abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60697611
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:38 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

Vertel me dan eens waarom je vind dat het christendom het ware geloof is? Wat is het in de bijbel wat je overtuigd? Want lord knows dat diverse verhalen adapties zijn van veel oudere 'heidense' geschriften en er diverse verhalen sindsdien uit de bijbel zijn geschrapt omdat ze te controversieel waren.
Dat zijn de profeties die ik voor mijn neus zie uitkomen. En het is veel te veel werk om om zaterdagnacht uit te leggen, sorry
quote:
Overigens... Ik ben christelijk opgevoed en heb op een christelijke school gezeten. Echter diverse wetenschappelijke vondsten hebben me kritisch gemaakt.
Dat neem ik direct van je aan. Ik ben totaal niet christelijk opgevoed en ben uiteindelijk in new age denkbeelden verzijld geraakt. Wetenschappelijke vondsten hebben mij gelovig gemaakt.
  zondag 10 augustus 2008 @ 02:47:19 #52
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60697628
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat meisje? Ja uiteraard, ik wil het ook zo puur mogelijk. Daarom had ik een transformatie nodig, anders zou ik uberhaupt nooit de liefde die ik voor haar voel ook daadwerkelijk kunnen uiten, en zou zij nooit van mij kunnen gaan houden. Maar wil dat gebeuren, moet ik haar eerst weer tegenkomen in Parijs.'Toevallig'. Dat is ook al 2 keer 'toevallig' gebeurd, en 1 keer nadat ik van God dus hoorde dat Hij een meeting zou regelen.

Het is meer dat dat dus al zeer onwaarschijnlijk is, en dat de dingen nog goed gaan verlopen ook gezien wat er in het verleden gebeurd is.
Maar lees ik nu goed dat jij dus christen bent geworden omdat je verliefd werd op dat meisje? Dan is het toch uit pure berekening?
quote:
Nee, ik geef God alle controle, dan komt alles goed. Al zal Hij me wel weer een paar keer flink beproeven.
Maar dat vind ik nogal simpel. En dat opent de deur tot twee conclusies:

1) Als het met dat meisje goed komt kun je zeggen dat jij toch maar even geregeld hebt dat 5 mensen zich bekeerden

2) Als het misgaat kun je simpelweg zeggen dat het de bedoeling van god was dat jij niet met dat meisje mag trouwen en dat 5 mensen zich niet bekeerden. Je kunt de schuld dan dus op god afschuiven.

Afgezien van een gebroken hart kom je er dan nogal makkelijk mee weg. Vind ik dus.

Ik hoop overigens dat je gelukkig wordt in Parijs, met dat meisje.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60697653
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:47 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar lees ik nu goed dat jij dus christen bent geworden omdat je verliefd werd op dat meisje? Dan is het toch uit pure berekening?
Nee ik heb me 8 maanden daarvoor al bekeerd. Maar toen ik een definitieve keuze maakte om alles aan God te geven, kwam ik haar 'ineens' tegen.
quote:
Maar dat vind ik nogal simpel. En dat opent de deur tot twee conclusies:

1) Als het met dat meisje goed komt kun je zeggen dat jij toch maar even geregeld hebt dat 5 mensen zich bekeerden
Ik heb dan NIETS geregeld. Dat heeft God gedaan.
quote:
2) Als het misgaat kun je simpelweg zeggen dat het de bedoeling van god was dat jij niet met dat meisje mag trouwen en dat 5 mensen zich niet bekeerden. Je kunt de schuld dan dus op god afschuiven.
Tja, ik heb die mensen niet onder dwang gezegd dat ze zich moeten bekeren als het gebeurt. Dat zeggen ze zelf. Ik kan er niets aan doen, vertel gewoon mijn verhalen.
quote:
Afgezien van een gebroken hart kom je er dan nogal makkelijk mee weg. Vind ik dus.
Dat gebroken hart is gelukkig na een jaar eindelijk een beetje genezen En God heeft het gebruikt om mij te vormen.
quote:
Ik hoop overigens dat je gelukkig wordt in Parijs, met dat meisje.
Dat vind ik heel lief van je, dankjewel. Mocht het tot een bruiloft komen nodig ik je zeker uit. En zoniet ben je altijd welkom in Parijs.
  zondag 10 augustus 2008 @ 02:54:50 #54
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60697690
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als mensen met een vraag komen, ik geef er antwoord op, en weer met dezelfde vraag of uitspraak komen, en ik geef er weer antwoord op, en dat een paar keer en ze blijven met diezelfde denkbeelden aankomen terwijl ik duidelijk heb uitgelegd dat het anders zit, heb ik op een gegeven moment ook zoiets van tja, waarom stelde je de vraag dan.
Misschien om dezelfde reden dat jij meent dat het anders zit? Dus dat zij menen dat het anders zit. Snap je hem nog?? het is je al 100en keren uitgelegd namelijk, dat jouw waarheid niet de enige waarheid is. Maar op een of andere manier wil jij dat maar niet snappen. DE waarheid bestaat simpelweg niet. Omdat elk mens andere ervaringen heeft, en voor elk mens die ervaringen zijn waarheid zijn.
quote:
Dat is jouw geloof.
Inderdaad, en daar is niets mis mee.
quote:
Ik geloof niet dat jouw zienswijze in overeenstemming is met de waarheid en dat jouw ervaringen hetzelfde zijn als de ervaringen die ik heb. Dat is mijn goed recht en dat kan je respecteren in plaats van er geïrriteerd door te raken en mij ervan proberen te overtuigen dat mijn geloof niet klopt en dat ik jou moet geloven.
Zoals ik net al zei, er bestaat niet zoiets als DE waarheid. Ga maar navragen bij elke psycholoog, of sla je studieboeken nog eens open. Ik vraag je niet om te geloven dat wat ik zeg de waarheid is, ik vraag je slechts om mijn waarheid niet constant de grond in te boren. Maar zolang jij het begrip waarheid zo misplaatst blijft interpreteren zal dat niet gebeuren.
quote:
Dat heb je inderdaad, maar waarom laat je de mensen niet gewoon zelf beoordelen wat ik zeg en evangeliseer? Waarom speel je advocaat van de duivel?
Hey!! Balk en splinter!! Jawel!!
  zondag 10 augustus 2008 @ 02:57:57 #55
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60697716
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Wetenschappelijke vondsten hebben mij gelovig gemaakt.
Ow! Maar die wil ik erg graag leren kennen, die wetenschappelijke vondsten. Want alles wat ik tot nu toe onderzocht heb op het gebied van geloof heeft niets met wetenschap te maken. EN dat kan ook niet. Het is een raszuivere contradictie om geloof met wetenschap te verifiëren. Jouw eigen criteria waren immers 'waarneembare feiten', en die lopen al mis bij regel 1 in de bijbel, weet je nog??
pi_60697724
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:54 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Misschien om dezelfde reden dat jij meent dat het anders zit? Dus dat zij menen dat het anders zit. Snap je hem nog?? het is je al 100en keren uitgelegd namelijk, dat jouw waarheid niet de enige waarheid is. Maar op een of andere manier wil jij dat maar niet snappen. DE waarheid bestaat simpelweg niet. Omdat elk mens andere ervaringen heeft, en voor elk mens die ervaringen zijn waarheid zijn.
Daar ben ik het niet mee eens. Iedereen heeft zijn eigen ervaringen, maar we leven volgens mij in dezelfde wereld. De vraag is dan wat de meest accurate beschrijving is van die wereld.
quote:
Zoals ik net al zei, er bestaat niet zoiets als DE waarheid. Ga maar navragen bij elke psycholoog, of sla je studieboeken nog eens open. Ik vraag je niet om te geloven dat wat ik zeg de waarheid is, ik vraag je slechts om mijn waarheid niet constant de grond in te boren. Maar zolang jij het begrip waarheid zo misplaatst blijft interpreteren zal dat niet gebeuren.
Dit is geen kwestie van psychologie maar filosofie.

Jouw definitie van 'mijn waarheid constant de grond inboren' is volgens mij zodra ik mijn geloof uit. Volgens die definitie mag ik dus mijn geloof niet uiten, of wel?
pi_60697737
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:57 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ow! Maar die wil ik erg graag leren kennen, die wetenschappelijke vondsten. Want alles wat ik tot nu toe onderzocht heb op het gebied van geloof heeft niets met wetenschap te maken. EN dat kan ook niet. Het is een raszuivere contradictie om geloof met wetenschap te verifiëren. Jouw eigen criteria waren immers 'waarneembare feiten', en die lopen al mis bij regel 1 in de bijbel, weet je nog??
Geschiedenis is ook wetenschap.

Ik ga slapen. Welterusten.
  zondag 10 augustus 2008 @ 03:04:16 #58
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60697773
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee ik heb me 8 maanden daarvoor al bekeerd. Maar toen ik een definitieve keuze maakte om alles aan God te geven, kwam ik haar 'ineens' tegen.
Ok, dan had ik het verkeerd begrepen. Dan snap ik die transformatie nog niet helemaal denk ik.
quote:
Ik heb dan NIETS geregeld. Dat heeft God gedaan.

Tja, ik heb die mensen niet onder dwang gezegd dat ze zich moeten bekeren als het gebeurt. Dat zeggen ze zelf. Ik kan er niets aan doen, vertel gewoon mijn verhalen.
Waarom zou god er een spelletje van maken? Dat snap ik niet. Het lijkt wel de lootto. Als jij wint, dan wint god 5 zieltjes.
quote:
Dat gebroken hart is gelukkig na een jaar eindelijk een beetje genezen En God heeft het gebruikt om mij te vormen.
Mjah, daar kan ik niets mee, behalve vinden dat god dan wel erg wreed is.
quote:
Dat vind ik heel lief van je, dankjewel. Mocht het tot een bruiloft komen nodig ik je zeker uit. En zoniet ben je altijd welkom in Parijs.
Geen dank. Ik meen het oprecht. Ik heb zelf een heel fijne gelukkige relatie, en gun dat iedereen!! Ben overigens dol op Parijs. ben er al vaak geweest, en spreek vloeiend Frans.
  zondag 10 augustus 2008 @ 03:09:39 #59
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60697801
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Geschiedenis is ook wetenschap.

Ik ga slapen. Welterusten.
Geschiedenis staat dan ook onomstotelijk vast. Iedereen weet dat Hendrik VIII 6x getrouwd is geweest en de stichter van de Anglicaanse kerk is omdat ie wilde scheiden van zijn eerste vrouw maar niet mocht van de paus, derhalve wel zijn eigen kerk moest maken om kerkelijk te kunnen scheiden.

De bijbel is niet helemaal een geschiedenisboek. Hoe hard je ook roept van wel. Veel te veel beschreven zaken vallen überhaupt niet te bewijzen of verklaren. Dus om de bijbel nu pure geschiedenis te noemen is jezelf een rad voor de ogen draaien.

Weltrusten.
pi_60699934
Vliegende Vinkentering zeg! Ben ik ff een avondje naar een feestje toe, hebben jullie in de tussentijd een heel friggin' encyclopedie geschreven!

Ik ben aan het bijlezen en ben nu ongeveer op 1/3e deel van wat ik nog in te halen heb. EVEN een pauze nemen!

Wat me onder andere opviel is een uitspraak van Ali richting Rimpelhond van dat ze in het hiernamaals pas voor de keuze gesteld zou worden om God te volgen of in de hel vernietigd te worden.
ALS die Christelijke God bestaat, lijkt dit beeld me ook heel logisch: doe hier in dit leven wat je wil. Ontdek jezelf, kijk wie je bent. Ontwikkel jezelf. Volg je paden, kijk welke normen en waarden voor jou goed zijn. Mocht je na je dood met de Christelijke God geconfronteerd worden, dan kun je ter plekke kiezen voor of je Hem zou willen volgen of niet.
Over dat vernietigd worden in de hel ben ik het niet eens, maar vooruit.
(Trouwens: Ali heeft ook gezegd dat je hele bestaan afhangt van een continue levensadem van God die door je blaast, en zonder die adem hou je direct op te bestaan. Waar zijn die hellevlammen dan voor nodig om je te vernietigen? Hij kan gewoon ophouden met je Zijn levensadem te geven. Da's een stuk minder wreed.)
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:14 schreef ElizabethR het volgende:

Welkom in de wondere wereld van ALi_Kannibali!!

Dat doet hij constant. Met veel wollig taalgebruik, ellenlange teksten om maar indruk te maken en veel quotjes van bijbelteksten die hij zo uit zijn mouw schudt. En als je hem zijn eigen woorden spiegelt geeft ie gewoon geen antwoord meer.
Tja dat heb ik ook in het vorig topic meegemaakt met zijn "Crap"-reeks...zo zonde van de discussie....

[ Bericht 22% gewijzigd door ToT op 10-08-2008 09:55:22 ]
pi_60700558
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was niet zo praten. Die kinderen die je van God hebt gekregen en waar je zoveel van houdt, kan God ook zo weer terugnemen als Hij dat terecht acht. Ik vind het dwaze uitspraken die je doet, en ik hoop dat je er snel mee ophoudt.
Kijk, hierin herken ik weer het ultra conservatieve Christelijke zoals ik het ken: dreigen met dat God je gaat straffen! Bedankt dat je jezelf éven liet gaan!
pi_60701053
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Geschiedenis staat dan ook onomstotelijk vast. Iedereen weet dat Hendrik VIII 6x getrouwd is geweest en de stichter van de Anglicaanse kerk is omdat ie wilde scheiden van zijn eerste vrouw maar niet mocht van de paus, derhalve wel zijn eigen kerk moest maken om kerkelijk te kunnen scheiden.

De bijbel is niet helemaal een geschiedenisboek. Hoe hard je ook roept van wel. Veel te veel beschreven zaken vallen überhaupt niet te bewijzen of verklaren. Dus om de bijbel nu pure geschiedenis te noemen is jezelf een rad voor de ogen draaien.

Weltrusten.
De geschiedenis wordt ook door de winnaars geschreven, zeker in vroeger tijden. Het was, ZEKER vroeger, als winnaar heel makkelijk de verliezer als de slechterik af te schrijven of personen helemaal uit de geschiedenis te schrappen, zoals in het oude Egypte wel eens gebeurde met farao's die men niet zo lief vond. Ik ben dan dus ook zeer benieuwd hoe gekleurd de "geschiedenis" van het samenraapsel uit verschillende culturen is dat men "de Bijbel" noemt.
Daarbij zijn bepaalde zaken van de Bijbel aantoonbaar onjuist of in ieder geval ZEER moeilijk aan te tonen: er zijn GEEN sporen van een grote groep Joden gevonden die 40 jaar door de woestijn hebben gezworven en archeologische zoektochten naar Bijbelse steden op de plekken waar ze gestaan zouden hebben, hebben niets anders dan zand opgeleverd.

Verder, Ali: jij bent WEL denirgerend bezig tegenover anderen! Je kunt het wel op het verkondigen van je GELOOF afschuiven, maar het is een GELOOF; niets meer en niets minder!
Iedereen hier zegt dat ieders geloof net zo veel waard is als dat van een ander. Jij bent de enige die hier een uitzondering op maakt. Omdat jij persoonlijk geen super goede ervaringen op "new age" gebied hebt. MOET het dus een leugen zijn. Who the fuck died and made you an expert on this? (Jezus? Fout antwoord: jouw geloof is JOUW interpretatie van hoe het spirituele in elkaar steekt!) Je zet jezelf wel op een behoorlijk hoog voetstuk door met zulke uitspraken aan te komen!
Iedereen laat elkaar vrij in wat de ander gelooft. Iedereen kan zich verplaatsen in andermans geloof, en jij bent de enige die roept: "NEEEEE!!! Wat jullie geloven zijn allemaal LEUGENS!!!! Jullie zijn verblind door Satan!!! IK ben hier de enige met het echte ware geloof! Jullie zullen allemaal vernietigd worden in de hel als jullie je niet tot mijn geloof bekeren!"
Goed, ik overdrijf een beetje, maar dit is wel LETTERLIJK waar het om draai!:

Jij gelooft dat God pure goedheid is en dat Hij ons geschapen heeft om ons in diezelfde puurheid tot hem te voegen zodat we Hem kunnen dienen. Een enkel klein smetje is al genoeg om je te laten vernietigen, maar Jezus kan voor vergiffenis voor die smetjes dienen, als je er maar berouw om hebt. Dit snap ik niet: je verdient het om vernietigd te worden als je een smetje hebt, want God wil alleen smetteloze mensen hebben, maar je geloof in Jezus kan je redden, want dan kun je samen met God die smetjes wegkrijgen?
De daad is geschied, de smet is er, het kan niet meer ongedaan worden. Je kunt je leven wel beteren om er voor te zorgen dat er minder smetjes gaan komen, maar het smetje zal NOOIT verdwijnen, ook al heb je berouw! Althans dat is LETTERLIJK wat je zegt over mensen die NIET in Jezus geloven.
Of is Jezus de grote vlekkenverwijderaar? Kun je als mens, als je goed leeft en je fouten inziet en je leven ZONDER Jezus verbetert, je zonden niet uitwissen, en kan dat MET Jezus wel?
Ik bespeur hier toch een onmogelijkheid in....
  zondag 10 augustus 2008 @ 11:27:20 #63
34793 neo567
You know who
pi_60701170
She's buying a stairway to heaven that's all fooks!

pi_60701283
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar lieverd zo loopt het bij mij dus ook. Ik heb op blinde liefde heel mijn leven omgegooid. God heeft een situatie voor mij gecreëerd waardoor ik nieuwe toekomstperspectieven kreeg, uitzicht op een liefde voor mijn leven, maar het is op zo'n manier gelopen dat ik volledig afhankelijk was van God mocht ik het ooit in vervulling willen zien gaan. Ik had een totale karaktertransformatie nodig als ik ooit de liefde die ik voor dat meisje voelde werkelijk tot uiting zou willen brengen, en mijn karakter moest dus getransformeerd worden naar jawel, een veel christelijker karakter. Dat is exact wat er gebeurd is. Het zit allemaal zo gigantisch geniaal perfect in elkaar, ik kan dit niet meer met toeval of eigen controle of keuzes uitleggen. Rationeel gezien is het volslagen debiel wat ik doe, in wezen ga ik gewoon op de bonnefooi naar Parijs in de hoop de liefde van mijn leven uberhaupt nog een keer tegen te komen aangezien ik er niet eens contact meer mee heb, en dan hopen dat het nog goed komt aangezien de laatste ervaringen daar totaal niet op wijzen. Niemand gelooft dat het nog kan, maar hoe meer ik meemaak, hoe sterker ik er juist in ga geloven, omdat die hele karaktertransformatie dus daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Dat is niet iets wat je normaal gesproken meemaakt, ik vind het ook grote onzin om te zeggen dat dat allemaal uit mijzelf komt want daar is het allemaal veel te krachtig en bizar voor. Maar goed, ik kan toch niemand overtuigen. Jullie gelóven simpelweg niet. Jullie geloven niet in wonderen, jullie geloven niet in God zoals God is. Ik ervaar God zoals God is en daarom ben ik er zo lyrisch over, maar denken jullie 'ach dat heb ik ook joh, dat is heel normaal, is gewoon zo, heel persoonlijk, hangt af van wat je kiest'. Grote onzin vind ik dat. Als je mee zou maken wat ik meemaak, was je net zo uit je dak van God als ik dat nu ben. Maar jullie kennen Hem niet, jullie laten Hem niets voor jullie doen want jullie geloven niet in Hem, vertrouwen Hem niet, denken dat Hij een tyran is. God is oneindig veel groter, machtiger, liefdevoller dan die zielige god van de new age. Ik kan het weten want ik ken ze nu allebei.
en weer een patstelling... want ik kan het ook weten... ik ken ze ook allebei (en meerdere).
Mijn conclusie was alleen anders dan die van jou.
Dus doe je niet zo alwetend voor.. je bent ook maar gewoon iemand die aan beide kanten heeft gekeken.. hetzélfde als dat bv ik heb gedaan. Je hebt alleen een ander gevoel gekregen.Je hebt NIETS in handen wat maakt dat jij kan weten dat jij gelijk hebt in jouw gevormde mening...niets meer dan dat ik heb als onderbouwig voor de mijne.

Je zit jezelf dus echt te foppen.
quote:
Maar blijf lekker eigenwijs, ik heb er geen last van dat jullie het grootste geschenk wat je kan krijgen in je leven missen. Maar jammer vind ik wel.

Nu negeer je dus wéér simpelweg wat ik schrijf.
Ik schrijf toch juist dat dit soort dingen wél gebeuren, dit soort wonderen, dit soort bizarre zaken.
Ik geef daar alleen bij aan dat dat géén bewijs is voor jouw God, zoals jij het gebruikt, omdat IK (die niet jouw God omarmd heeft) dezelfde mooie dingen mee heb gemaakt zónder jóuw God maar met mijn éigen geloof in mijn hart.

Je leest gewoon niet he..
ben je psychotisch of is dit hersenspoeling? Het lijtk echt of ene deel van je zien, bewustzijn weg is.
Ik vind het ontzettend eng overkomen. Eng in de zin dat je jezelf zo kan verliezen zodat je gewoonweg niet meer daadwerkelijk ziet enleest. De kwartjes vallen niet meer bij jou?

Weird.
pi_60701595
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..][..]

Ik geloof niet dat jouw zienswijze in overeenstemming is met de waarheid en dat jouw ervaringen hetzelfde zijn als de ervaringen die ik heb. Dat is mijn goed recht en dat kan je respecteren in plaats van er geïrriteerd door te raken en mij ervan proberen te overtuigen dat mijn geloof niet klopt en dat ik jou moet geloven.
[..]

Doe niet zo raar

je hoeft van mij niet overtuigd te raken dat jouw geloof niet klopt.. ik pleit juist de hele tijd voor het privilege iedereen zijn eigenj pad naar geluk en diepgang te laten vinden. En ik geef daarbij aan dat ik ervan overtuigid ben dat al die verschillende paden als je ver genoeg doorwandeld je allemaal op dezelfde plek kunnen brengen.
Ik geef alleen aan dat ik bepaalde ervaringen heb en dat ik mijn pad ergens anders gevonden heb dan jij, dat ik verwacht dat jij ook op de mooie plek uit zal komen waar ik uitkomt en vervolgens ga jij roepen dat mijn ervaringen niet echt zijn.... "want die komen niet van jouw God"
JIJ doet hier onmogelijk en onverdraagzaam

ik kan niet liefhebben, ik kan het gevoel dat iemand anders mij onvoorwaardelijk lief heeft niet hebben.... als ik jóuw God niet omarmd zal ik zondigen zal ik per definitie mijn medemens kwaad doen (en kan dat niet toegestaan worden en moet ik eeuwig dood )

JIJ bent hier degene die een ander en zijn / haar ervaringen onderuit haalt.
Ik heb nooit gezegd dat jouw ervaring niet echt is.
Je voelt je ongetwijfeld zoals je je voelt. Ik geef alelen aan dat ik die gevoelens en ervaringen niet plaats bij j;ouw GOd.
Bij jóuw God zie ik een narcistisch dominant wreed ventje en daar krijg ik anti gevoelens bij in plaats van dat ik liefde voel. Voor mij werkt jouw God dus niet.
Simpel. Meningen en ervaringen verschillen.
pi_60701875
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was niet zo praten. Die kinderen die je van God hebt gekregen en waar je zoveel van houdt, kan God ook zo weer terugnemen als Hij dat terecht acht. Ik vind het dwaze uitspraken die je doet, en ik hoop dat je er snel mee ophoudt.
ik ben zijn kind zeg jij... ik heb zelf ook kinderen zoals je hierboven al aangeeft...

dit is mijn jongste zoontje

Ik zou hem nooit nooit bedreigen of straffen op zo'n onmenselijke goddelijke manier als dat jij hierboven beschrijft. Ik zou dat niet kunnen, ik heb dat niet in mij... nooit!
Het feit dat jouw God continu de mens angst probeert in te boezemen en op die manier respect en erkenning af probeert te dwingen geeft voor mij al aan dat hij echt niet "de" God is.. niet de goede GOd, niet de GOd naast wie ik wil staan.

Ik bén moeder, ik bén warm naar ze, ze zullen ten alle tijde op mijn schoot kunnen kruipen.. zelfs als ze volwassen zijn... ik BEN gewoon. Ik heb hier ook nooit moeite voor hoeven doen... wederzijds begrip, respect en vooral liefde liefde liefde heeft als vanzelf gemaakt dat de regels die ik ze uitlegde ze vol begrip aanvaarden. (en natuurlijk zijn ze ook stronteigenwijs, tegendraads en hebben ze regelmatig ene andere mening dan dat ik heb...) Ik hebnooit hoeven afdwingen dat ik de ouder ben, ik heb ze nooit angstig hoeven maken.. Als je BENT hoef je niet te CHANTEREN/DREIGEN.

Ik zou ze nooit kúnnen dreigen met het afnemen van alles waar ze voor leven zoals jij hierboven naar mij toe doet.

Je zet jouw God hier als een monster neer.

Ik hoop dat als ik mij ooit op een dergelijke manier naar het ventje hierboven opstel, iemand me met een koekepan op mijn hoofd timmert en mij er even aan herinnert dat ik het ouderschap dan niet waardig ben.

Binnen mijn normen en waarden stelsel is jouw God vaderschap niet waardig

[ Bericht 2% gewijzigd door Rimpelhond op 10-08-2008 12:06:45 ]
pi_60701952
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:04 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ok, dan had ik het verkeerd begrepen. Dan snap ik die transformatie nog niet helemaal denk ik.
Zie het zo: na een aantal maanden half christen/half oude leven maak ik een keuze om alles aan God te geven, omdat ik doorheb dat zo niet gaat werken en ik niet mijn oude leven door kan blijven leven en God tegelijk dienen. Vlak daarna kom ik in Frankrijk terecht en leer daar het meisje van mijn dromen kennen. Ik heb daar gevoelens voor waarvan ik nooit had gedacht dat ik ze kon hebben. Ik kom in een soort romantische film in Parijs terecht. Het is allemaal fantastisch maar er is 1 probleem en dat ben ik zelf.

Bij terugkomst in Nederland gaat alles mis. In enkele weken stort mijn wereld in elkaar door waar ik mee geconfronteerd wordt. Ik ga dat niet hier allemaal publiekelijk zetten want daar is het te persoonlijk voor. Maar ik besef dat als ik ooit bij dit meisje wil zijn, dat ik compleet moet veranderen. Mijn karakter, gedrag, manier van doen, ik moet haar leren aanvoelen, etc. etc. Ik kon haar niet liefhebben. Door hoe zij was werd ik als het ware 'exposed', mijn ware aard kwam naar boven doordat mijn gevoelens voor haar zo sterk waren, maar er allerlei dingen tegenzaten. Ik besefte dat als ik ooit die droom van bij haar zijn in vervulling zou willen laten gaan, ik op niets anders dan God mijn hoop kon vestigen. Ik moest geloven, ik moest vertrouwen hebben, ik moest hulp van Hem krijgen, ik moest alles aan Hem overlaten als ik wilde slagen. Dat heb ik gedaan en daarna is dus heel die transformatie begonnen, waardoor ik nu, bijna een jaar later, met grote frustraties, tegenslagen, leed, verwarring, goddelijke openbaringen, intense momenten etc. terug kan kijken en kan concluderen dat God die hele situatie gebruikt heeft om mijn geloof rotsvast te maken, een hechte relatie met God op te bouwen, mijn karakter te veranderen, om alles in vervulling te laten gaan. God heeft haar gebruikt om mij in een positie te brengen waardoor ik wel MOEST vertrouwen op Hem, omdat ik van haar hou en dus bereid ben geweest om alles daar voor op te geven. Dat lijkt egoïstisch, al kan je je afvragen hoe egoïstisch het is om te verlangen naar het kunnen liefhebben van iemand omdat je liefde voor die persoon voelt. Die ander kan daar namelijk ook gigantisch veel voordeel aan hebben als het echte liefde is en dat op de juiste manier gegeven wordt.

God gebruikt degenen waar we van houden om ons te veranderen. Als we zien dat we degenen waar we van houden kwetsen, kunnen we werkelijk berouw krijgen. Als we dan beseffen dat we zelf niets kunnen doen om onszelf te verbeteren zodat we diegene(n) waar we van houden nooit meer kwetsen, kunnen we onszelf volledig op God werpen en Hem de controle over ons en onze levens geven. Zo bieden we ons dus vrijwillig aan aan God en willen we Hem dienen, uit liefde voor onze medemensen. Als ik nu terugkijk zit de situatie zo geniaal in elkaar van begin tot eind, het is voor mij waanzin om te geloven dat het allemaal teovallig is of dat ik daar op de één of andere manier zelf voor heb gezorgd.
quote:
Waarom zou god er een spelletje van maken? Dat snap ik niet. Het lijkt wel de lootto. Als jij wint, dan wint god 5 zieltjes.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat die mensen zich werkelijk bekeren. Dat moet vanuit het hart komen. Het was, zoals ik al zei, meer om aan te geven dat de situatie eigenlijk hopeloos is (lijkt) en alleen goddelijke interventie het kan redden.
quote:
Mjah, daar kan ik niets mee, behalve vinden dat god dan wel erg wreed is.
Daar kan jij geen uitspraken over doen want je hebt geen flauw idee wat ik doorgemaakt heb.
quote:
Geen dank. Ik meen het oprecht. Ik heb zelf een heel fijne gelukkige relatie, en gun dat iedereen!! Ben overigens dol op Parijs. ben er al vaak geweest, en spreek vloeiend Frans.
Dan verwacht ik je wel een keertje.
pi_60701975
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Kijk, hierin herken ik weer het ultra conservatieve Christelijke zoals ik het ken: dreigen met dat God je gaat straffen! Bedankt dat je jezelf éven liet gaan!
Tot, dat is geen bedreiging maar een goed advies. Ik maak me meer zorgen om haar kinderen bij elke arrogante opmerking die ze plaatst. Je moet niet fokken met God, dat is gewoon niet verstandig. Hou het bescheiden, ookal geloof je er niet zo in.
pi_60702042
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Tot, dat is geen bedreiging maar een goed advies. Ik maak me meer zorgen om haar kinderen bij elke arrogante opmerking die ze plaatst. Je moet niet fokken met God, dat is gewoon niet verstandig. Hou het bescheiden, ookal geloof je er niet zo in.
Ja hier zet je dus weer precies neer waarom ik jouw God nooit in mijn hart zal sluiten.
het is gewoon geen kerel waar ik wat mee kan. Hij staat niet voor wat ik het goede vind.
hij staat voor wat ik als slecht/verkeerd zie.

Lees toch eens terug.. op zo'n manier ga je toch niet met je kinderen om

pi_60702046
Eigenlijk is het best laf en oneerlijkheid jegens jezelf om alles buiten jezelf te plaatsen. Of het nou newage/achtig of op welke andere manier dan ook religieus.
Straf komt van buiten, beloning komt van buiten. Alles wordt geexternaliseerd.
LAF!!! Allemaal.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_60702092
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 11:31 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

en weer een patstelling... want ik kan het ook weten... ik ken ze ook allebei (en meerdere).
Mijn conclusie was alleen anders dan die van jou.
Dus doe je niet zo alwetend voor.. je bent ook maar gewoon iemand die aan beide kanten heeft gekeken.. hetzélfde als dat bv ik heb gedaan. Je hebt alleen een ander gevoel gekregen.Je hebt NIETS in handen wat maakt dat jij kan weten dat jij gelijk hebt in jouw gevormde mening...niets meer dan dat ik heb als onderbouwig voor de mijne.
Het is onzin dat ik 'alleen een ander gevoel heb gekregen'.
quote:
Ik schrijf toch juist dat dit soort dingen wél gebeuren, dit soort wonderen, dit soort bizarre zaken.
Ik geef daar alleen bij aan dat dat géén bewijs is voor jouw God, zoals jij het gebruikt, omdat IK (die niet jouw God omarmd heeft) dezelfde mooie dingen mee heb gemaakt zónder jóuw God maar met mijn éigen geloof in mijn hart.
Maar ik zeg toch dat als je hetzelfde zou meemaken, je net zo lyrisch zou zijn en hetzelfde zou geloven als ik. Ik geloof gewoon niet dat je dezelfde soort ervaringen hebt gehad als ik, ookal lijkt dat misschien zo als jij het zo leest. Feit is dat je geen benul hebt van wat ik mee hebt gemaakt, en alleen maar denkt dat te weten, en daaruit de conclusie trekt dat je hetzelfde mee hebt gemaakt. Je kan je geen voorstelling maken van waar ik doorheen ben gegaan, maar denkt dat je het allemaal al weet. Daar zou je mij ook van kunnen beschuldigen, maar voor mij is het heel simpel: mijn ervaringen hebben diep geloof in God en de bijbel gebracht met een complete transformatie van mij en mijn leven als gevolg. Ervaringen die daar niet toe leiden, zijn niet dezelfde soort ervaringen. Voor mij is dat volstrekt logisch.
pi_60702179
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:10 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Ja hier zet je dus weer precies neer waarom ik jouw God nooit in mijn hart zal sluiten.
het is gewoon geen kerel waar ik wat mee kan. Hij staat niet voor wat ik het goede vind.
hij staat voor wat ik als slecht/verkeerd zie.

Lees toch eens terug.. op zo'n manier ga je toch niet met je kinderen om

Als het allemaal schatjes waren niet nee.

Lees het boek Job eens in het oude testament als je meer inzicht wil krijgen hierin.
pi_60702243
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het is onzin dat ik 'alleen een ander gevoel heb gekregen'.
Ik geef daar alleen bij aan dat dat géén bewijs is voor jouw God, zoals jij het gebruikt, omdat IK (die niet jouw God omarmd heeft) dezelfde mooie dingen mee heb gemaakt zónder jóuw God maar met mijn éigen geloof in mijn hart.[/quote]

Maar ik zeg toch dat als je hetzelfde zou meemaken, je net zo lyrisch zou zijn en hetzelfde zou geloven als ik.[/quote]dat heb ik maar dan geboost met een ander geloof in mijn hart! Het heeft mij dus inderdaad in mijn geloof gesterkt... de andere kant op!
quote:
Ik geloof gewoon niet dat je dezelfde soort ervaringen hebt gehad als ik, ookal lijkt dat misschien zo als jij het zo leest. Feit is dat je geen benul hebt van wat ik mee hebt gemaakt, en alleen maar denkt dat te weten, en daaruit de conclusie trekt dat je hetzelfde mee hebt gemaakt.
ROFL!

ALi.... lees toch eens hoe gehersenspoeld je over komt..... vreselijk...... jij denkt mijn ervaring te kunnen beoordelen, maar hebt geen idee hoe die eruit ziet en wat hoe ik het ervaren heb??

Per defintie kan het geen wonderlijke ervaring zijn geweest zeg jij.

en omgekeerd sorry maar je komt echt steeds geflipter over... gewoon niet mogelijk om een gesprek of discussie mee te voeren.
Gewoon níet
Dat is dus exact wat mij zo tegenstond aan het feit dat jij deze discussiereeks opends... het is zo zonde om een onderwerp aan te snijden maar alles dood te slaan met negeren van de argumenten van de je gespreksparner, verbieden andere meningen neer te zetten (dat deed je ook nog in deel 1 ) en constant scheef te reageren in plaats van inhoudelijk feedback te geven.

Ali... moge God je ergens in dit leven een stel ogen geven.
quote:
Je kan je geen voorstelling maken van waar ik doorheen ben gegaan, en staat er ook niet open voor, je weet het immers allemaal al.
maar ja.. je kan je geen voorstelling maken van waar ik doorheen ben gegaan want je negeert het per definitie al omdat het niet van jouw God afkomt.

Beetje jammer dat je totaal niet open staat voor ervaringen van anderen... je mist ene hoop.
ook jammer dat je ervaringen van anderen ontkent terwijl ik die van jou wel accepteer.

Maar goed.. misschien is het ook wel logisch dat je steeds meer narrowminded, star en onbeschofter door het leven gaat als je een God in je hart sluit die er ook niet bepaald mooie normen en waarden op na houdt. Waar je mee om gaat wordt je mee besmet laten we maar zeggen.
pi_60702277
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 11:47 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Doe niet zo raar

je hoeft van mij niet overtuigd te raken dat jouw geloof niet klopt.. ik pleit juist de hele tijd voor het privilege iedereen zijn eigenj pad naar geluk en diepgang te laten vinden. En ik geef daarbij aan dat ik ervan overtuigid ben dat al die verschillende paden als je ver genoeg doorwandeld je allemaal op dezelfde plek kunnen brengen.
Oke.
quote:
Ik geef alleen aan dat ik bepaalde ervaringen heb en dat ik mijn pad ergens anders gevonden heb dan jij, dat ik verwacht dat jij ook op de mooie plek uit zal komen waar ik uitkomt en vervolgens ga jij roepen dat mijn ervaringen niet echt zijn.... "want die komen niet van jouw God"
JIJ doet hier onmogelijk en onverdraagzaam
Ik geloof niet dat je ervaringen vergelijkbaar zijn, anders zou je ook tot geloof in God zijn gekomen. Dat is toch logisch? Waarom ik wel en jij niet?
quote:
ik kan niet liefhebben, ik kan het gevoel dat iemand anders mij onvoorwaardelijk lief heeft niet hebben.... als ik jóuw God niet omarmd zal ik zondigen zal ik per definitie mijn medemens kwaad doen (en kan dat niet toegestaan worden en moet ik eeuwig dood )
Ik geloof dat als God zich geheel af zou trekken van de mensheid zou het inderdaad daarop uitkomen. Dan zouden we in steeds ernstiger vormen van zonde vervallen. Maar ik zeg niet dat jij totaal geen liefde kan voelen of iets. Zondigen doen we allemaal, we schieten allemaal tekort voor God. Dat kan je aannemen,of je kan geloven dat je perfect bent.
quote:
JIJ bent hier degene die een ander en zijn / haar ervaringen onderuit haalt.
Ik heb nooit gezegd dat jouw ervaring niet echt is.
Je voelt je ongetwijfeld zoals je je voelt. Ik geef alelen aan dat ik die gevoelens en ervaringen niet plaats bij j;ouw GOd.
Bij jóuw God zie ik een narcistisch dominant wreed ventje en daar krijg ik anti gevoelens bij in plaats van dat ik liefde voel. Voor mij werkt jouw God dus niet.
Simpel. Meningen en ervaringen verschillen.
Oke.
pi_60702309
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:21 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Maar ik zeg toch dat als je hetzelfde zou meemaken, je net zo lyrisch zou zijn en hetzelfde zou geloven als ik. [/quote]dat heb ik maar dan geboost met een ander geloof in mijn hart! Het heeft mij dus inderdaad in mijn geloof gesterkt... de andere kant op!
[..]

ROFL!

ALi.... lees toch eens hoe gehersenspoeld je over komt..... vreselijk...... jij denkt mijn ervaring te kunnen beoordelen, maar hebt geen idee hoe die eruit ziet en wat hoe ik het ervaren heb??

Per defintie kan het geen wonderlijke ervaring zijn geweest zeg jij.

en omgekeerd sorry maar je komt echt steeds geflipter over... gewoon niet mogelijk om een gesprek of discussie mee te voeren.
Gewoon níet
Dat is dus exact wat mij zo tegenstond aan het feit dat jij deze discussiereeks opends... het is zo zonde om een onderwerp aan te snijden maar alles dood te slaan met negeren van de argumenten van de je gespreksparner, verbieden andere meningen neer te zetten (dat deed je ook nog in deel 1 ) en constant scheef te reageren in plaats van inhoudelijk feedback te geven.

Ali... moge God je ergens in dit leven een stel ogen geven.
[..]

maar ja.. je kan je geen voorstelling maken van waar ik doorheen ben gegaan want je negeert het per definitie al omdat het niet van jouw God afkomt.

Beetje jammer dat je totaal niet open staat voor ervaringen van anderen... je mist ene hoop.
ook jammer dat je ervaringen van anderen ontkent terwijl ik die van jou wel accepteer.

Maar goed.. misschien is het ook wel logisch dat je steeds meer narrowminded, star en onbeschofter door het leven gaat als je een God in je hart sluit die er ook niet bepaald mooie normen en waarden op na houdt. Waar je mee om gaat wordt je mee besmet laten we maar zeggen.
[/quote]

Wat is nou eigenlijk je punt? Wat ik meemaak is geen reden om in God te geloven, toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')