quote:
eensgezinswoningenquote:
Dat valt me tegen van jou LV.quote:
Mwah. Vind ik nou niet tenenkrommend. Ik denk dat de meeste mensen het woord met s uitspreken en schrijven en ik vind het gevoelsmatig eigenlijk ook beter. Formeel misschien fout, maar tenenkrommend? Nah..quote:
Het viel mij meteen op, en "eensgezin" klinkt een beetje als "eens een gezin, maar nu gescheiden"...quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mwah. Vind ik nou niet tenenkrommend. Ik denk dat de meeste mensen het woord met s uitspreken en schrijven en ik vind het gevoelsmatig eigenlijk ook beter. Formeel misschien fout, maar tenenkrommend? Nah..
quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:05 schreef Jerruh het volgende:
weet niet of ie al is langsgekomen:
[ afbeelding ]
het duurde even, maar een embryonale zeevaarder is wel tof!quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:05 schreef Jerruh het volgende:
[ afbeelding ]
ik vraag me ook af of hij een zuidwester aan had of dat pakken uit west-indië komen?quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:24 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
het duurde even, maar een embryonale zeevaarder is wel tof!
Ik zie m nietquote:Op zondag 10 augustus 2008 14:05 schreef Jerruh het volgende:
[ afbeelding ]
Westerpakquote:
Wat is er mis met de jaartallen?quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:34 schreef Jerruh het volgende:
[..]
1: kijk goed naar de jaartallen
2: kijk goed naar de locatie van het bord.
-edit : shit te laat enzo-quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:05 schreef Jerruh het volgende:
[ afbeelding ]
ja ik zie het ook niet echt..quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is er mis met de jaartallen?
1567 - 1607 en werd in 1596 uitgezonden.
Zover waren wij ook al. Het gaat om:quote:
quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:34 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Zover waren wij ook al. Het gaat om:quote:
quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:34 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Bijna net zo hilarisch als jouw post.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
echt hilarische fouten haha lachen zeg, haha menselijke fouten haha dus geen machines haha lachen
Daar is niets mis mee.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:32 schreef Omniej het volgende:
Over die Van Heemskerckstraat... Ik zie nog stééds niet wat er mis is met de jaartallen hoor.
En wat mankeert er aan mijn achternaam?quote:
Neequote:
Of moet het ossenworst zijn misschien?quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:40 schreef N.icka het volgende:
Ik zal er wel te simpel voor zijn maar wat is er mis met de broodjes?
Dat viel mij ook op toen ik er langs liep! Geweldige aanbieding inderdaad.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 00:52 schreef Ferry_76 het volgende:
Vandaag bij het Kruidvat gezien: Foto's voor 0,08 cent per stuk!
niets. de user had verkeerd gekeken. Er staat dus alleen prak oid ipv parkquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:23 schreef SummerBreeze het volgende:
Ook ik ben er nog steeds niet achter wat er nou mis zou moeten zijn met de jaartallen op dat straatnaambord.
Als ik dat had geweten.... had ik die klote-bevalling mooi aan me voorbij kunnen laten gaanquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:45 schreef mi_ni_me het volgende:
Aldi heeft deze week een mooie actie:
[ afbeelding ]
quote:HONGKONG - Anky van Grunsven heeft het weer geflikt! Voor de derde opeenvolgende keer heeft de Nederlandse amazone het goud veroverd op de olympische individuele dressuur. Met haar paard Salinero showde ze in Hongkong een fenomenabele kür op muziek. De waardering van de jury was dan ook hoog. Met een score van 82,400 troefde Van Grunsven haar eeuwige rivale Isabell Werth ruimschoots af.
En deze exemplaren zijn waarschijnlijk ook al zindelijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:02 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Als ik dat had geweten.... had ik die klote-bevalling mooi aan me voorbij kunnen laten gaan
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:21 schreef Rewimo het volgende:
Ha, goeie tip. Onze zoon houdt ook niet zo van groenten
Ook niet van saus over zijn spaghetti trouwens
Edit: en we kunnen bij de Aldi weer een nieuwe kopen, begrijp ik
Ik zou em al inscannenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:45 schreef mi_ni_me het volgende:
Aldi heeft deze week een mooie actie:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:40 schreef PiRANiA het volgende:
Wie word de man van Viswijfje 2008? - Ronde 1 Wie word de man van Viswijfje 2008? - Ronde 1
Eerlijk gezegd vind ik 'toendertijd' ook redelijk tenenkrommend...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:36 schreef Jiveje het volgende:
Redelijk oude, maar vond hem toendertijd leuk:
[ afbeelding ]
Die is ook mooi, ja.quote:
Ongelofelijk zeg wat een ontzettend slechte teksten staan daartussen.quote:
Das juist de bedoeling: http://www.bakkerkoning.nl/quote:
Koninklijk ís al afgeleid van koning, dus die extra g is en blijft overbodig.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:29 schreef Cothen het volgende:
[..]
Das juist de bedoeling: http://www.bakkerkoning.nl/
De bakker heet Koning en in plaats van koninklijke broden, maakt hij koningklijke broden.
Waar is die foto gemaakt?quote:
Die foto is hier in Damwoude gemaakt.. Nooit opgevallen die fout, ben benieuwd of hij er nog steeds in zit thoughquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:29 schreef Jerruh het volgende:
[..]rewimo!
[ afbeelding ]
lijkt niks, maar het is toch echt VeenwoudeN.
omgeving Utrechtquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Waar is die foto gemaakt?
[..]
enquote:'Dit baddiertje controleerd de temperatuur van het water Zo weet je zeker dat je veilig badderd!'
quote:'Trek aan het koort en het diertje zwemt door het bad!'
Je bent bij de Theefabriek geweest!quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:07 schreef freecell het volgende:
[ afbeelding ]
Kwam ik vandaag tegen op een theekaart![]()
Let op de thee "bloemen van Hawaï "
Er zit in ieder geval geen bushokje in
quote:Ben jij diegene die met ons mee wilt groeien?!
Altijd lastig, een betrekkelijke bijzin met een ander onderwerp dan de hoofdzin.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:47 schreef Elfletterig het volgende:
Gevonden op JobTrack.nl
Maandag Zwolle is op zoek naar nieuwe collega's:
[..]
Zonddagquote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:51 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Die laatste zie ik niet. Is het die 'vrij parkeren'?
heejj. is dat niet ergens in amsterdam.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:42 schreef Salamander het volgende:
Niet heel tenenkrommend.
[ afbeelding ]
Op het moment dat je aan het lezen bent ben je inderdaad een lezer. Maar klant lijkt me toch beter, zonder hoofdletter natuurlijk.
Persoonlijk zou ik er iets met gelieve bla bla bla van maken.
Megadeth is een bekende metalband, dus zo tenenkrommend is die fout nu ook weer niet.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:22 schreef Rewimo het volgende:
Ah ja, zo staat hier een auto met een bordje "Megadeth"
dat is een band, idiootquote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:22 schreef Rewimo het volgende:
Dit is bij Omegam in Amsterdam inderdaad.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:51 schreef gias het volgende:
[..]
heejj. is dat niet ergens in amsterdam.
ben alleen de naam vergeten, omegam oid
Okee, dan moet ik even een zeker iemand hier naast me in elkaar slaanquote:
\m/quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:22 schreef Rewimo het volgende:
quote:The name Megadeth is a deliberate misspelling of the word megadeath, a term coined in 1953 by RAND military strategist Herman Kahn to describe one million deaths
Dat is echt de meest trieste site die ik ooit gezien hebquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:11 schreef Toeps het volgende:
Ah, daar zijn we weer! Yoka heeft er ook een boel op haar site staan, zie de Onzin afdeling.(Die eend.)
Wii hi hiquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:33 schreef JohnnyBraincloud het volgende:
[..]
Dat is echt de meest trieste site die ik ooit gezien heb
ik werk als externe koerier gewerkt voor AL-west uit Deventer. nu even wat minder ivm stage.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:39 schreef Salamander het volgende:
[..]
Dit is bij Omegam in Amsterdam inderdaad.
Hoezo weet je dat als ik vragen mag?
haha, ja dat ken ik. Ik heb daar gewerkt en zo ongeveer iedere medewerker mag er van dat soort borden maken. Zelfs de meest dyslectische allochtone analfabeetquote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:49 schreef Rewimo het volgende:
Bij de Makro (helaas geen foto):
schoeverdraaiers
en op het bordje eronder:
schroeverdraaies
quote:Naast de verassing die door de leidinggevenden wordt uitgereikt, zal er op elke locatie een verwenteam aanwezig zijn die de medewerkers nog extra in watten zullen leggen. Wil je weten wat de verassing is? Denk aan het thema en je raadt het vast wel!
kwam k tegen via de Google searchquote:KeyExpert
Ridderkerk Wij plaatsen alle soorten sloten binnen 30 minuten aan wezig.
Ter vergelijking: de oude TV-zenders in Lopik leverden een vermogen van 100 kW.. Deze porto's leveren kennelijk 5000x zoveel..quote:Walkietalkies
VOX-functie, 38 CTCSS-signalen, call-toets (10 oproepsignalen), babyfoonfunctie, kanalenzoeker en tweevoudige kanaalbewaking
Max. 500 megawatt zendvermogen
Bereik tot 5 km (onder optimale omstandigheden)
Met riemclips en laadapparaat voor 2 apparaten tegelijk
8 kanalen
OMG!quote:Op maandag 1 september 2008 19:20 schreef marcel-o het volgende:
[ link | afbeelding ]
deze flyert werd door een proppert in mn handen gedrukt op mn vakantie
Ik vind "bevat een vlees" anders toch raar staan.quote:Op donderdag 4 september 2008 18:30 schreef Skv het volgende:
Echt een fout is het niet, maar enorm veel honger wekt het ook niet op:
[ afbeelding ]
quote:
Bronquote:Mooie Malika moderne Mata Hari?
John van den Heuvel en Bert Huisjes
Dubai - Tower Number One is één van de talloze kantoorkolossen aan de Sheik Zayed Road, ofwel dé businessboulevard van Doebai. In een suite op de 17e verdieping zou volgens een tip de internationaal gezochte Malika K. verblijven. Drugshandel, witwassen en betrokkenheid bij moord zijn de feiten waarmee de Marokkaans-Nederlandse 'femme fatale' de afgelopen weken in verband werd gebracht. Sinds haar naam in de media opdook, leek ze van de aardbodem verdwenen.
Mijn god zeg wat een spelfout....quote:'Dat komt waarschijnlijk door de anatomie van de vrouwen. Doordat zij door een betere doorstroming hebben van hun benen en bekken naar hun ruggegraad', meldden de onderzoekers in het wetenschappelijke tijdschrift The Journal of Sexual Medicine.
Spelfout, stijlfout. Maar goed, het is op de FP van Fok... (dat zegt, lijkt me, genoeg.. )quote:Op maandag 8 september 2008 15:05 schreef Omniej het volgende:
Loopje verraadt seksleven vrouwen
[..]
Mijn god zeg wat een spelfout....
Er zit behalve die stijlfout ook echt een enorme spelfout in hoorquote:Op maandag 8 september 2008 16:02 schreef qltel het volgende:
[..]
Spelfout, stijlfout. Maar goed, het is op de FP van Fok... (dat zegt, lijkt me, genoeg.. )
Nou ja, eigenlijk had ik hem rechtstreeks naar de bron moeten linken...quote:Op maandag 8 september 2008 16:02 schreef qltel het volgende:
[..]
Spelfout, stijlfout. Maar goed, het is op de FP van Fok... (dat zegt, lijkt me, genoeg.. )
Ja, dat ontken ik toch ook niet? Ik noemde enkel op wat erin zatquote:Op maandag 8 september 2008 16:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Er zit behalve die stijlfout ook echt een enorme spelfout in hoor
Dat valt dan nog mee... Ik heb een tijdje FP-fouten gemeld aan iemand die de fouten kon verbeteren. Maar dat was in die tijd een redelijke dagtaak.quote:Op maandag 8 september 2008 16:06 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nou ja, eigenlijk had ik hem rechtstreeks naar de bron moeten linken...
Het nieuws komt namelijk van DAG af...Hier staat 't originele bericht, waar de fout nog altijd in zit. (hier op FOK is hij al verbeterd)
quote:MIERLO - Vijftig jaar lang mocht niemand van de vorige eigenaar, KPN, ooit bovenin de 115 meter hoge Mierlose tv-toren kijken, op een enkele brandweerman of plaatszelijk politicus na.
OMG , zo'n groot bedrijf.quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:14 schreef Naamah het volgende:
Staat die Smart nog in Hoog Catharijne? Daar hangt zo'n bord bij (ook gewoon een echt gedrukt bord, niet handgeschreven ofzo..) met dat de aanbieding geldt voor alle Smarts die 'op vooraad' zijn...
Als ie er komende dagen nog staat maak ik een foto!
Jawel, ik heb zelfs het filmpje bekeken om te checken of er een verband was tussen die taalfout en het filmpje.... ik kon er geen vinden, vandaar de post in dit forum.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:19 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je had de aanhalingstekens niet opgemerkt?
Korte brand in woning Spijkenissequote:Binnen drie kwartier werd het sein brandmeester gegeven.
Weet je zeker dat je geen HDTV hebt gekochtquote:Op maandag 15 september 2008 21:45 schreef Rewimo het volgende:
Ben net mijn haar aan het verven met spul van het merk High Gloss Definition Colour.
Wat in de gebruiksaanwijzing prompt vertaald wordt met Hoge Glans Kleuromschrijving
"Gebruik Hoge Glans Kleuromschrijving niet als u allergisch bent blablabla"
Je begrijpt het waarschijnlijk verkeerd. Die lui hebben het verkeerde beroep gekozen en ze vinden het asfalteren teringwerk...quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:11 schreef unlisted_user het volgende:
Jaren geleden op een omleidingsbord gelezen:
"Asfaltterings werkzaamheden"
Zijn ze lekker bezig het asfalt te teren... Misschien wel de voorloper van zoab.
En dat terwijl zo'n pipo van Onze Taal de tekst nota bene nog heeft controleerd op fouten en dubbelzinnigheden. Zie dit bericht in de Telegraaf: http://www.telegraaf.nl/b(...)_de_troonrede__.htmlquote:De levenskwaliteit van burgers wordt verhoogd door goede en toegankelijke zorg. De regering wil de zorg zo organiseren dat mensen met een chronische aandoening deze dicht bij huis ontvangen.
Bron: bovenstaande link, tekst ingekortquote:Taalhulp bij de troonrede
Sinds 1987 krijgen twee medewerkers van Onze Taal als enige buitenstaanders de troonrede vóór de derde dinsdag van september onder ogen. Dat gebeurt onder strikte geheimhouding op het Binnenhof. “Vroeger zaten we met Lubbers of met Kok aan tafel. Inmiddels heeft de premier plaatsgemaakt voor een team van hoge ambtenaren en tekstschrijvers”, vertelt Smulders.
Smulders viert dit jaar zijn 25-jarige jubileum bij Onze Taal. Toen hij net in dienst was, stelde hij aan de regering voor de tekst van de troonrede te verbeteren. Toenmalig premier Lubbers wilde daar niets van weten. “Ons aanbod deed een hoop stof opwaaien. Er werden zelfs Kamervragen gesteld, maar uiteindelijk ging men overstag.”
De troonrede moet taalkundig correct zijn, dat is het doel van het genootschap. “We kijken met onze ervaring en met een onbevangen oog naar de rede om suggesties te doen hoe de tekst beter kan. Staan de komma’s op de juiste plaats? Zijn er dubbelzinnigheden of kan een zin ingekort worden?” Pas als koningin Beatrix de tekst voorleest, weet Smulders welke suggesties zijn overgenomen.
Ach nou ja... "Asfalt teringwerkzaamheden" zou nóg erger zijn geweest.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:11 schreef unlisted_user het volgende:
Jaren geleden op een omleidingsbord gelezen:
"Asfaltterings werkzaamheden"
Zijn ze lekker bezig het asfalt te teren... Misschien wel de voorloper van zoab.
Ik moet bekennen dat ik nou niet echt zit te wachten op gehandicapten die in gelijke plakken zijn gesnedenquote:Als je deze cakesnijder gebruikt heb je nooit meer plakken van ongelijke dikte. Bovendien werkt het ook voor kaas en komkommer. En ook voor gehandicapten is het handig.
Al dit soort fouten zijn terug te voeren op de klassieke advertentie-mop voor honden (moppie) -quote:Op donderdag 18 september 2008 14:19 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik zit nu "Het beste idee van Nederland" te kijken en daar waren 4 meiden met een ontwerp voor een cakesnijder. Dat is volgens de meiden erg handig:
[..]
Ik moet bekennen dat ik nou niet echt zit te wachten op gehandicapten die in gelijke plakken zijn gesneden
Inderdaad, zag het vanmiddag ook.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:19 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik zit nu "Het beste idee van Nederland" te kijken en daar waren 4 meiden met een ontwerp voor een cakesnijder. Dat is volgens de meiden erg handig:
[..]
Ik moet bekennen dat ik nou niet echt zit te wachten op gehandicapten die in gelijke plakken zijn gesneden
Die vind ik eigenlijk wel lolligquote:Op vrijdag 19 september 2008 08:16 schreef Cle0 het volgende:
In België:
[ afbeelding ]
Ik kreeg wel zin in een lekkere malse steak!
maar als dit gewoon echt fout geschreven is, is t wel triestquote:Op vrijdag 19 september 2008 08:16 schreef Cle0 het volgende:
In België:
[ afbeelding ]
Je moet steak wel heel raar uitspreken wil het rijmen op plek... Of is dat niet de gedachte er achter?quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:16 schreef Cle0 het volgende:
In België:
[ afbeelding ]
Eerder op het beroemde bord bij een veerpont:quote:Op donderdag 18 september 2008 14:44 schreef unlisted_user het volgende:
[..]
Al dit soort fouten zijn terug te voeren op de klassieke advertentie-mop voor honden (moppie) -
"Te koop: Lieve hond, eet alles, dol op kinderen. Telefoon *****)
Je denkt dat ze wát bedoelen?quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:36 schreef Naamah het volgende:
Oke.. check voor de gereanimeerde vakjury http://www.rtl.nl/compone(...)RTL_Boulevard_20.xml
Kijken vanaf 2:00 en ik denk dat ze 'gerenmomeerde' bedoelden....
Hij is leuk!
Ehm.. typefoutjequote:Op zaterdag 20 september 2008 17:26 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Je denkt dat ze wát bedoelen?
Desalniettemin een leuke vondst.
Echt.. ik hóóp dat dat het wasquote:Op zaterdag 20 september 2008 19:46 schreef Radobe het volgende:
Ik denk dat het wel reanimeren is omdat de jury terug van weggeweest is. Klonk als een woordgrapje.
quote:het is niet mogelijk bij ons,
Koffie Machine,
koffie halen omdat hij kapot is. excusus voor het ongemak
Heb je nog nooit een appel gefapt?quote:Op zaterdag 20 september 2008 22:11 schreef aerodynamic het volgende:
Hier in de winkel bij de appelflappen die deze week in de aanbieding waren:
Appelfappen
Zakje 3 stuks voor ¤x,xx
"Poort van Kampen"quote:
Om daar nu een speciale ergernis voor in te dienen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 19:44 schreef qltel het volgende:
316 Teletekst za 08 nov
***KRO ******Weekendeditie *********3/4
***Ergernissen ***
De heer Erdogan uit Amsterdam:"Een
van de raarste spelfouten die ik ooit
zag,was te zien in de ondertiteling van
Holland Doc:veelfout in plaats van
veelvoud.
Je vraagt je af hoe sommige mensen aan
hun baan komen." **********************
Niks mis mee. De terugkeer van je partner en het stoppen met alcohol zijn echt wel een probleem...quote:Op woensdag 19 november 2008 19:10 schreef Omniej het volgende:
Sjezus, nog los van die "professeur", wat een ontzettend slechte tekst zeg.
Tenzij.... Garobe gewoon een bestaand merk is voor schuifwandenquote:Op woensdag 26 november 2008 16:18 schreef Frollo het volgende:
Deze vrachtwagen stond vorige week onder aan m'n raam. Letters van een centimeter of 30 hoog dus hè, en dan 'DER' vergeten. Gaat lekker.
[ afbeelding ]
Oh fuck, ik had nog wel in Van Dale gekeken of het niet toevallig iets betekende.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tenzij.... Garobe gewoon een bestaand merk is voor schuifwanden
http://www.garobe.com/
Oei!quote:Op woensdag 26 november 2008 16:45 schreef Sehnsucht het volgende:
DVD cover van de film 'noise':
[ afbeelding ]
Hoop niet dat het een al te grote oplage is...quote:Op woensdag 26 november 2008 16:45 schreef Sehnsucht het volgende:
[ afbeelding ]
Hoezo embryonaal? Hij was 29!quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:24 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
het duurde even, maar een embryonale zeevaarder is wel tof!
Doe maar.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:26 schreef Gwywen het volgende:
Ik wil er wel een keer een foto van maken als ik in de buurt ben
Oepsquote:Op woensdag 26 november 2008 16:45 schreef Sehnsucht het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Beton hard uit
Volgens mij is die T gewoon goed. Zo heb ik heb hem althans vroeger geleerd. Bij de J krul je het helemaal door en dat is hier niet het geval.quote:Op zondag 14 september 2008 13:05 schreef JDude het volgende:
Bij een broodjeszaak in het Brabantse Etten-Leur:
[ afbeelding ]
Leuk hoor, die sierlijke letters. Maar let een beetje op het verschil tussen de J en de T, hmm?
En de P bovenaan heeft ook zo'n krul, nou je het zegt.quote:Op zondag 30 november 2008 21:52 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Volgens mij is die T gewoon goed. Zo heb ik heb hem althans vroeger geleerd. Bij de J krul je het helemaal door en dat is hier niet het geval.
Lijkt me sterk: dat is een werkwoord.quote:Op maandag 1 december 2008 20:31 schreef ThE_ED het volgende:
Ik denk dat het continu om een verwarring met het Engelse continue gaat.
Wat bedoel je: al-Qaeda of dat die vriendin tegen haar zin in op vakantie ging?quote:Op maandag 1 december 2008 19:03 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
schrijf je dat niet anders? of kan dat op 2 manieren?
http://www.telegraaf.nl/b(...)rkeerde_adres__.htmlquote:Dierenactivisten kalken verkeerde huis onder door Thijs Wartenbergh
ZEEWOLDE - Dierenactivisten van het Dierenbevrijdingsfront (DBF) hebben maandagnacht de woning beklad van een gezin in Zeewolde. De activisten hadden echter een ander huis moeten hebben.
Op de buitenmuur van het huis werd in roze verf geschreven 'Bont=moord', ondertekend met DBF. De politie onderzoekt de zaak. De betrokkenheid van het DBF lijkt onmiskenbaar. Deze organisatie bekladde eerder woningen en liet elders in ons land nertsen vrij. Ook werden auto's vernield.
De wagen van de bewoners, Lau (78) en Tiny Steijn (77), werd beschadigd door wat op afbijtmiddel lijkt op het dak te gooien. Ook werden drie banden lek gestoken. De twee zijn hevig ontdaan door het voorval. "Ik wist niet wat ik zag toen ik gisterochtend naar buiten kwam", aldus Steijn. "Wie haalt zoiets in zijn hoofd? Mijn zoon, die ik meteen belde om het te vertellen, had een idee waarom de daders bij ons terechtkwamen. Hij vermoedt dat de bekladding terug te voeren is tot de nertsfokkerij in Zeewolde. Dit vanwege de verwijzing naar bont en het feit dat de eigenaar dezelfde achternaam heeft, Steijn. Dat zou kunnen, maar wij hebben daar echt niets mee te maken. Ze hebben de verkeerde voor zich. Ik loop door de vernieling veel schade op."
Eigenaar van de fokkerij is Arnold Steijn, een verre achterneef van het echtpaar. Niet veel meer dan een naamgenoot. "Ik ken de twee niet persoonlijk", aldus Arnold. Zijn huis of woning is niet beklad. Hij heeft na het incident extra maatregelen genomen om zijn bedrijf te beschermen. "Welke dat zijn zeg ik niet", laat hij weten. "Ik vind het overigens idioot dat ze twee oude mensen te grazen nemen. Ik heb met ze te doen."
De regionale milieuorganisatie StEM, die ageert tegen de fokkerij, keurt de actie af en ontkent enige betrokkenheid. De overkoepelende Federatie van Edelpelsdierenhouders vindt het verwerpelijk dat onschuldige mensen de stuipen op het lijf wordt gejaagd door 'een schimmige en illegale club'.
Een jaar geleden werden er nertsen losgelaten uit de nertsenfokkerij. Die actie werd opgeëist door het ALF, het Apple Liberation Front, gelieerd aan het DBF. De bezorger van De Telegraaf zag 's ochtends vroeg de dieren over de weg lopen en alarmeerde de politie. Aanhoudende intimidaties van het DBF leidden ertoe dat begin dit jaar het project Science Link in Weert werd afgeblazen.
Als op de rest van het bord ook dat letters-aan-elkaar-rijg-basisschool-handschrift werd gehanteerd zou ik je gelijk geven. Maar dát is hier ook niet het gevalquote:Op zondag 30 november 2008 21:52 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Volgens mij is die T gewoon goed. Zo heb ik heb hem althans vroeger geleerd. Bij de J krul je het helemaal door en dat is hier niet het geval.
quote:... uitgebouwde hoekwoning in kindvriendelijk omgeving. Indeling: Entree/hal, garderobe, meterkast met hoog laag tarief, provisie kast onder de trap. Toilet ruimte met ...
Ok, er had misschien een / tussen hoog en laag kunnen staan omwille van de leesbaarheid, maar verder klopt het allemaal gewoon hoorquote:Op woensdag 3 december 2008 21:34 schreef Gwywen het volgende:
Van de site van de WitteWoningMakelaar
[..]
daar staan ook heel vaak de i en de j scheefquote:Op maandag 1 december 2008 13:25 schreef Trusten het volgende:
Helaas geen foto kunnen maken maar op Utrecht Centraal zag ik bij restaurant De Tijd het volgende bord:
Vandaag: Stampot
Nee hoor. Toilet ruimte? Provisie kast? Hoog/laag tarief?quote:Op woensdag 3 december 2008 22:03 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ok, er had misschien een / tussen hoog en laag kunnen staan omwille van de leesbaarheid, maar verder klopt het allemaal gewoon hoor
En kind vriendelijke met een E, lijkt me...quote:Op woensdag 3 december 2008 23:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee hoor. Toilet ruimte? Provisie kast? Hoog/laag tarief?![]()
Engelse ziekte!
Ja, want dat zijn de wijzers van de klok, licht.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:17 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
daar staan ook heel vaak de i en de j scheef
Hé ik had deze even gemist. Mooie Ruggespraak!quote:Op zondag 30 november 2008 15:07 schreef Gwywen het volgende:
Het belang van aanhalingstekens:
[ afbeelding ]
quote:** U betaald eenmalige administratiekosten alleen als u nog geen klant bent van UPC of als u alleen het Standaardpakket Radio/TV van UPC afneemt.
Dat soort fouten zie ik echt zo vaak... Vooral als professionele, grote bedrijven die fouten maken is het echt te triest voor woorden.quote:Op donderdag 4 december 2008 09:51 schreef Misanthropist het volgende:
kansloze spelfout op de website van UPC:
[..]
Nou, ik heb liever een laag hoogtarief en een laag laagtarief. Dit huis heeft kennelijk alleen een hoog laagtarief.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:03 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ok, er had misschien een / tussen hoog en laag kunnen staan omwille van de leesbaarheid, maar verder klopt het allemaal gewoon hoor
oooooquote:Op donderdag 4 december 2008 07:42 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ja, want dat zijn de wijzers van de klok, licht.
Plotbeschrijving op de hoes van de dvd van de film Sunrise (geen foto helaas), die ook zo is overgenomen door verschillende verkoopsites.quote:Verleidt door een ijskoude knappe vrouw, gooit een eenvoudige boer zijn vredig leven overhoop. Samen beramen ze de moord op zijn vrouw. Maar op het laatste moment slaan de twijfels toe.
Ja, je zóu zoiets natuurlijk per ongeluk voor een vogeltje kunnen aanzien.quote:EGMOND - Voor de kust van Egmond zwemt een bultrug. Dat heeft Kees Camphuyzen van het Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee (NIOZ) donderdag gezegd.
Het is opmerkelijk dat het dier in de omgeving van Nederland wordt gesignaleerd, bultruggen leven in de grote oceanen, in Europa in de omgeving van Engeland, Ierland en Schotland.
Volgens Camphuyzen is het zeker niet het dier dat vorig jaar in mei en september een tijdje in het Marsdiep zwom. "Die had een opvallend rugvinnetje", aldus Camphuyzen. De bultrug die nu bij Egmond zwemt is volgens de marien ornitholoog jong en tussen de 8 en 10 meter lang en in goede conditie.
Het kan toch.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:41 schreef Gwywen het volgende:
Nu.nl schreef:
[..]
Ja, je zóu zoiets natuurlijk per ongeluk voor een vogeltje kunnen aanzien.
Maar ik denk dat er eigenlijk zoöloog moest staan.![]()
Als je googled kom je de term "marien ornitoloog" wel redelijk vaak tegen, ook in serieuze context. De man kan natuurlijk best normaal gesproken voroal zeevogels bestuderen (Lijkt me gezien zijn werkplek geen gekke gedachte.) én ik meen me te herinneren dat walvisskeletten erg op die van vogels lijken, misschien zit daar ook een connectie?quote:Op donderdag 4 december 2008 22:41 schreef Gwywen het volgende:
Nu.nl schreef:
[..]
Ja, je zóu zoiets natuurlijk per ongeluk voor een vogeltje kunnen aanzien.
Maar ik denk dat er eigenlijk zoöloog moest staan.![]()
VMBO, dus te moeilijk dan?quote:Op zaterdag 6 december 2008 03:10 schreef Drifter__ het volgende:
Niet fout ofzo, maar wel raar. Waarom niet gewoon de naam van de school?
[ afbeelding ]
Het had nog mooier geweest als er Schol of Sg0l had gestaan.quote:
Zolang universiteiten taalfouten niet/nauwelijks afstraffen, blijven mensen de rest van hun leven zulke fouten maken... 't Is te triest voor woorden natuurlijk!quote:Op donderdag 4 december 2008 10:03 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat soort fouten zie ik echt zo vaak... Vooral als professionele, grote bedrijven die fouten maken is het echt te triest voor woorden.
Het woord 'Groenten Soepen' zal wel een merknaam zijn, storender vind ik de volgende zin:quote:Op zaterdag 6 december 2008 15:59 schreef egeltje1985 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ook zo te zien op posters op de stations e.d.
'maakt' moet natuurlijk worden vervangen door 'maken'.quote:Door te variëren in groenten is het makkelijk om om alle voedingsstoffen binnen te krijgen die groente zo gezond maakt.
Nee, want groente is enkelvoud en groenten is meervoud. In het tweede deel van de zin staat groente als enkelvoud. Dat is op zichzelf al raar: eerst een meervoud en dan een enkelvoud.quote:Op zaterdag 6 december 2008 18:33 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het woord 'Groenten Soepen' zal wel een merknaam zijn, storender vind ik de volgende zin:
[..]
'maakt' moet natuurlijk worden vervangen door 'maken'.
Misschien is de naam van de school te moeilijk.quote:Op zaterdag 6 december 2008 03:10 schreef Drifter__ het volgende:
Niet fout ofzo, maar wel raar. Waarom niet gewoon de naam van de school?
[ afbeelding ]
Dat zal me wat, het ziet er dom uit.quote:Op zondag 7 december 2008 09:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Die lijkt me bewust als naam gekozen, eigenlijk.
Ja, zoals de zin er staat is 'ie juist... als het zo zou zijn dat groenten ervoor zorgen dat voedingsstoffen gezond zijn.quote:Op zaterdag 6 december 2008 22:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, want groente is enkelvoud en groenten is meervoud. In het tweede deel van de zin staat groente als enkelvoud.
quote:Op zondag 7 december 2008 16:03 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ja, zoals de zin er staat is 'ie juist... als het zo zou zijn dat groenten ervoor zorgen dat voedingsstoffen gezond zijn.Er wordt uiteraard het omgekeerde bedoeld, dus moet er 'maken' staan.
Had er dan m'n van gemaakt, dan klopt het taalkundig, staat het mooi en bekt het net zo lekkerquote:Op zondag 7 december 2008 15:50 schreef ThE_ED het volgende:
"van mijn" had hier juist niet erg mooi gestaan qua "woordbeeld", dat zal (onbewust) mee hebben gespeeld, de "e" staat visueel veel fijner hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |