Dat zijn de profeties die ik voor mijn neus zie uitkomen. En het is veel te veel werk om om zaterdagnacht uit te leggen, sorryquote:Op zondag 10 augustus 2008 02:38 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Vertel me dan eens waarom je vind dat het christendom het ware geloof is? Wat is het in de bijbel wat je overtuigd? Want lord knows dat diverse verhalen adapties zijn van veel oudere 'heidense' geschriften en er diverse verhalen sindsdien uit de bijbel zijn geschrapt omdat ze te controversieel waren.
Dat neem ik direct van je aan. Ik ben totaal niet christelijk opgevoed en ben uiteindelijk in new age denkbeelden verzijld geraakt. Wetenschappelijke vondsten hebben mij gelovig gemaakt.quote:Overigens... Ik ben christelijk opgevoed en heb op een christelijke school gezeten. Echter diverse wetenschappelijke vondsten hebben me kritisch gemaakt.
Maar lees ik nu goed dat jij dus christen bent geworden omdat je verliefd werd op dat meisje? Dan is het toch uit pure berekening?quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat meisje? Ja uiteraard, ik wil het ook zo puur mogelijk. Daarom had ik een transformatie nodig, anders zou ik uberhaupt nooit de liefde die ik voor haar voel ook daadwerkelijk kunnen uiten, en zou zij nooit van mij kunnen gaan houden. Maar wil dat gebeuren, moet ik haar eerst weer tegenkomen in Parijs.'Toevallig'. Dat is ook al 2 keer 'toevallig' gebeurd, en 1 keer nadat ik van God dus hoorde dat Hij een meeting zou regelen.
Het is meer dat dat dus al zeer onwaarschijnlijk is, en dat de dingen nog goed gaan verlopen ook gezien wat er in het verleden gebeurd is.
Maar dat vind ik nogal simpel. En dat opent de deur tot twee conclusies:quote:Nee, ik geef God alle controle, dan komt alles goed. Al zal Hij me wel weer een paar keer flink beproeven.
Nee ik heb me 8 maanden daarvoor al bekeerd. Maar toen ik een definitieve keuze maakte om alles aan God te geven, kwam ik haar 'ineens' tegen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:47 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar lees ik nu goed dat jij dus christen bent geworden omdat je verliefd werd op dat meisje? Dan is het toch uit pure berekening?
Ik heb dan NIETS geregeld. Dat heeft God gedaan.quote:Maar dat vind ik nogal simpel. En dat opent de deur tot twee conclusies:
1) Als het met dat meisje goed komt kun je zeggen dat jij toch maar even geregeld hebt dat 5 mensen zich bekeerden
Tja, ik heb die mensen niet onder dwang gezegd dat ze zich moeten bekeren als het gebeurt. Dat zeggen ze zelf. Ik kan er niets aan doen, vertel gewoon mijn verhalen.quote:2) Als het misgaat kun je simpelweg zeggen dat het de bedoeling van god was dat jij niet met dat meisje mag trouwen en dat 5 mensen zich niet bekeerden. Je kunt de schuld dan dus op god afschuiven.
Dat gebroken hart is gelukkig na een jaar eindelijk een beetje genezenquote:Afgezien van een gebroken hart kom je er dan nogal makkelijk mee weg. Vind ik dus.
Dat vind ik heel lief van je, dankjewel. Mocht het tot een bruiloft komen nodig ik je zeker uit. En zoniet ben je altijd welkom in Parijs.quote:Ik hoop overigens dat je gelukkig wordt in Parijs, met dat meisje.
Misschien om dezelfde reden dat jij meent dat het anders zit? Dus dat zij menen dat het anders zit. Snap je hem nog?? het is je al 100en keren uitgelegd namelijk, dat jouw waarheid niet de enige waarheid is. Maar op een of andere manier wil jij dat maar niet snappen. DE waarheid bestaat simpelweg niet. Omdat elk mens andere ervaringen heeft, en voor elk mens die ervaringen zijn waarheid zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als mensen met een vraag komen, ik geef er antwoord op, en weer met dezelfde vraag of uitspraak komen, en ik geef er weer antwoord op, en dat een paar keer en ze blijven met diezelfde denkbeelden aankomen terwijl ik duidelijk heb uitgelegd dat het anders zit, heb ik op een gegeven moment ook zoiets van tja, waarom stelde je de vraag dan.
Inderdaad, en daar is niets mis mee.quote:Dat is jouw geloof.
Zoals ik net al zei, er bestaat niet zoiets als DE waarheid. Ga maar navragen bij elke psycholoog, of sla je studieboeken nog eens open. Ik vraag je niet om te geloven dat wat ik zeg de waarheid is, ik vraag je slechts om mijn waarheid niet constant de grond in te boren. Maar zolang jij het begrip waarheid zo misplaatst blijft interpreteren zal dat niet gebeuren.quote:Ik geloof niet dat jouw zienswijze in overeenstemming is met de waarheid en dat jouw ervaringen hetzelfde zijn als de ervaringen die ik heb. Dat is mijn goed recht en dat kan je respecteren in plaats van er geïrriteerd door te raken en mij ervan proberen te overtuigen dat mijn geloof niet klopt en dat ik jou moet geloven.
Hey!! Balk en splinter!! Jawel!!quote:Dat heb je inderdaad, maar waarom laat je de mensen niet gewoon zelf beoordelen wat ik zeg en evangeliseer? Waarom speel je advocaat van de duivel?
Ow! Maar die wil ik erg graag leren kennen, die wetenschappelijke vondsten. Want alles wat ik tot nu toe onderzocht heb op het gebied van geloof heeft niets met wetenschap te maken. EN dat kan ook niet. Het is een raszuivere contradictie om geloof met wetenschap te verifiëren. Jouw eigen criteria waren immers 'waarneembare feiten', en die lopen al mis bij regel 1 in de bijbel, weet je nog??quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wetenschappelijke vondsten hebben mij gelovig gemaakt.
Daar ben ik het niet mee eens. Iedereen heeft zijn eigen ervaringen, maar we leven volgens mij in dezelfde wereld. De vraag is dan wat de meest accurate beschrijving is van die wereld.quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:54 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Misschien om dezelfde reden dat jij meent dat het anders zit? Dus dat zij menen dat het anders zit. Snap je hem nog?? het is je al 100en keren uitgelegd namelijk, dat jouw waarheid niet de enige waarheid is. Maar op een of andere manier wil jij dat maar niet snappen. DE waarheid bestaat simpelweg niet. Omdat elk mens andere ervaringen heeft, en voor elk mens die ervaringen zijn waarheid zijn.
Dit is geen kwestie van psychologie maar filosofie.quote:Zoals ik net al zei, er bestaat niet zoiets als DE waarheid. Ga maar navragen bij elke psycholoog, of sla je studieboeken nog eens open. Ik vraag je niet om te geloven dat wat ik zeg de waarheid is, ik vraag je slechts om mijn waarheid niet constant de grond in te boren. Maar zolang jij het begrip waarheid zo misplaatst blijft interpreteren zal dat niet gebeuren.
Geschiedenis is ook wetenschap.quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:57 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ow! Maar die wil ik erg graag leren kennen, die wetenschappelijke vondsten. Want alles wat ik tot nu toe onderzocht heb op het gebied van geloof heeft niets met wetenschap te maken. EN dat kan ook niet. Het is een raszuivere contradictie om geloof met wetenschap te verifiëren. Jouw eigen criteria waren immers 'waarneembare feiten', en die lopen al mis bij regel 1 in de bijbel, weet je nog??
Ok, dan had ik het verkeerd begrepen. Dan snap ik die transformatie nog niet helemaal denk ik.quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee ik heb me 8 maanden daarvoor al bekeerd. Maar toen ik een definitieve keuze maakte om alles aan God te geven, kwam ik haar 'ineens' tegen.
Waarom zou god er een spelletje van maken? Dat snap ik niet. Het lijkt wel de lootto. Als jij wint, dan wint god 5 zieltjes.quote:Ik heb dan NIETS geregeld. Dat heeft God gedaan.
Tja, ik heb die mensen niet onder dwang gezegd dat ze zich moeten bekeren als het gebeurt. Dat zeggen ze zelf. Ik kan er niets aan doen, vertel gewoon mijn verhalen.
Mjah, daar kan ik niets mee, behalve vinden dat god dan wel erg wreed is.quote:Dat gebroken hart is gelukkig na een jaar eindelijk een beetje genezen En God heeft het gebruikt om mij te vormen.
Geen dank. Ik meen het oprecht. Ik heb zelf een heel fijne gelukkige relatie, en gun dat iedereen!! Ben overigens dol op Parijs. ben er al vaak geweest, en spreek vloeiend Frans.quote:Dat vind ik heel lief van je, dankjewel. Mocht het tot een bruiloft komen nodig ik je zeker uit. En zoniet ben je altijd welkom in Parijs.
Geschiedenis staat dan ook onomstotelijk vast. Iedereen weet dat Hendrik VIII 6x getrouwd is geweest en de stichter van de Anglicaanse kerk is omdat ie wilde scheiden van zijn eerste vrouw maar niet mocht van de paus, derhalve wel zijn eigen kerk moest maken om kerkelijk te kunnen scheiden.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Geschiedenis is ook wetenschap.
Ik ga slapen. Welterusten.
Tja dat heb ik ook in het vorig topic meegemaakt met zijn "Crap"-reeks...zo zonde van de discussie....quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:14 schreef ElizabethR het volgende:
Welkom in de wondere wereld van ALi_Kannibali!!
Dat doet hij constant. Met veel wollig taalgebruik, ellenlange teksten om maar indruk te maken en veel quotjes van bijbelteksten die hij zo uit zijn mouw schudt. En als je hem zijn eigen woorden spiegelt geeft ie gewoon geen antwoord meer.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 01:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was niet zo praten. Die kinderen die je van God hebt gekregen en waar je zoveel van houdt, kan God ook zo weer terugnemen als Hij dat terecht acht. Ik vind het dwaze uitspraken die je doet, en ik hoop dat je er snel mee ophoudt.
De geschiedenis wordt ook door de winnaars geschreven, zeker in vroeger tijden. Het was, ZEKER vroeger, als winnaar heel makkelijk de verliezer als de slechterik af te schrijven of personen helemaal uit de geschiedenis te schrappen, zoals in het oude Egypte wel eens gebeurde met farao's die men niet zo lief vond. Ik ben dan dus ook zeer benieuwd hoe gekleurd de "geschiedenis" van het samenraapsel uit verschillende culturen is dat men "de Bijbel" noemt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Geschiedenis staat dan ook onomstotelijk vast. Iedereen weet dat Hendrik VIII 6x getrouwd is geweest en de stichter van de Anglicaanse kerk is omdat ie wilde scheiden van zijn eerste vrouw maar niet mocht van de paus, derhalve wel zijn eigen kerk moest maken om kerkelijk te kunnen scheiden.
De bijbel is niet helemaal een geschiedenisboek. Hoe hard je ook roept van wel. Veel te veel beschreven zaken vallen überhaupt niet te bewijzen of verklaren. Dus om de bijbel nu pure geschiedenis te noemen is jezelf een rad voor de ogen draaien.
Weltrusten.
en weer een patstelling... want ik kan het ook weten... ik ken ze ook allebei (en meerdere).quote:Op zondag 10 augustus 2008 01:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar lieverd zo loopt het bij mij dus ook. Ik heb op blinde liefde heel mijn leven omgegooid. God heeft een situatie voor mij gecreëerd waardoor ik nieuwe toekomstperspectieven kreeg, uitzicht op een liefde voor mijn leven, maar het is op zo'n manier gelopen dat ik volledig afhankelijk was van God mocht ik het ooit in vervulling willen zien gaan. Ik had een totale karaktertransformatie nodig als ik ooit de liefde die ik voor dat meisje voelde werkelijk tot uiting zou willen brengen, en mijn karakter moest dus getransformeerd worden naar jawel, een veel christelijker karakter. Dat is exact wat er gebeurd is. Het zit allemaal zo gigantisch geniaal perfect in elkaar, ik kan dit niet meer met toeval of eigen controle of keuzes uitleggen. Rationeel gezien is het volslagen debiel wat ik doe, in wezen ga ik gewoon op de bonnefooi naar Parijs in de hoop de liefde van mijn leven uberhaupt nog een keer tegen te komen aangezien ik er niet eens contact meer mee heb, en dan hopen dat het nog goed komt aangezien de laatste ervaringen daar totaal niet op wijzen. Niemand gelooft dat het nog kan, maar hoe meer ik meemaak, hoe sterker ik er juist in ga geloven, omdat die hele karaktertransformatie dus daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Dat is niet iets wat je normaal gesproken meemaakt, ik vind het ook grote onzin om te zeggen dat dat allemaal uit mijzelf komt want daar is het allemaal veel te krachtig en bizar voor. Maar goed, ik kan toch niemand overtuigen. Jullie gelóven simpelweg niet. Jullie geloven niet in wonderen, jullie geloven niet in God zoals God is. Ik ervaar God zoals God is en daarom ben ik er zo lyrisch over, maar denken jullie 'ach dat heb ik ook joh, dat is heel normaal, is gewoon zo, heel persoonlijk, hangt af van wat je kiest'. Grote onzin vind ik dat. Als je mee zou maken wat ik meemaak, was je net zo uit je dak van God als ik dat nu ben. Maar jullie kennen Hem niet, jullie laten Hem niets voor jullie doen want jullie geloven niet in Hem, vertrouwen Hem niet, denken dat Hij een tyran is. God is oneindig veel groter, machtiger, liefdevoller dan die zielige god van de new age. Ik kan het weten want ik ken ze nu allebei.
quote:Maar blijf lekker eigenwijs, ik heb er geen last van dat jullie het grootste geschenk wat je kan krijgen in je leven missen. Maar jammer vind ik wel.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..][..]
Ik geloof niet dat jouw zienswijze in overeenstemming is met de waarheid en dat jouw ervaringen hetzelfde zijn als de ervaringen die ik heb. Dat is mijn goed recht en dat kan je respecteren in plaats van er geïrriteerd door te raken en mij ervan proberen te overtuigen dat mijn geloof niet klopt en dat ik jou moet geloven.
[..]
ik ben zijn kind zeg jij... ik heb zelf ook kinderen zoals je hierboven al aangeeft...quote:Op zondag 10 augustus 2008 01:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was niet zo praten. Die kinderen die je van God hebt gekregen en waar je zoveel van houdt, kan God ook zo weer terugnemen als Hij dat terecht acht. Ik vind het dwaze uitspraken die je doet, en ik hoop dat je er snel mee ophoudt.
Zie het zo: na een aantal maanden half christen/half oude leven maak ik een keuze om alles aan God te geven, omdat ik doorheb dat zo niet gaat werken en ik niet mijn oude leven door kan blijven leven en God tegelijk dienen. Vlak daarna kom ik in Frankrijk terecht en leer daar het meisje van mijn dromen kennen. Ik heb daar gevoelens voor waarvan ik nooit had gedacht dat ik ze kon hebben. Ik kom in een soort romantische film in Parijs terecht. Het is allemaal fantastisch maar er is 1 probleem en dat ben ik zelf.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:04 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ok, dan had ik het verkeerd begrepen. Dan snap ik die transformatie nog niet helemaal denk ik.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat die mensen zich werkelijk bekeren. Dat moet vanuit het hart komen. Het was, zoals ik al zei, meer om aan te geven dat de situatie eigenlijk hopeloos is (lijkt) en alleen goddelijke interventie het kan redden.quote:Waarom zou god er een spelletje van maken? Dat snap ik niet. Het lijkt wel de lootto. Als jij wint, dan wint god 5 zieltjes.
Daar kan jij geen uitspraken over doen want je hebt geen flauw idee wat ik doorgemaakt heb.quote:Mjah, daar kan ik niets mee, behalve vinden dat god dan wel erg wreed is.
Dan verwacht ik je wel een keertje.quote:Geen dank. Ik meen het oprecht. Ik heb zelf een heel fijne gelukkige relatie, en gun dat iedereen!! Ben overigens dol op Parijs. ben er al vaak geweest, en spreek vloeiend Frans.
Tot, dat is geen bedreiging maar een goed advies. Ik maak me meer zorgen om haar kinderen bij elke arrogante opmerking die ze plaatst. Je moet niet fokken met God, dat is gewoon niet verstandig. Hou het bescheiden, ookal geloof je er niet zo in.quote:Op zondag 10 augustus 2008 10:53 schreef ToT het volgende:
[..]Kijk, hierin herken ik weer het ultra conservatieve Christelijke zoals ik het ken: dreigen met dat God je gaat straffen! Bedankt dat je jezelf éven liet gaan!
Ja hier zet je dus weer precies neer waarom ik jouw God nooit in mijn hart zal sluiten.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Tot, dat is geen bedreiging maar een goed advies. Ik maak me meer zorgen om haar kinderen bij elke arrogante opmerking die ze plaatst. Je moet niet fokken met God, dat is gewoon niet verstandig. Hou het bescheiden, ookal geloof je er niet zo in.
Het is onzin dat ik 'alleen een ander gevoel heb gekregen'.quote:Op zondag 10 augustus 2008 11:31 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
en weer een patstelling... want ik kan het ook weten... ik ken ze ook allebei (en meerdere).
Mijn conclusie was alleen anders dan die van jou.
Dus doe je niet zo alwetend voor.. je bent ook maar gewoon iemand die aan beide kanten heeft gekeken.. hetzélfde als dat bv ik heb gedaan. Je hebt alleen een ander gevoel gekregen.Je hebt NIETS in handen wat maakt dat jij kan weten dat jij gelijk hebt in jouw gevormde mening...niets meer dan dat ik heb als onderbouwig voor de mijne.
Maar ik zeg toch dat als je hetzelfde zou meemaken, je net zo lyrisch zou zijn en hetzelfde zou geloven als ik. Ik geloof gewoon niet dat je dezelfde soort ervaringen hebt gehad als ik, ookal lijkt dat misschien zo als jij het zo leest. Feit is dat je geen benul hebt van wat ik mee hebt gemaakt, en alleen maar denkt dat te weten, en daaruit de conclusie trekt dat je hetzelfde mee hebt gemaakt. Je kan je geen voorstelling maken van waar ik doorheen ben gegaan, maar denkt dat je het allemaal al weet. Daar zou je mij ook van kunnen beschuldigen, maar voor mij is het heel simpel: mijn ervaringen hebben diep geloof in God en de bijbel gebracht met een complete transformatie van mij en mijn leven als gevolg. Ervaringen die daar niet toe leiden, zijn niet dezelfde soort ervaringen. Voor mij is dat volstrekt logisch.quote:Nu negeer je dus wéér simpelweg wat ik schrijf.
Ik schrijf toch juist dat dit soort dingen wél gebeuren, dit soort wonderen, dit soort bizarre zaken.
Ik geef daar alleen bij aan dat dat géén bewijs is voor jouw God, zoals jij het gebruikt, omdat IK (die niet jouw God omarmd heeft) dezelfde mooie dingen mee heb gemaakt zónder jóuw God maar met mijn éigen geloof in mijn hart.
Als het allemaal schatjes waren niet nee.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:10 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Ja hier zet je dus weer precies neer waarom ik jouw God nooit in mijn hart zal sluiten.
het is gewoon geen kerel waar ik wat mee kan. Hij staat niet voor wat ik het goede vind.
hij staat voor wat ik als slecht/verkeerd zie.
Lees toch eens terug.. op zo'n manier ga je toch niet met je kinderen om![]()
Nu negeer je dus wéér simpelweg wat ik schrijf.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is onzin dat ik 'alleen een ander gevoel heb gekregen'.
quote:Ik geloof gewoon niet dat je dezelfde soort ervaringen hebt gehad als ik, ookal lijkt dat misschien zo als jij het zo leest. Feit is dat je geen benul hebt van wat ik mee hebt gemaakt, en alleen maar denkt dat te weten, en daaruit de conclusie trekt dat je hetzelfde mee hebt gemaakt.
maar ja.. je kan je geen voorstelling maken van waar ik doorheen ben gegaan want je negeert het per definitie al omdat het niet van jouw God afkomt.quote:Je kan je geen voorstelling maken van waar ik doorheen ben gegaan, en staat er ook niet open voor, je weet het immers allemaal al.
Oke.quote:Op zondag 10 augustus 2008 11:47 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Doe niet zo raar
je hoeft van mij niet overtuigd te raken dat jouw geloof niet klopt.. ik pleit juist de hele tijd voor het privilege iedereen zijn eigenj pad naar geluk en diepgang te laten vinden. En ik geef daarbij aan dat ik ervan overtuigid ben dat al die verschillende paden als je ver genoeg doorwandeld je allemaal op dezelfde plek kunnen brengen.
Ik geloof niet dat je ervaringen vergelijkbaar zijn, anders zou je ook tot geloof in God zijn gekomen. Dat is toch logisch? Waarom ik wel en jij niet?quote:Ik geef alleen aan dat ik bepaalde ervaringen heb en dat ik mijn pad ergens anders gevonden heb dan jij, dat ik verwacht dat jij ook op de mooie plek uit zal komen waar ik uitkomt en vervolgens ga jij roepen dat mijn ervaringen niet echt zijn.... "want die komen niet van jouw God"
JIJ doet hier onmogelijk en onverdraagzaam
Ik geloof dat als God zich geheel af zou trekken van de mensheid zou het inderdaad daarop uitkomen. Dan zouden we in steeds ernstiger vormen van zonde vervallen. Maar ik zeg niet dat jij totaal geen liefde kan voelen of iets. Zondigen doen we allemaal, we schieten allemaal tekort voor God. Dat kan je aannemen,of je kan geloven dat je perfect bent.quote:ik kan niet liefhebben, ik kan het gevoel dat iemand anders mij onvoorwaardelijk lief heeft niet hebben.... als ik jóuw God niet omarmd zal ik zondigen zal ik per definitie mijn medemens kwaad doen (en kan dat niet toegestaan worden en moet ik eeuwig dood)
Oke.quote:JIJ bent hier degene die een ander en zijn / haar ervaringen onderuit haalt.
Ik heb nooit gezegd dat jouw ervaring niet echt is.
Je voelt je ongetwijfeld zoals je je voelt. Ik geef alelen aan dat ik die gevoelens en ervaringen niet plaats bij j;ouw GOd.
Bij jóuw God zie ik een narcistisch dominant wreed ventje en daar krijg ik anti gevoelens bij in plaats van dat ik liefde voel. Voor mij werkt jouw God dus niet.
Simpel. Meningen en ervaringen verschillen.
Maar ik zeg toch dat als je hetzelfde zou meemaken, je net zo lyrisch zou zijn en hetzelfde zou geloven als ik. [/quote]dat heb ik maar dan geboost met een ander geloof in mijn hart! Het heeft mij dus inderdaad in mijn geloof gesterkt... de andere kant op!quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:21 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Nu negeer je dus wéér simpelweg wat ik schrijf.
Ik schrijf toch juist dat dit soort dingen wél gebeuren, dit soort wonderen, dit soort bizarre zaken.
Ik geef daar alleen bij aan dat dat géén bewijs is voor jouw God, zoals jij het gebruikt, omdat IK (die niet jouw God omarmd heeft) dezelfde mooie dingen mee heb gemaakt zónder jóuw God maar met mijn éigen geloof in mijn hart.
MIJN normen en waarden zeggen mij dat je PER DEFINITIE je kind niet bedreigt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als het allemaal schatjes waren niet nee.
Die ken ik van binnen en van buiten... ik kom zelf uit een kerk met woningen eromheen gat, mijn naan komt uit het oude testament..... en ik lees en onderzoek eerst voordat ik een mening vorm.quote:Lees het boek Job eens in het oude testament als je meer inzicht wil krijgen hierin.
Wat doe jij als jouw kinderen ruzie maken?quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:26 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
MIJN normen en waarden zeggen mij dat je PER DEFINITIE je kind niet bedreigt.
accepteer nou eens dat ik jouw God niet goed vind omdát ik vind dat je je kinderen zo niet mag behandelen.. het is heel simpel.
Ik vind dat dat niet kan, jouw God vind dat wel = geen match.
NEXT!
Ik vind jouw God een slechte ouder.
Misschien heb je het dan verkeerd begrepen?quote:Die ken ik van binnen en van buiten... ik kom zelf uit een kerk met woningen eromheen gat, mijn naan komt uit het oude testament..... en ik lees en onderzoek eerst voordat ik een mening vorm.
Had je kunnen weten, want ik gaf al aan dat ik jouw God wel degelijk geprobeerd heb te omarmen.
Ik kwam echter een naar narcistisch dominant wreed mannetje tegen zei ik... en daar had ik toch niet zo'n trek in... ik ga toch niet in mijn hart sluiten wat ik in mijn eigen leven niet probeer te zijn?
Ja dus: "Als jij zo door gaat, zou het wel eens héél slecht af kunnen gaan lopen met jouw kinderen!"quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Tot, dat is geen bedreiging maar een goed advies. Ik maak me meer zorgen om haar kinderen bij elke arrogante opmerking die ze plaatst. Je moet niet fokken met God, dat is gewoon niet verstandig. Hou het bescheiden, ookal geloof je er niet zo in.
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:10 schreef nokwanda het volgende:
Eigenlijk is het best laf en oneerlijkheid jegens jezelf om alles buiten jezelf te plaatsen. Of het nou newage/achtig of op welke andere manier dan ook religieus.
Straf komt van buiten, beloning komt van buiten. Alles wordt geexternaliseerd.
LAF!!! Allemaal.
Dat heb ik niet gezegd. Dat maak jij er van, om mij vervolgens ervan te beschuldigen dat ik haar bedreig.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dus: "Als jij zo door gaat, zou het wel eens héél slecht af kunnen gaan lopen met jouw kinderen!"
Inderdaad, maar het komt dan ook uit jouw mond en niet de mijne.quote:Klinkt net zo bezorgd als een Mafiabaas die zich zorgen maakt om het welzijn van zijn vijand als die zich over 24 uur nog in zijn territorium bevindt!
Ik mag dan geen ouder zijn, maar "ze vernietigen in het hellevuur" zou niet het eerste zijn wat er in mij op zou komen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat doe jij als jouw kinderen ruzie maken?
Heb jij al gezondigd in je leven? Ben jij al vernietigd in het hellevuur?quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik mag dan geen ouder zijn, maar "ze vernietigen in het hellevuur" zou niet het eerste zijn wat er in mij op zou komen.
Sorry hoor, maar je zegt letterlijk dat als ze langer doorgaat met God te beledigen, dat je bang bent dat Hij haar kinderen zal vernietigen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd. Dat maak jij er van, om mij vervolgens ervan te beschuldigen dat ik haar bedreig.
[..]
Inderdaad, maar het komt dan ook uit jouw mond en niet de mijne.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd. Dat maak jij er van, om mij vervolgens ervan te beschuldigen dat ik haar bedreig.
[..]
quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat doe jij als jouw kinderen ruzie maken?
[..]
Misschien heb je het dan verkeerd begrepen?
Ik vind het gewoon ontezettend dom om zo te blijven praten als je een stel kinderen hebt waar je van houdt. Over verantwoordelijkheid gesproken. Maar ze moet het zelf weten. Wat God ervan vindt en ermee doet weet ik niet, maar ik geloof niet dat Hij het op prijs zal stellen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar je zegt letterlijk dat als ze langer doorgaat met God te beledigen, dat je bang bent dat Hij haar kinderen zal vernietigen.
Het kan jouzelf als goedbedoeld advies overkomen, maar voor niet-Christenen komt dit in het algemeen over als bangmakerij en chantage: doe wat jouw God volgens jou wil, want anders.....
Als dat terecht is wel ja.quote:En waarom begin je meteen over haar kinderen? Zijzelf doet die uitspraken. Haar kinderen zijn onschuldig in deze kwestie, dus jouw God zou onschuldige kinderen vermoorden om de moeder te straffen?
Natuurlijk heb ik wel tegen bepaalde Bijbelse wetten gezondigd, maar jij zeg al 3 topics lang dat iedereen die een keertje zondigt meteen het verdient om vernietigd te worden in het hellevuur, dus die ruzieënde kinderen ook.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Heb jij al gezondigd in je leven? Ben jij al vernietigd in het hellevuur?
och je... ik moet opeens terugdenken aan een meisje dat stierf voordat ze gedoopt werd...quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:34 schreef ToT het volgende:
Oh nee; de kinderen verdienen het natuurlijk ook om vernietigd te worden, omdat ze niet in Jezus geloven. Natuurlijk, dan mogen ze als strafmiddel in deze zaak gebruikt worden, je hebt helemaal gelijk!Dood mogen ze toch in jouw ogen, dus waarom niet als straf voor de moeder?
quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon ontezettend dom om zo te blijven praten als je een stel kinderen hebt waar je van houdt. Over verantwoordelijkheid gesproken. Maar ze moet het zelf weten. Wat God ervan vindt en ermee doet weet ik niet, maar ik geloof niet dat Hij het op prijs zal stellen.
[..]
Als dat terecht is wel ja.
? Ik ben toch degene die aan het woord is?quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:34 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]dit doe je opzettelijk he...
jij zegt hier zelf dat JOUW GOD mij bedreigt....
Dat weet ik niet.quote:als ik in het vaarwater van jouw God zit, hem tegen het verkeerde been schop.. dan zal hij mij wel eens even bijsturen en mores leren...
Dat doe ik dus niet.quote:Dat is dreigen.
Oke.quote:Jouw God bedreigt zijn kinderen met het ergste dat je kan doen.. afnemen wat het kind het meest lief heeft... haar eigen kinderen...
hoe schaamteloos, hoe door en door verbitterd en slecht moet je zijn als je als GOd zoiets doet?
Ik vind het monsterlijk.
Ik vond het ook niet eerlijk toen ik de liefde van mijn leven leerde kennen en binnen enkele momenten alles wat ik ooit wilde voor mijn ogen kapot zag gaan. Ik vond Hem ook wreed en gemeen en kon niets begrijpen van waarom Hij mij zoiets aan kon doen. Ik vond zoveel dingen niet eerlijk die God in mijn leven heeft gedaan. Maar ik ben niet de persoon om te bepalen wat eerlijk is en wat niet. Ik kan wel rebelleren maar het heeft toch geen zin. En uiteindelijk blijkt achteraf dat wat er ook gebeurt, alles goed komt zolang je het aan God overlaat. Hoe ernstig, gemeen, wreed, onrechtvaardig de situatie ook lijkt.quote:JIJ dus niet.. maar jouw God... je weet wel de man waarover jij zelf hierboven beweert dat hij zijn kinderen met de meest vreselijke en gemene dingen bedreigt;
Vind jij het terecht als God kinderen op een vreselijke manier laat lijden en moeder compleet kapot maakt omdat ze hem niet als het goede ziet en hem dus niet in haar hart sluit maar haar heil bij liefde zoekt?quote:
Ja dat is ook zo. Waarom zou Hij het niet gelijk doen denk je?quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik wel tegen bepaalde Bijbelse wetten gezondigd, maar jij zeg al 3 topics lang dat iedereen die een keertje zondigt meteen het verdient om vernietigd te worden in het hellevuur, dus die ruzieënde kinderen ook.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik vond het ook niet eerlijk toen ik de liefde van mijn leven leerde kennen en binnen enkele momenten alles wat ik ooit wilde voor mijn ogen kapot zag gaan. Ik vond Hem ook wreed en gemeen en kon niets begrijpen van waarom Hij mij zoiets aan kon doen. Ik vond zoveel dingen niet eerlijk die God in mijn leven heeft gedaan. Maar ik ben niet de persoon om te bepalen wat eerlijk is en wat niet. Ik kan wel rebelleren maar het heeft toch geen zin. En uiteindelijk blijkt achteraf dat wat er ook gebeurt, alles goed komt zolang je het aan God overlaat. Hoe ernstig, gemeen, wreed, onrechtvaardig de situatie ook lijkt.
Klinkt alsof God erg laconiek is, maar volgens Ali is die god erg precaire en toch onverbiddelijk.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Oef, ik begin hier werkelijk een beetje opgefokt te raken. Ik begon al met iets extreem provocerends te typen over jouw God, maar uit respect voor jouw geloof hou ik me maar even in.
In ieder geval vind ik jouw God niet bepaald lief, als Hij echt zo is zoals jij omschrijft, en als jouw visie van Hem klopt, en ik ZOU in het Hiernamaals de keuze krijgen tussen Hem dienen of voor eeuwig vernietigd te worden.....mwoah.......eeuwige rust klinkt dan ineens zo gek nog niet!
quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo. Waarom zou Hij het niet gelijk doen denk je?
ik moet hem even quoten, want ik vind hem geweldig, en hij slaat de spijker op zijn kop..quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Ehhmmm....laat me eens nadenken.......*Peins peins*.......misschien omdat die God zoals jij Hem ziet slechts een fucked up verzinsel is van een stel fanatici die jij blindelings volgt na een paar indrukwekkende spirituele ervaringen die mensen OOK BUITEN HET CHRISTENDOM OM kunnen krijgen, hoewel jij dat niet kunt geloven omdat het jou zelfs met belachelijk grote hoeveelheden paddo's niet gelukt is?
Dat is zo waar wat je zegt en de kern maar niet alleen op religieus vlak , alles is geexternaliseerd ,quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:10 schreef nokwanda het volgende:
Eigenlijk is het best laf en oneerlijkheid jegens jezelf om alles buiten jezelf te plaatsen. Of het nou newage/achtig of op welke andere manier dan ook religieus.
Straf komt van buiten, beloning komt van buiten. Alles wordt geexternaliseerd.
LAF!!! Allemaal.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:55 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat is zo waar wat je zegt en de kern maar niet alleen op religieus vlak , alles is geexternaliseerd ,
vroeger waren mensen "bang " dat computers de mens zouden vervangen in de toekomst ,
Die " voorspelling is al vervuld " maar dan dat de mens een soort computer is geworden die je maar hoeft te programmeren , de hele wereldstructuur is dat er niks meer van en uit jezelf mag komen , daar word je elke sec aan herinnerd , op alle vlakken word je afhankelijk gehouden , de schepping is omgedraaid , Men kan onze basis niet controleren of omvormen , dat heeft namelijk geen basis , dat is een illusie , daarom stort het nu ook in en hebben mensen genoeg van die bull shit .
Nee, God bestaat niet en liefde is gewoon een chemisch proces, zelfs egoïstisch;quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:01 schreef ToT het volgende:
Ondanks het beeld dat ik in deze 3 topics schets heb ik zeer veel respect voor het Christendom en oprecht overtuigde Christenen. Ik ben Christelijk opgevoed en heb op Christelijke (waaronder Katholieke) scholen gezeten.
Ik accepteer Jezus zeer zeker als een groots en wijs man die een zeer nauwe band met Het Hogere had en denk ook wel dat bepaalde zaken van de Bijbel zullen kloppen.
Echter:
Ik denk dat de Bijbel gezien moet worden als een verzameling volksverhalen van verschillende culturen. Het Oude Testament werd zelfs door mijn oude conservatief Christelijke schooldirecteur afgeschilderd als een sprookjesboek waarin verhalen staan die verteld en later opgeschreven zijn door mannen die niet snapten waarom er zo veel ellende in deze wereld is, en er rond het kampvuur mooie verhalen vertelden om het te kunnen verklaren, net zoals dat aboriginals de geslpeten lip van een haas verklaren doordat de maan een take tegen de lip van de haas gegooid heeft en de maan kraters heeft omdat de haas uit woede daarom de maan open gekrabt heeft!
De verhalen van Jezus moesten volgens diezelfde conservatieve schooldirecteur ook gezien worden als symbolische verhalen: Jezus HEEFT geen dode tot leven gebracht: in die tijd zorgden de kinderen voor de ouders op hun oude dag. De moeder van de overledene was weduwe en nu haar enigst kind dood was, zou zij snel in armoede vervallen en er was niemand die er voor haar zou zorgen.
Jezus, die NAASTENLIEFDE verkondigde, heeft de mensen in dat dorp opgeroepen om als goede buren goed voor die vrouw te gaan zorgen. De FUNCTIE van de zoon was weer tot leven geroepen, niet de zoon zelf!
Net als het breken van het brood en de vissen: de luisteraars waren zo in vervoering van de woorden van Jezus dat ze geen behoefte aan voedsel hadden; hun aandacht was ban hun honger afgeleid, zij waren euforisch!
God afschilderen als een furieuze schepper die dood en verderf zaait onder de mensen die niet exact 1 specifieke relatief kleine Christelijke stroming volgen, is volgens mij wel de GROOTSTE zonde die je kunt begaan!
God is LIEFDE, geen wraak!
Dit vanuit het Christelijk standpunt gezien; mijn daadwerkelijke overtuigingen zijn meer "New Age", maar dit beeld past er grotendeels wel bij in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |