abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60635413
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:20 schreef El_Matador het volgende:
Het geeft niet, ik kijk er handenwrijvend naar, laat dat land maar lekker economisch kapotgaan, maar vanuit henzelf bekeken zijn ze zo onverstandig als de neten geweest. Wie Bush jr. niet uitkotst, is gek.
Dit land gaat zo snel niet economisch kapot. Wedje maken dat de VS de recessie eerder te boven zijn dan Europa?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 augustus 2008 @ 19:56:33 #102
862 Arcee
Look closer
pi_60635597
Ah, hier zitten jullie.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:56:11 #103
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60638232
quote:
Klopt, ik persoonlijk ook. En niet alleen Obama, ook McCain.

Alleen Stewart/Colbert zijn wel leuk, de rest van de media aandacht is overkill. Ik kijk rond november wel weer eens rond.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_60638295
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:17 schreef Lyrebird het volgende:

[En ook nog:
met een beetje vrijheid stamp je daar zo een hele redelijke - niet-Westerse- democratie uit de grond. Als het lukt om Irak aan onze kant te krijgen, dan zullen andere landen volgen. Wat dat betreft hadden de neo-conservatives het helemaal aan het rechte eind.
]

Ik heb goede hoop. De ontwikkelingen in Libie, Libanon, Syrie, Saudi Arabie en andere golfstaten (muv Iran) zijn hoopvol. Als de bevolking van die landen zien in wat voor een vrijheid de Irakezen genieten, dan zal er druk op de ketel komen in het Midden-Oosten om hervormingen door te voeren, met name in Iran. Ik zie Irak als het Polen van Lech Walesa en Solidaridad.
Lyrebird, het is geen 2003 meer, hoor. Dergelijke fantasieën zijn ondertussen toch wel verdwenen...?

!
pi_60638377
Zoals Montov beveelt: Terug on-topic. (Want ook ik heb echt geen fut meer voor en zin in die conservatieve wanen, . Sowieso, als je een beetje gaat beweren dat de (neo)conservatieve bezetting van Irak helemaal perfect was en een positieve invloed op de regio: . Maar goed, weinig nieuws onder de zon, zoals God Obama Christus The One al zei: "It's like these guys take pride in being ignorant. "...)
pi_60638380
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:48 schreef Lyrebird het volgende:
Dit land gaat zo snel niet economisch kapot. Wedje maken dat de VS de recessie eerder te boven zijn dan Europa?
Lyrebird, hier in Europa is de mening duidelijk, Obama is de Messias, of op z'n minst de nieuwe JFK, en gaat op z'n sloffen winnen. Jij zit wat dichter bij het vuur, hoe liggen de kansen volgens jou?
pi_60638450
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dit land gaat zo snel niet economisch kapot.
Dat is het al.
quote:
Wedje maken dat de VS de recessie eerder te boven zijn dan Europa?
Ik heb nieuws voor je; er is geen recessie in Europa.

De VS zakken weg in de modder en Obama probeert wanhopig spartelend nog iets van het land te maken. Zal hem niet lukken, hoe sympathiek die pogingen ook zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:09:59 #108
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60638622
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is het al.
Nou, nieuws voor jou dan ook maar; officieel is er nog steeds geen sprake van recessie in de VS. Laat staan depressie of een compleet ingeklapte economie.
pi_60638742
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:33 schreef Montov het volgende:
De fiscal conservatives hebben wel vaak tijdelijke uitgaven aan oorlog, vind je niet?
Idd .
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:17:15 #110
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60638870
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:01 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Lyrebird, hier in Europa is de mening duidelijk, Obama is de Messias, of op z'n minst de nieuwe JFK, en gaat op z'n sloffen winnen. Jij zit wat dichter bij het vuur, hoe liggen de kansen volgens jou?
Voor mijn gevoel is het 50-50. Als McCain een goede running mate kiest kan het alle kanten op.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_60638949
quote:

[..]

Met de Amerikanen kan het alle kanten op. Dat volk blijft verbazen.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:22:57 #112
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60639010
Geweldig toch?
pi_60639123
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel is het 50-50. Als McCain een goede running mate kiest kan het alle kanten op.
Ik zit niet in Amerika, maar dat lijkt me ook mogelijk. Barack Obama heeft alles mee (in mindere mate de media) en John McCain alles tegen (behalve de media), en het is daarom niet verwonderlijk dat Obama consequent in de peilingen beter scoort dan McCain. Nationaal dus. Maar ook als je kijkt per staat zal Obama winnen, met de huidige peilingen. Ik schat de kans nu dat Obama gaat winnen op (veel?) meer dan 50%, maar er kan nog van alles veranderen. Zoals bijvoorbeeld inderdaad de vice-president (hoewel ik denk dat dat niet zo ontzettend veel effect heeft). Misschien is 50/50 ook wel een goede gok, wie weet...

Trouwens, in dat kleine stukje Europa dat ik ken en lees en zie, hoor ik eigenlijk niemand over "hier in Europa is de mening duidelijk, Obama is de Messias, of op z'n minst de nieuwe JFK, en gaat op z'n sloffen winnen". Goed, vergelijkingen met JFK worden wel gemaakt (terecht en ten onrechte), maar nergens iets over de messias of over op z'n sloffen gaan winnen. Het tegenovergestelde juist: "uiteindelijk kiezen de Amerikanen toch niet voor een zwarte..." Meer hoop dan wanhoop, ! Maar ik vermoed dat sommigen liever ageren tegen hun strawman-Obama dan tegen de werkelijke presidentskandidaat, dat is immers een stuk gemakkelijker.

Hoe dan ook, ik voorspel filosofeer nog steeds: 55/45% voor Obama, zo ongeveer, en misschien wel 301 kiesmannen. Jaja, er kan van alles gebeuren, maar dat is nog niet gebeurd.

Dus.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:31:20 #114
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60639224
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:20 schreef pberends het volgende:

[..]

Met de Amerikanen kan het alle kanten op. Dat volk blijft verbazen.
Zowel positief als negatief.

Oh, aardig weergegeven M. Ik kan ermee leven behalve "Barack Obama heeft alles mee (in mindere mate de media) en John McCain alles tegen (behalve de media)", dat zie ik hier namelijk ook wel andersom.
pi_60639501
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:31 schreef popolon het volgende:
Oh, aardig weergegeven M. Ik kan ermee leven behalve "Barack Obama heeft alles mee (in mindere mate de media) en John McCain alles tegen (behalve de media)", dat zie ik hier namelijk ook wel andersom.

Hé, ik ben een linkse anti-Amerikaan, uiteraard zeg ik dat de media tegen de Messias is.

Maar ik geloof dat best. Je zult ongetwijfeld te zotte positieve media-stukjes zien over Obama of omgekeerd over John McCain.

Ik zie alleen dat, want dat lees ik als linkse anti-Amerikaan alleen natuurlijk, dat de nationale media wel erg "gekleurd" zijn. Dit is overigens ook "onderzocht", natuurlijk. Dat is aan een aantal dingen te wijten. Ten eerste: de media zijn dom. Klaar. Het zijn over het algemeen debielen die liever over homoschandalen praten dan over het uithollen van de grondwet, bijvoorbeeld. Ten tweede zijn ze al jarenlang verliefd op John McCain. Waarschijnlijk omdat hij erg open was (is) en zowat de politicus is die het meest in beeld komt. Daarnaast zijn Democraten vaak watjes, dat helpt ook niet. Wat dat betreft is Obama een verademing, eindelijk een Democraat (Democratische presidentskandidaat) die terugvecht en zich niet laat intimideren door de Republikeinen en hun verhaaltjes die gewillig en kritiekloos door allerlei media worden herhaald.

Wat de redenen ook moge zijn, het lijkt mij... het is voor mij duidelijk dat McCain er stukken slechter voor zou staan als de media met een even kritische blik zouden kijken naar hem en zijn standpunten (of het gebrek daaraan) als naar Obama en diens.

Een laatste opmerking: tijdens voorverkiezingen waren de media duidelijk veel "kritischer" over Clinton dan over Obama.

Samengevat: John McCain wordt niet kritisch (genoeg) bekeken door de media, dat is te wijten aan de haast inherente debiliteit van het overgrote deel van de media en te wijten aan McCains jarenlange feestjes met journalisten. Maar dat gaat nog wel veranderen.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:47:00 #116
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60639591
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zit niet in Amerika, maar dat lijkt me ook mogelijk. Barack Obama heeft alles mee (in mindere mate de media) en John McCain alles tegen (behalve de media), en het is daarom niet verwonderlijk dat Obama consequent in de peilingen beter scoort dan McCain. Nationaal dus. Maar ook als je kijkt per staat zal Obama winnen, met de huidige peilingen. Ik schat de kans nu dat Obama gaat winnen op (veel?) meer dan 50%, maar er kan nog van alles veranderen. Zoals bijvoorbeeld inderdaad de vice-president (hoewel ik denk dat dat niet zo ontzettend veel effect heeft). Misschien is 50/50 ook wel een goede gok, wie weet...

Obama de media niet mee? Hij krijgt volgens mij veel meer aandacht dan McCain...
pi_60639760
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:47 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Obama de media niet mee? Hij krijgt volgens mij veel meer aandacht dan McCain...
Ja. Maar dit werkt niet zoals de reclames tussen Law and Order door, in dit geval is negatieve reclame daadwerkelijk negatief. Obama krijgt relatief veel aandacht wanneer hij zogenaamd "flipflopt" met zijn standpunt over Irak, John McCain heeft een week vol met fouten en komt natuurlijk ook in beeld, maar, zeker gezien de in een ideale wereld campagne-beëindigende uitspraken, relatief niet zo veel (wel als je kijkt naar de maanden ervoor, dus dat is al een hele verbetering). Waarna natuurlijk een dozijn columnisten klaar staan om te beweren dat "John McCain heus wel beter weet, hij is immers een expert op het gebied van buitenlandse zaken!" Of John McCain is het, volgens columnisten, eigenlijk helemaal niet eens met de smerige onder-de-gordel-trucjes van zijn campagne, dat ligt aan zijn medewerkers.

Nu ja, dat soort dingen.

Obama krijgt meer aandacht. Maar dat zegt op zich niets. Dat lijkt mij eerlijk gezegd een hele uitleg niet nodig.
pi_60639908
Zoals:
quote:
Obama got 166 minutes of coverage in the seven weeks after the end of the primary season, compared with 67 minutes for McCain, according to longtime network-news observer Andrew Tyndall.

(...)

During the evening news, the majority of statements from reporters and anchors on all three networks are neutral, the center found. And when network news people ventured opinions in recent weeks, 28% of the statements were positive for Obama and 72% negative.

Network reporting also tilted against McCain, but far less dramatically, with 43% of the statements positive and 57% negative, according to the Washington-based media center.
http://www.latimes.com/ne(...)ul27,0,6802141.story

Ik weet niet of het erg betrouwbaar is, ik ben er altijd wat sceptisch(-ig) over, maar ik denk dat het wel indicatief is. Maar zoals ik al zei: dat verandert, zoals ik het zie, meer en meer. Godzijdank.
pi_60639952
quote:

[..]

Ook hier is Obama de Messias (en de nieuwe JFK) en het zou mij dus verbazen als hij de verkiezingen niet wint (minstens 60-40, geen 50-50 zoals Popolon beweert). Maar je weet nooit hoe een koe als McCain een haas vangt.

Vergeet niet dat Obama maar een hele minimale overwinning op Hillary Clinton heeft geboekt. Vergeet ook niet dat het Amerikanen zijn die stemmen, en niet Europeanen. Er zit nogal een verschil tussen die twee groepen. En er zit een groot verschil tussen Oost/Westkust Amerikanen en Amerikanen die in fly-over land wonen. Het kamp Obama en de Amerikaanse media hebben dat volgens mij nog steeds niet door.

Ik denk dat zijn opmerking dat bepaalde groepen in dit land are clinging to guns and religion precies aangeeft waar het fout zit met Obama en dat hij grote moeite zal hebben om de staten in fly-over land aan zich te binden. Als het McCain lukt om een flink aantal Hillary stemmers voor zich te winnen, dan kan het nog spannend worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_60640124
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:04 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb nieuws voor je; er is geen recessie in Europa.
Die krijg je van me. Maar hij zit er kei en keihard aan te komen, en met de Europese belastingdruk en verstarde arbeidsmarkt zal het erg lang duren voordat men er weer uit is.
pi_60640344
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:01 schreef Monidique het volgende:
Sowieso, als je een beetje gaat beweren dat de (neo)conservatieve bezetting van Irak helemaal perfect was en een positieve invloed op de regio: . Maar goed, weinig nieuws onder de zon, zoals God Obama Christus The One al zei: "It's like these guys take pride in being ignorant. "...)
Noem mij ignorant, maar ik heb nergens gezegd dat de bezetting van Irak helemaal perfect was.

Achteraf durf ik te beweren dat het idee achter de bezetting welhaast briljant was, maar dat er aan de uitvoering het een en ander schortte. En dat is zacht uitgedrukt. Het zal nog behoorlijk wat kruim kosten om het zaakje ook echt helemaal van de grond te krijgen. Als Obama president wordt, dan gaat dat helaas niet lukken, maar met McCain wel.
pi_60640538
Sorry, je hebt gelijk. Je stelt alleen maar dat je met een beetje vrijheid zo een redelijk democratie in Irak uit de grond stampt, dat de (neo)conservatieven het helemaal bij het goede eind hadden met hun beslissing Irak aan te vallen, dat Irak nu vergelijkbaar is met het Polen uit de jaren tachtig, dat de bezetting van Irak haast briljant was en dat er alleen het een en ander schortte aan de uitvoering van de oorlog.

Je zei helemaal niet dat de bezetting 'perfect' is, het is gewoon heel erg flauw van mij om er zo'n karikatuur van te maken. Ik weet niet wat me bezielde...
pi_60642152
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:24 schreef Monidique het volgende:
Sorry, je hebt gelijk. Je stelt alleen maar dat je met een beetje vrijheid zo een redelijk democratie in Irak uit de grond stampt, dat de (neo)conservatieven het helemaal bij het goede eind hadden met hun beslissing Irak aan te vallen, dat Irak nu vergelijkbaar is met het Polen uit de jaren tachtig, dat de bezetting van Irak haast briljant was en dat er alleen het een en ander schortte aan de uitvoering van de oorlog.

Je zei helemaal niet dat de bezetting 'perfect' is, het is gewoon heel erg flauw van mij om er zo'n karikatuur van te maken. Ik weet niet wat me bezielde...
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 04:13:37 #124
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60645092
Hebben we dat ook weer gehad: De eerste idioot is opgepakt die Obama 'wilde' vermoorden.
pi_60653490
Bekijk deze YouTube-video://andrewsullivan.theatlantic.com/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')