abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60645343
ik hoor heel veel mensen zeggen dat debunker hier op fok zitten.
nu is het aan jullie wie is debunker met toenaam en waarvoor denk jij dat.
en aan de niet of wel debunker zijn verweer. {mischien heb jij het wel mis en is hij niet debunker}
zelfs de Moderators mogen mee doen. want jullie zijn ook verdacht. {oo sorry niet boos bedoelt}
dus spelen we eens open kaart. en wil ik eens weten of het nu echt zo is.
zijn er debunkers of niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door bloedhond op 08-08-2008 06:08:07 ]
  Forum Admin vrijdag 8 augustus 2008 @ 06:42:05 #2
58651 crew  murp
murp
pi_60645457
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 06:42 schreef murp het volgende:
wat is een de bunker?
de debunkers zijn, die gelovers en aanhangers zijn, namelijk dat alles in de wereld koek en ei is en er helemaal geen complotten bestaan, alsof het begrip niet eens bestaat. Zo ver kan het gaan. Immers; Een samenzwering werkt het best als de meerderheid ze belachelijk maakt en weghoont en vooral niet serieus neemt. dat is debunker.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 06:50:23 #4
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_60645464
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 06:46 schreef bloedhond het volgende:
de debunkers zijn, die gelovers en aanhangers zijn, namelijk dat alles in de wereld koek en ei is en er helemaal geen complotten bestaan, alsof het begrip niet eens bestaat. Zo ver kan het gaan. Immers; Een samenzwering werkt het best als de meerderheid ze belachelijk maakt en weghoont en vooral niet serieus neemt. dat is debunker.
*meldt zich*

Ik geloof van 99,99% van de complottheorieën helemaal niks... niet over de maanlanding, niet over 9-11, niet over irak, iran, israel en de masons.
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
  Forum Admin vrijdag 8 augustus 2008 @ 06:53:30 #5
58651 crew  murp
murp
pi_60645471
quote:

[..]

a ok, bedankt voor de uitleg
pi_60645631
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 06:53 schreef murp het volgende:

[..]

graag gedaan murp! maar ben jij er een of niet?
pi_60645893
Weird topic, weirde zinnen in de openingspost....
pi_60645941
Om toch een antwoord te geven op dat wat ik denk dat de vraag is....

Ik ben geen van beide.
Ik ben van mening dat als je per definitie denkt dat een theorie waar is..gewoonweg omdat het een zogenaamde complottheorie is je net zo onnadenkend bezig bent als mensen die een theorie niet eens willen bekijken omdat het een zogenaamde "complottheorie" is.

Als jij echter iedereen die (af en itoe) gas tegen geeft als iemand een theorie bedenkt, dan ben ik een debunker.
Als iedereen die in enkele theoriën een "waar rook is, is vuur" gevoel heeft een complotzot is.. dan ben ik dat ook.

En wat ga je nu met deze info doen?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:27:26 #9
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60645951
quote:

[..]

Je bedoelt postmodernisme?

nevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowup
pi_60646550
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 06:53 schreef murp het volgende:

[..]

Snap je het ook?
pi_60646593
Hey, maar wel toevallig he... we zijn allebei hond... wat zou dat betekenen?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:43:29 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60646957
wooow wat is dit topic raaaarrrrrrrr
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:32:16 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60647913
Wat is nou het bedoeling van het topic
Duidelijk hebben wie er wel of niet in complot theorieen gelooft.. is dat niet een beetje zwart/wit?
Stel dat ik in 1 complottheorie geloof, en de rest van de theorieen niet, mag dat ook?
The truth was in here.
pi_60650712
Dat is makkelijk. Iemand die argumenten weet in te brengen tegen een bepaalde samenzweringstheorie bombardeer je gewoon tot 'debunker'. Dat zijn dus mensen die 'in dienst zijn' van de 'bad guys' om alles goed in de doofpot te houden.

Zo kun je in 1 klap alle argumenten tegen een bepaalde complottheorie van tafel vegen, zonder dat je er al teveel over hoeft na te denken of met tegenargumenten te komen.

Zo draai je elk argument TEGEN je theorie met 1 simpele truuc om tot een argument VOOR je theorie: 'Zie je wel! Er zijn mensen die proberen de theorie zwart te maken. Dan moet het wel waar zijn! Anders deden ze dat niet!'

Een beetje hetzelfde als wannner een argument opduikt dat tegen de Bijbel spreekt, je dit meteen kunt benoemen tot 'ingefluisterd door satan' en dus verder kan negeren.
pi_60662698
Ik ben door de Illuminati aangewezen om het verzet tegen de meerwetenden te leiden. Dit toen we met een professioneel team dat op internetfora flauwe opmerkingen maakt, wetenschappelijke feiten presenteren(die natuurlijk ook door ons geproduceerd zijn) en logica toepast. Met behulp van de massamedia afdeling, de chem afdeling (die zorgen voor de dommakende trails, fluoride en aspartaam) en onze reptillian vrienden houden we u graag onwetend. Des te meer u bij de waarheid komt, des te belachelijker maken we het, maar niet verder vertellen he?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:00:33 #16
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60669234
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 18:07 schreef Metallinos het volgende:
Ik ben door de Illuminati aangewezen om het verzet tegen de meerwetenden te leiden. Dit toen we met een professioneel team dat op internetfora flauwe opmerkingen maakt, wetenschappelijke feiten presenteren(die natuurlijk ook door ons geproduceerd zijn) en logica toepast. Met behulp van de massamedia afdeling, de chem afdeling (die zorgen voor de dommakende trails, fluoride en aspartaam) en onze reptillian vrienden houden we u graag onwetend. Des te meer u bij de waarheid komt, des te belachelijker maken we het, maar niet verder vertellen he?
Hoe ben je benaderd? En wat zijn trails?
pi_60669380
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:00 schreef Sno0ze het volgende:

[..]

conspiracyn00b!!!

vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:05:16 #18
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60669403
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:04 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

conspiracyn00b!!!

[ afbeelding ]
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:06:09 #19
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60669444
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:05 schreef Sno0ze het volgende:

[..]

Wat zijn trails dan?
pi_60670218
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:06 schreef Sno0ze het volgende:

[..]

Wat zijn trails dan?
wat heb ik hierboven nou gepost?
trails... sporen.... sporen in de lucht... condens trails van vliegtuigen zegt de één.... chemtrails is de term die de ander er aan hangt... google daar maar eens op... chemtrails
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:04:38 #21
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60671533
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:29 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

wat heb ik hierboven nou gepost?
trails... sporen.... sporen in de lucht... condens trails van vliegtuigen zegt de één.... chemtrails is de term die de ander er aan hangt... google daar maar eens op... chemtrails
pi_60682749
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:32 schreef Bastard het volgende:
Wat is nou het bedoeling van het topic
Duidelijk hebben wie er wel of niet in complot theorieen gelooft.. is dat niet een beetje zwart/wit?
Stel dat ik in 1 complottheorie geloof, en de rest van de theorieen niet, mag dat ook?
Nee, want dan ben je op zijn best slechts voor 99% gelover, en dus niet 100% met hun eens.
En ook in TRU geldt, wie niet met ons is, is tegen ons...

Dus of je ff opbokt uit TRU..

Zelf trotse debunker, als ik het werkelijk zo zwart/wit moet zien. (al zou ik de term debunker eens goed bekijken voordat je hem negatief gebruikt)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:24:45 #23
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_60734121
Debunkers bestaan helemaal niet, da's gewoon weer een domme conspiracy-theory.
zzz
pi_60844623
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:24 schreef L.Denninger het volgende:
Debunkers bestaan helemaal niet, da's gewoon weer een domme conspiracy-theory.
een domme conspiracy-theory. dat zeggen debunkers nu ook altijd.

[ Bericht 31% gewijzigd door bloedhond op 15-08-2008 07:16:47 ]
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:11:41 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60846135
ik ben om
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_60870301
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 05:45 schreef bloedhond het volgende:
ik hoor heel veel mensen zeggen dat debunker hier op fok zitten.
nu is het aan jullie wie is debunker met toenaam en waarvoor denk jij dat.
en aan de niet of wel debunker zijn verweer. {mischien heb jij het wel mis en is hij niet debunker}
zelfs de Moderators mogen mee doen. want jullie zijn ook verdacht. {oo sorry niet boos bedoelt}
dus spelen we eens open kaart. en wil ik eens weten of het nu echt zo is.
zijn er debunkers of niet.
Een debunker is niet iemand die iets niet wil geloven maar iemand die bewijzen en argumenten wil zien en noemt. Een conspiracy aanhanger is iemand die niet geinteresseerd is in bewijzen, maar alleen in de conspiracy zelf. Het beste bewijs dat conspiracy aanhangers noemen is dat "debunkers" die tegenargumenten noemen er niet voor openstaan en/of lid zijn van de FBI.

Een goede conspiracy theorie wordt alleen maar sterker als er MEER tegenbewijzen zijn. Immers elk tegenbewijs is onderdeel van de conspiracy en elk bewijs dat wel de theorie bevestigd is echt bewijs.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_60870349
Dit is echt een goed topic...tevens TVP.
Make my day!
pi_60871893
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 02:28 schreef mike_another het volgende:

[..]

Een debunker is niet iemand die iets niet wil geloven maar iemand die bewijzen en argumenten wil zien en noemt. Een conspiracy aanhanger is iemand die niet geinteresseerd is in bewijzen, maar alleen in de conspiracy zelf. Het beste bewijs dat conspiracy aanhangers noemen is dat "debunkers" die tegenargumenten noemen er niet voor openstaan en/of lid zijn van de FBI.

Een goede conspiracy theorie wordt alleen maar sterker als er MEER tegenbewijzen zijn. Immers elk tegenbewijs is onderdeel van de conspiracy en elk bewijs dat wel de theorie bevestigd is echt bewijs.
Als we het heel strict bekijken is de definitie van bunk:
quote:
Alternative spellings

* buncombe
* bunkum

bunk (countable and uncountable;)

1. (slang) senseless talk; nonsense
2. (Washington circa 1828) any bombastic political posturing or an oratorical display not accompanied by conviction; speechmaking designed for show or public applause.
Bunk is dus onzin. Een debunker is dus iemand die onzin aan de kaak stelt, nonsense laat zien in andersman verhalen. Een "echt" complot hoeft geen bunk te zijn, met andere woorden, een goede debunker zal goed onderbouwde complotten dan ook niet als zijn doel zien. Een goede debunker komt in actie als er onzin verkocht wordt..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_60891249
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 09:11 schreef The_stranger het volgende:
Bunk is dus onzin. Een debunker is dus iemand die onzin aan de kaak stelt, nonsense laat zien in andersman verhalen. Een "echt" complot hoeft geen bunk te zijn, met andere woorden, een goede debunker zal goed onderbouwde complotten dan ook niet als zijn doel zien. Een goede debunker komt in actie als er onzin verkocht wordt..
Mooi gezegd. Maar je doet (wilde) conspiracy aanhangers nu wel een beetje te kort. Waar vroeger een debunker een eervolle benaming was voor iemand die als een Columbo een oplichter ontmaskerde, hebben ze het, zo'n beetje sinds de komst van internet, toch maar mooi voor elkaar gekregen dat het nu ervaren wordt als een scheldwoord. Een debunker vinden ze tegenwoordig iemand die iets niet WIL geloven, ipv iemand die ontegenzeggelijk aantoont dat iets niet waar is.

Wel grappig eigenlijk dat ze daadwerkelijk vaak zeggen "jij bent weer zo'n debunker" alsof het een argument is dat hun theorie kracht bijzet. "Jij bent zeker weer zo iemand die volkomen terecht gaat aantonen dat ik een onzin theorie heb". Geeft te denken hoe zorgvuldig iemand z'n eigen ingewikkelde conspiracy theorie onderzocht heeft, als ze iets simpels als het woord debunker al niet kennen noch begrijpen.
pi_60895843
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 00:57 schreef mike_another het volgende:

[..]

Mooi gezegd. Maar je doet (wilde) conspiracy aanhangers nu wel een beetje te kort. Waar vroeger een debunker een eervolle benaming was voor iemand die als een Columbo een oplichter ontmaskerde, hebben ze het, zo'n beetje sinds de komst van internet, toch maar mooi voor elkaar gekregen dat het nu ervaren wordt als een scheldwoord. Een debunker vinden ze tegenwoordig iemand die iets niet WIL geloven, ipv iemand die ontegenzeggelijk aantoont dat iets niet waar is.

Wel grappig eigenlijk dat ze daadwerkelijk vaak zeggen "jij bent weer zo'n debunker" alsof het een argument is dat hun theorie kracht bijzet. "Jij bent zeker weer zo iemand die volkomen terecht gaat aantonen dat ik een onzin theorie heb". Geeft te denken hoe zorgvuldig iemand z'n eigen ingewikkelde conspiracy theorie onderzocht heeft, als ze iets simpels als het woord debunker al niet kennen noch begrijpen.
Precies, door iemand een debunker te noemen, geven ze meteen toe dat hun complot vol zit met onzin...

Ironisch...
C. Sagan
  zondag 17 augustus 2008 @ 14:34:00 #31
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60899741
ik geloof wel in complottheorieën maar volgens mij betekend het debunken al het andere uitsluiten.

Dus je hebt een foto van een geestverschijning ofzo.. dan zal een debunker eerst al het mogelijke nagaan om de verschijning te kwalificeren. (technische en natuurkundige methoden toepassen)
Dat doe ik wel.
Ik ben van mening dat 85% van de verschijningen en complottheorieën nep zijn. Mensen willen dat soort dingen graag geloven en slikken het als zoete koek. ik kijk liever of ik dingen kan verklaren wanneer ik alles uitgesloten heb wat het geweest kan zijn noem ik het pas een bovennatuurlijk verschijnsel of een complot.

imho ben je ook een beetje kortzichtig als je het anders doet (of gelijk roepen dat het iets bovennatuurlijk is of dat je zegt dat het niet kan en niet bestaat)
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_60902069
Debunkers.. dat hangt af van welke kant je het bekijkt.

een "conspiracy theorist" ( kritische denker ) kan de officiele versie van het 9-11 complot ( Osama - Al Qaeda ) debunken, aanhangers van de officiele complot versie menen dan weer de alternatiieve complot theorie te debunken..

zelfde geld voor revisionisten en holocaust

maar je hebt debunkers en debunkers, de eerste is een normaal persoon die geplaagd door onwetendheid zijn best doet om de wereld te begrijpen en dus hobbymatig in zulke discussies mengt.
De tweede is de Agent Provocateur, iemand die beroepsmatig dus in opdracht zich in dit soort discussies mengt om ze vervolgens volledig om zeep te helpen..

De eerste is ondanks invloeden van eigen belang toch voor rede vatbaar , de tweede absoluut niet en gaat dan ook niet inhoudelijk op de discussie in met argumenten of bewijzen. Maar concentreerd zich volledig op het toepassen van standaard debunk technieken als ad hominems, stromannen, cirkel redenaties, misquoten , uitspraken uit verband trekken, provoceren en mierenneuken, DIt soort lui worden middels alarmering software als megaphone http://giyus.org/ massaal op fora afgestuurd waar teveel kritiek word geleverd.

Ik heb ondertussen zo mijn eigen methode ontwikkeld om deze lui te identificeren, die ik helaas niet kan verklappen om enige anticipatie daarop hunnerzijds te voorkomen.
  maandag 18 augustus 2008 @ 10:15:25 #33
31101 _Led_
pi_60917191
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:32 schreef Detoxinox het volgende:
maar je hebt debunkers en debunkers, de eerste is een normaal persoon die geplaagd door onwetendheid zijn best doet om de wereld te begrijpen en dus hobbymatig in zulke discussies mengt.
De tweede is de Agent Provocateur, iemand die beroepsmatig dus in opdracht zich in dit soort discussies mengt om ze vervolgens volledig om zeep te helpen..

De eerste is ondanks invloeden van eigen belang toch voor rede vatbaar , de tweede absoluut niet
Aha, er zijn volgens jou 2 soorten debunkers :
de ene soort is onwetend en de andere is niet voor rede vatbaar..

zzz
pi_60917617
quote:

een "conspiracy theorist" ( kritische denker ) kan de officiele versie van het 9-11 complot ( Osama - Al Qaeda ) debunken, aanhangers van de officiele complot versie menen dan weer de alternatiieve complot theorie te debunken..

De eerste is ondanks invloeden van eigen belang toch voor rede vatbaar , de tweede absoluut niet en gaat dan ook niet inhoudelijk op de discussie in met argumenten of bewijzen. Maar concentreerd zich volledig op het toepassen van standaard debunk technieken als ad hominems, stromannen, cirkel redenaties, misquoten , uitspraken uit verband trekken, provoceren en mierenneuken, DIt soort lui worden middels alarmering software als megaphone http://giyus.org/ massaal op fora afgestuurd waar teveel kritiek word geleverd.

Ik heb ondertussen zo mijn eigen methode ontwikkeld om deze lui te identificeren, die ik helaas niet kan verklappen om enige anticipatie daarop hunnerzijds te voorkomen.
Hoezo vooringenomen? Diegene die officiële verslagen niet geloven zijn kritische denkers, diegene die onzinnige verklaringen aan de kaak stellen zijn onwetend, of niet voor rede vatbaar....

De wereld van complot theoretici kan soms ook erg bekrompen zijn....
C. Sagan
pi_61028481
quote:
Een "conspiracy theorist" is niet zomaar altijd een "kritische denker", maar iemand die z'n paranoide wereldbeeld (new world order, de overheid is tegen ons) toepast zonder daar gedegen bewijs voor te hebben dat algemeen geaccepteerd is, anders was het geen conspiracy theorie meer.

We hebben het niet over een "officiele versie" van 9-11, dan suggereer je al meteen een complot dat door de overheid is opgedrongen. We hebben het over de meest waarschijnlijke theorie waar het meeste bewijs voor is, als je het objectief beschouwt.

Ik zeg niet dat complottheorieen over bv 9-11 niet kunnen kloppen, maar enkel dat de definitie van een debunker oorspronkelijk betekent dat je een onwaarschijnlijke wilde theorie, waar nauwelijks bewijs voor is, overtuigend en wetenschappelijk weerlegt. In het geval van 9-11 is het duidelijk wie de complot aanhangers zijn en wie de debunkers.
quote:
Revisionisten = complot aanhangers, Holocaust gelovers en niet-revisionisten = debunkers
quote:
Toch knap dat je in een grammaticale discussie over het woord debunken een complottheorie weet te wurmen over het debunken zelf. Dus waar veel kritiek wordt geleverd betekent per definitie dat die kritiek klopt, ongeacht hoe paranoide en ongefundeeerd dat gebeurt? En iedereen die de ongefundeeerde kritiek aan de kaak stelt met bewijzen zijn in dienst van de FBI en CIA? Prototype waanidee van een complotaanhanger.
quote:
Wederom bevestiging van een nogal paranoide levenshouding. Maar daarmee ook bevesting van mijn beroepsmatige plicht om dat te roepen neem ik aan?
pi_61028498
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 14:34 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik geloof wel in complottheorieën maar volgens mij betekend het debunken al het andere uitsluiten.
A debunker is an individual who discredits and exposes claims as being false, exaggerated, unscientific or pretentious. Debunking is the act of disproving a proposal or hypothesis, generally in an academic or scientific sense.

http://en.wikipedia.org/wiki/Debunker
Exposing and disproving dus, niet iemand die zomaar zonder gedegen bewijs wat roept, of alleen maar al het andere uitsluit.
pi_61036246
Volgens Ticker en NorthernStar ben ik een debunker
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:58:42 #38
31101 _Led_
pi_61036632
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:43 schreef Scorpie het volgende:
Volgens Ticker en NorthernStar ben ik een debunker
Ticker wou mij op m'n kanus slaan
zzz
pi_61037074
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:58 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ticker wou mij op m'n kanus slaan
Zei je iets over zijn homey`s de Illuminati of de Reptilians??
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:20:42 #40
31101 _Led_
pi_61044897
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zei je iets over zijn homey`s de Illuminati of de Reptilians??
Heh, hij was ons beide aan het uitkafferen daar geloof ik
Zeer geloofwaardig UFO filmpje
zzz
pi_61128704
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 02:28 schreef mike_another het volgende:

[..]

nee sorry volgens mij is debunker iemand die topic of conspiracy's blocked. en zegt dat alles in de wereld koek en ei is. en het meestal met een grap af doen. en doen als of er helemaal geen complotten bestaan. dat is volgens mij debunkers.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:15:40 #42
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_61128989
debunkers zijn Postbus 51-medewerkers die (on)betaald, in hun vrije tijd het Goede Werk voortzetten...
Huig
pi_61130794
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:59 schreef bloedhond het volgende:

[..]

nee sorry volgens mij is debunker iemand die topic of conspiracy's blocked. en zegt dat alles in de wereld koek en ei is. en het meestal met een grap af doen. en doen als of er helemaal geen complotten bestaan. dat is volgens mij debunkers.
Nou, nee.

http://www.thefreedictionary.com/debunk

"To expose or ridicule the falseness, sham, or exaggerated claims of: debunk a supposed miracle drug."
pi_61132195
quote:

[..]

Het is leuk dat je dat vind, maar het is onwaar. Helaas zijn er meerdere complotgelovers die de term zo gebruiken, maar het is feitelijk onjuist....
C. Sagan
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:14:19 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61132641
debunkers = skeptici. Niets meer en niets minder.
KuikenGuppy
pi_61134107
quote:

Ik wil ook beroepsdebunker worden, enig idee welke opleiding ik daarvoor moet volgen?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_61134155
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:36 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik wil ook beroepsdebunker worden, enig idee welke opleiding ik daarvoor moet volgen?
gewoon geloven
Redacted
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:43:09 #48
31101 _Led_
pi_61134251
quote:

[..]

Alleen maakt het niet uit wat 'volgens jou' is, het gaat erom wat het echt inhoudt.
Dus wat de standaard-definitie van het woord is, en niet hoe een stel conspiracy-fannaten het graag uit willen leggen.
zzz
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:00:13 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61134690
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:43 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Alleen maakt het niet uit wat 'volgens jou' is, het gaat erom wat het echt inhoudt.
Dus wat de standaard-definitie van het woord is, en niet hoe een stel conspiracy-fannaten het graag uit willen leggen.
Skepticus dus .
KuikenGuppy
pi_61158021
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 08:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, nee.

http://www.thefreedictionary.com/debunk

"To expose or ridicule the falseness, sham, or exaggerated claims of: debunk a supposed miracle drug."
onwaar,overdreven en huichelarij. dat is wat jij bedoelt. dus debunkers bestaan niet.
pi_61158634
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 04:38 schreef bloedhond het volgende:

[..]

onwaar,overdreven en huichelarij. dat is wat jij bedoelt. dus debunkers bestaan niet.
Nee, inderdaad. De meeste complotten zijn niet overdreven of onwaar....
C. Sagan
pi_61158861
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 04:38 schreef bloedhond het volgende:

[..]

Nou nee. Maar hey, als dat jouw definitie is van een debunker en that works out for you, success er mee
pi_61208579
quote:
nee sorry volgens mij is debunker iemand die topic of conspiracy's blocked. en zegt dat alles in de wereld koek en ei is. en het meestal met een grap af doen.
Het maakt niet uit wat het volgens jou is. Dat het je eigen mening is, is geen argument. Wat de term betekent ligt gewoon vast, dus daar kan niet over gediscussieerd worden. Of je moet het ook zinnig vinden om te discussieren over wat de term "boom" betekent, ongeacht of er een complot is om alle bomen van de wereld te vermoorden.
quote:
en doen als of er helemaal geen complotten bestaan. dat is volgens mij debunkers.
Je bent al zo besmet met hoe de term debunken misbruikt wordt door complotaanhangers, dat je er maar vanuit gaat dat het alleen maar met het weerleggen van complotten te maken heeft. Maar volgens jou gaat het nog verder: het zijn enkel mensen die EXPRES net doen of complotten niet bestaan waarvan ze weten dat ze echt zijn en die moeten dat betaald door de overheid maar snel in de doofpot stoppen.

De waarheid is dat elke theorie die bewijsbaar niet klopt "debunked" kan worden, dat kan ook met gewone theorieen die niets met "complottheorieen", zoals jij ze hier bedoelt, te maken heeft.

Met bewijzen aantonen dat een willekeurige theorie niet klopt, dat is debunken.
pi_61208594
quote:

[..]

hahah er schijnt er een te zitten op niburu
lachen!!!!!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_61249440
'debunker' is trouwens met afstand de domste term die ik tot nu toe in 2008 gehoord heb, en dat past prima bij de geestelijk gestoorden die in allerlei complottheorieen geloven. Tering ga je nuttig maken in de maatschappij in plaats van fabeltjes te verzinnen en er met z'n allen in te geloven.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:07:28 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61254140
Geloof is het opium van het volk .
Sinds het christelijk geloof niet meer zo in trek is tegenwoordig, moet men toch iets anders aanhangen he? .
KuikenGuppy
pi_61258554
Het grappige is dat je iemand pas een debunker kan noemen als je het met hem eens bent. Als je vind dat iemand om wat voor reden dan ook de waarheid wil verbergen, dan moet je hem een FBI agent noemen of zo.

Maar je kunt niet van iemand zeggen "hij is een debunker die door de fbi is ingehuurd om de waarheid te verdoezelen". Iemand die een wilde theorie SUCCESVOL met KEIHHARDE bewijzen weerlegt is een debunker, iemand die van mening is dat het niet klopt wat de debunker zegt, kan hem vanuit zijn standpunt geen debunker meer noemen.

Jeez, dat we zelfs over de term debunken al zulke moeizame discussies moeten voeren... vind je het gek dat de discussies over daadwerkelijke complottheorieen ook nooit over argumenten en de realiteit gaan.
  zondag 31 augustus 2008 @ 02:29:40 #58
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_61258605
Wir sind fertig!

http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_61259846
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou nee. Maar hey, als dat jouw definitie is van een debunker en that works out for you, success er mee
nee ik dacht dat jij dat bedoelde. onwaar,overdreven en huichelarij. dat zijn jou woorden toch? of je bedoelde wat anders.

[ Bericht 3% gewijzigd door bloedhond op 31-08-2008 07:14:49 ]
  zondag 31 augustus 2008 @ 16:54:34 #60
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_61268550
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:44 schreef American_Nightmare het volgende:
'debunker' is trouwens met afstand de domste term die ik tot nu toe in 2008 gehoord heb, en dat past prima bij de geestelijk gestoorden die in allerlei complottheorieen geloven. Tering ga je nuttig maken in de maatschappij in plaats van fabeltjes te verzinnen en er met z'n allen in te geloven.

in 2008?

de term bestaat al tientallen jaren
pi_61338280
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 00:34 schreef mike_another het volgende:

Je bent al zo besmet met hoe de term debunken misbruikt wordt door complotaanhangers, dat je er maar vanuit gaat dat het alleen maar met het weerleggen van complotten te maken heeft. Maar volgens jou gaat het nog verder: het zijn enkel mensen die EXPRES net doen of complotten niet bestaan waarvan ze weten dat ze echt zijn en die moeten dat betaald door de overheid maar snel in de doofpot stoppen.

De waarheid is dat elke theorie die bewijsbaar niet klopt "debunked" kan worden, dat kan ook met gewone theorieen die niets met "complottheorieen", zoals jij ze hier bedoelt, te maken heeft.

Met bewijzen aantonen dat een willekeurige theorie niet klopt, dat is debunken.
ik ben dus besmet met de term debunken. verklaar je nader! dus complottheorieen bestaan niet. op het net, in de media, zelfs in de regeringen niet. ik geloof niet alle complotten die er zijn. maar als je naar bepaalde landen kijk. die heben er wel een paar waar ik mijn bedenkingen bij heb.
  donderdag 4 september 2008 @ 10:41:22 #62
31101 _Led_
pi_61370375
quote:
Op woensdag 3 september 2008 02:02 schreef bloedhond het volgende:

[..]

ik ben dus besmet met de term debunken. verklaar je nader!
Dat is hier toch al tot in den treure uitgelegd ?
Jij kent je eigen betekenis toe aan het woord debunken, in plaats van dat je het woord gebruikt volgens de definitie. Dat is leuk, maar het is onzin, net zoals wij ook niet zelf gaan uitmaken wat het woord "hardlopen" betekent.
("Lopen met een vuilniszak over je hoofd en een wasknijper op je scrotum, dat is volgens mij hardlopen !" )
quote:
dus complottheorieen bestaan niet. op het net, in de media, zelfs in de regeringen niet. ik geloof niet alle complotten die er zijn. maar als je naar bepaalde landen kijk. die heben er wel een paar waar ik mijn bedenkingen bij heb.
Dat zegt niemand, complottheorieen zijn er genoeg
Maar het gaat hier om de term 'debunken', en hoe die door hele volksstammen compleet verkeerd gebruikt / geinterpreteerd wordt.
En ja, aan jouw uitspraken af te leiden hoor jij bij die volksstammen ja, of zoals mike_another het stelde : je bent 'besmet' met hun incorrecte gebruik en interpretatie van het woord 'debunk'.

[ Bericht 5% gewijzigd door _Led_ op 04-09-2008 15:06:05 ]
zzz
pi_61372958
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:41 schreef L.Denninger het volgende:
("Lopen met een vuilniszak over je hoofd en een wasknijper op je scrotum, dat is volgens mij hardlopen !" )
[..]
Verdomd, dacht dat ik de enige was die dat dacht....
C. Sagan
pi_61376130
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:38 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Verdomd, dacht dat ik de enige was die dat dacht....
begin een 'hardloop'-team
pi_61390685
quote:
Op woensdag 3 september 2008 02:02 schreef bloedhond het volgende:
ik ben dus besmet met de term debunken. verklaar je nader! dus complottheorieen bestaan niet. op het net, in de media, zelfs in de regeringen niet. ik geloof niet alle complotten die er zijn. maar als je naar bepaalde landen kijk. die heben er wel een paar waar ik mijn bedenkingen bij heb.
Ik zeg niet dat complottheorieen niet bestaan, een theorie bestaat zodra een gek het roept. Ik zeg alleen dat debunken niet betekent wat jij denkt dat het betekent. Jouw of mijn mening daarover zijn niet van belang, omdat het vastligt wat het betekent.
  vrijdag 5 september 2008 @ 01:22:54 #66
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_61391366
Als je doelt op critici dan zijn die er in ieder geval voldoende. Gelukkig maar want anders zou het wel vrij eenzijdig en saai worden hier op Tru
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_61426767
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:41 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dat is hier toch al tot in den treure uitgelegd ?
Jij kent je eigen betekenis toe aan het woord debunken, in plaats van dat je het woord gebruikt volgens de definitie. Dat is leuk, maar het is onzin, net zoals wij ook niet zelf gaan uitmaken wat het woord "hardlopen" betekent.
[..]

Dat zegt niemand, complottheorieen zijn er genoeg
Maar het gaat hier om de term 'debunken', en hoe die door hele volksstammen compleet verkeerd gebruikt / geinterpreteerd wordt.
En ja, aan jouw uitspraken af te leiden hoor jij bij die volksstammen ja, of zoals mike_another het stelde : je bent 'besmet' met hun incorrecte gebruik en interpretatie van het woord 'debunk'.
heee we hebben hier de nieuwe marathonman. een echte doodloper. ik geloof in nix maar jij vertelt mij ff hoe ik denk en hoe alles werkt. en zo te lezen ben jij een wijs persoon. [tjonnge wat een @#] ga jij ff snel volksstammen tellen. en dan het liefst met een vuilniszak over je hoofd. dit zijn nu van die dingen wat ik nu jammer vind. maarja.

[ Bericht 1% gewijzigd door bloedhond op 06-09-2008 17:44:44 ]
  maandag 8 september 2008 @ 09:53:27 #68
31101 _Led_
pi_61467992
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:54 schreef bloedhond het volgende:

[..]

heee we hebben hier de nieuwe marathonman. een echte doodloper. ik geloof in nix maar jij vertelt mij ff hoe ik denk en hoe alles werkt.
Zeg pannekoek, je zei zelf :
quote:
[..]
En dat is leuk, maar dat is niet wat 'debunken' betekent.
Vandaar dat er gezegd werd "Je bent al zo besmet met hoe de term debunken misbruikt wordt door complotaanhangers", want jij hanteert hun (verkeerde) uitleg van 'debunken', en je weet dus duidelijk niet wat het daadwerkelijk betekent.
quote:
en zo te lezen ben jij een wijs persoon.
Daarom doe ik m'n best om mensen met wat minder intellectuele bagage als jij uit te leggen hoe dingen werken !
zzz
  woensdag 10 september 2008 @ 16:18:20 #69
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_61526373
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:54 schreef bloedhond het volgende:

[..]

heee we hebben hier de nieuwe marathonman. een echte doodloper. ik geloof in nix maar jij vertelt mij ff hoe ik denk en hoe alles werkt. en zo te lezen ben jij een wijs persoon. [tjonnge wat een @#] ga jij ff snel volksstammen tellen. en dan het liefst met een vuilniszak over je hoofd. dit zijn nu van die dingen wat ik nu jammer vind. maarja.
Zoveel tekst en dan toch op geen enkele manier inhoudelijk ingaan op de reactie waarop je poogt te reageren.
  woensdag 10 september 2008 @ 19:43:12 #70
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_61531671
Ik ben een debunker. Ik ga niet teveel in op waarom en over hoe en wat, alleen eventjes kort.

Ik ben debunker en ook atheïst. Ik geloof niet in fabels waar geen hard bewijs in is gevonden in alle afgelopen jaren. Zo zijn profeten ook niet vaak genoemd door echte wetenschappers van vroeger in dezelfde tijd dat dezen leefden, die waren vaak episch gemaakt zo'n 100 jaar erna en bovendien zijn de meeste abrahamse geloven allemaal van de Egyptenaren afgeleid (zie de docu: Zeitgeist op google video gratis)

Zo vind ik ook dat mensen tegenwoordig de meest uiteenlopende bagger verhalen verspreiden over fucking onzin zoals: "2012, reptilians, morphers, zwarte gaten die ons opslikken, verborgen PLANETEN die tegen ons aanknallen, de apocalypse (die blijkbaar elk jaar zowat wordt uitgestippeld, maar uiteindelijk niets is), chemtrails om de bevolking dom te houden, New World Order"

Echt, als ik dit soort mensen tegenkom wuif ik ze weg en als ze door blijven gaan krijgen ze een stomp in de pens, wat ze blijkbaar hebben of juist volkomen mager zijn, omdat ze toch íets met hun tijd moeten doen die ze achter hun computertje spenderen.
pi_61539757
Als mijn kennis het toelaat debunk ik maar wat graag onzinnige verhalen. Ik zie ook niet in hoe en waarom iemand debunken als negatief zou bestempelen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61540381
quote:

earth is growing.

We komen dichter bij de zon, daarom wordt het warmer op aarde.

*plant palmboom, koud bier en nootjes*
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_61569085
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:53 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Zeg pannekoek, je zei zelf :
[..]

En dat is leuk, maar dat is niet wat 'debunken' betekent.
Vandaar dat er gezegd werd "Je bent al zo besmet met hoe de term debunken misbruikt wordt door complotaanhangers", want jij hanteert hun (verkeerde) uitleg van 'debunken', en je weet dus duidelijk niet wat het daadwerkelijk betekent.
[..]

Daarom doe ik m'n best om mensen met wat minder intellectuele bagage als jij uit te leggen hoe dingen werken !
intellectuele bagage? zo jij schat je zelf hoog in. ik heb altijd begrepen dat debunkers dat betekende. maar jij weet het dus beter. nou gooi maar op meneer de intellectueel.
pi_61569148
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:18 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Zoveel tekst en dan toch op geen enkele manier inhoudelijk ingaan op de reactie waarop je poogt te reageren.
hoe kan ik nou inhoudelijk ingaan op zo reactie. dit slaat nergens op. maarja dat is jou mening. en die vind ik best. jesus loves you.

[ Bericht 13% gewijzigd door bloedhond op 12-09-2008 09:17:16 ]
pi_61569542
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 08:41 schreef bloedhond het volgende:

[..]

intellectuele bagage? zo jij schat je zelf hoog in. ik heb altijd begrepen dat debunkers dat betekende. maar jij weet het dus beter. nou gooi maar op meneer de intellectueel.
Dan heb je het dus verkeerd begrepen.
Verder is natuurlijk overduidelijk dat dit een trolltopic gezien jouw reacties.
pi_61569876
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:10 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dan heb je het dus verkeerd begrepen.
Verder is natuurlijk overduidelijk dat dit een trolltopic gezien jouw reacties.
ja tuurlijk hier wordt ik wat wijzer van. bedankt man. jij weet dus wie debunkers zijn. en wie niet?

[ Bericht 3% gewijzigd door bloedhond op 12-09-2008 09:45:34 ]
pi_61570153
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:29 schreef bloedhond het volgende:

[..]

ja tuurlijk hier wordt ik wat wijzer van. bedankt man.
Je hebt inmiddels wel duidelijk gemaakt dat jij helemaal niet wijzer wilt worden.
pi_61570157
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 08:41 schreef bloedhond het volgende:

[..]

Even afstappend van de hoeveel bagage die je bij je draagt, wat jij dacht dat debunker betekende is simpelweg fout. Bunk is of steeds een bestaand Engels woord, nog steeds gebruikt in het dagelijkse leven. En bunk betekent nu eenmaal onzin. Een debunker is dus iemand die onzin ontzenuwd. Daar kun je niet om heen.
Jouw definitie is vooral door de complotvoorstanders verzonnen om hun tegenstanders in een negatief daglicht te stellen, net zoals complottheorist tegenwoordig staat voor een aluminium hoedjes dragende UFo nut, terwijl ook die kreet op een redelijk normale ontstaan is.
C. Sagan
  vrijdag 12 september 2008 @ 09:52:32 #79
31101 _Led_
pi_61570360
Hou maar op, het is inmiddels vele malen uitgelegd wat 'debunken' wel inhoudt, maar daar gaat het hem helemaal niet om.
Hij wil gewoon de kaart "Nou pffff je moet niet denken dat je beter bent dan ik omdat je meer weet" opspelen, meer niet.
zzz
pi_61582358
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:00 schreef Sno0ze het volgende:

[..]

Benaderd?

Gast, je wordt als illuminati geboren of niet....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')