quote:Thomas is net ook in een zwembadje geweest.Hij vond het niet heel bijzonder. Beetje op zijn rug liggen en met zijn voeten stampen, maar dat doet -ie voortdurend. Zei zijn vader op mijn overenthousiaste: "Kijk! Hij vindt het echt heel leuk. Hij watertrappelt!"
Is het ook wat dikker? Bij Lilah is dat meestal een teken van een op handen zijnde verstopping, omdat ze teveel vocht kwijt raakt met zweten.quote:Op maandag 28 juli 2008 09:29 schreef tinny het volgende:
Overigens hebben we sinds 2 dgn ook last van enorme groene poepluiers en kwijl!!! echt niet meer normaal ... het lijkt wel een sint-bernardshond...
Tandjes kunnen het nog niet zijn (12 wkn) denk ik...misschien toch de hitte??
niet echt dikker nee...quote:Op maandag 28 juli 2008 10:12 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Is het ook wat dikker? Bij Lilah is dat meestal een teken van een op handen zijnde verstopping, omdat ze teveel vocht kwijt raakt met zweten.
Als je borstvoeding geeft, gewoon borstvoeding aanbieden,quote:Op maandag 28 juli 2008 14:17 schreef LovelyLady het volgende:
Koen drinkt nog steeds prima, alleen vraag ik me af of ik nu met dit warme weer ook niet iets bij moet geven.
Lees: venkelthee voor evt darmpjes of gewoon wat (gekookt) water? Of is dat venkelthee alweer achterhaald (bij zoveel dingen die in 4 jaar tijd verandert zijn?)
Meneer heeft ook nog maar 1 poepluier in de 24 uur. Is dat niet wat weinig?
Dana heeft ook maar ongeveer 1 poepluier in 24 uur (dat wasd wel anders toen ze aan de AB zatquote:Op maandag 28 juli 2008 14:17 schreef LovelyLady het volgende:
LovelyLady, als je flesvoeding geeft (of combi borstvoeding en flesvoeding) kun je de fles met een beetje extra water aanmaken. Verder gewoon letten op Koen, hij geeft wel aan wanneer hij drinken nodig heeft. Met dit weer kan je kind wat kortere tussenpozen tussen de flessen willen.quote:Op maandag 28 juli 2008 14:17 schreef LovelyLady het volgende:
Koen drinkt nog steeds prima, alleen vraag ik me af of ik nu met dit warme weer ook niet iets bij moet geven.
Lees: venkelthee voor evt darmpjes of gewoon wat (gekookt) water? Of is dat venkelthee alweer achterhaald (bij zoveel dingen die in 4 jaar tijd verandert zijn?)
Iddquote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe is het nu met Eli Davinia?
Hier ga ik maar uit van 'geen nieuws is goed nieuws'.
Olie-gedragen verf?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:45 schreef tinny het volgende:
ik zit er over te denken om thuis de deuren op de BG en de trap naar de 1e verdieping te gaan verveven (5 deuren met deurposten) dit ga ik doen met op olie-gedragen verf... Ik zit er over te denken om Gabi (dan 14 wkn) dan maar even buitenshuis te houden...
Wat jullie?
Het mag, mits ze de fles volledig opdrinkenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:25 schreef Silmarwen het volgende:
Ik las dat iemand zei extra water in de flesvoeding, dat mag juist niet omdta je de voeding verdunt en als ze de fles niet opdrinken, ze niet genoeg binnen krijgen. Na de fles mogen ze wel wat extra water. We hebben dat bij Yade drie keer gedaan de afgelopen dagen omdat ze zo'n dorst had. Verder slaapt ze eigenlijk best ok met dit weer.
Dat doe ik al een paar maanden. En ondanks dat Lilah niet altijd haar fles helemaal leegdrinkt zit er vet genoeg aan. Alleen als er heel veel blijft staan in alle flessen geef ik een flesje extra, maar voor 20cc doe ik dat echt nietquote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:39 schreef Brighteyes het volgende:
10cc mag er wel bij hoor. Dat advies krijg je ook als je kindje niet zo heel makkelijk poept. Dus dat kan ook nu nauwelijks kwaad lijkt mij.
Mijn vriend is 2.03quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:58 schreef Deepfreeze het volgende:
Bla, zijn jullie zelf ook klein, dan is een iets lagere curve ook niet raar.. Zolang ze het verder goed doet, mooi zo door gaan
nee hebben ze niet naar gevraagd, heb zelf dus maar even gevraagd of ze de papieren van de het ziekenhuis daarover al binnen hadden, niet dus. Naja zal nog wel komen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Bla, fijn dat dna is goedgekeurd! Hebben ze ng gevraagd naar de AB en de zkh-opname?
Hebben ze zelf op het CB bedacht dat het niet erg is als je iets afwijkt van het gemiddelde?Wow, dat hoor je niet vaak! Helemaal goed.
hihi ja he, groot en kaal...zo heb ik ze t liefstquote:
Precies gemiddeldquote:Op woensdag 30 juli 2008 12:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
maare 1.68 is toch redelijk normaal...zeker niet klein...toch, toch, toch?![]()
Ik ookquote:
Nee, da's kleinquote:Op woensdag 30 juli 2008 12:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Idd goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd mrien
ben benieuwd of je verbetering merkt
Mooi pakje idd Deepfreeze![]()
[..]
hihi ja he, groot en kaal...zo heb ik ze t liefst![]()
maare 1.68 is toch redelijk normaal...zeker niet klein...toch, toch, toch?![]()
En dan maar hopen dat het niet snikheet weer wordt en je beter af bent met een mouwloos shirtje en een korte broek want het is echt een heeeeel leuk setje...quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Heb Chris zijn outfit maar even aangepast, het leek nogal groot in de verpakking.. Hij zit net in de mt 80, dus dit ook in die maat besteld, maar gelukkig valt het mee. Wel lekker ruim, maar geen tent. En die spencer zit sowieso wel mooi.. Misschien de broekpijpen nog wat oprollen, maar dat staat wel weer bij de opgerolde mouwtjes (zijn eigenlijk lange mouwen)
A.s woensdag moeten we nog weer terugkomen. Wat ik begreep is dat meestal meerdere behandelingen nodig zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2008 20:23 schreef DaviniaHR het volgende:
Mrien, fijn dat het beter gaat met Lotte. moet je nog terugkomen of was 1x genoeg?
Uhm de 1e keer worden ze nog niet gemeten maar we hadden zelf een meetlintje naast hem gelegd toen ie zijn beentjes gestrekt hield en toen kwam hij toch al op zo'n 57/58 cm.quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoe lang is koen LL? mooi gewicht al hoor
We zijn trouwens vanaf vandaag overgestapt op frisio, naar mijn idee niet nodig, maar mijn vriend wou t graag proberen om te kijken of ze dan niet meer zo'n borrelend buikje heeft s'avonds.
ook krijgt ze vanaf vandaag 120 ipv 100 cc...maar wel nog steeds 7 flessen. Mocht van t CB afbouwen naar 6 flessen, maar ik denk dat mijn hongerlijdstertje dat niet zo ziet zitten
vind t ook een beetje eng ja, heb vandaag dus ook maar een slaapzak gekocht, kijken of dat iets uitmaakt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:50 schreef mrien het volgende:
Bla, Lotte is ook al zo beweeglijk, gelukkig nog niet met omdraaien! Dat lijkt me nog wel eng i.v.m de deken enzo
Je krijgt echt zo'nquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:45 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Koen aan t lachen![]()
lief gezicht is dat he LL
Gouden tip!quote:Op maandag 4 augustus 2008 09:37 schreef hestria het volgende:
Overigens haal ik eerst een aantal doekjes eruit voordat ik een poepluier ga verschonen, want anders vliegen de doekjes hier ook door de kamer heen. als ik dan nog doekjes extra nodig heb is kind in ieder geval al redelijk schoon en kan ik het op mijn gemak doen.
Kun je die dan niet gebruiken voor allerhande schoonmaakklusjes? Ik heb bijv. een pak el cheapo doekjes die niet geschikt zijn voor de billetjes, maar waar ik wel andere knoeipartijen mee opruim en Milo's eetstoel etensrestvrij mee maak.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:05 schreef E.T. het volgende:
Ow, huggies doekjes vind ik ook van die ondingen. Ooit in de aanbieding gekocht bij AH toen ik op knappen stond van Tijn, er ligt nog steeds een pak in de commode
Pics or....quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:40 schreef DeLiedje het volgende:
Sasha fijn dat je weer helemaal bent goed gekeurd!
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn kleine meisje STOND net in de box....
Zichzelf opgetrokken aan de spijlen... Ze is nog geen 8 maand!
en toevallig lag mn fototoestel klaar!![]()
quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:38 schreef KD-fotografie het volgende:
Welkom terug vaknatiegangers!
iksje, kan ineens heel snel gaan hoor, Demi liep met 11 maanden en daarvoor ook maar af en toe een stapje.
Nadeel is wel dat ze lang bleef wiebelen, kleine van een vriendin van me liep met 1.5 jaar maar die liep echt meteen heel goed!
quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
Floortje meisje wat goed! Wat een ontzettend dotje is het toch
7 uur flesquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:16 schreef hestria het volgende:
9:00 fles
12:00 fruit
15:00 fles
18:00 warm
21:00/22:00 papfles
5:00 fles
geen idee of dit een redelijk normaal schema is?
Jep, ik schreef het maandag nog maar dat het niet zo’n haast had… loopt mevrouw gisteren gewoon een hele meter! (van het tv-kastje tot het salontafeltje)quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:38 schreef KD-fotografie het volgende:
Welkom terug vaknatiegangers!
iksje, kan ineens heel snel gaan hoor, Demi liep met 11 maanden en daarvoor ook maar af en toe een stapje.
Nadeel is wel dat ze lang bleef wiebelen, kleine van een vriendin van me liep met 1.5 jaar maar die liep echt meteen heel goed!
Een klein feestje met een 5-tal gasten. Waarschijnlijk gewoon zelfgemaakte taart en voor Liande weet ik het nog niet. Ze krijgt helemaal geen snoep (zelfs geen liga of nijntjekoeken) dus zoete taart met room is niet echt een optie (en daar vind ik kindjes van net 1 jaar überhaupt te jong voor, voor zo’n zware kost). Een pannenkoekentaartje zou nog kunnen, al heeft ze nog maar 1 keer pannenkoek voor haar neus gehad en dat vond ze niet overtuigend lekkerquote:Op maandag 4 augustus 2008 21:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Iksje, wat ga je doen voor Liandes eerste verjaardag?
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:06 schreef tinny het volgende:
Gberuikt iemand rouwens van jullie de babycook (aparaat wat kan stomen, pureren etc) en wat zijn evt de ervaringen
Beetje late reactie, maar lief om te lezen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 07:20 schreef YPPY het volgende:
Wat schrikken Troel.
Je hebt huilen en je hebt huilen BE. Als hij echt krijst en overstuur is, dan zal er iets aan de hand zijn geweest. En nu weet dat zijn mama voor hem zorgde toen hij verdrietig was als je weg bent.
Welke kleur heb je besteld?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:07 schreef Webkim het volgende:
De rugleuning staat volledig verticaal hoor en de zitting volledig horizontaal: het is een verstelbaar stoeltje.
De foto's vertekenen de hoek waarin -ie zit. En een dezer dagen komt er een tripptrapp.
Dat gebruikte die mevrouw ookquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:28 schreef Webkim het volgende:
Zo'n scherm pimpen is denk ik zelf ook wel goed te doen trouwens, met Mexicaans tafelzeil ofzo. Dat mooie KitschKitschen spul bijvoorbeeld.![]()
ja hoor, nog geen half uurtje werk voor een windscherm en bekleding van het stoeltje. Oh en een bijpassende zadelhoes. Dat KK-zeil is heel makkelijk met de naaimachine te naaienquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:28 schreef Webkim het volgende:
Zo'n scherm pimpen is denk ik zelf ook wel goed te doen trouwens, met Mexicaans tafelzeil ofzo. Dat mooie KitschKitschen spul bijvoorbeeld.![]()
haha dat had ik vandaag bij de zeemanquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:04 schreef DeLiedje het volgende:
Amber![]()
dat pakje, hoe schattig!
Stond vandaag in de prenatal met een maatje 50 in mn hand....hoé klein! Ik mis dat!!
Kleine gekkerd wil nog wel de “steun” van een bosje sleutels of een stuk speelgoed maarquote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Iksje, goed zeg, dat ze loopt.. Het blijft de wet van FOK/OUD als je zegt dat ze iets kunnen doen ze het niet meer, en andersom
Wat een ontzettend klote nieuws lionheadquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:56 schreef Lionheaad het volgende:
Caitlin en mama Lionheaad mogen nog niet naar huis.Bili is inmiddels wel onder kritieke niveau , maar was 5 puntjes gestegen tov gisteravond
![]()
Gelukkig ligt Caitlin nu wel bij mama op de kamer. Morgen moet mama naar huis en hopelijk Caitlin ook...
Ik mis ze gewoon vreselijk.Ook als ik s midaags thuis ben, zoals nu. Dan is het namelijk rusttijd in het ziekenhui en mogen de papa's er ook niet zijn
Waar haal ik zo snel even een doek vandaan?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:13 schreef YPPY het volgende:
Heb je al geprobeerd te fietsen met z'n beentjes en het buikje te masseren? Dat hielp bij Anna wel. Verder lag ze bijna de hele dag aan de borst, dan was ze rustiger. Misschien kun je hem dragen in een doek?
Heb je 'm weer gevonden???quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:29 schreef Webkim het volgende:
Even een musthave spammen voor alle babietjes:
de kraak en rammel olifant van PlayGro
[ afbeelding ]
Hier op eBay beter te zien. Er zijn verschillende beesten van; Thomas heeft de olifant. We kregen er 1 cadeau en het is een regelrechte hit vanaf dag 1. In de oren zit kraakpapier. Er zitten rammelringetjes aan het 'waslijndraad', wat heerlijk is om op te bijten (voor de leuk, maar ook bij doorkomende tandjes) en als je er heel hard mee schudt piept -ie een beetje. Topding! Voor jezelf of om weg te geven aan iemand met een babietje.
Jeeej, en nou lekker genieten met die meidenquote:
Avent.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:56 schreef Popples het volgende:
kim welke fles heb je?
geniet van je dames lionheaad
Ja er is een 3 speen en zelfs een 4 speen (maar die is voor na 6 maanden)quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:10 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb een vraagje. Als de flesjes niet meer zo hard naar binnen gaan, is het dan weer tijd om van speen te wisselen? En is er een speen deel 3 eigenlijk??
Het feit dat ik lief en leed hier gepost hebquote:Op zondag 10 augustus 2008 00:10 schreef DaviniaHR het volgende:
LL, heb je een idee welke van de tips heeft geholpen? Dan kan je de volgende keer Koen gerichter helpen
Papa Lionheaad is nog 2,5 weken vrijquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:30 schreef Deepfreeze het volgende:
...
lionheaad, wennen he, zo'n eerste dag. En jammer dat de kraam dan ook niet meewerkt. Maar die komt dus al niet meer terug. Hebben jullie nog wel wat hulp? Of heeft paps nog een tijdje vrij?
Geniet maar lekker!!
Zulke dingen heb ik echt geen benul van...quote:Op zondag 10 augustus 2008 09:22 schreef Troel het volgende:
Dat vind ik inderdaad van die rare dingen. Ik dacht dat de gaatjes van de 1, 2, 3 en 4 speen even groot waren en dat het om het aantal gaatjes ging
Koester zequote:Op zondag 10 augustus 2008 12:53 schreef Webkim het volgende:
[..]
Zulke dingen heb ik echt geen benul van...
Ik heb gewoon volautomatische 1-2-3 tepels.
Vergeet ook niet dat banaan stoppend werktquote:Op zondag 10 augustus 2008 17:09 schreef Ticootje het volgende:
Na 2 dagen reizen en weinig bewegen en de overgang warm frankrijk en koud nederland heeft ze nu wel wat last van harde poep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |