abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60686463
quote:
PEKING - Zwemmer Mohammed Alirezaei uit Iran heeft zaterdag tijdens de Olympische Spelen voor een opmerkelijk incident gezorgd. De schoolslagzwemmer mocht van het olympisch comité van Iran niet starten in de series, omdat hij in dezelfde heat zou zwemmen als de Israëliër Tom Beeri. Dat meldde het Iraanse persbureau ISNA.

Alirezaei zou in baan één starten, Beeri in baan zeven. Tijdens de serie bleef het startblok voor de eerste baan echter leeg. De trainers van Alirezaei gaven aan dat de zwemmer ziek is, maar volgens ISNA zouden de slechte politieke verhoudingen tussen Iran en Israël reden zijn geweest om de zwemmer niet te laten starten in dezelfde serie als de Israëlië. Bron
Een beetje jammer, dat sport niet altijd verbroedert.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60686520
Iran laat weer eens zien hoe primitief hun denkvermogen is.
Vort, ga varkens pesten!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:40:00 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60686524
Even de titel verbeterd/
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:40:05 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60686525
Toch raar.
Je zou verwachten dat hij dan juist zou proberen om die Israeli te pwnen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60686566
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 17:40 schreef Dagonet het volgende:
Even de titel verbeterd/
De titel heb ik letterlijk overgenomen van het oorspronkelijke nieuwsbericht.
pi_60686598
Beetje raar wel.
Hoe hadden ze dat in de finale willen doen dan?

Ik pik 'm even op voor FOK!sport, kun je daar ook een reactie geven
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:43:55 #7
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_60686599
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 17:40 schreef SeLang het volgende:
Toch raar.
Daar zullen ze dan wel niet genoeg vertrouwen in hebben.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  Donald Duck held zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:49:28 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_60686706
Toch jammer. De OS moeten juist om sport draaien, zonder politiek. Hoewel dat natuurlijk bij deze spelen al erg moeilijk is vanwege China zelf.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:50:04 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60686724
Wacht effe, als ik AFP erbij pak dan mocht hij van het Iraans OC juist wél starten omdat ze niet tegenoverelkaar stonden of naast elkaar lagen.
quote:
The Iranian National Olympic Committee (INOC) had said that as there was "no face-to-face situation" in swimming there would be no problem in attending the competition.

"Alirezaei swims in lane one and the representative of the Zionist regime (Israel) in lane seven, so they will not face each other," INOC secretary Ali Kafashian told ISNA news agency prior to the race.

According to ISNA, also the country's sports organisation, which is part of President Mahmoud Ahmadinejad's government, had confirmed that there would no be boycott in the race.
http://afp.google.com/article/ALeqM5i87GnkYu6Z9VvPp7z_5ToCIhJDZA

En volgens Fox Sports was het juist in Iran in de media aangekondigd dat voor het eerst in 30 Iran wél tegen Israël uit zou komen en dat er geen boycott plaats zou vinden.
quote:
IRAN will compete against Israel at the Olympic Games for the first time since the 1979 Islamic revolution, Tehran media reported today. Iranian athletes have always rejected competing alongside Israelis as a sign of solidarity with the Palestinians and therefore faced disqualification on several occasions in international sport.
http://www.foxsports.com.(...)4951-5014107,00.html

Dus ik vind dat van nu.nl een beetje tegenstrijdig met wat andere, internationale media berichtten
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_60687039

Wat een kutleven moet je hebben als je op het hoogtepunt van je carrière je hardverdiende kans aan je neus voorbij laat gaan omdat een medesporter een bepaalde nationaliteit heeft.

The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_60687085
Hm, wat gek dan. Ik heb 'm ook op de FP geplaatst, mss moet er een update komen?

FP: OS: Iraniër mag niet tegen Israëliër zwemmen
FOK!sport: Iraniër mag niet tegen Israëliër zwemmen
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:02:58 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60688114
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 18:07 schreef waht het volgende:

Wat een kutleven moet je hebben als je op het hoogtepunt van je carrière je hardverdiende kans aan je neus voorbij laat gaan omdat een medesporter een bepaalde nationaliteit heeft.

Idd, en triest dat sport en politiek niet los gezien kunnen worden zeker met de OS
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:49:08 #13
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60689110
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:02 schreef Martijn_77 het volgende:
Idd, en triest dat sport en politiek niet los gezien kunnen worden zeker met de OS
Het getuigt uberhaupt al van een grote naïviteit als je denkt dat zo'n evenement als de Olympische Spelen losgekoppeld kan worden van politieke en economische belangen
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:07:24 #14
25682 2cv
Niet subtiel
pi_60689474
Gewoon uitsluiten van de rest van de spelen + alle andere olympische spelen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_60689691
Israël als hond, en Iran als kat
pi_60693229
Tijd voor Israel om Iran te nuken. Kutland
pi_60697897
Als 'verbroedering' echt van belang was en mensenrechten echt een rol speelden bij de Olympische Spelen, waren ze niet in China gehouden en mocht Iran niet meedoen. De gekozen 'oplossing', namelijk dat de Iraniër niet in actie is gekomen, lijkt me prima.
pi_60697944
Jammer, missen we mooie beelden van een bijna verdrinkende Iranier die met veel spartelen en weinig vaart nog net op tijd de finish haalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2008 03:31:13 ]
pi_60698789
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 17:40 schreef SeLang het volgende:
Toch raar.

dat dan weer wel
Jusqu'ici tout va bien...
  zondag 10 augustus 2008 @ 07:32:18 #20
3542 Gia
User under construction
pi_60699353
Sporters die met dergelijke reacties komen meteen diskwalificeren.
pi_60699366
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 17:50 schreef Dagonet het volgende:
Wacht effe, als ik AFP erbij pak dan mocht hij van het Iraans OC juist wél starten omdat ze niet tegenoverelkaar stonden of naast elkaar lagen.
[..]

http://afp.google.com/article/ALeqM5i87GnkYu6Z9VvPp7z_5ToCIhJDZA

En volgens Fox Sports was het juist in Iran in de media aangekondigd dat voor het eerst in 30 Iran wél tegen Israël uit zou komen en dat er geen boycott plaats zou vinden.
[..]

http://www.foxsports.com.(...)4951-5014107,00.html

Dus ik vind dat van nu.nl een beetje tegenstrijdig met wat andere, internationale media berichtten
Conclusie: weer zo'n propaganda-poging dus.
  zondag 10 augustus 2008 @ 12:31:17 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60702403
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:30 schreef kraakschandaal het volgende:
Jammer, missen we mooie beelden van een bijna verdrinkende Iranier die met veel spartelen en weinig vaart nog net op tijd de finish haalt.
De betreffende sporter is wereldkampioen.
  zondag 10 augustus 2008 @ 12:35:26 #23
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60702483
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 07:32 schreef Gia het volgende:
Heeft lekker veel zin als 'ie toch niet start
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 10 augustus 2008 @ 12:36:55 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60702511
Iran kan trouwens wel sancties verwachten van het IOC als blijkt dat de sporter zich om ideologische en niet om fysieke redenen heeft teruggetrokken.
pi_60703378
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 07:32 schreef Gia het volgende:
Lees de OP anders nog eens, het is geen beslissing van de sporter zelf maar van zijn comité ..

Ik vermoed dat die sporter zelf niets liever wil dan zwemmen, daar werkt zo'n sporter namelijk jaren lang naar toe, hij heeft nog goud gehaald bij de Asian Indoors eind vorig jaar, dus slecht is die niet
pleased to meet you
  zondag 10 augustus 2008 @ 13:27:35 #26
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60703470
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:23 schreef moussie het volgende:

[..]

Lees de OP anders nog eens, het is geen beslissing van de sporter zelf maar van zijn comité ..
Lees de andere berichten verderop die dat tegenspreken.
pi_60703914
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:23 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik vermoed dat die sporter zelf niets liever wil dan zwemmen, daar werkt zo'n sporter namelijk jaren lang naar toe, hij heeft nog goud gehaald bij de Asian Indoors eind vorig jaar, dus slecht is die niet
quote:
Iranian athletes have always rejected competing alongside Israelis as a sign of solidarity with the Palestinians and therefore faced disqualification on several occasions in international sport.
pi_60704169
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:50 schreef Bananenman het volgende:
Tijd voor Israel om Iran te nuken. Kutland [ afbeelding ]
Inderdaad, 60 miljoen mensen nuken omdat er eentje niet wilde zwemmen!
pi_60705972
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:54 schreef Xith het volgende:

[..]

word de wereld er slechter van als je iran, afghanistan en andere landen met een wrede ideologie zou nuken?
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:13:16 #30
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60706457
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:36 schreef Dagonet het volgende:
Iran kan trouwens wel sancties verwachten van het IOC als blijkt dat de sporter zich om ideologische en niet om fysieke redenen heeft teruggetrokken.
Hopelijk wordt Iran uitgesloten.
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:18:17 #31
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60706614
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:58 schreef rockdahouse het volgende:

[..]

word de wereld er slechter van als je iran, afghanistan en andere landen met een wrede ideologie zou nuken?
Dit kan je niet serieus menen? Elk land waar je het niet mee eens bent iedereen afslachten, van baby tot bejaarde. Als je het wel meent ben je zo ziek in je hoofd dat je zelf een nekschot verdient.
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:19:29 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60706655
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:13 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hopelijk wordt Iran uitgesloten.
Als het een actie van een eenling is een heel land uitsluiten? Gaat een beetje ver denk je niet? De sporter benadeelt namelijk nu niemand. Wat is dan de sanctie als een sporter betrapt wordt op doping? Dat is namelijk een stukje erger.
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:23:22 #33
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60706766
quote:

[..]

Oeh, dit zou ik bijna sigwaardig vinden.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_60707973
quote:

[..]

pi_60708432
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:27 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Lees de andere berichten verderop die dat tegenspreken.
Dus het ISNA zei gisteren dat er niet geboycot zou worden, het officieele standpunt vermoed ik, en vandaag zeggen ze dat het comité het toch verboden heeft .. daar komt het op neer .. geen idee of dat van de zwemmer uitgaat of van dat comité toch ?
pleased to meet you
pi_60709461
Ach het feit alleen al dat die kutmongolen zelfs bij evenementen als de spelen hun geschillen niet even opzij kunnen zetten, zegt wel weer genoeg over hen. Iraniers...Israeli's.....allemaal een pot nat, en ze verdienen elkaar. Laat ze lekker in hun sop gaar koken daar in het altijd zonnige midden oosten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_60712202
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:57 schreef Hathor het volgende:
Ach het feit alleen al dat die kutmongolen zelfs bij evenementen als de spelen hun geschillen niet even opzij kunnen zetten, zegt wel weer genoeg over hen. Iraniers...Israeli's.....allemaal een pot nat, en ze verdienen elkaar. Laat ze lekker in hun sop gaar koken daar in het altijd zonnige midden oosten.
mwah, er waren ook Nederlanders die de Spelen in Berlijn destijds zaten te boycotten .. zijn dat nu ook kutmongolen ?
pleased to meet you
pi_60712905
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 19:07 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, er waren ook Nederlanders die de Spelen in Berlijn destijds zaten te boycotten .. zijn dat nu ook kutmongolen ?
Bron?
pi_60715053
quote:
De turn- en de krachtsportbond boycotten de Spelen van Berlijn. Ook een aantal individuele sporters weigerde deel te nemen, zoals de atleten Tollien Schuurman en Wim Peters en bokser Ben Bril.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Olympische_Zomerspelen_1936
pleased to meet you
pi_60715172
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 19:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat een typische geitenwollensokken vergelijking weer zeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_60715919
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat een typische geitenwollensokken vergelijking weer zeg.
te lang geleden .. ?
hpw about 30 jaar geleden dan, dat een riant gedeelte van de Nederlandse bevolking vond dat wij het WK voetbal moesten boycotten .. bloed aan de paal, zegt je iets ?
pleased to meet you
pi_60716252
quote:
Domme vergelijking.

Het NOC heeft naar mijn weten alleen in Hongarije1956 de Olympische Spelen geboycot.
Dit is natuurlijk heel wat anders dan een stelselmatige weigering van atleten om naast Israëliërs te sporten.
Het is ook wat anders dan dat het Nationaal Olympisch Comité speciale richtlijnen opstelt voor atleten wat te doen als men een Israëliër per ongeluk aan kijkt.

Altijd die maffe vergelijkingen van je
pi_60716292
Je hoeft niet zo ver terug: http://en.wikipedia.org/w(...)ountries_and_regions

Nederland deed niet mee aan die boycot.
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:42:35 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60716570
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:21 schreef moussie het volgende:
[..]
te lang geleden .. ?
hpw about 30 jaar geleden dan, dat een riant gedeelte van de Nederlandse bevolking vond dat wij het WK voetbal moesten boycotten .. bloed aan de paal, zegt je iets ?
Als je wilt boycotten, prima, maar doe dat dan duidelijk en niet door je op het laatste moment ziek te melden, dat is geen boycot maar een zwaktebod.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_60717054
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:21 schreef moussie het volgende:

[..]

te lang geleden .. ?
Ja, en alweer sla je de plank mis: ook daar ging het om het gastland.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_60717628
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Domme vergelijking.
aah, dus op grote schaal mag wel maar individueel mag niet .. of is het : niet in een land willen uitkomen mag wel, niet tegen een land willen uitkomen mag niet ? Dus het ene politieke statement mag wel en het andere niet .. begrijp ik dat goed ?
quote:
Het NOC heeft naar mijn weten alleen in Hongarije1956 de Olympische Spelen geboycot.
Welk NOC .. ? Het Nederlandse ?
en zoals je misschien al zag .. het is wel vaker gebeurd, dat een sport-evenement gebruikt werd om een politiek statement te maken/er politieke munt uit te slaan
quote:
Dit is natuurlijk heel wat anders dan een stelselmatige weigering van atleten om naast Israëliërs te sporten.
Het is ook wat anders dan dat het Nationaal Olympisch Comité speciale richtlijnen opstelt voor atleten wat te doen als men een Israëliër per ongeluk aan kijkt.
Tjsa, ik heb ook zoiets van, kom dan helemaal niet .. mi slaat het nergens op ..

Wel opvallend is dat ze het al heel wat jaartjes zo doen, en nu is het ineens een punt .. is dat omdat zij eerst zeiden dat het geen probleem was als de onderlinge afstand maar groot genoeg is ? Waarom was het vrijdag geen probleem, nog breed uitgemeten in de kranten ook, en is het 1 dag later ineens wel een probleem vraag ik mij dan af .. wat is er in de tussentijd gebeurt dat het zo een verandering teweeg heeft gebracht, ondanks het feit dat je weet dat er een golf van negatieve publiciteit gaat volgen die je je niet echt kan veroorloven nu ..
quote:
Altijd die maffe vergelijkingen van je
altijd die persoonlijke aanvallen van je
pleased to meet you
pi_60717892
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:54 schreef Xith het volgende:

[..]

Mijn opmerking was dom, maar deze mag er ook zijn. Alsof die ene zwemmer het probleem is. Dat hele achterlijke land deugt voor geen meter
pi_60718023
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:26 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Dat hele achterlijke land deugt voor geen meter
nee, deze opmerking is dom. Iran is een geweldig land, ga er maar eens kijken... Alleen de regering welke het land in gijzeling houdt is het achterlijke eraan, het Perzische volk is erg warm en open.
pi_60718093
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:17 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, dus op grote schaal mag wel maar individueel mag niet .. of is het : niet in een land willen uitkomen mag wel, niet tegen een land willen uitkomen mag niet ? Dus het ene politieke statement mag wel en het andere niet .. begrijp ik dat goed ?
Wat bedoel je in hemelsnaam met 'mag wel, mag niet'?
quote:
Welk NOC .. ? Het Nederlandse ?
en zoals je misschien al zag .. het is wel vaker gebeurd, dat een sport-evenement gebruikt werd om een politiek statement te maken/er politieke munt uit te slaan
Het NOC*NSF, natuurlijk.
Dan nog is de vergelijking te zot voor woorden met de redenen die ik eerder geponeerd heb.
quote:
Tjsa, ik heb ook zoiets van, kom dan helemaal niet .. mi slaat het nergens op ..

Wel opvallend is dat ze het al heel wat jaartjes zo doen, en nu is het ineens een punt .. is dat omdat zij eerst zeiden dat het geen probleem was als de onderlinge afstand maar groot genoeg is ? Waarom was het vrijdag geen probleem, nog breed uitgemeten in de kranten ook, en is het 1 dag later ineens wel een probleem vraag ik mij dan af .. wat is er in de tussentijd gebeurt dat het zo een verandering teweeg heeft gebracht, ondanks het feit dat je weet dat er een golf van negatieve publiciteit gaat volgen die je je niet echt kan veroorloven nu ..
Het is niet 'ineens' een punt en het IOC heeft het beleid (ook al uitgevoerd, overigens), dat wanneer zij kunnen bevestigen dat de reden van de weigering van deze zwemmer het simpele feit is dat iemand een Israëliër is uitsluiting volgt.
quote:
altijd die persoonlijke aanvallen van je
Daar vraag je gewoon om
  zondag 10 augustus 2008 @ 22:38:35 #50
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60718304
quote:
Mijn opmerking was dom, maar deze mag er ook zijn. Alsof die ene zwemmer het probleem is. Dat hele achterlijke land deugt voor geen meter
Heb je ooit weleens met iemand afkomstig uit Iran gesproken? Ben je op de hoogte van de culturele diversiteit binnen Iran, van het land zijn geschiedenis? Nee. Je vertelt alleen maar stoere praatjes over hoe slecht Iran wel niet is. Grow up en zie eens dat je beeld van Iran uit niets dan oriëntalisme en Amerikaanse bangmakerij voortkomt.
pi_60718469
Treurnis alom.
pi_60718569
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:38 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Heb je ooit weleens met iemand afkomstig uit Iran gesproken? Ben je op de hoogte van de culturele diversiteit binnen Iran, van het land zijn geschiedenis? Nee. Je vertelt alleen maar stoere praatjes over hoe slecht Iran wel niet is. Grow up en zie eens dat je beeld van Iran uit niets dan oriëntalisme en Amerikaanse bangmakerij voortkomt.
Men komt ook aan die 'stoere praatjes' dankzij ooggetuigenverslagen van bijvoorbeeld de rechten schendingen van vrouwen en het ophangen van minderjarigen.
Dat helpt ook wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door damian5700 op 10-08-2008 23:38:35 ]
pi_60718789
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:38 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Een land waar de culturele diversiteit bestaat uit het ophangen van homo's en het terroriseren van vrouwen vind ik inderdaad achterlijk.
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:01:51 #54
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60719189
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:50 schreef Bananenman het volgende:
Een land waar de culturele diversiteit bestaat uit het ophangen van homo's en het terroriseren van vrouwen vind ik inderdaad achterlijk.
Dat komt omdat alles wat jij van Iran weet van FOX News komt. Daar zie je inderdaad alleen maar homo's die opgehangen worden. Wat de Amerikaanse media niet toont is de underground muziekcultuur in Teheran, de eeuwenoude gebruiken bij stammen in de bergen (die sedert Alexander de Grote daar leven), de drugsproblemen. Je ziet alleen maar het onderdrukkende regime, de politieke zetten van Ahmadinejad. Daar baseer jij je oordeel op.
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:07:42 #55
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_60719371
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:01 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat komt omdat alles wat jij van Iran weet van FOX News komt. Daar zie je inderdaad alleen maar homo's die opgehangen worden. Wat de Amerikaanse media niet toont is de underground muziekcultuur in Teheran, de eeuwenoude gebruiken bij stammen in de bergen (die sedert Alexander de Grote daar leven), de drugsproblemen. Je ziet alleen maar het onderdrukkende regime, de politieke zetten van Ahmadinejad. Daar baseer jij je oordeel op.
Nee, natuurlijk tonen ze dat niet. Waarom zouden ze? "Dit is de president van Iran, hij wil Israël van de kaart geven. Maar er is nog meer in Iran, namelijk undergroundmuziek in Teheran, en niet te vergeten eeuwenoude stammen in de bergen!"
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_60719563
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat bedoel je in hemelsnaam met 'mag wel, mag niet'?
dat je het blijkbaar wel acceptabel vindt als het op nationale schaal gebeurt, individuen en landen die een geheel land boycotten door niet te verschijnen, dat mag dus wel, het is immers 'natuurlijk heel wat anders' dan wel verschijnen en het vertikken tegen een bepaalde nationaliteit uit te komen.. dat mag dus niet ..
[..]
quote:
Het NOC*NSF, natuurlijk.
Dan nog is de vergelijking te zot voor woorden met de redenen die ik eerder geponeerd heb.
zo natuurlijk is dat anders niet ..
en tjsa, een boycot is een boycot, op welke schaal dan ook, en als het gaat om internationale 'verbroederende' evenementen zoals deze is dat imho anyway te zot voor woorden, in contradictie met de intentie
quote:
Het is niet 'ineens' een punt en het IOC heeft het beleid (ook al uitgevoerd, overigens), dat wanneer zij kunnen bevestigen dat de reden van de weigering van deze zwemmer het simpele feit is dat iemand een Israëliër is uitsluiting volgt.
een punt dat breed wordt uitgemeten in de media, daar ging het me om .. ik kan me iig niet herinneren dat het eerder zo breed werd uitgemeten in de media en het is dus echt niet de eerste keer dat dit gebeurd .. en gezien de situatie in het MO vraag ik mij dus af wat deze verandering, eerst benadrukken dat je wel gaat uitkomen, dat het geen probleem is mits er maar voldoende afstand wordt gehouden, en de dag erop precies het tegenovergestelde doen, heeft bewerkstelligt ..

Is het idd het comité dat dat heeft bepaald voor de zwemmer, en zo ja, waarom .. waarom dat draaien als een blad in de wind ?
Of was het misschien de zwemmer zelf die het vertikte, op de valreep, en zit het Iraanse NOC hiermee geweldig in zijn maag, want op dit soort publiciteit, daar zaten ze nou echt niet op te wachten ?
[..]
quote:
Daar vraag je gewoon om
Die woordkeuze alleen al ... koude rillingen krijg ik ervan .. ja maar daar vroeg ze toch om
pleased to meet you
pi_60719618
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:01 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Misschien dat ik me met 'nuken' een beetje sterk uitdrukte Maar een land dat systematisch Israel bedreigt en qua rechtssysteem nog in de middeleeuwen leeft mag wat mij betreft een stevig lesje geleerd worden. Onderstaande zegt toch al genoeg over Iran?
quote:
Veel politieke beslissingen worden niet door de president of het parlement genomen, maar de geestelijken, zowel de religieuze leider als de Raad van Hoeders, hebben de autoriteit alles wat tegen de sharia is te verwerpen, omdat zij over deze beslissingen een veto hebben.
Overigens heb ik nog nooit FOX News gezien.
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:16:30 #58
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60719637
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:15 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Misschien dat ik me met 'nuken' een beetje sterk uitdrukte
Misschien dat de president van Iran zich met 'Israël nuken' dan wel een beetje sterk uitdrukte .
quote:
Maar een land dat systematisch Israel bedreigt en qua rechtssysteem nog in de middeleeuwen leeft mag wat mij betreft een stevig lesje geleerd worden. Onderstaande zegt toch al genoeg over Iran?
[..]

Overigens heb ik nog nooit FOX News gezien.
quote:

[..]

Ohja, en als het dus 'niet deugt', is het 'lastig' en moet je het maar 'nuken', zodat het je, eh, ja, waarom eigenlijk, je geestelijk comfort niet meer verstoord ofzo?
pi_60720015
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:16 schreef Yildiz het volgende:
Ohja, en als het dus 'niet deugt', is het 'lastig' en moet je het maar 'nuken', zodat het je, eh, ja, waarom eigenlijk, je geestelijk comfort niet meer verstoord ofzo?
Dat ja. En zodat er een einde komt aan de achterlijkheid
pi_60720091
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:14 schreef moussie het volgende:

dat je het blijkbaar wel acceptabel vindt als het op nationale schaal gebeurt, individuen en landen die een geheel land boycotten door niet te verschijnen, dat mag dus wel, het is immers 'natuurlijk heel wat anders' dan wel verschijnen en het vertikken tegen een bepaalde nationaliteit uit te komen.. dat mag dus niet ..
Ik daarover gezegd dat ik jouw vergelijking dom vindt. En de redenen heb ik daarbij aangevoerd.
quote:
zo natuurlijk is dat anders niet ..
Jawel, ik was eerder *NSF vergeten te tikken.
quote:
en tjsa, een boycot is een boycot, op welke schaal dan ook, en als het gaat om internationale 'verbroederende' evenementen zoals deze is dat imho anyway te zot voor woorden, in contradictie met de intentie
Ik heb aangegeven dat ik daar anders over denk.
quote:
een punt dat breed wordt uitgemeten in de media, daar ging het me om .. ik kan me iig niet herinneren dat het eerder zo breed werd uitgemeten in de media en het is dus echt niet de eerste keer dat dit gebeurd .. en gezien de situatie in het MO vraag ik mij dus af wat deze verandering, eerst benadrukken dat je wel gaat uitkomen, dat het geen probleem is mits er maar voldoende afstand wordt gehouden, en de dag erop precies het tegenovergestelde doen, heeft bewerkstelligt ..
Het was geen item bij het NOS Acht uur Journaal, dus je overdrijft schromelijk.
Bovendien is nieuws eenmaal nieuws en vrije nieuwsgaring een groot goed.
quote:
Is het idd het comité dat dat heeft bepaald voor de zwemmer, en zo ja, waarom .. waarom dat draaien als een blad in de wind ?
Of was het misschien de zwemmer zelf die het vertikte, op de valreep, en zit het Iraanse NOC hiermee geweldig in zijn maag, want op dit soort publiciteit, daar zaten ze nou echt niet op te wachten ?
Bel even naar Iran! Vraag aan hen de reden. Ik hoef me daar geenszins voor verantwoorden. Jij bent echt gek, hoor!
quote:
Die woordkeuze alleen al ... koude rillingen krijg ik ervan .. ja maar daar vroeg ze toch om
Je doet dit gewoon expres, hè?
Van mij mag je ophouden met die stomme grappen
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:33:35 #61
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60720163
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:15 schreef Bananenman het volgende:
Misschien dat ik me met 'nuken' een beetje sterk uitdrukte Maar een land dat systematisch Israel bedreigt en qua rechtssysteem nog in de middeleeuwen leeft mag wat mij betreft een stevig lesje geleerd worden. Onderstaande zegt toch al genoeg over Iran?
God, wil je dan ook Syrië, Irak, Jordanië, Saudi-Arabië, Egypte en Libanon nuken? Hebben allemaal immers Israël bedreigt.

Er is weinig middeleeuws aan het Iraanse rechtssysteem. (De gedachte dat zoiets als doodstraf voor vreemdgaan 'middeleeuws' is, is uberhaupt belachelijk. Alsof ze in de oudheid en moderne tijd minder streng straften.) Amerika martelt op grote schaal mensen in haar kampen en heeft nog steeds de doodstraf.
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:36:06 #62
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60720244
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:28 schreef Bananenman het volgende:
Dat ja. En zodat er een einde komt aan de achterlijkheid [ afbeelding ]
De gedachte dat een heel land achterlijk is terwijl wij westerlingen redelijk en verlicht zijn Wat een naïeve zelfgenoegzaamheid. Als er een beschaving achterlijk is geweest in de afgelopen honderd jaar, dan is het de Westerse beschaving wel. Wereldoorlogen, massaslachtingen, Holocaust, communisme: allemaal uit het Westen afkomstig. Daarbij vergeleken heeft Iran bar weinig op zijn geweten.
pi_60720346
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:33 schreef Scaurus het volgende:

[..]

God, wil je dan ook Syrië, Irak, Jordanië, Saudi-Arabië, Egypte en Libanon nuken? Hebben allemaal immers Israël bedreigt.

Er is weinig middeleeuws aan het Iraanse rechtssysteem. (De gedachte dat zoiets als doodstraf voor vreemdgaan 'middeleeuws' is, is uberhaupt belachelijk. Alsof ze in de oudheid en moderne tijd minder streng straften.) Amerika martelt op grote schaal mensen in haar kampen en heeft nog steeds de doodstraf.
Bijna alle landen die je noemt heeft Israel in de Zesdaagse Oorlog zelf wel een lesje geleerd

Anyway, gaan we nu alle woorden letterlijk nemen, allemachtig zeg. Dan niet middeleeuws, jij je zin. Maar mensen ophangen omdat ze homo zijn (straffen als ophanging en steniging uberhaupt) is toch knettergek. Ik heb ook geen idee waarom je Amerika er weer bijhaalt, want daar worden homo's niet opgehangen, en hebben vrouwen gelijke rechten. Dat in Amerika ook niet alles in orde is (Guantanamo Bay in ieder geval niet) lijkt me duidelijk, maar ik betwijfel of daar mensen 'op grote schaal' gemarteld worden zoals jij beweert. In Iran in ieder geval wel.
pi_60720611
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:50 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Praat anders met wat Iraniers zeg... Of ga er op vakantie!
pi_60720950
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik daarover gezegd dat ik jouw vergelijking dom vindt. En de redenen heb ik daarbij aangevoerd.
Dat mag jij vinden .. ik vind het anyway zot om zo'n evenement als de Olympische Spelen te gebruiken om een politiek statement te maken, of dat nou op individuele of nationale schaal gebeurt .. het staat haaks op de achterliggende gedachte
[..]
quote:
Jawel, ik was eerder *NSF vergeten te tikken.
Dus de lezer moet weten wat jij bedoeld al ben je de helft vergeten ..
het is eigenlijk een inkoppertje maar .. laama .. pff
[..]
quote:
Ik heb aangegeven dat ik daar anders over denk.
en ?
quote:
Het was geen item bij het NOS Acht uur Journaal, dus je overdrijft schromelijk.
Bovendien is nieuws eenmaal nieuws en vrije nieuwsgaring een groot goed.
niet gezien, kijk later wel de herhalingen
quote:
Bel even naar Iran! Vraag aan hen de reden. Ik hoef me daar geenszins voor verantwoorden. Jij bent echt gek, hoor!
huh .. nou ben je helemaal het spoor bijster .. waar wordt jij gevraagd om wat te verantwoorden ?
Ik vraag mij af waardoor die ommezwaai komt, de ene dag dit en de ander dag dat .. wtf heeft dat met jou te maken ?
[..]
quote:
Je doet dit gewoon expres, hè?
Van mij mag je ophouden met die stomme grappen
tjsa, dat krijg je, met zo'n briljante woordkeuze .. maar hé, ter compensatie heb ik die andere laten liggen
pleased to meet you
pi_60721351
Goh, ik dacht dat dit over een zwemmer ging, beland ik ineens in een discussietopic
pi_60721432
Wat moeten we dan doen in dit topic? Allemaal zo reageren:

*'Een Iranier deed niet mee met een zwemwedstrijd'
-:'Klopt'
-:'Klopt'
pi_60721435
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:59 schreef moussie het volgende:

[..]

[quote]Dat mag jij vinden .. ik vind het anyway zot om zo'n evenement als de Olympische Spelen te gebruiken om een politiek statement te maken, of dat nou op individuele of nationale schaal gebeurt .. het staat haaks op de achterliggende gedachte
Hathor heeft dezelfde mening. misschien iets lomper door de kwalificatie kutmongolen, maar jij moest dit eerder in een belachelijke vergelijking trekken over Nederlanders in 1936.
quote:
Dus de lezer moet weten wat jij bedoeld al ben je de helft vergeten ..
het is eigenlijk een inkoppertje maar .. laama .. pff
Het is geen verplichting. Ik verplicht je tot niets.
Je stelde een directe vraag en als gevolg daarvan constateerde ik een typo.
Mijn typewerk is helaas niet onfeilbaar.
quote:
en ?
Dat is het.
quote:
niet gezien, kijk later wel de herhalingen
Daarmee kan je dan bevestigen dat je schromelijk overdrijft.
quote:
huh .. nou ben je helemaal het spoor bijster .. waar wordt jij gevraagd om wat te verantwoorden ?
Ik vraag mij af waardoor die ommezwaai komt, de ene dag dit en de ander dag dat .. wtf heeft dat met jou te maken ?
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:14 schreef moussie het volgende:
Dat zijn dus rethorische vragen. Dat mag je best aangeven als die in een repliek aan mij erbij zet.
Hoe kan de lezer nu begrijpen dat de vragen aan hem gesteld eigenlijk geen vragen zijn?
quote:
tjsa, dat krijg je, met zo'n briljante woordkeuze .. maar hé, ter compensatie heb ik die andere laten liggen
Geen idee wat je hiermee bedoelt
pi_60721513
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:15 schreef Sally het volgende:
Goh, ik dacht dat dit over een zwemmer ging, beland ik ineens in een discussietopic
Twee Nederlanders die in 1936 niet aan de Spelen hebben meegedaan worden als argument gebruikt om dit bericht te bagatelliseren.

Vandaar.
pi_60721835
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:36 schreef Scaurus het volgende:

[..]

De gedachte dat een heel land achterlijk is terwijl wij westerlingen redelijk en verlicht zijn Wat een naïeve zelfgenoegzaamheid. Als er een beschaving achterlijk is geweest in de afgelopen honderd jaar, dan is het de Westerse beschaving wel. Wereldoorlogen, massaslachtingen, Holocaust, communisme: allemaal uit het Westen afkomstig. Daarbij vergeleken heeft Iran bar weinig op zijn geweten.
Volgens mij gaat dat niet alleen voor het westen op hoor. En volgens mij denken de regeringen van o.a Iran net zo als waar jij het westen van beticht (redelijk en verlicht zijn)
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_60721915
Was er vier jaar geleden ook niet zoiets aan de hand bij het judo?
pi_60722310
Sport, spel en eten gebruiken om politieke antipathieën tegen wie dan ook te gebruiken

En ik zie dat de bronnen elkaar tegenspreken? Geweldig Ergens de waarheid in het midden zoeken gaat in dit geval natuurlijk ook niet op.

Dat hij het verschil niet kan zien tussen een burger of een regering, laat alleen maar zien dat deze gast zelf net zo erg is, als waar hij de ander van beticht.

En of hij inderdaad alleen maar ziek was, valt dus prima te controleren door juist elke keer bij zijn deelname van een bepaald onderdeel, ook een Israëlische deelnemer erbij in te plannen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_60722612
-edit- Nee

[ Bericht 49% gewijzigd door paddy op 11-08-2008 01:57:59 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_60722690
-edit- Nee

[ Bericht 95% gewijzigd door paddy op 11-08-2008 01:58:29 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_60722721
Het werkt als een rode lap op een stier.
pi_60723421
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hathor heeft dezelfde mening. misschien iets lomper door de kwalificatie kutmongolen, maar jij moest dit eerder in een belachelijke vergelijking trekken over Nederlanders in 1936.
woei, je hebt Hathor nodig om je argumenten te bevestigen .. is het nou 2 tegen 1
quote:
Het is geen verplichting. Ik verplicht je tot niets.
Je stelde een directe vraag en als gevolg daarvan constateerde ik een typo.
Mijn typewerk is helaas niet onfeilbaar.
kan beuren zo'n .. eeuh .. 'typo'

neemt niet weg dat het wel grappig is, je veronderstelt dat een ander wel begrijpt wat je bedoeld, al vergeet je de helft
quote:
Dat is het.
quote:
Daarmee kan je dan bevestigen dat je schromelijk overdrijft.
wablief, jij zegt dat het niet op het 8 uur journaal was, ik zeg dat ik dat niet heb gezien en later wel ga kijken en dat is dan een bevestiging dat ik schromelijk overdrijf ?
quote:
Dat zijn dus rethorische vragen. Dat mag je best aangeven als die in een repliek aan mij erbij zet.
Hoe kan de lezer nu begrijpen dat de vragen aan hem gesteld eigenlijk geen vragen zijn?
het stond erbij, dat is wat ik mij dan afvraag .. hoeveel duidelijker wil je het hebben, dat het een retorisch vraag is die ik aan mezelf stel ..
quote:
Geen idee wat je hiermee bedoelt
daar heb je wel vaker last van, begrijpend leren lezen zou je op weg kunnen helpen
pleased to meet you
  maandag 11 augustus 2008 @ 02:23:41 #77
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60723446
Nou nou mensen toch. Zo moeilijk is het helemaal niet, zo'n patjakker hoort niet op de OS thuis. Vrij simpel.

Heb je er problemen moet je niet komen. Op het eerste vliegtuig terug met die zwemboei, hij maakte toch al geen kans en de gedachte 'meedoen is mooier dan winnen' gaat voor hem ook niet echt op.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_60723533
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:23 schreef popolon het volgende:
Nou nou mensen toch. Zo moeilijk is het helemaal niet, zo'n patjakker hoort niet op de OS thuis. Vrij simpel.

Heb je er problemen moet je niet komen. Op het eerste vliegtuig terug met die zwemboei, hij maakte toch al geen kans en de gedachte 'meedoen is mooier dan winnen' gaat voor hem ook niet echt op.
en dat is nou juist wat ik me afvraag, waarom eerst breeduit in de media verkondigen dat er geen problemen zijn, mits die afstand in acht wordt genomen, om nog geen 24 later precies het tegenovergestelde te doen .. dat slaat gewoon nergens op en is gezien de huidige politieke situatie bijna kamikaze
pleased to meet you
pi_60723575
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:20 schreef moussie het volgende:

woei, je hebt Hathor nodig om je argumenten te bevestigen .. is het nou 2 tegen 1
Op zijn bericht moest jij reageren met de vergelijking van de twee Nederlanders in de jaren 30.
Ik herinner je eraan hoe deze polemiek zich ontsproten heeft.
De argumenten voor mijn scherpe afkeuring van jouw reactie op de inbreng van hathor zijn solide. Ik heb niets nodig om deze te ondersteunen.
quote:
kan beuren zo'n .. eeuh .. 'typo'

neemt niet weg dat het wel grappig is, je veronderstelt dat een ander wel begrijpt wat je bedoeld, al vergeet je de helft
Het was niet bepaald een cruciaal onderdeel voor het punt dat ik maakte.
quote:
quote:
wablief, jij zegt dat het niet op het 8 uur journaal was, ik zeg dat ik dat niet heb gezien en later wel ga kijken en dat is dan een bevestiging dat ik schromelijk overdrijf ?
Wanneer je het Journaal hebt gezien is dat de conclusie, inderdaad. Met het zien van het Journaal kan je dus zien dat je schromelijk overdrijft.
quote:
het stond erbij, dat is wat ik mij dan afvraag .. hoeveel duidelijker wil je het hebben, dat het een retorisch vraag is die ik aan mezelf stel ..
Je onderkent dat het een vraag is. Dat kan ook niet anders, want dat geven de leestekens aan.
Maar ik vind het belachelijk dat jij, in een quote aan mij gericht, een zin op stelt in de vragende vorm om dan vervolgens doodleuk te vermelden dat het een vraag aan jezelf is.
Dat hoef je dan niet aan mij te quoten. Je kan wanneer je mij quote beter de stukken tekst waar ik toch niet op hoef te reageren weglaten. Dat bevordert de leesbaarheid en voorkomt misverstanden-zoals nu het geval.
quote:
daar heb je wel vaker last van, begrijpend leren lezen zou je op weg kunnen helpen
De zender kan misschien ook nagaan of de boodschap wel helder genoeg is.
Je zou ook, bijvoorbeeld, uitleg kunnen geven. Ik geef immers aan jou niet te kunnen volgen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 02:46:58 #80
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60723592
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:37 schreef moussie het volgende:

[..]

en dat is nou juist wat ik me afvraag, waarom eerst breeduit in de media verkondigen dat er geen problemen zijn, mits die afstand in acht wordt genomen, om nog geen 24 later precies het tegenovergestelde te doen .. dat slaat gewoon nergens op en is gezien de huidige politieke situatie bijna kamikaze
Die afstand alleen al is al ridicuul.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_60724027
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:44 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Op zijn bericht moest jij reageren met de vergelijking van de twee Nederlanders in de jaren 30.
Ik herinner je eraan hoe deze polemiek zich ontsproten heeft.
mwah, sec beken vroeg ik alleen maar of atleten die de spelen in Berlijn zaten te boycotten ook kutmongolen zijn ..dat hathor daar een vergelijking van maakt ..
quote:
De argumenten voor mijn scherpe afkeuring van jouw reactie op de inbreng van hathor zijn solide. Ik heb niets nodig om deze te ondersteunen.
zit jij rechten te studeren of zo, een boel dure woorden en vage zinsconstructies om te camoufleren dat je eigenlijk niets (nieuws) zegt ?
quote:
Het was niet bepaald een cruciaal onderdeel voor het punt dat ik maakte.
natuurlijk niet, hoeveel NOC's heb je immers wereldwijd, je kan ze tellen aan een handje
quote:
Wanneer je het Journaal hebt gezien is dat de conclusie, inderdaad. Met het zien van het Journaal kan je dus zien dat je schromelijk overdrijft.
zolang dit niet op het 8 uur journaal verschijnt mogen we blij zijn mi, ik zit nou niet bepaald te wachten op nog meer crisis in het MO en dat zou het best wel eens kunnen worden mocht dit uit de hand lopen ..

maar nieuws tegenwoordig is niet beperkt tot het journaal om 8 uur, en de andere nieuwsbronnen besteden er buitenproportioneel meer aandacht aan dan in het verleden ..
geen idee hoe oud jij bent, misschien dat je nog zat te worstelen met de baard in je keel of zoiets, toen, dat je dat gemist hebt
quote:
Je onderkent dat het een vraag is. Dat kan ook niet anders, want dat geven de leestekens aan.
Maar ik vind het belachelijk dat jij, in een quote aan mij gericht, een zin op stelt in de vragende vorm om dan vervolgens doodleuk te vermelden dat het een vraag aan jezelf is.
Dat hoef je dan niet aan mij te quoten. Je kan wanneer je mij quote beter de stukken tekst waar ik toch niet op hoef te reageren weglaten. Dat bevordert de leesbaarheid en voorkomt misverstanden-zoals nu het geval.
ik reageer eerst op jou stelling en daarna vraag ik mijzelf iets af .. duidelijk afgescheiden met puntjes en vooropgegaan door een opmerking die verklaart waarom ik mij dat afvraag ..
[..]
quote:
De zender kan misschien ook nagaan of de boodschap wel helder genoeg is.
Je zou ook, bijvoorbeeld, uitleg kunnen geven. Ik geef immers aan jou niet te kunnen volgen.
wat voor uitleg ik ook geef, je staat alweer klaar met je volgende denigrerende opmerking .. ik heb niet echt het idee dat jij überhaupt een poging doet ?

mensen zijn, imho, gevoelswezens, we zouden dan wel willen dat het allemaal verstandelijk en rationeel is maar in de praktijk is het dat dus niet .. en hoe kan ik nou uitleggen hoe het voelt om vertrapt te worden, omdat je toevallig in het verkeerde land bent geboren, aan iemand die nog nooit zijn knie heeft moeten buigen om het vege lijf te redden .. dat is vrijwel hetzelfde als een blinde die nog nooit een kleur heeft gezien uitleggen wat rood is
pleased to meet you
pi_60727167
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 03:56 schreef moussie het volgende:

[quote]mwah, sec beken vroeg ik alleen maar of atleten die de spelen in Berlijn zaten te boycotten ook kutmongolen zijn ..dat hathor daar een vergelijking van maakt ..
Waarop ik reageerde, dat jouw vergelijking dom is.
Als jij de discussie wil herhalen dan moet je dat maar aangeven. Dan zeg ik nog wel een keer, dat jouw vergelijking een domme vergelijking is.
quote:
zit jij rechten te studeren of zo, een boel dure woorden en vage zinsconstructies om te camoufleren dat je eigenlijk niets (nieuws) zegt ?
Ik zal het herformuleren. Jouw suggestie, dat ik hathor nodig heb om mijn argumenten te bevestigen en de infantiele opmerking 'twee tegen één', wijs ik van de hand.
Mijn argumenten hebben geen ondersteuning nodig.
quote:
natuurlijk niet, hoeveel NOC's heb je immers wereldwijd, je kan ze tellen aan een handje
Ik zie het niet zo direct, dat het zo moeilijk was te doorgronden, dat ik het over het Nederlandse Olympische Comité had.
Ik geef immers een directe reactie op jouw vergelijking, waarin jij expliciet Nederlandse atleten aanhaalt.
quote:
zolang dit niet op het 8 uur journaal verschijnt mogen we blij zijn mi, ik zit nou niet bepaald te wachten op nog meer crisis in het MO en dat zou het best wel eens kunnen worden mocht dit uit de hand lopen ..
Ik denk niet, dat een zwemmer, die veinst ziek te zijn om een Israëliër niet aan te hoeven kijken of de foute keuzes van een Nationaal Olympisch Comité (deze keer uit Iran), de basis gaan vormen voor een 'crisis die uit de hand gaat lopen'.

Deze atleet wordt geschorst of uitgesloten en het INOC (het Iraanse Olympisch Comité) zal een reprimande krijgen van het IOC (het Internationale Olympische Comité).
Over een paar dagen is iedereen het al vergeten en ondertussen is men allang overgegaan op de orde van de dag.

Je overdrijft wederom.
quote:
maar nieuws tegenwoordig is niet beperkt tot het journaal om 8 uur, en de andere nieuwsbronnen besteden er buitenproportioneel meer aandacht aan dan in het verleden ..
geen idee hoe oud jij bent, misschien dat je nog zat te worstelen met de baard in je keel of zoiets, toen, dat je dat gemist hebt
Ik vind het niet logisch allerlei zaken bij dit onderwerp erbij te slepen.
De actie van deze zwemmer is simpelweg belachelijk en de richtlijnen waarover het INOC (het Iraanse Olympisch Comité) melding maakte simpelweg fout.
Maar dat dit onderwerp breed wordt uitgemeten in de media is niet waar.
Het is opmerkelijk nieuws, maar niet zo belangrijk dat de persen moeten stoppen en op prime time daarvan melding wordt gemaakt op alle Journaals in binnen- en buitenland.

Je blaast dit buiten alle proporties op.
quote:
ik reageer eerst op jou stelling en daarna vraag ik mijzelf iets af .. duidelijk afgescheiden met puntjes en vooropgegaan door een opmerking die verklaart waarom ik mij dat afvraag ..
Wat vind jij van mijn voorstel om de tekst in de quotes, die jij direct aan mij richt, te beperken tot hetgeen waarop ik moet reageren?
Wat vind je van de argumenten daarbij, dat daarmee de leesbaarheid wordt vergroot en misverstanden voorkomen kunnen worden?
quote:
wat voor uitleg ik ook geef, je staat alweer klaar met je volgende denigrerende opmerking .. ik heb niet echt het idee dat jij überhaupt een poging doet ?

mensen zijn, imho, gevoelswezens, we zouden dan wel willen dat het allemaal verstandelijk en rationeel is maar in de praktijk is het dat dus niet .. en hoe kan ik nou uitleggen hoe het voelt om vertrapt te worden, omdat je toevallig in het verkeerde land bent geboren, aan iemand die nog nooit zijn knie heeft moeten buigen om het vege lijf te redden .. dat is vrijwel hetzelfde als een blinde die nog nooit een kleur heeft gezien uitleggen wat rood is
Je kent me niet. De suggesties die jij nu maakt zijn gebaseerd op niets.

En hoe het voelt om vertrapt te worden? Ik denk dat het vreselijk pijnlijk en gênant is dat een sporter niet in competitie gaat vanwege de afkomst van een mede-atleet.
En als zoiets voorvalt op de Olympische Spelen heeft dat nog meer cachet; is het nog pijnlijker.
pi_60727275

[ Bericht 100% gewijzigd door damian5700 op 11-08-2008 10:52:26 ]
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:14:32 #84
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_60727831
Nou die staat dus mooi voor schut. Zeldzaam domme actie !!!! Ik ben benieuwd of we hier nog meer over horen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_60738615
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Waarop ik reageerde, dat jouw vergelijking dom is.
Als jij de discussie wil herhalen dan moet je dat maar aangeven. Dan zeg ik nog wel een keer, dat jouw vergelijking een domme vergelijking is.
Als we dan toch al bezig zijn met verbeteren .. hij is niet dom, jij vindt hem dom
[..]
quote:
Ik zal het herformuleren. Jouw suggestie, dat ik hathor nodig heb om mijn argumenten te bevestigen en de infantiele opmerking 'twee tegen één', wijs ik van de hand.
Mijn argumenten hebben geen ondersteuning nodig.
waarom haal je het dan aan ?
quote:
Ik zie het niet zo direct, dat het zo moeilijk was te doorgronden, dat ik het over het Nederlandse Olympische Comité had.
Ik geef immers een directe reactie op jouw vergelijking, waarin jij expliciet Nederlandse atleten aanhaalt.
en dat is dan omdat er niet geboycot werd door het comité maar door een beperkt aantal individuele sporters .. met als enige verschil dat ze niet tegen een bepaald land wilden uitkomen maar niet in een bepaald land wilden uitkomen
[..]
quote:
Ik denk niet, dat een zwemmer, die veinst ziek te zijn om een Israëliër niet aan te hoeven kijken of de foute keuzes van een Nationaal Olympisch Comité (deze keer uit Iran), de basis gaan vormen voor een 'crisis die uit de hand gaat lopen'.

Deze atleet wordt geschorst of uitgesloten en het INOC (het Iraanse Olympisch Comité) zal een reprimande krijgen van het IOC (het Internationale Olympische Comité).
Over een paar dagen is iedereen het al vergeten en ondertussen is men allang overgegaan op de orde van de dag.

Je overdrijft wederom.
Dat hoop ik dan maar, het is een kruitvat daar immers, en elk vonkje kan het verkeerde zijn ..
quote:
Ik vind het niet logisch allerlei zaken bij dit onderwerp erbij te slepen.
De actie van deze zwemmer is simpelweg belachelijk en de richtlijnen waarover het INOC (het Iraanse Olympisch Comité) melding maakte simpelweg fout.
Maar dat dit onderwerp breed wordt uitgemeten in de media is niet waar.
Het is opmerkelijk nieuws, maar niet zo belangrijk dat de persen moeten stoppen en op prime time daarvan melding wordt gemaakt op alle Journaals in binnen- en buitenland.

Je blaast dit buiten alle proporties op.
tsja, als iedereen nou logisch en rationeel zou reageren zou er idd niets aan de hand zijn, maar helaas gebeuren er wel vaker van die totaal onlogische dingen daar, in die regio .. ik hoop dat je gelijk krijgt
[..]
quote:
Wat vind jij van mijn voorstel om de tekst in de quotes, die jij direct aan mij richt, te beperken tot hetgeen waarop ik moet reageren?
Wat vind je van de argumenten daarbij, dat daarmee de leesbaarheid wordt vergroot en misverstanden voorkomen kunnen worden?
Ik zal proberen aan mijn 'opmaak' te denken
quote:
Je kent me niet. De suggesties die jij nu maakt zijn gebaseerd op niets.
ik ken je idd niet, maar zij zijn niet gebaseerd op niets, het zijn aannames gebaseerd op hetgeen ik jou heb zien schrijven, zo in de loop der tijd .. als ik het mis heb, mijn excuses
quote:
En hoe het voelt om vertrapt te worden? Ik denk dat het vreselijk pijnlijk en gênant is dat een sporter niet in competitie gaat vanwege de afkomst van een mede-atleet.
En als zoiets voorvalt op de Olympische Spelen heeft dat nog meer cachet; is het nog pijnlijker.
En daar ben ik het dus helemaal met je eens .. uitgerekend dit evenement gebruiken om een politiek statement te maken ..
ik heb voor de rest niets met het geheel, al die sporten boeien me niet echt, ik kijk dan ook amper, maar het achterliggende idee vind ik zo mooi, zo hartverwarmend .. erg jammer als iemand zijn oorlog meeneemt in die arena, het was nou juist de bedoeling dat je die bij de drempel achterlaat
pleased to meet you
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:37:39 #86
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60738700
De OS zijn altijd al het toneel voor politieke statements natuurlijk.
Je zal toch naar vóór WO2 moeten gaan om een politiek vrije OS te kunnen vinden, en dan heb je het over de tijd dat atleten meededen omdat ze toevallig in de stad waren en tussendoor nog even gingen lunchen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:39:20 #87
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60738729
Just in:
quote:
Olympic committee takes Iranian at word
Published: 08/11/2008

The International Olympic Committee accepted the explanation of an Iranian swimmer who withdrew from a race that included an Israeli.

A spokeswoman for the IOC said Monday that the swimmer, Mohammad Alirezaei, had confirmed in writing that he withdrew from the men's 100-meter breaststroke because of illness, the Associated Press reported. The spokeswoman, Giselle Davies, said the committee would take Alirezaei at his word.

Iran could have faced sanctions had Alirezaei pulled out of the race because an Israeli was scheduled to compete.

"The athlete has withdrawn because of sickness," Davies said. "He confirmed this in writing to the swimming federation. We've also spoken with the national Olympic committee and they have underlined to us that all their athletes compete here in the right spirit against athletes from any nationality."

On Sunday, an Israeli basketball coach, David Blatt, made news when he shook hands with the captain of the Iranian basketball team.
Of het nu wel of geen statement is, zo wordt het dus níet naar buiten gebracht, niet door de sporter, niet door het nationale comite, niet door Iran zelf en niet door het IOC.
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:46:03 #88
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60738897
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:39 schreef Dagonet het volgende:
Just in:
[..]

Of het nu wel of geen statement is, zo wordt het dus níet naar buiten gebracht, niet door de sporter, niet door het nationale comite, niet door Iran zelf en niet door het IOC.
Waar het om draait: "Hebben we nu nog een reden om dat land te nuken of niet?"
pi_60738988
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:46 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja want vrouwen hebben er bijna geen rechten, dus om deze vrouwen te bevrijden moeten we het nuken!
  maandag 11 augustus 2008 @ 19:18:05 #90
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60739703
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:49 schreef Xith het volgende:

[..]

Ja want vrouwen hebben er bijna geen rechten, dus om deze vrouwen te bevrijden moeten we het nuken!
"In order to liberate the village it became necessary to destroy it"
Major Chester Brown, Vietnam
pi_60740051
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:39 schreef Dagonet het volgende:
Just in:
[..]

gelukkig maar .. ik was best wel bang voor een herhaling van 2004, een Iraanse president die je in het zonnetje zet omdat je niet wou uitkomen tegen een Israëliër
pleased to meet you
pi_60741056
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Okee, nu weer on topic graag. Of moeten we ook Caesar en Alexander gaan aanhalen?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_60758424
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:32 schreef moussie het volgende:

waarom haal je het dan aan ?
Zoals ik al eerder zei om jouw er aan te herinneren hoe deze discussie tot stand is gekomen.
(Lees de tweede zin).
quote:
en dat is dan omdat er niet geboycot werd door het comité maar door een beperkt aantal individuele sporters .. met als enige verschil dat ze niet tegen een bepaald land wilden uitkomen maar niet in een bepaald land wilden uitkomen
Dat is exact de reden waarom ik jouw vergelijking direct van de hand wees.
quote:
Dat hoop ik dan maar, het is een kruitvat daar immers, en elk vonkje kan het verkeerde zijn ..
[..]

tsja, als iedereen nou logisch en rationeel zou reageren zou er idd niets aan de hand zijn, maar helaas gebeuren er wel vaker van die totaal onlogische dingen daar, in die regio
Niet naar aanleiding van een sporter die op een sportevenement ziekte veinst/ziek is. Dat is niet reëel.
pi_60758736
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Niet ''liberate'', ''save''.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_60762469
Wat een rare titel. In het bericht staat namelijk dat niet de iranier weigert te starten maar dat hij het niet mag. Dat de iranier vanwege welke reden dan ook niet WIL starten is zijn eigen keuze...
пусть всегда будет солнце
pi_60764460
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:25 schreef MoChe het volgende:
Wat een rare titel. In het bericht staat namelijk dat niet de iranier weigert te starten maar dat hij het niet mag. Dat de iranier vanwege welke reden dan ook niet WIL starten is zijn eigen keuze...
Dat maakt die individuele keuze (gebaseerd op de afkomst van mede-atleten waartegen de competitie zou moeten worden aangegaan) niet minder bedenkelijk.
pi_60771373
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:46 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Uiteraard
pi_60774853
Belachelijk, de Olympische Spelen zijn bedoeld voor SPORTERS die gaan SPORTEN en dat gaat dan niet over politiek of iets anders. Zeker aangezien hij in baan 1 zwemt en die andere in baan 7.

Als hij daarmee niet kan leven diskwalificeren en gelijk terugsturen met het vliegtuig naar Iran.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:34:50 #99
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60777255
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:34 schreef StarmanFR het volgende:
Belachelijk, de Olympische Spelen zijn bedoeld voor SPORTERS die gaan SPORTEN en dat gaat dan niet over politiek of iets anders landen die voor politiek-strategisch en economisch gewin hun imago willen opvijzelen.
pi_60777296
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:50 schreef Bananenman het volgende:
Tijd voor Israel om Iran te nuken. Kutland [ afbeelding ]
gast...
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_60777313
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 17:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Een beetje jammer, dat sport niet altijd verbroedert.
Lol echt iets voor Iran ahahahahaha
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:43:45 #102
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60777569
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:36 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Lol echt iets voor Iran ahahahahaha
Het was je hopelijk wel duidelijk dat de atleet in kwestie zich ziek heeft gemeld en dat hij daarom niet aan de start verscheen? De teamartsen hebben hem met een diagnose van blindedarm ontsteking naar het ziekenhuis gestuurd.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:46:31 #103
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60777683
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het was je hopelijk wel duidelijk dat de atleet in kwestie zich ziek heeft gemeld en dat hij daarom niet aan de start verscheen? De teamartsen hebben hem met een diagnose van blindedarm ontsteking naar het ziekenhuis gestuurd.

"Hahaha! Echt iets voor een Iraniër om een blindedarmontsteking te krijgen!1! "
pi_60777722
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:46 schreef Yildiz het volgende:

[..]

"Hahaha! Echt iets voor een Iraniër om een blindedarmontsteking te krijgen!1! "
whahahahaha

//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_60780350
LOL! Die Iraniers!! HAHA En de linkse kerk maar die moslim beschermen! HAHA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')