quote:Hevig noodweer in delen van Zuid-Limburg
De regio's Sittard-Geleen en Parkstad zijn maandagavond rond half zeven getroffen door hevig noodweer. Om sommige plaatsen vielen ook grote hagelstenen.
De meldkamer van de brandweer kreeg tal van telefoontjes van bewoners over wateroverlast. Onder meer enkele kelders stroomden vol met water. Ook kwamen er putdeksels omhoog en vielen er takken op auto's.
http://www.buienradar.nl/bliksem.aspxquote:Op maandag 28 juli 2008 22:41 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Vroeger kon je in google earth live de bliksem inslagen zien met daarbij de tijd en de grote van de ontlading. Is dit nog ergens te vinden ben het namelijk kwijt.
Same here (Groningen). Nog zo'n 28 graden op de kamerquote:Op maandag 28 juli 2008 22:59 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Spijkenisse meldt ongelooflijk vies warm weer en enkele wolkjes.
Inderdaad, 19,8 graden hier.quote:Op maandag 28 juli 2008 23:56 schreef kraakvandaal het volgende:
Er gebeurt niets meer deze nacht en 't wordt zweten.
Was een lekker buitje idd. Deze keer zagen de radarbeelden er ook goed uit, en dan ben je niet op het forum!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:45 schreef Drasss het volgende:
Nou ik heb het geweten in Eindhoven weer. 1u lang vol met slagregen etc en volle donders met flitsen op 3 sec van me vandaan. Heerlijk :p
De bedoeling is dat het weer activeert als het de warme lucht boven NL bereikt... of dat gebeurd moeten we afwachten...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 08:34 schreef edraket31 het volgende:
Alle weerberichten spreken over een front dat vanuit Frankrijk komt,voorlopig zie ik 't daar alleen maar in elkaar zakken.
Idd ja. Beetje vanuit het niets toch pittige buitjes.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:13 schreef IkWilbert het volgende:
Er ontstaat nu een buienlijntje dwars over NL
Dan moet de wind toch écht gaan draaien.quote:Van zuidwest naar noordoost trekken vandaag onweersbuien over het land. Vanmiddag klaart het van het zuidwesten uit op.
Ik hoef dus niets meer te verwachten.quote:In Zeeland klaart het ondertussen flink op en wordt het droog.
Ze komen toch ook vanuit het zuidwesten?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:54 schreef Fredo55 het volgende:
Hier in Zeeland gewoon prima weer, lekker zonnetje en iets meer wind dan gisteren.
[..]
Ik hoef dus niets meer te verwachten.![]()
Geen idee hoe het knmi er bij kwam.. onweersbuien vanuit het zuidwesten.![]()
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:43 schreef DJKoster het volgende:
Gemeen lijntje regen iets onder Enschede wat zich in een uur heeft ontwikkeld.. Ik dacht nog wel even ergens heen te kunnen op de fiets..
Daar kunnen hun tracktoren wel tegen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:14 schreef Party_P het volgende:
WTF, >14km hoge toppen in Twente. Dat is wel enorm hoog zeg. Zou me niks verbazen als het daar flink hagelt.
Ik zie ook enkele meldingen voorbij komen van wateroverlast uit die buurt.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:14 schreef Party_P het volgende:
WTF, >14km hoge toppen in Twente. Dat is wel enorm hoog zeg. Zou me niks verbazen als het daar flink hagelt.
oh dus, dit is stilte voor de storm?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:33 schreef IkWilbert het volgende:
Mooie BOEM boven oost Nederland![]()
http://www.sat24.nl/frame.php?html=view&country=nl&sat=ir
Idem rond arnhem/nijmegen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:32 schreef kahaarin het volgende:
Groningen is bewolkt, zo klam dat het nevelig is en windstil, hoofdpijn weer......
Idd, straks gaat het los bij jou.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:36 schreef kahaarin het volgende:
[..]
oh dus, dit is stilte voor de storm?
Jij krijgt de regen nog , lees ik netquote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nou, dat is een schrale troost, gedeelde smart......
Activeert opeens lekker daar in de bovenste provincies.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:33 schreef IkWilbert het volgende:
Mooie BOEM boven oost Nederland![]()
http://www.sat24.nl/frame.php?html=view&country=nl&sat=ir
Ik zag het net, laat het maar opschieten dan, hoe eerder hoe beter!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Jij krijgt de regen nog , lees ik net
Koppijnweer. Ik vraag me toch elke keer weer af waaom ik niet emigreer naar betere oorden qua weer. het zou heel wat koppijn schelen. Waarschijnlijk omdat het op andere vlakken dan weer slechter is
quote:15:07:18 29-07-08 3 I BRAN ASSISTENTIE AC IVM NOODWEER
0500010 BRW Drenthe ( Centralisten )
oeh, ben benieuwd. Mn ouders wonen in Drenthequote:
In Haren wordt het al donker, zo te zien komt het recht over ons heen. Flink veel regen zal tijd worden, het onweer mag jij hebben.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:23 schreef Radio-silence het volgende:
Ik ben me aan het voorbereiden, Groningen zal straks wel getroffen worden!
Dankje!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:27 schreef CartWOman het volgende:
[..]
In Haren wordt het al donker, zo te zien komt het recht over ons heen. Flink veel regen zal tijd worden, het onweer mag jij hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |