VMBO, dus te moeilijk dan?quote:Op zaterdag 6 december 2008 03:10 schreef Drifter__ het volgende:
Niet fout ofzo, maar wel raar. Waarom niet gewoon de naam van de school?
[ afbeelding ]
Het had nog mooier geweest als er Schol of Sg0l had gestaan.quote:
Zolang universiteiten taalfouten niet/nauwelijks afstraffen, blijven mensen de rest van hun leven zulke fouten maken... 't Is te triest voor woorden natuurlijk!quote:Op donderdag 4 december 2008 10:03 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat soort fouten zie ik echt zo vaak... Vooral als professionele, grote bedrijven die fouten maken is het echt te triest voor woorden.
Het woord 'Groenten Soepen' zal wel een merknaam zijn, storender vind ik de volgende zin:quote:Op zaterdag 6 december 2008 15:59 schreef egeltje1985 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ook zo te zien op posters op de stations e.d.
'maakt' moet natuurlijk worden vervangen door 'maken'.quote:Door te variëren in groenten is het makkelijk om om alle voedingsstoffen binnen te krijgen die groente zo gezond maakt.
Nee, want groente is enkelvoud en groenten is meervoud. In het tweede deel van de zin staat groente als enkelvoud. Dat is op zichzelf al raar: eerst een meervoud en dan een enkelvoud.quote:Op zaterdag 6 december 2008 18:33 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het woord 'Groenten Soepen' zal wel een merknaam zijn, storender vind ik de volgende zin:
[..]
'maakt' moet natuurlijk worden vervangen door 'maken'.
Misschien is de naam van de school te moeilijk.quote:Op zaterdag 6 december 2008 03:10 schreef Drifter__ het volgende:
Niet fout ofzo, maar wel raar. Waarom niet gewoon de naam van de school?
[ afbeelding ]
Dat zal me wat, het ziet er dom uit.quote:Op zondag 7 december 2008 09:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Die lijkt me bewust als naam gekozen, eigenlijk.
Ja, zoals de zin er staat is 'ie juist... als het zo zou zijn dat groenten ervoor zorgen dat voedingsstoffen gezond zijn.quote:Op zaterdag 6 december 2008 22:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, want groente is enkelvoud en groenten is meervoud. In het tweede deel van de zin staat groente als enkelvoud.
quote:Op zondag 7 december 2008 16:03 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ja, zoals de zin er staat is 'ie juist... als het zo zou zijn dat groenten ervoor zorgen dat voedingsstoffen gezond zijn.Er wordt uiteraard het omgekeerde bedoeld, dus moet er 'maken' staan.
Had er dan m'n van gemaakt, dan klopt het taalkundig, staat het mooi en bekt het net zo lekkerquote:Op zondag 7 december 2008 15:50 schreef ThE_ED het volgende:
"van mijn" had hier juist niet erg mooi gestaan qua "woordbeeld", dat zal (onbewust) mee hebben gespeeld, de "e" staat visueel veel fijner hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |