quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:49 schreef Windigo het volgende:
Dit topic roept aardig wat vragen bij mij op hoor, ik ga er nu toch maar eens op los vragen denk ik.
Ten eerste, ik zie overal bewijzen dat de wereld veel en veel ouder is dan +- 4000 jaar. Hoe moesten alle mensen die bestonden voor Jezus zijn boodschap kwam verkondigen vergeving/danwel verlichting ontvangen? Zijn zij nu voor eeuwig verdoemd omdat niemand hun zonden kan opnemen?
Dat geldt ook voor mensen in onontwikkelde gebieden, hoe moet een indiaan in het regenwoud die nog nooit van Jezus gehoord heeft zich voor God verantwoorden? Volgens jouw theorie Ali, moeten zij dus ook gestraft, ze leefden immers niet met Jezus. Dat vind ik bijzonder onrechtvaardig, en al weer niet iets voor een God van liefde.
Ten tweede, waarom heeft God (die alles weet) de mens geschapen terwijl hij wist dat de mensheid tegen hem zou gaan zondigen en daarvoor gestraft moet worden? Vind hij het leuk om mensen te creeeren die hij met een smoes voor eeuwig kan laten branden? Waarom schiep hij Lucifer terwijl hij wist dat hij hem ongehoorzaam zou zijn? Is God een sadist die graag straf uitdeelt? Alweer onrechtvaardig dus.
Ten derde, waarom wilde God de mens onwetend houden over goed en kwaad? Zodat hij meer macht over ons had? Iemand die niet weet wat hij doet kan in essentie natuurlijk ook geen kwade intentie hebben? Wij hoeven dus niet gestraft te worden als we maar klakkeloos regels opvolgen en geen vragen stellen? Waarom hebben we dan hersens?
Waarom stelt God de duivel in staat tot de mens verleiden tot meer kwaad, terwijl hij dus uit zichzelf al slecht is? Is het beter als de mens nog meer gestraft word dan hij al is? Ook niet rechtvaardig als je het mij vraag, wij zijn immers niet in staat tot het weerstaan van de duivel zoals jij zegt, tenzij ''bevrijd'' door God. Alleen heeft die de neiging kennelijk niet iedereen te willen overtuigen. Ook niet aardig vind ik.
Leg me het eens uit?
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Jij bent degene die het niet goed leest: het kind geeft de vader een tik over de vingers; meer is dat "offer" van Jezus namelijk niet geweest zoals ik al herhaaldelijk zei: God is de vader en Jezus is de hand die aan het lichaam van die vader vast zit.
Het kind (de mensen dus) geeft die hand de straf die de vader voor dat kind in gedachten had, maar feitelijk stelt die straf voor de vader zelf geen donder voor: Jezus keert gewoon terug naar waar hij vandaan gekomen is.
Ja de mens zou in jouw ogen gedood moeten worden omdat hij zijn eigen leven leidt, maar doordat de mens Jezus...."gedood".....heeft (feitelijk alleen maar teruggestuurd naar waarHij vandaan kwam) hoeft de mensheid niet uitgeroeid te worden, mits de mensheid dat terugsturen van Jezus maar als een groot offer ziet.
Feitelijk is God maar eigenlijk zwak: er moet iemand gestraft worden, maar Hij wil de mensheid eigenlijk ook niet uitroeien, dus laat hij ZOGENAAMD maar een deel van Zichzelf "doden" om onder het administratieve probleempje uit te komen.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:02 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat heb ik ook eens gevraagd, ik was namelijk boos dat ik bijvoorbeeld Julius Caesar of Socrates nooit zou tegenkomen in de hemel, en kreeg te horen dat god geen tijd kentKomt dat effe goed uit!! Al die mensen van voor jezus hebben niet kunnen kiezen om hun leven in gods hand te leggen, dat is logisch, maar toch, volgens de 'kenners' kent god geen tijd. Dat deze mensen eeuwen en eeuwen hebben moeten ronddwalen zonder kans op hemels koninkrijk is dan slechts een klein detail
![]()
[..]
Dat vroeg ik ook al. Wat is het nut van een dergelijke tirannieke god. Zit zij zich in haar hemeltje te vermaken om haar macht?
En weer fijn verder met de discussie!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:06 schreef neo567 het volgende:
[..]
Stel dat god een nieuweling was tussen de oude goden,een stuk of vijf zes
Die oude goden vertrouwden hem niet, ze wisten niet wie dat was, en toen kwam nieuwe god met een idee:
Oke maak een wereld, een plateau, waar ik over jullie heers/ de baas over jullie speel en kijk hoe jullie behandelt worden, zal ik jullie uitroeien --> maak me dan maar af, ben ik goed, dan merk ik de consequenties ook wel.
Zo krijgen die kakkerlakken uit men in black een andere dimensie is het niet ?
En NWO ,en jezus krijgen ook gestalte.
Help die god toch mensen, save the planet, eet een bever!
Heb ook even een linkje naar het vorige topic neergezetquote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:21 schreef ToT het volgende:
Okee okee, deze OP is idd beter dan de mijne!
We zullen je missenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Stormlooptopic. Ik heb nu echt geen tijd meer, sorry, moet aan de studie. Morgen ben ik er weer, misschien af en toe een reply als ik het niet kan laten.
Ik denk dat net als alle boeken de Bijbel per persoon anders gelezen wordt en dat daarmee in Ali's theorie iedereen zich laat leiden door Lucifer. Hij dus zelf ook. Want zo gauw je als mens iets beoordeeld als waar, is het fout. Zelfs als je denkt dat je mening van God komt. Ik denk namelijk ook dat God mijn mening beinvloed, maar volgens Ali is dat Lucifer die me misleidt. Erg ingewikkeld allemaal.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:30 schreef ElizabethR het volgende:
Naar aanleiding van mijn laatste post, de volgende stelling:
Christenen interpreteren de bijbel naar gelang het hun uitkomt, zodoende kunnen ze bijvoorbeeld stellen dat god geen tijd kent, en dat ook mensen van voor jezus christus de keus hebben hun leven in gods handen te leggen. Terwijl jezus pas een goeie 2000 jaar geleden leefde, en de mensheid vele honderduizenden zo niet miljoenen jaren ouder is. Waar zijn al die mensen dan gebleven na hun dood?
Dus: christenen -> verdraaien de bijbel naar eigen waarheid -> leugens -> lucifer
Ze wisten gewoonweg niet wat ze met dat kleine schepsel aan moesten, en toen bedacht ie zelf dat plan van:quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:20 schreef Windigo het volgende:
Maar Neo, zo is het volgens mij ook gegaan. Er werden een heleboel Goden aanbeden in de wereld, dus moest er wel een komen met een boekje dat riep 'dit is de waarheid!' het moest immers geloofwaardig zijn?
offtopic:quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Stormlooptopic. Ik heb nu echt geen tijd meer, sorry, moet aan de studie. Morgen ben ik er weer, misschien af en toe een reply als ik het niet kan laten.
Ja. Want als je ervoor open staat zie je dat het de waarheid is. Maar dan moet je er wel heel echt voor open staan. Ik heb nog niet uitgevonden hoe dat moet. Dat al mijn chakra's open staan schijnt ook niet te helpenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:41 schreef ToT het volgende:
Pfff ja de oude buren van m'n exvriendin zijn echt van die "holier-than-thou" typetjes die elke zondag in de tuin hele discussies hebben over hoe bepaalde zaken in de Bijbel geïnterpreteerd moeten worden:
"Toen (een bepaald Bijbels figuur) dat tegen (een ander figuur) zei, bedoelde hij er dat-en-dat mee!"
- "Dat is helemaal niet wat hijj daar mee wilde zeggen! Hij wilde juist dat-en-dat daarmee zeggen, want zijn gedachtegang was zus-en-zo, en zijn drijveer was (insert random thingy here)."
Tegenstrijdigheden, onduidelijkheden en wij moeten onze ziel toevertrouwen aan de inhoud van dat boek?
Nu? Of mijn geliefde het paradijs in zal gaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:37 schreef neo567 het volgende:
[..]
offtopic:
Wat zou jij aan god vragen als je 1 vraag mocht stellen ?
Moest al dat occulte nou, kon u ons daar niet voor behoeden ?
God regeert niet, het is slechts het geloof dat regeert, al dan niet in je hoofd.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:43 schreef ToT het volgende:
Trouwens, als God tijdloos is, waarom kan Hij dan niet in het verleden dingen veranderen zodat mensen nu beter volgens Zijn regels leven?
Ik zou me niet te druk maken om die straffen, als hell en teer/pek.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:56 schreef ToT het volgende:
Tja lekkere vrije keuze heb je dan: doe wat in de Bijbel staat, anders zul je tot het einde der tijden verteren in de zwavelvlammen van de diepste putten van de hel.
Zoals ik al zei is dat het zelfde als mensen toestemming geven flink te gaan moorden en verkrachten enzo, zolang ze naderhand maar bereid zijn om er hun straf voor te ondergaan. Dat maakt God dus medeplichtig aan alle ellende op de wereld. Hij laat ons gewoon onze gang gaan, maar straft ons achteraf pas zonder duidelijk te zeggen wat wel mag en wat niet mag.
De Bijbel heeft gewoon te veel verschillende invloeden en de verhalen daarin zijn onderhevig aan de interpretaties van de mensen van die tijd, met hun beperkte kennis van zaken. Alles werd al snel op God afgeschoven. De Bijbel vind ik gewoon volstrekt niet betrouwbaar.
Ja, aanbid je schepper en heb je medemens lief, anders kan je opdonderen en sterven. Ik vind dat niet zo onredelijk. Die hel is een verterend vuur, het is een lijden waardoor je volledig oplost, sterft. Dus niet dat je tot in de eeuwigheid gemarteld wordt. Uit een andere post:quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:56 schreef ToT het volgende:
Tja lekkere vrije keuze heb je dan: doe wat in de Bijbel staat, anders zul je tot het einde der tijden verteren in de zwavelvlammen van de diepste putten van de hel.
Ben je het hele vorige topic al vergeten?quote:Zoals ik al zei is dat het zelfde als mensen toestemming geven flink te gaan moorden en verkrachten enzo, zolang ze naderhand maar bereid zijn om er hun straf voor te ondergaan. Dat maakt God dus medeplichtig aan alle ellende op de wereld. Hij laat ons gewoon onze gang gaan, maar straft ons achteraf pas zonder duidelijk te zeggen wat wel mag en wat niet mag.
Ik vind het maar een grote etter, een laconieke lulquote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:33 schreef ToT het volgende:
Ja de Bijbel geeft wel aan wat goed en kwaad is, maar ik heb gewoon mijn twijfels bij die hele Bijbel.
Zoals ik ook al in dat vorige topic zei: er is iemand een berg op gegaan en weer terug gekomen met 10 bevelen waar je je aan moet houden (in het engels heet het niet voor niets "commandments") en zegt dat dat van God af komt.
Ik vind het absoluut onredelijk dat God van ons zou verlangen dat wij een door mensenhanden samengesteld boek automatisch als de enige absolute waarheid moeten zien en alle andere geschriften van al die andere, ook VEEL oudere, culturen als werk van Satan moeten zien.
Ik weet dat ik mijn tekortkomingen heb, maar ik geloof wel in iets van een God, een soort Oerbron waar we vandaan komen. Ik probeer mijn leven zo goed mogelijk te leiden, mensen te helpen en gewoon resepectvol met die godheid om te gaan. Maar jij zegt dat ik dus alsnog vernietigd ga worden in die vlammen, omdat ik niet onvoorwaardelijk kan aannemen dat dat boek dat 500 jaar na Jezus z'n dood is samengesteld, de absolute waarheid is.
Dat vind ik echt onrechtvaardig van die God die jij aanbidt.
Jij ziet misschien rechtvaardigheid in de gedachte dat we op deze aarde geplaatst zijn om respectvol met elkaar om te gaan en Hem en Zijn zoon te aanbidden (overigens ook erg arrogant van die God, maar goed....), en dat als we ook maar een KLEIN foutje maken in ons hele leven (een keertje per ongeluk jokken of zo), dat we dan automatisch vernietigd worden, als we het verhaal in dat boek niet geloven.
Geloven in dat boek is een soort buffer voor de kleine foutjes die we in het leven maken, en doen we dat niet, ook al doen we gewoon ons best om als mens zijnde zo goed mogelijk voor elkaar te zijn, dan zouden we voor 1 enkel kleinigheidje al vernietigd worden.
Werkelijk belachelijk van die liefdevolle en vergevingsgezinde God.
Dat verwacht God niet van je. Denk je dat ik van de één op de andere dag zo ben gaan geloven en praten als ik nu doe? Dat kan niet zonder ervaring met God. Ik ben nu 1,5 jaar christen en er is heel veel gebeurd in die tijd. Daardoor is mijn geloof rotsvast geworden, ik wandel letterlijk met God, elke dag. Eerst twijfel je nog, dan denk je 'het kan allemaal nog anders zijn', daarna denk je dat je het pad kwijt aan het raken bent omdat je verandert, dan groeit je geloof meer en meer en uiteindelijk sta je geplant op de rots die Jezus heet. Het is niet hetzelfde als bij new age, daar tast je toch voornamelijk in het duister. Deze God kan jou raken, tegen je spreken, jou naar plaatsen en mensen brengen, wonderen verrichten, heeft alles onder controle. Dat zal Hij je allemaal persoonlijk leren en daar ga je van geloven. Maar dan moet je wel willen dat Hij het je leert, Hij zal zich nooit opdringen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:33 schreef ToT het volgende:
Ja de Bijbel geeft wel aan wat goed en kwaad is, maar ik heb gewoon mijn twijfels bij die hele Bijbel.
Zoals ik ook al in dat vorige topic zei: er is iemand een berg op gegaan en weer terug gekomen met 10 bevelen waar je je aan moet houden (in het engels heet het niet voor niets "commandments") en zegt dat dat van God af komt.
Ik vind het absoluut onredelijk dat God van ons zou verlangen dat wij een door mensenhanden samengesteld boek automatisch als de enige absolute waarheid moeten zien en alle andere geschriften van al die andere, ook VEEL oudere, culturen als werk van Satan moeten zien.
Ik weet dat ik mijn tekortkomingen heb, maar ik geloof wel in iets van een God, een soort Oerbron waar we vandaan komen. Ik probeer mijn leven zo goed mogelijk te leiden, mensen te helpen en gewoon resepectvol met die godheid om te gaan. Maar jij zegt dat ik dus alsnog vernietigd ga worden in die vlammen, omdat ik niet onvoorwaardelijk kan aannemen dat dat boek dat 500 jaar na Jezus z'n dood is samengesteld, de absolute waarheid is.
Niet alleen in dat boek, in GOD! God zal je laten zien dat de bijbel Zijn woord is.quote:Dat vind ik echt onrechtvaardig van die God die jij aanbidt.
Jij ziet misschien rechtvaardigheid in de gedachte dat we op deze aarde geplaatst zijn om respectvol met elkaar om te gaan en Hem en Zijn zoon te aanbidden (overigens ook erg arrogant van die God, maar goed....), en dat als we ook maar een KLEIN foutje maken in ons hele leven (een keertje per ongeluk jokken of zo), dat we dan automatisch vernietigd worden, als we het verhaal in dat boek niet geloven.
Geloven in dat boek is een soort buffer voor de kleine foutjes die we in het leven maken, en doen we dat niet, ook al doen we gewoon ons best om als mens zijnde zo goed mogelijk voor elkaar te zijn, dan zouden we voor 1 enkel kleinigheidje al vernietigd worden.
Werkelijk belachelijk van die liefdevolle en vergevingsgezinde God.
Kijk dat je gelooft in iets goeds (jezelf) is lekker voor jezelf, want bidden is niets anders dan goede positieve gedachten door je hoofd sturen, (en hopen dat god ze hoort), dus gedachten lezen bestaat, of is god een telepatist?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat verwacht God niet van je. Denk je dat ik van de één op de andere dag zo ben gaan geloven en praten als ik nu doe? Dat kan niet zonder ervaring met God. Ik ben nu 1,5 jaar christen en er is heel veel gebeurd in die tijd. Daardoor is mijn geloof rotsvast geworden, ik wandel letterlijk met God, elke dag. Eerst twijfel je nog, dan denk je 'het kan allemaal nog anders zijn', daarna denk je dat je het pad kwijt aan het raken bent omdat je verandert, dan groeit je geloof meer en meer en uiteindelijk sta je geplant op de rots die Jezus heet. Het is niet hetzelfde als bij new age, daar tast je toch voornamelijk in het duister. Deze God kan jou raken, tegen je spreken, jou naar plaatsen en mensen brengen, wonderen verrichten, heeft alles onder controle. Dat zal Hij je allemaal persoonlijk leren en daar ga je van geloven. Maar dan moet je wel willen dat Hij het je leert, Hij zal zich nooit opdringen.
[..]
Dat zijn mischien je bescherm engelen, maar God zeker niet, tenzij je jezus bent dan![]()
Niet alleen in dat boek, in GOD! God zal je laten zien dat de bijbel Zijn woord is.
Suggestie/wilskracht is het sterkste wat een mens bezit !
Ik preekte tegen iemand, die had geen woord van de bijbel gelezen. Uiteindelijk was ze toch wel een beetje overtuigd, en vroeg ze aan een teken van God. Dat kreeg ze. Ze heeft zich echter niet bekeerd, dat wilde ze niet. Maar God heeft haar wel direct geraakt. Dat kan jou ook overkomen. Je kan tegen Hem praten, je kan vragen of Hij zich aan jou wil openbaren als Hij bestaat. Dat zal hij met liefde doen.
Iedereen vraagt hoe dan? --> welk antwoord hebben jullie bedacht ?
Over het algemeen geloven we alleen autoriteiten en onze eigen ervaring. De bijbel is voor jou geen autoriteit en je hebt ook geen ervaring met God, dus ik denk niet dat God van jou nu verwacht dat je moet geloven. Je kan echter wel vragen om een ervaring.
Mja, ik ben hier ook geen voorstander van. Ik vind de dood zelf al erg genoeg. Het is toch sowieso iets ergs als je mensen van wie je houdt verliest? Ik moet er niet aan denken om bepaalde mensen gewoon dood te zien, levenloos, een dood lichaam lichtje uit, over, klaar. Dat is toch al erg zat.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:46 schreef ToT het volgende:
Overigens moet ik met die bangmakerij over de vernietiging van je ziel in allesverterende vlammen altijd denken aan dit filmpje: http://www.metacafe.com/watch/1114150/a_letter_from_hell
(Ik schrijf alles in KISS-style zoals je al gemerkt hebt)quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mja, ik ben hier ook geen voorstander van. Ik vind de dood zelf al erg genoeg. Het is toch sowieso iets ergs als je mensen van wie je houdt verliest? Ik moet er niet aan denken om bepaalde mensen gewoon dood te zien, levenloos, een dood lichaam lichtje uit, over, klaar. Dat is toch al erg zat.
Het is toch jammer als iemand onnodig verloren gaat?? Wil jij dood? Wat als jij een vrouw en kinderen hebt en die sterven? Die zou je niet missen?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:15 schreef neo567 het volgende:
[..]
Het verlies is erg, maar voor degene die dood is die hoeft niets meer te doen![]()
, die heeft geen last en hopelijk een beetje knap kunnen leven en sterven
Hij is zeker slim, slimmer dan jij en ik, daarom is het gros van de mensen ook misleid door hem en gelooft niet eens dat ie bestaat. Lucifer haat Jezus.quote:Maare je moet gewoon ff toegeven dat die lucifer niet zo gek is en best een slimme jongen is, was toch het beste jongetje van de klas (van God).
Enne volgens mij haten ze elkaar niet eens
Volgens mij is het andersom hoor, Jezus haat lucifer, maar dat kan niet want jezus kent geen haat, haat komt van lucifer, dus moet je wel gelijk hebben zou je bijna denken.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is toch jammer als iemand onnodig verloren gaat?? Wil jij dood? Wat als jij een vrouw en kinderen hebt en die sterven? Die zou je niet missen?
[..]
Hij is zeker slim, slimmer dan jij en ik, daarom is het gros van de mensen ook misleid door hem en gelooft niet eens dat ie bestaat. Lucifer haat Jezus.
In oorlogen moet je je tegenstander tov neutraal volk wel in een negatief daglicht zetten, (irak enz), anders wordt je er nog op aangekeken ook, dat je iemand de oorlog verklaart.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:32 schreef ToT het volgende:
Ik ben Christelijk opgevoed, ik ben zelfs jarenlang misdienaar geweest. God heeft zich nooit aan mij openbaard, ook niet als ik er om vroeg.
Reiki is gewoon een overduidelijke energie! Het is aanwezig en via Reiki kunnen veel mensen ook met het Goddelijke en met engelen in aanraking komen.
Reiki voelt ook heel liefdevol aan!
Trouwens, ik proef nu ook een beetje uit je woorden dat God het je wel vergeeft als je je niet zomaar laat overtuigen? Dat klinkt al meer als een rechtvaardige, begripvolle, vergevingsgezinde, liefdevolle God.
Vraagje tussendoor: wie zegt dat Lucifer trouwens echt zo slecht is? Je hoort maar 1 kant van het verhaal: van de winnaar! En wat doen winnaars? De verliezer zwart maken!
Misschien was het niet het juiste moment. Probeer het nog eens oprecht zou ik zeggen, na deze hele discussie.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:32 schreef ToT het volgende:
Ik ben Christelijk opgevoed, ik ben zelfs jarenlang misdienaar geweest. God heeft zich nooit aan mij openbaard, ook niet als ik er om vroeg.
Uiteraard. God weet ook wel dat we niet alles klakkeloos van anderen aannemen. Het beeld wat jij elke keer schetst, van een onverbiddellijke tyran, is niet de God die ik dien, die ik ken. Mijn God is geduldig, bedroefd als wij Hem afwijzen, 100% rechtvaardig maar ook 100% genadig. Mijn God heeft het mooiste maar tegelijk moeilijkste karakter wat ik ken.quote:Reiki is gewoon een overduidelijke energie! Het is aanwezig en via Reiki kunnen veel mensen ook met het Goddelijke en met engelen in aanraking komen.
Reiki voelt ook heel liefdevol aan!
[quote]
Trouwens, ik proef nu ook een beetje uit je woorden dat God het je wel vergeeft als je je niet zomaar laat overtuigen? Dat klinkt al meer als een rechtvaardige, begripvolle, vergevingsgezinde, liefdevolle God.
De bijbel, andere mensen, ex luciferianen, zoveel mensen.quote:Vraagje tussendoor: wie zegt dat Lucifer trouwens echt zo slecht is? Je hoort maar 1 kant van het verhaal: van de winnaar! En wat doen winnaars? De verliezer zwart maken!
Deze aarde is een DEMO(O)N-stratiequote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:43 schreef ToT het volgende:
In het paradijs was er geen dood. Ik denk niet dat er veel kinderen geboren zouden worden in het Paradijs, want dan zou het zo overbevolkt zijn.
Dus je kunt idd met een gerust hart zeggen dat wij ons bestaan aan Satan danken.
God heeft een heel universum. Misschien wel een oneindig aantal universa. Plek zat. Als Hij wil opent Hij zijn mond en er is een nieuwe aarde.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:43 schreef ToT het volgende:
In het paradijs was er geen dood. Ik denk niet dat er veel kinderen geboren zouden worden in het Paradijs, want dan zou het zo overbevolkt zijn.
Dus je kunt idd met een gerust hart zeggen dat wij ons bestaan aan Satan danken.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
God heeft een heel universum. Misschien wel een oneindig aantal universa. Plek zat. Als Hij wil opent Hij zijn mond en er is een nieuwe aarde.
De hele planeet zou een paradijs zijn en ja, God zou er een paar bij kunnen maken als het te vol raakt? Waarom niet?. In de hemel zullen er geen tijd of plaatsbarrieres zijn. Je transporteert van planeet A naar B zodra je eraan denkt. Al die sterren en hemellichamen zijn er niet alleen voor de sier. Er zullen een oneindig aantal werelden zijn, allemaal onder de heerschappij van God. Hoeveel avontuur kan je dan beleven. Deze planeet is al prachtig, in de hemel is alles mooier dan wij ons voor kunnen stellen. Ik kijk er reikhalzend naar uit.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:49 schreef ToT het volgende:
Dus dan zouden er meerdere Paradijzen komen?
Welja eentje voor de boedisten , voor de krishna's, voor elk wat wils, het zijn immers geen slechte mensen die van een ander geloof!, en God is volgens mij ook niet echt de beroerste ter uhhh universum, dat is lucifer volgens hem!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:49 schreef ToT het volgende:
Dus dan zouden er meerdere Paradijzen komen?
nee, dat weet ik ook zeker!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De hele planeet zou een paradijs zijn. In de hemel zullen er geen tijd of plaatsbarrieres zijn. Je transporteert van planeet A naar B zodra je eraan denkt. Al die sterren en hemellichamen zijn er niet alleen voor de sier. Er zullen een oneindig aantal werelden zijn, allemaal onder de heerschappij van God. Hoeveel avontuur kan je dan beleven. Deze planeet is al prachtig, in de hemel is alles mooier dan wij ons voor kunnen stellen. Ik kijk er reikhalzend naar uit.
Ik snap die lucifer wel een beetje:quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De hele planeet zou een paradijs zijn en ja, God zou er een paar bij kunnen maken als het te vol raakt? Waarom niet?. In de hemel zullen er geen tijd of plaatsbarrieres zijn. Je transporteert van planeet A naar B zodra je eraan denkt. Al die sterren en hemellichamen zijn er niet alleen voor de sier. Er zullen een oneindig aantal werelden zijn, allemaal onder de heerschappij van God. Hoeveel avontuur kan je dan beleven. Deze planeet is al prachtig, in de hemel is alles mooier dan wij ons voor kunnen stellen. Ik kijk er reikhalzend naar uit.
In het begin werden de vroege Christenen dan ook gearresteerd door de romeinen wegens vampirisme en (Ali-)kannibalisme!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:13 schreef Topspin het volgende:
Ik vind hosti rituelen wel iets satanisch hebben net zoals het offeren met rode wijn bij het altaar.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:20 schreef ToT het volgende:
[..]
In het begin werden de vroege Christenen dan ook gearresteerd door de romeinen wegens vampirisme en (Ali-)kannibalisme!
Nou het kwaad en Goed mogen je ook volgens mij, (maar wie ben ik?), alleen maar zachtjes duwen of trekken in hun richting, zoals dat zo mooi wordt gezegd in de film constatine:quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:34 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik denk dat net als alle boeken de Bijbel per persoon anders gelezen wordt en dat daarmee in Ali's theorie iedereen zich laat leiden door Lucifer. Hij dus zelf ook. Want zo gauw je als mens iets beoordeeld als waar, is het fout. Zelfs als je denkt dat je mening van God komt. Ik denk namelijk ook dat God mijn mening beinvloed, maar volgens Ali is dat Lucifer die me misleidt. Erg ingewikkeld allemaal.
Als ik dit zo lees, krijgik een warm/weeïg gevoel, alsof ik kan lezen hoe je dit typtequote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:20 schreef Windigo het volgende:
Maar Neo, zo is het volgens mij ook gegaan. Er werden een heleboel Goden aanbeden in de wereld, dus moest er wel een komen met een boekje dat riep 'dit is de waarheid!' het moest immers geloofwaardig zijn?
Dat is ook satanisch.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:13 schreef Topspin het volgende:
Ik vind hosti rituelen wel iets satanisch hebben net zoals het offeren met rode wijn bij het altaar.
Zalig zijn zij die van drinken dorst krijgenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:11 schreef Summers het volgende:
Ik ben trouwens ook misdienaar geweest en toen had ik ook altijd een goddelijke ervaring , de rode wijn die ik mocht drinken was verukkelijk !
Ik kan iig zeggen dat de kerk mij heeft leren drinken , het begon in het huis van god !
Eigenlijk is het dus wel zo dat het loont om gelovig te zijn , nu kon ik met 8/9 jaar aan de alcohol en de ongelovigen pas veel later
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |