abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60602102
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Zet je televisie eens aan. Dan wordt het ook jouw waarheid.
het allerlaatste medium waar iets als de waarheid te vinden zal zijn is wel televisie
underground forever baby
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:34:04 #277
34793 neo567
You know who
pi_60602126
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik zeg dat zelf uit eigen overtuiging.
Ergens diep verstopt weet je best dat het de grootste onzin is die er bestaat, maar dat verstop je ergens ver weg als je zo-iets uit eigen overtuiging verkondigd over jezelf! Wat een ander ook zegt !

En die kerkgasten en voorgangers domiee's ed zijn mijns inziens gewoon hersenspoelers, op de rustdag van de heer, wordt er op vaak ludieke wijze minstens een half uur op je ingepraat enz zodat je de rest van de dag wel moet rusten,en sommige gaan dan nog een paar keer op 1 zondag, hun goed recht hoor, maar ik heb er een hekel aan !
Gezellig hoor in het begin mischien; ik ken dat: eerst de sfeer en dan de leer
Doe mij lucifer maar, geniet van alles wat je hier op aarde aantreft, doe wat je zelf wil, je bent je eigen god, dus heb ik een goddelijk lichaam

[ Bericht 20% gewijzigd door neo567 op 06-08-2008 15:41:15 ]
pi_60602174
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:24 schreef Summers het volgende:

[..]

Wees consequent , wij vallen je niet aan maar satan , wij hebben geen gevoel of hersenen en ons hart werkt niet en wij weten niet wat liefde is , als zombies gaan we door het leven , weerloze pionnen van de duisternis .
In feite is het natuurlijk wel zo ja.

11 Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels.
12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
13 Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven.
14 Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid;
15 En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes;
16 Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.
17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.

We zijn allemaal gedupeerd door de overheden, machten, geweldhebbers der wereld en geestelijke boosheden in de lucht. Maar zolang je dat bent, zie je het niet, dat is het gemene aan misleiding.
pi_60602191
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

In feite is het natuurlijk wel zo ja.

11 Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels.
12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
13 Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven.
14 Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid;
15 En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes;
16 Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.
17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.

We zijn allemaal gedupeerd door de overheden, machten, geweldhebbers der wereld en geestelijke boosheden in de lucht. Maar zolang je dat bent, zie je het niet, dat is het gemene aan misleiding.

Weltrusten met je christelijke leugens ali. je komt er nog wel achter als je dood bent.
underground forever baby
pi_60602192
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:34 schreef neo567 het volgende:

[..]

Ergens diep verstopt weet je best dat het de grootste onzin is die er bestaat, maar dat verstop je ergens ver weg als je zo-iets uit eigen overtuiging verkondigd over jezelf! Wat een ander ook zegt !
Nee, ik ben daarvan overtuigd. Ik ondervind dat elke dag. Dat jij het niet kan geloven, zegt niets over mijn overtuiging. Ik ben niks waard zonder God. Hij is mijn kracht, mijn alles, niet ik.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:40:53 #281
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60602295
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Dat besef krijg je dus als je je bekeert.
Het spijt me maar ik heb precies dat besef juist gekregen toen ik me uit de kerk liet uitschrijven.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:44:45 #282
34793 neo567
You know who
pi_60602382
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, ik ben daarvan overtuigd. Ik ondervind dat elke dag. Dat jij het niet kan geloven, zegt niets over mijn overtuiging. Ik ben niks waard zonder God. Hij is mijn kracht, mijn alles, niet ik.
Ik vind het pure zelf-suggestie, maar goed, op een dag kom jij daar ook achter.
God is een grote reus met 1 oog, en is ("de geest") van de zon, dat geloof ik, en hij is de krachtigste tovenaar, dat oog wat boven de pyramide staat te kijken dat is van die cycloop, ja hij speelt een raar spelletje !!!
Ik....ik mag die sukkel niet !
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:45:28 #283
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60602398
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:18 schreef ToT het volgende:
Ik zal die docu idd gaan kijken,
het is geen docu, het is een ellenlange litanie van 1 menneke dat wel even de waarheid komt verkondigen, eigenlijk gewoon het broertje van Ali. En die vertelt wat er in de bijbel staat, en hoe dat vertaalt moet worden naar wat er nu in de wereld gebeurt, en dan met name over de NWO dus. Met andere woorden, die geeft de zoveelste interpretatie aan wat bijbelteksten waarin waarzeggerijtjes stonden. (Come to think of it, eigenlij kbest Satanisch, al die voorspellerij in de bijbel)

En het duurt maar 56 uur, die 'docu'.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:53:45 #284
34793 neo567
You know who
pi_60602601
Psst stukje uit een steengoed liedje/stuk van fons jansen:
Over lucifer:

En we willen ook niet meer bang gemaakt worden voor de duivel. Eerst zaten ze
je bang te maken voor Sinterklaas, dat bleek je vader te zijn. Helemaal voor
niks bang geweest. Toen zaten ze je bang te maken voor de kerstman. Bleek ook
weer je vader te zijn. Nou, dan zal de duivel ook wel je vader zijn

Enne mocht God toch bestaan, zal hij me niet straffen want dan zeg ik iets in deze trend:

He, laatst, he, laatst zei ik een heel vies woord.
Zei me vader: As je het nog een keer doet, krijg je een draai om je oren.
Volgende dag zei ik weer een heel vies woord.
Zegt me vader: Wat hebben we afgesproken?
Ik zeg: Ik heb me niet aan de afspraak gehouden, hoeft u het ook niet te doen

Of zal ie me toch straffen en vernederen ?
pi_60602755
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:53 schreef neo567 het volgende:
Psst stukje uit een steengoed liedje/stuk van fons jansen:
Over lucifer:

En we willen ook niet meer bang gemaakt worden voor de duivel. Eerst zaten ze
je bang te maken voor Sinterklaas, dat bleek je vader te zijn. Helemaal voor
niks bang geweest. Toen zaten ze je bang te maken voor de kerstman. Bleek ook
weer je vader te zijn. Nou, dan zal de duivel ook wel je vader zijn

Enne mocht God toch bestaan, zal hij me niet straffen want dan zeg ik iets in deze trend:

He, laatst, he, laatst zei ik een heel vies woord.
Zei me vader: As je het nog een keer doet, krijg je een draai om je oren.
Volgende dag zei ik weer een heel vies woord.
Zegt me vader: Wat hebben we afgesproken?
Ik zeg: Ik heb me niet aan de afspraak gehouden, hoeft u het ook niet te doen

Of zal ie me toch straffen en vernederen ?
Meesterlijk idd

Ik heb lekker een lelijk gezicht tegen d'r gezet. Nou, dan krijg je nog een hele preek toe. Van: pas jij maar op, als je lelijke gezichten zet, want als wij vroeger een lelijk gezicht zetten en de klok sloeg twaalf uur dan zeiden ze:
Blijft je gezicht altijd zo staan! Ik zeg: Nou, u was dus gewaarschuwd

lol
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:11:19 #286
34793 neo567
You know who
pi_60602972
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Meesterlijk idd

Ik heb lekker een lelijk gezicht tegen d'r gezet. Nou, dan krijg je nog een hele preek toe. Van: pas jij maar op, als je lelijke gezichten zet, want als wij vroeger een lelijk gezicht zetten en de klok sloeg twaalf uur dan zeiden ze:
Blijft je gezicht altijd zo staan! Ik zeg: Nou, u was dus gewaarschuwd

lol
Heerlijk ff wat lichts tussendoor in zo'n zwaar topic!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:25:44 #287
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60603303
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:33 schreef Laton het volgende:

[..]

het allerlaatste medium waar iets als de waarheid te vinden zal zijn is wel televisie
Hallo, de waarheid is hier op fok toch .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:37:57 #288
34793 neo567
You know who
pi_60603561
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:25 schreef Summers het volgende:

[..]

Hallo, de waarheid is hier op fok toch .
Nee, in Lucifer dat is de boom van goed en kwaad, hij is vast wel zo slim om een twijgje van zichzelf te kweken en dat eerst naar de mensen te sturen hier op aarde
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:44:44 #289
34793 neo567
You know who
pi_60603698
Eigenlijk is het hele scheppings verhaal belachelijk;
Een tuin kweken (paradijs) met allerlij gratis eten, en dan 1 boom er neerzetten waar je niet aan mag zitten, en wat denk je wat erg gebeurt ?
Precies zoals geplant , denk ik dan, echt slim bedacht !
Gelijk straffen die handel en laten werken, kinderen laten baren wat pijn moet doen, en ga zo maar door!

Ongelovelijk dat mensen dat geloven anno 2008, kerken lopen gelukkig leeg !
pi_60603749
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:11 schreef neo567 het volgende:

[..]

Heerlijk ff wat lichts tussendoor in zo'n zwaar topic!
Ik vind er niks zwaars aan eigenlijk, word er eerder opgewekt van.
pi_60603776
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:44 schreef neo567 het volgende:
Eigenlijk is het hele scheppings verhaal belachelijk;
Een tuin kweken (paradijs) met allerlij gratis eten, en dan 1 boom er neerzetten waar je niet aan mag zitten, en wat denk je wat erg gebeurt ?
Precies zoals geplant , denk ik dan, echt slim bedacht !
Gelijk straffen die handel en laten werken, kinderen laten baren wat pijn moet doen, en ga zo maar door!

Ongelovelijk dat mensen dat geloven anno 2008, kerken lopen gelukkig leeg !
Jouw holle aarde is inderdaad plausibeler.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:49:36 #292
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60603820
Dit topic roept aardig wat vragen bij mij op hoor, ik ga er nu toch maar eens op los vragen denk ik.

Ten eerste, ik zie overal bewijzen dat de wereld veel en veel ouder is dan +- 4000 jaar. Hoe moesten alle mensen die bestonden voor Jezus zijn boodschap kwam verkondigen vergeving/danwel verlichting ontvangen? Zijn zij nu voor eeuwig verdoemd omdat niemand hun zonden kan opnemen?
Dat geldt ook voor mensen in onontwikkelde gebieden, hoe moet een indiaan in het regenwoud die nog nooit van Jezus gehoord heeft zich voor God verantwoorden? Volgens jouw theorie Ali, moeten zij dus ook gestraft, ze leefden immers niet met Jezus. Dat vind ik bijzonder onrechtvaardig, en al weer niet iets voor een God van liefde.

Ten tweede, waarom heeft God (die alles weet) de mens geschapen terwijl hij wist dat de mensheid tegen hem zou gaan zondigen en daarvoor gestraft moet worden? Vind hij het leuk om mensen te creeeren die hij met een smoes voor eeuwig kan laten branden? Waarom schiep hij Lucifer terwijl hij wist dat hij hem ongehoorzaam zou zijn? Is God een sadist die graag straf uitdeelt? Alweer onrechtvaardig dus.

Ten derde, waarom wilde God de mens onwetend houden over goed en kwaad? Zodat hij meer macht over ons had? Iemand die niet weet wat hij doet kan in essentie natuurlijk ook geen kwade intentie hebben? Wij hoeven dus niet gestraft te worden als we maar klakkeloos regels opvolgen en geen vragen stellen? Waarom hebben we dan hersens?

Waarom stelt God de duivel in staat tot de mens verleiden tot meer kwaad, terwijl hij dus uit zichzelf al slecht is? Is het beter als de mens nog meer gestraft word dan hij al is? Ook niet rechtvaardig als je het mij vraag, wij zijn immers niet in staat tot het weerstaan van de duivel zoals jij zegt, tenzij ''bevrijd'' door God. Alleen heeft die de neiging kennelijk niet iedereen te willen overtuigen. Ook niet aardig vind ik.
Leg me het eens uit?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:49:44 #293
34793 neo567
You know who
pi_60603824
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik vind er niks zwaars aan eigenlijk, word er eerder opgewekt van.
Oké, nou dat heb je dan aan jezelf te danken !

[flauwe modus]
Jij begon dit opic, niet God
[/flauwe modus]

Of wil je zeggen dat dit topic zoiets is als de 10 geboden, geschreven door God zelve ?
pi_60603840
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Oh dan heb ik het inderdaad niet goed gelezen.

Wij zijn inderdaad verantwoordelijk voor het lijden en de dood van Jezus. Het kind geeft niet eens een tik, maar schopt zijn vader dood op de meest gruwelijke wijze. De vader ondergaat dat vrijwillig, zodat God het kind van die vader niet hoeft te doden. Het is dus een daad van liefde van die vader voor zijn kind. Snap je het nu?
Jij bent degene die het niet goed leest: het kind geeft de vader een tik over de vingers; meer is dat "offer" van Jezus namelijk niet geweest zoals ik al herhaaldelijk zei: God is de vader en Jezus is de hand die aan het lichaam van die vader vast zit.
Het kind (de mensen dus) geeft die hand de straf die de vader voor dat kind in gedachten had, maar feitelijk stelt die straf voor de vader zelf geen donder voor: Jezus keert gewoon terug naar waar hij vandaan gekomen is.

Ja de mens zou in jouw ogen gedood moeten worden omdat hij zijn eigen leven leidt, maar doordat de mens Jezus...."gedood".....heeft (feitelijk alleen maar teruggestuurd naar waarHij vandaan kwam) hoeft de mensheid niet uitgeroeid te worden, mits de mensheid dat terugsturen van Jezus maar als een groot offer ziet.

Feitelijk is God maar eigenlijk zwak: er moet iemand gestraft worden, maar Hij wil de mensheid eigenlijk ook niet uitroeien, dus laat hij ZOGENAAMD maar een deel van Zichzelf "doden" om onder het administratieve probleempje uit te komen.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:53:35 #295
34793 neo567
You know who
pi_60603928
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jouw holle aarde is inderdaad plausibeler.
Ik sluit niets uit voor 100%.
Met jezus heb ik zoiets van: i'll cut you in on 20% of my future sin:

Wooden Jesus where are you from
Korea or Canada or maybe Taiwan
I didn't know it was the Holy Land
But I believed from the minute
The check left my hand, and I pray

Can I be saved, I spent all my money
On a future grave
Wooden Jesus I'll cut you in
On twenty percent of my future sin

Porcelain Mary her majesties pure
Looking for virgin territory
Coat hanger halos don't come cheap
From television shepherds with living room
Sheep, and I pray

Can I be saved, I spent all my money
On a future grave
Wooden Jesus I'll cut you in
On twenty percent of my future sin

Zeer goed liedje

Temple of the God Dog

Ik "cut" lucifer toch voor 60% in my future sin.
De overige 20% deel ik in bij de kans dat we in een pe-trisschaaltje leven ( het heelal), petrisschaal van aliens dan, dat zou ik ook nog logisch vinden en past in het hollow earth verhaal.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:54:57 #296
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60603964
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Jij bent degene die het niet goed leest: het kind geeft de vader een tik over de vingers; meer is dat "offer" van Jezus namelijk niet geweest zoals ik al herhaaldelijk zei: God is de vader en Jezus is de hand die aan het lichaam van die vader vast zit.
Het kind (de mensen dus) geeft die hand de straf die de vader voor dat kind in gedachten had, maar feitelijk stelt die straf voor de vader zelf geen donder voor: Jezus keert gewoon terug naar waar hij vandaan gekomen is.

Ja de mens zou in jouw ogen gedood moeten worden omdat hij zijn eigen leven leidt, maar doordat de mens Jezus...."gedood".....heeft (feitelijk alleen maar teruggestuurd naar waarHij vandaan kwam) hoeft de mensheid niet uitgeroeid te worden, mits de mensheid dat terugsturen van Jezus maar als een groot offer ziet.

Feitelijk is God maar eigenlijk zwak: er moet iemand gestraft worden, maar Hij wil de mensheid eigenlijk ook niet uitroeien, dus laat hij ZOGENAAMD maar een deel van Zichzelf "doden" om onder het administratieve probleempje uit te komen.
Eigenlijk is t nog best grappig ook T is maar een krom verhaal. Slecht geschreven, saai plot, foute climax. Niet mijn ding
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:02:07 #297
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60604126
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:49 schreef Windigo het volgende:
Dit topic roept aardig wat vragen bij mij op hoor, ik ga er nu toch maar eens op los vragen denk ik.

Ten eerste, ik zie overal bewijzen dat de wereld veel en veel ouder is dan +- 4000 jaar. Hoe moesten alle mensen die bestonden voor Jezus zijn boodschap kwam verkondigen vergeving/danwel verlichting ontvangen? Zijn zij nu voor eeuwig verdoemd omdat niemand hun zonden kan opnemen?
Dat heb ik ook eens gevraagd, ik was namelijk boos dat ik bijvoorbeeld Julius Caesar of Socrates nooit zou tegenkomen in de hemel, en kreeg te horen dat god geen tijd kent Komt dat effe goed uit!! Al die mensen van voor jezus hebben niet kunnen kiezen om hun leven in gods hand te leggen, dat is logisch, maar toch, volgens de 'kenners' kent god geen tijd. Dat deze mensen eeuwen en eeuwen hebben moeten ronddwalen zonder kans op hemels koninkrijk is dan slechts een klein detail
quote:
Ten tweede, waarom heeft God (die alles weet) de mens geschapen terwijl hij wist dat de mensheid tegen hem zou gaan zondigen en daarvoor gestraft moet worden? Vind hij het leuk om mensen te creeeren die hij met een smoes voor eeuwig kan laten branden? Waarom schiep hij Lucifer terwijl hij wist dat hij hem ongehoorzaam zou zijn? Is God een sadist die graag straf uitdeelt? Alweer onrechtvaardig dus.
Dat vroeg ik ook al. Wat is het nut van een dergelijke tirannieke god. Zit zij zich in haar hemeltje te vermaken om haar macht?
pi_60604152
Windigo: Over je eerste vraag: de mensen die voor Jezus kwamen en degenen die in het hier en nu onmogelijk van Jezus gehoord zouden kunnen hebben, zullen volgens Christenen gewoon op een passende wijze beoordeeld worden over hun daden.

Door mensen als Ali wordt de mensheid dus verdoemd: dankzij Ali en anderen als hem, krijgen we dus over Jezus te horen DUS Zouden we voor Hem moeten kiezen. Door de verkondiging van het woord van Jezus is al onze kans op een eerlijk "proces" verkeken: zodra je iets over Jezus te horen hebt gekregen, moet je je aan hem onderwerpen.
Oftewel: Christenen verdoemen de mensheid, aangezien lang niet iedereen zich zomaar laat bekeren door een paar verhaaltjes.

Trouwens; als alles buiten het Christelijke om satanisch is, dan voert God een verliezende strijd. De Islam wordt groter en groter. Het Hindoeïsme is enorm!
Ik denk dat God gewoon minder kieskeurig moet zijn als Hij deze strijd nog wil winnen. Of gaat het om kwaliteit en niet kwantiteit?
Als de duivel miljarden zieltjes achter heeft staan en God maar een handjevol (wat het geval zou zijn als alles buiten de Bijbel slechts leugens van Satan zouden zijn), dan vraag ik me af wie er gaat winnen....
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:06:16 #299
34793 neo567
You know who
pi_60604208
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Stel dat god een nieuweling was tussen de oude goden,een stuk of vijf zes
Die oude goden vertrouwden hem niet, ze wisten niet wie dat was, en toen kwam nieuwe god met een idee:
Oke maak een wereld, een plateau, waar ik over jullie heers/ de baas over jullie speel en kijk hoe jullie behandelt worden, zal ik jullie uitroeien --> maak me dan maar af, ben ik goed, dan merk ik de consequenties ook wel.
Zo krijgen die kakkerlakken uit men in black een andere dimensie is het niet ?
En NWO ,en jezus krijgen ook gestalte.
Help die god toch mensen, save the planet, eet een bever!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:09:02 #300
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60604261
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:44 schreef neo567 het volgende:

[..]

Ik vind het pure zelf-suggestie, maar goed, op een dag kom jij daar ook achter.
God is een grote reus met 1 oog, en is ("de geest") van de zon, dat geloof ik, en hij is de krachtigste tovenaar, dat oog wat boven de pyramide staat te kijken dat is van die cycloop, ja hij speelt een raar spelletje !!!
Ik....ik mag die sukkel niet !
Mijn god moet hartelijk lachen als iemand dat roept , humor is de waarheid .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')