Hoezo niet? Die moeder-kind liefde wordt echt niet minder met de tijd, dat zit er gewoon ingebakken. Dat de westerse wereld zo afgedwaald is van wat natuurlijk is, wil niet zeggen dat onze natuur dat ook is.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:43 schreef Topspin het volgende:
[..]
Je kunt een moeder anno 2008 toch niet vergelijken met Jezus zijn standpunten in het jaar 0 of God die onzichtbaar is?
Zodra je de enige waarheid, de enige God aanvaard je het SUBbewustzijn hebt ontvangen en je je overgeeft aan je lust en hunkering naar een machtsrelatie. Een soort SMrelatie.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb al die dingen ervaren. Ik heb ego-dood ervaren. Ik heb dus die Advaita Vedanta of wat het ook is in de praktijk zelf ook meemgemaakt in mijn paddotrips. Ik weet al die dingen, ik heb het ervaren, ik ben ervaringsdeskundige. Als je me niet gelooft, vreet dan zelf een keer of 50 paddos, en dan 4 x de normale hoeveelheid, dan zul je zelf ook 'verlicht' raken en oplossen in het al en beseffen dat de wereld een zichzelf ervarend allesomvattend bewustzijn is en dat jij daar deel van uitmaakt en dat dat bewustzijn liefde is. Dan heb je het luciferbewustzijn ontvangen en kun je als luciferiaan door het leven, pion van satan, compleet misleid met een praktisch psychotisch wereldbeeld.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoezo niet? Die moeder-kind liefde wordt echt niet minder met de tijd, dat zit er gewoon ingebakken. Dat de westerse wereld zo afgedwaald is van wat natuurlijk is, wil niet zeggen dat onze natuur dat ook is.
God wil dat we van Hem houden zodat Hij voor ons kan zorgen en ons alles kan geven uit liefde voor ons. Als we niet van Hem houden, kan Hij ons ook niets geven, want dat willen we immers niet. Wij zijn als pubers die niets aan willen nemen van hun ouders, pubers die denken dat ze het zelf allemaal beter weten en in hun eigenwijsheid en koppigheid zichzelf tekort doen maar denken dat ze heel goed en volwassen en verstandig bezig zijn.
Een bij-effect daarvan is dat we ozne medemens onrecht aandoen. En dat kan God niet toelaten.
Hoe kan God dan wel toelaten dat kinderen vroeg sterven en dat er mensen in arme landen iedere 5 seconde doodgaan van de honger of dorst of een of andere ernstige ziekte.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een bij-effect daarvan is dat we ozne medemens onrecht aandoen. En dat kan God niet toelaten.
Meer duivel dan wat jij beschrijft zie ik eerlijk gezegt ook niet .quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:57 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De duivel misleid ons toch dagelijks? Hoevaak geef je niet toe aan zaken waar je achteraf weer spijt van hebt? Dat zie ik als de duivel. En volgens mij heb ik ook wel eens verhalen gelezen die zoiets zeiden als "laat je in godsnaam regelmatig misleiden". Klinkt ook logisch, dat noemen ze volgens mij gewoon groei of ontwikkeling. Ik quote in deze ook graag de filosoof Alan Watts: "One must go out of his mind in order to come to his senses." (deze kun je naast figuurlijk ook nog eens zeer letterlijk nemen).
Daarnaast is er natuurlijk nog het verhaal van de verloren zoon.
[ afbeelding ]
"De terugkeer van de verloren zoon"
door Rembrandt, circa 1662
Nee, geen SMrelatie. God is streng en rechtvaardig, en tolereert geen onrecht en slechtheid. Hij zal je inderdaad door zware tijden heenbrengen, maar op die manier leer je op Hem vertrouwen en zul je er ook beter uitkomen en die slechte dingen niet meer doen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:47 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Zodra je de enige waarheid, de enige God aanvaard je het SUBbewustzijn hebt ontvangen en je je overgeeft aan je lust en hunkering naar een machtsrelatie. Een soort SMrelatie.
Persoonlijk vind ik dat ziek, neemt niet weg dat ik het je gun binnen zo'n SMrelatie God-jij gelukkig te zijn.
Ongehoorzame kinderen verdienen straf. Ik geloof dat we genoeg kansen krijgen van God om de juiste keuzes te maken. Op een gegeven moment heeft God genoeg van de slechtheid en is tijd om degenen die wel voor het goede hebben gekozen te belonenen ipv nog langer te laten lijden onder de slechtheid van anderen. Dat lijkt me heel eerlijk en rechtvaardig.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:49 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
dus moet je als zijn kind eeuwig branden in de hel?
daarover verschillen wij van mening. Ik vind hem voor heel veel slechte zaken staan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, geen SMrelatie. God is streng en rechtvaardig, en tolereert geen onrecht en slechtheid.
quote:Hij zal je inderdaad door zware tijden heenbrengen, maar op die manier leer je op Hem vertrouwen en zul je er ook beter uitkomen en die slechte dingen niet meer doen.
God is 100% onzelfzuchtig. Dus alles wat ik Hem laat doen, is 100% liefde die direct in mijn leven geinjecteerd wordt. Misschien is het niet altijd wat ik op dat moment wil, maar uiteindelijk blijkt ALTIJD dat alles precies zo is gelopen om mij op een bepaald punt te brengen waardoor ik wel precies krijg wat ik wil. Dat is geloof.
God houdt van mij en ik hou van God. Ik aanbid God uit liefde voor Hem omdat Hij mij het leven heeft gegeven en God verbetert mijn leven tot een zalig leven en stelt mij in staat te doen wat ik wil doen, goede dingen voor mijn medemens, mijn lusten te beheersen en nergens verslaafd aan te raken, etc. Ik sterf voor God en God doet mij opnieuw opstaan met een karakter en een leven waar ik oneindig veel gelukkiger mee ben dan voorheen. Het is gewoon perfect, lijkt te mooi om waar te zijn, maar dit is wat God echt is, onvoorstelbaar grote liefde.
Wat is er SM aan die relatie? God laat mij gewoon leren van mijn eigen fouten, das alles. En naderhand zijn we allebei verheugd over het resultaat ervan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:56 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
daarover verschillen wij van mening. Ik vind hem voor heel veel slechte zaken staan.
Ik zal hem dan ook nooit aanvaarden, zelfs al zou hij bestaan.
Ik wíl de God die jij beschrijft niet.
(Ik geloof dan ook dat de manier waarop jij en andere Christenen God omschrijven niet correct is...)
[..]
Beste ali.... de hele verhouding God-jij komt overeen met een serieuze SM relatie.
Ík vind dat prima hoor, waarom jij niet?
Iets is gewoon zoals het is...
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ongehoorzame kinderen verdienen straf. Ik geloof dat we genoeg kansen krijgen van God om de juiste keuzes te maken. Op een gegeven moment heeft God genoeg van de slechtheid en is tijd om degenen die wel voor het goede hebben gekozen te belonene ipv nog langer te laten lijden onder de slechtheid van anderen. Dat lijkt me heel eerlijk en rechtvaardig.
Waar jij komt?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:00 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Ik ben een waanzinnig mens, betrouwbaar, spring midden in de nacht op mijn fiets als iemand me dan nodig heeft, doe geen vlieg kwaad.... ik ben alleen geen Christen, ik bid niet tot de Christelijke God, ik doe niets met Jezus... die komen in mijn leven niet voor.
Waar kom ik volgens jóu?
Waarom?
dominant narcistisch naar en wreed mannetje.
Jij komt in het paradijs van de niet Christelijkenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:00 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Ik ben een waanzinnig mens, betrouwbaar, spring midden in de nacht op mijn fiets als iemand me dan nodig heeft, doe geen vlieg kwaad.... ik ben alleen geen Christen, ik bid niet tot de Christelijke God, ik doe niets met Jezus... die komen in mijn leven niet voor.
Waar kom ik volgens jóu?
Waarom?
dominant narcistisch naar en wreed mannetje.
Je gaat daar, waar je je hart begraaft zei jezus toch ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:04 schreef Topspin het volgende:
[..]
Jij komt in het paradijs van de niet ChristelijkenJe gaat na je dood de tunnel in richting het paradijs dat anders is dan de hemel waar Christus op zijn stoel zit.
Veel meer ruimte en je krijgt er ook nog eens een wijntje, bier of stickie mocht je het willen gebruiken
Geef mij maar Bhoeddah dan, die oordeelt tenminste niet en laat je op een soort van eigen manier zoeken naar het juiste levenspad.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God oordeelt naar de mate van kennis die je hebt, en de keuzes en handelingen die je op basis daarvan hebt gemaakt en gedaan.
Ik weet niet wat Jezus allemaal zeiquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:06 schreef neo567 het volgende:
[..]
Je gaat daar, waar je je hart begraaft zei jezus toch ?
Dat zou prima zijn als er nog niet zoiets was uitgestippeld als het juiste levenspad. Maar God weet het juiste levenspad want God is Juist.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:07 schreef Topspin het volgende:
[..]
Geef mij maar Bhoeddah dan, die oordeelt tenminste niet en laat je op een soort van eigen manier zoeken naar het juiste levenspad.
God laat ons juist constant over de schreef gaan. Hij heeft mij in situaties gebracht waarin ik gewoon keihard zondigde. Zelfs toen hij letterlijk tegen mij sprak dat ik geduld moest hebben, ging ik nog over de schreef. God weet dat we dat doen, laat het toe en laat ons de gevolgen ondergaan, zodat we spijt kunnen krijgen van onze fouten en tot inkeer kunnen komen. Als we dat toen en toegeven dat we fouten hebben gemaakt, daar vergeving voor vragen en om Gods hulp vragen, zal Hij ons met liefde vergeven en op de juiste weg brengen.quote:Het woord oordelen komt me ook bitter over als woord, alsof je alles goed moet doen in je leven en alsof je nooit eens in een vlaag van verstandsverbijstering over de schreef mag gaan. Alsof God constant aan het schrijven is wat je uitspookt. Hoe in Godsnaam houdt hij voor miljarden mensen bij wat ze allemaal denken en doen? Zelfs al heet hij God, dan nog lijkt me dat een onmogelijke taak.
Wat je wilt klinkt allemaal erg aards; dat kan hier allemaal op aardequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:09 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Jezus allemaal zei
Ik hoop dat ik terecht kom in een wereld waar ik kan vliegen als een adelaar en kan zwemmen als een haai, en dan ook nog bier erbij plus mooie vrouwen en een strand aan de boulevard waar duizenden kroegen en restaurants te krijgen zijn. Ik hoop op eeuwige vakantie na dit bestaan zonder de huidige maatschappij. Ik hoop op een leven zonder zorgen ook omdat dit leven ondertussen genoeg zorgen heeft gebaard. Tevens hoop ik op een bestaan zonder ellenlange discussies tussen mensen onderling over geloof, normen en waardes en ga zo door ( niet eens alleen op internet maar gewoon in het dagelijkse leven) een bestaan waar het niet zoveel om het praten gaat maar zwijgzaam en intenser genieten zonder dat men geneigd is om de rust om de have klap te verstoren.
Daar is waar ik heen wil gaan. Ik heb fouten gemaakt in mijn leven maar volgens mij heb ik best recht op zo'n leven, volgens mij heeft ook het merendeel recht op zo'n leven mochten mensen bewust zijn van fouten en hun best doen om het daarna beter te doen. Mensen die proberen te leren in het leven dus ook en niet constant dezelfde fout maken.
juist, en dat doe ik niet door mijzelf als evil monster te gedragen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je bent moeder? Dan wil je je kinderen toch ook beschermen tegen kwaad van buiten?
Die God van jou heeft onschuldige dingen tot "verkeerd" bestempeld en hij heeftniet alleen beperkende regels gemaakt (om ons zogenaamd te beschermen), hij heeft ook dwingende regels gemaakt die wij juist uit moeten voeren. En grotendeels komen die neer op verheerlijking van hem.quote:Dan leg je toch ook beperking op aan wat ze wel en niet mogen doen? Niet om als een tyran hun vrijheden te beperken, maar ze te beschermen tegen gevaren waar ze zelf geen besef van hebben, maar jij als oudere en wijzere mens wel? En als je kinderen dan dingen doen waardoor ze zichzelf in gevaar brengen, schade lijden, of gewoon asociaal zijn,
Natuurlijk, maar ik zou ze nooit nooit kwaad doen.quote:word je soms boos, soms verdrietig, soms bestraf je ze zodat ze het afleren, etcetera?
nogmaals.. ik vind hem een narcististisch wreed mannetje...iemand die zoveel zelfbevestiging eist is verdorven door lust. Lust in zichzelf.quote:Als ouder zou je je juist gigantisch goed in moeten kunnen leven in God.
Getsie... ik ben eenmoeder die af en toe fouten maakt of zich vergist.quote:God is een Vader en wij zijn Zijn kinderen. God weet alles beter
Nee... wij mogen elkaar geen kwaad doen, hijzelf mag ons echter wel kwaad doen .... (en ow wij mogen elkaar toch wel kwaad doen als het hém uitkomt.toch wel! dan éist het zelfs van ons...)quote:en wil dat wij gehoorzamen om onszelf en anderen geen kwaad te doen.
Verder gaat mijn fantasie niet nuquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:13 schreef neo567 het volgende:
[..]
Wat je wilt klinkt allemaal erg aards; dat kan hier allemaal op aarde![]()
En ja dat wil ik ook ja
God wil dat wij ons aan Hem onderwerpen zodat Hij op die manier al Zijn liefde over ons uit mag storten. Als we Zijn liefde niet willen, is dat nadelig voor onszelf. Het gaat helemaal niet om Hem, maar om ons.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:13 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
juist, en dat doe ik niet door mijzelf als evil monster te gedragen.
[..]
Die God van jou heeft onschuldige dingen tot "verkeerd" bestempeld en hij heeftniet alleen beperkende regels gemaakt (om ons zogenaamd te beschermen), hij heeft ook dwingende regels gemaakt die wij juist uit moeten voeren. En grotendeels komen die neer op verheerlijking van hem.
Het draait niet om ons, het draait om hém.
En dat egcentrische.. nee egoïstische... dat maakt dat ik jouw God als de kwade/verkeerde zie.. en niet als het goed.
Als je de stelling God=goed en Duivels=slecht in deze hoedanigheid in stand zou willen houden dan zou ik de Duivel als God aanduidden en God als de Duivel.
[..]
Natuurlijk, maar ik zou ze nooit nooit kwaad doen.
En dat doet jouw God wel als straf, of omdat hij er genoeg van heeft.
[..]
nogmaals.. ik vind hem een narcististisch wreed mannetje...iemand die zoveel zelfbevestiging eist is verdorven door lust. Lust in zichzelf.
[..]
Getsie... ik ben eenmoeder die af en toe fouten maakt of zich vergist.
Mijn vier jongens zullen mij daar ten alle tijde op mogen wijzen.
Met respect, zonder stemverheffing en zonder piepstem mogen ze mij vertellen dat ik er een zooitje van maak.
[..]
Nee... wij mogen elkaar geen kwaad doen, hijzelf mag ons echter wel kwaad doen .... (en ow wij mogen elkaar toch wel kwaad doen als het hém uitkomt.toch wel! dan éist het zelfs van ons...)
Natuurlijk is hij wel een tiran. Immers, als je hem niet aanbidt kom je in de hel. Slechts uitstel van executie dat hij in je aardse leven je niet aan kettingen legt en zweepslagen geeft. Meer niet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God is geen tyran. Je denkt dat omdat je Hem niet kent, je weet niet waar je over praat. Als God een tyran zou zijn, zou jij niet in staat zijn om hier te verkondigen dat Hij een tyran is: dan lag je aan de kettingen Hem te aanbidden, en zou je zweepslagen krijgen voor Zijn plezier. Het feit dat je de vrijheid hebt gekregen om Hem voor vanalles uit te maken en van vanalles te beschuldigen, is het bewijs dat Hij helemaal geen tyran is. Geen enkele dictatoriale god zou zoiets toelaten.
Oordopjes in de oren ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:19 schreef Rimpelhond het volgende:
owdie piepstem omdat het kereltje van net 5 af en toe een vréselijk piepstemmetje heeft als hij opgewonden/verbolgen is.
Die wens ik niet te horen
Als je kwaad doet kom je in de hel ja. Dat heet nou rechtvaardigheid, verdiende loon.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:22 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij wel een tiran. Immers, als je hem niet aanbidt kom je in de hel. Slechts uitstel van executie dat hij in je aardse leven je niet aan kettingen legt en zweepslagen geeft. Meer niet.
Neuh, jij gelooft ook in een vergevings gezinde God toch ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als je kwaad doet kom je in de hel ja. Dat heet nou rechtvaardigheid, verdiende loon.
Dus god ziet het als kwaad doen als je hem niet aanbidt tijdens je aardse leven? En jij ziet dat niet als tiranniek? Jij ziet dat als rechtvaardig en verdiende loon?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als je kwaad doet kom je in de hel ja. Dat heet nou rechtvaardigheid, verdiende loon.
Maar als je niet vergeven wil worden? Als het je niet interesseert dat je de dingen verkeerd doet en beter wil doen, waarom zou God je dan vergeven? Het is je eigen verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:26 schreef neo567 het volgende:
[..]
Neuh, jij gelooft ook in een vergevings gezinde God toch ?
Pure SM! Vraag toegang tot het keldertje.. je zou totaal niet uit de toon vallen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
God wil dat wij ons aan Hem onderwerpen zodat Hij op die manier al Zijn liefde over ons uit mag storten. Als we Zijn liefde niet willen, is dat nadelig voor onszelf. Het gaat helemaal niet om Hem, maar om ons
en ik vind dus dat hij zélf heel wat onrecht gedaan heeft/doet.quote:.
Gods wetten zijn er niet voor niets. Ze zijn er om onrecht te verhinderen.
corrigeren, juist belonen als je iets wél goed doet.. en ja misschien zelfs straffen... maar de manier van God...quote:Als je onrecht doet, ben je strafbaar. Dat is in elke normale maatschappij.
Ik weet heel goed waar ik over praat.quote:God is geen tyran. Je denkt dat omdat je Hem niet kent, je weet niet waar je over praat.
quote:Als God een tyran zou zijn, zou jij niet in staat zijn om hier te verkondigen dat Hij een tyran is: dan lag je aan de kettingen Hem te aanbidden, en zou je zweepslagen krijgen voor Zijn plezier. Het feit dat je de vrijheid hebt gekregen om Hem voor vanalles uit te maken en van vanalles te beschuldigen, is het bewijs dat Hij helemaal geen tyran is. Geen enkele dictator zal zoiets toelaten.
juist, en dat doe ik niet door mijzelf als evil monster te gedragen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je bent moeder? Dan wil je je kinderen toch ook beschermen tegen kwaad van buiten?
Die God van jou heeft onschuldige dingen tot "verkeerd" bestempeld en hij heeftniet alleen beperkende regels gemaakt (om ons zogenaamd te beschermen), hij heeft ook dwingende regels gemaakt die wij juist uit moeten voeren. En grotendeels komen die neer op verheerlijking van hem.quote:Dan leg je toch ook beperking op aan wat ze wel en niet mogen doen? Niet om als een tyran hun vrijheden te beperken, maar ze te beschermen tegen gevaren waar ze zelf geen besef van hebben, maar jij als oudere en wijzere mens wel? En als je kinderen dan dingen doen waardoor ze zichzelf in gevaar brengen, schade lijden, of gewoon asociaal zijn,
Natuurlijk, maar ik zou ze nooit nooit kwaad doen.quote:word je soms boos, soms verdrietig, soms bestraf je ze zodat ze het afleren, etcetera?
nogmaals.. ik vind hem een narcististisch wreed mannetje...iemand die zoveel zelfbevestiging eist is verdorven door lust. Lust in zichzelf.quote:Als ouder zou je je juist gigantisch goed in moeten kunnen leven in God.
Getsie... ik ben eenmoeder die af en toe fouten maakt of zich vergist.quote:God is een Vader en wij zijn Zijn kinderen. God weet alles beter
Nee... wij mogen elkaar geen kwaad doen, hijzelf mag ons echter wel kwaad doen .... (en ow wij mogen elkaar toch wel kwaad doen als het hém uitkomt.toch wel! dan éist het zelfs van ons...)quote:en wil dat wij gehoorzamen om onszelf en anderen geen kwaad te doen.
Dat is toch iedereens punt ? we zijn allemaal met de waarheid van zijn bestaan geconfronteerd op verschillende manieren en op zo'n manier dat we er niet omheen kunnen en we verwerpen het ook niet maar blijven bij wat wij vinden , ongeacht wat jij zegt , we hebben dus helemaal geen probleem en we gaan een stralende positieve toekomst tegemoet .quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waar jij komt?
ik weet niet wat je verder allemaal uitspookt. Dat weet ik dus niet.
Ik geloof dat als je vanuit je door God in je hart geschreven geweten leeft, je ook in de hemel kan komen.
Maar als je met de waarheid van Zijn bestaan geconfronteerd wordt op zo'n manier dat je er eigenlijk logischerwijs niet meer onderuit kan en je verwerpt het, heb je wel een probleem.
quote:God oordeelt naar de mate van kennis die je hebt, en de keuzes en handelingen die je op basis daarvan hebt gemaakt en gedaan.
Toevallig, wilde net deze lyric posten.....quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:28 schreef neo567 het volgende:
Tijd voor een pauze met wat muziek Ali:
http://www.imeem.com/peop(...)wherever_i_may_roam/
(And the earth becomes my throne)
And the earth becomes my throne
Van wie heb je het leven gekregen? Van wie heb je alles gekregen? Wie heeft jou in staat gesteld uberhaupt iets te ervaren? Waar komt datgeen waar je van houdt in je leven vandaan? Op welke plaats dient God dus te staan als jij blij bent met je leven? Zonder God was je er niet eens, dus een beetje respect lijkt me wel op zijn plaats.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dus god ziet het als kwaad doen als je hem niet aanbidt tijdens je aardse leven? En jij ziet dat niet als tirraniek? Jij ziet dat als rechtvaardig en verdiende loon?
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dus god ziet het als kwaad doen als je hem niet aanbidt tijdens je aardse leven? En jij ziet dat niet als tirraniek? Jij ziet dat als rechtvaardig en verdiende loon?
Waarom zijn we het dan over zoveel dingen wat betreft God oneens als het dezelfde God is?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:32 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat is toch iedereens punt ? we zijn allemaal met de waarheid van zijn bestaan geconfronteerd op verschillende manieren en op zo'n manier dat we er niet omheen kunnen en we verwerpen het ook niet maar blijven bij wat wij vinden , ongeacht wat jij zegt , we hebben dus helemaal geen probleem en we gaan een stralende positieve toekomst tegemoet .
zoals al gezegt werd , allemaal paden naar 1 en dezelfde bergtop .
de vraag van ER wasquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Van wie heb je het leven gekregen? Van wie heb je alles gekregen? Wie heeft jou in staat gesteld uberhaupt iets te ervaren? Waar komt datgeen waar je van houdt in je leven vandaan? Op welke plaats dient God dus te staan als jij blij bent met je leven? Zonder God was je er niet eens, dus een beetje respect lijkt me wel op zijn plaats.
Een onprettig beeld komt nu bij me naar vorenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:37 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
De (Christelijke) hemel is dus gewoon één groot orgie met God als middelpunt.
Dat komt omdat je zonder God kwaad zal doen. Je zal weleens liegen, je zal kwade gedachten hebben, je zal allerlei onrecht doen, je zal niet constant onvoorwaardelijke liefde voelen. Dat kan je niet zonder God. En dat is niet acceptabel voor God, omdat daardoor het leven niet optimaal is. Dus als je geen zin hebt om daaraan mee te werken, zijn de gevolgen voor jezelf, aangezien God niet eeuwig imperfectie, onrecht en kwaad kan toleren. Dat is niet eerlijk tegenover de schepsels die wél zo'n goddelijke samenleving willen, maar slachtoffer worden van degenen die het niet willen, om wat voor reden dan ook.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:37 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Ik link dat aan de zonde LUST.
Lust, als in op jezelf geilen en eisen dat iedereen dat ook doet.
Doe je dat niet.. bevestig en steun je hem neit in zijn eigen geilerij.. dan kan heb je geen nut.. hoef je neit om hem heen te hangen.. is de deur van de hemel voor jou dicht.
De (Christelijke) hemel is dus gewoon één groot orgie met God als middelpunt.
Het oneens zijn als in het anders zien is niet het probleem.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom zijn we het dan over zoveel dingen wat betreft God oneens als het dezelfde God is?
Wat dacht je van God die een oneindig mooi en groot paradijs van ziljoenen werelden heeft geschapen voor zijn kinderen, met alle liefde die in Hem is, waardoor zijn kinderen gigantisch veel van Hem zullen houden omdat Hij het leven zo geweldig heeft gemaakt. Dat is toch gewoon een wederzijdse liefdesverhouding?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:42 schreef Topspin het volgende:
[..]
Een onprettig beeld komt nu bij me naar voren![]()
God op een relaxte stoel en allemaal onderdanige Christenen om hem heen in de hemel die op de knieeen zitten voor hem en God die bezig is met masturberen
De waarheid soms hard.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:43 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Het oneens zijn als in het anders zien is niet het probleem.
Ik vind het fantastisch als ik en anderen de dingen anders zien. (zeker omdat ik weet dat we allemaal op dezelfde plek komen als we ons eigen gekozen pad ver genoeg doorwandelen.)
Het wordt pas een probleem als iemand vindt dat de ander hetzelfde zou moeten vinden of de ander anders maar als onwetend of slecht bestempelen.
Als mensen in SM kelders bezig zijn kan ik me best voorstellen dat God ook wel eens rondloopt met zulke gedachtes omdat hij de mens naar zijn evenbeeld heeft geschapen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat dacht je van God die een oneindig mooi en groot paradijs van ziljoenen werelden heeft geschapen voor zijn kinderen, met alle liefde die in Hem is, waardoor zijn kinderen gigantisch veel van Hem zullen houden omdat Hij het leven zo geweldig heeft gemaakt. Dat is toch gewoon een wederzijdse liefdesverhouding?
Geloven jullie niet in liefde ofzo?
Beweer jij nu dat ik een leugenaar, moordenaar,onrechtvaardig liefdeloos schepsel ben omdat ik jóuw God niet accepteer als vader?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat komt omdat je zonder God kwaad zal doen. Je zal weleens liegen, je zal kwade gedachten hebben, je zal allerlei onrecht doen, je zal niet constant onvoorwaardelijke liefde voelen.
Dat heet nou nuancering. Omdat wat Elizabeth onder 'kwaad' verstaat heel wat anders is dan wat ik er mee bedoel.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:41 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
de vraag van ER was
Jouw antwoord is wat ingepakt, neemt de touristische route... maar komt neer op "ja dat klopt".
Je bent toch ook een ondankbaar stuk vreten als je het leven voor gratis en niets krijgt en het vervolgens gebruikt om je medemens kwaad te doen en je levensgever onterecht voor vanalles en nog wat uit te maken?quote:Je spreekt dat wat krom is recht door te zeggen dat hij ook wel gelijk heeft dat hij wil dat je lekker met hem meegeilt om hem omdat hij jouw geschapen heeft en je zonder hem niet eens bestond.
God schaapt de mens en verwacht als dank zelfbevestiging en geilerij anders wordt hij boos.
Moet ik daar nu echt op antwoorden?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Van wie heb je het leven gekregen?
Het merendeel van mezelf, door hard te werken, aan mezelf en mijn omgeving.quote:Van wie heb je alles gekregen?
Niet wie, wat; Mijn breinquote:Wie heeft jou in staat gesteld uberhaupt iets te ervaren?
Mijn man en kinderen, zie antwoord 1. De rest, zoals natuur en cultuur is bijzaak, aangezien ik zonder dat alles in principe ook prima gelukkig kan zijn. Zolang ik diegenen waar ik onvoorwaardelijk van hou maar in de buurt heb.quote:Waar komt datgeen waar je van houdt in je leven vandaan?
God heeft geen plaats in mijn leven. Althans, niet datgene wat JIJ onder god verstaat.quote:Op welke plaats dient God dus te staan als jij blij bent met je leven?
Als ik respect moet vertalen naar hoe jij als een arrogante betweter over jouw god vertelt, en alle andere stromingen radicaal naar het rijk der fabelen verwijst, en daarmee heel wat mensen in hun persoonlijke beleving ridiculiseert, dan kan ik daar 0,0 respect voor opbrengenquote:Zonder God was je er niet eens, dus een beetje respect lijkt me wel op zijn plaats.
Wat jij god noemt doet niets voor mij, en geeft niets voor mij. Wat IK god noem, doet alles voor mij en geeft me heel veel. Dat hoef je niet te geloven, maar dat dien je wel te accepteren.quote:Uiteraard is het niet de bedoeling dat we God aanbidden uit compulsie of angst, maar omdat we van Hem houden om alles wat Hij voor ons doet en wat Hij ons geeft. Anders is het niet waard. Maar als je je leven misbruik zal God daar ten eerste diep bedroefd om zijn, en het je uiteindelijk niet dank af nemen als je er kwaad door hebt gedaan.
HO nu verdraai jij de boel wéér!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat heet nou nuancering. Omdat wat Elizabeth onder 'kwaad' verstaat heel wat anders is dan wat ik er mee bedoel.
[..]
Je bent toch ook een ondankbaar stuk vreten als je het leven voor gratis en niets krijgt en het vervolgens gebruikt om je medemens kwaad te doen?
Denk daarbij aan die nieuwe god als klein nieuw jochie op deze aarde dat gemarteld wordt tot en met om sterk te wordenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:32 schreef Topspin het volgende:
[..]
Toevallig, wilde net deze lyric posten.....
Metaillica - The God that failed
Nu The unforgiven aan het luisteren van Metallica
Geweldig album is hetquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:52 schreef neo567 het volgende:
[..]
Pssst: Deze plugin is handig als je WMP gebruikt
Denk daarbij aan die nieuwe god als klein nieuw jochie op deze aarde dat gemarteld wordt tot en met om sterk te worden![]()
Dat hele album gaat over die nieuwe god en lucifer denk ik, maar ja dat is mijn psychose he Ali
Eenschquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:54 schreef Topspin het volgende:
[..]
Geweldig album is hetBeste van Metallica in mijn oren
Nu "My friend of misery". Ben weer het hele album aan het luisteren, kan dat album blijven luisteren ook en gaat niet snel vervelen alsof het album niet grijs gedraaid kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |