MIJN normen en waarden zeggen mij dat je PER DEFINITIE je kind niet bedreigt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als het allemaal schatjes waren niet nee.
Die ken ik van binnen en van buiten... ik kom zelf uit een kerk met woningen eromheen gat, mijn naan komt uit het oude testament..... en ik lees en onderzoek eerst voordat ik een mening vorm.quote:Lees het boek Job eens in het oude testament als je meer inzicht wil krijgen hierin.
Wat doe jij als jouw kinderen ruzie maken?quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:26 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
MIJN normen en waarden zeggen mij dat je PER DEFINITIE je kind niet bedreigt.
accepteer nou eens dat ik jouw God niet goed vind omdát ik vind dat je je kinderen zo niet mag behandelen.. het is heel simpel.
Ik vind dat dat niet kan, jouw God vind dat wel = geen match.
NEXT!
Ik vind jouw God een slechte ouder.
Misschien heb je het dan verkeerd begrepen?quote:Die ken ik van binnen en van buiten... ik kom zelf uit een kerk met woningen eromheen gat, mijn naan komt uit het oude testament..... en ik lees en onderzoek eerst voordat ik een mening vorm.
Had je kunnen weten, want ik gaf al aan dat ik jouw God wel degelijk geprobeerd heb te omarmen.
Ik kwam echter een naar narcistisch dominant wreed mannetje tegen zei ik... en daar had ik toch niet zo'n trek in... ik ga toch niet in mijn hart sluiten wat ik in mijn eigen leven niet probeer te zijn?
Ja dus: "Als jij zo door gaat, zou het wel eens héél slecht af kunnen gaan lopen met jouw kinderen!"quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Tot, dat is geen bedreiging maar een goed advies. Ik maak me meer zorgen om haar kinderen bij elke arrogante opmerking die ze plaatst. Je moet niet fokken met God, dat is gewoon niet verstandig. Hou het bescheiden, ookal geloof je er niet zo in.
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:10 schreef nokwanda het volgende:
Eigenlijk is het best laf en oneerlijkheid jegens jezelf om alles buiten jezelf te plaatsen. Of het nou newage/achtig of op welke andere manier dan ook religieus.
Straf komt van buiten, beloning komt van buiten. Alles wordt geexternaliseerd.
LAF!!! Allemaal.
Dat heb ik niet gezegd. Dat maak jij er van, om mij vervolgens ervan te beschuldigen dat ik haar bedreig.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dus: "Als jij zo door gaat, zou het wel eens héél slecht af kunnen gaan lopen met jouw kinderen!"
Inderdaad, maar het komt dan ook uit jouw mond en niet de mijne.quote:Klinkt net zo bezorgd als een Mafiabaas die zich zorgen maakt om het welzijn van zijn vijand als die zich over 24 uur nog in zijn territorium bevindt!
Ik mag dan geen ouder zijn, maar "ze vernietigen in het hellevuur" zou niet het eerste zijn wat er in mij op zou komen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat doe jij als jouw kinderen ruzie maken?
Heb jij al gezondigd in je leven? Ben jij al vernietigd in het hellevuur?quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik mag dan geen ouder zijn, maar "ze vernietigen in het hellevuur" zou niet het eerste zijn wat er in mij op zou komen.
Sorry hoor, maar je zegt letterlijk dat als ze langer doorgaat met God te beledigen, dat je bang bent dat Hij haar kinderen zal vernietigen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd. Dat maak jij er van, om mij vervolgens ervan te beschuldigen dat ik haar bedreig.
[..]
Inderdaad, maar het komt dan ook uit jouw mond en niet de mijne.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd. Dat maak jij er van, om mij vervolgens ervan te beschuldigen dat ik haar bedreig.
[..]
quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat doe jij als jouw kinderen ruzie maken?
[..]
Misschien heb je het dan verkeerd begrepen?
Ik vind het gewoon ontezettend dom om zo te blijven praten als je een stel kinderen hebt waar je van houdt. Over verantwoordelijkheid gesproken. Maar ze moet het zelf weten. Wat God ervan vindt en ermee doet weet ik niet, maar ik geloof niet dat Hij het op prijs zal stellen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar je zegt letterlijk dat als ze langer doorgaat met God te beledigen, dat je bang bent dat Hij haar kinderen zal vernietigen.
Het kan jouzelf als goedbedoeld advies overkomen, maar voor niet-Christenen komt dit in het algemeen over als bangmakerij en chantage: doe wat jouw God volgens jou wil, want anders.....
Als dat terecht is wel ja.quote:En waarom begin je meteen over haar kinderen? Zijzelf doet die uitspraken. Haar kinderen zijn onschuldig in deze kwestie, dus jouw God zou onschuldige kinderen vermoorden om de moeder te straffen?
Natuurlijk heb ik wel tegen bepaalde Bijbelse wetten gezondigd, maar jij zeg al 3 topics lang dat iedereen die een keertje zondigt meteen het verdient om vernietigd te worden in het hellevuur, dus die ruzieënde kinderen ook.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Heb jij al gezondigd in je leven? Ben jij al vernietigd in het hellevuur?
och je... ik moet opeens terugdenken aan een meisje dat stierf voordat ze gedoopt werd...quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:34 schreef ToT het volgende:
Oh nee; de kinderen verdienen het natuurlijk ook om vernietigd te worden, omdat ze niet in Jezus geloven. Natuurlijk, dan mogen ze als strafmiddel in deze zaak gebruikt worden, je hebt helemaal gelijk!Dood mogen ze toch in jouw ogen, dus waarom niet als straf voor de moeder?
quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon ontezettend dom om zo te blijven praten als je een stel kinderen hebt waar je van houdt. Over verantwoordelijkheid gesproken. Maar ze moet het zelf weten. Wat God ervan vindt en ermee doet weet ik niet, maar ik geloof niet dat Hij het op prijs zal stellen.
[..]
Als dat terecht is wel ja.
? Ik ben toch degene die aan het woord is?quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:34 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]dit doe je opzettelijk he...
jij zegt hier zelf dat JOUW GOD mij bedreigt....
Dat weet ik niet.quote:als ik in het vaarwater van jouw God zit, hem tegen het verkeerde been schop.. dan zal hij mij wel eens even bijsturen en mores leren...
Dat doe ik dus niet.quote:Dat is dreigen.
Oke.quote:Jouw God bedreigt zijn kinderen met het ergste dat je kan doen.. afnemen wat het kind het meest lief heeft... haar eigen kinderen...
hoe schaamteloos, hoe door en door verbitterd en slecht moet je zijn als je als GOd zoiets doet?
Ik vind het monsterlijk.
Ik vond het ook niet eerlijk toen ik de liefde van mijn leven leerde kennen en binnen enkele momenten alles wat ik ooit wilde voor mijn ogen kapot zag gaan. Ik vond Hem ook wreed en gemeen en kon niets begrijpen van waarom Hij mij zoiets aan kon doen. Ik vond zoveel dingen niet eerlijk die God in mijn leven heeft gedaan. Maar ik ben niet de persoon om te bepalen wat eerlijk is en wat niet. Ik kan wel rebelleren maar het heeft toch geen zin. En uiteindelijk blijkt achteraf dat wat er ook gebeurt, alles goed komt zolang je het aan God overlaat. Hoe ernstig, gemeen, wreed, onrechtvaardig de situatie ook lijkt.quote:JIJ dus niet.. maar jouw God... je weet wel de man waarover jij zelf hierboven beweert dat hij zijn kinderen met de meest vreselijke en gemene dingen bedreigt;
Vind jij het terecht als God kinderen op een vreselijke manier laat lijden en moeder compleet kapot maakt omdat ze hem niet als het goede ziet en hem dus niet in haar hart sluit maar haar heil bij liefde zoekt?quote:
Ja dat is ook zo. Waarom zou Hij het niet gelijk doen denk je?quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik wel tegen bepaalde Bijbelse wetten gezondigd, maar jij zeg al 3 topics lang dat iedereen die een keertje zondigt meteen het verdient om vernietigd te worden in het hellevuur, dus die ruzieënde kinderen ook.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik vond het ook niet eerlijk toen ik de liefde van mijn leven leerde kennen en binnen enkele momenten alles wat ik ooit wilde voor mijn ogen kapot zag gaan. Ik vond Hem ook wreed en gemeen en kon niets begrijpen van waarom Hij mij zoiets aan kon doen. Ik vond zoveel dingen niet eerlijk die God in mijn leven heeft gedaan. Maar ik ben niet de persoon om te bepalen wat eerlijk is en wat niet. Ik kan wel rebelleren maar het heeft toch geen zin. En uiteindelijk blijkt achteraf dat wat er ook gebeurt, alles goed komt zolang je het aan God overlaat. Hoe ernstig, gemeen, wreed, onrechtvaardig de situatie ook lijkt.
Klinkt alsof God erg laconiek is, maar volgens Ali is die god erg precaire en toch onverbiddelijk.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Oef, ik begin hier werkelijk een beetje opgefokt te raken. Ik begon al met iets extreem provocerends te typen over jouw God, maar uit respect voor jouw geloof hou ik me maar even in.
In ieder geval vind ik jouw God niet bepaald lief, als Hij echt zo is zoals jij omschrijft, en als jouw visie van Hem klopt, en ik ZOU in het Hiernamaals de keuze krijgen tussen Hem dienen of voor eeuwig vernietigd te worden.....mwoah.......eeuwige rust klinkt dan ineens zo gek nog niet!
quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo. Waarom zou Hij het niet gelijk doen denk je?
ik moet hem even quoten, want ik vind hem geweldig, en hij slaat de spijker op zijn kop..quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Ehhmmm....laat me eens nadenken.......*Peins peins*.......misschien omdat die God zoals jij Hem ziet slechts een fucked up verzinsel is van een stel fanatici die jij blindelings volgt na een paar indrukwekkende spirituele ervaringen die mensen OOK BUITEN HET CHRISTENDOM OM kunnen krijgen, hoewel jij dat niet kunt geloven omdat het jou zelfs met belachelijk grote hoeveelheden paddo's niet gelukt is?
Dat is zo waar wat je zegt en de kern maar niet alleen op religieus vlak , alles is geexternaliseerd ,quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:10 schreef nokwanda het volgende:
Eigenlijk is het best laf en oneerlijkheid jegens jezelf om alles buiten jezelf te plaatsen. Of het nou newage/achtig of op welke andere manier dan ook religieus.
Straf komt van buiten, beloning komt van buiten. Alles wordt geexternaliseerd.
LAF!!! Allemaal.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:55 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat is zo waar wat je zegt en de kern maar niet alleen op religieus vlak , alles is geexternaliseerd ,
vroeger waren mensen "bang " dat computers de mens zouden vervangen in de toekomst ,
Die " voorspelling is al vervuld " maar dan dat de mens een soort computer is geworden die je maar hoeft te programmeren , de hele wereldstructuur is dat er niks meer van en uit jezelf mag komen , daar word je elke sec aan herinnerd , op alle vlakken word je afhankelijk gehouden , de schepping is omgedraaid , Men kan onze basis niet controleren of omvormen , dat heeft namelijk geen basis , dat is een illusie , daarom stort het nu ook in en hebben mensen genoeg van die bull shit .
Nee, God bestaat niet en liefde is gewoon een chemisch proces, zelfs egoïstisch;quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:01 schreef ToT het volgende:
Ondanks het beeld dat ik in deze 3 topics schets heb ik zeer veel respect voor het Christendom en oprecht overtuigde Christenen. Ik ben Christelijk opgevoed en heb op Christelijke (waaronder Katholieke) scholen gezeten.
Ik accepteer Jezus zeer zeker als een groots en wijs man die een zeer nauwe band met Het Hogere had en denk ook wel dat bepaalde zaken van de Bijbel zullen kloppen.
Echter:
Ik denk dat de Bijbel gezien moet worden als een verzameling volksverhalen van verschillende culturen. Het Oude Testament werd zelfs door mijn oude conservatief Christelijke schooldirecteur afgeschilderd als een sprookjesboek waarin verhalen staan die verteld en later opgeschreven zijn door mannen die niet snapten waarom er zo veel ellende in deze wereld is, en er rond het kampvuur mooie verhalen vertelden om het te kunnen verklaren, net zoals dat aboriginals de geslpeten lip van een haas verklaren doordat de maan een take tegen de lip van de haas gegooid heeft en de maan kraters heeft omdat de haas uit woede daarom de maan open gekrabt heeft!
De verhalen van Jezus moesten volgens diezelfde conservatieve schooldirecteur ook gezien worden als symbolische verhalen: Jezus HEEFT geen dode tot leven gebracht: in die tijd zorgden de kinderen voor de ouders op hun oude dag. De moeder van de overledene was weduwe en nu haar enigst kind dood was, zou zij snel in armoede vervallen en er was niemand die er voor haar zou zorgen.
Jezus, die NAASTENLIEFDE verkondigde, heeft de mensen in dat dorp opgeroepen om als goede buren goed voor die vrouw te gaan zorgen. De FUNCTIE van de zoon was weer tot leven geroepen, niet de zoon zelf!
Net als het breken van het brood en de vissen: de luisteraars waren zo in vervoering van de woorden van Jezus dat ze geen behoefte aan voedsel hadden; hun aandacht was ban hun honger afgeleid, zij waren euforisch!
God afschilderen als een furieuze schepper die dood en verderf zaait onder de mensen die niet exact 1 specifieke relatief kleine Christelijke stroming volgen, is volgens mij wel de GROOTSTE zonde die je kunt begaan!
God is LIEFDE, geen wraak!
Dit vanuit het Christelijk standpunt gezien; mijn daadwerkelijke overtuigingen zijn meer "New Age", maar dit beeld past er grotendeels wel bij in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |