abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 01:42:06 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60566424
De Verenigde Staten van Amerika

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 302 Miljoen inwoners (Schatting Juni 2007)
Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President George W. Bush (Tot 20 Januari 2009)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 4 November 2008.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.


Vlag



Kaart:




Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in Los Angeles
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

    In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

    Immigratie en Officiële instanties:

    United States Citizenship & Immigration Services

    Department of State
    Overzicht van alle DMV\\\'s voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

    Handige websites voor het leven in de VS

    CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.


    Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

    Vorige delen:

    Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
    Verenigde Staten van Amerika Deel 5
    Verenigde Staten van Amerika Deel 6
    Verenigde Staten van Amerika Deel 7
    Verenigde Staten van Amerika Deel 8

    Hier verder!
  • Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60566996
    w00t FiPo.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_60567650
    maartena, ik denk dat wij toch in een wat andere klasse naar auto's kijken. Ik kijk in de klasse 'rammelbakken die nog een 40.000 km meegaan', daarvoor is het niet de moeite waard naar een dealer te gaan denk ik. Ik zoek het meer op Craigslist; met gezond boerenverstand kun je daar prima auto's kopen; Corolla's en Civic uit 96 met 120k op de teller, dat werk. Het is met de huidige euro stand inderdaad erg verleidelijk toch meer geld uit te geven maar dat heb ik al te vaak gedaan dus ik probeer met nu in te houden.

    $30 voor 10 VINs checken is trouwens de moeite waard, mee eens.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_60567721
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 04:35 schreef Shivo het volgende:
    maartena, ik denk dat wij toch in een wat andere klasse naar auto's kijken. Ik kijk in de klasse 'rammelbakken die nog een 40.000 km meegaan', daarvoor is het niet de moeite waard naar een dealer te gaan denk ik. Ik zoek het meer op Craigslist; met gezond boerenverstand kun je daar prima auto's kopen; Corolla's en Civic uit 96 met 120k op de teller, dat werk. Het is met de huidige euro stand inderdaad erg verleidelijk toch meer geld uit te geven maar dat heb ik al te vaak gedaan dus ik probeer met nu in te houden.

    $30 voor 10 VINs checken is trouwens de moeite waard, mee eens.
    Groot gelijk. Mensen die auto's bij een dealer kopen laten zich genadeloos nemen, ook al "denken" ze een goede deal te krijgen. En al helemaal als ze een nieuwe auto kopen. Ach ja, a fool and his money are soon parted. Met een beetje verstand koop je bij een particulier of kleine garage een tweedehansje dat zo goed als nieuw is; het scheelt je duizenden t.o.v. dezelfde auto bij een dealer en nog eens het dubbele daarvan wanneer het geen nieuwe is. Met een goede carfax, een testrit en evt. een inspectie weet je net zoveel.

    Mijn daily driver kostte 2000$ en rijdt al vier jaar als een zonnetje.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 05:42:20 #5
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60567746
    Ik heb m'n gedrocht wel bij een dealer vandaan, mede omdat er nog garantie op zat en het een goede deal was. Echter, ik laat wel steeds door een kleine garage de nodige beurten doen. Die vertrouw ik wat beter.

    En aangezien ik twee linkerhanden heb wat betreft auto's ben je dan nog verder van huis. M'n vrouw leerde mij een luchtfilter te vervangen. Zo erg is het dus.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 06:35:44 #6
    58039 Domai
    heeft slaap nodig
    pi_60567838
    Nog circa 6 weken voor ik terugkeer naar Nederland, zit nu sinds begin April in Mesa, Arizona, naast Phoenix.
    Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 08:37:28 #7
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60568398
    TVP, binnenkort overwinteren in Maine
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:03:38 #8
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_60568651
    En ook TVP: binnenkort naar St. Louis.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:34:12 #9
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_60569032
    Ik heb tijdens m'n stage ook een auto via craigslist gekocht. Een 20 jaar oude Audi voor 600 dollar. Ding was nog redelijk. Na een proefritje weet je wel een beetje hoe hij rijd. Voordeel bij mij was dat ik hem nog maar 2 maanden nodig had ofzo. Ben ermee naar Vegas geweest en heb er nog heel wat mee rond gescheurd. Heb er in die 2 maanden alleen verder helemaal niks aan gedaan, en denk dat er uiteindelijk toch iets mis was met de versnellingsbak. Maar heb em toch nog voor 800 weten te verkopen... gratis auto gereden!
    (trouwens gewoon van een particulier gekocht)

    Als je naar degene die de auto aanbied een paar gerichte vragen stuurt weet je trouwens ook al snel om wat voor iets het gaat en of het een beetje te vertrouwen is.

    Ding was echt de shit

    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
    pi_60569338
    Ook een TVP. Zondag al vliegen naar NY en dan naar Flint
    pi_60570273
    TVP.........
    pi_60570397
    Teepeevee
    pi_60571994
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 22:58 schreef Xith het volgende:

    [..]

    *Voor de USA krijg je geen subsidie behalve van de IB groep, en in San Francisco moet je denken aan 900 USD/m voor een kamer bij een particulier. En op campus is nog meer in San Fran...
    op campus in Frisco is bijna onbetaalbaar en dan deel je ook nog eens een slaapkamer
    Ik betaalde particulier 750 inc. en meeste van mijn vrienden betaalden ook rond de 700-800 dollar.

    tevens ik wil Terug Vliegen Post
    hmmmm....WAT???
    pi_60573120
    tvp gaat toch weer eens polsen bij zijn vriendin of ze ook wil emigreren naar Amerika.
    Misschien eerst een jaar proberen ofzo...
    pi_60575118
    M'n vriendin is de 14e jarig. Ik heb al wat cadeau's opgestuurd, maar nu ben ik nog van plan om bloemen te sturen via FTD. Zijn dat een beetje OK bloemen? Misschien zijn er nog andere online bloemen verstuur diensten die goed zijn, deze kwam ik bij toeval tegen en meer ken ik er dus niet.

    Tevens een verkapte TVP, ja. .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:46:30 #16
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60577811
    Ik zou chocola laten bezorgen in plaats van bloemen. Ik heb enkele malen bloemen laten bezorgen, maar ze gebruiken dan altijd een lokale bloemist die voor dat soort akkefietjes de oudste bloemen gebruikt, want jij ziet ze toch niet. - ook bloemen die wij bezorgt kregen waren meestal van matige kwaliteit, en als ik dan hoor wat mijn schoonbroer ervoor betaalde..... Dit is geen Nederland
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60579582
    Zeg, ik zat net even in de atlas te kijken, waar ik allemaal bij in de buurt ga wonen etc, en gewoon de rest van de staten. En wou was ik aan het kijken bij Maine, en ik kon nergens de hoofdstad ontdekken. Heeft Maine geen hoofdstad ofzo? Lijkt me sterk.
    pi_60579754
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 15:46 schreef maartena het volgende:
    Ik zou chocola laten bezorgen in plaats van bloemen. Ik heb enkele malen bloemen laten bezorgen, maar ze gebruiken dan altijd een lokale bloemist die voor dat soort akkefietjes de oudste bloemen gebruikt, want jij ziet ze toch niet. - ook bloemen die wij bezorgt kregen waren meestal van matige kwaliteit, en als ik dan hoor wat mijn schoonbroer ervoor betaalde..... Dit is geen Nederland
    Ik weet het, ik schrok wel van de prijs van sommige boeketten.

    Chocola is een leuk idee, alleen weet ik niet of het zo slim is om dat te laten sturen gezien het weer. Ik weet dat keten genaamd Lush (zeep, shampoo en andere lichaamsverzorgingsproducten op natuurlijke basis) waarschuwt dat in de zomermaanden hun vaste (als in, niet vloeibare) producten mogelijk niet in hun oorspronkelijke vorm aan kunnen komen. Dat zou met chocolade mogelijk ook wel eens kunnen gebeuren en dat zou ook zonde zijn. . Maar goed, bedankt voor de tip. .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_60579822
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 17:05 schreef carmiie het volgende:
    Zeg, ik zat net even in de atlas te kijken, waar ik allemaal bij in de buurt ga wonen etc, en gewoon de rest van de staten. En wou was ik aan het kijken bij Maine, en ik kon nergens de hoofdstad ontdekken. Heeft Maine geen hoofdstad ofzo? Lijkt me sterk.
    Jawel, Augusta. Maar dat is niet zo'n grote stad, heeft zo'n 10.000 inwoners geloof ik. Maine heeft überhaupt niet zoveel inwoners, wel mooie ongerepte natuur.
    אין מקום כמו ארץ ישראל
    pi_60579874
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 17:16 schreef Nam_Soldier het volgende:

    [..]

    Jawel, Augusta. Maar dat is niet zo'n grote stad, heeft zo'n 10.000 inwoners geloof ik. Maine kent überhaupt niet zoveel inwoners, wel mooie ongerepte natuur.
    Aaahh, vandaar, het is dus gewoon te klein voor op de kaart. Ik vond het al zo raar.
    pi_60580015
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 17:18 schreef carmiie het volgende:

    [..]

    Aaahh, vandaar, het is dus gewoon te klein voor op de kaart. Ik vond het al zo raar.
    Waarschijnlijk veel te klein om op te vallen.
    Waar ga je precies wonen dan? Ik neem aan in de buurt van Portland?
    אין מקום כמו ארץ ישראל
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 17:39:22 #22
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60580318
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:34 schreef Pat-man het volgende:

    [ afbeelding ]
    Whehe, gave oude bak.

    Ik zag de meneer met de T-Ford gisteren weer rijden. Prachtig, een van de eerste modellen schat ik.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_60580551
    Ik kijk nu naar Corolla's en dergelijke, maar je ziet ook veel van de grote Amerikaanse bakken (type Town Car) voor weinig geld. Ik weet ook wel dat dat snel einde oefening is, maar het lijkt ook wel weer tof om even in zo'n slee rond te cruisen
    Jesus saves but death prevails.
    pi_60580827
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 17:25 schreef Nam_Soldier het volgende:

    [..]

    Waarschijnlijk veel te klein om op te vallen.
    Waar ga je precies wonen dan? Ik neem aan in de buurt van Portland?
    Nou, ik ga niet in Maine wonen, maar in Flint, MI... Maar ik was met een vriendin aan het kijken naar alle hoofdsteden, omdat we van bijna allemaal dachten dat ze ergens anders lagen. En toen zag ik dat de hoofdstad van Maine er niet op stond
    pi_60581540
    Ik hoop eind september/begin oktober voor 9 maanden naar Destin, Florida te verhuizen en daar te gaan werken. Nu heb ik dus een Social Security Number nodig, ik heb het formulier gedownload en ingevuld, alleen ze willen ook een identiteisbewijs.

    Op zich logisch, maar een kopie accepteren ze niet. Ze willen het bewijs zelf, of "copies certified by the custodian of the record" (geen idee wat dat inhoudt). Nu heb ik een Amerikaans paspoort (en dus ook het Amerikaans staatsburgerschap), maar die stuur ik liever niet op. Ten eerste omdat ik vrijdag op vakantie ga en dat paspoort nodig heb (buiten EU en heb geen Nederlands paspoort), maar vooral omdat, mocht dat ding kwijtraken, ik een groot probleem heb. Ik stuur dus liever niet dat ding op, maar dat zou betekenen dat ik pas een Social Security Card aan kan vragen als ik daar ben. Is er geen andere optie ?
    Studeren in the States: My Destiny
    pi_60582800
    Wachten tot je daar bent? Het hele proces duurde in mijn geval vier weken.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_60583296
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 04:35 schreef Shivo het volgende:
    maartena, ik denk dat wij toch in een wat andere klasse naar auto's kijken. Ik kijk in de klasse 'rammelbakken die nog een 40.000 km meegaan', daarvoor is het niet de moeite waard naar een dealer te gaan denk ik. Ik zoek het meer op Craigslist; met gezond boerenverstand kun je daar prima auto's kopen; Corolla's en Civic uit 96 met 120k op de teller, dat werk. Het is met de huidige euro stand inderdaad erg verleidelijk toch meer geld uit te geven maar dat heb ik al te vaak gedaan dus ik probeer met nu in te houden.

    $30 voor 10 VINs checken is trouwens de moeite waard, mee eens.
    Wat mij betreft was het de $30 waard. Ik zit in een iets hogere prijsklasse, maar wilde op een Hollandse manier toch zoveel mogelijk waar voor m'n geld. Was op zoek naar een Audi A6; heb er uiteindelijk een via een auction op de kop getikt, $4000 goedkoper dan de dealer op de hoek, met 30000 mijl minder op de teller en een jaar jonger. Moest wel de banden vervangen (dure hobby, $700).
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_60588876
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 19:45 schreef Shivo het volgende:
    Wachten tot je daar bent? Het hele proces duurde in mijn geval vier weken.
    Dan zit ik daar een maand zonder zekerheid of vervoer. Ik heb geen auto, want om die te kopen moet je een SSN hebben en huren is veel te duur. Ik heb geen werk, omdat die ook een SSN willen. Sterker nog, pas als ik een SSN heb, kan ik solliciteren. Dan heb ik dus nog geen baan...

    Nee, als het echt niet anders kan en ik moet mijn paspoort overseas op gaan sturen dan regel ik het daar wel, maar het liefst wil ik die kaart hebben voor ik daar heen ga.
    Studeren in the States: My Destiny
      woensdag 6 augustus 2008 @ 01:07:24 #29
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60590804
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 23:48 schreef MeScott het volgende:
    Dan zit ik daar een maand zonder zekerheid of vervoer. Ik heb geen auto, want om die te kopen moet je een SSN hebben en huren is veel te duur. Ik heb geen werk, omdat die ook een SSN willen. Sterker nog, pas als ik een SSN heb, kan ik solliciteren. Dan heb ik dus nog geen baan...

    Nee, als het echt niet anders kan en ik moet mijn paspoort overseas op gaan sturen dan regel ik het daar wel, maar het liefst wil ik die kaart hebben voor ik daar heen ga.
    http://amsterdam.usconsulate.gov/social_security3.html
    http://www.socialsecurity.gov/foreign/index.html

    Het lijkt erop dat je met de hele handel naar het Consulaat kan (wel dus eerst naar Dublin bellen blijkbaar), alwaar ze de "echtheid" van je paspoort kunnen nagaan, en zodoende het formulier kunnen doorsturen als "goedgekeurd", en krijg je je kaart gewoon thuis gestuurd (of moet je em ophalen bij het Consulaat).

    Paspoort opsturen zou ik nooit doen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 6 augustus 2008 @ 01:38:45 #30
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_60591210
    tvp
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_60591281
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 01:42 schreef maartena het volgende:
    De Verenigde Staten van Amerika

    Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
    Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
    Inwoneraantal: 302 Miljoen inwoners (Schatting Juni 2007)
    Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
    Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
    [knip]
    Ik wist trouwens niet dat er zoveel officiële Frans- en Duitstaligen in de VS woonden.
    Welke gebieden betreft dat?
     FR
    pi_60591528
    Even voor de volledigheid:

    hier een side-topic met enige uitleg van Maartena over het " Auto kopen in Amerika ".
     FR
    pi_60591652
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 18:41 schreef MeScott het volgende:
    Ik hoop eind september/begin oktober voor 9 maanden naar Destin, Florida te verhuizen en daar te gaan werken.
    Alvast welkom in de panhandle. Weet je al in wat voor richting je werk wil zoeken? Waarom Destin, het is niet bepaald een groot dorp.
    pi_60592103
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 02:04 schreef Bora-Bora het volgende:
    Even voor de volledigheid:

    hier een side-topic met enige uitleg van Maartena over het " Auto kopen in Amerika ".
    Die is door static dicht geknikkerd. Hierbij maartena's post met een boel uitleg over het verkrijgen van een rijbewijs.
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 02:40 schreef maartena het volgende:
    In principe moet je de volgende dingen regelen:

    1) SSN Nummer. Dit kan middels http://www.ssa.gov - Aangezien je Amerikaans staatsburger bent, en je zelf al aangeeft een SSN Nummer te hebben, hoef je alleen maar een nieuw kaartje aan te vragen, en dat kan vrij gemakkelijk door een formuliertje in te sturen. Volgens mij sturen ze het zelfs op naar Nederland, zo niet dan doe je dat zodra je een Amerikaans adres hebt/weet.

    2) Zodra je een SSN Nummer hebt, kun je in de VS naar de DMV (Department of Motorvehicles) voor een "Driver Permit". Dit is nog geen rijbewijs, maar met een "Driver Permit" kun je een auto kopen, en belangrijker: laten verzekeren. - Je kunt namelijk geen examen doen in een onverzekerde auto. LET OP: Een "Driver Permit" wordt verstrekt aan mensen die geen rijbewijs hebben, en er moet verplicht iemand meerijden die ouder is dan 21 EN in bezit van Amerikaans rijbewijs tijdens het hebben van een "Driver Permit". Even een vriendje uitzoeken dus. (*)

    3) Zodra je een auto hebt gekocht, EN hebt laten verzekeren, kun je terug naar de DMV voor je rijbewijs. Je dient opnieuw theorie examen te doen, gevolgd door een rijtest. Deze is pak-em-beet vergelijkbaar met Nederland, dwz je rijdt wat rond door de stad, keertje achteruit inparkeren, ook echt STOPPEN voor een STOP bord, etc. Je kunt als je het slim planned de theorie en praktijk op dezelfde dag of op de navolgende dag inplannen, en de kosten bedragen ergens tussen de $20 en $40 totaal (inclusief praktijk examen) afhankelijk per staat. Als je slaagt, krijg je per direct een rijbewijs mee dat drie maanden geldig is, en je echte, plastic kaartje wordt binnen 3 maanden naar je Amerikaanse adres opgestuurd. Je Nederlandse rijbewijs blijft gewoon geldig natuurlijk.


    (*) Om het "vriendje-nodig-van-21-met-Amerikaans-rijbewijs" probleem te omzeilen, kun je ook examen doen in een verzekerde HUUR auto. Je rijdt dan met je Nederlandse rijbewijs legaal naar de DMV toe, alwaar je examen doet. Het enige probleem is wel dat er NAUWELIJKS of GEEN verhuurbedrijven zijn die ONDER de 21 een auto verhuren. (Er zijn er wel WAT geloof ik...) Onder de 25 is al problematisch, maar kan vaak wel met jonge-bestuurders-toeslag. Je zult hiervoor dus zelf al 21 moeten zijn. - Je zou ook "op de gok" kunnen rondrijden in een auto natuurlijk, maar je bent grondig de lul als je aangehouden wordt en er zit niet iemand van 21 of ouder naast je als je een "Driver Permit" hebt en nog geen Driver License.


    Hoe ik aan deze kennis kom? Ben zelf op mijn 28e verhuisd naar de VS, met mijn Amerikaanse vrouw, en heb ongeveer de bovenstaande procedure doorlopen. Mijn vrouw was (allang) boven de 21, en kon dus dienen als bijrijder voor mijn "Driver Permit". Examen gedaan, etc.... in principe had ik van de dag dat ik voet zette op Amerikaanse bodem, alles binnen twee weken geregeld. Op 11 April 2002 emigreerde ik officieel, met alle juiste papieren, een goede week later had ik een SSN kaart, meteen alles geregeld bij de DMV, auto gekocht, en eind April had ik alles voor elkaar. In de tussentijd mocht ik overigens gewoon rondrijden met mijn Nederlandse rijbewijs in de auto van een familielid.
    Ik heb zelf vorige week de theorie test gehaald zonder enige studie. De vragen gaan met name over dingen die niet mogen en wat voor boete daar op staat; met wat logisch nadenken heb je al de helft van de 20 vragen goed. Deze week volgt het praktijk examen, naar ik mij heb laten vertellen niet meer dan een rondje om de plaatselijke supermarkt.

    Nu ben ik zelf dus ook op zoek naar een auto, en daar gebruik ik Craigslist. Ook hier geldt dat met wat gezond verstand een goede deal te sluiten is, maar enige voorzichtigheid is wel geboden. Iets wat te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat vaak ook.

    Op Carfax.com kun je aan de hand van een Vehicle Identification Number (VIN) de onderhoudshistorie en kilometerstand van een auto checken, vergelijkbaar met de Nationale Auto Pas. 10 VINs checken kost $30; in sommige advertenties op Craigslist wordt ie erbij vermeld.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Shivo op 06-08-2008 03:34:07 ]
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 03:34:52 #35
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60592146
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 01:43 schreef Bora-Bora het volgende:
    Ik wist trouwens niet dat er zoveel officiële Frans- en Duitstaligen in de VS woonden.
    Welke gebieden betreft dat?
    Franstalig voornamelijk in Louisiana (Overgebleven van de Franse kolonies), en Maine (grenst aan Quebeq)
    Duitstalig voornamelijk in Pennsylvania en Ohio, overgebleven van Duitse kolonisten, vaak in "Amish" gebieden.

    Het aantal Franstaligen bedraagt trouwens bijna 1,6 miljoen, en tevens zijn er nog een miljoen Amerikanen die Italiaans spreken. Ook Pools en Grieks komen nog vaak voor als eerste taal, deze laatste drie groepen immigranten zijn met name in de jaren 20 en 30 massaal naar de VS gekomen, en de oudere generatie spreekt die talen nog.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60592219
    Trouwens, als iemand nog wat info heeft over de kosten van verzekeringen en belastingen dan is dat ook welkom.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_60592441
    Vergeet overigens ook de blue book niet. Kun je snel genoeg zien of de vraagprijs te hoog is of niet.
    pi_60594444
    Nam_Soldier, waar in Nam had je gezeten!!!-alvast thanks.
    " Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
    There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
    You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
    pi_60595846
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 10:00 schreef LOCALMOTION het volgende:
    Nam_Soldier, waar in Nam had je gezeten!!!-alvast thanks.
    Een jaartje in Quang Tri (dichtbij de grens tussen Noord en Zuid-Vietnam) met de 173e Airborne. Eerst die bloederige slag bij Dak To en daarna Khe Sanh, het was me het jaartje wel.
    אין מקום כמו ארץ ישראל
    pi_60596433
    Zat je er ook in de periode van My Lai ?
    pi_60599631
    quote:
    (*) Om het "vriendje-nodig-van-21-met-Amerikaans-rijbewijs" probleem te omzeilen, kun je ook examen doen in een verzekerde HUUR auto. Je rijdt dan met je Nederlandse rijbewijs legaal naar de DMV toe, alwaar je examen doet. Het enige probleem is wel dat er NAUWELIJKS of GEEN verhuurbedrijven zijn die ONDER de 21 een auto verhuren. (Er zijn er wel WAT geloof ik...) Onder de 25 is al problematisch, maar kan vaak wel met jonge-bestuurders-toeslag. Je zult hiervoor dus zelf al 21 moeten zijn. - Je zou ook "op de gok" kunnen rondrijden in een auto natuurlijk, maar je bent grondig de lul als je aangehouden wordt en er zit niet iemand van 21 of ouder naast je als je een "Driver Permit" hebt en nog geen Driver License.
    Als je al een Nederlands rijbewijs hebt kan je ook eerst naar de DMV gaan en je theorie doen. Dan krijg je een Temporary drivers license ipv een Driver Permit, hierbij heb je dan ook niet de eis dat er een vriendje van 21 met een amerikaans rijbewijs naast je moet zitten. Daarmee mag je gewoon alleen in een auto rondrijden. Die dingen zijn ongeveer 2 maanden geldig en geven je dus genoeg tijd om een auto te regelen en je praktijkexamen te doen. (zo heb ik het gedaan)

    een auto huren voor een rijbewijs is praktich onmogelijk. Als je met een huurauto een rijexamen wil doen wil de DMV een verklaring zien van het huurbedrijf dat ze je toestaan de auto voor het rijexamen te gebruiken. Ik heb echter geen verhuurbedrijf kunnen vinden die mij dat toestond (verzekering gezeik enzo).
    hmmmm....WAT???
    pi_60601421
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 03:28 schreef Shivo het volgende:

    Die is door static dicht geknikkerd.
    Yep, weet ik, vandaar de vermelding.
    quote:
    Hierbij maartena's post met een boel uitleg over het verkrijgen van een rijbewijs.
    Maar je hebt eigenlijk ook wel gelijk ook: een quote is veel handiger!
     FR
    pi_60601954
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 03:34 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Franstalig voornamelijk in Louisiana (Overgebleven van de Franse kolonies), en Maine (grenst aan Quebeq)
    Duitstalig voornamelijk in Pennsylvania en Ohio, overgebleven van Duitse kolonisten, vaak in "Amish" gebieden.

    Het aantal Franstaligen bedraagt trouwens bijna 1,6 miljoen, en tevens zijn er nog een miljoen Amerikanen die Italiaans spreken. Ook Pools en Grieks komen nog vaak voor als eerste taal, deze laatste drie groepen immigranten zijn met name in de jaren 20 en 30 massaal naar de VS gekomen, en de oudere generatie spreekt die talen nog.
    Okee, interessant. Bedankt voor de uitleg.

    Gek genoeg is de aanwezigheid van Italiaans- en Poolstaligen eigenlijk beter bekend dan die van Frans-en Duitstaligen!
     FR
      woensdag 6 augustus 2008 @ 17:18:17 #44
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_60604467
    Morgen naar het consulaat ! Alles check dubbel check triple check - het moet goed zijn. Twee uur van tevoren aanwezig zijn moet te doen zijn.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 17:35:12 #45
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60604824
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 15:26 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Okee, interessant. Bedankt voor de uitleg.

    Gek genoeg is de aanwezigheid van Italiaans- en Poolstaligen eigenlijk beter bekend dan die van Frans-en Duitstaligen!
    Van de Amish is toch wel bekend dat ze Duits praten, van het Frans wist ik ook niet
    pi_60604895
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 17:18 schreef Inkomen het volgende:
    Morgen naar het consulaat ! Alles check dubbel check triple check - het moet goed zijn. Twee uur van tevoren aanwezig zijn moet te doen zijn.
    Waarom zo veel van te voren? Ze laten je geen minuut eerder binnen dan dat je de afspraak hebt, sta je daar buiten voor dat onvriendelijke hek te wachten.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_60605632
    Als je een beetje laat bent is het ook geen probleem, bij mij niet iig, ik moest om 08.25 op het consulaat zijn en ik was er om 9.00, de tram reed om vanwege een technische stoing en kwam toen ook nog eens vast te staan achter een defecte tram, maar ze lieten me gewoon binnen en zeiden dat het niet erg was, maar dat kan ook zijn omdat het zo vroeg was.

    Maar het is natuurliik het beste om gewoon op tijd te komen.

    [ Bericht 8% gewijzigd door carmiie op 06-08-2008 18:39:26 ]
      woensdag 6 augustus 2008 @ 18:29:45 #48
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_60605827
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 17:38 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Waarom zo veel van te voren? Ze laten je geen minuut eerder binnen dan dat je de afspraak hebt, sta je daar buiten voor dat onvriendelijke hek te wachten.
    Is dat zo? Ik dacht dat je júist geruime tijd voor je afspraak aanwezig moest zijn i.v.m. wachttijden. Maar die wachttijden beginnen dus vanáf je afspraaktijd?
    pi_60606099
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 18:29 schreef Inkomen het volgende:

    [..]

    Is dat zo? Ik dacht dat je júist geruime tijd voor je afspraak aanwezig moest zijn i.v.m. wachttijden. Maar die wachttijden beginnen dus vanáf je afspraaktijd?
    Ik heb inmiddels drie keer mogen doen (:')) en mijn ervaring is dat een paar minuten voor je afspraak aanwezig zijn het beste werkt. Ze laten je niet eerder binnen. Wel op tijd zijn natuurlijk. Het belangrijkste is echter dat je je papieren goed in orde hebt. Nadat je binnen bent duurt het afhankelijk van de drukte een uur tot twee uur voordat je weer buiten staat.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 19:09:10 #50
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_60606639
    Dan denk ik dat ik alsnog de speling (of een kleinere, zeg een uur) aanhoud. Ik moet immers wel vanuit het noorden komen & heb geen zin om door een lullige vertraging waar dan ook - grotere kans op zo'n lang traject - te laat te komen.

    Er moet vast wel iets in de omgeving van het consulaat zijn waar ik mij in de tussentijd kan vermaken .
    pi_60606916
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 19:09 schreef Inkomen het volgende:
    Dan denk ik dat ik alsnog de speling (of een kleinere, zeg een uur) aanhoud. Ik moet immers wel vanuit het noorden komen & heb geen zin om door een lullige vertraging waar dan ook - grotere kans op zo'n lang traject - te laat te komen.

    Er moet vast wel iets in de omgeving van het consulaat zijn waar ik mij in de tussentijd kan vermaken .
    Bibliotheek. Daar heb ik heel wat uurtjes gezeten.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_60607003
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 19:09 schreef Inkomen het volgende:
    Er moet vast wel iets in de omgeving van het consulaat zijn waar ik mij in de tussentijd kan vermaken .
    Je kunt even naar binnen glippen bij het stedelijk museum en naar de nachtwacht gaan als je niet in een enorme lange rij moet wachten
    pi_60611374
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 02:17 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Alvast welkom in de panhandle. Weet je al in wat voor richting je werk wil zoeken? Waarom Destin, het is niet bepaald een groot dorp.
    Ik ben ongeveer mijn hele leven op vakantie geweest naar Destin, en het leek me nu wel leuk om daar te gaan werken. Ik hoop in het Sandestin Beach & Resort aangenomen te worden, maar als dat niet lukt wordt het een ander hotel denk ik

    @ Shivo en Vitamine_C: bedankt voor jullie tips, ga ik zeker wat mee doen
    Studeren in the States: My Destiny
      donderdag 7 augustus 2008 @ 00:41:47 #54
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60615005
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 19:09 schreef Inkomen het volgende:
    Er moet vast wel iets in de omgeving van het consulaat zijn waar ik mij in de tussentijd kan vermaken .
    Rijksmuseum, Van Gogh Museum, gewoon lekker banjeren op het Museumplein.... en de tram stopt zo goed als voor de deur, dus je kunt ook met 10 minuten in het centrum zitten.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 7 augustus 2008 @ 16:40:51 #55
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60631459
    Bah, kutweer hier.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_60632752
    Komende zondag Nederland - Verenigde Staten op de Olympische Spelen. Voor wie gaan we juichen?
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 7 augustus 2008 @ 17:48:42 #57
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60632897
    Voetbal op de OS. Ik pas.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_60633455
    Die hele OS kunnen me gestolen worden. Ik heb de indruk dat de Spelen veel aan waarde verliezen als je ouder bent dan de gemiddelde atleet.

    * lyrebird nadert de 35...
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_60635041
    Jeetje Lyrebird, over 5 jaar ben je al weer 40, en dan 10 jaar en je bent 50 jaar oud!
    pi_60635468
    quote:
    Op donderdag 7 augustus 2008 19:30 schreef Xith het volgende:
    Jeetje Lyrebird, over 5 jaar ben je al weer 40, en dan 10 jaar en je bent 50 jaar oud!
    Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh!!!!

    * Lyrebird was zich niet bewust van het feit dat hij zo snel zo oud werd.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 7 augustus 2008 @ 20:06:10 #61
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60635776
    Daar dacht ik pas nog aan: Vroeger waren mijn 'sporthelden' ouder dan ik, nu ben ik vaker ouder.

    En ik krijg juist steeds meer interesse in de Amerikaanse sporten. Ook omdat je het hier natuurlijk op de voet kan volgen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_60636536
    Go Curt Schilling
    Jesus saves but death prevails.
    pi_60636649
    quote:
    Op donderdag 7 augustus 2008 20:45 schreef Shivo het volgende:
    Go Curt Schilling
    En juist vandaag vergeten we natuurlijk Brett Favre niet!

    Frank Caliendo as John Madden over Brett Favre.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 7 augustus 2008 @ 22:51:57 #64
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_60639709
    En toen stond ik al om 14.10 buiten (afspraak om 14.00). Visum begin volgende week in de bus.

    Nu als een gek gaan slapen, want doodop.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Inkomen op 07-08-2008 23:57:24 ]
    pi_60645594
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 19:09 schreef Inkomen het volgende:

    Er moet vast wel iets in de omgeving van het consulaat zijn waar ik mij in de tussentijd kan vermaken .
    Tegenover het consulaat zit een lagere school. Kom op tijd en je kunt meewaarig je hoofd schudden bij het zien van een zee aan hoofddoekjes en dons snorretjes. De dag dat ik in de ijzige kou twee uur voor dat hek moest wachten en alle tijd had om dat aan te zien, was de dag dat mijn besluit om Nederlandistan te verlaten voor de zoveelste keer bevestigd werd als zijnde de juiste. Allahu akbar!
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:48:52 #66
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60646169
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 07:37 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Tegenover het consulaat zit een lagere school. Kom op tijd en je kunt meewaarig je hoofd schudden bij het zien van een zee aan hoofddoekjes en dons snorretjes. De dag dat ik in de ijzige kou twee uur voor dat hek moest wachten en alle tijd had om dat aan te zien, was de dag dat mijn besluit om Nederlandistan te verlaten voor de zoveelste keer bevestigd werd als zijnde de juiste. Allahu akbar!
    heb jij ook zo'n geel ribbon op je auto geplakt met "Support our Troops" en heb je de Amerikaanse vlag buiten hangen?
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:54:18 #67
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60646235
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 07:37 schreef StefanP het volgende:
    Tegenover het consulaat zit een lagere school. Kom op tijd en je kunt meewaarig je hoofd schudden bij het zien van een zee aan hoofddoekjes en dons snorretjes. De dag dat ik in de ijzige kou twee uur voor dat hek moest wachten en alle tijd had om dat aan te zien, was de dag dat mijn besluit om Nederlandistan te verlaten voor de zoveelste keer bevestigd werd als zijnde de juiste. Allahu akbar!
    Jezus man....

    Echt ELKE post van je is anti-Nederland of anti-Europa. Het moet toch echt wel een bijzonder treurig jeugdtrauma voor je geweest moeten zijn, dat wonen in Nederland....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:56:07 #68
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60646263
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 08:48 schreef Blik het volgende:
    heb jij ook zo'n geel ribbon op je auto geplakt met "Support our Troops" en heb je de Amerikaanse vlag buiten hangen?
    Hij woont in Texas. Dat kan niets anders zijn dan deze sticker:



    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:16:52 #69
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60656489
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 08:48 schreef Blik het volgende:

    [..]

    heb jij ook zo'n geel ribbon op je auto geplakt met "Support our Troops" en heb je de Amerikaanse vlag buiten hangen?
    Support out troops, bring them home. Die is dan wel weer leuk als bumpersticker.

    Mensen die een vlag hebben hangen vind ik niks mis mee, vaak zie je ook een combinatie van de VS vlag en van een Europees land. Ja ja, sommige Amerikanen zijn wel degelijk bewust van hun roots.

    Reminds me: Nederlandse vlag meenemen in december als ik weer even naar NL ga.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_60682067
    Zo, dit wordt mijn laatste post vanuit Nederland voor een jaar! Morgen al vliegen! En nou nog de laatste dingetjes pakken. En klaar om te gaan.
    Daaag Nederland
    pi_60682342
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 13:22 schreef carmiie het volgende:
    Zo, dit wordt mijn laatste post vanuit Nederland voor een jaar! Morgen al vliegen! En nou nog de laatste dingetjes pakken. En klaar om te gaan.
    Daaag Nederland
    Heel veel plezier daar! Maar dat zal wel lukken... En hou ons op de hoogte.
    pi_60682459
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 13:22 schreef carmiie het volgende:
    Zo, dit wordt mijn laatste post vanuit Nederland voor een jaar! Morgen al vliegen! En nou nog de laatste dingetjes pakken. En klaar om te gaan.
    Daaag Nederland
    Goeie reis en veel succes!!!
     FR
    pi_60722932
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 08:54 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Jezus man....

    Echt ELKE post van je is anti-Nederland of anti-Europa. Het moet toch echt wel een bijzonder treurig jeugdtrauma voor je geweest moeten zijn, dat wonen in Nederland....
    Inderdaad, want het was en is een kloteland. Intelligente en gemotiveerde mensen worden er in alles tegengewerkt, maar dat verklaart meteen waarom jij nooit snapt waaroverik het heb. Ik weet nog goed hoe ik met een 8+ gemiddeld uitgeloot werd voor een numerus fixus studie, twee jaar op rij, terwijl de sukkeltjes met een zesje die zich voor de 'lol' ook inschreven, ingeloot werden. Om maar een van de vele voorbeelden te noemen. Waarlijk een land van underachievers en zwakkelingen; gedoemd tot uitsterven. De VS is dan ook een verademing.

    En natuurlijk heb ik een vlag van de VS voor m'n huis hangen.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      maandag 11 augustus 2008 @ 08:57:22 #74
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60725113
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 01:34 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Inderdaad, want het was en is een kloteland. Intelligente en gemotiveerde mensen worden er in alles tegengewerkt, maar dat verklaart meteen waarom jij nooit snapt waaroverik het heb. Ik weet nog goed hoe ik met een 8+ gemiddeld uitgeloot werd voor een numerus fixus studie, twee jaar op rij, terwijl de sukkeltjes met een zesje die zich voor de 'lol' ook inschreven, ingeloot werden. Om maar een van de vele voorbeelden te noemen. Waarlijk een land van underachievers en zwakkelingen; gedoemd tot uitsterven. De VS is dan ook een verademing.

    En natuurlijk heb ik een vlag van de VS voor m'n huis hangen.
      maandag 11 augustus 2008 @ 09:31:35 #75
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60725664
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 01:34 schreef StefanP het volgende:
    Inderdaad, want het was en is een kloteland. Intelligente en gemotiveerde mensen worden er in alles tegengewerkt, maar dat verklaart meteen waarom jij nooit snapt waaroverik het heb. Ik weet nog goed hoe ik met een 8+ gemiddeld uitgeloot werd voor een numerus fixus studie, twee jaar op rij, terwijl de sukkeltjes met een zesje die zich voor de 'lol' ook inschreven, ingeloot werden. Om maar een van de vele voorbeelden te noemen. Waarlijk een land van underachievers en zwakkelingen; gedoemd tot uitsterven. De VS is dan ook een verademing.

    En natuurlijk heb ik een vlag van de VS voor m'n huis hangen.


    Maatje van StefanP's oogkleppen: XXXL
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60725801
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 01:34 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Inderdaad, want het was en is een kloteland. Intelligente en gemotiveerde mensen worden er in alles tegengewerkt, maar dat verklaart meteen waarom jij nooit snapt waaroverik het heb. Ik weet nog goed hoe ik met een 8+ gemiddeld uitgeloot werd voor een numerus fixus studie, twee jaar op rij, terwijl de sukkeltjes met een zesje die zich voor de 'lol' ook inschreven, ingeloot werden. Om maar een van de vele voorbeelden te noemen. Waarlijk een land van underachievers en zwakkelingen; gedoemd tot uitsterven. De VS is dan ook een verademing.

    En natuurlijk heb ik een vlag van de VS voor m'n huis hangen.
      maandag 11 augustus 2008 @ 19:54:33 #77
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_60740795
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 01:34 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Inderdaad, want het was en is een kloteland. Intelligente en gemotiveerde mensen worden er in alles tegengewerkt, maar dat verklaart meteen waarom jij nooit snapt waaroverik het heb. Ik weet nog goed hoe ik met een 8+ gemiddeld uitgeloot werd voor een numerus fixus studie, twee jaar op rij, terwijl de sukkeltjes met een zesje die zich voor de 'lol' ook inschreven, ingeloot werden. Om maar een van de vele voorbeelden te noemen. Waarlijk een land van underachievers en zwakkelingen; gedoemd tot uitsterven. De VS is dan ook een verademing.

    En natuurlijk heb ik een vlag van de VS voor m'n huis hangen.
    Jouw ras ook. Want met zo'n plaat voor je kop zie je niet eens een vrachtwagen aankomen...
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
      maandag 11 augustus 2008 @ 20:04:15 #78
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60741170
    Nou goed, kunnen we weer verder?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_60746399
    Yes we can!
     FR
      zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:11:30 #80
    86710 -Splash-
    Ride the world!
    pi_60878297
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 01:34 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Inderdaad, want het was en is een kloteland. Intelligente en gemotiveerde mensen worden er in alles tegengewerkt, maar dat verklaart meteen waarom jij nooit snapt waaroverik het heb. Ik weet nog goed hoe ik met een 8+ gemiddeld uitgeloot werd voor een numerus fixus studie, twee jaar op rij, terwijl de sukkeltjes met een zesje die zich voor de 'lol' ook inschreven, ingeloot werden. Om maar een van de vele voorbeelden te noemen. Waarlijk een land van underachievers en zwakkelingen; gedoemd tot uitsterven. De VS is dan ook een verademing.

    En natuurlijk heb ik een vlag van de VS voor m'n huis hangen.
    Ik weet niet of ik moet lachen of dat ik medelijden met je moet hebben.
    Nederland is alles behalve perfect (je hebt gelijk dat je erg wordt tegengewerkt soms en dat Nederland goed bezig is om alle hoogopgeleiden weg te pesten).... maar America lijkt me soms nog een standje erger (sociaal systeem en vage wetten).

    Desondanks lijkt het me wel ERG leuk om er een 2 jaar te wonen/werken
    Daarom lees ik mee (overigens ben ik net afgestudeerd en wil ik eerst veel ervaring opdoen in Nederland)

    [ Bericht 6% gewijzigd door -Splash- op 16-08-2008 15:19:31 ]
    "Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
    pi_60893799
    quote:
    Op zaterdag 16 augustus 2008 15:11 schreef -Splash- het volgende:
    Ik weet niet of ik moet lachen of dat ik medelijden met je moet hebben.
    Nederland is alles behalve perfect (je hebt gelijk dat je erg wordt tegengewerkt soms en dat Nederland goed bezig is om alle hoogopgeleiden weg te pesten).... maar America lijkt me soms nog een standje erger (sociaal systeem en vage wetten).
    Als linkse malloot is het goed vertoeven in Nederland, maar als je te ver aan de rechter kant zit is de Nederlandse maatschappij een triest schouwspel en een gedoemde mislukking. Niet dat de VS perfect is, verre van, maar hopelijk zal het van Europa's fouten leren als de boel in elkaar stort.
      zondag 17 augustus 2008 @ 09:51:28 #82
    86710 -Splash-
    Ride the world!
    pi_60894685
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 05:47 schreef SeventhWave het volgende:

    [..]

    Als linkse malloot is het goed vertoeven in Nederland, maar als je te ver aan de rechter kant zit is de Nederlandse maatschappij een triest schouwspel en een gedoemde mislukking. Niet dat de VS perfect is, verre van, maar hopelijk zal het van Europa's fouten leren als de boel in elkaar stort.
    Juist vanwege dat soort dingen is er een grotere uitstroom van hoogopgeleide mensen.... en als er nou een instroom was..... maar goed..... de helft haalt het niet eens tot het uitspreken van het woordje werk.....
    "Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
      zondag 17 augustus 2008 @ 10:27:16 #83
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60895234
    quote:
    Op zaterdag 16 augustus 2008 15:11 schreef -Splash- het volgende:
    Ik weet niet of ik moet lachen of dat ik medelijden met je moet hebben.
    StefanP moet je met een korreltje zout nemen.... die is volgens mij vroeger eens in elkaar gestampt door een Marokkaans buurtjochie, en heeft daar zulke jeugdtraumas aan over gehouden dat ie naast Nederland ook meestal Europa haat. Ook binnen de VS haat ie zo'n beetje alle staten, behalve Texas en wat andere rood-gekleurde redneck-staten.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60906159
    quote:
    Op zaterdag 16 augustus 2008 15:11 schreef -Splash- het volgende:
    .... maar America lijkt me soms nog een standje erger (sociaal systeem en vage wetten).
    Als hoger opgeleide heb je daar totaal geen last van. De VS zijn een paradijs voor iemand die meer dan modaal verdient. Een publiek geheim natuurlijk, en het NOS journaal en de kranten doen erg haar best om de VS als een bananenrepubliek af te schilderen. Want de rapen zijn gaar als meer en meer hoger opgeleiden naar de VS emigreren.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 17 augustus 2008 @ 20:26:09 #85
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_60906679
    Ik wil ook in de VS wonen!
    Ten percent faster with a sturdier frame
      zondag 17 augustus 2008 @ 20:45:46 #86
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_60907185
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 01:34 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Inderdaad, want het was en is een kloteland. Intelligente en gemotiveerde mensen worden er in alles tegengewerkt, maar dat verklaart meteen waarom jij nooit snapt waaroverik het heb. Ik weet nog goed hoe ik met een 8+ gemiddeld uitgeloot werd voor een numerus fixus studie, twee jaar op rij, terwijl de sukkeltjes met een zesje die zich voor de 'lol' ook inschreven, ingeloot werden. Om maar een van de vele voorbeelden te noemen. Waarlijk een land van underachievers en zwakkelingen; gedoemd tot uitsterven. De VS is dan ook een verademing.

    En natuurlijk heb ik een vlag van de VS voor m'n huis hangen.
    Bekijk van het de positieve kant: als je was ingeloot was je wellicht nooit in Texas terecht gekomen .
    2000 light years from home
    pi_60908154
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 20:45 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Bekijk van het de positieve kant: als je was ingeloot was je wellicht nooit in Texas terecht gekomen .
     FR
    pi_60909991
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 09:51 schreef -Splash- het volgende:
    Juist vanwege dat soort dingen is er een grotere uitstroom van hoogopgeleide mensen.... en als er nou een instroom was..... maar goed..... de helft haalt het niet eens tot het uitspreken van het woordje werk.....
    De VS is groot geworden door haar strenge criteria voor migranten op eugenetische gronden. In 1960 ging die "racistische" wetgeving op de schop en kon elke boeren lul het land binnen komen, met als gevolg 40 miljoen Mexicanen en ander uitschot dat een beetje voor spek en bonen meedoet en meewarig reageert als de politieke uitvreters weer eens voor hun stem lobbyen.

    Het grote verschil met Nederland is dat Mexicanen geen moslims zijn - StefanP's post lezende ben ik blijkbaar niet de enige die de kriebels had van 1 miljoen fascistoïde moslims in het overbevolkte Nederland met florerende wapen/huwelijk lijnen naar Turkije en Noord Afrika.
      zondag 17 augustus 2008 @ 22:47:25 #89
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60910349
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 22:36 schreef SeventhWave het volgende:

    [..]

    Het grote verschil met Nederland is dat Mexicanen geen moslims zijn - StefanP's post lezende ben ik blijkbaar niet de enige die de kriebels had van 1 miljoen fascistoïde moslims in het overbevolkte Nederland met florerende wapen/huwelijk lijnen naar Turkije en Noord Afrika.
    Volgens mij zijn de problemen met buitenlanders in de VS groter dan in Nederland. Denk maar aan alle gangwars en dergelijke in de grote steden, dat zijn voornamelijk immigranten uit midden-Amerika. In sommige wijken wordt niet tot nauwelijks Engels gesproken, maar alleen Spaans. Je opmerking over florerende wapen-lijnen snap ik ook niet helemaal (helemaal niet in de context van Amerika, waar iedere randdebiel een wapen kan kopen)

    Wat alleen een groot verschil is, is dat het in Amerika eigenlijk bijna alleen in grote steden is zoals LA en NY en dergelijke. In Nederland is het meer verspreid over het hele land.
      zondag 17 augustus 2008 @ 23:00:42 #90
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60910841
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 22:36 schreef SeventhWave het volgende:


    Het grote verschil met Nederland is dat Mexicanen geen moslims zijn - StefanP's post lezende ben ik blijkbaar niet de enige die de kriebels had van 1 miljoen fascistoïde moslims in het overbevolkte Nederland met florerende wapen/huwelijk lijnen naar Turkije en Noord Afrika.
    Wat je in de grote steden en buitenwijken veel ziet is hele bataljonnen Mexicanen in één huis, nou daar wordt je ook niet echt vrolijk van met wat daar allemaal bij komt kijken qua overlast etc.

    Ik heb er geen last van maar het is een bekend 'probleem', vooral in het zuiden en zuidwesten.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 17 augustus 2008 @ 23:46:53 #91
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60912291
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 22:36 schreef SeventhWave het volgende:
    Het grote verschil met Nederland is dat Mexicanen geen moslims zijn - StefanP's post lezende ben ik blijkbaar niet de enige die de kriebels had van 1 miljoen fascistoïde moslims in het overbevolkte Nederland met florerende wapen/huwelijk lijnen naar Turkije en Noord Afrika.
    De problemen met Mexicaanse gangs hier in Los Angeles zijn vele, vele malen groter dan een stel van die Marokkaanse tienertjes die lawaai maken bij de lokale bushalte.

    En inderdaad wat popolon ook al zegt: Je komt hier huizen tegen met 2 slaapkamers, zegmaar zoiets waar ik met mijn vrouw woon met z'n tweetjes, waar ze 14 Mexicanen in proppen, waarvan de helft illegaal. En die huizen worden dus helemaal uitgeleefd, en na 3 jaar is het voor de verhuurder onverkoopbaar geworden. Dit soort "boarding houses" is een enorm probleem in alle staten met veel Mexicaanse immigranten.

    Mexicanen schieten hier grenswachters neer om vervolgens voordat de andere grenswachten langskomen 40 illegale Mexicanen naar binnen te smokkelen, die uiteindelijk in bovengenoemde boarding houses terecht komen. Per dag komen er zo'n 3000 Mexicanen illegaal de grens over.

    De problemen die men in Nederland heeft met moslims.... is PEANUTS vergeleken met het geweld en de criminaliteit die hier plaatsvind.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60914169
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 23:46 schreef maartena het volgende:

    De problemen die men in Nederland heeft met moslims.... is PEANUTS vergeleken met het geweld en de criminaliteit die hier plaatsvind.


    We praten over een paar jaar nog wel wanneer Eurabie een feit is.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      maandag 18 augustus 2008 @ 01:49:35 #93
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60914311
    Je kunt toch moeilijk ontkennen dat er niet soortgelijke problemen in de VS zijn, en dan voornamelijk in het zuid/zuidwesten. Over een jaar of pak 'm beet twintig jaar is Spaans de taal die de overhand heeft. Misschien al wel eerder.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_60914663
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 01:49 schreef popolon het volgende:
    Over een jaar of pak 'm beet twintig jaar is Spaans de taal die de overhand heeft. Misschien al wel eerder.
    Over pak 'm beet twintig jaar is dat voor het Arabisch in West-Europa waarschijnlijk hetzelfde 't geval. Misschien al wel eerder.

    Maar een taalomslag op zich is volgens mij niet waar bovenstaande posters op doelen;
    meer op tegenstellingen tussen culturen die al dan niet verenigbaar zijn.
     FR
      maandag 18 augustus 2008 @ 02:50:45 #95
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60914688
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 02:45 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Over pak 'm beet twintig jaar is dat voor het Arabisch in West-Europa waarschijnlijk hetzelfde 't geval. Misschien al wel eerder.
    Daar geloof ik niks van.
    quote:
    Maar een taalomslag op zich is volgens mij niet waar bovenstaande posters op doelen;
    meer op tegenstellingen tussen culturen die al dan niet verenigbaar zijn.
    Ik denk dat taal er wel degelijk wat mee te maken heeft. het is nu al de meest gesproken taal in LA en omstreken.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_60914954
    Idem voor Miami, waar ongeveer de helft van de bewoners van hispanic afkomst is (wat een hele brede groep is).
    pi_60914961
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 05:47 schreef SeventhWave het volgende:
    Als linkse malloot is het goed vertoeven in Nederland,
    Ik heb altijd al vermoed dat ik minder belasting betaalde in nederland
    pi_60915086
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 23:46 schreef maartena het volgende:
    De problemen met Mexicaanse gangs hier in Los Angeles zijn vele, vele malen groter dan een stel van die Marokkaanse tienertjes die lawaai maken bij de lokale bushalte.
    Ik snap dat de Mexicanen een hoop overlast geven in sommige staten, maar ik zie ze nog niet een burger oorlog vechten of de boel terroriseren zodat ze de sharia kunnen invoeren. Als je naar Joegoslavie, Tsjetsjenie, Indonesie, Kashmir, etc, kijkt zie je waar het uiteindelijk op neer komt met de islam. Zelfs Turkije begint flinke barsten te vertonen als seculiere staat - hetgeen niemand hoort te verbazen aangezien de zogenaamde "moderne" Turkse moslim erg veel op een SGPer lijkt als je er een inhoudelijke discussie mee voert.
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 03:40 schreef devzero het volgende:
    Ik heb altijd al vermoed dat ik minder belasting betaalde in nederland
    Alleen als je carriere maakt als ambtenaar. En zoals overtuigde communisten vrijheid van meningsuiting hebben in China geldt dat ook voor de links denkende in Nederland.
      maandag 18 augustus 2008 @ 06:28:21 #99
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60915436
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 02:45 schreef Bora-Bora het volgende:
    Over pak 'm beet twintig jaar is dat voor het Arabisch in West-Europa waarschijnlijk hetzelfde 't geval. Misschien al wel eerder.
    Dat denk ik toch echt niet. Het aantal niet-Europeanen in Europa ligt nog steeds onder de 10%, de meeste immigranten komen uit elkaars landen..... Waar in de VS het aantal Spaans sprekenden nu al ruim boven de 20% ligt (in staten als California en Texas al tegen de 40% aan).

    In 2050 wonen er volgend schattingen 142 miljoen Spaanssprekenden in de VS, en tegen die tijd zijn blanke Amerikanen in de minderheid als we ook de zwarten en aziaten meerekenen. Die minderheid zal je in Europa niet snel gaan verliezen.

    Verder is het moeilijk doen over twee nationaliteiten ook iets typische Europees (en dan eigenlijk voornamelijk Belgie/Nederland/Denemarken) want in vrijwel alle Angelsaksische landen hebben ze er totaal geen problemen mee. We hebben hier in de VS ook miljoenen Mexicanen met twee paspoorten omdat Mexico de dubbele nationaliteit ondersteund.

    Hoe dan ook, wat zijn precies de problemen die Islamieten in Europa veroorzaken, welke Mexicanen in Amerika niet veroorzaken? Als je gaat kijken naar het leunen op staatssteun (zoals welfare, county hospitals) werkloosheid, aanpassen aan de gangbare cultuur en taal, problemen met hangjongeren en gangs, etc.... dan zie ik weinig verschillen. Islamfobie wellicht denk ik dan.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 augustus 2008 @ 06:33:51 #100
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60915447
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 04:08 schreef SeventhWave het volgende:
    Ik snap dat de Mexicanen een hoop overlast geven in sommige staten, maar ik zie ze nog niet een burger oorlog vechten of de boel terroriseren zodat ze de sharia kunnen invoeren. Als je naar Joegoslavie, Tsjetsjenie, Indonesie, Kashmir, etc, kijkt zie je waar het uiteindelijk op neer komt met de islam. Zelfs Turkije begint flinke barsten te vertonen als seculiere staat - hetgeen niemand hoort te verbazen aangezien de zogenaamde "moderne" Turkse moslim erg veel op een SGPer lijkt als je er een inhoudelijke discussie mee voert.
    Verwacht je dan wel dergelijke burgeroorlogen in West-Europa? Ik denk zelf dat het echt niet zover zal gaan komen, de moslims in het westen van Europa zijn vrij geworteld in de westerse maatschappij volgens mij.

    En Amerikanen uit bepaalde staten zijn qua Godsdienst vaak nog een heel stuk enger heb ik gemerkt.....

    Het is een beetje doemdenkerij volgens mij.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 augustus 2008 @ 06:52:38 #101
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_60915493
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 06:33 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Verwacht je dan wel dergelijke burgeroorlogen in West-Europa? Ik denk zelf dat het echt niet zover zal gaan komen, de moslims in het westen van Europa zijn vrij geworteld in de westerse maatschappij volgens mij.

    En Amerikanen uit bepaalde staten zijn qua Godsdienst vaak nog een heel stuk enger heb ik gemerkt.....

    Het is een beetje doemdenkerij volgens mij.
    Het is maar een handje vol mensen die problemen geven. Als ik kijk naar de Dappermarkt zie ik hardwerkende moslims.
    Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
    pi_60928708
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 06:33 schreef maartena het volgende:
    Het is een beetje doemdenkerij volgens mij.
    Vergeet niet dat het gras altijd groener is aan de andere kant van de oceaan. En in dit geval geldt "de buitenlanders in ons land zijn een grotere bedreiging dan in jouw land".
      maandag 18 augustus 2008 @ 18:52:25 #103
    23186 FrankyMcG
    I'd rather have the scar
    pi_60930476
    Beetje raar vraagje misschien in deze topic-reeks, maar SPT of TRV leek me minder voor de handliggend.

    Ik ga met een maatje van me op roadtrip aan de westzijde van de USA, en willen de volgende wedstrijden meepakken aldaar:
    - Arizona Cardinals vs. Miami Dolphins (14-sep)
    - San Jose Sharks vs. Vancouver Canucks (27-sep)
    - Oakland Raiders vs. San Diego Chargers (28-sep)

    Nu heb ik al wat zitten rondneuzen op internet, en kwam ik o.a. ticketmaster.com tegen, daar kun je kaarten bestellen en naar Nederland laten versturen, maar op de officiele websites kun je ook kaarten kopen van seizoenkaarthouders, maar die kun je dus niet in NL bestellen. En die kaarten via de officiele site schelen de helft qua kosten...

    Iemand die daar woont momenteel ideëen/suggesties/tips?
    [b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
      maandag 18 augustus 2008 @ 19:00:55 #104
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60930751
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 18:52 schreef FrankyMcG het volgende:
    Beetje raar vraagje misschien in deze topic-reeks, maar SPT of TRV leek me minder voor de handliggend.

    Ik ga met een maatje van me op roadtrip aan de westzijde van de USA, en willen de volgende wedstrijden meepakken aldaar:
    - Arizona Cardinals vs. Miami Dolphins (14-sep)
    - San Jose Sharks vs. Vancouver Canucks (27-sep)
    - Oakland Raiders vs. San Diego Chargers (28-sep)

    Nu heb ik al wat zitten rondneuzen op internet, en kwam ik o.a. ticketmaster.com tegen, daar kun je kaarten bestellen en naar Nederland laten versturen, maar op de officiele websites kun je ook kaarten kopen van seizoenkaarthouders, maar die kun je dus niet in NL bestellen. En die kaarten via de officiele site schelen de helft qua kosten...

    Iemand die daar woont momenteel ideëen/suggesties/tips?
    Kun je geen kaarten kopen met behulp van je creditcard en die vervolgens op de dag zelf afhalen? Kan meestal namelijk wel
    pi_60931059
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 18:52 schreef FrankyMcG iets met tickets
    Iemand zoeken die daar woont en die je vertrouwt, en daar de tickets heen laten sturen.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 18 augustus 2008 @ 19:35:30 #106
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60931722
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 18:52 schreef FrankyMcG het volgende:
    Beetje raar vraagje misschien in deze topic-reeks, maar SPT of TRV leek me minder voor de handliggend.

    Ik ga met een maatje van me op roadtrip aan de westzijde van de USA, en willen de volgende wedstrijden meepakken aldaar:
    - Arizona Cardinals vs. Miami Dolphins (14-sep)
    - San Jose Sharks vs. Vancouver Canucks (27-sep)
    - Oakland Raiders vs. San Diego Chargers (28-sep)

    Nu heb ik al wat zitten rondneuzen op internet, en kwam ik o.a. ticketmaster.com tegen, daar kun je kaarten bestellen en naar Nederland laten versturen, maar op de officiele websites kun je ook kaarten kopen van seizoenkaarthouders, maar die kun je dus niet in NL bestellen. En die kaarten via de officiele site schelen de helft qua kosten...

    Iemand die daar woont momenteel ideëen/suggesties/tips?
    Kun je ze niet op "Will Call" afhalen bij het stadion? Je kunt vaak niet met een Nederlandse credit-card bestellen heb ik al eerder gemerkt, ik wilde met mijn Euro account kaartjes bestellen voor concert hier (gebruik maken van lage dollar ) en dat kon alleen als ik ze ophaalde bij het stadion op de dag zelf.

    Ik koop zelf trouwens ook altijd kaartjes van seizoenticket houders die die dag niet gaan. Meestal niet echt veel goedkoper, maar wel altijd goede plaatsen voor een redelijke prijs.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60943125
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 20:45 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Bekijk van het de positieve kant: als je was ingeloot was je wellicht nooit in Texas terecht gekomen .
    Inderdaad, en daar ben ik achteraf heel blij om
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_60946571
    Wij ook!!!
    pi_60946951
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 07:50 schreef StefanP het volgende:
    Inderdaad, en daar ben ik achteraf heel blij om
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 11:01 schreef Anna-van-Kleef het volgende:
    Wij ook!!!
    Wat zijn jullie gaan doen, toen jullie daar zo zonder opleiding aankwamen?
    Ter plaatse een studie, een bijbaantje of een serieuze baan begonnen?
     FR
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:25:59 #110
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_60947256
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 07:50 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Inderdaad, en daar ben ik achteraf heel blij om
    Dus wat zeggen we dan?

    Nederland, bedankt !
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 11:15 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]


    [..]

    Wat zijn jullie gaan doen, toen jullie daar zo zonder opleiding aankwamen?
    Ter plaatse een studie, een bijbaantje of een serieuze baan begonnen?
    Wellicht een andere studie gedaan?
    2000 light years from home
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:33:09 #111
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60947497
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 06:33 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Verwacht je dan wel dergelijke burgeroorlogen in West-Europa? Ik denk zelf dat het echt niet zover zal gaan komen, de moslims in het westen van Europa zijn vrij geworteld in de westerse maatschappij volgens mij.

    Fijn dat er ook gematigde meningen zijn over de situatie in de Oude Wereld

    Ik ben het hier helemaal mee eens. Er zijn te weinig echte dissidenten om voor grote problemen te zorgen in een directe confrontatie. Daarom kiest men ook voor ontwrichting van binnenuit door het plegen van aanslagen.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:20:11 #112
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_60958133
    TVP
    pi_60964676
    We hadden hier in the south een beetje minder regen dan normaal, maar daar komt aankomend weekend wel verandering in ... Fay
    pi_60964967
    In juni en juli hebben we hier in Indiana veel neerslag gehad, maar eind juli en begin augustus zijn tot nu toe erg droog gebleven. Wat regen kunnen we wel gebruiken!
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:00:47 #115
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60965651
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 18:52 schreef FrankyMcG het volgende:
    Beetje raar vraagje misschien in deze topic-reeks, maar SPT of TRV leek me minder voor de handliggend.

    Ik ga met een maatje van me op roadtrip aan de westzijde van de USA, en willen de volgende wedstrijden meepakken aldaar:
    - Arizona Cardinals vs. Miami Dolphins (14-sep)
    - San Jose Sharks vs. Vancouver Canucks (27-sep)
    - Oakland Raiders vs. San Diego Chargers (28-sep)

    Nu heb ik al wat zitten rondneuzen op internet, en kwam ik o.a. ticketmaster.com tegen, daar kun je kaarten bestellen en naar Nederland laten versturen, maar op de officiele websites kun je ook kaarten kopen van seizoenkaarthouders, maar die kun je dus niet in NL bestellen. En die kaarten via de officiele site schelen de helft qua kosten...

    Iemand die daar woont momenteel ideëen/suggesties/tips?
    http://www.stubhub.com/tickets/

    Ben die zon al weer helemaal zat, ophoepelen met die zomer.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:54:47 #116
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60967250
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 22:00 schreef popolon het volgende:
    Ben die zon al weer helemaal zat, ophoepelen met die zomer.
    De zon is prima. In Michigan heb je er meteen zoveel luchtvochtigheid bij wat het ondraaglijk maakt..... hier in het droge zuidwesten is het prima te doen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60967533
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 22:54 schreef maartena het volgende:

    [..]

    De zon is prima. In Michigan heb je er meteen zoveel luchtvochtigheid bij wat het ondraaglijk maakt..... hier in het droge zuidwesten is het prima te doen.
    Ik vraag het me af. We hebben dit jaar in Indiana (wat aan Michigan grenst) een verdacht schitterende zomer, met maar weinig echt bloedhete dagen en het is helemaal niet zo vochtig als normaal. Heerlijk!
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:16:04 #118
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60967888
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 22:00 schreef popolon het volgende:

    [..]

    http://www.stubhub.com/tickets/

    Ben die zon al weer helemaal zat, ophoepelen met die zomer.
    Niet zo zeuren, in Nederland is het al tijden zo wisselvallig als maar zijn kan. Er gaat geen dag voorbij zonder regenbuien. Ik snap juist naar temperaturen van 25+ ipv rond de 20 graden
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:18:34 #119
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60967963
    Droge hitte is OOK kut, wanneer snappen mensen dat nou es?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_60968096
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 23:18 schreef wonderer het volgende:
    Droge hitte is OOK kut, wanneer snappen mensen dat nou es?
    In sudan had ik dat dus, soms wel gewoon 52 graden, maar uiterst droog. Dan hadden we in de slaapkamers een airco en lucht vervochtiger, maar ik kan me niet herrineren dat een vochtige 30 graden minder erg was dan een droge 30 graden.
    pi_60968127
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 23:16 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Niet zo zeuren, in Nederland is het al tijden zo wisselvallig als maar zijn kan. Er gaat geen dag voorbij zonder regenbuien. Ik snap juist naar temperaturen van 25+ ipv rond de 20 graden
    Vind dat wel heerlijk als het overdag warm was dan weet je tegenwoordig dat het 's avonds gaat onweren en regenen - en dan is alles weer lekker fris
      woensdag 20 augustus 2008 @ 00:04:24 #122
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60969123
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 23:24 schreef Xith het volgende:

    [..]

    Vind dat wel heerlijk als het overdag warm was dan weet je tegenwoordig dat het 's avonds gaat onweren en regenen - en dan is alles weer lekker fris
    ik vind het drama, kan nooit eens lekker buiten zitten of lekker sporteb, Dan weer waait het hard, dan regent het weer. bah
      woensdag 20 augustus 2008 @ 00:06:33 #123
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60969174
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 23:04 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Ik vraag het me af. We hebben dit jaar in Indiana (wat aan Michigan grenst) een verdacht schitterende zomer, met maar weinig echt bloedhete dagen en het is helemaal niet zo vochtig als normaal. Heerlijk!
    Klopt, vrij doog. 't Is geen Florida. Maar blijft niks natuurlijk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 20 augustus 2008 @ 00:33:00 #124
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60969654
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 00:06 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Klopt, vrij doog. 't Is geen Florida. Maar blijft niks natuurlijk.
    Eens. Blind aan twee ogen is ook erger dan blind aan een oog, maar dat wil niet zeggen dat blind aan een oog dan ineens heel fijn is of zo
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_60970369
    Dat gezeur over het weer altijd. Jullie lijken wel Hollanders
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 20 augustus 2008 @ 01:29:09 #126
    222099 Milli
    Dag, groeten uit Vermont.
    pi_60970446
    Nee.

    En "copies certified by the custodian of the record" betekent volgens mij (maar ik woon hier pas 13 jaar) dat de bevoegde ambtenaar van de plaats waar jouw paspoort is afgegeven de kopie moet tekenen en een zegel er indrukken (als een soort watermerk). En het lijkt erop data je daar geen tijd meer voor hebt voordat je met vakantie gaat.

    Fijne vakantie en sterkte met het krijgen van een SSN.
    PS: Heb je vandaag je hond al geknuffeld??
      woensdag 20 augustus 2008 @ 01:32:01 #127
    222099 Milli
    Dag, groeten uit Vermont.
    pi_60970466
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 01:29 schreef Milli het volgende:
    Nee.

    En "copies certified by the custodian of the record" betekent volgens mij (maar ik woon hier pas 13 jaar) dat de bevoegde ambtenaar van de plaats waar jouw paspoort is afgegeven de kopie moet tekenen en een zegel er indrukken (als een soort watermerk). En het lijkt erop data je daar geen tijd meer voor hebt voordat je met vakantie gaat.

    Fijne vakantie en sterkte met het krijgen van een SSN.
    Sorry hoor, ik reageerde op de post van 'MeScott' op pagina 1. Een borrel te veel.
    PS: Heb je vandaag je hond al geknuffeld??
    pi_60971712
    Michael Phelps
    AFC AJAX
      woensdag 20 augustus 2008 @ 05:23:23 #129
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60971990
    Waterpolo Final, Women's Team:

    Team USA vs. Oranje voor het het Goud.

    Voor wie zijn julie?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 20 augustus 2008 @ 05:45:43 #130
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60972036
    Nederland natuurlijk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_60973927
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 23:18 schreef wonderer het volgende:
    Droge hitte is OOK kut, wanneer snappen mensen dat nou es?
    Haha, ja mooi he? Zwetend en puffend blijven volhouden dat "45 graden in een droge omgeving helemaal niet zo heet" is.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_60974007
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 05:23 schreef maartena het volgende:
    Waterpolo Final, Women's Team:

    Team USA vs. Oranje voor het het Goud.

    Voor wie zijn julie?

    'domme' vraag he want wij hier in Nederland zijn niet zo bekrompen als de gemiddelde Amerikaan die denkt dat de wereld alleen maar uit de VS bestaat. Ik neem aan dat de tv-zender NBC ook alleen de camera-view zo heeft dat je veelal de andere deelnemers niet ziet tijdens de wedstrijd. Reden? Tijdens vorige edities van de Olympische Spelen flikte het NBC elke keer om de camera-stand zo te hebben dat alleen Amerikaanse atleten in beeld waren ongeacht of ze nu wel of niet een prijs wonnen. Over echte asociale beeldvorming gesproken. Ik dacht op een moment dat ik naar " The American Games " zat te kijken i.p.v. de Olympische Spelen.
      woensdag 20 augustus 2008 @ 12:31:35 #133
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_60978167
    Nou, ik ben in St. Louis, 't is 05.31, slechte verbinding & natuurlijk een jetlag van jewelste. Yeah!
    pi_60978579
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 09:37 schreef Pappie_Culo het volgende:

    [..]

    Haha, ja mooi he? Zwetend en puffend blijven volhouden dat "45 graden in een droge omgeving helemaal niet zo heet" is.
    Het voelt iig minder warm/heet aan als 45 graden met 95% luchtvochtigheid.
      woensdag 20 augustus 2008 @ 16:05:32 #135
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60984020
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 05:45 schreef popolon het volgende:
    Nederland natuurlijk.
    Yep hier ook. Dat wordt kussens smijten hier op de bank
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 20 augustus 2008 @ 17:39:40 #136
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60986717
    Zo, maandje Nederland geboekt.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_60998985
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 05:23 schreef maartena het volgende:
    Waterpolo Final, Women's Team:

    Team USA vs. Oranje voor het het Goud.

    Voor wie zijn julie?
    Wanneer is het?
     FR
      donderdag 21 augustus 2008 @ 08:01:25 #138
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_61000639
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 02:02 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Wanneer is het?
    volgens mij rond 12:00, misschien iets later. hockeyheren zijn op hetzelfde moment. wordt beide uitgezonden op nl1 en nl2
    pi_61003795
    Okee bedankt. Ik heb NL1 en 2 niet, maar dan kan rond dat tijdstip eens gaan zappen door de sportkanalen.
     FR
      donderdag 21 augustus 2008 @ 11:18:32 #140
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_61004094
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 11:04 schreef Bora-Bora het volgende:
    Okee bedankt. Ik heb NL1 en 2 niet, maar dan kan rond dat tijdstip eens gaan zappen door de sportkanalen.
    12:00 hockeyheren
    12:20 waterpolo
    pi_61006206
    Niet gevonden....
     FR
      donderdag 21 augustus 2008 @ 23:09:05 #142
    23186 FrankyMcG
    I'd rather have the scar
    pi_61024605
    quote:
    Hmmmz, bij die site kun je alleen in Engeland, Frankrijk, Griekenland en Duitsland laten bezorgen helaas...

    Iedereen trouwens bedankt voor de tips!
    [b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:02:55 #143
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61026295
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 23:09 schreef FrankyMcG het volgende:
    Hmmmz, bij die site kun je alleen in Engeland, Frankrijk, Griekenland en Duitsland laten bezorgen helaas...
    Dan haal je ze toch gewoon op aan het Will Call loket?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_61029305
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 08:01 schreef Blik het volgende:

    [..]

    volgens mij rond 12:00, misschien iets later. hockeyheren zijn op hetzelfde moment. wordt beide uitgezonden op nl1 en nl2
    Wie heeft er uiteindelijk gewonnen: de VS of NL?
     FR
    pi_61030644
    Nederland met 9 - 8!
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:27:25 #146
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61031230
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 03:35 schreef Bora-Bora het volgende:
    Wie heeft er uiteindelijk gewonnen: de VS of NL?
    Nederland heeft er weer een gouden plak bij.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:03:34 #147
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_61031971
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 03:35 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Wie heeft er uiteindelijk gewonnen: de VS of NL?
    rete-spannend, met 26 seconden voor het einde het beslissende doelpunt van Danielle de Bruin (die er maar liefst 7 van de 9 scoorde, en dat met een gescheurde knieband)
    pi_61034141
    Wauww, da's gaaf!
    Jammer dat ik 'm niet heb kunnen bekijken, maar wat een super resultaat!
     FR
    pi_61076019
    Ik moet toch zeggen that I really envy you als het gaat om ruimte en landschap..
    In NL ben je hooguit 20 minuten 'in the middle of nowhere' en daarna kom je al bij het volgende dorp/stadje.
    Het is zo groot dat je altijd wel binnen korte tijd in een groot stuk natuur, écht groot, waar je geen gebouwen/huizen hebt, ondanks dat je ook gewoon grote steden enz hebt. NL is gewoon klein.
    Maar ook dat je heuvels en bergen hebt, etc. etc. Rijk aan diversiteit.

    Ja, dat was het wel even.
      zondag 24 augustus 2008 @ 21:42:43 #150
    203312 zkr623
    ----------------
    pi_61095164
    quote:
    Op donderdag 7 augustus 2008 16:40 schreef wonderer het volgende:
    Bah, kutweer hier.
    heel tof joh, ik woon ook in New Hampshire, in de stad Nashua - je weet vast wel waar dat is.

    wou je even gedag zeggen,

    groetjes, AJ
    AJ
      maandag 25 augustus 2008 @ 00:04:06 #151
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_61099569
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2008 21:42 schreef zkr623 het volgende:

    [..]

    heel tof joh, ik woon ook in New Hampshire, in de stad Nashua - je weet vast wel waar dat is.

    wou je even gedag zeggen,

    groetjes, AJ
    Ja Nashua is niet zover van hier, nee, maar ik kom er eigenlijk nooit. Wat doe jij er?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 25 augustus 2008 @ 00:13:02 #152
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_61099829
    Vandaag eerste baseball game: St. Louis Cardinals vs. de Atlanta Braves. Wij hebben gewonnen
      maandag 25 augustus 2008 @ 00:38:36 #153
    203312 zkr623
    ----------------
    pi_61100478
    aan wonderer:

    Ik woon hier al enkele jaren, heb namelijk gewisseld tussen NL en VS als woonland

    werk hier al een tijdje als een beroepsvertaler, dat is dus veel gelijk aan je eigen werk....

    zit je uitsluitend in Concord, of rijd je ook soms rond nou eens?
    AJ
      maandag 25 augustus 2008 @ 00:43:23 #154
    203312 zkr623
    ----------------
    pi_61100589
    @inkomen,

    misschien wel maar wat maakt het uit toch? vs en ook japan pakken geen goud of zilver ditmaal,
    japan is vierde en vs heeft alleen brons weten te krijgen,

    kijk ze ff door
    AJ
      maandag 25 augustus 2008 @ 00:43:39 #155
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_61100594
    Soms naar Laconia, maar ik kom het huis niet zoveel uit nee

    NL-EN vertaler, lijkt me? Da's wel handig... Ik zoek zelf ook af en toe iets in die richting maar er is weinig vraag naar Nederlands...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 25 augustus 2008 @ 01:01:08 #156
    203312 zkr623
    ----------------
    pi_61100890
    ja daar heb je het gelijk, ze lezen alleen engels hier, en spaans is de enige andere talenmarkt,
    maar goed, hoe lang ben je hier zelf?

    en heb je familie? ben je man of vrouw?
    AJ
      maandag 25 augustus 2008 @ 01:28:28 #157
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_61101225
    Ruim twee jaar nu en het bevalt me prima Mijn familie zit nog allemaal in Nederland, mijn ouders zijn hier een keer geweest (en toen ik trouwde), maar die gingen dit jaar liever naar IJsland

    In welke hoedanigheid zit jij hier dan? Werk liefde, gewoon toe aan iets anders?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 25 augustus 2008 @ 03:23:15 #158
    203312 zkr623
    ----------------
    pi_61101887
    das leuk dan dat het goed met je gaat

    ik zei zonet dat ik vertaler ben, beetje meer opletten

    zo leuk om een mede nederlander van zo dichtbij tegen te komen in het buitenland,
    kleine wereld is het toch
    AJ
      maandag 25 augustus 2008 @ 04:53:20 #159
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_61102090
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 03:23 schreef zkr623 het volgende:
    das leuk dan dat het goed met je gaat

    ik zei zonet dat ik vertaler ben, beetje meer opletten

    zo leuk om een mede nederlander van zo dichtbij tegen te komen in het buitenland,
    kleine wereld is het toch
    Ik wist toch niet of je als vertaler hierheen bent gekomen of dat je hier bent gaan wonen en toen vertaler werd

    Maareh, als je nog een klusje weet voor EN->NL of andersom...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 25 augustus 2008 @ 05:32:23 #160
    203312 zkr623
    ----------------
    pi_61102173
    Ik kan wel klusjes doen, is er iets bijzonders dat je op het oog hebt?
    Ik stel het ook op prijs als je mijn naam aan je collega's doorgeeft,

    roman's en letterkunde ben ik ook bekend mee...

    maar goed, kan ik van mijn bericht hier geen reclame maken denk ik

    nee ik ben hiermee begonnen pas na mijn aankomst en huisvesting

    als je het wil, stuur me ook een antwoord via e-mail, heb ik je al iets gestuurd geloof ik,

    dan kunnen we de andere chatters die on-topic willen posten met vrede laten
    AJ
    pi_61108467
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 05:32 schreef zkr623 het volgende:
    Ik kan wel klusjes doen, is er iets bijzonders dat je op het oog hebt?
    Ik stel het ook op prijs als je mijn naam aan je collega's doorgeeft
    ,
    Ik citeer:
    quote:
    jou zelf :
    beetje meer opletten
    Want:
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 04:53 schreef wonderer het volgende:
    Maareh, als je nog een klusje weet voor EN->NL of andersom...

    Maar je hebt nu wel vaak genoeg gezegd wat je voor je beroep doet;
    het is niet de bedoeling dat 'men' hier het topic kaapt voor klantenwerving.
     FR
      maandag 25 augustus 2008 @ 19:30:50 #162
    203312 zkr623
    ----------------
    pi_61118527
    bora , heb gelijk opgehouden

    denk dat je zelf beetje meer moet opletten

    en ja , ik heb nog vreemdere en ongepastere dingen op deze
    forum's gezien dan een beetje reclame maken
    AJ
    pi_61126147
    Ja, dat komt nou eenmaal voor, op een publiek forum.
     FR
    pi_61145301
    Zo, hier ben ik weer na twee weken, mijn eerste post vanuit Amerika
    Alles liep toch net even anders dan ik had gedacht, ik woon niet in Flint, maar in Burton, en suburb ervan, geloof ik. En ik zit ook op een andere, kleinere school. Maar ik zit wel in het volleybal team en straks heb ik de eerste practice!
    NY was echt geweldig, ik hield helemaal niet van shoppen in NL, maar ik heb daar in 2 dagen meer dan $300 uitgegeven
      dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:36:07 #165
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_61145341
    Cool, dus je vermaakt je wel? Al illegaal gedronken?
    pi_61145483
    Nog niet, was ik ook niet van plan eigenlijk als ik al gezien word met een blikje bier of wat voor alcohol dan ook, zonder dat ik het gedronken heb, riskeer ik het om naar huis gestuurd te worden.
      dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:45:01 #167
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_61145571
    Ja ze maken er geen grappen over, maarja zo belangrijk is drinken nou ook weer niet.
    pi_61145680
    Neee, daarom, het gaat om de ervaringen tijdens mn jaar. En ik vind het nu al leuk! Hoewel er nog niet veel te doen is, het gastgezin waar ik verblijf is overdag aan het werk, dus ik zit hier maar een beetje. Ik ben blij dat ik nu kan volleyballen. School begint pas na volgende week dinsdag.
    pi_61145777
    Heb je al wat van de omgeving gezien? En wat zijn je eerste indrukken?
    Jesus saves but death prevails.
    pi_61145994
    Nou, de tweede dag dat ik er was dacht ik van: Nou, ik ga even een wandeling maken om de omgeving te verkennen. Maar er is eigenlijk nergens echt een mooi paadje ofzo. Allemaal weg en auto's. Geen voetpaden. Maar ja, voor de rest vind ik de omgeving leuk. We hebben hier een hele grote tuin, zonder hek erom heen. En de buren zijn heel gezellig, iedereen zegt steeds dat als ik iets nodig heb dat ik wel even langs kan komen. Allemaal hele vriendelijke mensen, ik kan zo door de tuin van de overbuurman lopen om te gaan kijken als mn gastbroertje op z'n motor naar de track (of zoiets) gaat.
    Op gegeven moment zaten we buiten in de tuin en toen kwam er iemand bij zitten de we eigenlijk allemaal niet kenden, maar die kon er gewoon gezellig bij komen, in Nederland zouden mensen dat (tenminste, bij mij in de buurt) dat raar vinden. Dus het bevalt me allemaal goed!
    pi_61149819
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2008 23:36 schreef OldJeller het volgende:
    NL is gewoon klein.
    Maar ook dat je heuvels en bergen hebt, etc. etc. Rijk aan diversiteit.

    Ja, dat was het wel even.
    Vergeet alleen niet dat als ik een uitstapje maak naar bv New Orleans of de florida keys, ik zo 6 tot 12 uur in de auto zit. Ook vanuit Nederland kun je een hoop diversities vinden met 6 tot 12 uur rijden (alleen zit je dan niet meer in nederland )
    pi_61151282
    quote:
    Op dinsdag 26 augustus 2008 19:02 schreef carmiie het volgende:
    Nou, de tweede dag dat ik er was dacht ik van: Nou, ik ga even een wandeling maken om de omgeving te verkennen. Maar er is eigenlijk nergens echt een mooi paadje ofzo. Allemaal weg en auto's. Geen voetpaden. Maar ja, voor de rest vind ik de omgeving leuk. We hebben hier een hele grote tuin, zonder hek erom heen. En de buren zijn heel gezellig, iedereen zegt steeds dat als ik iets nodig heb dat ik wel even langs kan komen. Allemaal hele vriendelijke mensen, ik kan zo door de tuin van de overbuurman lopen om te gaan kijken als mn gastbroertje op z'n motor naar de track (of zoiets) gaat.
    Op gegeven moment zaten we buiten in de tuin en toen kwam er iemand bij zitten de we eigenlijk allemaal niet kenden, maar die kon er gewoon gezellig bij komen, in Nederland zouden mensen dat (tenminste, bij mij in de buurt) dat raar vinden. Dus het bevalt me allemaal goed!
    Dat komt me bekend voor.

    Vervoer is een probleem in de VS. Zonder auto ben je eigenlijk niemand, en dat is erg vervelend. Ik woon in een stad met net geen 100.000 mensen, en ik kan overal op de fiets naar toe, wat ik dus gewoon doe. Maar als je in een grotere stad woont, of in een stad die niet berekend is op fietsen, dan wordt het lastig. Toch is het vaak de beste manier om je te verplaatsen, want wandelen, dat doet bijna niemand. Ik raad je aan om een fiets of auto te regelen, want je wilt niet aan je eigen huis vastgekluisterd zitten.

    Wat ik erg aangenaam vind, is dat je met iedereen (echt iedereen) kunt ouwehoeren. Iedereen wil weten waar je vandaan komt en wat je van de VS vindt. In het begin is het effe inschatten hoe ver dat gaat. Een "How are you?" betekent soms hoi, maar soms ook "Ik heb je zo lang niet gezien en ik zou heel graag willen weten hoe het met je gaat", afhankelijk van wie het zegt en hoe ze het zeggen. In het begin heb ik me daar wel eens in vergist, door tegen iemand bij de supermarkt te zeggen dat ik een kutdag had, terwijl ik "what's up?" tegen een collega zei.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:59:43 #173
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_61151505
    Inderdaad, de Ardennen is 2 uurtjes rijden voor mij, en dat is ook al heel mooi. Je moet Europa niet onderschatten, alhoewel het in de VS leuk is dat het allemaal hetzelfde land blijft, en toch zo divers.
    pi_61157610
    Dat is inderdaad 1 van de dingen die ik echt tof vind hier, je kan met iedereen een praatje maken, iedereen is geinteresseerd. Ze vragen constant of hoe het me bevalt in de VS. Wat me overigens wel opvalt is dat Amerikaanse tieners, waar ik tot nu toe mee te maken heb, vrij weinig van Europa weten. Zo krijg ik vragen als: Do you go dogs over there? of: Do you still have concentration camps? What do you call it? England or Europe? Dat soort vragen. Maar ja, als ik dan TV kijk, en het gaat bijna nergens over Europa, dan kan ik het ook wel snappen

    Aan m'n huis vastzitten is inderdaad lastig, maar ik krijg een fiets en m'n school is niet al te ver weg, dus dat is gelukkig goed. En ik maak wel vrienden met auto's. Mijn gastbroertje heeft een auto. Hij is 16, het is trouwens een heel raar gevoel om naast iemand van 16 te zitten die auto rijdt, gewoon omdat dat in Nederland niet mogelijk is. Ben ik de enige die dat heeft?
      woensdag 27 augustus 2008 @ 02:12:44 #175
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_61157669
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 02:04 schreef carmiie het volgende:
    Hij is 16, het is trouwens een heel raar gevoel om naast iemand van 16 te zitten die auto rijdt, gewoon omdat dat in Nederland niet mogelijk is. Ben ik de enige die dat heeft?
    Ik heb gelest met zestienjarigen en dat is inderdaad wel een raar idee Ik voelde me best een ouwe lul.

    Ik heb trouwens even gemist in welke staat je zit...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_61157737
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 02:12 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ik heb gelest met zestienjarigen en dat is inderdaad wel een raar idee Ik voelde me best een ouwe lul.

    Ik heb trouwens even gemist in welke staat je zit...
    Michigan! Iedereen gebruikt trouwens zn hand om aan te geven waar in Michigan ik nou precies zit. Dan steken ze hun hand op zo van : Well if this is Michigan... Alleen ik zie michigan er niet echt in.
    pi_61157776
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 02:12 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ik heb gelest met zestienjarigen en dat is inderdaad wel een raar idee Ik voelde me best een ouwe lul.

    Ik heb trouwens even gemist in welke staat je zit...
    Gelest? Had je in NL geen rijbewijs dan? Ik ben sinds 2 weken ook de trotse eigenaar van een Mass license
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 27 augustus 2008 @ 02:35:07 #178
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_61157794
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 02:24 schreef carmiie het volgende:

    [..]

    Michigan! Iedereen gebruikt trouwens zn hand om aan te geven waar in Michigan ik nou precies zit. Dan steken ze hun hand op zo van : Well if this is Michigan... Alleen ik zie michigan er niet echt in.
    De mitt Ja. Volgens mij heb je daar wel lekkere winters



    Shivo, nope. Ik ging geen rijbewijs van 2000 euro in Nederland terwijl ik wist dat ik naar de VS zou gaan
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_61157820
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 02:35 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    De mitt Ja. Volgens mij heb je daar wel lekkere winters

    [ afbeelding ]

    Shivo, nope. Ik ging geen rijbewijs van 2000 euro in Nederland terwijl ik wist dat ik naar de VS zou gaan
    Aaah, op die manier. Ja dat ziet er wel een beetje uit als Michigan.
    Koude winters ! Volgens mij ga ik meer sneeuw zien dan dat ik in al die jaren in Nederland bij elkaar heb gezien. Hoeveel graden Celsius koud wordt het daar? Ze zeggen dat ze wel eens in de min Fahrenheit komen, maar ik weet niet precies hoeveel dat is. Dat is 1 van die dingen waar ik erg aan moet wennen, die maten.
      woensdag 27 augustus 2008 @ 02:50:06 #180
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_61157846
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 02:41 schreef carmiie het volgende:

    [..]

    Aaah, op die manier. Ja dat ziet er wel een beetje uit als Michigan.
    Koude winters ! Volgens mij ga ik meer sneeuw zien dan dat ik in al die jaren in Nederland bij elkaar heb gezien. Hoeveel graden Celsius koud wordt het daar? Ze zeggen dat ze wel eens in de min Fahrenheit komen, maar ik weet niet precies hoeveel dat is. Dat is 1 van die dingen waar ik erg aan moet wennen, die maten.
    0 F is -15C of zo. Popo kan je meer vertellen over Michigan, ik zit in New Hampshire en wij hadden deze winter het record van tweeenhalve meter sneeuw (alles bij elkaar dan, er smolt wel eens wat).

    Het wordt vast een keitof jaar voor je. Hou je een blog bij voor je ouders en vrienden enzo?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_61157858
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 02:50 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    0 F is -15C of zo. Popo kan je meer vertellen over Michigan, ik zit in New Hampshire en wij hadden deze winter het record van tweeenhalve meter sneeuw (alles bij elkaar dan, er smolt wel eens wat).

    Het wordt vast een keitof jaar voor je. Hou je een blog bij voor je ouders en vrienden enzo?
    Yup, deze blog, voor als je het wil lezen Alleen mijn nieuwste verhaal is ietsjes langer geworden dan de bedoeling was.

    Tweeenhalve meter?! Dat is echt heel veel, word je dan niet ingebouwd en kan je je huis niet meer uit enzo? Maar wel ideaal om te skieen, want dat heb ik nog nooit gedaan.
      woensdag 27 augustus 2008 @ 02:58:54 #182
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_61157871
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 02:54 schreef carmiie het volgende:

    [..]

    Yup, deze blog, voor als je het wil lezen Alleen mijn nieuwste verhaal is ietsjes langer geworden dan de bedoeling was.

    Tweeenhalve meter?! Dat is echt heel veel, word je dan niet ingebouwd en kan je je huis niet meer uit enzo? Maar wel ideaal om te skieen, want dat heb ik nog nooit gedaan.
    Ik ga even kijken

    Nee, niet echt ingesneeuwd... ik heb wel foto's op mijn blog staan of in mijn fotoboek (link in sig), maar ik was het na een poosje best zat. Sneeuwschuiven is hard werk
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_61157899
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 02:58 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ik ga even kijken

    Nee, niet echt ingesneeuwd... ik heb wel foto's op mijn blog staan of in mijn fotoboek (link in sig), maar ik was het na een poosje best zat. Sneeuwschuiven is hard werk
    Ok! Ik hoop dat het bevalt, ik ben altijd bang dat ik een slechte schrijfstijl heb ofzo. Ik probeer zoveel mogelijk dingen niet te doen waar ik me zelf echt dood aan erger. Zoals: Oh en dat is me huis, me auto, me weblog etc... Gewoon mijn huis of m'n huis. Nou ja, ik hoop dat het goed is.

    Ik ga ook even kijken, ben benieuwd! Ik ga ook een keer sneeuwschuiven, gewoon voor de ervaring, ik wil zoveel mogelijk meemaken en zoveel mogelijk doen!
    pi_61157953
    ! Je hebt een berichtje achtergelaten!
    Ik ga zeker een geweldig jaar hebben, ik vind het nu al heel leuk en school is nog neit eens begonnen, maar ik zit al in het volleybal team!
    En ik leer ook een hoop, de situatie die ik beschrijf over op het vliegveld, al die verandering, normaal gesproken zou ik ook helemaal overwhelmed zijn en in de stress schieten, maar dat deed ik niet, gelukkig geen gestresste start.
    Maargoed, bedtijd!
      woensdag 27 augustus 2008 @ 03:42:07 #185
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61157969
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 02:50 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    0 F is -15C of zo. Popo kan je meer vertellen over Michigan, ik zit in New Hampshire en wij hadden deze winter het record van tweeenhalve meter sneeuw (alles bij elkaar dan, er smolt wel eens wat).
    HIer ook een record jaar:



    90 inch is zo'n 2.30 meter. En er kunnen nachten zijn dat je tegen de -30C aan komt. Succes !
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 27 augustus 2008 @ 03:47:30 #186
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_61157986
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 03:08 schreef carmiie het volgende:

    [..]

    Ok! Ik hoop dat het bevalt, ik ben altijd bang dat ik een slechte schrijfstijl heb ofzo. Ik probeer zoveel mogelijk dingen niet te doen waar ik me zelf echt dood aan erger. Zoals: Oh en dat is me huis, me auto, me weblog etc... Gewoon mijn huis of m'n huis. Nou ja, ik hoop dat het goed is.

    Ik ga ook even kijken, ben benieuwd! Ik ga ook een keer sneeuwschuiven, gewoon voor de ervaring, ik wil zoveel mogelijk meemaken en zoveel mogelijk doen!
    Je bent wat breedsprakig, maar al die details zijn voor het thuisfront natuurlijk wel handig, die kunnen zich er allemaal niet zoveel bij voorstellen Verder niks op aan te merken hoor! Ik denk dat ik het wel blijf volgen

    Sneeuwschuiven was ik na een keer al zzat Maar je gastouders zullen wel een snow blower hebben.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_61158024
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 02:04 schreef carmiie het volgende:
    Do you still have concentration camps? What do you call it? England or Europe?
      woensdag 27 augustus 2008 @ 10:52:05 #188
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_61161221
    Ik las dat de Farmer's Almanac had voorspeld dat het weer een erg koude winter zou worden. Lekker bikkelen in Maine straks dus
    pi_61168064
    Fijn, heb nu al zin om te skieen.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 27 augustus 2008 @ 16:01:19 #190
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61168172
    Weer rekening houden met sneeuwscooters op de weg ipv auto's.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 28 augustus 2008 @ 00:11:15 #191
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_61181451
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 02:04 schreef carmiie het volgende:
    Zo krijg ik vragen als: Do you go dogs over there? of: Do you still have concentration camps? What do you call it? England or Europe? Dat soort vragen. Maar ja, als ik dan TV kijk, en het gaat bijna nergens over Europa, dan kan ik het ook wel snappen
    Op Xbox Live sprak ik ooit een Amerikaan, die vroeg of we hier ook twaalf maanden hadden...
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_61199007
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 03:42 schreef popolon het volgende:
    90 inch is zo'n 2.30 meter.
    En ik hoop ieder jaar op tenminste 1 inch. Het record ligt hier trouwens op 2.8 inch.
    pi_61282592
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 01:44 schreef popolon het volgende:
    Niet te zeggen omdat: In bijv. omgeving Boston, LA, NYC is het niet te betalen.

    Maar ik hou niet van grote steden en voor een wijk waar ik woon in West Michigan heb je voor $150.000 al een heel aardig en compleet huis met erg veel grond (ik heb zo'n 50 bij 50 meter grond, kan er een metetje of wat naast zitten) . Maar zoals ik al zei, het hangt echt van de plek af.
    moet je een woning bewonen als je hem koopt?
      maandag 1 september 2008 @ 01:51:27 #194
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61282619
    Een volhouder.

    Ik weet 't dus niet, er zijn vast sites waar 't te vinden is. Je hoeft geen bewoner te zijn maar wel eigenaar, en volgens mij ook 'resident'. Maar zeker weten doe ik het niet.

    Aan mij heb je dus weinig.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_61282650
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 01:51 schreef popolon het volgende:
    Een volhouder.

    Ik weet 't dus niet, er zijn vast sites waar 't te vinden is. Je hoeft geen bewoner te zijn maar wel eigenaar, en volgens mij ook 'resident'. Maar zeker weten doe ik het niet.

    Aan mij heb je dus weinig.
    dus vastgoed gaat niet door, nu goedkoop inkopen en later als de markt is aangetrokken duur verkopen?
    pi_61292935
    Terug van vakantie (nee, niet Amerika ), dus nu nog maar eens wat voorbereidingen treffen voor mijn vertrek naar Amerika voor 9 maanden. Maar het belangrijkste vordert nog niet zo: een woonplek. Ik zoek gewoon een appartementje in de omgeving van Destin, Florida, maar dat blijkt nog niet zo simpel. Omdat ik voor 9 maanden ga, moet ik een appartement hebben waar ik niet meteen voor een half of heel jaar aan vast zit. En daar zijn er niet zoveel van te vinden.

    Ik heb roommates.com gevonden. Is een goeie site, maar helaas zijn er maar weinig mensen die aan mijn eisen voldoen en ik ook aan de hunne. Heeft hier iemand een handige site/tip om aan een betaalbaar appartementje te komen ?

    Uiteraard heb ik gezocht, maar meestal is de prijs gewoon veel te hoog of moet je het voor een heel jaar huren. Wat ik zoek is eigenlijk een finder, waarbij je wat zoekcriteria op kan geven en dat hij alles laat zien wat onder die criteria valt...
    Studeren in the States: My Destiny
    pi_61296474
    www.craigslist.com is een goede site om aan van alles en nog wat te komen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_61303389
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 17:18 schreef Lyrebird het volgende:
    www.craigslist.com is een goede DE site om aan van alles en nog wat te komen.
    hmmmm....WAT???
      maandag 1 september 2008 @ 21:38:01 #199
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61304611
    Craig is ideaal voor lokaal. Heb er al heel wat oud spul mee verkocht.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_61334371
    Ik blijf van af nu tot kerst ook in de VS.
    En dat nog wel met prachtig uitzicht over de San Francisco Bay.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_61339400
    zit Wackyduck ergens in SFO of NAPA Valley!!!! gewoon nieuwsgierig-mag toch!
    " Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
    There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
    You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
    pi_61349605
    Wackyduck zit in Berkeley.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_61352643
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 22:54 schreef Wackyduck het volgende:
    Ik blijf van af nu tot kerst ook in de VS.
    En dat nog wel met prachtig uitzicht over de San Francisco Bay.
    SFSU?
      woensdag 3 september 2008 @ 17:54:19 #204
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61352903
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 17:43 schreef Xith het volgende:
    SFSU?
    Waarschijnlijk Berkeley, lees hierboven.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_61353729
    Ik heb ook een prachtig uitzicht op de Bay......op mijn bureaubladachtergrond
    Inmiddels al een tijd in NL weer mijn gewone leven opgepakt maar zit nog altijd liever in SF...
    hmmmm....WAT???
    pi_61366686
    RNC!

    Romney
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_61366766
    Romney was toch eigenlijk voornamelijk populistisch rechts gebrabbel en links gebash. Huckabee was "beter".

    "The party of big brother", Romney bedoelde waarschijnlijk de party van homeland security
      donderdag 4 september 2008 @ 03:48:46 #208
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61366786
    Ach Romney met z'n liberal Washington. Lachwekkende speech, zo krom. Huckabee was idd stukken beter.

    Maar goed, daar hebben we in POL al vijfenzeventigduizend topics over.

    Ik had vandaag m'n 23e vakantiedag, heb er nog zeven over tot november. Dat is pas liberaal.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_61366845
    Tsja, ik heb slechts iets van 21 dagen per jaar, maar ik heb moeite om ze op te maken

    Wat me hier in de US al vaker is opgevallen en nu ook met _beide_ conventies, is dat alles zo polariserend gebracht wordt. Geen greintje nuance. Wat dat betreft is de US de perfecte plaats voor stefan.
      donderdag 4 september 2008 @ 04:14:29 #210
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61366852
    Ja ik ben blij dat straks die hele poppenkast over is.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_61367054
    Ik vond Obama's speech behoorlijk inhoudsloos, veel grote woorden en beloften maar geen spoor van hoe plannen hoe hij dacht dat te realizeren. Maar dat McCain dan zo'n kansloze running mate kiest, daar zakt mijn broek toch ook wel wat van af. Maar waar hij pas echt van afzakt is dat ze in de peilingen nagenoeg gelijk opgaan.

    Het zal dus wel McCain worden, uiteindelijk.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 4 september 2008 @ 06:12:25 #212
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61367055
    Romney

    Ik vond de speech van Huckabee trouwens wel goed.... maar heb hem altijd al een stuk sympatieker gevonden, was het alleen nooit met hem eens.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_61367058
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 17:43 schreef Xith het volgende:

    [..]

    SFSU?
    LBL

    Ik liep dinsdag even in downtown, en zag wat van die scholiertjes met grote broeken die ze de hele tijd met een hand vasthielden omdat ze anders afzakten. Ik dacht dat dat een stereotype was. :p
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_61367066
    Hahaha, heerlijk hoe Palin gewoon heerste. Heerlijk hoe die smerige niksnut Obama in elke speech met de grond gelijk gemaakt werd. Meneertje "community organizer" met z'n inhoudloze gekrijs om change. Change? Je bedoelt zoals Palin inderdaad voor elkaar heeft gekregen? Aantoonbaar? In plaats van als "junior senator" een beetje "present" stemmen? Prachtig hoe dat ook even aangetoond werd. Hussein Obama, de grote Obamessiah, die ondanks al zijn gehuil om change nog niet eens durfde stemmen in zijn zeer respectabele 120 dagen als senator.

    Hahaha, wat een grap.

    Alleen idioten stemmen voor een kandidaat die zo'n waslijst aan 'change' in wil voeren:
    Hogere belastingen voor burgers
    Hogere belastingen voor bedrijven
    Een klein en slap leger
    Een grotere overheid
    Een overheid die veel meer voor jou gaat bepalen
    Een verbod op wapens
    Lekker om tafel gaan zitten met figuren als Ahmedinejad
    Enz.

    Republicans
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_61367827
    Ik hoop dan maar dat je meer dan $200k per jaar verdiend, eronder zal je niks merken van Obama's belastingverhogingen namelijk.

    If so, petje af hoor.
      donderdag 4 september 2008 @ 08:40:49 #216
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_61367862
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 06:25 schreef StefanP het volgende:
    Hahaha, heerlijk hoe Palin gewoon heerste. Heerlijk hoe die smerige niksnut Obama in elke speech met de grond gelijk gemaakt werd. Meneertje "community organizer" met z'n inhoudloze gekrijs om change. Change? Je bedoelt zoals Palin inderdaad voor elkaar heeft gekregen? Aantoonbaar? In plaats van als "junior senator" een beetje "present" stemmen? Prachtig hoe dat ook even aangetoond werd. Hussein Obama, de grote Obamessiah, die ondanks al zijn gehuil om change nog niet eens durfde stemmen in zijn zeer respectabele 120 dagen als senator.

    Hahaha, wat een grap.

    Alleen idioten stemmen voor een kandidaat die zo'n waslijst aan 'change' in wil voeren:
    Hogere belastingen voor burgers
    Hogere belastingen voor bedrijven
    Een klein en slap leger
    Een grotere overheid
    Een overheid die veel meer voor jou gaat bepalen
    Een verbod op wapens
    Lekker om tafel gaan zitten met figuren als Ahmedinejad
    Enz.

    Republicans
    Stefan, jij komt nou niet echt over als een hoogopgeleid succesvol persoon, dus ik neem maar even aan dat je niet meer dan 100.000 US$ per jaar verdient. Kijk dus hier eens naar:



    Ik ben ook geen fan van al Obama's standpunten, en als de GOP een beter ticket had voortgebracht dan McCain - Palin had ik waarschijnlijk nooit Obama gesteund, maarja.
    pi_61371064
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 06:25 schreef StefanP het volgende:
    Hahaha, heerlijk hoe Palin gewoon heerste. Heerlijk hoe die smerige niksnut Obama in elke speech met de grond gelijk gemaakt werd. Meneertje "community organizer" met z'n inhoudloze gekrijs om change. Change? Je bedoelt zoals Palin inderdaad voor elkaar heeft gekregen? Aantoonbaar? In plaats van als "junior senator" een beetje "present" stemmen? Prachtig hoe dat ook even aangetoond werd. Hussein Obama, de grote Obamessiah, die ondanks al zijn gehuil om change nog niet eens durfde stemmen in zijn zeer respectabele 120 dagen als senator.

    Hahaha, wat een grap.

    Alleen idioten stemmen voor een kandidaat die zo'n waslijst aan 'change' in wil voeren:
    Hogere belastingen voor burgers
    Hogere belastingen voor bedrijven
    Een klein en slap leger
    Een grotere overheid
    Een overheid die veel meer voor jou gaat bepalen
    Een verbod op wapens
    Lekker om tafel gaan zitten met figuren als Ahmedinejad
    Enz.

    Republicans
    StefanP, Ik ben trots op je dat je met je politieke handicap toch nog je mening durft te geven!
      donderdag 4 september 2008 @ 11:17:05 #218
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_61371179
    Ik begin nu een beetje te begrijpen waarom StefanP ook zo reageert over Nederland, hij doet hetzelfde over Amerikaanse zaken. Toch zielig dat je je altijd zo moet profileren, je zou bijna denken dat er wat mis is in zijn bovenkamer
      donderdag 4 september 2008 @ 13:16:05 #219
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61373785
    Bok even een eind op met die politiek troep hier. Alsof er in POL geen topics lopen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_61378982
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 08:38 schreef Bananenman het volgende:
    Ik hoop dan maar dat je meer dan $200k per jaar verdiend, eronder zal je niks merken van Obama's belastingverhogingen namelijk.

    If so, petje af hoor.
    In een ander topic gaf ik al aan dat alleen mensen die in sprookjes geloven denken dat je onder de $200k per jaar niets van Obama's belastingverhogingen zult merken.

    Het is een belastingplan en ik voorspel dat Obama's plan niet voldoende geld op gaat leveren om al zijn uitgavenplannen te betalen. Geld uitgeven is immers gemakkelijker dan geld afpakken. Wat volgt? Accijnsverhogingen en allerlei andere belastingen, die met name door de middenklasse opgehoest zullen worden.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Lyrebird op 04-09-2008 20:02:57 ]
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_61380205
    Maar de republikeinen geloof je dan weer wel of wat?
    pi_61380437
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 16:55 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    In een ander topic gaf ik al aan dat alleen mensen die in sprookjes geloven denken dat je onder de $200k per jaar niets van Obama's belastingverhogingen zult merken.

    Het is een belastingplan en ik voorspel dat Obama's plan niet voldoende geld op gaat leveren om al zijn uitgavenplannen te betalen. Geld uitgeven is immers gemakkelijker dan geld afpakken. Wat volgt? Accijnsverhogingen en allerlei andere belastingen, die met name door de middenklasse opgehoest zullen worden.
    Je link werkt niet. Wil je hem even aanpassen, want ik ben wel benieuwd?

    Overigens; de belastingplannen van McCain gaan nog meer kosten en daar zal dat dus ook moeten gebeuren, misschien zelfs nog erger. Dus dan moet je - lijkt mij - de minst erge kiezen. Lijkt mij Obama dan, zolang je geen tonnen per jaar harkt.

    Sorry popo
      donderdag 4 september 2008 @ 18:06:49 #223
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61380645
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 06:25 schreef StefanP het volgende:
    Republicans
    Toch vraag ik me af waar je naar toe gaat emigreren als de Democraten het winnen..... je lijkt een haat te hebben voor zo'n 50% van de inwoners van het land waar je nu woont.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 4 september 2008 @ 20:00:22 #224
    197060 SuikerVuist
    Arm & Hammer Grammar
    pi_61383373
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 17:55 schreef Bananenman het volgende:

    [..]

    Je link werkt niet. Wil je hem even aanpassen, want ik ben wel benieuwd?
    Presidentsverkiezing VS #33 Attention,Please board on gate..
    pi_61383532
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 17:55 schreef Bananenman het volgende:

    [..]

    Je link werkt niet. Wil je hem even aanpassen, want ik ben wel benieuwd?

    Overigens; de belastingplannen van McCain gaan nog meer kosten en daar zal dat dus ook moeten gebeuren, misschien zelfs nog erger. Dus dan moet je - lijkt mij - de minst erge kiezen. Lijkt mij Obama dan, zolang je geen tonnen per jaar harkt.

    Sorry popo
    Link aangepast.

    Onder McCain ga je er in theorie minder op vooruit. Maar in tegenstelling tot Obama denk ik dat zijn inschatting reeeler is, en dat hij dat geld ook daadwerkelijk op gaat halen. Ik heb me niet verdiept in zijn uitgaven, maar Obama en McCain een beetje kennende, zou het mij verbazen als McCain nog meer dan Obama (en Bush!) gaat uitgeven. De uitgaven zijn in dit geval niet zo'n probleem, het zijn de inkomsten.

    Nogmaals, kijk eens naar de topverdieners. Onder Obama gaan die er meer dan zeven ton op achteruit... Zeven ton, dat laat je toch niet zo maar van je afpakken? Dan huur je toch de beste belastingadviseur in en je betaalt 'm drie en een halve ton.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_61383666
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 20:06 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]
    Nogmaals, kijk eens naar de topverdieners. Onder Obama gaan die er meer dan zeven ton op achteruit... Zeven ton, dat laat je toch niet zo maar van je afpakken? Dan huur je toch de beste belastingadviseur in en je betaalt 'm drie en een halve ton.
    Maar dan nog gaat het belasting gezien beter met 98.9% van de bevolking (volgens obama)
    pi_61385107
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 20:11 schreef Xith het volgende:

    [..]

    Maar dan nog gaat het belasting gezien beter met 98.9% van de bevolking (volgens obama)
    Hoe vaak moet ik het uitleggen????

    Het gaat om een plan van Obama. Dat is geen realiteit, dat is een plan. Als je iets plant, dan betekent dat niet automatisch dat het ook gaat lukken. Politici proberen zoiets te verhullen door heel wollig te praten, en het grootste deel van de bevolking, met name mensen met een naive linkse achtergrond, geloven dat nog ook. Dat blijkt ook op deze site, waar ik nu al een aantal keer heb moeten horen dat Obama's plan beter is. Maar het is GODVERDOMME een plan.

    We zien elkaar weer nadat Obama president is geworden en na een jaar in office de belastingen gaat verhogen. Voor iedereen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_61385571
    En kan het ene plan dan niet beter zijn dan het andere plan?
    pi_61385792
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 21:18 schreef Anna-van-Kleef het volgende:
    En kan het ene plan dan niet beter zijn dan het andere plan?
    Natuurlijk kan een plan beter zijn dan een ander plan. Mits het wordt doorgerekend door een onafhankelijke partij die goed kan rekenen. Een partij die ook nog eens in de toekomst kan kijken.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_61386882
    Jesus saves but death prevails.
    pi_61387927
    Wat is in de VS eigenlijk een goed nieuwsprogramma en hoe laat wordt dat uitgezonden? Ik ben er nog niet aan toegekomen om hier nieuws te volgen.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_61388008
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 22:35 schreef Wackyduck het volgende:
    Wat is in de VS eigenlijk een goed nieuwsprogramma en hoe laat wordt dat uitgezonden? Ik ben er nog niet aan toegekomen om hier nieuws te volgen.
    Een goed nieuwsprogramma bestaat niet. De meeste nieuwsprogramma's brengen slecht nieuws.

    Serieus, je moet het "nieuws" hier met een flinke korrel zout nemen. Het is meer entertainment dan nieuws.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_61388533
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 22:38 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Een goed nieuwsprogramma bestaat niet. De meeste nieuwsprogramma's brengen slecht nieuws.

    Serieus, je moet het "nieuws" hier met een flinke korrel zout nemen. Het is meer entertainment dan nieuws.
    Dan laat ik het maar uit, en kijk ik wel naar het NOS journaal online ofzo.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      donderdag 4 september 2008 @ 23:00:53 #234
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_61388642
    Daily Show natuurlijk
      donderdag 4 september 2008 @ 23:33:24 #235
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61389502
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 22:35 schreef Wackyduck het volgende:
    Wat is in de VS eigenlijk een goed nieuwsprogramma en hoe laat wordt dat uitgezonden? Ik ben er nog niet aan toegekomen om hier nieuws te volgen.
    BBC America als je het kan ontvangen. Kijk ik elke avond. Lekker mondiaal en niet ze kneuterig.

    Verder luister ik graag naar NPR in de auto.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 4 september 2008 @ 23:38:52 #236
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_61389625
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 04:08 schreef SeventhWave het volgende:

    [..]

    Ik snap dat de Mexicanen een hoop overlast geven in sommige staten, maar ik zie ze nog niet een burger oorlog vechten of de boel terroriseren zodat ze de sharia kunnen invoeren. Als je naar Joegoslavie, Tsjetsjenie, Indonesie, Kashmir, etc, kijkt zie je waar het uiteindelijk op neer komt met de islam. Zelfs Turkije begint flinke barsten te vertonen als seculiere staat - hetgeen niemand hoort te verbazen aangezien de zogenaamde "moderne" Turkse moslim erg veel op een SGPer lijkt als je er een inhoudelijke discussie mee voert.
    [..]

    Alleen als je carriere maakt als ambtenaar. En zoals overtuigde communisten vrijheid van meningsuiting hebben in China geldt dat ook voor de links denkende in Nederland.
    Spreken we dan over een Turk die in Nederland woont of een Turk die in Turkije woont?

    ff een TVPje voor in dit topic.
    Wellicht dat ik een stage kan regelen in de VS. En ben even aan het bij lezen. (check dit topic toch wel regelmatig aangezien dit de enige lijkt die echt leeft in KAA).
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_61389870
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 21:01 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Hoe vaak moet ik het uitleggen????

    Het gaat om een plan van Obama. Dat is geen realiteit, dat is een plan. Als je iets plant, dan betekent dat niet automatisch dat het ook gaat lukken. Politici proberen zoiets te verhullen door heel wollig te praten, en het grootste deel van de bevolking, met name mensen met een naive linkse achtergrond, geloven dat nog ook. Dat blijkt ook op deze site, waar ik nu al een aantal keer heb moeten horen dat Obama's plan beter is. Maar het is GODVERDOMME een plan.

    We zien elkaar weer nadat Obama president is geworden en na een jaar in office de belastingen gaat verhogen. Voor iedereen.
    Yup, maar vooralsnog is het plan van McCain nadeliger voor 98.9% van de bevolking dan het plan van Obama. De argumenten die je tegen Obama zet passen net zo goed tegen McCain.
    pi_61390346
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 23:33 schreef popolon het volgende:

    [..]

    BBC America als je het kan ontvangen. Kijk ik elke avond. Lekker mondiaal en niet ze kneuterig.

    Verder luister ik graag naar NPR in de auto.
    Ahh oke bedankt, ik zal kijken of ik het kan vinden want ik heb 1000 kanalen ofzo, ik moet eens een overzicht vinden.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_61391981
    Hola

    Groetjes

    De onderburen
    pi_61392314
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 08:40 schreef Wheelgunner het volgende:

    [..]

    Stefan, jij komt nou niet echt over als een hoogopgeleid succesvol persoon, dus ik neem maar even aan dat je niet meer dan 100.000 US$ per jaar verdient. Kijk dus hier eens naar:

    [ afbeelding ]

    Ik ben ook geen fan van al Obama's standpunten, en als de GOP een beter ticket had voortgebracht dan McCain - Palin had ik waarschijnlijk nooit Obama gesteund, maarja.
    Nee, ik ben dom, daarom verdien ik inderdaad meer dan 100K. Gelukkig ben ik wel slim genoeg om te snappen dat die paar dollar die iedereen die "weinig" verdient bespaart met Obamessiah's plan, ongedaan gemaakt wordt door de absurde extra belastingen die de "rijken" en het bedrijfsleven zullen moeten betalen. Maar daar denken de domme socialistjes niet aan. Geld groeit immers aan de bomen! Het wordt door de overheid gedrukt! Het komt niet bij ze op dat die bedrijven de economie gaande houden en ze samen met de rijken de salarissen van al die "armen" betalen. Noch dat de zogenaamde "armen" sowieso al geen bal inbrengen.



    Obama Democraten Socialisten

    Die onderste 50% hoort sowieso geen stemrecht te hebben omdat het enige dat bij ze opkomt is dat de rijken meer moeten betalen. Ze dragen niks bij en je kunt geen rationele keuze van die Calimero's verwachten. Lees anders dit stuk maar eens van een professor die het wel snapt.

    Groeten,

    De dommerd.

    [ Bericht 0% gewijzigd door StefanP op 05-09-2008 06:28:44 ]
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_61392344
    Die prof van je geeft les op een derdehands universiteit, dus dat is niet echt veelzeggend.

    Hier wat interessante exit polls van de laatste verkiezingen klik.

    Interessant genoeg krijgen de Democraten van alle opleidingsniveaus meer stemmen. Toch wonnen de Reps. Je vraagt je af wie er dan dom is.

    [ Bericht 36% gewijzigd door Shivo op 05-09-2008 06:51:13 ]
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 5 september 2008 @ 07:35:39 #242
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61392597
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 22:38 schreef Lyrebird het volgende:
    Een goed nieuwsprogramma bestaat niet. De meeste nieuwsprogramma's brengen slecht nieuws.

    Serieus, je moet het "nieuws" hier met een flinke korrel zout nemen. Het is meer entertainment dan nieuws.
    Er bestaan echter wel goede nieuwsbronnen. Kijk eens af en toe naar Charlie Rose op je lokale PBS station, luister eens naar NPR radio, je kunt op het lokale PBS station ook BBC World News krijgen, en als je XM radio in de auto hebt, heb je 12 nieuws kanalen (waaronder het behoorlijk onafhankelijke POTUS08) waar je goede nieuwsvoorziening krijgt en goede beredenering van beide kanten van het politieke spectrum (PBS en NPR zijn daar ook goed in.)

    En eigenlijk is CNN ook nog redelijk. Een stuk beter in ieder geval dan het overmatig rechtse Fox News en het overmatig linkse MSNBC.

    Van het "local news at 6 & 11" word je inderdaad vrij simpel.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 5 september 2008 @ 07:37:11 #243
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61392611
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 21:01 schreef Lyrebird het volgende:
    Maar het is GODVERDOMME een plan.
    Wou je zeggen dat McCain geen plan heeft?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_61411797
    McCain heeft toch geen plan nodig? Belasting verlagen en dan doet de veel geprijsde "supply-side economics" wel zijn werk
    pi_61413396
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 23:33 schreef popolon het volgende:

    [..]

    BBC America als je het kan ontvangen. Kijk ik elke avond. Lekker mondiaal en niet ze kneuterig.
    Mondiaal zeker. Goed nieuws? Mwah. Ze zijn IMHO wel erg elitair.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_61420650
    Conservative talk radio
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_61420747
    Kan iemand mij vertellen of ik in Nederland een rijbewijs kan halen zonder te lessen, als ik al een Amerikaans rijbewijs heb? Ik weet dat je hem niet kan inwisselen voor een Nederlands rijbewijs, waarschijnlijk omdat het hier te mild is. Maar is het wel mogelijk om een Nederlands rijbewijs te halen via een korte route, dus in plaats van 15 lessen oid maar 2 of 3 lessen om gewend te raken aan de NL wegen?
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
      zaterdag 6 september 2008 @ 05:19:25 #248
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_61420758
    quote:
    Op zaterdag 6 september 2008 05:10 schreef Jac0bus het volgende:
    Kan iemand mij vertellen of ik in Nederland een rijbewijs kan halen zonder te lessen, als ik al een Amerikaans rijbewijs heb? Ik weet dat je hem niet kan inwisselen voor een Nederlands rijbewijs, waarschijnlijk omdat het hier te mild is. Maar is het wel mogelijk om een Nederlands rijbewijs te halen via een korte route, dus in plaats van 15 lessen oid maar 2 of 3 lessen om gewend te raken aan de NL wegen?
    Ja, ongeveer zelfde vraag, maar dan met betrekking tot motorrijbewijzen.
    pi_61420810
    Hangt er van af hoe goed je kan rijden hè, als je recht af door rood rijdt ben je wel gezakt in ieder geval. Je moet er sowieso rekening houden dat tegenwoordig 30-40 lessen normaal is (autorijbewijs), maar 2 of 3 lessen lijkt me te optimistisch gedacht, want bij een rijexamen kijken ze naar een heleboek kleine dingetjes. En je moet uiteraard een aantal Amerikaanse gewoontes, die je zouden doen zakken, afleren.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_61441109
    quote:
    Census data ranks Plano as wealthiest large city in U.S.

    01:22 PM CDT on Thursday, August 28, 2008


    By BRUCE TOMASO / The Dallas Morning News
    btomaso@dallasnews.com


    Plano is the wealthiest large city in America, according to the Census Bureau.

    A Census report issued this week shows that among cities of 250,000 or more, Plano (whose estimated population is just over that threshold) has the highest median household income, $84,492.

    Rounding out the top five:

    • San Jose,. Calif. ($76,963)

    • Anchorage, Ala. ($68,726)

    • San Francisco ($68,023)

    • San Diego ($61,863).


    The results apparently surprised Plano officials.

    Also Online

    Link: Census Bureau report

    "I'd never heard that before, but it's good to know," Mayor Pat Evans told USA Today.

    The poorest larger city in America was Detroit, with a median household income of $28,097, followed closely by Cleveland, at $28,512. One in three Detroit residents lives below the poverty line, according to the Census bureau.

    Plano's poverty rate – 5.9 percent – was the lowest among cities of 250,000 or more.

    The only Texas city among the top 10 in poverty rate was El Paso, which came in fourth, at 27.4 percent.

    Among smaller cities, those with a population of 65,000 to 249,999, Flower Mound had the fifth-highest median household income, $105,812.

    In that same population group, Rockwall County tied for the seventh-lowest poverty rate in American, at 4.5 percent.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      zondag 7 september 2008 @ 02:25:46 #251
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61441168
    quote:
    Op zaterdag 6 september 2008 05:19 schreef Inkomen het volgende:

    [..]

    Ja, ongeveer zelfde vraag, maar dan met betrekking tot motorrijbewijzen.
    Nee dat kan niet meer.

    Ook omdat de Nederlandse normen belachelijk hoog en duur zijn en de Amerikaanse belachelijk laag. Voor $25 heb je een rijbewijs, daar zitten ze in NL niet om te springen van die rijbewijsjumpers.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 7 september 2008 @ 08:53:14 #252
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61442717
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 02:14 schreef StefanP het volgende:
    En tegelijkertijd staan er toch 3 steden uit California - die enorme BLAUWE staat - in de top 5. Doen we het hier toch helemaal niet verkeerd.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 7 september 2008 @ 08:54:54 #253
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61442726
    quote:
    Op zaterdag 6 september 2008 05:10 schreef Jac0bus het volgende:
    Kan iemand mij vertellen of ik in Nederland een rijbewijs kan halen zonder te lessen, als ik al een Amerikaans rijbewijs heb? Ik weet dat je hem niet kan inwisselen voor een Nederlands rijbewijs, waarschijnlijk omdat het hier te mild is. Maar is het wel mogelijk om een Nederlands rijbewijs te halen via een korte route, dus in plaats van 15 lessen oid maar 2 of 3 lessen om gewend te raken aan de NL wegen?
    Je kunt makkelijk met 3 lessen examen aanvragen, alleen het "verkorte" examen is afgeschaft.... je zult dus het volledige pond moeten betalen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_61490227
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 08:54 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Je kunt makkelijk met 3 lessen examen aanvragen, alleen het "verkorte" examen is afgeschaft.... je zult dus het volledige pond moeten betalen.
    Betekent dat ik net zoveel moet betalen als iemand die nog nooit gereden heeft? Moet ik dan hetzelfde lespakket nemen als iemand die net start? Want wat maakt het nou zo duur in NL, al die lessen toch? Wat als ik die niet nodig heb, is er geen mogelijkheid om ze te skippen? Ik heb namenlijk nu mijn Amerikaanse rijbewijs al, logisch dat je die niet kan omwisselen. Maar er is niks om het minder duur te maken?
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_61490336
    Er is niemand die je verplicht lessen te nemen in Nederland, AFAIK.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_61490370
    Je kan inderdaad gewoon examen doen, wel eerst je theorie halen, iedereen mag als hij zijn theorie heeft afrijden, zelfs als je nooit een auto van binnen hebt gezien. De kans dat je het haalt is dan alleen niet zo groot, lessen zijn altijd je eigen keuze, daar is niets verplichts aan en hoe beter je het doet hoe minder het je kost.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_61501785
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 03:12 schreef Jac0bus het volgende:

    [..]

    Betekent dat ik net zoveel moet betalen als iemand die nog nooit gereden heeft?
    Je betaalt de zelfde prijs voor afrijden.
    quote:
    Moet ik dan hetzelfde lespakket nemen als iemand die net start?
    Wat als ik die niet nodig heb, is er geen mogelijkheid om ze te skippen?
    Je neemt net zoveel lessen als dat je denkt nodig te hebben om af te kunnen rijden. Net zoals mensen, die zonder ervaring starten, ook niet allemaal het zelfde aantal lessen nodig hebben.
    quote:
    Want wat maakt het nou zo duur in NL, al die lessen toch?
    In Nederland nemen mensen gemiddeld meer lessen. Maar ook zakken voor je examen kan duur uitpakken. Reken maar na, kosten voor examen en meestal neem je dan nog een aantal lessen omdat je niet direct opnieuw kunt gaan afrijden.
    quote:
    Ik heb namenlijk nu mijn Amerikaanse rijbewijs al, logisch dat je die niet kan omwisselen. Maar er is niks om het minder duur te maken?
    Wat je nodig hebt is rij-ervaring. Hoe meer ervaring je hebt, des te minder lessen je in nederland nodig hebt. Met een beetje geluk ben je binnen 5 a 10 lessen "aangepast" aan het nederlandse verkeer.
      dinsdag 9 september 2008 @ 21:25:50 #258
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61509989
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 03:12 schreef Jac0bus het volgende:
    Betekent dat ik net zoveel moet betalen als iemand die nog nooit gereden heeft? Moet ik dan hetzelfde lespakket nemen als iemand die net start? Want wat maakt het nou zo duur in NL, al die lessen toch? Wat als ik die niet nodig heb, is er geen mogelijkheid om ze te skippen? Ik heb namenlijk nu mijn Amerikaanse rijbewijs al, logisch dat je die niet kan omwisselen. Maar er is niks om het minder duur te maken?
    Als je al kunt rijden, dan heb je aan drie lessen wel genoeg om examen aan te vragen, dus dat is sowieso al een enorm stuk goedkoper dan iemand die nog niet kan rijden.

    Volgens mij kun je theoretisch zonder lessen aan de slag, maar je hebt in ieder geval de auto van een rijinstructeur nodig, en ik denk dat die ook wel even wil zien of je goed kan rijden voordat ie het examen voor je aanvraagt. Samen met wellicht het doen van de theorie (dat moet ook nog) en het wennen aan de Nederlandse weg met fietsers die overal voorrang hebben enzo, zijn drie lessen wellicht verstandig.

    Maar veel duurder dan dat hoeft het niet te zijn als je al kan rijden.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 9 september 2008 @ 21:27:52 #259
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61510052
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 05:36 schreef Shivo het volgende:
    Er is niemand die je verplicht lessen te nemen in Nederland, AFAIK.
    Wel moet je een rijschool inschakelen om het examen aan te vragen, en bovenop het examengeld betaal je toch voor de huur en tijd van de rijinstructeur + auto als je examen doet.

    Je kunt niet zelf naar het CBR stappen voor een examen, je dient een auto van een rijschool mee te nemen met pedalen aan de rechterkant etc.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_61514562
    Mooi, het auto kunnen rijden scheelt me dus zeker een hoop lessen en dus zeker een hoop geld. Niet alles, maar zeker een hoop. Bedankt voor de reacties.
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_61515324
    Ik zie dat je in CA voor 3 theoriekansen + praktijk maar $28 kwijt ben.
    In Nederland is theorie iets van ¤50 en praktijk ¤150-200, dus dat scheelt behoorlijk.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_61530152
    Vergeet niet dat in nederland de kosten van de verzekering van je lesauto ook in dat bedrag zitten. In California (en ook hier in florida) dien je zelf te zorgen voor de auto+verzekering. Blijft het natuurlijk nog een flink verschil
    pi_61532654
    Blijft nog steeds een gigantisch verschil idd en het examen is daar ook nog eens zoveel makkelijker.
    hmmmm....WAT???
      woensdag 10 september 2008 @ 20:16:41 #264
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61532719
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 03:41 schreef Wackyduck het volgende:
    Ik zie dat je in CA voor 3 theoriekansen + praktijk maar $28 kwijt ben.
    In Nederland is theorie iets van ¤50 en praktijk ¤150-200, dus dat scheelt behoorlijk.
    En die verhoging kwam omdat Schwarzenegger de staatskas wat meer wilde spekken. In 2002 betaalde ik $12.

    En in mijn eigen auto afgereden destijds.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 10 september 2008 @ 20:19:03 #265
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61532795
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 20:14 schreef Vitamine_C het volgende:
    Blijft nog steeds een gigantisch verschil idd en het examen is daar ook nog eens zoveel makkelijker.
    Voor de beginnende bestuurder is het ongeveer even moeilijk eigenlijk..... heb je al een rijbewijs dan is het een fluitje van een cent. Ik ging de weg op, eerste de beste wijk in. Keertje achteruit inparkeren..... en die kerel zei dat ie het wel prima vond, en dat ik terug kon rijden naar de DMV, want ik kon duidelijk rijden en deelnemen in het verkeer. Ik heb denk ik niet meer dan 10 minuten met die kerel in de auto gezeten.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_61534160
    Allemaal linkse staats subsidie. Logisch dat europa en california binnen 2 jaar compleet failliet zijn. In Texas heb je helemaal geen rijbewijs nodig en kun je een pomp in je tuin zetten om benzine uit de grond te krijgen.
    </stefanp>
      donderdag 11 september 2008 @ 01:35:22 #267
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_61541785
    Ik heb net m'n Employment Authorization Card binnengekregen
    Nu nog wachten op de green card
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      donderdag 11 september 2008 @ 03:22:40 #268
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61542308
    Je kunt in ieder geval werken PP
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_61542310
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 03:22 schreef popolon het volgende:
    Je kunt in ieder geval werken PP
    Is dat lastig om dat voor elkaar te krijgen?
    *****Kraak........
      donderdag 11 september 2008 @ 03:40:18 #270
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61542328
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 03:25 schreef kraakvandaal het volgende:

    [..]

    Is dat lastig om dat voor elkaar te krijgen?
    Nou nee maar het kan even duren zo'n vergunning.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_61542334
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 03:40 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Nou nee maar het kan even duren zo'n vergunning.
    We schelden hier altijd op de bureaucratie maar is dat in de USA minder?
    *****Kraak........
      donderdag 11 september 2008 @ 03:48:27 #272
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_61542337
    Er zijn minder regeltjes waardoor je minder snel in aanraking komt met bureaucratie maar als je er mee in aanraking komt , ja hoor.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_61542359
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 03:48 schreef popolon het volgende:
    Er zijn minder regeltjes waardoor je minder snel in aanraking komt met bureaucratie maar als je er mee in aanraking komt , ja hoor.
    Bedankt, ik wil dat graag weten omdat ik hier helemaal verstrikt raak en wat mogelijkheden aan het afwegen ben.
    *****Kraak........
      donderdag 11 september 2008 @ 08:07:31 #274
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61542972
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 20:58 schreef devzero het volgende:
    Allemaal linkse staats subsidie. Logisch dat europa en california binnen 2 jaar compleet failliet zijn. In Texas heb je helemaal geen rijbewijs nodig en kun je een pomp in je tuin zetten om benzine uit de grond te krijgen.
    </stefanp>
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_61542981
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 08:07 schreef maartena het volgende:

    [..]


    In Texas wel toch?
    *****Kraak........
      donderdag 11 september 2008 @ 14:23:09 #276
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_61550276
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 03:22 schreef popolon het volgende:
    Je kunt in ieder geval werken PP
    Yep
    Nu maar hopen dat ik voor de kerst of mijn green card of mijn advance parole binnen heb, want ik wil dan weer even naar het moederland
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_61556800
    Wat is het verschil tussen een I-766 (employment a. card) en een temporary visitor visa? Ik heb een H1B en heb geen employment card nodig.

    Tsja, green card. Mijn laber certification is erdoor en ik heb een adjustment of status aangevraagd, alleen werd me verteld dat dat tussen 3 en 15 maanden kan duren, maar misschien ook wel langer
      vrijdag 12 september 2008 @ 03:37:19 #278
    152047 Yurithemaster
    Winter is coming
    pi_61568037
    Als je met een amerikaan trouwt kan je het Amerikaanse staatsburgerschap krijgen, hoe zit het dan met het homohuwelijk in California en Massachusetts of telt dat niet omdat het op staat niveau is en het burgerschap op federaal niveau is?
    pi_61585652
    Als je met een amerikaan trouwt, dan kun je een permanente verblijfsvergunning aanvragen met je partner als sponsor. Staatsburgerschap kun je later aanvragen, maar dat kan iedereen met een green card.

    Geen idee of dat ook geld als je trouwt met een partner van het zelfde geslacht. Interessante vraag!

    edit: was de eerste hit met google: http://www.immigrationequality.org/template.php?pageid=154
      vrijdag 12 september 2008 @ 20:52:50 #280
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61586277
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 03:37 schreef Yurithemaster het volgende:
    Als je met een amerikaan trouwt kan je het Amerikaanse staatsburgerschap krijgen, hoe zit het dan met het homohuwelijk in California en Massachusetts of telt dat niet omdat het op staat niveau is en het burgerschap op federaal niveau is?
    Helaas, dat gaat niet. In de VS is op federaal niveau vastgelegd dat voor federale aangelegenheden een huwelijk tussen een man en een vrouw is. Je kunt inderdaad in MA en CA trouwen, en daarmee heb je alle voordelen van het huwelijk, zoals verzekeringen etc.

    Maar je kunt er niet iemand mee binnenhalen. De meeste Amerikaans/Nederlandse homostellen komen dan ook in Nederland terecht, omdat het in Nederland wel een heel stuk makkelijker kan.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 12 september 2008 @ 20:55:39 #281
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61586365
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 20:32 schreef devzero het volgende:
    Als je met een amerikaan trouwt, dan kun je een permanente verblijfsvergunning aanvragen met je partner als sponsor. Staatsburgerschap kun je later aanvragen, maar dat kan iedereen met een green card.
    Alleen wel een bijkomend voordeel dat je je Nederlandse staatsburgerschap kan behouden bij huwelijk. In de meeste andere gevallen raak je je Nederlanderschap kwijt bij naturalisatie.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_61588072
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 20:55 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Alleen wel een bijkomend voordeel dat je je Nederlandse staatsburgerschap kan behouden bij huwelijk. In de meeste andere gevallen raak je je Nederlanderschap kwijt bij naturalisatie.
    wrijf het nog maar eens in
    pi_61594715
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 20:55 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Alleen wel een bijkomend voordeel dat je je Nederlandse staatsburgerschap kan behouden bij huwelijk. In de meeste andere gevallen raak je je Nederlanderschap kwijt bij naturalisatie.
    Dus als je gewoon verhuisd naar de VS zonder te trouwen en uiteindelijk het staatsburgerschap aan neemt. raak je het nederlandse wel kwijt. Maar dat ligt aan de Nederlandse wetgeving of VS. maar beide landen controleren er niet echt op?
      zondag 14 september 2008 @ 08:09:55 #285
    110767 LOCALMOTION
    Eho'OnipoKaua*
    pi_61615280
    Houden jullie van een buitenlandse grap over nationaliteit of paspoort.
    Alleen is het in 't Engels... AND THIS STORY FITS RIGHT IN WITH THE ABOVE...
    A group of Americans, retired teachers, recently went to France on a tour.
    Robert W., an elderly gentleman of 83, arrived in Paris by plane.
    At French Customs, he took a few minutes to locate his passport in his carry on. "You have been to France before, monsieur?" the customs officer asked sarcastically.
    Mr. W. admitted that he had been to France previously.
    "Then you should know enough to have your passport ready."
    The American said, "The last time I was here, I didn't have to show it."
    "Impossible. Americans always have to show your passports on arrival in France !"

    The American senior gave the Frenchman a long hard look. Then he quietly explained. "Well, when I came
    ashore at Omaha Beach on D-Day in 1944 to help liberate this country, I couldn't find any damn
    Frenchmen to show it to."
    " Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
    There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
    You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
    pi_61623339
    Hehe
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 14 september 2008 @ 18:44:47 #287
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61625948
    quote:
    Op zaterdag 13 september 2008 03:57 schreef Yurithemaster het volgende:
    Dus als je gewoon verhuisd naar de VS zonder te trouwen en uiteindelijk het staatsburgerschap aan neemt. raak je het nederlandse wel kwijt. Maar dat ligt aan de Nederlandse wetgeving of VS. maar beide landen controleren er niet echt op?
    Voornamelijk de Nederlandse wetgeving. Alhoewel er geen officiële wet bestaat in de VS die de dubbele nationaliteit expliciet toestaat danwel verbied, komt het er in de praktijk op neer (en middels verklaringen van het Dept. of State) dat de VS geen enkel probleem heeft met de dubbele nationaliteit, tenzij je wil gaan dienen in het leger van een ander land dat niet lid is van de NAVO.

    Er zijn nogal wat Mexicanen die met twee paspoorten rondlopen hier, en tevens nogal wat Grieken (kunnen hun nationaliteit niet kwijt raken, net als Marokkanen in Nederland), en Italianen (een of andere grootvaderwet) die naast de Amerikaanse nationaliteit ook nog de nationaliteit van hun grootvader erop na houden, die in de jaren 30 naar de VS kwam. - Praktisch gezien zijn dat Amerikanen natuurlijk, maar hebben nog wel de tweede nationaliteit.

    We hebben hier in ieder geval geen Wilders die loopt te zeuren dat al die miljoenen Mexicanen met twee paspoorten ze zouden moeten inleveren ofzo
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 15 september 2008 @ 01:13:57 #288
    152047 Yurithemaster
    Winter is coming
    pi_61636320
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 18:44 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Voornamelijk de Nederlandse wetgeving. Alhoewel er geen officiële wet bestaat in de VS die de dubbele nationaliteit expliciet toestaat danwel verbied, komt het er in de praktijk op neer (en middels verklaringen van het Dept. of State) dat de VS geen enkel probleem heeft met de dubbele nationaliteit, tenzij je wil gaan dienen in het leger van een ander land dat niet lid is van de NAVO.

    Er zijn nogal wat Mexicanen die met twee paspoorten rondlopen hier, en tevens nogal wat Grieken (kunnen hun nationaliteit niet kwijt raken, net als Marokkanen in Nederland), en Italianen (een of andere grootvaderwet) die naast de Amerikaanse nationaliteit ook nog de nationaliteit van hun grootvader erop na houden, die in de jaren 30 naar de VS kwam. - Praktisch gezien zijn dat Amerikanen natuurlijk, maar hebben nog wel de tweede nationaliteit.

    We hebben hier in ieder geval geen Wilders die loopt te zeuren dat al die miljoenen Mexicanen met twee paspoorten ze zouden moeten inleveren ofzo
    Dus van nederland mag het niet maar van wat ik begrepen heb controleert nederland niet echt hierop
    pi_61636476
    Als je het topic over dubbele nationaliteit topic had gelezen, dan had je kunnen lezen dat het nederlands consulaat in de US graag wil weten wat voor verblijfsvergunning je hebt als je je nederlands paspoort komt verlengen.
      maandag 15 september 2008 @ 01:43:32 #290
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61636569
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 01:34 schreef devzero het volgende:
    Als je het topic over dubbele nationaliteit topic had gelezen, dan had je kunnen lezen dat het nederlands consulaat in de US graag wil weten wat voor verblijfsvergunning je hebt als je je nederlands paspoort komt verlengen.
    Niet helemaal. Ik kan namelijk gewoon mij Amerikaans paspoort overleggen, en een nieuw Nederlands paspoort krijgen. Alleen kijken ze in Nederland even in de burgerlijke stand of ik (ooit) getrouwd ben (was) met een Amerikaanse, en dus nog recht heb op het Nederlandse paspoort.

    Als je ooit in Nederland getrouwd bent: Geen probleem, alles automatisch, staat in burgerlijke stand.
    Ben je in de VS getrouwd, en de burgerlijke stand in NL is niet up-to-date: Marriage Certificate met Apostille Stamp meenemen.

    Ben je niet getrouwd, dan loop je een goede kans dat men je verteld dat je al sinds de naturalisatie tot Amerikaan geen Nederlander meer bent/was.

    Het is tevens zo dat een scheiding en/of sterfgeval niets veranderd aan je recht tot twee nationaliteit, deze is namelijk gebaseerd op de tijd dat de naturalisatie is afgerond.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 15 september 2008 @ 01:50:25 #291
    152047 Yurithemaster
    Winter is coming
    pi_61636629
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 01:43 schreef maartena het volgende:
    Ben je niet getrouwd, dan loop je een goede kans dat men je verteld dat je al sinds de naturalisatie tot Amerikaan geen Nederlander meer bent/was.
    Als je je in nederland niet uit het burgelijk bestand schrijft kan je dan technisch gezien nigewoon je paspoort in nederkand laten verlengen tijden bezoek/vakantie enz.
    pi_61654175
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 01:43 schreef maartena het volgende:
    Niet helemaal. Ik kan namelijk gewoon mij Amerikaans paspoort overleggen, en een nieuw Nederlands paspoort krijgen. Alleen kijken ze in Nederland even in de burgerlijke stand of ik (ooit) getrouwd ben (was) met een Amerikaanse, en dus nog recht heb op het Nederlandse paspoort.
    Klopt. Ik wou alleen maar een samenvatting van 1 regel geven.
    pi_61654295
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 01:50 schreef Yurithemaster het volgende:

    [..]

    Als je je in nederland niet uit het burgelijk bestand schrijft kan je dan technisch gezien nigewoon je paspoort in nederkand laten verlengen tijden bezoek/vakantie enz.
    En dan zeker onroerend goed belasting of riool-heffing blijven betalen
    pi_61659507
    Gisteren op het nieuws natuurlijk heel veel nieuws over Ike. Wel apart hoe de nieuwslezers met grote zorg over het gebrek aan electriciteit spraken, "omdat mensen dan zonder airco zaten". WTF?? De verslaving van Amerikanen als het om airconditioning gaat, kent geen grenzen. De mens heeft het eeuwen zonder airco volgehouden, dus ik snap niet waarom men zich zo druk maakt. Ga dan niet in de woestijn wonen, denk ik dan.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 15 september 2008 @ 22:21:28 #295
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_61660241
    Waar in Texas zit StefanP eigenlijk?
      dinsdag 16 september 2008 @ 13:34:55 #296
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_61673044
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 22:21 schreef Wheelgunner het volgende:
    Waar in Texas zit StefanP eigenlijk?
    Plano.
    2000 light years from home
      dinsdag 16 september 2008 @ 14:02:44 #297
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_61673731
    Is dat droog gebeleven?
      dinsdag 16 september 2008 @ 15:42:39 #298
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61676444
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 14:02 schreef Wheelgunner het volgende:
    Is dat droog gebeleven?
    Jah, wat wind en regen over de Dallas area, maar geen problemen verder. Tegen de tijd dat de orkaan daar was, was er niets meer van over dan een matig zuid-westertje in Nederland.

    [ Bericht 0% gewijzigd door maartena op 16-09-2008 15:54:35 ]
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 16 september 2008 @ 15:44:59 #299
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_61676517
    Straks het vliegtuig naar Nederland
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 16 september 2008 @ 15:58:23 #300
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61676920
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 22:06 schreef Lyrebird het volgende:
    Gisteren op het nieuws natuurlijk heel veel nieuws over Ike. Wel apart hoe de nieuwslezers met grote zorg over het gebrek aan electriciteit spraken, "omdat mensen dan zonder airco zaten". WTF?? De verslaving van Amerikanen als het om airconditioning gaat, kent geen grenzen. De mens heeft het eeuwen zonder airco volgehouden, dus ik snap niet waarom men zich zo druk maakt. Ga dan niet in de woestijn wonen, denk ik dan.
    Was dat niet meer gericht op ouden van dagen? In Nederland, Frankrijk etc, komt het ook in het nieuws als er een extreem hete zomer is, en het airco systeem van verzorg- en bejaardentehuizen begeeft het..... dan zie je weer al die oudjes geparkeerd op het grasveld terwijl de airco gerepareerd wordt etc.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_61678563
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 15:58 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Was dat niet meer gericht op ouden van dagen? In Nederland, Frankrijk etc, komt het ook in het nieuws als er een extreem hete zomer is, en het airco systeem van verzorg- en bejaardentehuizen begeeft het..... dan zie je weer al die oudjes geparkeerd op het grasveld terwijl de airco gerepareerd wordt etc.....
    Zit wat in, alhoewel je veertig jaar geleden natuurlijk ook ouderen had. Waarschijnlijk zijn de ouderen niet meer van dezelfde kwaliteit.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')