abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60690620
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:47 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Beweer jij nu dat ik een leugenaar, moordenaar,onrechtvaardig liefdeloos schepsel ben omdat ik jóuw God niet accepteer als vader?
Nee, maar je bent zeker niet perfect, je hebt zeker verkeerde dingen gedaan. Net als ik en net als iedereen. Of wilde je beweren dat je nog NOOIT een leugen hebt verteld? Nog NOOIT jaloers bent geweest? Nog NOOIT je ouders oneervol hebt behandeld of zo over ze hebt gepraat? Jij bent een perfect, zondeloos, onberispelijk, 100% liefde gevende goddelijk mens?
quote:
Ik ben een oermoeder zei ik al.. één bonk liefde voor mijn kerels.. ONvoorwaardelijke liefde, ik lieg niet en doe geen onrecht. Ik maak wel eens fouten.. en in tegenstelling tot God accepteer ik het dat mijn kinderen of mijn omgeving mij op mijn fouten wijst, zodat we grinnikend overnieuw kunnen beginnen.
Maar dat doet God ook! God laat fouten toe zodat we ervan kunnen leren. Op het moment van die fouten is het ernstig, later kan je er zelf om lachen, of je schaamt je nog steeds diep voor de domme dingen die je hebt gedaan. Maar als we ons hele leven niet willen leren van onze fouten, zijn de gevolgen voor onszelf. Als jou kind steeds niet naar jou luistert en uiteindelijk ervoor kiest om het criminele pad op te gaan, kun je 2 dingen doen: die keuze respecteren, hem loslaten en wanneer het zo uitkomt hem tot verstand proberen te brengen zodat hij misschien uiteindelijk als hij op zijn bek gaat tot inkeer komt en zijn leven betert, of hem opsluiten in een kooitje zodat hij nooit de gevolgen van de koers die hij heeft gekozen ondervindt, en er dus ook geen verandering in zijn hart en verstand plaats kan vinden, waardoor hij uiteindelijk ook jou zou kunnen gaan haten omdat je hem als een tyran behandelt. Wat zou jij kiezen?
quote:
Ik ben alles waarvan jij beweert dat ik niet kan zijn.
Dat is arrogantie. Jij bent niet perfect. Alleen God is perfect.
quote:
Nog steeds blijft dus als enigste over dat ik dood moet omdat ik jóuw God niet als goed zie.
Nee, je moet juist leven, ik WIL dat je leeft, ik wil dat je God leert kennen, zodat je ook van Hem houdt, en je een nog betere moeder en mens wordt dan je nu al bent, en dat je daar zelf van kan genieten aangezien je denk ik niets liever doet dan liefde aan je kids geven. De slagroom op het toetje.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 09-08-2008 21:02:55 ]
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:57:04 #202
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60690626
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je zal weleens liegen
Jij liegt ook dat je barst. Jij zegt dat god in den beginne de hemel en de aarde schiep. Dat kan toch helemaal niet!!
quote:
je zal kwade gedachten hebben
Jij denkt best regelmatig erg lelijk over mij
quote:
je zal allerlei onrecht doen
Dat doe jij ook, jezelf boven anderen te stellen als de ultieme christen
quote:
je zal niet constant onvoorwaardelijke liefde voelen.
Dat doe jij ook niet. Je houdt namelijk niet van Marc Dutroux, en nog wat andere vergelijkbare mensen, daar hadden we het al eerder over
quote:
Dat kan je niet zonder God. En dat is niet acceptabel voor God, omdat daardoor het leven niet optimaal is. Dus als je geen zin hebt om daaraan mee te werken, zijn de gevolgen voor jezelf, aangezien God niet eeuwig imperfectie, onrecht en kwaad kan toleren. Dat is niet eerlijk tegenover de schepsels die wél zo'n goddelijke samenleving willen, maar slachtoffer worden van degenen die het niet willen, om wat voor reden dan ook.
O, dus daar gaat het om, je voelt je miskend en speelt het slachtoffer omdat jij meent wel over al die eigenschappen te beschikken, en wij belemmeren je daarin ofzo??
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60690661
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:55 schreef neo567 het volgende:

[..]

Eensch

Als mensen het eens zijn over een bepaalde smaak qua muziek, film of wat anders. Dat vind ik dan ook iets bijzonders zelfs al kan het heel simplistisch overkomen. Mensen onderling dus en wat mensen interesseert en beweegt en als het dan gezamelijk ertoe leidt dat er overeenstemming is. Of zoals gisteren die massale opening van de Olympische spelen, hoe mensen op aarde zonder dat God duidelijk aanwezig is leefbaar zijn op deze planeet. Komt in mijn ogen over als massaal, ik zou het bijna Goddelijk willen noemen maar het woord menselijk is misschien beter op de plek. Menselijk kan veel groter zijn dan Goddelijk omdat menselijk handelen met het oog zichtbaar is. Niet eens alleen qua muziek, film, kunst en sport maar met alles. Onderlinge kleine overeenkomsten of grote overeenkomsten waar het massaal is en dan heb je nog de kleine of grote verschillen die bewonderingswaardig zijn.

Gewoon het bestaan an sich dat de moeite waard is, heb je God niet voor nodig in mijn ogen. De mensheid bakt er samen wel wat van en soms verknoeit men het weer maar ook dat hoort erbij omdat er altijd wel fouten gemaakt worden. Het hele bestaan komt op mijn goede dagen ook vaker over als pretpark-rit, film of gewoon regelrechte trip maar dat ligt aan de sfeer waar ik in verkeer zoals ik het altijd sfeer noem. Er zijn van die sferen, er zijn van die sferen......

[ Bericht 8% gewijzigd door Topspin op 09-08-2008 21:12:17 ]
Genieten is toegestaan!!!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:00:43 #204
34793 neo567
You know who
pi_60690690
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:54 schreef Topspin het volgende:

[..]

Geweldig album is het Beste van Metallica in mijn oren

Nu "My friend of misery" dat opstaat, kan ook richting Jezus gekoppeld worden dat niemand luistert en hij blijft schreeuwen. One man's fun is another's hell Ben weer het hele album aan het luisteren, kan dat album blijven luisteren ook en gaat niet snel vervelen alsof het album niet grijs gedraaid kan worden.
Tis eigenlijk verplichte kost voor iedere christen en luciferiaan
pi_60690787
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:00 schreef neo567 het volgende:

[..]

Tis eigenlijk verplichte kost voor iedere christen en luciferiaan
Metallica - Holier than thou lyrics

No more!
The crap rolls out your mouth again
Haven't changed, your brain is still gelatin
Little whispers circle around your head
Why don't you worry about yourself instead

Who are you? where ya been? where ya from?
Gossip burning on the tip of your tongue
You lie so much you believe yourself
Judge not lest ye be judged yourself

Holier than thou
You are
Holier than thou
You are

You know not

Before you judge me take a look at you
Can't you find something better to do
Point the finger, slow to understand
Arrogance and ignorance go hand in hand

It's not who you are it's who you know
Others lives are the basis of your own
Burn your bridges build them back with wealth
Judge not lest ye be judged yourself

.................................................

Dit nummer op maximaal volume nu
pi_60690896
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, maar je bent zeker niet perfect, je hebt zeker verkeerde dingen gedaan. Net als ik en net als iedereen. Of wilde je beweren dat je nog NOOIT een leugen hebt verteld? Nog NOOIT jaloers bent geweest? Nog NOOIT je ouders oneervol hebt behandeld of zo over ze hebt gepraat? Jij bent een perfect, zondeloos, onberispelijk, 100% liefde gevende goddelijk mens?
Wat heb ik je nou al tig keer verteld?

JIJ zegt echter dat omdat ik God niet omarm ik per definitie een leugenaar en slecht en onrechtvaardig mens zal zijn die de medemens kwaad doet

Je lult in je reactie op mijn reactie op jóuw post weer over iets anders dan waar het over ging.
quote:
[..]

Maar dat doet God ook! God laat fouten toe zodat we ervan kunnen leren.

Wat lul je nou weer vreselijk achterlijk?
Je praat wéér over iets anders dan waar het over ging..
Het ging over de ouder die al dan niet erkent fouten te maken en ruimte geeft voor feedback..
en kjij begint over dat GOd het toelaat dat WIJ fouten maken?

dit doe je opzetteljk is het niet?
Je ziet toch zelf ook wel dat jouw reactie als een tang op een varken slaat??
quote:
Op het moment van die fouten is het ernstig, later kan je er zelf om lachen, of je schaamt je nog steeds diep voor de domme dingen die je hebt gedaan. Maar als we ons hele leven niet willen leren van onze fouten, zijn de gevolgen voor onszelf. Als jou kind steeds niet naar jou luistert en uiteindelijk ervoor kiest om het criminele pad op te gaan, kun je 2 dingen doen: die keuze respecteren, hem loslaten en wanneer het zo uitkomt hem tot verstand proberen te brengen zodat hij misschien uiteindelijk als hij op zijn bek gaat tot inkeer komt en zijn leven betert, of hem opsluiten in een kooitje zodat hij nooit de gevolgen van de koers die hij heeft gekozen ondervindt, en er dus ook geen verandering in zijn hart en verstand plaats kan vinden. Wat zou jij kiezen?
[..]
gezien het bovenstaande compleet irrelevant.. reageer eerst maar eens op dat wat ik zeg in plaats van een compleet nieuw onderwerp te schetsen
quote:
Dat is arrogantie. Jij bent niet perfect. Alleen God is perfect.
Nee het is arrogant om te zeggen dat iemand die JOUW God niet omarmt per defintie een leugenaar is en andere mensen kwaad doet.
Arrogant en dom van jouw én jouw God.
Ik ben namelijk het levende bewijs van het tegendeel.

Daarnaast heeft het niet kwaad doen van je medemens niets met perfectie te maken.
Ik heb nergens gezegd perfect te zijn, in tegendeel zelfs.. ik heb gezegd dat ik mijn medemens geen kwaad doe terwijl jij beweert dat ik dat per definitie wel zou doen omdat ik niet in jouw God geloof.

Je lult weer scheef jongen.
quote:
[..]

Nee, je moet juist leven, ik WIL dat je leeft, ik wil dat je God leert kennen, zodat je ook van Hem houdt, en je een nog betere moeder en mens wordt dan je nu al bent, en dat je daar zelf van kan genieten aangezien je denk ik niets liever doet dan liefde aan je kids geven. De slagroom op het toetje.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:11:32 #207
34793 neo567
You know who
pi_60690899
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:59 schreef Topspin het volgende:

[..]

Als mensen het eens zijn over een bepaalde smaak qua muziek, film of wat anders. Dat vind ik dan ook iets bijzonders zelfs al kan het heel simplistisch overkomen. Mensen onderling dus en wat mensen interesseert en beweegt en als het dan gezamelijk ertoe leidt dat er overeenstemming is. Of zoals gisteren die massale opening van de Olympische spelen, hoe mensen op aarde zonder dat God duidelijk aanwezig is leefbaar zijn op deze planeet. Komt in mijn ogen over als massaal, ik zou het bijna Goddelijk willen noemen maar het woord menselijk is misschien beter op de plek. Menselijk kan veel groter zijn dan Goddelijk omdat menselijk handelen met het oog zichtbaar is. Niet eens alleen qua muziek, film, kunst en sport maar met alles. Onderlinge kleine overeenkomsten of grote overeenkomsten waar het massaal is en dan heb je nog de kleine verschillen die bewonderingswaardig zijn.

Gewoon het bestaan an sich dat de moeite waard is, heb je God niet voor nodig in mijn ogen. De mensheid bakt er samen wel wat van en soms verknoeit men het weer maar ook dat hoort erbij omdat er altijd wel fouten gemaakt worden.

Ik vraag me af of de mensheid/de aarde, zonder het geloof, er ook zo uit had gezien, de invloed van God z'n boek is onmogelijk weg te denken, kan gewoon niet, ook niet dat van moslims, die hebben ook grote invloed in de wereld zoals wij die westerlingen nu kennen.
Het is onmogelijk om in te beelden wat er van de mens geworden zou zijn zonder geloof in een God of Lucifer (die laatste als drukmiddel).
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:14:31 #208
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60690967
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:11 schreef Rimpelhond het volgende:

Je lult in je reactie op mijn reactie op jóuw post weer over iets anders dan waar het over ging.
[..]

Het ging over de ouder die al dan niet erkent fouten te maken en ruimte geeft voor feedback..

[..]

Welkom in de wondere wereld van ALi_Kannibali!!

Dat doet hij constant. Met veel wollig taalgebruik, ellenlange teksten om maar indruk te maken en veel quotjes van bijbelteksten die hij zo uit zijn mouw schudt. En als je hem zijn eigen woorden spiegelt geeft ie gewoon geen antwoord meer.
pi_60690999
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:11 schreef neo567 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de mensheid/de aarde, zonder het geloof, er ook zo uit had gezien, de invloed van God z'n boek is onmogelijk weg te denken, kan gewoon niet, ook niet dat van moslims, die hebben ook grote invloed in de wereld zoals wij die westerlingen nu kennen.
Het is onmogelijk om in te beelden wat er van de mens geworden zou zijn zonder geloof in een God of Lucifer (die laatste als drukmiddel).
Sowieso zou veel muziek van Metallica en andere Metal niet bestaan Tevens veel meer andere muziek zou niet bestaan. In de cultuur zou het compleet anders zijn en mensen zouden iets anders verzonnen hebben om te aanbidden. Wie weet zou er dan een dier zijn dat aanbeden zou worden. Een voorbeeld zoals Jesus zou waarschijnlijk ook vervangen worden, kan zijn dat de Dalai Lama dan in het Westen meer bekendheid zou gekregen hebben.

Van de andere kant dat de Jehova's meer kans zouden krijgen zonder Christelijk Geloof of Islam. In het slechtste geval zou de Scientology church te groot zijn geworden en zouden standbeelden van Tom Cruise langs de weg staan over de hele wereld

Don't thread on me staat nu op

Zometeen master of puppets luisteren als black album is afgelopen
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:18:46 #210
34793 neo567
You know who
pi_60691063
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:16 schreef Topspin het volgende:

[..]

Sowieso zou veel muziek van Metallica en andere Metal niet bestaan Tevens veel meer andere muziek zou niet bestaan. In de cultuur zou het compleet anders zijn en mensen zouden iets anders verzonnen hebben om te aanbidden. Wie weet zou er dan een dier zijn dat aanbeden zou worden. Een voorbeeld zoals Jesus zou waarschijnlijk ook vervangen worden, kan zijn dat de Dalai Lama dan in het Westen meer bekendheid zou gekregen hebben.

Van de andere kant dat de Jehova's meer kans zouden krijgen zonder Christelijk Geloof of Islam. In het slechtste geval zou de Scientology church te groot zijn geworden en zouden standbeelden van Tom Cruise langs de weg staan over de hele wereld

Don't thread on me staat nu op
"T valt mij nog mee wat er over is van de bijbel na 2000 jaar

Don't Tread On Me ik ook dus zag het geen eens
pi_60691140
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:18 schreef neo567 het volgende:

[..]

"T valt mij nog mee wat er over is van de bijbel na 2000 jaar

Don't Tread On Me
Ellenlange discussies op internet zijn over gebleven en in de literatuur komt het nog steeds vaker voor, het straatbeeld wordt nog bepaald door het Christelijke geloof door Jezus afbeeldingen en kerken en dan nog de mensen op straat of in de kroeg die wel eens hun hart willen luchten over hun geloof.

Wat er verder is overgebleven weet ik niet zo zeker.

Denk dat het bhoeddisme veel meer sporen heeft achter gelaten maar dat kan ik fout hebben. Boeddhisme of Bhoeddisme, weet nooit zeker hoe ik het moet schrijven, in ieder geval kom ik meer mensen tegen die zich verdiept hebben in het boeddisme en daarover willen praten dan Christelijke mensen.

Tread on me inderdaad, site met lyric erop maakte tikfout dus ik ook fout overgenomen. Schakel nu over op Guns N' Roses, compleet andere inhoud van teksten maar ook wel het luisteren waard
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:23:49 #212
34793 neo567
You know who
pi_60691170
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:22 schreef Topspin het volgende:

[..]

Ellenlange discussies op internet zijn over gebleven en in de literatuur komt het nog steeds vaker voor, het straatbeeld wordt nog bepaald door het Christelijke geloof door Jezus afbeeldingen en kerken en dan nog de mensen op straat of in de kroeg die wel eens hun hart willen luchten over hun geloof.

Wat er verder is overgebleven weet ik niet zo zeker.

Denk dat het bhoeddisme veel meer sporen heeft achter gelaten maar dat kan ik fout hebben.
Globaal gesproken, zou ik dat ook niet weten.

Through The Never :

All that is, was and will be
Universe much too big to see

Time and space never ending
Disturbing thoughts, questions pending
Limitations of human understanding
Too quick to criticize
Obligation to survive
We hunger to be alive

All that is, ever
Ever was
Will be ever
Twisting
Turning
Through the never!

Gazing up to the breeze of the heavens
On a quest, meaning, reason
Came to be, how it begun
All alone in the family of the sun
Curiosity teasing everyone
On our home, third stone from the sun

pi_60691215
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:11 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Wat heb ik je nou al tig keer verteld?

JIJ zegt echter dat omdat ik God niet omarm ik per definitie een leugenaar en slecht en onrechtvaardig mens zal zijn die de medemens kwaad doet

quote:
Ja omdat die situatie die jij schetst niet relevant is aangezien God foutloos is. Ik verdraai het een beetje zodat het relevant wordt. Jouw klagende kinderen worden God en jij blijft degene die de fouten maakt en feedback krijgt. Jij maakt ervan dat God imperfect is zodat je zelf nog wat te klagen hebt en jezelf kan rechtvaardigen, maar zo werkt het dus niet.
quote:

gezien het bovenstaande compleet irrelevant.. reageer eerst maar eens op dat wat ik zeg in plaats van een compleet nieuw onderwerp te schetsen
[..]

Nee het is arrogant om te zeggen dat iemand die JOUW God niet omarmt per defintie een leugenaar is en andere mensen kwaad doet.
Arrogant en dom van jouw én jouw God.
Ik ben namelijk het levende bewijs van het tegendeel.
Je bent niet perfect. We doen allemaal dingen verkeerd voor God. Als jij leugenaar wil defeiniëren als 'een keer gelogen' ben jij inderdaad een leugenaar, net zoals iedereen. Het is maar net welke lading je zelf aan het woord geeft. Maar de wet hebben we allemaal overtreden, dat is een feit. Het maakt voor God niet uit of je 1 keer iets fout doet of heel vaak. Wet overtreden is wet overtreden.
quote:
Daarnaast heeft het niet kwaad doen van je medemens niets met perfectie te maken.
Ik heb nergens gezegd perfect te zijn, in tegendeel zelfs.. ik heb gezegd dat ik mijn medemens geen kwaad doe terwijl jij beweert dat ik dat per definitie wel zou doen omdat ik niet in jouw God geloof.
Ja ik geloof niet dat jij perfect bent en daarom op de 1 of andere manier je niet van mensen houdt zoals van jezelf. Wil je dat ontkennen dan?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:29:33 #214
34793 neo567
You know who
pi_60691301
Offtopic:
Nothing Else Matters - Gebruikten ze toen bij een docu over zwerfjongeren, echt zeerrrr rake teksten
pi_60691336
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Je bent niet perfect. We doen allemaal dingen verkeerd voor God. Als jij leugenaar wil defeiniëren als 'een keer gelogen' ben jij inderdaad een leugenaar, net zoals iedereen. Het is maar net welke lading je zelf aan het woord geeft. Maar de wet hebben we allemaal overtreden, dat is een feit. Het maakt voor God niet uit of je 1 keer iets fout doet of heel vaak. Wet overtreden is wet overtreden.

Net zei je nog dat God vergevensgezind is? Vergevensgezind komt in mijn ogen of oren over alsof je geen permanent strafblad hebt als je een keer of vaker over de schreef gaat. Sowieso is er genoeg politie op straat en spelen mensen onderling ook vaak genoeg voor politie met al die oordelen en vooroordelen, laat die politie vanaf die wolk maar lekker met zijn eigen zaken bemoeien
pi_60691390
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:29 schreef neo567 het volgende:
Offtopic:
Nothing Else Matters - Gebruikten ze toen bij een docu over zwerfjongeren, echt zeerrrr rake teksten

Hier "Sweet Child of mine" van Guns N' Roses, alsof God een vrouw heeft gemaakt die te mooi voor woorden is met helderblauwe ogen en mooi haar. Bij vrouwelijk schoon denk ik wel eens van, dat kan alleen maar een schepping van God zijn maar voor hetzelfde geval is het een super gezonde spermacel in combinatie met een super eicel omdat de ouders super genen hebben zodat een wonderschoon iets ontstaat
pi_60691439
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

[..]

Ja omdat die situatie die jij schetst niet relevant is aangezien God foutloos is. I
je vertikt het gewoon .. accepteren dat ik een andere mening heb. Die negeer je compleet.. hoe kan je dan in GODSnaam discussieren?
Daarvoor moet je toch echt reageren op de stelling, visie, mening van de ander..... negeren en er dus maar wat anders van maken

je bent knettergek ali... compleet
quote:
Jongen...
JIj beweerde dat je per defintie liegt en je medemens kwaad doet (ow je opsomming was zelfs langer zie ik) als je God niet in je hart hebt.

Ik zeg jou dat ik mijn medemens géén kwaad doe en dat ik jouw god niet in mijn hart laat.

Je lult nog steeds over iets anders terwijl ik reageerde op jóuw post.
quote:
[..]

Ja ik geloof niet dat jij perfect bent
waarom blijf je iets herhalen dat nooit ter sprake is gekomen?
Ik zeg jou dat ik niets ben van dat waarvan jij beweert dat je per definitie bent als je God niet in je hart hebt.
quote:
en daarom op de 1 of andere manier je niet van mensen houdt zoals van jezelf. Wil je dat ontkennen dan?
Ik hou meer van de mensen om mij heen, mijn kinderen mijn man dan van mijzelf.
Ik moet mijzelf dan ook regelmatig corrigeren en mijzelf eraan helpen herinneren dat als ik niet eerst goed voor mijzelf zorg ik minder voor mijn geliefden kan betekenen als wanneer ik dat wel doe.

Ik hou dus inderdaad niet hetzelfde van anderen als van mijzelf.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:36:14 #218
34793 neo567
You know who
pi_60691459
God is geen boeman, zal ie ook nooit zijn.
Wet overtreden is wet overtreden, mwah of je nu langs een rood lichtje rijd of iemand bewust de nek omdraait, dat is allebij de wet overtreden, en met allebij kun je ongezien wegkomen hoor!
Alleen dan heb je nog zoiets héél kleins als geweten dat gaat opspelen als je een beetje mens bent.
Zou dat geweten God zijn?
Daar dieren dat totaal niet hebben ?
pi_60691476
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:30 schreef Topspin het volgende:

[..]

Net zei je nog dat God vergevensgezind is? Vergevensgezind komt in mijn ogen of oren over alsof je geen permanent strafblad hebt als je een keer of vaker over de schreef gaat. Sowieso is er genoeg politie op straat en spelen mensen onderling ook vaak genoeg voor politie met al die oordelen en vooroordelen, laat die politie vanaf die wolk maar lekker met zijn eigen zaken bemoeien

Ja, maar voor elke overtreding dien je dus VERGEVING te VRAGEN aan God. Het is niet zo dat Hij gewoon alles tolereert omdat Hij vergevingsgezind is, dat is toch niet constructief? Pas als we berouw tonen en vergeving vragen zal God ons onmiddellijk vergeven. Tot die tijd staan we onder de wet en verdienen we ook de straf voor onze overtredingen, de doodstraf. Omdat Jezus die doodstraf voor ons al is gestorven, hoeven wij slechts vergeving te vragen en kunnen blijven leven. Daarna kan God ons leven beteren. Maar zolang we Jezus zelf neit aan willen nemen, blijven we strafbaar met de dood.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:37:50 #220
34793 neo567
You know who
pi_60691496
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:33 schreef Topspin het volgende:

[..]

Hier "Sweet Child of mine" van Guns N' Roses, alsof God een vrouw heeft gemaakt die te mooi voor woorden is met helderblauwe ogen en mooi haar. Bij vrouwelijk schoon denk ik wel eens van, dat kan alleen maar een schepping van God zijn maar voor hetzelfde geval is het een super gezonde spermacel in combinatie met een super eicel omdat de ouders super genen hebben zodat een wonderschoon iets ontstaat
Bij vrouwelijk schoon denk ik: God is een man !

Jajaja, wel zoals God het bedoelt heeft, maar daarentegen is verleiding de grootste slang van alle
pi_60691556
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:36 schreef neo567 het volgende:

Mijn hond heeft mij een keer in de neus gebeten ( in de neus jah ) en mijn hond heeft dus echt 3 dagen heel onderdanig gedaan en overdreven aanhankelijk geweest en 's morgens een heftige begroeting toen ik opstond, zijn hele karakter was gedurende die 3 dagen totaal anders omdat hij normaal gesproken helemaal niet zo aanhankelijk is op overdreven manier en zeker niet zo'n begroeting in de morgen. Alsof mijn hond duidelijk zichzelf bewust was dat hij mij pijn had gedaan door in mijn neus te bijten zelfs al was ik het zelf schuld door hem na het stappen wakker te maken met bezopen kop

Over dieren en hemel plus God, waarom zouden dieren geen God hebben? Is er uberhaupt een geloof dat ook rekening houdt met de dieren op deze wereld? Of neemt moeder natuur dat voor haar rekening. Moeder natuur sowieso die ik zie als een God apart. Vaker tijd tik tak en moeder natuur
pi_60691600
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:36 schreef neo567 het volgende:
God is geen boeman, zal ie ook nooit zijn.
Wet overtreden is wet overtreden, mwah of je nu langs een rood lichtje rijd of iemand bewust de nek omdraait, dat is allebij de wet overtreden, en met allebij kun je ongezien wegkomen hoor!
Alleen dan heb je nog zoiets héél kleins als geweten dat gaat opspelen als je een beetje mens bent.
Zou dat geweten God zijn?
ik zie het geweten wel als iets dat essentieel is om goed te kunnen zijn in een wereld waar ook kwaad is.
quote:
Hierover twijfel ik... hebben dieren geen geweten?

Mijn hond en ik spelen af en toe ruw. Als één van haar scherpere tanden mij een schaafwond/sneetje bezorgd roep ik auw, trek ik mijn hand snel terug of geef geen kik maar bekijk ik de wond op mijn hand/arm waar inmiddels bloed uit komt.
Mijn hond is geen moment bang dat ik boos word, dat word ik namelijk standaard niet als we samen dollen.
Toch stopt ze accuut met spelen zodra ik au roep, terug trek of bloed heb.. ze gedraagt zich onderdanig (ze houdt zich laag) en likt met het puntje van haar tong heel zachtjes over de wond.
Haar hele lichaamstaal lijkt te zeggen alsof ze zich schuldig voelt, zich schaamt...
is dan niet al een randje van wat een geweten kan zijn?
pi_60691655
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:37 schreef neo567 het volgende:

[..]

Bij vrouwelijk schoon denk ik: God is een man !

Dat denk ik ook vaak jah, God wilde iets maken waar hij zich mee kon vermaken

Heb overigens vaker vage sites gelezen waarin stond dat we met z'n allen als mensheid in het hoofd van God leven en dat God aan het dromen is en wij dus allemaal leefbaar zijn in de droom van een of andere God die een droom heeft zo groot als het universum. Die "theorie" komt me dan geloofwaardiger over dan God met zijn toverstaf op een wolk maar alsnog liever de evolutie en oerknal waar iets buitengewoons uit is ontstaan.

Wazig was dat Wij dus allemaal leefbaar in de droom van God en dus God die ons tot wezen gedroomd heeft in een of andere droom.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:44:57 #224
34793 neo567
You know who
pi_60691662
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, maar voor elke overtreding dien je dus VERGEVING te VRAGEN aan God. Het is niet zo dat Hij gewoon alles tolereert omdat Hij vergevingsgezind is, dat is toch niet constructief? Pas als we berouw tonen en vergeving vragen zal God ons onmiddellijk vergeven. Tot die tijd staan we onder de wet en verdienen we ook de straf voor onze overtredingen, de doodstraf. Omdat Jezus die doodstraf voor ons al is gestorven, hoeven wij slechts vergeving te vragen en kunnen blijven leven. Daarna kan God ons leven beteren. Maar zolang we Jezus zelf neit aan willen nemen, blijven we strafbaar met de dood.
Nou, ik geloof in karma en krma schuld, als je bv een moord hebt gepleegd, krijg je een inktzwarte vlek op je ziel, en als je daarmee dood gaat, kan dat schoon gebrand worden in de zon, vagevuur (kijk de andere functie ), daarna mag je laten zien dat je goed kan leven in (reïncarneren) een arm land als afghanistan bijv, heb je daar goed geleefd, dan mag je als kado in een vrij en rijk land als NL geboren worden of verhuizen naar...Can you handle the freedom en temptations

Daarmee veroordeel ik niet alle mensen in arme landen ! We moeten als rijke landen arme landen ook helpen vind ik!
pi_60691683
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, maar voor elke overtreding dien je dus VERGEVING te VRAGEN aan God. .
waarom vergeving vragen als je gewoon leeft zoals je bent?

je bent mens, je verkloot iets... je confronteert jezelf ermee, lost het op, maakt het goed, en neemt je voor het de volgende keer anders te doen.

wáár komt God in dit plaatje??
waarom moet hem nog vergeving gevraagd worden voordat hij ons nog onder zijn vleugel laat?

Neuh... daar ben ik te trots en zelfbewust voor.
Gaan we niet doen

en dit is dus precies weer zo'n voorbeeld waarin hij zichzelf centraal wil zien staan..
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:46:34 #226
34793 neo567
You know who
pi_60691709
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:44 schreef Topspin het volgende:

[..]

Dat denk ik ook vaak jah, God wilde iets maken waar hij zich mee kon vermaken
En omdat ze die slang zo leuk vond --> hierr de stofzuigerslang
pi_60691805
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:46 schreef neo567 het volgende:

[..]

En omdat ze die slang zo leuk vond --> hierr de stofzuigerslang
Hier een gat daar een slang en hoppah gaan met die bana'n
pi_60691851
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:50 schreef Topspin het volgende:

[..]

Hier een gat daar een slang en hoppah gaan met die bana'n

een gat, een slang, verleiding, vrouwen en gaan met die banaan....

*visuals heeft*

ik ben verdorven!
pi_60691861
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:45 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

je bent mens, je verkloot iets... je confronteert jezelf ermee, lost het op, maakt het goed, en neemt je voor het de volgende keer anders te doen.

waarom moet hem nog vergeving gevraagd worden voordat hij ons nog onder zijn vleugel laat?

Gaan we niet doen

en dit is dus precies weer zo'n voorbeeld waarin hij zichzelf centraal wil zien staan..

God is toch baas jeweets Hij heeft ons gemaakt dus wij moeten gewoon doen wat hij vraagt. Wij zijn eigendom en hij heeft nog NET geen hypotheek afgesloten op ons lichaam. Bevalt het niet hoe wij als mens zijn dan verkoopt hij dat eigendom aan zijn buurman Satan die wel een plekje heeft als onroerend goed makelaar
pi_60691888
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:52 schreef Rimpelhond het volgende:

ik ben verdorven!
Eva toch Waarom moest je zonodig aan het verboden vrucht zuigen, bananen zijn niet om aan te zuigen maar bedoeld als sierkunst. Net zoals mannen niet aan pruimen mogen zitten
pi_60691901
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:52 schreef Topspin het volgende:

[..]

God is toch baas jeweets Hij heeft ons gemaakt dus wij moeten gewoon doen wat hij vraagt. Wij zijn eigendom en hij heeft nog NET geen hypotheek afgesloten op ons lichaam. Bevalt het niet hoe wij als mens zijn dan verkoopt hij dat eigendom aan zijn buurman Satan die wel een plekje heeft als onroerend goed makelaar
Nou ja... in mijn geval zal hem dat overdrachtskosten schelen, aangezien ik direct wel naar Satan verhuis.. rode laklaarzen
ik zie het wel zitten
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:55:16 #232
34793 neo567
You know who
pi_60691912
quote:

[..]

Gaan we niet doen

Jij schoptgewoon niet tegen het zere been van God, wat Ali wel heeft gedaan.
Dan zul je erachter komen tegen wie je schopt, alle energie die in het schoppen is gaan zitten haalt Ali nu weer terug.
Zelfde als alle studenten die zg anti-maatschappij kritisch zijn en later de grootste burgerkneuzen zijn weet je wel.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:55:57 #233
34793 neo567
You know who
pi_60691926
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:54 schreef Topspin het volgende:

[..]

Eva toch Waarom moest je zonodig aan het verboden vrucht zuigen, bananen zijn niet om aan te zuigen maar bedoeld als sierkunst. Net zoals mannen niet aan pruimen mogen zitten
De verboden vrucht smaakt het zoetste
pi_60692031
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:55 schreef neo567 het volgende:

[..]

Zelfde als alle studenten die zg anti-maatschappij kritisch zijn en later de grootste burgerkneuzen zijn weet je wel.
Zoals die cabaratier met die hazenlip die handelt in onroerend goed, Jan Jaap van der Wal heet hij, compleet anti kapitalistisch en op andere manier bezig in zijn shows en ondertussen heeft hij wel voor een paar miljoen aan huizen in zijn bezit. In zijn shows schopt hij tegen van alles en nog wat aan en in zijn echte leven is het compleet anders.

Compensatie wellicht?

Offtopic wellicht maar zo kun je het kapitalisme ook als satanistisch zien en mensen die schijnheilig zijn ook wel een beetje. Schijnheilige kerkgangers heb je ook nog maar dat is een heel ander verhaal
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:02:59 #235
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60692066
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom zijn we het dan over zoveel dingen wat betreft God oneens als het dezelfde God is?
Als je de overeenkomsten ziet besef je dat er meerdere paden zijn naar dezelfde bergtop .
Jij kiest ervoor om je te focussen op de verschillen want dan kan je je ego lekker voeden
met de leugen en " legale reden " dat je gezonder en beter en slimmer en specialer bent dan ieder ander .
Niet JIJ zegt dat je specialer en beter bent dan ieder ander ( want jij hebt je ego losgelaten ) maar degene met de allerhoogste "autoriteit " , de schepper him zelve , we hoeven het maar op te zoeken in een boek en zie het daar staan .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:04:03 #236
34793 neo567
You know who
pi_60692095
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:52 schreef Topspin het volgende:

[..]

Je zou met die gedachte Revolver moeten kijken.
(How deep did you bury those stockholders ?)
En smoking aces (poker/gokken op het hoogste niveau) met als gedachte dat de duivel iemand heeft gemaakt om alle blaam op zich te nemen, zodat hij een goed hart kan kweken.

http://www.smokinaces.net/main.html

En dan is israel de kat van Lucifer

[ Bericht 6% gewijzigd door neo567 op 09-08-2008 22:20:06 ]
pi_60692133
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:04 schreef neo567 het volgende:

[..]

Je zou met die gedachte Revolver moeten kijken.
En smoking aces (poker/gokken op het hoogste niveau) met als gedachte dat de duivel iemand heeft gemaakt om alle blaam op zich te nemen, zodat hij een goed hart kan kweken.
Film nog niet gezien

Wel Ghostrider gezien waar Nicolas Cage zijn ziel verkoopt aan de duivel om zijn vader te redden van de dood en waar hij als spook op een motor tegen demonen moet vechten. Pact gesloten met de duivel had hij alleen omdat er 1 spatje bloed op het contract viel per ongeluk Er is ook nog een of andere geweldige film van Stephen King dat een beetje gaat over de duivel.....2 films, storm of the century is beter, de andere gaat over hebzucht bij mensen en de duivel die dingen verkoopt.

Storm of the century

Needfull things

Revolver eens gaan kopen

[ Bericht 6% gewijzigd door Topspin op 09-08-2008 22:11:55 ]
pi_60692544
quote:

[..]

Omdat je moet toegeven dat je niet perfect kan zijn zonder God. Je moet erkennen dat je niet naar Gods standaarden op kan leven zonder Hem.
quote:
Gaan we niet doen
Precies, te trots. Jij hebt geen vergeving nodig. Jij bent speciaal, bij jou maakt het niet uit als je iets fout doet, jij mag fouten maken en ookal hebben anderen daar last van gehad, hoef jij jezelf niet te vernederen.
quote:

Jep, wij moeten erkennen dat we zonder God niet in een utopie kunnen leven. Want dat is wat God voor ons wil, dat wij in een utopie leven.

Maar goed, jij bent niet dankbaar voor je kinderen die God jou heeft gegeven, jij bent niet dankbaar voor het leven dat je hebt, je voelt je niet schuldig voor de dingen die je fout hebt gedaan waardoor je je door God gegeven leven niet geheel zoals het bedoeld is geleefd hebt, jij beschuldigt God van tyrannie en weigert je hoofd nederig te buigen in dankbaarheid voor alles wat God jou heeft gegeven wat jij zoveel waardeert in het leven.
pi_60692568
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:55 schreef neo567 het volgende:

[..]

De verboden vrucht smaakt het zoetste
Waarom heeft God verboden vruchten erin gezet die lekker zijn? Om te pesten zo komt het over....zo van..... Laat ik eens een tuin bouwen vol verboden vruchten, allemaal lekkernijen die de mensen niet kunnen weerstaan in geen enkel geval en als ze het wel doen ga ik genadeloos straffen Komt over alsof het van te voren in scene is gezet, hij zet iets neer waar iemand onmogelijk vanaf kan blijven en wordt het aangeraakt dan zijn de rapen rijp of de rijpen gaar. Alsof er sowieso een reden moest zijn waarom de hele mensheid boette moest doen voor de zonde van een enkeling. Dus daarom maar een tuin vol verboden vruchten, had hij tenminste een echte reden zonder vervuild geweten om toe te slaan.

Tuurlijk een fabel maar alsnog beschreven door de mensheid, vraag me af wat de zin dus is om verboden vruchten te planten die amper weerstaan kunnen worden. Een alcoholist in een brouwerij neerzetten werkt toch ook niet?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:24:05 #240
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60692584
Nu ( dat proberen we althans) hebben we het constant over levensbeschouwelijke stromingen die met name volgens Ali occult zijn. Maar laten we het eens over mensen hebben. Hoe zit het met mensen die een andere seksualiteit hebben? Bijvoorbeeld Genderdysforie: deel 13 . Ziet Ali dit als invloed van Lucifer?
pi_60692670
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:24 schreef ElizabethR het volgende:
Nu ( dat proberen we althans) hebben we het constant over levensbeschouwelijke stromingen die met name volgens Ali occult zijn. Maar laten we het eens over mensen hebben. Hoe zit het met mensen die een andere seksualiteit hebben? Bijvoorbeeld Genderdysforie: deel 13 . Ziet Ali dit als invloed van Lucifer?

Ik geloof niet dat God het zo bedoeld heeft. En ik geloof ook niet dat mensen hier zelf voor hebben gekozen. Ik geloof dat dit een gevolg is van de zondeval, zoals alles wat afwijkt van de utopie die God voor ons bedoeld heeft. Wat Lucifer er precies mee te maken heeft, weet ik ook niet natuurlijk.
pi_60692679
Ik wil niet voor mijn beurt praten maar in geval van vrouwen die man willen zijn kan ik me voorstellen dat die mensen het contact met de man met baard missen

In geval van mannen die vrouw willen zijn kan ik me voorstellen dat het een "foutje" van de natuur is door een of andere storing in hormonen.

Maar laat het maar aan Ali over want die heeft overal een antwoord op

Edit: Ali was me voor
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:29:52 #243
34793 neo567
You know who
pi_60692688
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:05 schreef Topspin het volgende:

[..]

Film nog niet gezien

Wel Ghostrider gezien waar Nicolas Cage zijn ziel verkoopt aan de duivel om zijn vader te redden van de dood en waar hij als spook op een motor tegen demonen moet vechten. Pact gesloten met de duivel had hij alleen omdat er 1 spatje bloed op het contract viel per ongeluk Er is ook nog een of andere geweldige film van Stephen King dat een beetje gaat over de duivel.....2 films, storm of the century is beter, de andere gaat over hebzucht bij mensen en de duivel die dingen verkoopt.

Storm of the century

Needfull things

Revolver eens gaan kopen
Storm of the century ken ik, deed me denken aan IT op een of andere manier.

Needfull things ga ik eens zoeken
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:30:38 #244
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60692707
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat God het zo bedoeld heeft. En ik geloof ook niet dat mensen hier zelf voor hebben gekozen. Ik geloof dat dit een gevolg is van de zondeval, zoals alles wat afwijkt van de utopie die God voor ons bedoeld heeft. Wat Lucifer er precies mee te maken heeft, weet ik ook niet natuurlijk.
En homoseksualiteit?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:32:21 #245
34793 neo567
You know who
pi_60692785
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:29 schreef neo567 het volgende:

Needfull things ga ik eens zoeken

Via yabse.nl te vinden als je needful things intikt zonder dubbel "L".

Schijnbaar is het needful things dus.

Staat op 99 dagen ondertussen dus als je maar 100 dagen retentie hebt moet je snel wezen

[ Bericht 5% gewijzigd door Topspin op 09-08-2008 22:39:14 ]
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:35:51 #247
34793 neo567
You know who
pi_60692847
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:33 schreef Topspin het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als jij 'm nou es repost, kan ik 'm morgen kijken

Dit is wel Luciferiaans
pi_60692895
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:30 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

En homoseksualiteit?
Zelfde.

God heeft man en vrouw gemaakt als liefdeskoppel, niet man en man of vrouw en vrouw, zodat man en vrouw kinderen kunnen krijgen en kunnen ervaren wat het is om leven voort te brengen en daar van te houden en voor te zorgen. Zodra dus op de één of andere manier van dat plan afgeweken wordt, om wat voor reden dan ook, missen deze mensen enkele van de mooiste ervaringen die God voor ons gecreëerd heeft, het maken, krijgen en opvoeden van kinderen. Dat is denk ik ontzettend jammer voor die mensen, ontzettend zonde.

Ik, en niemand volgens mij, weet de exacte oorzaken van homosexualiteit als dat van jongsafaan er al is niet. Ik heb dingen gelezen over genetische en sociobiologische oorzaken. Daarnaast kunnen we de factor 'lust' in sommige of veel gevallen denk ik ook niet uitsluiten, zeker in het geval van bisexualiteit. In Gods perfecte wereld zou het in ieder geval allemaal niet voorkomen.
pi_60692996
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:35 schreef neo567 het volgende:

[..]

Als jij 'm nou es repost, kan ik 'm morgen kijken

Dit is wel Luciferiaans

Heb nog nooit wat op nieuwsgroepen gezet, alleen maar ervan af gehaald dus moet eens gaan uitdoktoren hoe dat precies in zijn werk gaat, zal wel niet veel werk zijn maar ik vind het eraf halen makkelijker

Als je hem nu aanzit met een snelle verbinding heb je hem alsnog binnen maar goed, je kunt ook wachten op een nieuwe post natuurlijk.

Zal die link van jou morgen aanklikken Staat pas 22 dagen erop dus tijd genoeg

Is dit niet tegen de policy Zal ermee stoppen ook maar Alsof half internet Nederland niet met nieuwsgroepen bezig is ook
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:42:40 #250
34793 neo567
You know who
pi_60693029
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:41 schreef Topspin het volgende:

[..]

Heb nog nooit wat op nieuwsgroepen gezet, alleen maar ervan af gehaald dus moet eens gaan uitdoktoren hoe dat precies in zijn werk gaat, zal wel niet veel werk zijn maar ik vind het eraf halen makkelijker

Als je hem nu aanzit met een snelle verbinding heb je hem alsnog binnen maar goed, je kunt ook wachten op een nieuwe post natuurlijk.

Zal die link van jou morgen aanklikken Staat pas 22 dagen erop dus tijd genoeg

Is dit niet tegen de policy
PM !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')