abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:08:23 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60664056
religie is voor een deel een spirituele aangelegenheid ergo religie is duivels?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_60664994
Voor mij staat de duivel voor hunkering naar kennis, stellingen toetsen, in je eigen hart kijken, en de eerder genoemde hunkering naar kennis zo veel mogelijk proberen te bevredigen.

In míjn wereld en volgens míjn definitie van duivels... ja.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 20:15:36 #4
34793 neo567
You know who
pi_60665860
De aarde is gewoon duivels:
sommetje: de omtrek van de aarde is 40.000 KM gedeelt door 24 uur = .....KM per uur om z'n as draaiend "as we speak fooks"
En zo zijn er wel meer eigenaardige dingen die uitkomen op dat getal, of ben ik nu erg occult bezig ?
pi_60666987
666 is hoogstwaarschijnlijk een "typo" geweest.
Uit oudere geschriften blijkt dat het 616 het getal is of zou zijn.

Maar goed de bijbel serieus nemen is net zoiets als de regering serieus nemen.
Wat er ook gezegt word je weet dat ze liegen.
pi_60668248
Net een vrij heftige spirituele ervaring gehad in een gezamenlijke meditatie met iemand.

There's absolutely no friggin' way dat dat uit een verkeerde bron of whatever komt.

Inhoudelijk hou ik het liever ff voor mezelf, maar voor ons beiden was het echt een zeer intense en positieve ervaring die we beiden echt nodig hadden.
pi_60668453
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:33 schreef ToT het volgende:
Net een vrij heftige spirituele ervaring gehad in een gezamenlijke meditatie met iemand.

There's absolutely no friggin' way dat dat uit een verkeerde bron of whatever komt.

Inhoudelijk hou ik het liever ff voor mezelf, maar voor ons beiden was het echt een zeer intense en positieve ervaring die we beiden echt nodig hadden.
Dat is dus waarom dat ik in het eerste topic zo tegendraads was!

Het is een term die in een bepaalde hoek gebruikt wordt en waar ook al een oordeel aan gevestigd is.
Als we besluiten dat we de bron duivels, luciferiaans.. verzin het maar gaan noemen dan vind ik dat uiteraard prima. Zelfs als niet gelovige van de éne ware God.
De defintie komt dan echter niet overeen.
Hoezo verkeerde bron?

Inderdaad.. een andere bron dan de ene God... ben ik het mee eens....
de één gelooft dat omdat ze denken dat het duivels is
ik omdat ik niet in die ene God geloof... en het daar dus niet vandaan kán komen in mijn wereld.

Maakt dat dat ik geloof dat het uit de Duivel komt? Dan zeg ik... nee ook zo noem ik mijn bron niet.. maar als jij een bron anders dan God Duivels noemt vind ik dat prima... dan komt dat dus van de Duivel.
Maar Duivel heeft in mijn wereld dan een andere definitie.

Niks slecht, verkeerd.... gewoon niet de Christelijke God.
pi_60668468
Ow en ToT...

je had zeker seks he
pi_60669709
Niet bepaald meer, het was op energetisch gebied vele malen intenser dan ik ook beleefd heb!
pi_60673984
Waarom deze naam voor het topic? Waarom occult voor spiritueel vervangen en de Lucifer voor de duivel? Hier ga ik niet in posten.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:41:08 #11
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60674202
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom deze naam voor het topic? Waarom occult voor spiritueel vervangen en de Lucifer voor de duivel? Hier ga ik niet in posten.
Like we care.

ToT, die ervaringen zijn werkelijk zeer de moeite waard, ik denk wel dat ik weet waar je het ongeveer over hebt. Je komt er ook helemaal geestelijk verfrist van vandaan, althans, is mijn ervaring.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60674323
quote:

pi_60677524
quote:
Omdat ik in deel 2 al had aangegeven dat het verhaal over de gevallen engel lucifer verzonnen was.
En dus nooit heeft bestaan.

Historisch feit btw.
pi_60677761
quote:
In deel 1 had je ZELF verzocht om het woordje "occulte" voor "spirituele" te vervangen, omdat het spirituele lang niet meer occult is.

En Lucifer is de duivel, dus tja...

Maar goed; ik wil de TT wel weer veranderen hoor. Beetje krom vind ik het wel, maar vooruit....
pi_60678195
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:41 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Like we care.

ToT, die ervaringen zijn werkelijk zeer de moeite waard, ik denk wel dat ik weet waar je het ongeveer over hebt. Je komt er ook helemaal geestelijk verfrist van vandaan, althans, is mijn ervaring.
Het was behoorlijk heftig, ik merkte ook dat er aan een bepaald kwaaltje gewerkt werd en die is nu een heel stuk minder erg, bijna niet meer te merken zelfs!

Over "The number of the beast": volgens sommige wetenschappers werd Nero daarmee bedoeld.

[ Bericht 6% gewijzigd door ToT op 09-08-2008 09:28:34 ]
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 11:11:33 #16
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60679447
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 09:22 schreef ToT het volgende:

Het was behoorlijk heftig, ik merkte ook dat er aan een bepaald kwaaltje gewerkt werd en die is nu een heel stuk minder erg, bijna niet meer te merken zelfs!
Goed zeg, welke oefening was dat? Ik ben momenteel bezig met circulair ademen (niet te verwarren met de techniek die blaasmuzikanten gebruiken), werkt ook heel aardig, ook bij mensen om me heen.

Ik heb een vermoeden dat het leren ademen door de buik (wanneer de buik zelden wordt gebruikt) of door de borst (wanneer de borst zelden wordt gebruikt) gaat over het triggeren van de spieren op die locaties, waar dan vervolgens wel het een en ander in zal vastzitten. Zo schijnt dat te werken.

Ben trouwens benieuwd wat Ali van dit soort "occulte" zaken vindt.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_60679515
Het was een reis naar een vorig leven!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 11:32:22 #18
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60679863
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:15 schreef ToT het volgende:
Het was een reis naar een vorig leven!
Dat klinkt best cool, als je van reizen houdt

Even serieus, hoe kom je daar, wat voor techniek gebruik je daarvoor?
pi_60679944
Het was iemand met helderziende gaven die er naar terug ging en vertelde wat er allemaal gebeurde. Ik ervoer het allemaal.
Het was dus eigenlijk aanhoren wat de ander zei, dus ik heb geen bewijs voor of het echt was, maar wat er op energetisch gebied gebeurde was echt extreem intens.
Over bepaalde dingen die er gezegd werden had ik mijn twijfels een beetje, maar dat maakte de energieën er absoluut niet minder om.
Echt nog nooit zoiets intens ervaren!
pi_60680000
edit....
pi_60680094
Ikzelf was niet degene die die reis maakte. Spannend was het sowieso wel! Bijzonder ook!
pi_60680805
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 08:24 schreef ToT het volgende:

[..]

In deel 1 had je ZELF verzocht om het woordje "occulte" voor "spirituele" te vervangen, omdat het spirituele lang niet meer occult is.

En Lucifer is de duivel, dus tja...

Maar goed; ik wil de TT wel weer veranderen hoor. Beetje krom vind ik het wel, maar vooruit....
Dat lijkt me sterk, want ik beschouw christelijk geloof ook als spiritueel volgens mij stond er alle new age is van lucifer, daar benik het wel mee eens. Ik heb expres Lucifer ingevuld ipv de duivel om er geen christelijk topic van te maken, maarja.

Je vroeg me in het vorige topic om op jouw posts te reageren. Ik wil eigenlijk dat je eerst reageert op mijn post mijn bijbelcitaten over waarin we onszelf moeten verloochenen voor Jezus, ons kruis opnemen, en als we onze familie en ons leven niet haten, we Hem niet kunnen volgen.
pi_60680846
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:11 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Goed zeg, welke oefening was dat? Ik ben momenteel bezig met circulair ademen (niet te verwarren met de techniek die blaasmuzikanten gebruiken), werkt ook heel aardig, ook bij mensen om me heen.

Ik heb een vermoeden dat het leren ademen door de buik (wanneer de buik zelden wordt gebruikt) of door de borst (wanneer de borst zelden wordt gebruikt) gaat over het triggeren van de spieren op die locaties, waar dan vervolgens wel het een en ander in zal vastzitten. Zo schijnt dat te werken.

Ben trouwens benieuwd wat Ali van dit soort "occulte" zaken vindt.
Ademhalingstechnieken? Nergens voor nodig als je Jezus hebt.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:32:24 #24
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60680921
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Je vroeg me in het vorige topic om op jouw posts te reageren. Ik wil eigenlijk dat je eerst reageert op mijn post mijn bijbelcitaten over waarin we onszelf moeten verloochenen voor Jezus, ons kruis opnemen, en als we onze familie en ons leven niet haten, we Hem niet kunnen volgen.
Waar staat dat we onszelf moeten verloochenen? Daar kan ik namelijk een hoop mee goedpraten voor mezelf, misschien word ik dan toch gered. En is de hoeveelheid moeite voor jou om die citaten nog eens te plaatsen wellicht minder moeite dan de moeite die het mij kost om die post terug te vinden?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:33:04 #25
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60680940
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ademhalingstechnieken? Nergens voor nodig als je Jezus hebt.
Hoe bedoel je als je Jezus "hebt". En bedoel je nou Jezus of bedoel je Christus? Wanneer werd Jezus een Christus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')