nee sorry volgens mij is debunker iemand die topic of conspiracy's blocked. en zegt dat alles in de wereld koek en ei is. en het meestal met een grap af doen. en doen als of er helemaal geen complotten bestaan. dat is volgens mij debunkers.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 02:28 schreef mike_another het volgende:
[..]
Een debunker is niet iemand die iets niet wil geloven maar iemand die bewijzen en argumenten wil zien en noemt. Een conspiracy aanhanger is iemand die niet geinteresseerd is in bewijzen, maar alleen in de conspiracy zelf. Het beste bewijs dat conspiracy aanhangers noemen is dat "debunkers" die tegenargumenten noemen er niet voor openstaan en/of lid zijn van de FBI.
Een goede conspiracy theorie wordt alleen maar sterker als er MEER tegenbewijzen zijn. Immers elk tegenbewijs is onderdeel van de conspiracy en elk bewijs dat wel de theorie bevestigd is echt bewijs.
Nou, nee.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:59 schreef bloedhond het volgende:
[..]
nee sorry volgens mij is debunker iemand die topic of conspiracy's blocked. en zegt dat alles in de wereld koek en ei is. en het meestal met een grap af doen. en doen als of er helemaal geen complotten bestaan. dat is volgens mij debunkers.
Het is leuk dat je dat vind, maar het is onwaar. Helaas zijn er meerdere complotgelovers die de term zo gebruiken, maar het is feitelijk onjuist....quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:59 schreef bloedhond het volgende:
[..]
nee sorry volgens mij is debunker iemand die topic of conspiracy's blocked. en zegt dat alles in de wereld koek en ei is. en het meestal met een grap af doen. en doen als of er helemaal geen complotten bestaan. dat is volgens mij debunkers.
Ik wil ook beroepsdebunker worden, enig idee welke opleiding ik daarvoor moet volgen?quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:32 schreef Detoxinox het volgende:
Debunkers.. dat hangt af van welke kant je het bekijkt.
een "conspiracy theorist" ( kritische denker ) kan de officiele versie van het 9-11 complot ( Osama - Al Qaeda ) debunken, aanhangers van de officiele complot versie menen dan weer de alternatiieve complot theorie te debunken..
zelfde geld voor revisionisten en holocaust
maar je hebt debunkers en debunkers, de eerste is een normaal persoon die geplaagd door onwetendheid zijn best doet om de wereld te begrijpen en dus hobbymatig in zulke discussies mengt.
De tweede is de Agent Provocateur, iemand die beroepsmatig dus in opdracht zich in dit soort discussies mengt om ze vervolgens volledig om zeep te helpen..
gewoon gelovenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik wil ook beroepsdebunker worden, enig idee welke opleiding ik daarvoor moet volgen?
Alleen maakt het niet uit wat 'volgens jou' is, het gaat erom wat het echt inhoudt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:59 schreef bloedhond het volgende:
[..]
Skepticus dusquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:43 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Alleen maakt het niet uit wat 'volgens jou' is, het gaat erom wat het echt inhoudt.
Dus wat de standaard-definitie van het woord is, en niet hoe een stel conspiracy-fannaten het graag uit willen leggen.
onwaar,overdreven en huichelarij. dat is wat jij bedoelt. dus debunkers bestaan niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 08:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, nee.
http://www.thefreedictionary.com/debunk
"To expose or ridicule the falseness, sham, or exaggerated claims of: debunk a supposed miracle drug."
Nee, inderdaad. De meeste complotten zijn niet overdreven of onwaar....quote:Op woensdag 27 augustus 2008 04:38 schreef bloedhond het volgende:
[..]
onwaar,overdreven en huichelarij. dat is wat jij bedoelt. dus debunkers bestaan niet.
Nou nee. Maar hey, als dat jouw definitie is van een debunker en that works out for you, success er meequote:Op woensdag 27 augustus 2008 04:38 schreef bloedhond het volgende:
[..]
onwaar,overdreven en huichelarij. dat is wat jij bedoelt. dus debunkers bestaan niet.
Het maakt niet uit wat het volgens jou is. Dat het je eigen mening is, is geen argument. Wat de term betekent ligt gewoon vast, dus daar kan niet over gediscussieerd worden. Of je moet het ook zinnig vinden om te discussieren over wat de term "boom" betekent, ongeacht of er een complot is om alle bomen van de wereld te vermoorden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:59 schreef bloedhond het volgende:
nee sorry volgens mij is debunker iemand die topic of conspiracy's blocked. en zegt dat alles in de wereld koek en ei is. en het meestal met een grap af doen.
Je bent al zo besmet met hoe de term debunken misbruikt wordt door complotaanhangers, dat je er maar vanuit gaat dat het alleen maar met het weerleggen van complotten te maken heeft. Maar volgens jou gaat het nog verder: het zijn enkel mensen die EXPRES net doen of complotten niet bestaan waarvan ze weten dat ze echt zijn en die moeten dat betaald door de overheid maar snel in de doofpot stoppen.quote:en doen als of er helemaal geen complotten bestaan. dat is volgens mij debunkers.
hahah er schijnt er een te zitten op niburuquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 06:46 schreef bloedhond het volgende:
[..]
de debunkers zijn, die gelovers en aanhangers zijn, namelijk dat alles in de wereld koek en ei is en er helemaal geen complotten bestaan, alsof het begrip niet eens bestaat. Zo ver kan het gaan. Immers; Een samenzwering werkt het best als de meerderheid ze belachelijk maakt en weghoont en vooral niet serieus neemt. dat is debunker.
nee ik dacht dat jij dat bedoelde. onwaar,overdreven en huichelarij. dat zijn jou woorden toch? of je bedoelde wat anders.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 08:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou nee. Maar hey, als dat jouw definitie is van een debunker en that works out for you, success er mee
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 18:44 schreef American_Nightmare het volgende:
'debunker' is trouwens met afstand de domste term die ik tot nu toe in 2008 gehoord heb, en dat past prima bij de geestelijk gestoorden die in allerlei complottheorieen geloven. Tering ga je nuttig maken in de maatschappij in plaats van fabeltjes te verzinnen en er met z'n allen in te geloven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |