Zoals Joop van der Ende, bedoel je? Ja, die staat echt bekend om zijn extreem links radicale ideeėn.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:21 schreef raptorix het volgende:
Jezus heel extreem links is weer uitgenodigt zie ik.
Dank je, ik vond het al lastig, zo'n eigen mening hebben, prettig dat er nu iemand is die mijn mening voor me bepaalt.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:29 schreef Autodidact het volgende:Als er een muzikant komt is het "weer een hele avond muziekgedoe", en als er een politicus komt is het "weer een hele avond politiek gedoe"? Zomergasten is nou eenmaal een hele avond "gedoe".
Wat een onzin zeg.
Een minister uit dit rechtse kabinet, een schrijfster die linkse partijen in haar columns bekritiseert en bekend staat als een fanatieke islamcriticus, een meneer die naar Amerika is verhuisd, een multimiljonair tv-icoon.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:21 schreef raptorix het volgende:
Kan jij niet een keer zomergast zijn? Hele avond die tape van tong80 met zijn quizjequote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:24 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dank je, ik vond het al lastig, zo'n eigen mening hebben, prettig dat er nu iemand is die mijn mening voor me bepaalt.
Alsjeblieft niet, zeg.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Kan jij niet een keer zomergast zijn? Hele avond die tape van tong80 met zijn quizje
Ze hadden een leraar Nederlands moeten uitnodigen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:21 schreef raptorix het volgende:
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:00 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet, zeg.
Ik hoef alleen maar de Zomergasten-uitzending met Ischa Meijer als avondvullend programma, scheelt weer een hoop film, en een presentator.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Een minister uit dit rechtse kabinet, een schrijfster die linkse partijen in haar columns bekritiseert en bekend staat als een fanatieke islamcriticus, een meneer die naar Amerika is verhuisd, een multimiljonair tv-icoon.
Teringjopie, je hebt gelijk. Het is een sgande.
Meningquote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:24 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dank je, ik vond het al lastig, zo'n eigen mening hebben, prettig dat er nu iemand is die mijn mening voor me bepaalt.
Vrouwen zijn de helft minder waard, snel de Sharia hier invoeren. Vrouwen met een meninigquote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:39 schreef shmoopy het volgende:
Ik heb ook helemaal geen mening over haar, maar over het verloop van de avond, maar dat mag blijkbaar niet.
Kunnen jullie dan wel even allemaal ophouden met een mening te hebben over iemand, want we kennen ze helemaal niet.
Die staat hier keurig in de kast, heur.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik krijg nog steeds mijn interviewboek terug van Ischa Meijer. Om on-topic te blijven.
quote:Naema Tahir (Slough, Groot-Brittanniė, 1970) werd geboren in Groot-Brittanniė, waar haar Pakistaanse ouders in de jaren zestig naartoe waren verhuisd. Toen ze bijna tien was verhuisde het gezin naar Etten-Leur in Nederland. Met nog een onderbreking van twee jaar waarin haar moeder met de kinderen in in Pakistan woonde, groeide Naema Tahir op in Etten-Leur.
Na haar studie rechten in Leiden werkte Tahir als jurist op de ministeries van Buitenlandse Zaken, Justitie, en Economische Zaken (1993-2003). In 2000 verbleef ze als rechtshulpverlener voor de VN vluchtelingenorganisatie UNHCR in Lagos, Nigeria. Vanaf 2003 werkte ze als mensenrechtenjurist voor de Raad van Europa in Straatsburg.
In 2005 debuteerde Tahir met de essaybundel Een moslima ontsluiert. Het boek is opgedeeld in twee delen. In het eerste deel beschrijft ze hoe ze in een migrantengezin opgroeide in Groot-Brittanniė, Nederland en Pakistan, het tweede deel is een bundeling van gedeeltelijk eerder verschenen essays. In 2006 volgde het vanwege de expliciete erotische verhalen opzienbarende Kostbaar bezit (2006). Hierin schetst ze de lotgevallen van drie vrouwen (allemaal verbonden met Nederland) in Lahore. In Kostbaar bezit wilde ze onder meer laten zien dat vrouwen die ondergeschikt zijn aan de mannen in hun omgeving zich op seksueel vlak macht kunnen toe-eigenen. Begin dit jaar verscheen haar tweede roman Eenzaam heden, over de ontworteldheid van de migrantendochter Dina en in het najaar volgt haar sprookjesboek Groenkapje en de bekeerde wolf.
Naema Tahir mengt zich regelmatig in het publieke debat over de Islam en de multiculturele samenleving in Nederland. Haar opiniestukken verschijnen onder meer in de Volkskrant, NRC Handelsblad en tot voor kort in Opinio.
De ideale televisie-avond van Naema Tahir gaat over de wreedheid en het geluk van migreren, over de verhouding tussen mannen en vrouwen en de vrijheid van meningsuiting. Het wordt een avond vol opbloeiende liefdes, moeizame scheidingen en culturele conflicten. Met Jezus, Salman Rushdie en Tarzan. Met fragmenten uit de documentaire Divorce Iranian Style (1998) van Kim Longinotto en de klassiekers Guess who’s coming to dinner (1967) met Sidney Poitier en Funny Girl (1968) met Barbra Streisand.
De keuzefilm van Tahir is The Bostonians (James Ivory 1984). The Bostonians is een verfilming van het gelijknamige boek van Henry James (1886). Een mooi meisje, aangespoord door een zure oude vrijster, houdt spreekbeurten over de gelijke rechten van man en vrouw. Zij wordt verliefd op een conservatieve advocaat, die door haar feministische ideeėn heenkijkt en haar duidelijk maakt dat zij liever getrouwd zou zijn en bij de kindertjes thuis zou blijven. Met Madeleine Potter, Christopher Reeves en Vanessa Redgrave. (Cinema.nl)
Ik vraag me af of ze Pauw wel zo aantrekkelijk vond (vrouwen die op Pauw vallen, hebben sowieso een probleemquote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:47 schreef bloodymary het volgende:
Ach, iedereen heeft toch gezien hoe die hitsige trol zonodig door Jeroen Pauw gepaald wilde worden.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:04 schreef Mainport het volgende:
De film is in ieder geval een aanfluiting, die kan iedereen zichzelf besparen.
Is dat fragment nog ergens terug te zien?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:47 schreef bloodymary het volgende:
Ach, iedereen heeft toch gezien hoe die hitsige trol zonodig door Jeroen Pauw gepaald wilde worden. Niks mis mee, maar laat dat niet zo op televisie merken als het om heel andere zaken gaat. Professionaliteit noemen we dat.
Het boek met oude interviews van Meijer of t boek van Gijs Groenteman? Die vond ik zelf wel tof.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:49 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Die staat hier keurig in de kast, heur.
Zeg maar wanneer ik 'm langs moet brengen. (tis nog een kutboek ook)
Ontopic!voor borisz
Ik heb nu alles bij mekaar de hele uitzending wel ongeveer gezien, en ik vind die Holkeborg op zich een prima kerel, maar ik heb het idee dat de redactie de verkeerde kant opgaat. Hij is niet zijn perfecte tv-avond aan het samenstellen maar hij laat zien wat hij het Nederlandse volk wil laten zien. Dan wordt het bijna automatisch Tom die over Tom zijn werk praat en daar draagt de interviewer dan aan bij dat er ook over Tom's leven en zijn zieleroerselen wordt gepraat. Iedereen praat graag over zichzelf, als niemand daar een rem opzet dan wordt het snel in soort "in de hoofdrol" met Mies Bouman, maar dan zonder de bescheidenheid die destijds nog vanzelfsprekend was.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:36 schreef trebremmit het volgende:
Ik ben het wel eens met Weltschmerz, hij liet bijna alleen maar dingen zien waar hij zelf mee bezig is zoals filmmuziek en games. En dan lullen dat er weinig vernieuwing meer is in de elektronische muziek terwijl hij zelf altijd achter trends aanloopt getuige zijn laatst geflopte album. Een beetje zelfverheerlijking was het wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |