now dressed in civilian clothing, have been wandering the streets of Gori and along the road heading back to the Georgian capital, Tbilisi - a sense of relief on their faces.
The frenetic, almost wild, activity of the past 72 hours as thousands of troops poured into Gori before being deployed into South Ossetia has gone.
So too the incessant wailing of ambulance sirens as the dead and injured from the fighting and bombing were ferried to hospital.
But no-one knows what will happen next.
New atmosphere
But driving just a few kilometres north from Gori towards South Ossetia, the atmosphere suddenly changed.
The road was lined with troops, tanks and other military equipment withdrawn from the battle zone in South Ossetia overnight.
We tried talking to one group of soldiers resting by the side of the road. But their commander bristled at the arrival of a group of foreign journalists, swearing at us and refusing to let us film.
It was perhaps an indication that morale was low after what looked like a defeat for the Georgian army which had failed to seize control of the South Ossetian capital, Tskhinvali.
The battle was ferocious, but brief; the tiny Georgian army was no match for the might of the Russian military which now has full control of the city.
Unlike on Saturday when we were prevented from reaching South Ossetia by Georgian troops, on Sunday we were able to continue along the road right up to the main crossing point.
It was manned by Russian soldiers who are officially peacekeepers.
Not surprisingly, they were much more relaxed and talkative, allowing us to film what we wanted.
They happily told us they had watched the columns of Georgian military units withdrawing from South Ossetia, saying 90% of the tanks and other heavy armour had returned.
Border fighting
But at the border, it soon became apparent the Georgian withdrawal had not brought an end to the fighting.
It seemed there were still some Georgian units within South Ossetia fighting the Russians.
We witnessed an artillery barrage, with the shells landing about 1km (0.6 mile) from the checkpoint.
And just a few hundred metres beyond the Russian checkpoint, the road leading into Tskhinvali remained extremely dangerous.
There had been heavy exchanges of gunfire, mortars were being used and overhead Russian jets had been seeking out targets.
As we drove back through the Georgian villages towards Gori, we came across people still fleeing the area.
The Georgian withdrawal had made little difference to the daily trauma they had been experiencing since the war began.
One man driving out on his tractor was angry his government had decided to quit the fight for South Ossetia and appealed to the international community to protect them.
But that seemed a forlorn hope.
kan je me deze tekst even per pm toesturen?quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:59 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7552689.stm
Ik denk dat dat buiten Georgie wel meevalt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:55 schreef Steeven het volgende:
Dit kan nog steeds heel naar aflopen.
Benieuwd wat ze met oekraine gaan doen, want zij hebben steunen georgie.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk dat dat buiten Georgie wel meevalt.
De Russen hebben laten zien dat ze niet met zich laten fucken en de VS of enig ander land gaan vanwege Georgie echt geen conflict met Rusland aan. Dat NAVO lidmaatschap kan Georgie nu ook wel vergeten. De Russen hebben deze fout van de Georgische regering briljant uitgespeeld en hun strategische positie danig versterkt.
Dit is onvervalst imperialisme van Rusland, dit kan zeker weten nog nare trekjes krijgen. Als Rusland hiermee wegkomt, zal het dit in de toekomst meer gaan doen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
De Russen hebben laten zien dat ze niet met zich laten fucken en de VS of enig ander land gaan vanwege Georgie echt geen conflict met Rusland aan. Dat NAVO lidmaatschap kan Georgie nu ook wel vergeten. De Russen hebben deze fout van de Georgische regering briljant uitgespeeld en hun strategische positie danig versterkt.
Geschiedenis wordt niet in drie weken of drie jaar geschreven.......Kijk nog eens terug als je 70 jaar oud bent....quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Natuurlijk.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:11 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Geschiedenis wordt niet in drie weken of drie jaar geschreven.......Kijk nog eens terug als je 70 jaar oud bent....
Klopt ook niet, Rusland zou maar 150-200 tanks hebben in Ossetië.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:17 schreef Pumatje het volgende:
wtf dit klopt echt niet
weirdomv
GEORGIË
* Manschappen: 26.900
* Gevechtstanks: 82
* Gewapende personenvoertuigen: 139
* Gevechtsvliegtuigen: 7
* Zware artillerie: 95
RUSLAND
* Manschappen: 641.000
* Gevechtstanks: 6.717
* Gewapende personenvoertuigen: 6.388
* Gevechtsvliegtuigen: 1.206
* Zware artillerie: 7.550
Bron Janes Sentinel Country Risk Assessments [133]
idd.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:10 schreef Demophon het volgende:
[..]
Dit is onvervalst imperialisme van Rusland, dit kan zeker weten nog nare trekjes krijgen. Als Rusland hiermee wegkomt, zal het dit in de toekomst meer gaan doen.
Georgie heeft duidelijk haar hand overspeeld. Zouden ze nu echt hebben gedacht dat de VS ze te hulp zouden komen? Georgie heeft de VS gesteund in Irak en nu verwachtten ze iets terug te krijgen...niet dus. Oekraine zie ik die fout niet maken. Natuurlijk proberen alle landen die slechte relaties hebben met Rusland het conflict breder te trekken in de hoop dat ze Westerse steun krijgen, maar volgens mij werkt dat averrechts. Westerse landen zullen nu veel terughoudender zijn om die landen op te nemen in de NAVO en/of EU.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:19 schreef Steeven het volgende:
Als Oekraïne haar dreigement van het blokkeren van de Russische vloot in de Zwarte Zee uitvoert kan het wederom nog erger worden. De Baltische staten en Polen riepen ook al om maatregelen. Alle ex-sovjetstaten zijn superpissed.
Heel goed mogelijk inderdaad.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:36 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ik vrees dat de Russen met hun "humane actie" meer los zullen maken dan dat ze ooit beseft hebben.![]()
Meer onderdrukte volkeren in Rusland zullen gaan opstaan en roepen om onafhankelijkheid.
Ja en? De VS en bondgenoten doen dit al tientallen jarenquote:Op zondag 10 augustus 2008 19:10 schreef Demophon het volgende:
[..]
Dit is onvervalst imperialisme van Rusland, dit kan zeker weten nog nare trekjes krijgen. Als Rusland hiermee wegkomt, zal het dit in de toekomst meer gaan doen.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:08 schreef Demophon het volgende:
Half uur geleden heeft Rusland de nationale luchthaven bij Tbilisi gebombardeerd
het was toch grondgebied van Georgië?quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heel goed mogelijk inderdaad.En dan is Rusland hypocriet natuurlijk.
Ik weet nog steeds niet aan wiens kant ik nu eigenlijk sta. Ik hoop gewoon dat Georgie het gebied opgeeft, winnen kunnen ze toch niet. Is er dan blijkbaar toch erg veel verschil tussen wonen in Georgie en Rusland, dat die bevolking daar zich zo nodig wil afsplitsen van Georgie? Minderheden hou je immers altijd.
En Rusland zit vast niet achter die olie aan. Die hebben genoeg.
Klopt, maar moeten al die Russen dan maar verhuizen?quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:33 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
het was toch grondgebied van Georgië?
Dat Rusland roept dan de Russen daar bedreigd werden is logisch, dat deed Hitler ook in '38 bij Tjechië als ik het goed heb
ik kan me toch niet voorstellen dat georgie echt gedacht heeft dat de navo zou bijspringen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Georgie heeft duidelijk haar hand overspeeld. Zouden ze nu echt hebben gedacht dat de VS ze te hulp zouden komen? Georgie heeft de VS gesteund in Irak en nu verwachtten ze iets terug te krijgen...niet dus.
Ik neem aan dat dit argument mede gebruikt wordt door de Russen om Georgië aan te pakken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, maar moeten al die Russen dan maar verhuizen?
Het is gewoon heel dom van Georgie om met groot militair materieel Z.Ossetie binnen te trekken en erger. Daarmee hebben ze de Russen een 'legale' reden gegeven om de bevolking daar te 'beschermen'. Het belang voor de Russen is vooral het ongeschikt maken als NAVO kandidaat van Georgie. Daar zijn ze nu al in geslaagd, want er gaat in het westen nooit meer genoeg steun zijn om Georgie toe te laten tot de NAVO. Briljant gedaan.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:33 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
het was toch grondgebied van Georgië?
Dat Rusland roept dan de Russen daar bedreigd werden is logisch, dat deed Hitler ook in '38 bij Tjechië als ik het goed heb
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze dat echt dachten, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze dachten dat de Russen niets zouden doen. Kortom, het is me een raadsel. Ik zie geen enkel realistisch scenario waarin ze hadden kunnen winnen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:39 schreef Caesu het volgende:
ik kan me toch niet voorstellen dat georgie echt gedacht heeft dat de navo zou bijspringen.
Maar dat kost het huidige regime dan wel de kop. Lijkt me onwaarschijnlijk dat dit de opzet was.quote:georgie had misschien signalen gehad dat rusland niet zou ingrijpen.
daar hebben ze zich dus behoorlijk in vergist.
of het hele idee hiervan was om die afvallige provincies dan maar kwijt te raken op deze manier.
misschien was dat een voorwaarde voor het in december starten van de navo-toetredingsprocedure.
dat georgie niet vrijwillig de provincies had laten gaan maar er toch nog voor gevochten heeft.
Dat sowieso.quote:die sakaasvili kan wel inpakken nu trouwens.
Is goed mogelijk. Ik heb ook zoiets...waarom meteen een oorlog? Kan je niet gewoon eerst rond de tafel met elkaar gaan zitten en proberen het eens te worden? Het is inderdaad Georgisch grondgebied dus Rusland heeft er geen recht op.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:40 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit argument mede gebruikt wordt door de Russen om Georgië aan te pakken.
mss het Indonesiëprincipe: "Waar een iemand uit ons land woont, is ons grondgebied"? (Nieuw-Guinea, '62)
quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het is gewoon heel dom van Georgie om met groot militair materieel Z.Ossetie binnen te trekken en erger. Daarmee hebben ze de Russen een 'legale' reden gegeven om de bevolking daar te 'beschermen'. Het belang voor de Russen is vooral het ongeschikt maken als NAVO kandidaat van Georgie. Daar zijn ze nu al in geslaagd, want er gaat in het westen nooit meer genoeg steun zijn om Georgie toe te laten tot de NAVO. Briljant gedaan.
juist, het zal me niets verbazen dat de Russen behoorlijk hebben zitten stoken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is goed mogelijk. Ik heb ook zoiets...waarom meteen een oorlog? Kan je niet gewoon eerst rond de tafel met elkaar gaan zitten en proberen het eens te worden? Het is inderdaad Georgisch grondgebied dus Rusland heeft er geen recht op.
ik heb er nu al meer dan 300 geteld als ik alle colonnes zie. Heb zelfs een treintransport gezien met T-72 tanks.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:20 schreef Steeven het volgende:
[..]
Klopt ook niet, Rusland zou maar 150-200 tanks hebben in Ossetië.
Daarom zette ik een paar posts terug al een disclaimer "mensenleed bla bla bla....".quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Statistisch gezien is het ook geen slechte zet van Rusland. Alleen we hebben het hier wel over mensenlevens.
Waar zit jij dat je dat kunt tellen?quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:49 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ik heb er nu al meer dan 300 geteld als ik alle colonnes zie. Heb zelfs een treintransport gezien met T-72 tanks.
wikipediaquote:Op zondag 10 augustus 2008 19:17 schreef Pumatje het volgende:
wtf dit klopt echt niet
weirdomv
GEORGIË
* Manschappen: 26.900
* Gevechtstanks: 82
* Gewapende personenvoertuigen: 139
* Gevechtsvliegtuigen: 7
* Zware artillerie: 95
RUSLAND
* Manschappen: 641.000
* Gevechtstanks: 6.717
* Gewapende personenvoertuigen: 6.388
* Gevechtsvliegtuigen: 1.206
* Zware artillerie: 7.550
Bron Janes Sentinel Country Risk Assessments [133]
Ruil het woordje Rusland voor Amerika in, zelfde verhaal...quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:18 schreef Lyrebird het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat Rusland hier mee weg komt. O wacht, het gaat om de Russen. Die komen overal mee weg.
quote:De afgelopen dagen was om de kleine regio aan de grens met Rusland een felle strijd gevoerd, waardoor talrijke doden vielen. Georgië gaf zijn strijdkrachten zondag het bevel tot een onmiddellijk staakt-het-vuren. Ook bood de regering in de Georgische hoofdstad Tbilisi de Russen een bestand aan.
De Russische strijdkrachten hadden eerder de terugtrekking bevestigd van het Georgische leger uit de Zuid-Ossetische hoofdstad Tschinvali. De plaats zou grotendeels onder controle van Russische troepen zijn gebracht. Elders kwam het nog wel tot confrontaties.
De Russische president Dmitri Medvedev benadrukte dat uitsluitend een volledige terugtrekking van het Georgische leger een einde kan maken aan het conflict. Een woordvoerder van de Georgische minister van Binnenlandse Zaken bestempelde de aftocht niet als militaire nederlaag, maar als een noodzakelijke stap om een ,,humanitaire catastrofe" te vermijden.
Na het begin van het verrassende Georgische offensief midden vorige week in Zuid-Ossetië reageerden de Russen met bombardementen van militaire doelen. Zondag was een militair vliegveld nabij de Georgische hoofdstad Tbilisi doelwit.
Ook trok Rusland oorlogsbodems samen voor de Georgische kust aan de Zwarte Zee, maar de schepen vertrokken zondag weer. Volgens Russische persbureaus zou Moskou met een blokkade wapenleveranties hebben willen voorkomen. Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken sprak dat tegen.
Internationaal werd het geweld in Georgië veroordeeld. De Amerikaanse president George Bush noemde de Russische aanvallen op Georgisch grondgebied een ,,gevaarlijke escalatie". Hij riep de partijen op tot een terugkeer naar de situatie van 6 augustus, vóór het Georgische offensief.
De Europese Unie kondigde een bemiddelingspoging aan. De Franse minister van Buitenlandse Zaken, Kouchner, vertrok als voorzitter van de unie naar Georgië. Hij werd begeleid door zijn Finse collega Stubb, die namens de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa optreedt.
Tijdens het offensief in Zuid-Ossetië zag Georgië zich elders in het land met een tweede oorlogsfront geconfronteerd. In de eveneens afvallige regio Abchazië in het westen besloten opstandelingen de wapens op te pakken en een offensief te beginnen tegen de Georgische troepen in het gebied. Net als in Zuid-Ossetië wonen ook hier veel etnische Russen.
Volgens Georgië bombardeerden Russische vliegtuigen twee dorpen in de Kodorivallei, dat Abchazië van de rest van Georgië scheidt. Het strategische dal is het enige deel van de regio dat nog volledig onder Georgische controle is.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:55 schreef weirdomv het volgende:
[..]
wikipedia
en het Janes Sentinel Country Risk Assessments is uitermate betrouwbaar.
De vraag is waar je die grens definieert, als je die grens definieert tussen Noord en Zuid Ossetië, dan zitten ze al lang over de grens. Als je die grens definieert als zijnde de buitengrens van de Zuid-Ossetische Autonome Regio, dan verwacht ik niet dat ze er bewust overheen gaan.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:00 schreef Het_hupt het volgende:
Volgens de NY Times gaan de Russen over de grens met Georgië.
mss gebruiken ze het argument, dat Zuid Ossetië in principe groter is, dan de landsgrenzen van nuquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De vraag is waar je die grens definieert, als je die grens definieert tussen Noord en Zuid Ossetië, dan zitten ze al lang over de grens. Als je die grens definieert als zijnde de buitengrens van de Zuid-Ossetische Autonome Regio, dan verwacht ik niet dat ze er bewust overheen gaan.
Als je de chronologie zo bekijkt dan kunnen de Zuid-Ossetiers zeker aanvoeren dat zij geen deel hadden aan de onafhankelijkheidsverklaring van Georgië om het simpele feit dat Zuid-Ossetië toen al niet meer gecontroleerd werd door Tiblisi. Ze hebben geen enkele keer deelgenomen aan het Georgische politieke leven. Dat kan een argument zijn (of dit valide is is een andere discussie).
compleetquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:14 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Toch klopt er echt geen hol van.
Dit is de sterkte van bijvoorbeeld Leger District Moskou .. of Leger discrict Sint-Petersburg.. echt no way de complete russische landmacht. Die is gegarandeerd velen malen groter.
quote:This guy is the favorite "victim" of Georgian PR teams. Poor fellow can barely catch a break between his run arounds from one "bombing" site to another. I wonder if the wardrobe team travels with him. From jeans to battle fatigues, and then shirtles...a real tear jerker
Alle Georgiërs lijken op Arveladze.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:02 schreef Drijfzand het volgende:
Iemand denkt dat een aantal foto's in scene zijn gezet:
http://www.ireport.com/docs/DOC-57914
[..]
quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:05 schreef Frutsel het volgende:
CNN meldde net dat de Russen in de Zwarte Zee een kruiser van Georgie tot zinken hebben gebracht
weet nie of dat dat al gezegd was hier?
quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:06 schreef Pumatje het volgende:
lijken vast wat op elkaar, en stel DAT ze faken..waarom zouden ze in godsnaam dezelfde man gebuiken ?
zou achterlijk zijn.
dan ga ik ook geloven dat USA achter dit alles zit zoals al werd gesuggereerd via nieuwsbronnen
quote:
het klopt wel degelijk, volg mijn link maar.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:14 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Die info over het russische leger van je klopte niet vrind, dat was jou fout.
Ik typte complete ipv compleet. dat was mijn fout.
Klopt, ik heb het ook net gezien op BBC. En nee het was nog niet eerder genoemd. Zinken van een Georgisch schip door Rusland in de wateren van Georgië.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:05 schreef Frutsel het volgende:
CNN meldde net dat de Russen in de Zwarte Zee een kruiser van Georgie tot zinken hebben gebracht
weet nie of dat dat al gezegd was hier?
Och dat deden ze in '39 ook al bij Finland.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:18 schreef Demophon het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het ook net gezien op BBC. En nee het was nog niet eerder genoemd. Zinken van een Georgisch schip door Rusland in de wateren van Georgië.
Rusland eist onvoorwaardelijke terugtrekking van het Georgisch leger. Wat een arrogantie, het lef!Waar dan? Ze zitten al in hun eigen land!
Wat wil je dan dat de Verenigde Staten en de EU doen? Moskou bombarderen?quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:26 schreef Bartleunen het volgende:
IK snap niet dat er geen actie ondernomen word door US/EU/.....
Wist niet dat ie dat beloofd had.quote:Russian officials frequently recall that President Bill Clinton promised Boris Yeltsin that NATO would not expand beyond Eastern Europe.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:02 schreef Drijfzand het volgende:
Iemand denkt dat een aantal foto's in scene zijn gezet:
http://www.ireport.com/docs/DOC-57914
[..]
weg met bnn zit nu in Georgiëquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:52 schreef Bartleunen het volgende:
Lol Nederland 3, try before you die, zit die gast nu ook in Georgie!!
Lol die gast sliep in een wachttoren die werd gebruikt om het land te verdedigenquote:Op zondag 10 augustus 2008 22:05 schreef weirdomv het volgende:
[..]
weg met bnn zit nu in Georgië( ik bedoel dat word nu uitgezonden)
tbyd was hiervoor
ja dat was weg met bnn en niet try before you diequote:Op zondag 10 augustus 2008 22:06 schreef Bartleunen het volgende:
[..]
Lol die gast sliep in een wachttoren die werd gebruikt om het land te verdedigen
Het is mij nu helemaal duidelijk waarom die russen zo snel konden oprukken!
quote:(Novum/AP) - Russische marinescherpen hebben zondag op de Zwarte Zee een Georgische patrouilleboot tot zinken gebracht, meldt het ministerie van defensie in Moskou volgens Russische persbureaus
quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:21 schreef visdiefje het volgende:
US suggest Russia wants "regime change" in Georgia: http://www.reuters.com/article/asiaCrisis/idUSN10272978
Let wel: "European governments". De VS wil alle opties ivm Iran open houden.quote:Khalilzad told reporters the telephone call between Rice and Lavrov was "disturbing," adding that the days of overthrowing European governments by force were over.
Dat is denk ik ook de reden van de Russische aanval.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:21 schreef visdiefje het volgende:
US suggest Russia wants "regime change" in Georgia: http://www.reuters.com/article/asiaCrisis/idUSN10272978
zouden ze in Washington serieus overwegen wat tegen Iran te beginnen?quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:44 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
[..]
Let wel: "European governments". De VS wil alle opties ivm Iran open houden.
hehequote:Churkin reacted angrily at the suggestion that Russia was guilty of terrorizing Georgians.
"This statement, ambassador, is completely unacceptable, particularly from the lips of the permanent representative of a country whose actions we are aware of, including with regard to the civilian populations in Iraq and Afghanistan and Serbia," Churkin told the council.
"Whatever your policy might be, please do not undertake propaganda within the Security Council."
De vraag is ook of ze Wit-Rusland dan als Europees beschouwen. Daar is al eens geprobeerd het regime te veranderen, met wat steun uit de VS (en andere landen).quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:44 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
[..]
Let wel: "European governments". De VS wil alle opties ivm Iran open houden.
Ergens een livestream?quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:00 schreef Burakius het volgende:
Op de Turkse tv is er een groep journalisten die live beelden laten zien. En ze staan vaak dicht bij de actie.
Staat op NieuwNieuws dus dat zal wel van de ANP-feed of DAG zijn.quote:Schepen
Ook Oekraïne heeft zich in het conflict in Georgië gemengd. Het land dreigt Russische oorlogsschepen die voor de kust van Georgië de wapentoevoer naar dat land moeten afsnijden, te weren als zij terugkeren naar de Russische marinebasis in het Oekraïense Sebastopol.
Bij mij doet hij het niet, maar wellicht deze: mms://canli.samanyolu.tv/stvquote:
http://english.pravda.ru/(...)008/106050-georgia-0quote:Ossetian journalists wrote on their website that Georgian troops had captured a group of refugees from one of the regions of S. Ossetia. The Georgian military men locked them in a house and set the house on fire, burning all the people inside alive. An Ossetian woman informed Russian Prime Minister Putin of the hideous crime during his visit to a refugee camp. Another woman told Putin that she had seen a Georgian tank running over an elderly Ossetian woman who was trying to save two children. The woman was running out of the village, occupied the by the Georgian troops.
dat wordt nog wat als oekraine ook een navo-toetredingsproces begint.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:16 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Staat op NieuwNieuws dus dat zal wel van de ANP-feed of DAG zijn.
Met een korreltje zout nemen, net als de "etnische zuiveringen" woorden vanuit Georgiequote:Ossetian journalists wrote on their website that
Als Rusland nou beeldmateriaal had waaruit blijkt dat Georgische soldaten ongewapende burgers aan het vermoorden waren, dan kan de publieke opinie nog omslaan in het voordeel van Rusland. Tot nu toe zijn het alleen beschuldigingen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:36 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
http://english.pravda.ru/(...)008/106050-georgia-0
quote:Bij de gevechten in Zuid-Ossetië is de bevelhebber van de Russische troepen, generaal Anatoli Khroelev, gewond geraakt. De man werd bij artilleriegeschut geraakt en is naar een ziekenhuis in Rusland overgebracht. Dat maakte de generale staf in Moskou bekend.
Na de escalatie van het geweld tussen Georgische troepen en separatisten, trok de 58ste divisie van het Russische leger vrijdag naar Zuid-Ossetië. In het gebied zijn intussen zo'n 10.000 Russische soldaten en 300 pantservoertuigen gestationeerd. De hoofdstad Tschinvali is onder controle van de Russen. Volgens Rusland gaat het om "een vredesmissie" en zijn de gevechten niet gericht tegen de Georgiërs.
http://news.sky.com/skyne(...)icle/200808215074624quote:The Georgian city of Gori is under "massive" attack from Russian artillery and planes and ground forces are preparing for an assault, a Georgian interior ministry spokesman has told the AFP news agency.
Goddelozen....quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:01 schreef Ghazi het volgende:
Er wordt een massale aanval gemeld in de stad Gori. Russische goddelozen voeren luchtbombardementen uit en grondtroepen proberen de stad in te nemen.
en zij zullen hun zwaarden slaan tot spaden, en hun spiesen tot sikkelen; het ene volk zal tegen het andere volk geen zwaard opheffen, en zij zullen geen oorlog meer lerenquote:
Noodzakelijk om de analogie met de NAVO aanvallen op Servië duidelijk te maken.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:05 schreef Xith het volgende:
[..]
En hoe verdedig je de acties in Gori en Poti? Dat was ook Humanitair?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |