Neuh, jij gelooft ook in een vergevings gezinde God toch ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als je kwaad doet kom je in de hel ja. Dat heet nou rechtvaardigheid, verdiende loon.
Dus god ziet het als kwaad doen als je hem niet aanbidt tijdens je aardse leven? En jij ziet dat niet als tiranniek? Jij ziet dat als rechtvaardig en verdiende loon?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als je kwaad doet kom je in de hel ja. Dat heet nou rechtvaardigheid, verdiende loon.
Maar als je niet vergeven wil worden? Als het je niet interesseert dat je de dingen verkeerd doet en beter wil doen, waarom zou God je dan vergeven? Het is je eigen verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:26 schreef neo567 het volgende:
[..]
Neuh, jij gelooft ook in een vergevings gezinde God toch ?
Pure SM! Vraag toegang tot het keldertje.. je zou totaal niet uit de toon vallen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
God wil dat wij ons aan Hem onderwerpen zodat Hij op die manier al Zijn liefde over ons uit mag storten. Als we Zijn liefde niet willen, is dat nadelig voor onszelf. Het gaat helemaal niet om Hem, maar om ons
en ik vind dus dat hij zélf heel wat onrecht gedaan heeft/doet.quote:.
Gods wetten zijn er niet voor niets. Ze zijn er om onrecht te verhinderen.
corrigeren, juist belonen als je iets wél goed doet.. en ja misschien zelfs straffen... maar de manier van God...quote:Als je onrecht doet, ben je strafbaar. Dat is in elke normale maatschappij.
Ik weet heel goed waar ik over praat.quote:God is geen tyran. Je denkt dat omdat je Hem niet kent, je weet niet waar je over praat.
quote:Als God een tyran zou zijn, zou jij niet in staat zijn om hier te verkondigen dat Hij een tyran is: dan lag je aan de kettingen Hem te aanbidden, en zou je zweepslagen krijgen voor Zijn plezier. Het feit dat je de vrijheid hebt gekregen om Hem voor vanalles uit te maken en van vanalles te beschuldigen, is het bewijs dat Hij helemaal geen tyran is. Geen enkele dictator zal zoiets toelaten.
juist, en dat doe ik niet door mijzelf als evil monster te gedragen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je bent moeder? Dan wil je je kinderen toch ook beschermen tegen kwaad van buiten?
Die God van jou heeft onschuldige dingen tot "verkeerd" bestempeld en hij heeftniet alleen beperkende regels gemaakt (om ons zogenaamd te beschermen), hij heeft ook dwingende regels gemaakt die wij juist uit moeten voeren. En grotendeels komen die neer op verheerlijking van hem.quote:Dan leg je toch ook beperking op aan wat ze wel en niet mogen doen? Niet om als een tyran hun vrijheden te beperken, maar ze te beschermen tegen gevaren waar ze zelf geen besef van hebben, maar jij als oudere en wijzere mens wel? En als je kinderen dan dingen doen waardoor ze zichzelf in gevaar brengen, schade lijden, of gewoon asociaal zijn,
Natuurlijk, maar ik zou ze nooit nooit kwaad doen.quote:word je soms boos, soms verdrietig, soms bestraf je ze zodat ze het afleren, etcetera?
nogmaals.. ik vind hem een narcististisch wreed mannetje...iemand die zoveel zelfbevestiging eist is verdorven door lust. Lust in zichzelf.quote:Als ouder zou je je juist gigantisch goed in moeten kunnen leven in God.
Getsie... ik ben eenmoeder die af en toe fouten maakt of zich vergist.quote:God is een Vader en wij zijn Zijn kinderen. God weet alles beter
Nee... wij mogen elkaar geen kwaad doen, hijzelf mag ons echter wel kwaad doen .... (en ow wij mogen elkaar toch wel kwaad doen als het hém uitkomt.toch wel! dan éist het zelfs van ons...)quote:en wil dat wij gehoorzamen om onszelf en anderen geen kwaad te doen.
Dat is toch iedereens punt ? we zijn allemaal met de waarheid van zijn bestaan geconfronteerd op verschillende manieren en op zo'n manier dat we er niet omheen kunnen en we verwerpen het ook niet maar blijven bij wat wij vinden , ongeacht wat jij zegt , we hebben dus helemaal geen probleem en we gaan een stralende positieve toekomst tegemoet .quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waar jij komt?
ik weet niet wat je verder allemaal uitspookt. Dat weet ik dus niet.
Ik geloof dat als je vanuit je door God in je hart geschreven geweten leeft, je ook in de hemel kan komen.
Maar als je met de waarheid van Zijn bestaan geconfronteerd wordt op zo'n manier dat je er eigenlijk logischerwijs niet meer onderuit kan en je verwerpt het, heb je wel een probleem.
quote:God oordeelt naar de mate van kennis die je hebt, en de keuzes en handelingen die je op basis daarvan hebt gemaakt en gedaan.
Toevallig, wilde net deze lyric posten.....quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:28 schreef neo567 het volgende:
Tijd voor een pauze met wat muziek Ali:
http://www.imeem.com/peop(...)wherever_i_may_roam/
(And the earth becomes my throne)
And the earth becomes my throne
Van wie heb je het leven gekregen? Van wie heb je alles gekregen? Wie heeft jou in staat gesteld uberhaupt iets te ervaren? Waar komt datgeen waar je van houdt in je leven vandaan? Op welke plaats dient God dus te staan als jij blij bent met je leven? Zonder God was je er niet eens, dus een beetje respect lijkt me wel op zijn plaats.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dus god ziet het als kwaad doen als je hem niet aanbidt tijdens je aardse leven? En jij ziet dat niet als tirraniek? Jij ziet dat als rechtvaardig en verdiende loon?
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dus god ziet het als kwaad doen als je hem niet aanbidt tijdens je aardse leven? En jij ziet dat niet als tirraniek? Jij ziet dat als rechtvaardig en verdiende loon?
Waarom zijn we het dan over zoveel dingen wat betreft God oneens als het dezelfde God is?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:32 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat is toch iedereens punt ? we zijn allemaal met de waarheid van zijn bestaan geconfronteerd op verschillende manieren en op zo'n manier dat we er niet omheen kunnen en we verwerpen het ook niet maar blijven bij wat wij vinden , ongeacht wat jij zegt , we hebben dus helemaal geen probleem en we gaan een stralende positieve toekomst tegemoet .
zoals al gezegt werd , allemaal paden naar 1 en dezelfde bergtop .
de vraag van ER wasquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Van wie heb je het leven gekregen? Van wie heb je alles gekregen? Wie heeft jou in staat gesteld uberhaupt iets te ervaren? Waar komt datgeen waar je van houdt in je leven vandaan? Op welke plaats dient God dus te staan als jij blij bent met je leven? Zonder God was je er niet eens, dus een beetje respect lijkt me wel op zijn plaats.
Een onprettig beeld komt nu bij me naar vorenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:37 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
De (Christelijke) hemel is dus gewoon één groot orgie met God als middelpunt.
Dat komt omdat je zonder God kwaad zal doen. Je zal weleens liegen, je zal kwade gedachten hebben, je zal allerlei onrecht doen, je zal niet constant onvoorwaardelijke liefde voelen. Dat kan je niet zonder God. En dat is niet acceptabel voor God, omdat daardoor het leven niet optimaal is. Dus als je geen zin hebt om daaraan mee te werken, zijn de gevolgen voor jezelf, aangezien God niet eeuwig imperfectie, onrecht en kwaad kan toleren. Dat is niet eerlijk tegenover de schepsels die wél zo'n goddelijke samenleving willen, maar slachtoffer worden van degenen die het niet willen, om wat voor reden dan ook.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:37 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Ik link dat aan de zonde LUST.
Lust, als in op jezelf geilen en eisen dat iedereen dat ook doet.
Doe je dat niet.. bevestig en steun je hem neit in zijn eigen geilerij.. dan kan heb je geen nut.. hoef je neit om hem heen te hangen.. is de deur van de hemel voor jou dicht.
De (Christelijke) hemel is dus gewoon één groot orgie met God als middelpunt.
Het oneens zijn als in het anders zien is niet het probleem.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom zijn we het dan over zoveel dingen wat betreft God oneens als het dezelfde God is?
Wat dacht je van God die een oneindig mooi en groot paradijs van ziljoenen werelden heeft geschapen voor zijn kinderen, met alle liefde die in Hem is, waardoor zijn kinderen gigantisch veel van Hem zullen houden omdat Hij het leven zo geweldig heeft gemaakt. Dat is toch gewoon een wederzijdse liefdesverhouding?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:42 schreef Topspin het volgende:
[..]
Een onprettig beeld komt nu bij me naar voren![]()
God op een relaxte stoel en allemaal onderdanige Christenen om hem heen in de hemel die op de knieeen zitten voor hem en God die bezig is met masturberen
De waarheid soms hard.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:43 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Het oneens zijn als in het anders zien is niet het probleem.
Ik vind het fantastisch als ik en anderen de dingen anders zien. (zeker omdat ik weet dat we allemaal op dezelfde plek komen als we ons eigen gekozen pad ver genoeg doorwandelen.)
Het wordt pas een probleem als iemand vindt dat de ander hetzelfde zou moeten vinden of de ander anders maar als onwetend of slecht bestempelen.
Als mensen in SM kelders bezig zijn kan ik me best voorstellen dat God ook wel eens rondloopt met zulke gedachtes omdat hij de mens naar zijn evenbeeld heeft geschapen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat dacht je van God die een oneindig mooi en groot paradijs van ziljoenen werelden heeft geschapen voor zijn kinderen, met alle liefde die in Hem is, waardoor zijn kinderen gigantisch veel van Hem zullen houden omdat Hij het leven zo geweldig heeft gemaakt. Dat is toch gewoon een wederzijdse liefdesverhouding?
Geloven jullie niet in liefde ofzo?
Beweer jij nu dat ik een leugenaar, moordenaar,onrechtvaardig liefdeloos schepsel ben omdat ik jóuw God niet accepteer als vader?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat komt omdat je zonder God kwaad zal doen. Je zal weleens liegen, je zal kwade gedachten hebben, je zal allerlei onrecht doen, je zal niet constant onvoorwaardelijke liefde voelen.
Dat heet nou nuancering. Omdat wat Elizabeth onder 'kwaad' verstaat heel wat anders is dan wat ik er mee bedoel.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:41 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
de vraag van ER was
Jouw antwoord is wat ingepakt, neemt de touristische route... maar komt neer op "ja dat klopt".
Je bent toch ook een ondankbaar stuk vreten als je het leven voor gratis en niets krijgt en het vervolgens gebruikt om je medemens kwaad te doen en je levensgever onterecht voor vanalles en nog wat uit te maken?quote:Je spreekt dat wat krom is recht door te zeggen dat hij ook wel gelijk heeft dat hij wil dat je lekker met hem meegeilt om hem omdat hij jouw geschapen heeft en je zonder hem niet eens bestond.
God schaapt de mens en verwacht als dank zelfbevestiging en geilerij anders wordt hij boos.
Moet ik daar nu echt op antwoorden?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Van wie heb je het leven gekregen?
Het merendeel van mezelf, door hard te werken, aan mezelf en mijn omgeving.quote:Van wie heb je alles gekregen?
Niet wie, wat; Mijn breinquote:Wie heeft jou in staat gesteld uberhaupt iets te ervaren?
Mijn man en kinderen, zie antwoord 1. De rest, zoals natuur en cultuur is bijzaak, aangezien ik zonder dat alles in principe ook prima gelukkig kan zijn. Zolang ik diegenen waar ik onvoorwaardelijk van hou maar in de buurt heb.quote:Waar komt datgeen waar je van houdt in je leven vandaan?
God heeft geen plaats in mijn leven. Althans, niet datgene wat JIJ onder god verstaat.quote:Op welke plaats dient God dus te staan als jij blij bent met je leven?
Als ik respect moet vertalen naar hoe jij als een arrogante betweter over jouw god vertelt, en alle andere stromingen radicaal naar het rijk der fabelen verwijst, en daarmee heel wat mensen in hun persoonlijke beleving ridiculiseert, dan kan ik daar 0,0 respect voor opbrengenquote:Zonder God was je er niet eens, dus een beetje respect lijkt me wel op zijn plaats.
Wat jij god noemt doet niets voor mij, en geeft niets voor mij. Wat IK god noem, doet alles voor mij en geeft me heel veel. Dat hoef je niet te geloven, maar dat dien je wel te accepteren.quote:Uiteraard is het niet de bedoeling dat we God aanbidden uit compulsie of angst, maar omdat we van Hem houden om alles wat Hij voor ons doet en wat Hij ons geeft. Anders is het niet waard. Maar als je je leven misbruik zal God daar ten eerste diep bedroefd om zijn, en het je uiteindelijk niet dank af nemen als je er kwaad door hebt gedaan.
HO nu verdraai jij de boel wéér!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat heet nou nuancering. Omdat wat Elizabeth onder 'kwaad' verstaat heel wat anders is dan wat ik er mee bedoel.
[..]
Je bent toch ook een ondankbaar stuk vreten als je het leven voor gratis en niets krijgt en het vervolgens gebruikt om je medemens kwaad te doen?
Denk daarbij aan die nieuwe god als klein nieuw jochie op deze aarde dat gemarteld wordt tot en met om sterk te wordenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:32 schreef Topspin het volgende:
[..]
Toevallig, wilde net deze lyric posten.....
Metaillica - The God that failed
Nu The unforgiven aan het luisteren van Metallica
Geweldig album is hetquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:52 schreef neo567 het volgende:
[..]
Pssst: Deze plugin is handig als je WMP gebruikt
Denk daarbij aan die nieuwe god als klein nieuw jochie op deze aarde dat gemarteld wordt tot en met om sterk te worden![]()
Dat hele album gaat over die nieuwe god en lucifer denk ik, maar ja dat is mijn psychose he Ali
Eenschquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:54 schreef Topspin het volgende:
[..]
Geweldig album is hetBeste van Metallica in mijn oren
Nu "My friend of misery". Ben weer het hele album aan het luisteren, kan dat album blijven luisteren ook en gaat niet snel vervelen alsof het album niet grijs gedraaid kan worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |