abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 3 augustus 2008 @ 23:44:46 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_60538931
Theaterproducent Joop van den Ende is een van de zes Nederlanders die in het tv-programma Zomergasten van de VPRO deze zomer zijn favoriete televisieavond mag samenstellen.

De andere gasten die bij presentator Bas Heijne, redacteur van NRC Handelsblad, zullen aanschuiven, zijn: dj en componist Junkie XL (Tom Holkenborg), schrijfster en juriste Naema Tahir, theatermaakster Annemarie Prins, socioloog Willem Schinkel en minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Ronald Plasterk.

Vanavond was genieten. Volgende week wordt niet veel ben ik bang.

Maar dan plaats ik een vooroordeel waar ik een hekel aan heb

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:46:50 #2
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_60538995
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:41 schreef shmoopy het volgende:
Hij is niet eng ofzo, hoor, alleen heel absurd en vervreemdend.
Het fragment dat ze lieten zien, greep me al bij de keel.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 augustus 2008 @ 23:46:59 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60539003
Junkie XL
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_60539028
Wie durft het aan Eraserhead te kijken ?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60539029
Tvp.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:48:04 #6
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_60539036
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Naema Tahir (Slough, Groot-Brittannië 1970) is schrijfster en juriste. Zij werkte als mensenrechtenjuriste voor de VN vluchtelingenorganisatie UNHCR in Nigeria en voor de voor de Raad van Europa in Straatsburg. Tahir groeide op in Groot-Brittannië, Nederland en Pakistan. Over haar ervaringen als migrantendochter schreef zij de non-fictiebundel Een moslima ontsluiert (2005). In 2006 volgde het vanwege de expliciete erotische verhalen opzienbarende Kostbaar bezit (2006). Haar laatste roman Eenzaam heden (2008) gaat over de ontworteldheid van een migrantendochter. De laatste jaren mengt Tahir zich regelmatig in het publieke debat over de Islam en de multiculturele samenleving in Nederland. Dit najaar verschijnt haar sprookjesbundel Groenkapje en de bekeerde wolf.
Klinkt interessant, ik ben benieuwd. . Hopelijk heeft mevrouw een interessante blik op de vluchtelingen/migratieproblematiek .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:48:22 #7
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60539042
Prachtige uitzending. Naast die van Robert Dijkgraaf van een paar jaar geleden kan ik deze tot een van de betere rekenen. En nu de film Zag Eraserhead voor het eerst op m'n 14e...heeft diepe sporen achtergelaten
nevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowup
pi_60539063
Oh, ik heb niet zoveel zin in weer een hele avond moslimgedoe.
  Trouwste user 2022 zondag 3 augustus 2008 @ 23:50:34 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_60539104
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:49 schreef shmoopy het volgende:
Dat heb ik ook, met mijn opmerking over Pipo. Er zal weinig nostalgie te zien zijn.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:50:53 #10
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60539123
quote:
Ja, wel een onderwerp waarvan je denkt dat alles er al over is gezegd. Maar het hoeft natuurlijk niet constant over de islam te gaan.
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:51:43 #11
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_60539140
Tahir is toch die dame die bij NOVA schaamteloos flirtte met Jeroen Pauw? Bij Bas Heijne hoeft ze daar in ieder geval niet mee aan te komen
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:52:26 #12
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60539159
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:51 schreef Wickedangel het volgende:
Tahir is toch die dame die bij NOVA schaamteloos flirtte met Jeroen Pauw? Bij Bas Heijne hoeft ze daar in ieder geval niet mee aan te komen
Het zou wel mooie televisie opleveren.
pi_60539205
quote:
Ja, klopt, ik heb even op haar foto gegoogled.
Hm, ik vrees dat ik veel klusjes tussendoor ga doen volgende week.
  Trouwste user 2022 zondag 3 augustus 2008 @ 23:54:29 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_60539227
quote:
Ze heeft anders wel een snor

zondag 3 augustus 2008 @ 23:55:27 #15
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_60539249
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:47 schreef Roi het volgende:
Wie durft het aan Eraserhead te kijken ?
Ik heb al een paar pogingen ondernomen in 't verleden, vanavond waag ik me er niet aan!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:56:12 #16
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_60539271
damn, wat was het een goede aflevering met Tom Holkenborg, denk dat we de beste van dit seizoen nu al gehad hebben
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 augustus 2008 @ 23:56:15 #17
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_60539274
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:29 schreef SCH het volgende:
Mooie avond. Plasterk, eat your heart out.

Luyendijk heeft geen 1 x dit niveau gehaald.
Ligt ook in de rol die Plasterk heeft en de mogelijkheid die hij heeft om zich zo open op te stellen als Tom, maar het is zonder meer zo dat deze uitzending vandaag zeer boeiend was en die van vorige week " wel aardig".

Bas had hier overigens ook de mazzel te maken te hebbeen met een gast die nagedacht had wat hij wilde zeggen en niet bang was zichzelf te zijn. Dat scheelt. Maar hij was niet slecht. Dat zeker niet.
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Eraserhead heb ik ooit in de bioscoop gezien, niet echt voor herhaling vatbaar.
Dito. Nachtvoorstelling in The Movies in m'n eentje. Ik kon de scene ook niet aanzien vandaag tijdens de uitzending. Ik vroeg me al af waarom dit de keuze film was. Ik vreesde een arty-argument, maar was blij (?) verrast dit argument te horen ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_60539286
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:44 schreef tong80 het volgende:

Vanavond was genieten. Volgende week wordt niet veel ben ik bang.

Ik ben wel benieuwd naar de keuzefilm van Ome Joop. Ik ben Joep Meloen?

Naja, who cares, ik zit toch aan de Pina Colada dan.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
pi_60539294
Trage film tot nu toe. Vaag.
pi_60539407
Aan het begin van de avond zei Tom letterlijk: " En als je zo'n avond gaat samenstellen, dat moet de ideale compositie zijn. Het moet een symphonie zijn eigenlijk. Het moet de dynamiek volgen van een symphonie, een fijne introductie en dan gaan we wat dieper en dan wordt het weer wat luchtiger en op een gegeven moment gaan we heel erg diep en dan komen we daar weer uit ."

Volgens mij is 'm dat meer dan aardig gelukt.
Never try to outstubborn a cat.
pi_60539417
Geweldige film.
Graag op anoniem
  maandag 4 augustus 2008 @ 00:09:13 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_60539664
Goede TT. Iemand moet het doen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_60539678
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 00:01 schreef Mainport het volgende:
Geweldige film.
Ik vind dat gezin rijp voor het gesticht. En die 'baby' is gewoon ET.
pi_60539721
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:54 schreef tong80 het volgende:

Ze heeft anders wel een snor

maandag 4 augustus 2008 @ 00:13:47 #25
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_60539776
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 00:09 schreef alex4allofyou het volgende:
En die 'baby' is gewoon ET.
Dan klagen we alsnog Spielberg aan, want David Lynch was vijf jaar eerder.
  maandag 4 augustus 2008 @ 00:16:12 #26
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60539826
Ik kom er niet in , in de film

Het kan me nog niet boeien
  maandag 4 augustus 2008 @ 00:18:27 #27
105466 PrintScrn.nl
Koekje d'r bij?
pi_60539879
wow. Een eerlijke en open tom holkenborg... Inclusief echte tranen. Leuke en mooie fragmenten. En wat een bizarre film...
pi_60539950
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 00:16 schreef N.icka het volgende:
Ik kom er niet in , in de film

Het kan me nog niet boeien
Nou, dan denk ik dat je wel weg kunt zappen, als je dat al niet gedaan hebt. Surrealistische cinema is geen makkelijke kost als je televisieprogramma's gewend bent.
Graag op anoniem
pi_60539986
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:48 schreef Sno0ze het volgende:
Prachtige uitzending. Naast die van Robert Dijkgraaf van een paar jaar geleden kan ik deze tot een van de betere rekenen.
Ja, prachtig

Het mooiste moment vond ik het eerste 'bijna breekmoment' van JXL, toen hij het over zijn angstaanvallen had. Bas Heijne reageerde razendsnel en intuïtief: hij redde hem eruit door snel het woord van hem over te nemen, en het volgende moment had JXL zichzelf weer in de hand. Briljant: niet op de traanbuizen gaan hameren maar de gast tegen zichzelf in bescherming nemen, zodat er een vertrouwensband ontstaat tussen interviewer en geïnterviewde die oprecht is, en die voorkomt uit beleefdheid, uit respect - en dat zie je eigenlijk nooit meer op de televisie. Later brak JXL alsnog, maar toen kon Heijne niet meer ingrijpen, omdat zijn gast on a roll was en op zo'n moment is onderbreken juist ongepast. Het ging inderdaad even mis, er vielen een paar tranen, maar het was mooi omdat Heijne er - gezien zijn eerdere reddingsactie - totaal niet op had aangestuurd. Bovendien had JXL inmiddels genoeg tijd gehad om te beslissen of hij die grens (van de tranen) wel over wilde, en kennelijk wilde hij dat wel. Hij had het onderwerp van zijn moeder/zus ook een beetje kunnen omzeilen, maar hij oordeelde dat dit verhaal bij Heijne in goede handen was.

Sowieso vond ik het een heel interessante avond. Zomergasten zoals Zomergasten bedoeld is: je krijgt iets te zien/horen over een onderwerp (net als destijds bij Robbert Dijkgraaf) waarvan de meeste mensen de ballen verstand hebben - filmmuziek maken, in dit geval - en toch is het fascinerend en min of meer begrijpelijk.
Verder zie je maar zelden mensen (zogenaamde 'experts') op de televisie die durven toe te geven dat ze iets niet weten, en ik vind juist die onbevangenheid een van de mooiste eigenschappen. Het is een teken van intelligentie en zelfvertrouwen.
  maandag 4 augustus 2008 @ 00:24:08 #30
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60540017
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 00:20 schreef Mainport het volgende:

[..]

Nou, dan denk ik dat je wel weg kunt zappen, als je dat al niet gedaan hebt. Surrealistische cinema is geen makkelijke kost als je televisieprogramma's gewend bent.
Ik hou nog even vol

Vind de belichting , decor en acteerwerk erg mooi , maar het verhaal ...?
pi_60540082
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 00:22 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja, prachtig

Het mooiste moment vond ik het eerste 'bijna breekmoment' van JXL, toen hij het over zijn angstaanvallen had. Bas Heijne reageerde razendsnel en intuïtief: hij redde hem eruit door snel het woord van hem over te nemen, en het volgende moment had JXL zichzelf weer in de hand. Briljant: niet op de traanbuizen gaan hameren maar de gast tegen zichzelf in bescherming nemen, zodat er een vertrouwensband ontstaat tussen interviewer en geïnterviewde die oprecht is, en die voorkomt uit beleefdheid, uit respect - en dat zie je eigenlijk nooit meer op de televisie. Later brak JXL alsnog, maar toen kon Heijne niet meer ingrijpen, omdat zijn gast on a roll was en op zo'n moment is onderbreken juist ongepast. Het ging inderdaad even mis, er vielen een paar tranen, maar het was mooi omdat Heijne er - gezien zijn eerdere reddingsactie - totaal niet op had aangestuurd. Bovendien had JXL inmiddels genoeg tijd gehad om te beslissen of hij die grens (van de tranen) wel over wilde, en kennelijk wilde hij dat wel. Hij had het onderwerp van zijn moeder/zus ook een beetje kunnen omzeilen, maar hij oordeelde dat dit verhaal bij Heijne in goede handen was.

Sowieso vond ik het een heel interessante avond. Zomergasten zoals Zomergasten bedoeld is: je krijgt iets te zien/horen over een onderwerp (net als destijds bij Robbert Dijkgraaf) waarvan de meeste mensen de ballen verstand hebben - filmmuziek maken, in dit geval - en toch is het fascinerend en min of meer begrijpelijk.
Verder zie je maar zelden mensen (zogenaamde 'experts') op de televisie die durven toe te geven dat ze iets niet weten, en ik vind juist die onbevangenheid een van de mooiste eigenschappen. Het is een teken van intelligentie en zelfvertrouwen.
Jij vat het heel mooi samen. Geweldig!
Never try to outstubborn a cat.
pi_60540243
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 00:24 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik hou nog even vol

Vind de belichting , decor en acteerwerk erg mooi , maar het verhaal ...?
Welk verhaal?

Ik kan er geen touw aan vast knopen. Heb wel rare hersenspinsels van wat ze nu precies uit willen beelden.

t Begint nu leuk te worden met een mooie mysterieuze dame die graag komt logeren. Alleen dat k$t=-ding steeds erbij, bah.
  maandag 4 augustus 2008 @ 00:39:33 #33
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60540302
Ik heb het opgegeven
pi_60540327
Zeer mooie aflevering dit.. Ik heb met tranen in de ogen gezeten na t verhaal over zn moeder en zn zus.. echt goede televisie en ik heb zeer veel respect voor JXL zn manier van leven en hoe hij tegen dingen aankijkt
pi_60540596
quote:
Het zou wel sterk zijn als Tahir dat 'Nova'-fragment volgende week laat zien en becommentarieert, aangezien het een prachtig voorbeeld is van hoe iemand het dankzij één spraakmakend televisiemoment tot literair fenomeen schopt. Tahir schrijft niet héél slecht, maar wel slecht genoeg om het etiket 'Seksschrijfster Met Hoofddoek' te verdienen. Naima Tahir is die ene, onvermijdelijke schrijfster op wie we met z'n allen al jaren zaten te wachten, maar die om de één of andere reden maar niet kwam opdagen: moslim, seksueel bevrijd, mooi, slim, en ze kan nog (een beetje) schrijven ook. Het moest er een keer van komen, en Naima Tahir dook in het open doel.

Toegegeven: ik las een tijdje terug een heel interessant interview met haar in Vrij Nederland. Ik weet wel zeker dat de VPRO-redactie haar op basis van dat interview heeft geselecteerd. Ze kan heel goed en onderhoudend vertellen over de 'ontworteling' die haar al van jongs af aan in de greep heeft, en die natuurlijk typerend is voor een hele generatie Nederlandse moslims die, net als Tahir, worstelen met die verscheurdheid. Ik ga zeker kijken, het kan best een mooie avond worden.
pi_60540827
OK, film afgezien. Echt vrolijk gevoel houd je er niet aan over.

My take on the picture: man ziet leven niet meer zitten, werk, schoon-familie, mogelijk onterecht vaderschap toegewezen krijgen (vandaar al die spermozoide gevalletjes en dat 'kind' dat er ook op lijkt). Uiteindelijk wordt hij gek, ziet rare dingen en flipt, maakt het kind dood en komt bij zijn bewustzijn.

Maar het ik kan er natuurlijk naast zitten.
pi_60540886
Mijn analyse is dat het niet de bedoeling is zoiets te analyseren.

Ik heb ervan genoten.
Graag op anoniem
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:08:00 #38
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_60540890
Bizarre, maar geweldige film. Heb helaas het begin gemist, maar deze ga ik nog eens in zn geheel bekijken denk ik.
Btw, ik heb zo'n gevoel dat de maker van de internet-animatiehit Salad Fingers bijzonder geinspireerd was door deze film. Het ademt zo'n beetje dezelfde sfeer.
Every Not Is Truething
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:08:06 #39
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60540893
Eraserhead was weer fijn Al weer een tijd terug dat ik hem zag. Volgende maand maar eens die Eraserhead 2000 DVD aanschaffen.
The Light Is Leaving Us All
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:11:20 #40
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60540950
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 01:05 schreef alex4allofyou het volgende:
OK, film afgezien. Echt vrolijk gevoel houd je er niet aan over.

My take on the picture: man ziet leven niet meer zitten, werk, schoon-familie, mogelijk onterecht vaderschap toegewezen krijgen (vandaar al die spermozoide gevalletjes en dat 'kind' dat er ook op lijkt). Uiteindelijk wordt hij gek, ziet rare dingen en flipt, maakt het kind dood en komt bij zijn bewustzijn.

Maar het ik kan er natuurlijk naast zitten.
Herinner je het liedje van dat vrouwtje met appelwangetjes en dan de laatste scene. Volgens mij is ie toch echt dood op het eind.
The Light Is Leaving Us All
pi_60540964
Mooie aflevering, mooie film, ook al had ik hem al een paar keer gezien, de laatste keer was alweer een tijd geleden.

Bij TV Gelderland hadden ze gisteren al een aflevering van "Het Zomerpaviljoen" met JXL als gast. Ook een diepte interview, op zich wel apart zo vlak voor de zomergasten aflevering, want zo wist ik al een boel van wat Tom vanavond heeft verteld.
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:12:42 #42
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_60540973
uitzendinggemist.....
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:14:51 #43
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60541015
Wat een goede film zeg. Boeiend om te zien en te ervaren, met zo nu en dan grappige momenten. Overigens denk ik ook dat je deze film niet moet overanalyseren en allerlei symboliek eruit moet halen (alhoewel dat zeer verleidelijk kan zijn).

De Zomergasten van volgende week trekt me niet zo, ik kijk erg uit naar de aflevering met socioloog Willem Schinkel
pi_60541897
Ik ben al jaren een trouwe kijker van zomergasten, maar de aankondiging van zomergast Junkie XL is voor mij reden geweest deze aflevering over te slaan. Immers, iemand die zichzelf een dergelijke naam aanmeet, die reken ik tot de categorie 'holle vaten klinken het hardst'.

Om half negen heb ik - louter ter bevestiging van mijn vooroordeel - de televisie aangezet. En jawel, het petje van de zomergast is geheel conform mijn verwachting. Hé grappig, die knul waardeert het werk van The Beatles & George Martin. Gôh interessant, deze zomergast genereert geen discodreunen maar creëert echte muziek.

Zo heb ik toch nog genoten van een kleurrijke symphonie met uitschieters naar het grave (het familiedrama in Winterswijk) en vivace (het kookfestijn in LasVegas).

nu weet ik weer waarom ik ooit tientjeslid geworden ben ... vanwege hun verrassende onvoorspelbaarheid
  maandag 4 augustus 2008 @ 11:25:28 #45
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_60545533
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 02:27 schreef Gajus het volgende:
Ik ben al jaren een trouwe kijker van zomergasten, maar de aankondiging van zomergast Junkie XL is voor mij reden geweest deze aflevering over te slaan. Immers, iemand die zichzelf een dergelijke naam aanmeet, die reken ik tot de categorie 'holle vaten klinken het hardst'.
Als je al jaren kijker bent had je toch vooraf moeten weten dat je altijd moet kijken, ook als de gast je in eerste instantieniet aanspreekt: juist afleveringen waar je niets van verwacht blijken vaak juweeltjes te zijn

Dit los van het feit dat je je vooroordeel sowieso al wel in de prullebak had kunnen gooien als je je eerder een beetje in JXl verdiept had
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_60546146
Ik ben er een paar keer langsgezapt en ik vond het op zich al een prima kerel, maar ik kreeg de indruk dat hij vooral over zichzelf en zijn eigen werk aan het praten was. Het idee achter Zomergasten wast toch altijd dat iemand zijn perfecte televisieavond samenstelt, en dat er dan tussendoor een koppeling wordt gemaakt met hoe diegene denkt, wat diegene zoal doet en wie het is, en dat daardoor dan een interessant totaal ontstaat.

Als het de richting op gaat van iemand die fragmenten zoekt om zijn eigen werk en leven te illustreren dan wordt het mij wat te veel een egodocument. Voor dat afschuwelijke gegraaf in iemands pscyche in relatie tot diens jeugd hebben we dat lelijke wijf op Nederland 1.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60547644
Maar waarom zou dit niet zijn favoriete televisieavond zijn, ik kan me voorstellen dat hij graag kijkt naar die muziekfragmenten en ook Han Reiziger, Monty Python etc. ik zie het probleem niet zo. Dat hij met de fragmenten persoonlijk iets had en daar iets over weet te vertellen, maakt het toch alleen maar boeiend? Maar ik vind eerlijk gezegd dat je dit programma niet kunt beoordelen door een paar keer langs te zappen. Je moet het gewoon drie uur uitzitten.
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:33:26 #48
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_60548350
Ben er lekker voor gaan zitten en langzamerhand weggezakt. Pas bij het overlijden van zijn moeder /zus weer gepakt door de uitzending.
Jammer, ik had er blijkbaar andere verwachtingen van.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_60549050
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:05 schreef bloodymary het volgende:
Maar waarom zou dit niet zijn favoriete televisieavond zijn, ik kan me voorstellen dat hij graag kijkt naar die muziekfragmenten en ook Han Reiziger, Monty Python etc. ik zie het probleem niet zo. Dat hij met de fragmenten persoonlijk iets had en daar iets over weet te vertellen, maakt het toch alleen maar boeiend? Maar ik vind eerlijk gezegd dat je dit programma niet kunt beoordelen door een paar keer langs te zappen. Je moet het gewoon drie uur uitzitten.
Ik beoordeel het ook niet, ik vertel wat voor indruk er van kreeg van de stukjes die ik wel gezien heb. Of ik die drie alsnog uit ga zitten hangt er een beetje vanaf. Ik heb namelijk geen zin om 3 uur te kijken naar iemand die over zichzelf aan het praten is. Nou zien we de laatste jaren wel meer op de Nederlandse tv dat mensen schaamteloos een uur over zichzelf gaan psychologiseren alsof dat voor anderen ook interessant is, ik vind de wereld een stuk interessanter. Dus ik hoop niet dat Zomergasten meegaat in deze trend. Het komt wat mij betreft vooral aan op het verschil tussen een persoonlijk perspectief op de wereld om ons heen of daarin vooral aanleiding zien voor introspectie.
pi_60549468
Kutzooi, wilde Eraserhead opnemen maar compleet vergeten dat ie zou komen gisteravond Wordt ie nog meegenomen bij de herhaling op zaterdag..?
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:24:14 #51
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60549520
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 14:21 schreef ZwarteMagika het volgende:
Kutzooi, wilde Eraserhead opnemen maar compleet vergeten dat ie zou komen gisteravond Wordt ie nog meegenomen bij de herhaling op zaterdag..?
Denk het niet.
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:29:31 #52
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_60549648
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 14:21 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ze herhalen alleen het gesprek, voor zover ik weet. Lijkt me ook vreemd: Eraserhead op zaterdagmiddag op TV
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_60550110
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 14:29 schreef Mark het volgende:

[..]

Ze herhalen alleen het gesprek, voor zover ik weet. Lijkt me ook vreemd: Eraserhead op zaterdagmiddag op TV
Mja inderdaad

Toch die dvd maar es zoeken dan..
pi_60550695
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het komt wat mij betreft vooral aan op het verschil tussen een persoonlijk perspectief op de wereld om ons heen of daarin vooral aanleiding zien voor introspectie.
Ik dacht dat ik best intelligent en taalkundig onderlegd was, maar ik heb geen idee wat je hier nu zegt....
pi_60551147
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 15:13 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik best intelligent en taalkundig onderlegd was, maar ik heb geen idee wat je hier nu zegt....
Mmm, ik kan niet uitsluiten dat je best intelligent en taalkundig onderlegd bent, want zo helder is het niet geformuleerd.

Wat ik bedoel is dat zomergasten een programma kan zijn waarbij de gast een aantal fragmenten uitzoekt die om uiteenlopende redenen interessant zijn, en het dan over die fragmenten gaat en de achterliggende ideeen waarbij het persoonlijk perspectief van de zomergast natuurlijk wel naar voren komt. Maar het kan ook een programma zijn waarbij een inkijkje krijgen in de zieleroerselen en persoonlijke ontwikkeling van de zomergast aan de hand van de fragmenten die hij heeft uitgezocht. Dat laatste maakt het programma voor mij een stuk minder interessant dan het zou kunnen zijn.
pi_60551656
Ah, nu je het zo uitlegt, snap ik de niet zo helder geformuleerde zin ook. Ik snap wat je bedoelt, maar denk dat de voorkeur voor het een of het ander weer heel sterk afhangt van welke gast er is en of je die persoon interessant vindt (vooral lin het tweede perspectief dan).

Maar je hebt wel gelijk dat dat niet de opzet van het programma is, de opzet is de ideale televisie-avond van een gast samenstellen en niet een soort this-is-your-life-show maken.
pi_60553746
Wat mij betreft hoeft het echt niet binnen een stramien te blijven. Maar ik zie de laatste jaren veel gasten die vooral over zichzelf komen praten en daar de fragmenten bij zoeken, dat past wel in een algemene trend op televisie. Toen Zomergasten net begon was dat nog veel minder normaal, en terecht lijkt me, en waren de uitzendingen ook boeiender. Daarnaast is er de trend om alles te psychologiseren op al dan niet amateuristisch niveau. Dan moet er weer iets in de vroege jeugd gevonden worden waardoor iemand op zijn 40e iets doet of laat. Daar heb ik sowieso een hekel aan.

Laat die gasten gewoon fragmenten uitzoeken die ze heel mooi vinden en waarvan ze denken dat het publiek die moet zien. Breng daar enige lijn in aan, en dan komt in een uitzending van 3 uur de link met diegene zijn werk, interesses en de persoon die hij of zij is vanzelf wel lijkt me.
pi_60554130
Daar heb je helemaal gelijk in. Dan krijg je ook weer leukere fragmenten denk ik, nu is het soms allemaal zo ver gezocht.
  Trouwste user 2022 maandag 4 augustus 2008 @ 17:49:19 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_60554135
Ik vind het juist leuk iets meer over de gast te weten te komen. Ik weet nog steeds niet wie Linda de Mol is en waarom ze doet wat ze doet. En op de verschillende jurken van mevrouw Toth zat ik ook niet te wachten.

pi_60554591
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat mij betreft hoeft het echt niet binnen een stramien te blijven. Maar ik zie de laatste jaren veel gasten die vooral over zichzelf komen praten en daar de fragmenten bij zoeken, dat past wel in een algemene trend op televisie. Toen Zomergasten net begon was dat nog veel minder normaal, en terecht lijkt me, en waren de uitzendingen ook boeiender. Daarnaast is er de trend om alles te psychologiseren op al dan niet amateuristisch niveau. Dan moet er weer iets in de vroege jeugd gevonden worden waardoor iemand op zijn 40e iets doet of laat. Daar heb ik sowieso een hekel aan.

Laat die gasten gewoon fragmenten uitzoeken die ze heel mooi vinden en waarvan ze denken dat het publiek die moet zien. Breng daar enige lijn in aan, en dan komt in een uitzending van 3 uur de link met diegene zijn werk, interesses en de persoon die hij of zij is vanzelf wel lijkt me.
Vroeger waren de uitzendingen juist veel psychologiserender. Met Vroon en Van Ree enzo. Ik mis dat juist en vond het gisteren dan ook een verademing.
pi_60561273
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:25 schreef TAV74 het volgende:
... Dit los van het feit dat je je vooroordeel sowieso al wel in de prullebak had kunnen gooien als je je eerder een beetje in JXl verdiept had
[consumentmodus]
Waarom zou ik mij vooraf verdiepen in Junkie XL of Naema Tahir of ... ?
Dat laat ik doen door de VPRO-redactie en vervolgens laat ik mij door hen verrassen.
[/consumentmodus]
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:11:50 #62
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60561394
o jee, gemist. Ik lees dat het matig bleek. Ik had niet zoveel op met die vent en hij heeft nog gehuild ook. Mja.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_60562333
Waar lees je dat dat het matig was? Ik lees juist overal dat het een van de beste afleveringen ever was. Of lees jij alleen wat je wilt lezen?
pi_60562976
in heaven everything is fine
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:19:30 #65
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60564951
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:39 schreef bloodymary het volgende:
Waar lees je dat dat het matig was? Ik lees juist overal dat het een van de beste afleveringen ever was. Of lees jij alleen wat je wilt lezen?
misschien
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 01:00:01 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_60565713
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:19 schreef Aoristus het volgende:

misschien
meestal.
altijd, eigenlijk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 augustus 2008 @ 02:07:54 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_60566733
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:11 schreef Aoristus het volgende:
o jee, gemist. Ik lees dat het matig bleek. Ik had niet zoveel op met die vent en hij heeft nog gehuild ook. Mja.
Ik reageerde op je vooroordeel. Dat je eerst moet kijken.

Daarna heb je een naoordeel omdat je niet gekeken hebt.

Tussenweg is er voor jou niet hè ?

dinsdag 5 augustus 2008 @ 04:24:43 #68
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60567621
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 augustus 2008 @ 04:27:54 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_60567627
quote:
Ja grappig. Hier zullen Bas Heijne en Plasterk een puntje aan zuigen

dinsdag 5 augustus 2008 @ 04:33:10 #70
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60567646
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 04:27 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja grappig. Hier zullen Bas Heijne en Plasterk een puntje aan zuigen

Ik denk dat ik Eraserhead niet meer serieus kan nemen na het zien van deze clip...
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:02:49 #71
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60570617
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 02:07 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik reageerde op je vooroordeel. Dat je eerst moet kijken.

Daarna heb je een naoordeel omdat je niet gekeken hebt.

Tussenweg is er voor jou niet hè ?

Golfer is als een buienradar, moeilijk op waarde te schatten
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:12:07 #72
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_60580996
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:02 schreef Aoristus het volgende:

Golfer is als een buienradar, moeilijk op waarde te schatten
Inderdaad minder negatief voorspelbaar dan jij.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:13:22 #73
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60581029
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:12 schreef golfer het volgende:

[..]

Inderdaad minder negatief voorspelbaar dan jij.
Okee, ik geef toe, het was een aardige uitzending, ook al heb ik 'm niet gezien.
pi_60597879
Nee, het was niks. Hij was hartstikke zenuwachtig, had eigenlijk weinig boeiends te vertellen. Irritante stopwoorden als "ik had zoiets van", "super", etc. De volgende wordt interessanter.

Bas Heijne is trouwens te neutraal - hem valt geen enkele uitspraak genoeg op om erover door te vragen. Als Plasterk bijv. stelt dat het socialisme eigenlijk een variant is op de Christelijke moraal mag je daar volgens mij best over doorvragen.
quote:
Als er een muzikant komt is het "weer een hele avond muziekgedoe", en als er een politicus komt is het "weer een hele avond politiek gedoe"? Zomergasten is nou eenmaal een hele avond "gedoe".

Wat een onzin zeg.
pi_60606934
Jezus heel extreem links is weer uitgenodigt zie ik.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:57:48 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_60607729
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 19:21 schreef raptorix het volgende:
Zoals Joop van der Ende, bedoel je? Ja, die staat echt bekend om zijn extreem links radicale ideeën.
Poef.....gone! ©golfer
pi_60608357
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:29 schreef Autodidact het volgende:
Als er een muzikant komt is het "weer een hele avond muziekgedoe", en als er een politicus komt is het "weer een hele avond politiek gedoe"? Zomergasten is nou eenmaal een hele avond "gedoe".

Wat een onzin zeg.
Dank je, ik vond het al lastig, zo'n eigen mening hebben, prettig dat er nu iemand is die mijn mening voor me bepaalt.
pi_60609187
quote:
Een minister uit dit rechtse kabinet, een schrijfster die linkse partijen in haar columns bekritiseert en bekend staat als een fanatieke islamcriticus, een meneer die naar Amerika is verhuisd, een multimiljonair tv-icoon.

Teringjopie, je hebt gelijk. Het is een sgande.
pi_60609200
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:24 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Dank je, ik vond het al lastig, zo'n eigen mening hebben, prettig dat er nu iemand is die mijn mening voor me bepaalt.
Kan jij niet een keer zomergast zijn? Hele avond die tape van tong80 met zijn quizje
pi_60609302
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Kan jij niet een keer zomergast zijn? Hele avond die tape van tong80 met zijn quizje
Alsjeblieft niet, zeg.
Ik hoef alleen maar de Zomergasten-uitzending met Ischa Meijer als avondvullend programma, scheelt weer een hoop film, en een presentator.
  Trouwste user 2022 woensdag 6 augustus 2008 @ 21:12:04 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_60609567
quote:
Ze hadden een leraar Nederlands moeten uitnodigen.

Trouwste user 2022 woensdag 6 augustus 2008 @ 21:13:18 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_60609596
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:00 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet, zeg.
Ik hoef alleen maar de Zomergasten-uitzending met Ischa Meijer als avondvullend programma, scheelt weer een hoop film, en een presentator.

Ik krijg nog steeds mijn interviewboek terug van Ischa Meijer. Om on-topic te blijven.

pi_60627503
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Een minister uit dit rechtse kabinet, een schrijfster die linkse partijen in haar columns bekritiseert en bekend staat als een fanatieke islamcriticus, een meneer die naar Amerika is verhuisd, een multimiljonair tv-icoon.

Teringjopie, je hebt gelijk. Het is een sgande.
Graag op anoniem
pi_60629463
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:24 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Mening . Je kent haar niet eens.
pi_60631623
Ach, iedereen heeft toch gezien hoe die hitsige trol zonodig door Jeroen Pauw gepaald wilde worden. Niks mis mee, maar laat dat niet zo op televisie merken als het om heel andere zaken gaat. Professionaliteit noemen we dat.
pi_60632729
Ik heb ook helemaal geen mening over haar, maar over het verloop van de avond, maar dat mag blijkbaar niet.

Kunnen jullie dan wel even allemaal ophouden met een mening te hebben over iemand, want we kennen ze helemaal niet.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 augustus 2008 @ 17:41:36 #87
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60632761
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 17:39 schreef shmoopy het volgende:
Ik heb ook helemaal geen mening over haar, maar over het verloop van de avond, maar dat mag blijkbaar niet.

Kunnen jullie dan wel even allemaal ophouden met een mening te hebben over iemand, want we kennen ze helemaal niet.
Vrouwen zijn de helft minder waard, snel de Sharia hier invoeren. Vrouwen met een meninig

pi_60632914
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:13 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik krijg nog steeds mijn interviewboek terug van Ischa Meijer. Om on-topic te blijven.

Die staat hier keurig in de kast, heur.
Zeg maar wanneer ik 'm langs moet brengen. (tis nog een kutboek ook)

Ontopic!

voor borisz
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 augustus 2008 @ 17:58:31 #89
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60633077
terug.

Om on topic te blijven, ik zie wel wat het wordt die avond.

Van de site.
quote:
Naema Tahir (Slough, Groot-Brittannië, 1970) werd geboren in Groot-Brittannië, waar haar Pakistaanse ouders in de jaren zestig naartoe waren verhuisd. Toen ze bijna tien was verhuisde het gezin naar Etten-Leur in Nederland. Met nog een onderbreking van twee jaar waarin haar moeder met de kinderen in in Pakistan woonde, groeide Naema Tahir op in Etten-Leur.
Na haar studie rechten in Leiden werkte Tahir als jurist op de ministeries van Buitenlandse Zaken, Justitie, en Economische Zaken (1993-2003). In 2000 verbleef ze als rechtshulpverlener voor de VN vluchtelingenorganisatie UNHCR in Lagos, Nigeria. Vanaf 2003 werkte ze als mensenrechtenjurist voor de Raad van Europa in Straatsburg.

In 2005 debuteerde Tahir met de essaybundel Een moslima ontsluiert. Het boek is opgedeeld in twee delen. In het eerste deel beschrijft ze hoe ze in een migrantengezin opgroeide in Groot-Brittannië, Nederland en Pakistan, het tweede deel is een bundeling van gedeeltelijk eerder verschenen essays. In 2006 volgde het vanwege de expliciete erotische verhalen opzienbarende Kostbaar bezit (2006). Hierin schetst ze de lotgevallen van drie vrouwen (allemaal verbonden met Nederland) in Lahore. In Kostbaar bezit wilde ze onder meer laten zien dat vrouwen die ondergeschikt zijn aan de mannen in hun omgeving zich op seksueel vlak macht kunnen toe-eigenen. Begin dit jaar verscheen haar tweede roman Eenzaam heden, over de ontworteldheid van de migrantendochter Dina en in het najaar volgt haar sprookjesboek Groenkapje en de bekeerde wolf.

Naema Tahir mengt zich regelmatig in het publieke debat over de Islam en de multiculturele samenleving in Nederland. Haar opiniestukken verschijnen onder meer in de Volkskrant, NRC Handelsblad en tot voor kort in Opinio.

De ideale televisie-avond van Naema Tahir gaat over de wreedheid en het geluk van migreren, over de verhouding tussen mannen en vrouwen en de vrijheid van meningsuiting. Het wordt een avond vol opbloeiende liefdes, moeizame scheidingen en culturele conflicten. Met Jezus, Salman Rushdie en Tarzan. Met fragmenten uit de documentaire Divorce Iranian Style (1998) van Kim Longinotto en de klassiekers Guess who’s coming to dinner (1967) met Sidney Poitier en Funny Girl (1968) met Barbra Streisand.

De keuzefilm van Tahir is The Bostonians (James Ivory 1984). The Bostonians is een verfilming van het gelijknamige boek van Henry James (1886). Een mooi meisje, aangespoord door een zure oude vrijster, houdt spreekbeurten over de gelijke rechten van man en vrouw. Zij wordt verliefd op een conservatieve advocaat, die door haar feministische ideeën heenkijkt en haar duidelijk maakt dat zij liever getrouwd zou zijn en bij de kindertjes thuis zou blijven. Met Madeleine Potter, Christopher Reeves en Vanessa Redgrave. (Cinema.nl)
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:00:19 #90
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_60639927
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 16:47 schreef bloodymary het volgende:
Ach, iedereen heeft toch gezien hoe die hitsige trol zonodig door Jeroen Pauw gepaald wilde worden.
Ik vraag me af of ze Pauw wel zo aantrekkelijk vond (vrouwen die op Pauw vallen, hebben sowieso een probleem ). Ik had namelijk de indruk dat ze met hem flirtte voor de publiciteit, zodat iedereen er de volgende dag over zou praten of schrijven. Dat vind ik veel kwalijker.
pi_60665522
De film is in ieder geval een aanfluiting, die kan iedereen zichzelf besparen.
Graag op anoniem
pi_60665762
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 20:04 schreef Mainport het volgende:
De film is in ieder geval een aanfluiting, die kan iedereen zichzelf besparen.
.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:31:33 #93
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60682273
het kan me totnogtoe weinig boeien, Tom Holkenborg steekt een bijna clichematig verhaal af.
En op fragmenten van de Beatless zit ik ook niet te wachten.
Het is bijna net zo oppervlakkig als met die troela van stout, hoe-heet-ze-ook-alweer van een paar jaar geleden.
pi_60688943
Is het ergens terug te zien of te downloaden (nzb'tje oid)? Zou de aflevering graag nog een keer terugzien, was zelf op vakantie. Uitzendinggemist laat mij niet de gehele afl. bekijken..
huup huup
barbatruuk
pi_60690127
Ik ben het wel eens met Weltschmerz, hij liet bijna alleen maar dingen zien waar hij zelf mee bezig is zoals filmmuziek en games. En dan lullen dat er weinig vernieuwing meer is in de elektronische muziek terwijl hij zelf altijd achter trends aanloopt getuige zijn laatst geflopte album. Een beetje zelfverheerlijking was het wel.
pi_60703665
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 16:47 schreef bloodymary het volgende:
Ach, iedereen heeft toch gezien hoe die hitsige trol zonodig door Jeroen Pauw gepaald wilde worden. Niks mis mee, maar laat dat niet zo op televisie merken als het om heel andere zaken gaat. Professionaliteit noemen we dat.
Is dat fragment nog ergens terug te zien?
  Redactie Frontpage zondag 10 augustus 2008 @ 13:43:28 #97
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_60703873
Vond Junkie saai, wel 2 fragmenten die ik tof vond, over Ennio Moricone en Iron Chef USA. Maar idd, ging alleen over hemzelf, maar ja, als dat is wat m aanspreekt. Vond t allemaal plichtsmatig.
  Redactie Frontpage zondag 10 augustus 2008 @ 13:44:32 #98
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_60703904
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 17:49 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Die staat hier keurig in de kast, heur.
Zeg maar wanneer ik 'm langs moet brengen. (tis nog een kutboek ook)

Ontopic!

voor borisz
Het boek met oude interviews van Meijer of t boek van Gijs Groenteman? Die vond ik zelf wel tof.
pi_60704237
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:36 schreef trebremmit het volgende:
Ik ben het wel eens met Weltschmerz, hij liet bijna alleen maar dingen zien waar hij zelf mee bezig is zoals filmmuziek en games. En dan lullen dat er weinig vernieuwing meer is in de elektronische muziek terwijl hij zelf altijd achter trends aanloopt getuige zijn laatst geflopte album. Een beetje zelfverheerlijking was het wel.
Ik heb nu alles bij mekaar de hele uitzending wel ongeveer gezien, en ik vind die Holkeborg op zich een prima kerel, maar ik heb het idee dat de redactie de verkeerde kant opgaat. Hij is niet zijn perfecte tv-avond aan het samenstellen maar hij laat zien wat hij het Nederlandse volk wil laten zien. Dan wordt het bijna automatisch Tom die over Tom zijn werk praat en daar draagt de interviewer dan aan bij dat er ook over Tom's leven en zijn zieleroerselen wordt gepraat. Iedereen praat graag over zichzelf, als niemand daar een rem opzet dan wordt het snel in soort "in de hoofdrol" met Mies Bouman, maar dan zonder de bescheidenheid die destijds nog vanzelfsprekend was.

Hij maakt natuurlijk bij uitstek commercieel werk, dus dat is misschien sowieso wat veel eer van de kant van de VPRO.
pi_60704562
Ik ga er weer lekker voor zitten vanavond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')