Dit land gaat zo snel niet economisch kapot. Wedje maken dat de VS de recessie eerder te boven zijn dan Europa?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:20 schreef El_Matador het volgende:
Het geeft niet, ik kijk er handenwrijvend naar, laat dat land maar lekker economisch kapotgaan, maar vanuit henzelf bekeken zijn ze zo onverstandig als de neten geweest. Wie Bush jr. niet uitkotst, is gek.
Klopt, ik persoonlijk ook. En niet alleen Obama, ook McCain.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/169(...)ama-moe_(video).html
Obamoe
Lyrebird, het is geen 2003 meer, hoor. Dergelijke fantasieën zijn ondertussen toch wel verdwenen...?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:17 schreef Lyrebird het volgende:
[En ook nog:
met een beetje vrijheid stamp je daar zo een hele redelijke - niet-Westerse- democratie uit de grond. Als het lukt om Irak aan onze kant te krijgen, dan zullen andere landen volgen. Wat dat betreft hadden de neo-conservatives het helemaal aan het rechte eind.
]
Ik heb goede hoop. De ontwikkelingen in Libie, Libanon, Syrie, Saudi Arabie en andere golfstaten (muv Iran) zijn hoopvol. Als de bevolking van die landen zien in wat voor een vrijheid de Irakezen genieten, dan zal er druk op de ketel komen in het Midden-Oosten om hervormingen door te voeren, met name in Iran. Ik zie Irak als het Polen van Lech Walesa en Solidaridad.
Lyrebird, hier in Europa is de mening duidelijk, Obama is de Messias, of op z'n minst de nieuwe JFK, en gaat op z'n sloffen winnen. Jij zit wat dichter bij het vuur, hoe liggen de kansen volgens jou?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:48 schreef Lyrebird het volgende:
Dit land gaat zo snel niet economisch kapot. Wedje maken dat de VS de recessie eerder te boven zijn dan Europa?
Dat is het al.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit land gaat zo snel niet economisch kapot.
Ik heb nieuws voor je; er is geen recessie in Europa.quote:Wedje maken dat de VS de recessie eerder te boven zijn dan Europa?
Nou, nieuws voor jou dan ook maar; officieel is er nog steeds geen sprake van recessie in de VS. Laat staan depressie of een compleet ingeklapte economie.quote:
Iddquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:33 schreef Montov het volgende:
De fiscal conservatives hebben wel vaak tijdelijke uitgaven aan oorlog, vind je niet?
Voor mijn gevoel is het 50-50. Als McCain een goede running mate kiest kan het alle kanten op.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:01 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Lyrebird, hier in Europa is de mening duidelijk, Obama is de Messias, of op z'n minst de nieuwe JFK, en gaat op z'n sloffen winnen. Jij zit wat dichter bij het vuur, hoe liggen de kansen volgens jou?
Met de Amerikanen kan het alle kanten op. Dat volk blijft verbazen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:01 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Lyrebird, hier in Europa is de mening duidelijk, Obama is de Messias, of op z'n minst de nieuwe JFK, en gaat op z'n sloffen winnen. Jij zit wat dichter bij het vuur, hoe liggen de kansen volgens jou?
Ik zit niet in Amerika, maar dat lijkt me ook mogelijk. Barack Obama heeft alles mee (in mindere mate de media) en John McCain alles tegen (behalve de media), en het is daarom niet verwonderlijk dat Obama consequent in de peilingen beter scoort dan McCain. Nationaal dus. Maar ook als je kijkt per staat zal Obama winnen, met de huidige peilingen. Ik schat de kans nu dat Obama gaat winnen op (veel?) meer dan 50%, maar er kan nog van alles veranderen. Zoals bijvoorbeeld inderdaad de vice-president (hoewel ik denk dat dat niet zo ontzettend veel effect heeft). Misschien is 50/50 ook wel een goede gok, wie weet...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is het 50-50. Als McCain een goede running mate kiest kan het alle kanten op.
Zowel positief als negatief.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Met de Amerikanen kan het alle kanten op. Dat volk blijft verbazen.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:31 schreef popolon het volgende:
Oh, aardig weergegeven M. Ik kan ermee leven behalve "Barack Obama heeft alles mee (in mindere mate de media) en John McCain alles tegen (behalve de media)", dat zie ik hier namelijk ook wel andersom.
Obama de media niet mee? Hij krijgt volgens mij veel meer aandacht dan McCain...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik zit niet in Amerika, maar dat lijkt me ook mogelijk. Barack Obama heeft alles mee (in mindere mate de media) en John McCain alles tegen (behalve de media), en het is daarom niet verwonderlijk dat Obama consequent in de peilingen beter scoort dan McCain. Nationaal dus. Maar ook als je kijkt per staat zal Obama winnen, met de huidige peilingen. Ik schat de kans nu dat Obama gaat winnen op (veel?) meer dan 50%, maar er kan nog van alles veranderen. Zoals bijvoorbeeld inderdaad de vice-president (hoewel ik denk dat dat niet zo ontzettend veel effect heeft). Misschien is 50/50 ook wel een goede gok, wie weet...
Ja. Maar dit werkt niet zoals de reclames tussen Law and Order door, in dit geval is negatieve reclame daadwerkelijk negatief. Obama krijgt relatief veel aandacht wanneer hij zogenaamd "flipflopt" met zijn standpunt over Irak, John McCain heeft een week vol met fouten en komt natuurlijk ook in beeld, maar, zeker gezien de in een ideale wereld campagne-beëindigende uitspraken, relatief niet zo veel (wel als je kijkt naar de maanden ervoor, dus dat is al een hele verbetering). Waarna natuurlijk een dozijn columnisten klaar staan om te beweren dat "John McCain heus wel beter weet, hij is immers een expert op het gebied van buitenlandse zaken!" Of John McCain is het, volgens columnisten, eigenlijk helemaal niet eens met de smerige onder-de-gordel-trucjes van zijn campagne, dat ligt aan zijn medewerkers.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:47 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Obama de media niet mee? Hij krijgt volgens mij veel meer aandacht dan McCain...
http://www.latimes.com/ne(...)ul27,0,6802141.storyquote:Obama got 166 minutes of coverage in the seven weeks after the end of the primary season, compared with 67 minutes for McCain, according to longtime network-news observer Andrew Tyndall.
(...)
During the evening news, the majority of statements from reporters and anchors on all three networks are neutral, the center found. And when network news people ventured opinions in recent weeks, 28% of the statements were positive for Obama and 72% negative.
Network reporting also tilted against McCain, but far less dramatically, with 43% of the statements positive and 57% negative, according to the Washington-based media center.
Ook hier is Obama de Messias (en de nieuwe JFK) en het zou mij dus verbazen als hij de verkiezingen niet wint (minstens 60-40, geen 50-50 zoals Popolon beweert). Maar je weet nooit hoe een koe als McCain een haas vangt.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:01 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Die krijg je van me. Maar hij zit er kei en keihard aan te komen, en met de Europese belastingdruk en verstarde arbeidsmarkt zal het erg lang duren voordat men er weer uit is.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:04 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb nieuws voor je; er is geen recessie in Europa.
Noem mij ignorant, maar ik heb nergens gezegd dat de bezetting van Irak helemaal perfect was.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:01 schreef Monidique het volgende:
Sowieso, als je een beetje gaat beweren dat de (neo)conservatieve bezetting van Irak helemaal perfect was en een positieve invloed op de regio:. Maar goed, weinig nieuws onder de zon, zoals God Obama Christus The One al zei: "It's like these guys take pride in being ignorant. "...)
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:24 schreef Monidique het volgende:
Sorry, je hebt gelijk. Je stelt alleen maar dat je met een beetje vrijheid zo een redelijk democratie in Irak uit de grond stampt, dat de (neo)conservatieven het helemaal bij het goede eind hadden met hun beslissing Irak aan te vallen, dat Irak nu vergelijkbaar is met het Polen uit de jaren tachtig, dat de bezetting van Irak haast briljant was en dat er alleen het een en ander schortte aan de uitvoering van de oorlog.
Je zei helemaal niet dat de bezetting 'perfect' is, het is gewoon heel erg flauw van mij om er zo'n karikatuur van te maken. Ik weet niet wat me bezielde...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |