Dat is dus waarom dat ik in het eerste topic zo tegendraads was!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:33 schreef ToT het volgende:
Net een vrij heftige spirituele ervaring gehad in een gezamenlijke meditatie met iemand.
There's absolutely no friggin' way dat dat uit een verkeerde bron of whatever komt.
Inhoudelijk hou ik het liever ff voor mezelf, maar voor ons beiden was het echt een zeer intense en positieve ervaring die we beiden echt nodig hadden.
Like we care.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 00:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom deze naam voor het topic? Waarom occult voor spiritueel vervangen en de Lucifer voor de duivel? Hier ga ik niet in posten.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 00:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom deze naam voor het topic? Waarom occult voor spiritueel vervangen en de Lucifer voor de duivel? Hier ga ik niet in posten.
Omdat ik in deel 2 al had aangegeven dat het verhaal over de gevallen engel lucifer verzonnen was.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 00:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In deel 1 had je ZELF verzocht om het woordje "occulte" voor "spirituele" te vervangen, omdat het spirituele lang niet meer occult is.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 00:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het was behoorlijk heftig, ik merkte ook dat er aan een bepaald kwaaltje gewerkt werd en die is nu een heel stuk minder erg, bijna niet meer te merken zelfs!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 00:41 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Like we care.
ToT, die ervaringen zijn werkelijk zeer de moeite waard, ik denk wel dat ik weet waar je het ongeveer over hebt. Je komt er ook helemaal geestelijk verfrist van vandaan, althans, is mijn ervaring.
Goed zeg, welke oefening was dat? Ik ben momenteel bezig met circulair ademen (niet te verwarren met de techniek die blaasmuzikanten gebruiken), werkt ook heel aardig, ook bij mensen om me heen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 09:22 schreef ToT het volgende:
Het was behoorlijk heftig, ik merkte ook dat er aan een bepaald kwaaltje gewerkt werd en die is nu een heel stuk minder erg, bijna niet meer te merken zelfs!
Dat klinkt best cool, als je van reizen houdtquote:
Dat lijkt me sterk, want ik beschouw christelijk geloof ook als spiritueelquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 08:24 schreef ToT het volgende:
[..]
In deel 1 had je ZELF verzocht om het woordje "occulte" voor "spirituele" te vervangen, omdat het spirituele lang niet meer occult is.
En Lucifer is de duivel, dus tja...
Maar goed; ik wil de TT wel weer veranderen hoor. Beetje krom vind ik het wel, maar vooruit....
Ademhalingstechnieken? Nergens voor nodig als je Jezus hebt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:11 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Goed zeg, welke oefening was dat? Ik ben momenteel bezig met circulair ademen (niet te verwarren met de techniek die blaasmuzikanten gebruiken), werkt ook heel aardig, ook bij mensen om me heen.
Ik heb een vermoeden dat het leren ademen door de buik (wanneer de buik zelden wordt gebruikt) of door de borst (wanneer de borst zelden wordt gebruikt) gaat over het triggeren van de spieren op die locaties, waar dan vervolgens wel het een en ander in zal vastzitten. Zo schijnt dat te werken.
Ben trouwens benieuwd wat Ali van dit soort "occulte" zaken vindt.
Waar staat dat we onszelf moeten verloochenen? Daar kan ik namelijk een hoop mee goedpraten voor mezelf, misschien word ik dan toch gered. En is de hoeveelheid moeite voor jou om die citaten nog eens te plaatsen wellicht minder moeite dan de moeite die het mij kost om die post terug te vinden?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je vroeg me in het vorige topic om op jouw posts te reageren. Ik wil eigenlijk dat je eerst reageert op mijn post mijn bijbelcitaten over waarin we onszelf moeten verloochenen voor Jezus, ons kruis opnemen, en als we onze familie en ons leven niet haten, we Hem niet kunnen volgen.
Hoe bedoel je als je Jezus "hebt". En bedoel je nou Jezus of bedoel je Christus? Wanneer werd Jezus een Christus?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ademhalingstechnieken? Nergens voor nodig als je Jezus hebt.
Oh dear, there goes the planetquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:11 schreef Topspin het volgende:
http://hightimes.com/news/ht_admin/139
Jezus? Nergens voor nodig als je New Age stromingen volgt!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ademhalingstechnieken? Nergens voor nodig als je Jezus hebt.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:35 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Oh dear, there goes the planet![]()
Serieus, blijkbaar is er niet of nauwelijks aan te tonen of iemand bijvoorbeeld een positieve LSD-ervaring heeft of een mystieke ervaring.
Dus eigenlijk heeft het geen zin om te laten zien wat Jezus' boodschap écht is in plaats van wat jij denkt dat hij is? Je hebt ook een behoefte om te begrijpen wat Jezus ermee bedoelde?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Jezus? Nergens voor nodig als je New Age stromingen volgt!
(Zo lust ik er wel meer!)
Anyway, ik ben niet bepaald een Bijbelverslinder en heb die post toen even wat doorgesnuffeld van je, maar ik zie er gewoon geen waarheden in: alles en iedereen en jezelf haten om Jezus te volgen? DE ideale manier voor Hem om macht over mensen te krijgen! Maar ik check nog een keer.
Edit: op bepaalde dingen van die post heb ik sowieso al gereageerd.
Heb weinig verstand van LSD, wekt dat ook hallucinaties op of beleef je daarbij alleen de wereld intenser zonder vervormingen te zien in natuur en omgeving of mensen zoals bij paddo's wel het geval kan zijn?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:56 schreef ToT het volgende:
Hehehe echt wel!Maar dit ging over positieve ervaringen met LSD gebruik he!
Ik denk dat Hij altijd al Christus was, al werd Hij bij zijn doop pas officieel geolied met de Heilige Geest.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:33 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hoe bedoel je als je Jezus "hebt". En bedoel je nou Jezus of bedoel je Christus? Wanneer werd Jezus een Christus?
Iemand die veel LSD en paddo's gebruikt heeft zei mij dat LSD wel heftiger en ook rauwer kan zijn dat paddo's. Het karakter van een paddotrip is vaak aardser, niet zo geforceerd als bij LSD. Maar heb het zelf nooit op.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:21 schreef Topspin het volgende:
[..]
Heb weinig verstand van LSD, wekt dat ook hallucinaties op of beleef je daarbij alleen de wereld intenser zonder vervormingen te zien in natuur en omgeving of mensen zoals bij paddo's wel het geval kan zijn?
In uitgaan&vrije tijd was vroeger een LSD topic en daar las ik vaker bewonderwaardige verhalen, toch nog eens proberen te vinden dat topic. Mensen waar de wereld als het ware voor open ging in dat topic. Niet dat ik ooit LSD ga gebruiken maar vind het lezen van ervaringen al heel tof
Idd, LSD in gewoon chemisch zeg maar, veel harder als een paddo, net zo verschillend als een brandweerslang massage douche en een tuinslang zacht warm straaltje.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Iemand die veel LSD en paddo's gebruikt heeft zei mij dat LSD wel heftiger en ook rauwer kan zijn dat paddo's. Het karakter van een paddotrip is vaak aardser, niet zo geforceerd als bij LSD. Maar heb het zelf nooit op.
Ik heb geen idee hoe je tot een relatie met Christus komt, of bedoel je de Christus in jezelf? M.a.w., via de mystieke ervaring? Snap je nou dat we over hetzelfde praten? Het enige verschil is volgens mij nog steeds intern/extern, of niet?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik denk dat Hij altijd al Christus was, al werd Hij bij zijn doop pas officieel geolied met de Heilige Geest.
Ik bedoel ermee dat als je een relatie met Jezus Christus hebt, je al dat soort praktijken niet meer nodig zal hebben voor geestelijke rust, ontspanning, etc. Hij zorgt al voor je geest en je lichaam, dat is die goddelijke geest die op je inwerkt.
Vet!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik bedoel ermee dat als je een relatie met Jezus Christus hebt, je al dat soort praktijken niet meer nodig zal hebben voor geestelijke rust, ontspanning, etc. Hij zorgt al voor je geest en je lichaam, dat is die goddelijke geest die op je inwerkt.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:31 schreef ToT het volgende:
Ik heb ook nog nooit LSD gehad, maar ik heb weer gelezen dat paddo's heftiger zouden zijn dan LSD.
Anyway: ik begrijp wel dat Jezus van zijn apostelen verlangde dat ze alles achterlieten om hem te volgen ja.
Maar van alle gelovigen verlangen dat ze alles en iedereen en zichzelf haten en vernederen en door het stof kruipen en in alle wanhoop zich vastgrijpen aan de Almachtige Jezus Christus om Hem te smeken hen te verlossen van hun vreselijke zonden? Er zijn al sektes voor minder dan dat opgerold!
quote:Trouwens sinds ik lsd genomen heb geeft marihuana mij echt ............. Mja contact met 'THE ONE'.
Jointje roken en daarna slapen, compleet wegzinken in THE ONE
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:44 schreef Topspin het volgende:
Vraag me ook hoe het proces precies is gegaan bij Ali tot het echte geloof in God en het voelen dat God er is. Zomaar beweren dat Jezus goed is en Christus puur is lijkt me niet voldoende om het echte gevoel te ervaren dat je 1 bent met hem. Kan zijn dat Ali het al eens helemaal heeft uitgelegd dat pad richting verlichting en verlossing maar heb het niet gelezen of wie weet eroverheen gelezen.
Voor mezelf is genieten in het heden genoeg om me 1 te voelen met alles op me heen, puur stemmingsafhankelijk. Sommige dagen lijk ik vol op de XTC te functioneren en andere dagen lijkt het een donkere duistere dag te zijn waarbij de "duivel" himself me op de hielen zit met zijn leger lord of te rings demonen.
Hier een topic over LSD LSD vragen & antwoorden 25 Keep the spirit alive!
Kwam een leuke passage tegen over God daar
[..]
Wie weet is de heilige geest nogal wazig en kun je alleen door geesteverruimende middelen pas echt makkelijk en eenvoudig die eenheid met jezelf en de heilige geest voelenIn heldere toestand dus nuchter meer en meer met beide benen op de grond zodat er geen contact is met een hogere spirit.
Nee!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:31 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe je tot een relatie met Christus komt, of bedoel je de Christus in jezelf? M.a.w., via de mystieke ervaring? Snap je nou dat we over hetzelfde praten? Het enige verschil is volgens mij nog steeds intern/extern, of niet?
quote:k heb geen idee hoe je tot een relatie met Christus komt,
Als je nou een vraag stelt omdat je iets niet weet, doen dan daarna niet of je het anwoord al weet en vraag niet aan mij of ik het nu snap want je snapt het zelf niet!quote:Snap je nou dat we over hetzelfde praten?
Alles omvattend bewust zijn, interresant:quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:57 schreef Topspin het volgende:
Bedoel meer 1 met de holy spirit om maar holy spirit te noemen, niet 1 met die man met baard natuurlijk
In mijn eigen geval verbondenheid met het allesomvattende bewustzijn om maar weer het besef van in leven zijn naar voren te halen. Vol levensenergie en vreugde zitten is voor mij Goddelijk genoeg want dan komt het XTC-feeling vanzelf naar voren en lijkt het mooier te zijn dan het isDan is het Goddelijk zonder aanwezigheid van God, dan is het hele bestaan iets dat "Goddelijk" is maar eerder bijzonder geweldig okey en dan de energie en vreugde die het zo maken dat het bovennatuurlijk over kan komen terwijl het toch echt natuurlijk is zo'n goed gevoel.
Je moet zelf zorgen voor je geest en lichaam , dat gaat jezus niet voor je doen , jij zweeft teveelquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik denk dat Hij altijd al Christus was, al werd Hij bij zijn doop pas officieel geolied met de Heilige Geest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |