Godsamme, hoe krijg je het toch voor elkaar om dergelijke pretenties onder het mom van het geloof te uiten. Je bent niets meer dan een ongelooflijke betweter met een betonnen muur voor zijn hoofd, die verwacht dat mensen hun mening bijstellen omdat jij een fantastische lading crap over ze heenstort waar jij toevallig in gelooft. Je hebt namelijk in al die topics nog niets aangetoond dat met waarneembare feiten gestaafd wordt (je eigen criterium, weet je nog?) dus tot nu toe is jouw crap verre van in overeenstemming met de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik ben niet klemgeluld, maar ik heb niet de indruk dat de antwoorden die ik op je geef jouw beeld doen veranderen, ook als ik aantoon dat je beeld duidelijk niet in overeenstemming is met de werkelijkheid.
Ik ben overtuigd rimpelhondtistischquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:11 schreef Rimpelhond het volgende:
Trouwens ik ben protestants Christelijk geboren, heb meegesnoept bij de Jehova's getuigen (familie is Jehova's getuige) en zo nog wat stromingen.. ze waren het dus echt níet voor mij.
Dat vind ik nou ook.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:09 schreef Rimpelhond het volgende:
De Christelijke God is voor mij in ieder geval niet de weg naar zelfontwikkeling, een mooi, gelukkig en fijn mens... toen ik naar hem zocht vond ik een akelig dominant en narcistisch wreed mannetje.
Zij was ook erg Altruïstisch toch ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:30 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook.
Ik heb ooit met Aleida Bosshardt gesproken. Zij was voor mij de verpersoonlijking van hoe god het zou bedoelen aangaande mensen die het woord van god verkondigen. Niks pretentieus aan haar. Ze laat iedereen in zijn waarde en zijn geloof. Ze veroordeelde niemand en zou niets zeggen over de stroming die iemand volgt.
Ik heb in mijn gesprek met haar zo oneindig veel meer aangenomen dan ik ooit van een figuur als meneer Kannibali zou doen. Puur en alleen omdat ze pretentieloos praat en luistert in plaats van dwingend te roepen dat haar geloof het enige juiste is.
Zeker. Niemand klopte tevergeefs aan daar.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:31 schreef neo567 het volgende:
[..]
Zij was ook erg Altuïstisch toch ?
Idd en dus is bij jezelf blijven toch het beste , hoewel die theorie van de duivel die mij in zijn klauwen heeft en mij spirituele ervaringen geeft die goed voelen maar mij misleid ook heel erg aannemelijk klinkt ...........................................quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:48 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het instituut, de kerk, en de mensen die menen daar de hoogste trompet te moeten spelen, hebben het christendom aardig verpest voor velen, ja. Maar machtswellustelingen en charlatans vind je overal, ook in new-age, en zelfs in de meest zuivere leer der zuivere leren.
Dus jij bent nu voor 100% een believerquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:33 schreef ToT het volgende:
Net een vrij heftige spirituele ervaring gehad in een gezamenlijke meditatie met iemand.
There's absolutely no friggin' way dat dat uit een verkeerde bron of whatever komt.
Inhoudelijk hou ik het liever ff voor mezelf, maar voor ons beiden was het echt een zeer intense en positieve ervaring die we beiden echt nodig hadden.
Het enge kan zijn, dat wat je beleefd kan je niet "zien". Zoals een 8-baan, of een joint.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Idd en dus is bij jezelf blijven toch het beste , hoewel die theorie van de duivel die mij in zijn klauwen heeft en mij spirituele ervaringen geeft die goed voelen maar mij misleid ook heel erg aannemelijk klinkt ...........................................
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:25 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd rimpelhondtistisch
Hoe is het mogelijk dat rimpelhondtistisch fout wordt gezien als woord in firefox![]()
Zoals (W)jij af en toe bij Aliquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:34 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Zeker. Niemand klopte tevergeefs aan daar.
De duivel misleid ons toch dagelijks? Hoevaak geef je niet toe aan zaken waar je achteraf weer spijt van hebt? Dat zie ik als de duivel. En volgens mij heb ik ook wel eens verhalen gelezen die zoiets zeiden als "laat je in godsnaam regelmatig misleiden". Klinkt ook logisch, dat noemen ze volgens mij gewoon groei of ontwikkeling. Ik quote in deze ook graag de filosoof Alan Watts: "One must go out of his mind in order to come to his senses." (deze kun je naast figuurlijk ook nog eens zeer letterlijk nemen).quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:38 schreef Summers het volgende:
Idd en dus is bij jezelf blijven toch het beste , hoewel die theorie van de duivel die mij in zijn klauwen heeft en mij spirituele ervaringen geeft die goed voelen maar mij misleid ook heel erg aannemelijk klinkt ...........................................
Regeltjes regeltjes... moet je dat woord per se gebruiken? Het zijn namelijk geen 'regeltjes'. Het is simpelweg je leven volledig aan God geven en dat doe je door het te belijden in gebed. Weinig regels dus, gewoon vrije keuze. God plaatst je vervolgens in situaties en laat aan jou de keuze om Hem te volgen of je eigen weg te gaan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:30 schreef ToT het volgende:
Nee dat Christendom is me met de paplepel ingegoten, ik had geen keus.
Maar sowieso zijn er heel veel mensen die zich tot het Christendom bekeren, die er voor de volle 100% voor gaan, die bitter teleurgesteld raken.
Maar jij zegt dus dat die mensen zich net niet genoeg aan de juiste regeltjes hebben gehouden en jij dat wel doet?
Ongeveer wel ja. Het gros van de protestantse stromingen preekt alleen dat je Jezus moet aannemen en that's it. Mijn kerk preekt dus ook dat gehoorzaamheid en Jezus als koning in je leven aannemen een vereiste is voor heiligmaking, en ik zie dat ook overal in de bijbel terug. Je moet die keuze maken om je leven in dienst van God te stellen, anders zal God ook niet die positie van absolute autoriteit en leider in je leven aannemen en je die ervaringen geven, dat wil je zelf immers niet en God dringt zich niet op.quote:Dus die stroming die jij volgt interpreteert de Bijbel op de enige echte absoluut 100% correte wijze, en als je het op die ene wijze interpreteert en je je er ook voor de volle 100% inzet, dat je gegarandeerd dezelfde godservaringen krijgt als jij, en als je de boel NET iets anders interpreteert.....tja, dan hoef je dus niet veel te verwachten?
Ik quote JM:quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:57 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De duivel misleid ons toch dagelijks? Hoevaak geef je niet toe aan zaken waar je achteraf weer spijt van hebt? Dat zie ik als de duivel. En volgens mij heb ik ook wel eens verhalen gelezen die zoiets zeiden als "laat je in godsnaam regelmatig misleiden". Klinkt ook logisch, dat noemen ze volgens mij gewoon groei of ontwikkeling. Ik quote in deze ook graag de filosoof Alan Watts: "One must go out of his mind in order to come to his senses." (deze kun je naast figuurlijk ook nog eens zeer letterlijk nemen).
Daarnaast is er natuurlijk nog het verhaal van de verloren zoon.
[ afbeelding ]
"De terugkeer van de verloren zoon"
door Rembrandt, circa 1662
Waarachtige mystici besluiten dus om God die plaats in te laten nemen, jij noemt dat Jezus, misschien is dat ook wel weer hetzelfde. Daarbij is het zeer helder dat het "ik" niet de eerste plaats behoeft.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ongeveer wel ja. Het enige verschil is de sabbath dag, ik geloof dat onze stroming die ook correct heeft met de zaterdag ipv de zondag, maar als je dat niet weet en er niet naar handelt maar de rest wel doet, kun je denk ik even ver komen ja. Hoe meer je de waarheid wil weten, hoe meer God je ook aan zal rijken denk ik, je staat er natuurlijk niet geheel alleen voor. Maar uiteindelijk draait het allemaal om keuze: zet ik mijzelf op de eerste plaats, of besluit ik om Jezus die plaats in te laten nemen, ongeacht de gevolgen. De meeste mensen zijn niet bereid om alles op te geven voor de goede zaak.
Drugs zie ik als middelen om een beetje met je biopak te kunnen klootviolen (experimenteren) om zo tot het besef te komen dat er misschien inderdaad wel meer is to life than meets the eye.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:04 schreef neo567 het volgende:
Ik quote JM:
“I believe in a long, prolonged, derangement of the senses in order to obtain the unknown.”
Ik zeg niet hoe hij dat deed de manier was
weet dat dat omgekeerd precies hetzelfde is .quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
[..]
Omdat ik eindelijk GOD heb gevonden ja. En omdat ik me niet voor kan stellen dat er iets heerlijkers bestaat dan dat, en jullie me ook totaal niet weten te overtuigen van hoe heerlijk jullie leven is met jullie new age pratkijken en geloof.
[..]
quote:
Our pale reasoning hides the infinite from us.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:08 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Drugs zie ik als middelen om een beetje met je biopak te kunnen klootviolen (experimenteren) om zo tot het besef te komen dat er misschien inderdaad wel meer is to life than meets the eye.
Of dat er meer is tussen hemel en aarde.
Waar begint de hemel? Boven je hoofd. Waar begint de aarde? Onder je voeten. Inderdaad, er is meer tussen hemel en aarde, dat ben JIJ.
(en uiteindelijk dus God, waar jij een manifestatie van bent)
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:13 schreef neo567 het volgende:
Our pale reasoning hides the infinite from us.
I think the highest and lowest points are the important ones. Anything else is just...in between. I want the freedom to try everything.
Zijn allemaal quotes waar ik achter sta![]()
Rimpelhondtismequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:11 schreef Rimpelhond het volgende:
het is níet vrijblijvend.... de liefde is ook níet onvoorwaardelijk....
en ik ben een echte oermoeder. Ik weet wat het ouderschap is en hoe dat hoort te voelen.
Vier geweldige kereltjes, ik poep ze uit alsof ik een scheetje laat, het nieuwe monstertje vreet mijn voorgevel er zo ongeveer af maar jemig wat hou ik van hem! Mijn liefde voor hun is onvoorwaardelijk. Ik zou ze nooit bedreigen (laat staat daadwerkelijk aan mijn deur laten staan en wegsturen) met een straf als voor eeuwig in de hel. Nooit!
Een vader die zich wel zo opstelt en die het dagelijks nodig heeft verheerlijkt te worden...
Dat is het soort ouder waar ik bij weg loop.
Dan liever een pleegouder zoeken, dan liever op mijzelf.
Die God van jou duldt je alleen om zich heen zolang je hem bevestigd in zijn heerlijkheid... op het moment dat hij er zélf geen narcistisch ei meer in kwijt kan kan je opdonderen. De hel in!
Maar dat is dus niet hetzelde. De God die ikaanbid, Jezus, is niet IK. Dat is nou juist de grote leugen van Satan waarmee de zonde in de wereld is gekomen. Door te geloven dat je deel van het al bent wat god is, ga je juist volledig op in die egotrip, maar op zo'n manier dat je zelf ervan overtuigd bent dat het niet zo is. Dit is de grote misleiding waar ik ook slachtoffer van werd met die paddotrips. Je gelooft dat je ego sterft, dat je daardoor dat stuk van je psyche, dat stuk van je bewustzijn wat jou afscheidt, disconnect, van het grotere geheel oplost, en daarmee 1 met het goddelijk wordt. Je fuseert dus weer met het al, het goddelijke universum/bewustzijn, zoals dat origineel ook het geval was, totdat er zoiets als egoisme in de wereld kwam.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Waarachtige mystici besluiten dus om God die plaats in te laten nemen, jij noemt dat Jezus, misschien is dat ook wel weer hetzelfde. Daarbij is het zeer helder dat het "ik" niet de eerste plaats behoeft.
Dat is tevens de strekking van Advaita Vedanta (en de bijbehorende oefening Jnana-Yoga), een Hindoeistische mystieke stroming. Je offert jezelf op, geeft jezelf over, sterker nog, je komt er achter dat datgene wat jij als "ik" ziet een verzinsel is, en dat er alleen maar de Godheid is waar jij deel van uitmaakt.
Dit heet in new-age termen door het ego heen breken of het ego loslaten.
Nogmaals, allemaal paden naar een en dezelfde bergtop, God.
Je bent moeder? Dan wil je je kinderen toch ook beschermen tegen kwaad van buiten? Dan leg je toch ook beperking op aan wat ze wel en niet mogen doen? Niet om als een tyran hun vrijheden te beperken, maar ze te beschermen tegen gevaren waar ze zelf geen besef van hebben, maar jij als oudere en wijzere mens wel? En als je kinderen dan dingen doen waardoor ze zichzelf in gevaar brengen, schade lijden, of gewoon asociaal zijn, word je soms boos, soms verdrietig, soms bestraf je ze zodat ze het afleren, etcetera?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:11 schreef Rimpelhond het volgende:
het is níet vrijblijvend.... de liefde is ook níet onvoorwaardelijk....
en ik ben een echte oermoeder. Ik weet wat het ouderschap is en hoe dat hoort te voelen.
Vier geweldige kereltjes, ik poep ze uit alsof ik een scheetje laat, het nieuwe monstertje vreet mijn voorgevel er zo ongeveer af maar jemig wat hou ik van hem! Mijn liefde voor hun is onvoorwaardelijk. Ik zou ze nooit bedreigen (laat staat daadwerkelijk aan mijn deur laten staan en wegsturen) met een straf als voor eeuwig in de hel. Nooit!
Een vader die zich wel zo opstelt en die het dagelijks nodig heeft verheerlijkt te worden...
Dat is het soort ouder waar ik bij weg loop.
Dan liever een pleegouder zoeken, dan liever op mijzelf.
Die God van jou duldt je alleen om zich heen zolang je hem bevestigd in zijn heerlijkheid... op het moment dat hij er zélf geen narcistisch ei meer in kwijt kan kan je opdonderen. De hel in!
Je kunt een moeder anno 2008 toch niet vergelijken met Jezus zijn standpunten in het jaar 0 of God die onzichtbaar is?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je bent moeder? Dan wil je je kinderen toch ook beschermen tegen kwaad van buiten? Dan leg je toch ook beperking op aan wat ze wel en niet mogen doen? Niet om als een tyran hun vrijheden te beperken, maar ze te beschermen tegen gevaren waar ze zelf geen besef van hebben, maar jij als oudere en wijzere mens wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |