abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60379826
Vorige deel: Het grote kleine babietjestopic deel 153

Babietjes

10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Anna Sophie, dochter van rodesappigeaardbei
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
***01 juli 2008: Koen Jurriaan, zoon van LovelyLady***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
18 juli 2008: Tim, zoon van Bright
25 juli 2008: Joyce Lynn, dochter van crumpet
26 juli 2008: Sewdou, zoon van Janena
04 augustus 2008: Cynthia, dochter van Speedy
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Webkim op 08-08-2008 22:14:41 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_60379877
Het 7 maanden oude beebje van Foxje slaapt overdag slecht met deze hitte. Foxje wil tips!

Dennis van Hestria zit met papa buiten in een zwembadje.

En Thomas van Webkim heeft ook net zijn opblaasbadjesdoop gehad.
quote:
Thomas is net ook in een zwembadje geweest. Hij vond het niet heel bijzonder. Beetje op zijn rug liggen en met zijn voeten stampen, maar dat doet -ie voortdurend. Zei zijn vader op mijn overenthousiaste: "Kijk! Hij vindt het echt heel leuk. Hij watertrappelt!"
Hardloper.
IG @webkim
pi_60379894
Koen heeft ook last van de warmte en heeft zelfs ook van die warmte bultjes... plus dat hij nog steeds af en toe behoorlijk last heeft van krampjes
pi_60380071
bla wat fijn dat je haar weer naar huis mag nemen. geniet lekker van je meisje.

thomas zwemmen is leuk

jellyrose gefeliciteerd met je grote vent
mama van 3 kids!
pi_60380732
Hier ook een warmte vs slaap gevecht.. Ben uiteindelijk maar gaan wandelen. Buiten de stad, wat tussen de bomen door, is het net even iets frisser.. Maar van de 2 uur(!) wandelen viel hij het laatste kwartier pas in slaap. Ach onderweg gezellig gebabbeld en rondgekeken. Nu staat hij in de kinderwagen lekker achter in de tuin. En is al anderhalfuur onder zeil. En papa heeft voor vanavond de airco tevoorschijn gehaald..
Misschien vanavond ook nog even in het badje, om nog wat extra af te koelen.. De hitteuitslag is er ook alweer, achter in zijn nek, op zijn onderrug, onder de luierband.. kunnen die plekken ook even bijkomen in het water..

Lovelady, wel balen dat Koen ook nog last van krampjes heeft.. Zeker in combi met het weer lijkt dat me niet goed voor een humeur..
pi_60381670
de hitte is ook vervelend!!

en krampjes al helemaal....arme koen
  zondag 27 juli 2008 @ 19:45:22 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_60382496
Hier ook Ruben in het badje gehad, maar dat is echt plezier en spetteren enzo hoor Misschien toch het leeftijdsverschil?

Overigens heeft Ruben deels van de dag in luier gelegen en verder niets, zat ie naakt in zijn badje en kreeg hij enkel een romper aan toen we op visite gingen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60385090
vandaag is de oudste ook in het badje geweest. heerlijk zeg ik ben benieuwd wat de jongste er van zal vinden.
mama van 3 kids!
  zondag 27 juli 2008 @ 22:19:13 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60385182
Sasha lijkt weinig last te hebben van de warmte, gewoon lekker in een romper en dan maar op je buik de kamer door.
  zondag 27 juli 2008 @ 22:45:27 #10
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60385755
even een vraagje tussendoor, dat stinken hoort bij het tandjes krijgen he? kan het me van michelle niet meer zo herinderen want je ruikt hem van meters ver, zijn nek en zijn shirtje. Krijg het ook niet weg gewassen ja voor even maar daarna stinkt ie weer al van te voren. Overigens blijft hij natuurlijk nog steeds een lekker ventje en schijnt hij nergens last van te hebben.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 28 juli 2008 @ 08:51:26 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60389982
Kan dat echt? Ik heb er nog nooit van gehoord en heb het bij Sasha nooit gemerkt. Nu is mijn neus niet al te best., dus daar zou het ook nog aan kunnen liggen.
pi_60390264
Geen idee hestria... nog niet zoveel tandjes ervaring .

Mirte gisteren in haar blote kont op een handdoek in de tuin. Ze heeft lekker gespeeld en rolde zelfs het gras in en dat vond ze prima . Eerder begon ze te brullen als haar blote voetje het gras raakte, dus op je buik in het gras was een hele overwinning .
Buiten gebadderd, dolle pret en daarna uitgeteld naar bed. Niet grappig die warmte, maar ze lijkt er minder last van te hebben dan ik...
Fake it till you make it...
pi_60390363
De papa van Gabi heeft gisteren ook een gevecht meegemaakt slaap vs warmte...
Maar eens een temperatuurmetertje op Gabi haar kamer gezet en die wees al snel richting de 25,8 grdn!

Dus toen maar even de verrijdbare airco naar haar kamertje gesleept, na 2 uur koelen was het daar 23.8 graden...

Maar toen kwam natuurlijk het dillema.... laat je dat ding (airco) aan staan? of zet je hem uit...
Ik vond het toch een beetje tricky... het ding blaast toch wel erg koele lucht.. (tocht) en maakt toch wel redelijk wat lawaai... dus toen maar uit gezet... ze heeft overigens wel netjes doorgeslapen toen...
pi_60390389
Overigens hebben we sinds 2 dgn ook last van enorme groene poepluiers en kwijl!!! echt niet meer normaal ... het lijkt wel een sint-bernardshond...

Tandjes kunnen het nog niet zijn (12 wkn) denk ik...misschien toch de hitte??
pi_60390976
hestria nog nooit geweeten dat het kindje daarvan kon stinken wel het poep ja maar zo nee.

tinny die van mij nu bijna 4 maanden en is ook al flink aan het kwijlen en heeft ook al bobbeltjes is in haar mond. maar ook dat zegt nog niks want bij de oudste heeft het nog 4.5 maand geduurd.

over 3 weken krijgen wij een meting bij de fysio voor de voorkeurshouding.
ze moet waarschijnlijk zeker een helmpje. arm meisje zal lekker zweten en ze is al een zwetertje.
mama van 3 kids!
  maandag 28 juli 2008 @ 10:12:14 #16
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60391057
quote:
Op maandag 28 juli 2008 09:29 schreef tinny het volgende:
Overigens hebben we sinds 2 dgn ook last van enorme groene poepluiers en kwijl!!! echt niet meer normaal ... het lijkt wel een sint-bernardshond...

Tandjes kunnen het nog niet zijn (12 wkn) denk ik...misschien toch de hitte??
Is het ook wat dikker? Bij Lilah is dat meestal een teken van een op handen zijnde verstopping, omdat ze teveel vocht kwijt raakt met zweten.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60391095
Hier zijn de groene poepluiers ook niet meer te tellen, van dun tot droog. Ze heeft nu wat verhoging en is niet lekker, terwijl de andere dagen het wel goed ging. Dadelijk krigjt ze bij de volgende luier een zetpil, zodat ze kan slapen want dat lukt haar niet op het moment.

Het gaat verder goed met Gwen, zit al lekker aan de bijvoeding al la rapley en eet al bijna met de pot mee. Ze weegt met zes maanden nu 6720 gram bij 62,5 cm. Ruim over het dubbele van haar geboortegewicht heen. Ben al even niet meer geweest, maar heb het erg druk. Toch leuk om weer hier te zijn.
pi_60391682
quote:
Op maandag 28 juli 2008 10:12 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Is het ook wat dikker? Bij Lilah is dat meestal een teken van een op handen zijnde verstopping, omdat ze teveel vocht kwijt raakt met zweten.
niet echt dikker nee...
pi_60391894
tinny, dat kwijlen begon hier ook rond de 3 maand.. Dan beginnen de speekselklieren goed te werken, maar ze kunnen het nog niet goed wegslikken, dus dan komt het er uit lopen..

Hestria, Chris stinkt wel wat uit zijn mond soms, als hij tandjes krijgt, maar niet echt op de andere plaatsen..

Hier hebben we een brullertje.. Hij wil niet slapen, maar ziet er toch echt moe uit, gaapt/wrijft al genoeg.. Maar het is gewoon warm.. En hij ligt alleen met romper in bed, dus hij gaat steeds staan.. Gisteren ook al hetzelfde verhaal, toen is hij pas na een flinke wandeling op de middag in slaap gevallen.. Maar probeer het toch nog eens, de pauzes tussen de brullen door worden al langer..
Hij heeft hier vanochtend de tuin onveilig gemaakt.. Lekkere snoekduik de zandbak in, door de hele tuin steentje zoeken, de modder uit de border gooien, een braam plukken en fijnknijpen, en als laatste ook nog even bij de tuinbank gaan staan en erop klimmen! Hij kon zich mooi optrekken aan de latjes van het zitstuk. Maar dan nog vind ik het knap, hij komt amper tot zijn oksels aan de rand..
En nu papa de krullen ook nog uit Chris zijn haar heeft geknipt, lijkt het steeds meer alsof we een mini-dreumus hebben..
  maandag 28 juli 2008 @ 11:37:40 #20
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_60392548
Jakkie wat een weer! Floortje kan er beter tegen als mama...

Ze heeft al ruim een week last van iets, tandjes denk ik...

Hoeveel water mag ze naast haar gewone flessen kv op een dag eigenlijk extra hebben? Haar luiers zijn zo gelig, misschien drinkt ze niet genoeg extra?
pi_60392728
De liedje, drinkt ze haar flessen goed? Dan kun je 10cc extra water in een fles doen, of tussendoor wat, als ze dat wil/lust. Zolang ze haar flessen goed blijft drinken kan dat geen kwaad..
(edit: vaak wordt een max van 1 liter vocht per dag aangehouden, maar met dit warme weer kan een beetje extra geen kwaad)

Hier ligt gompie in het grote bed te slapen..
Had de airco op onze slaapkamer even aangezet, Chris mee naar het grote bed. Na wat gerommel hem in de houtgreep genomen (naja, gezorgd dat zijn armpjes niet meer zo rond konden maaien. En binnen 5 minuten werd hij rustig, en deed zijn oogjes dicht..
Heb maar een laag kussens rond het bed gelegd, want meneer durft best head-first uit bed te komen
  maandag 28 juli 2008 @ 11:52:36 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_60392832
Volgens mij mag je met dit weer rustig extra vocht aanbieden, zolang het niet in plaats van een melkfles is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 juli 2008 @ 11:58:14 #23
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_60392929
Ze drinkt haar flessen wel goed ja, 3x een van 180 en 1x van 120. Daarnaast krijgt ze nog 2x BV op 'n dag (6.30h en 23.00h), maar hoeveel dat nog werkelijk is weet ik niet...
Maar aan de 1 liter zit ze lang niet denk ik... Gewoon een flesje water bij de hand dus, téveel drinken zal ze dan toch niet?
  maandag 28 juli 2008 @ 12:03:56 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_60393024
Borstvoeding kan je ook extra geven dan he, dat kan hoe dan ook geen kwaad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 juli 2008 @ 13:42:08 #25
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_60394889
K weet t, maar dat laat mn productie niet meer toe... Heb het bewust afgebouwd naar deze 2 voedingen...

Heb net ook lekker een vruchtensappie gemaakt met een flink met water aangelengde fruithap! Vind ze ook erg lekker!
  maandag 28 juli 2008 @ 13:47:00 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60395011
Sasha drinkt op zulke warme dagen ongeveer 1 flesje van 125cc zeer verdunde diksap erbij. Vind ik gewoon een prettiger idee. Zeker omdat hij een paar dagen lang de flessen niet echt boeiend vond.
Net ging er trouwens wel gewoon 180cc in.
  maandag 28 juli 2008 @ 13:51:36 #27
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60395107
Die liter geldt voor aangemaakte flesvoeding, niet voor wat je er naast geeft. Met dit weer kun je echt gerust extra water/thee/sap aanbieden. Juist wel doen met deze warmte, lijkt me.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 28 juli 2008 @ 13:54:31 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_60395174
Op dit moment "eet" Ruben 4 flessen van 200 cc, een fruithap (bijvoorbeeld een necatrine, banaan en een stuk sinaasappel geprakt of als ik geen tijd heb gewoon uit een potje ), een avondetenhap (zo'n 200-250 gram) en wat hij verder nog binnen krijgt aan Rapley-en (en dat is brood, fruit, groente) Vaak krijgt hij dan 1 a 2 flesjes sap op een dag, met dit weer meestal 2 (sapflesjes zijn overigens zo'n 125 cc, geen 200 )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 juli 2008 @ 14:03:21 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60395369
Sasha krijgt 3 flessen, avondeten, yoghurt toe, fruithap 's ochtends en 's middags een rijstewafeltje oid om te knabbelen. En dan idd een flesje sap voor tussendoor.
pi_60395710
Koen drinkt nog steeds prima, alleen vraag ik me af of ik nu met dit warme weer ook niet iets bij moet geven.
Lees: venkelthee voor evt darmpjes of gewoon wat (gekookt) water? Of is dat venkelthee alweer achterhaald (bij zoveel dingen die in 4 jaar tijd verandert zijn?)
Meneer heeft ook nog maar 1 poepluier in de 24 uur. Is dat niet wat weinig?
  maandag 28 juli 2008 @ 14:34:04 #31
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60396060
hier drinkt meneer 5 flessen van 180/6, een frutihapje, en dan vaak tussendoor een aantal cc diksap, of een ijsje(maak gewoon een flesje diksap aan en vries er in een ijsblokjes vorm ijsjes van, stokjes erin en klaar.) en dat vind ie vooral nu met die tandjes heel lekker, En hij krijgt nog eens extra vocht binnen. Laat ze meestal wel even wat ontdooien, dat het niet zo koud meer is en hij het makkelijk opgesabbelt krijgt.
  maandag 28 juli 2008 @ 14:42:57 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_60396274
quote:
Op maandag 28 juli 2008 14:17 schreef LovelyLady het volgende:
Koen drinkt nog steeds prima, alleen vraag ik me af of ik nu met dit warme weer ook niet iets bij moet geven.
Lees: venkelthee voor evt darmpjes of gewoon wat (gekookt) water? Of is dat venkelthee alweer achterhaald (bij zoveel dingen die in 4 jaar tijd verandert zijn?)
Als je borstvoeding geeft, gewoon borstvoeding aanbieden,

venkelthee wordt afgeraden, gewoon water kan ook natuurlijk. Geef je flesvoeding en drinkt hij de flessen goed leeg, iets meer water in de fles met evenveel schepjes (maar dat staat ook al eerder in het topic)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60396719
Wij gaan woensdag met Lotte naar een chiropractor toe, even naar haar nekje laten kijken.
Sinds een week of 2 heb ik het gevoel dat het daar toch niet helemaal lekker zit, ze strekt zich aan de borst soms vreemd, wil overdag niet of nauwelijks op haar rug liggen (toevallig gaat het vandaag wel weer goed) en slaapt ook regelmatig maar heel kort.
Toch maar even een afspraak gemaakt, al is het maar voor de zekerheid en geruststelling.
Kan door het laatste stuk van de bevalling komen, dat ging opeens ontzettend snel, haar schoudertjes wilden er ook niet direct uit geloof ik en toen kwam gelijk alles erachter aan.
Ben benieuwd!

Verder gaat het eigenlijk heel goed met haar, ze huilt nu met het warmte weer dus wel wat meer, wil graag bij ons zijn en op onze buik slapen. Ze begint steeds meer te lachen, ook echt breeduit, heel lief

Ze ligt nu de hele dag in een rompertje, voor haar echt het fijnste, want ze heeft het toch zo warm
Vandaag heb ik als ik haar op m'n arm heb, een hydrofielluier er tussen gelegd, ietsjes minder warm, want we plakken anders wel heel erg aan elkaar

Vorige week maandag een hele dag met haar op pad geweest en dat ging eigenlijk verrassend goed!
's morgens om 8 uur weggegaan, om half 8 's avonds weer thuis. Einde van de middag was ze het wel zat aan het worden, maar dat kon ik me helemaal voorstellen (ik had het zelf ook gehad), maar werd wel weer snel rustig bij papa. De laatste 5 km voor we thuis waren ging ze wel huilen, maar ze had het echt super gedaan! Ik was zo trots op haar!
pi_60398850
mrien, ik hoop dat de chiro haar probleem kan oplossen (of dat het voor die tijd is opgelost )
Die warmte blijft vervelend..

Ik heb Chris even meegenomen naar het park, na de boterham.. Even 1,5 uur gespeeld, zonder direct te zweten.. Lekker in de schaduw van de bomen.. En meneer heeft mijn pakjes roosvicee gestolen! Ik had een paar slokjes gehad, toen meneer aan kwam kruipen. Meestal is het drinken met het rietje nog niet echt succesvol, een slokje of 2.. Maar deze keer heeft hij 3/4e van het pakje opgedronken, ach ja, weer wat extra vocht erin Later ook nog een flesje hele verdunde perendiksap half opgedronken.
Nu alleen nog proberen te slapen.. Wil niet zo goed.. maarja, meneer is wel moe..
  maandag 28 juli 2008 @ 23:10:42 #35
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60407502
Ze heeft haar voetjes gegrepen toen ik haar verschoonde vanavond. Ze is een tenensabbelaar, net als haar broers

mrien hopen dat de chiropractor haar weer lekker in haar velletje kan laten zitten
Saartje
  dinsdag 29 juli 2008 @ 08:00:02 #36
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60411980
Zo, ff een paar dagen niet online, 4 pagina's gezelligheid gemist!

1. Jellyrose en Ethan, nog van harte met je (zijn) eerste verjaardag!
2. Hestria, Eli ging ook echt enorm stinken bij de eerste twee tanden, niet alleen uit zijn mond. Redelijk ranzig idd

Verder, we zijn een weekendje weg geweest naar het buitenland (belgie, jaja heel ver weg, dus). was leuk. zondag gezellig bij de HAP gezeten omdat meneer niet at of dronk. maar gelukkig niet uitgedroogd. Nadat we 180cc erin hadden gekregen. Het was eerst echt ff crisis. hij zag helemaal grauw, brullen, vast in zijn verdriet, echt eng. op een gegeven moment zijn we heel hard op de piano gaan rammen om hem te laten schrikken en toen dronk hij een beetje. Was erg naar.
diagnsoe: virale oorontsteking,
beleid: 2 dagn later op controle bij HA, behalve als het erger wordt.

s avonds ging het redelijk, hij dronk steeds een beetje, en s ochtends ook goed gedronken, niet veel gegeten. worden we door het kdv gebeld. meneer heeft niet gegeten, nauwelijks gedronken, een enorme natte spuitluier, 39,7 graden koorts en heeft rode vlekken...
dus manlief bij de HA, het is de 5e/6e/7e/8e ( ) ziekte

nu haalt PR eli uit zijn bedje, net een krentenbol, maar dan zonder blaasjes, met koorts. 5e ziekte dus, denk ik.
maar vanmiddag cb (zonder prikjes dus), dus ik hoor het wel. ben benieuwd of hij genoeg is aangekomen, na een week diarree en nu weer een paar dagen slecht eten...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60412047
krijgt eigenlijk elke baby die 5e/6e ziekte?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 09:29:50 #38
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60413006
Jeetje dat was schrikken Davinia! Erg lastig als ze niks willen drinken, zeker met deze warmte. Verder wel leuk gehad in Belgie (met puntjes op de e )?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 09:38:11 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60413159
Volgens mij hoeft het niet per sé tinny, net als dat ook niet elke baby de waterpokken krijgt bijvoorbeeld.

Wij hebben vannacht bij de HAP gezeten. Sasha werd om half 2 helemaal in paniek en stikbenauwd wakker, het was net een zeehondje, zowel bij in als uitademen. Klonk echt heel naar. Na wat drinken werd hij wel iets rustiger, maar ik vond het toch wel fijn als er even iemand naar keek.
Maar zoals dat gaat, na een tijdje wachten in zo'n wachtkamer knapte hij steeds meer op en kreeg hij steeds meer praatjes.
De dokter heeft ons nog wel gezien en geluisterd en het bleek 'pseudo-kroep' te zijn. De koele buitenlucht in, rechtop zitten, wat drinken... allemaal dingen die helpen het weer te verlichten. Er was gelukkig verder niets in de longetjes te horen.
We hebben wel gelijk bij de apotheek otrivin voor kinderen (vanaf 2) gehaald. Dat in het keeltje spuiten doet de boel van binnen ook slinken en konden we evt. een volgende keer gebruiken.

De verdere nacht hebben we prima geslapen. Vanmorgen klonk hij nog wel een beetje naar, maar hij had geen koorts en idd na de fles en lekker rechtop zitten was het al een heel stuk beter.
Hij is nu gewoon naar het KDV en ik zit op mijn werk.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 09:45:58 #40
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60413326
BE, Anna heeft dat ook gehad. Alleen begon het een paar uur eerder. Dat was zo eng! En inderdaad, in de wachtkamer van de HAP was het bijna over. We zijn wel gewaarschuwd dat het terug kan komen en een paar weken terug begon het inderdaad weer, maar het werd niet do erg. Ik vond het zo eng.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 29 juli 2008 @ 09:58:07 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60413551
Ja, het klonk echt heel erg naar en doordat hij zo aan het huilen was etc. leek het net of hij er soms in bleef. Brrrr...
Volgende keer gelijk maar even lekker naar buiten ofzo.
Volgens de HA komt het het meest tussen 11 en 2 uur 's nachts voor, omdat je dan lekker diep in slaap de boel laat ontspannen ofzo.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 11:46:54 #42
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60415799
Och arme Sasha en Eli! En wat een schrik voor jullie, BE & Davinia! Hopelijk zijn beide kerels snel weer helemaal de oude
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_60417924
quote:
Dana heeft ook maar ongeveer 1 poepluier in 24 uur (dat wasd wel anders toen ze aan de AB zat ) maar de verloskundige zei dat dat niet erg was,
zolang ze maar poepen en er geen last van lijken te hebben

Beterschap voor Eli!
dat is wel schrikken als zo'n kleine niks wilt drinken ..zeker met dit weer, en dat harde brullen vond ik ook heel eng!

Sascha ook al op de HP, gelukkig dat t al beter gaat ...lijkt me erg vervelend zo'n kleintje die t helemaal benauwd heeft
  † In Memoriam † dinsdag 29 juli 2008 @ 13:29:25 #44
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60418173
quote:
LovelyLady, als je flesvoeding geeft (of combi borstvoeding en flesvoeding) kun je de fles met een beetje extra water aanmaken. Verder gewoon letten op Koen, hij geeft wel aan wanneer hij drinken nodig heeft. Met dit weer kan je kind wat kortere tussenpozen tussen de flessen willen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 29 juli 2008 @ 13:35:59 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60418336
Hoe is het nu met Eli Davinia?

Hier ga ik maar uit van 'geen nieuws is goed nieuws'.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:17:35 #46
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60419337
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe is het nu met Eli Davinia?

Hier ga ik maar uit van 'geen nieuws is goed nieuws'.
Idd

Hij is weer semi-goedgekeurd op het CB. 300 gr aangekomen in 2 mnd, houdt niet echt over, maar gezien het gekwakkel de laatste tijd (een week diarree, en nu dit er vlak boven op), viel het haar alsnog mee dat hij nog wel was aangekomen. Wel 3,5 cm gegroeid, dus de tussenstand is 10,4kg en 76,5cm.

Hij zit helemaal onder de pukkels in het gezicht en romp en rug, en drie stippies op zijn voet, en is nog wat warm, maar verder gaat het wel redelijk, geloof ik.

Slaapt al een hele tijd. Vanaf 12u of zo. En al voordat we naar het CB gingen een half uurtje.
Hmm, ga maar eens kijken bij hem => ligt heerlijk te slapen. ondersteboven in bed, kop tegen de onderkant, beer in de armen geklemd.

Maar wat een schrik ook voor jou, zeg, BE! Bah!! Heeft hij nu ook meer risico op allerlei luchtweginfecties/astma/whatever? Hoop het niet...
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:20:54 #47
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60419412
Ah gelukkig is Eli ook wer goedgekeurd

Hoe lang / vanaf wanneer is het besmettelijk Davinia?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:55:19 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60420056
Voor de vijfde ziekte:
De drager is besmettelijk in de week voorafgaand aan de ziekte. Hierna niet meer. De incubatietijd is ongeveer tien dagen. De ziekte verloopt vaak onopgemerkt.

Zesde ziekte:
De incubatietijd is 10 tot 15 dagen.

Bron: wikipedia

Volgens mij ben je veilig

[ Bericht 19% gewijzigd door DaviniaHR op 29-07-2008 15:01:13 ]
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:22:08 #49
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60420580
Ah bedankt voor het opzoeken Nou ja ik zie het anders vanzelf wel als ik ineens een kleine krentenbol thuis heb rondlopen kruipen Ze zal het toch wel een keertje oplopen en nu weet ik dan tenminste waar ik dan aan moet denken
pi_60421071
ik zit er over te denken om thuis de deuren op de BG en de trap naar de 1e verdieping te gaan verveven (5 deuren met deurposten) dit ga ik doen met op olie-gedragen verf... Ik zit er over te denken om Gabi (dan 14 wkn) dan maar even buitenshuis te houden...

Wat jullie?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:25:11 #51
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_60422080
Ik las dat iemand zei extra water in de flesvoeding, dat mag juist niet omdta je de voeding verdunt en als ze de fles niet opdrinken, ze niet genoeg binnen krijgen. Na de fles mogen ze wel wat extra water. We hebben dat bij Yade drie keer gedaan de afgelopen dagen omdat ze zo'n dorst had. Verder slaapt ze eigenlijk best ok met dit weer.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:39:49 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60426173
10cc mag er wel bij hoor. Dat advies krijg je ook als je kindje niet zo heel makkelijk poept. Dus dat kan ook nu nauwelijks kwaad lijkt mij.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:41:31 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60426210
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:45 schreef tinny het volgende:
ik zit er over te denken om thuis de deuren op de BG en de trap naar de 1e verdieping te gaan verveven (5 deuren met deurposten) dit ga ik doen met op olie-gedragen verf... Ik zit er over te denken om Gabi (dan 14 wkn) dan maar even buitenshuis te houden...

Wat jullie?
Olie-gedragen verf?
Ik dacht dat je acryl, water en terpentine had en dat olie was om schilderijen mee te maken.
Of je haar wel of niet thuis moet houden is een keuze die je zelf moet maken. De een zal het absoluut niet doen, terwijl de ander er geen kwaad in zal zien.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:43:01 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60426248
Fijn trouwens dat Eli goedgekeurd is weer Davinia.

Ik heb niks gehoord over eventuele extra risico's voor Sasha.
Hij is op dit moment voornamelijk snotverkouden en lijkt wat chagrijnig ook door het slaap-tekort van vannacht.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 20:51:03 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_60427934
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:25 schreef Silmarwen het volgende:
Ik las dat iemand zei extra water in de flesvoeding, dat mag juist niet omdta je de voeding verdunt en als ze de fles niet opdrinken, ze niet genoeg binnen krijgen. Na de fles mogen ze wel wat extra water. We hebben dat bij Yade drie keer gedaan de afgelopen dagen omdat ze zo'n dorst had. Verder slaapt ze eigenlijk best ok met dit weer.
Het mag, mits ze de fles volledig opdrinken Zeker voor de kindjes die geen water willen is het een goede manier
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:03:45 #56
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60428230
Ik had er hier ook zo 1 (nr twee), die flessen gingen hoe dan ook op, dus daar mikte ik met een gerust hart wat extra water bij .
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:08:10 #57
14746 k_i_m
pi_60428326
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:39 schreef Brighteyes het volgende:
10cc mag er wel bij hoor. Dat advies krijg je ook als je kindje niet zo heel makkelijk poept. Dus dat kan ook nu nauwelijks kwaad lijkt mij.
Dat doe ik al een paar maanden. En ondanks dat Lilah niet altijd haar fles helemaal leegdrinkt zit er vet genoeg aan. Alleen als er heel veel blijft staan in alle flessen geef ik een flesje extra, maar voor 20cc doe ik dat echt niet .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:34:10 #58
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60428930
Silmarwen heeft wel een beetje gelijk, bij prematuren mag het nl niet, extra water. Maar als de prematuur niet meer prematuur is , en goed drinkt, mag het wel.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:48:52 #59
54772 Silmarwen
pi_60429284
Ik zei ook "als ze niet genoeg drinken". Yade drinkt regelmatig haar flesjes niet leeg en dus kunnen wij het niet doen. Als ze haar flesje opheeft en nog dorst heeft krijgt ze bij ons dus los wat extra water.

Ik geloof dat ik het ergens over of bij het CB las. Maar jullie hebben allemaal goede drinkers zo te horen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:00:36 #60
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60431403
Marlien heeft gisteren ontdekt dat ze een armpje heeft
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:03:02 #61
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60431476
Lief! Ik was het alweer vergeten (wat vergeet een mens toch veel!!!) maar idd, die verwonderde blik als ze ineens ontdekken dat die hand/voet/arm aan hun lijfje vastzit
pi_60431915
Wat een lieve dochter Grijs
Zo'n armbandje hebben die van ons ook een geboortecadeau van hun overgrootmoeder.

Ik zou de kinderen er ook bij weghouden Tinny, maar dat komt ook doordat ik zelf zou moeten verven aangezien hier de vader niet tegen die verfsoort kan. En dan werkt dat wel zo rustig als ze weg zijn.
  woensdag 30 juli 2008 @ 07:27:53 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60435809
Wat een lieve foto.
  woensdag 30 juli 2008 @ 08:34:59 #64
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_60436337
Melde ik begin van vorige week nog dat Rachel was begonnen met kruipen, ik kan daar sinds afgelopen nachten ook aan toevoegen dat ze zich optrekt tot staan met 8 maanden
Een nadeel is dat ze dan ook net zolang gilt tot ik of mijn vriend komt kijken, om vervolgens op haar billen te ploffen en weer lekker te gaan liggen duimelotten.. tot ongv een uurtje later
overdag trekt ze zich ook bij alles op wat maar op haar hoogte is, leuk om te zien maar ook gelijk weer n punt waarop ik mn hele woonkamer weer heb moeten herinrichten hihi.
Ze krijgt nu in snelvaart-tempo tandjes de een is nog maar net door en de ander begint al resultaat tot nu toe, 2 onder en een beginnend voortandje. En natuurlijk overal de tandjes in zetten. Heb ook eindelijk iets gevonden tegen de pijn bij haar. naast het gebruik van detinox welke alleen voor de nacht eigenlijk geef, geef ik haar gewoon een geschraapt worteltje uit de koelkast hard, brokkelt niet en koelt enorm goed.
Zo dat was weer n lap tekst.

Grijs wat n ontzettend lief kindje op de foto!
alle andere nieuwe mamma's hier ook van harte welkom.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_60437679
Grijs wat een schatje
Hier ook zo'n armbandje, geboorte kado van mn broertje

Vanmorgen voor t eerst naar t CB geweest, alles was in orde. Ze stond er van te kijken hoe goed Dana dr hoofdje al optilde enzo
verder is ze net iets ligter en kleiner als gemiddeld, maar wel binnen de curve, helemaal prima dus
pi_60438519
Grijs, wat een moppie zeg. En idd een mooi armbandje!
Zo maffemuts, daar zit je dan... alles in een razend tempo vooruit. Voor je het weet loopt je kleine meid door de kamer

Hier een topnacht gehad! Laatste voeding om half 11 gehad, zelf lag ik er om half 12 in en Koen heeft heerlijk geslapen tot ik hem om 5 uur maar wakker maakte voor een fles.
(ik was zelf al wakker want ik moest naar de wc)
Daarna half 6 er weer in en geslapen totdat Sander mij wakker maakte om kwart voor 8!
Koen had eindelijk na 2 dagen weer een poepluier. Gister trouwens een mooie dag zonder krampjes, vanochtend had Koen er toch een beetje last van.
Donderdag voor het eerst naar het CB, ben benieuwd....
pi_60438762
Eli, fijn dat je weer goedgekeurd bent, wel jammer van de 5e ziekte.. Hopelijk is dat snel weer verdwenen.. (bij de 6e was de koorts over zodra de vlekken erzijn, hoe zit dat bij de 5e eigenlijk?)

BE, dat is wel even schrikken. Pseudokroep is zo'n berucht iets. Maar kan me voorstellen dat het er naar uitziet.

Tinny, ik zou ook een dagje de deur uitgaan.. De een met kind naar opa&oma ofzo, en de anders alles schilderen..

Maffemuts, die is er ook mooi optijd bij!

Bla, zijn jullie zelf ook klein, dan is een iets lagere curve ook niet raar.. Zolang ze het verder goed doet, mooi zo door gaan

Chris heeft gisteren een gezellig dagje met papa gehad.. Mams was effe shoppen met zusje.
Wat ik heb gehoord was hij heel vrolijk en happy. Alleen het slapen is wat lastig. Hij wil overdag niet rustig blijven liggen in bed, ook niet als hij moe is.. Dus we nemen hem dan in het grote bed en houden en goed vast, zodat de stuiter niet meer kan bewegen. Dan geeft hij het wel op, en valt in slaap, en kunnen we hem overtillen. Maar ideaal is anders, hopelijk is het nu tijdelijk, omdat hij geen slaapzak aankan.
En 's avonds is het ook steeds laat, voorbij 9 uur lukt wel, en dan 's ochtend om iets over 7 al weer wakker. Hij ligt nu alweer een uurtje te slapen, eens kijken of hij nu wat extra slaap pakt..
  woensdag 30 juli 2008 @ 11:16:12 #68
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60439155
Deepfreeze lekker wezen shoppen?

Wat je schrijft over het slapen komt me heel bekend voor hoor

Linde slaapt nu met de hitte ook zonder slaapzak en die 'spookt' ook haar hele bed rond voordat ze gaat slapen. En soms vergeet ze dan ineens hoe ze weer moet gaan liggen, of het lukt niet omdat er een knuffel in de weg ligt ofzo en ja dan ga je maar gewoon huilen zodat de hulptroepen eraankomen

En ze gaat nu ook veel later naar bed en is weer eerder wakker. Ach hopelijk verschuift dat straks weer als het wat minder warm is
  woensdag 30 juli 2008 @ 11:18:40 #69
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60439208
Grijs, mag ik ook een marlien? O+

Bla, fijn dat dna is goedgekeurd! Hebben ze ng gevraagd naar de AB en de zkh-opname?
Hebben ze zelf op het CB bedacht dat het niet erg is als je iets afwijkt van het gemiddelde? Wow, dat hoor je niet vaak! Helemaal goed.

Bij de vijfde ziekte is het koorts en vlekken tegeljk. het heeft hier 5 dagen geduurd (wrs.) vrijdag al duf, zaterdag koorts, tot gister en nu zijn de vlekken ook weg. (en baal ik dat ik er geen goede foto van heb gemaakt )

DF, is het winkelen geslaagd?
Waarom heeft Chris nu geen slaapzak aan? Wij hebben Eli nu in een romper + hele dunne slaapzak, die deels open is van onder, zodat het kan luchten, maar dat hij toch zijn nachtritueeltje nog heeft. Mss werkt dat ook bij juliie? (anders heb je mss de kans dat hij er an gat wennen dat hij bij paps en mams in de armen in slaap valt, en dan zijn de rapen gaar...

Heb je eigenlijk al een outfit voor Chris voor dat huwelijk? (Er staat me iets bij van een groot feest in augustus...)
pi_60439821
Winkelen is zeker geslaagd.. Heb een leuke grijze broek, met een paars/roze/witte tuniek gevonden (maar gewoon een dagje weg met zusje is ook gewoon eens lekker). En dat voor de bruiloft van Chris zijn tante op 22 augustus Voor Chris heb ik dit besteld:

Niet te idioot netjes.. Zo'n kostuum is wel leuk, maar hij moet er een hele dag in zitten, dus ik vond dit wel netjes, maar speelbaar..

Zijn kamertje is nogal warm, het is er al snel boven de 25 graden, en dan vind ik een romper al wel genoeg. Nog 2 dagen dit weer, en daarna gewoon weer het oude ritme in. Als hij dan zo blijft stuiteren gaan we wel aan een kalmeringsritueel werken

En nu ga ik een knuppeltje uit zijn bedje halen, hij staat alweer te jajajajaja-en
pi_60439837
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:58 schreef Deepfreeze het volgende:
Bla, zijn jullie zelf ook klein, dan is een iets lagere curve ook niet raar.. Zolang ze het verder goed doet, mooi zo door gaan
Mijn vriend is 2.03 en ik ben zelf 1.68, dus niet echt klein
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 11:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Bla, fijn dat dna is goedgekeurd! Hebben ze ng gevraagd naar de AB en de zkh-opname?
Hebben ze zelf op het CB bedacht dat het niet erg is als je iets afwijkt van het gemiddelde? Wow, dat hoor je niet vaak! Helemaal goed.
nee hebben ze niet naar gevraagd, heb zelf dus maar even gevraagd of ze de papieren van de het ziekenhuis daarover al binnen hadden, niet dus. Naja zal nog wel komen.
whehe ja heb wel eens iets gelezen over t CB en afwijkingen van standaard maten, maar hier deden ze er niet vaag over
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:11:17 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_60440523
1.68 is niet erg groot, maar 2.03 wel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60440895
Leuke outfit Deepfreeze!

Ik ben vanmorgen met Lotte naar de chiropractor geweest.
Ze vond inderdaad een blokkade in haar nek en ook in d'r rug.
Verklaard het overstrekken in ieder geval dus!
Ze is gelijk behandeld en ligt nu weer lekker te slapen!

Toch fijn dat ik naar m'n gevoel geluisterd heb!
Volgende week woensdag weer, kijken of we voor die tijd al wat verbetering merken.

Op zich is ze een hele rustige baby hoor, huilt niet veel en als ze huilt krijgen we d'r ook wel snel weer rustig.
Wel is ze heel veel wakker, slaapt ze overdag maar kort (20 min tot hooguit een uur meestal) en 's nachts gelukkig wel beter.
Zul je natuurlijk altijd zien dat ze gistermiddag heel goed geslapen heeft en nu ook weer heerlijk ligt te slapen..
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:51:54 #74
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60441514
Ik vind het altijd zo fijn om te lezen hoeveel babietjes toch baat hebben bij een bezoekje aan de chiropractor/ostheopaat enzo en de enorme verbetering die vaak al na 1 behandeling zichtbaar is.. echt zo wonderlijk!

Leuke outfit DF!
Red de zeehond!
pi_60441599
Idd goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd mrien
ben benieuwd of je verbetering merkt

Mooi pakje idd Deepfreeze
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:11 schreef Troel het volgende:
1.68 is niet erg groot, maar 2.03 wel
hihi ja he, groot en kaal...zo heb ik ze t liefst
maare 1.68 is toch redelijk normaal...zeker niet klein...toch, toch, toch?
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:57:36 #76
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60441639
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Precies gemiddeld
Red de zeehond!
pi_60441791
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:57 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Precies gemiddeld
Danku
pi_60442164
ik wou dat ik 1.68 was
Saartje
  woensdag 30 juli 2008 @ 13:44:24 #79
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60442578
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:24 schreef Maneki.Neko het volgende:
ik wou dat ik 1.68 was
Ik ook Mijn paspoort zegt 1.67, maar ik ben volgens mij al aan het krimpen
Red de zeehond!
pi_60443175
ik meet slechts 1m61
Saartje
pi_60444703
als je met een schoonfamilie zit die allemaal uit heel lange mensen bestaat en waar de dames van die mooie lange benen hebben voel ik me zelfs met 1.68 vaak echt een onderdeurtje
  woensdag 30 juli 2008 @ 15:18:47 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_60444861
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Idd goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd mrien
ben benieuwd of je verbetering merkt

Mooi pakje idd Deepfreeze
[..]

hihi ja he, groot en kaal...zo heb ik ze t liefst
Nee, da's klein

('k ben zelf 1.78 )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60445687
Mrien, fijn dat de Chiro iets voor Lotte kan betekenen

Ik en mijn vriend zijn qua lengte nogal normaal.. Maar zijn curve zat helemaal onderaan en die van mij helemaal bovenin. uiteindelijk zijn we lekker gemiddeld geworden..
Heb Chris zijn outfit maar even aangepast, het leek nogal groot in de verpakking.. Hij zit net in de mt 80, dus dit ook in die maat besteld, maar gelukkig valt het mee. Wel lekker ruim, maar geen tent. En die spencer zit sowieso wel mooi.. Misschien de broekpijpen nog wat oprollen, maar dat staat wel weer bij de opgerolde mouwtjes (zijn eigenlijk lange mouwen)
pi_60447352
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Heb Chris zijn outfit maar even aangepast, het leek nogal groot in de verpakking.. Hij zit net in de mt 80, dus dit ook in die maat besteld, maar gelukkig valt het mee. Wel lekker ruim, maar geen tent. En die spencer zit sowieso wel mooi.. Misschien de broekpijpen nog wat oprollen, maar dat staat wel weer bij de opgerolde mouwtjes (zijn eigenlijk lange mouwen)
En dan maar hopen dat het niet snikheet weer wordt en je beter af bent met een mouwloos shirtje en een korte broek want het is echt een heeeeel leuk setje...
  woensdag 30 juli 2008 @ 17:14:37 #85
54772 Silmarwen
pi_60447757
Stelletje dwergen hier zeg! Ik ben 1.82m en Knut 2.04m.

Deepfreeze wat een leuk setje.

We gaan morgen met Yade op vakantie, ze is dan alweer bijna 11 weken. De tijd vliegt echt voorbij en ze wordt met de dag leuker. Beetje gek om te zeggen maar je "kan" meer met haar. Ze lacht naar je, wappert naar dingen, volgt je vingers, grijpt ernaar en je kunt nu met haar spelen. Het is zo'n leuke meid en nu de eerste twee maanden voorbij zijn, lijkt alles zoveel makkelijker te gaan.

Ze huilt minder, we begrijpen haar beter, kennen haar nukken en grillen en ze heeft nog steeds dagen dat ze simpelweg niet slaap, maar dat gebeurt nog maar 1 keer per week.

Trouwens over die curve, ik ben vanaf baby heel erg lang geweest tot groep 8 toen stopte ik met groeien, maar stak ik al boven alle kinderen uit van de basisschool en de meeste docenten . Knut is heel lang op het gemiddelde gebleven en is gewoon door blijven groeien.
  woensdag 30 juli 2008 @ 17:27:06 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_60447934
Ruben heeft krentenbaard

En uiteraard hoor ik dat pas van de leiding van het kdv als er geen afspraak meer gemaakt kan worden bij de huisarts

Oja en ik heb zelf ook blaasjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:23:07 #87
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60451652
DF, dat is idd een erg schattige outfit

Kocht vandaag iets in de supermarkt, houdbaar tot 22 augustus 2008. Vorig jaar was ik toen uitgerekend!
Vandaag vorig jaar was ik 37 wk zwanger, LLM en zo... Urg.

Troel, wat is krentenbaard?

Mrien, fijn dat het beter gaat met Lotte. moet je nog terugkomen of was 1x genoeg?
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:07:25 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_60452693
Zeer besmettelijke huidziekte met blaasjes enzo. Heeft wel wat weg van waterpokken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60461631
Koen is door de keuring bij het CB
Het kereltje weegt inmiddels 5205 gram
Verder vond ze dat Koen erg ontspannen op zijn buik en rug lag.. alles was goed, de volgende keer mag ie voor zijn eerste prikkies
pi_60462122
Troel, heeft ruben er veel last van?

Goed Koen, lekker op gewicht

Davinia, ben jij ook al aan het aftellen? Ik zit steeds te denken dat ik een jaar geleden nog op springen stond. Al bijna een jaar moeder...
pi_60462856
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:23 schreef DaviniaHR het volgende:
Mrien, fijn dat het beter gaat met Lotte. moet je nog terugkomen of was 1x genoeg?
A.s woensdag moeten we nog weer terugkomen. Wat ik begreep is dat meestal meerdere behandelingen nodig zijn.

Ze heeft in ieder geval gistermiddag heel veel geslapen, wilde gisteravond niets (alleen heel veel poepen) maar niet slapen en heeft vannacht heel goed geslapen! 11 uur laatste voeding, toen naar bed, om 1 uur even wakker maar heel snel gaan slapen en toen pas weer om 5 uur

Wow, Koen is ook al mooi op gewicht zeg!
Wij mogen morgen naar het CB, ben benieuwd hoe zwaar Lotte is!

Ik hoop dat Ruben niet veel last van de krentenbaard heeft!
pi_60462877
Ik zat vandaag samen met Linde in het ziekenhuis met een puffende mama-in-spe in de lift. Hetzelfde ziekenhuis als waar mijn meisje geboren is Werd er helemaal van
pi_60464307
Hoe lang is koen LL? mooi gewicht al hoor

We zijn trouwens vanaf vandaag overgestapt op frisio, naar mijn idee niet nodig, maar mijn vriend wou t graag proberen om te kijken of ze dan niet meer zo'n borrelend buikje heeft s'avonds.
ook krijgt ze vanaf vandaag 120 ipv 100 cc...maar wel nog steeds 7 flessen. Mocht van t CB afbouwen naar 6 flessen, maar ik denk dat mijn hongerlijdstertje dat niet zo ziet zitten

straks naar de markt hier in de stad in de draagdoek, ben benieuwd of ze t trekt met dit weer
pi_60465101
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 12:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoe lang is koen LL? mooi gewicht al hoor

We zijn trouwens vanaf vandaag overgestapt op frisio, naar mijn idee niet nodig, maar mijn vriend wou t graag proberen om te kijken of ze dan niet meer zo'n borrelend buikje heeft s'avonds.
ook krijgt ze vanaf vandaag 120 ipv 100 cc...maar wel nog steeds 7 flessen. Mocht van t CB afbouwen naar 6 flessen, maar ik denk dat mijn hongerlijdstertje dat niet zo ziet zitten
Uhm de 1e keer worden ze nog niet gemeten maar we hadden zelf een meetlintje naast hem gelegd toen ie zijn beentjes gestrekt hield en toen kwam hij toch al op zo'n 57/58 cm.
Wij gebruiken trouwens ook friso
En koen zit zelf ook nog op zo'n 7 flessen a 120 cc en tussendoor ook beetjes water want het is gewoon een dorstig kind
Heb de arts niet over die voeding gehoord, wel gevraagd maar afbouwen was nog niet nodig.
En met die poepluiers ook. Zolang het zachte ontlasting is maakt het niet zoveel uit of het 1 of 2 dagen duurt voor er weer wat komt.
  donderdag 31 juli 2008 @ 13:25:15 #95
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60465603
Zo LovelyLady, dan is Koen best een stevig ventje, zeker?
Marlien was gisteren ook naar het cb geweest, zij weegt nu 5190 gram en is 59 cm. lang. De wijkverpleegkundige was er verbaasd over, dat Marlien haar hoofd al zover opricht (zelfs met schouders van de mat). Dat doet ze al een paar weken, dus daar verbaasden wij ons niet meer zo over . 't Is een sterke meid .
Ze heeft haar eerste prikjes gehad en heeft gisteren dus heel veel geslapen. Helaas was het 's nachts weer uitgewerkt .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 31 juli 2008 @ 19:19:17 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60472485
Ik dacht net 'wat ruik ik toch voor nare lucht'. Kijk ik nog eens goed, zie ik een enorme bruine vlek aan de zijkant van Sasha's rompertje ontstaan.
En ik had hem daarvoor nog wel uit de kinderstoel in de wipper gezet om het wat makkelijker te maken voor hem.
Brrrr, echt goor! Maar volgens mij op zich best 'netjes' dat de eerste spuitluier pas op op je 7-maandsverjaardag komt.
  donderdag 31 juli 2008 @ 20:04:17 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60473422
Oh, en ik vergeet nog helemaal te vertellen dat hij gisteren (en vandaag ook) op me af kwam getijgerd toen hij me in de gaten kreeg bij het kdv. Wat is dat een lief gezicht zeg. Echt helemaal blij me weer te zien.
pi_60474356
Sil; en er is altijd baas boven baas
Hier 1.85 m. (En vriendlief 1.94 m.)

Amber is vandaag voor het eerst alleen bij opa en oma geweest.
Ik moest naar de fysio dus had Amber bij m'n ouders gebracht die toch praktisch op de hoek van de fysio wonen.
M'n vader was speciaal eerder naar huis gegaan, die hoopte al dat ze de hele avond zou blijven.
M'n ouders zijn toen met hun eigen supersonische roze kinderwagen weer naar ons huis gaan lopen.
En zo is Amber een uurtje bij opa en oma geweest.

Was trouwens nog een hele onderneming om op pad te gaan, ging eerst langs een vriendin die jarig was geweest; had net de auto ingeladen; pak Amber op; en jahoor, poep zat langs d'r beentje. Gelukkig had ik een doek in het wippertje liggen, want die zat ook onder, en haar mooie romperjurkje die ze net schoon aan had ook helemaal vies.

Overigens is Amber ook vlot met dingetjes, vanaf week 1 dat ze d'r hoofdje al kon optillen, maar sinds een paar dagen kan ze ook een beetje opgedrukt blijven liggen als ik d'r op d'r buik leg met afdrogen. Gisteravond drukte ze zichzelf zelfs op met koppie de lucht in en schouders van het verschoningskussen af. M'n stiefmoeder zei vanmiddag ook al dat ze zo snel is met lachen. Maar volgens mij kan dat wel al? (glimlachjes afentoe en een enkele keer een overtuigender lachje).

Voor de mensen die niet meelezen in het bv topic; Amber is gisteren gewogen/gemeten op het cb en is nu 5130 gram en 57 cm, daar is dus aardig wat bijgekomen in 3 weekjes tijd! Ik kan haar echt niet zien als een klein breekbaar babietje, ze begint zelfs al zwaar te worden met tillen voor zo'n jong babietje
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60478291
zo! Amber is dus ook al een flinke meid

Hier ook geregeld een glimlach van oor tot oor, dus het kan idd wel

Volgens mij is ze tevreden met dr extra voeding, ze slaapt weer goed tussendoor en lijkt tevreden
ben benieuwd of dat toeval is of dat het morgen hetzelfde gaat, hoop het

Vanmiddag is ze meegeweest naar de markt en ze heeft echt heerlijk liggen slapen in de doek.alleen op t einde werd ze een beetje huilerig, maar dat is ook niet gek, t was warm en plakkerig!
pi_60478992
het kan wel, maar het is inderdaad best vroeg! volgens mij laat zo'n eerste echte (sociale) lach zich gemiddeld ongeveer rond 6 weken zien. er wordt ook wel gezegd dat het meestal ongeveer 46 weken na de conceptie is, dat de baby z'n eerste echte sociale lach vertoont. zelfs blinde babies schijnen rond die tijd te gaan lachen!
pi_60482929
Wat een maf kind heb ik ook! Met 15 weken rolde ze zich op, deed het daarna weken amper tot niet. Alleen als ze haar voeten tegen de spijlen van de box af kon zetten en sinds afgelopen maandag heeft ze de smaak echt goed te pakken, ze draait zich steeds op haar buik en vanmorgen draaide ze zich ook zelf weer terug
Straks naar de prenatal om een stoel voor haar te halen zodat ze over een tijdje mee aan tafel kan zitten
Kleine meisjes worden groot
Saartje
pi_60483847
Saar, goed zeg! heen en terug draaien!!
Bla, hopelijk gaat het vandaag ook goed met de voeding. Altijd fijn als je kleintje tevreden is!

Chris is nu een buikslapertje geworden De laatste paar dagen vinden we hem steeds vaker op zijn buik terug. Eens kijken of dat aanhoud als het weer wat koeler wordt. We staan in ieder geval steeds vol verbazing te kijken naar de bijzondere houdingen zo zonder slaapzak (op zijn buik of zij of rug, armen/benen buitenboord, tegen de spijlen/hoofdbord/voetenbord, op/onder/naast knuffel etc )
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:26:56 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60483926
Ik stond vanmorgen ook even te kijken. Idd op zijn buik en hoofd bij het voeteneinde. Je kan het maar druk hebben in je bedje.

Saartje!
pi_60484181
Dana lag vanmorgen ook omgedraaid in bed, met dr hoofdje naar t voeteneinde
vraag me echt af hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen

en nu ligt ze heerlijk in de box lieve geluidjes te maken tegen de knuffel eend
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:59:19 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60484541
Da's wel vlot voor zo'n kleine dame Bla!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:58:41 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60490008
Ehm, zijn er hier mensen met een Oei ik groei die voor mij even kunnen checken wat er bij jullie voor dingen bij de 26 weken/6 maanden staan?
Daar waar ik overal hoor dat Sasha zo snel is met zijn schuiven/tijgeren lees ik dat hij nu (met 7 maanden) toch wel op z'n minst moet kunnen zwaaien, zelf gaan zitten, zelf gaan staan, optrekken, weer gaan zitten, los staan, met steun lopen en... van de tafel naar de stoel oversteken zonder hulp, doet een stap.

Volgens mij klopt daar geen moer van toch???

Oh, en als iemand niest dan kan hij al 'hatsjie' zeggen, lees ik net. En 'boe' voor vallen (boem) en 'aai' horen er ook al bij.
Mijn kleine einstein komt niet verder dan babablablablehbabababa.

Als je die kleine 'anekdotes' leest krijg je spontaan faalangst zeg!
Ik leg het maar gauw weer weg. Vond het de eerste maanden heel interessant, maar nu loopt het niet meer gelijk, kan ik me er maar beter ook niet druk mee/over maken dan.

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 01-08-2008 15:04:14 ]
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:01:44 #107
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60490066
BE het Oei ik groei boek gaat uit van het vroegst mogelijke moment dat een kindje iets kan. Ze sommen een heleboel dingen op en de meeste activiteiten kunnen ze pas veel later. Ik heb me ook wel eens verbaasd over de dingen in dat boek die Milo al zou moeten hebben gekund. Hij is nu anderhalf jaar en zegt nog steeds geen hatsjie
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:05:58 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60490143
Hoe verder ik nu lees hoe meer het vooral Jetteke is die echt zo heel knap en snel en goed was in alles.
pi_60490282
Joh volgens Oei ik groei zou Linde nu op zijn minst haar eigen kamertje moeten kunnen behangen
pi_60490352
Morris zegt nog steeds geen 'hatsjie', wel 'gezondheid'
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_60491416
mijn 7-jarige zegt nog steeds 'hondkwijt'
Saartje
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 16:16:25 #112
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60491770
Hondkwijt is wel erg schattig
Tjonge dat die van jullie dat allemaal nog niet kunnen zeg Daarom geen Oei ik Groei hier, ik zou er alleen maar onzeker van worden.

Heb ik al gezegd dat Stijn zo'n poppie is.Maar dan wel een poppie van 7kg en 67cm. Gisteren is hij goedgekeurd en afgemeld door de kinderarts, we hoeven niet meer langs te komen
Nu ligt hij heerlijk op zijn speelkleed te liggen en heeft zichzelf ontdekt in de spiegel. Blijkbaar bevalt het beeld hem wel want hij moet er hardop van lachen
Lekker douchen!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:23:11 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60494166
Fijn dat hij goedgekeurd is Sjak!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:33:46 #114
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60494357
Sjak, fijn dat je niet meer naar de KA hoeft!

Rollende Saar, helemaal goed.

BE, zeg Sasha nou nog STEEDS geen hatsjie?
Dan toch minstens wel "gezondheid lieve mama, zal ik een zadoekje voor je halen?"
Er is wel een 26-weken sprong. Geloof ik.
Ik vind het wel knap dat hij met 7 mnd al echt vooruit komt!

DF, ja, idd, ik tel wel af. Jij bent hier nog maar 10 dagen of zo, toch? Aargh! Niet normaal! Veel te snel!
Chris en Eli gan zo leuk gelijk op. Vind ik erg "gezellig".
Eli ligt nu ook regelmatig op zijn buik. op knuffel, naast knuffel, met zijn kop tegen de spijlen, met zijn kop tegen de onderkant van het bed, met zn kop tegen de bovenkant van het bed. kiest u maar, we hebben alle opties gehad.
Zelf op zn knietjes

[ Bericht 9% gewijzigd door DaviniaHR op 02-08-2008 13:13:15 ]
pi_60495862
Fijn sjak!

Saartje, goed hoor!!

Sasha is ook mooi actief 's nachts! Tja, je moet toch wat doen in je slaap of als je net wakker bent

Bla, Lotte is ook al zo beweeglijk, gelukkig nog niet met omdraaien! Dat lijkt me nog wel eng i.v.m de deken enzo

Wij zijn vandaag naar het CB geweest. Lotte weegt nu 4850 gram (met geboorte 4120 gram) en is 57 cm (dag na geboorte gemeten en toen was ze 53cm). Hardstikke netjes dus
Verder was alles ook goed, we krijgen als ze 3 maanden is nog een echo voor haar heupjes omdat ze toch ook een hele tijd in stuit gelegen heeft (tot 36 weken). De arts vond het dan zeker goed om even na te laten kijken, vind ik zelf ook wel heel fijn!

Sinds we bij de chiropractor geweest zijn merken we al zoveel verschil bij Lotte!
De afgelopen tijd sliep ze 's nachts hooguit 4 uur achter elkaar. Nu al 2 nachten 6 uur en 5,5 uur. Vanmorgen moest ik haar zelfs wakker maken (omdat we naar het CB moesten), toen had ze na de nachtvoeding van half 5 ook alweer ruim 4 uur geslapen (was normaal ook korter).
Ze slaapt overdag ook een stuk beter, is een stuk rustiger en ook makkelijker in slaap te brengen.
Als ze nu even wakker is pak je d'r op, even knuffelen of bij ons zitten en ze slaapt weer (oke, niet altijd natuurlijk, maar wel regelmatig).
Ook ligt ze een stuk rustiger op haar rug, kan nu gerust op haar rug een hele tijd in de kinderwagen wakker om zich heen liggen kijken, eerst moesten we dat niet proberen, was geen succes
Blij dat ik gegaan ben dus, hopelijk zet dit zich ook door!
pi_60496577
Ik ga even trots mijn dochter laten zien hier hoor. Ze is nu een week oud en ze maakt het prima
Hier is Joyce Lynn!

pi_60496650
Hier ook "oei-ik-groei" kind.. Hij zegt geen hatsjoe, en heeft ook nog echt aanwijsbare sprongetjes.. Dus dat boek heb ik bekeken, maar netjes terug gegeven aan de bieb

Fijn dat stijn niet meer terug hoeft naar de KA. Altijd fijn als hij zo goedgekeurd is!

Mrien, wat goed dat de Lotte zoveel baat heeft bij de Chiro! Zal jullie ook wel rust geven

Davinia, nog 9 dagen Zondag een week.. Ik vind het ook leuk dat Eli zo meegaat, en ook de net-dreumusjes. Lekker vergelijken, en samen problemen oplossen
Vanmiddag is Chris voor het eerst naar het buitenland geweest even naar de mediamarkt in duitsland, prijzen vergelijken. Ik moet mijn paspoort toch vernieuwen deze maand, dus ik denk dat het slim is om Chris er ook even bijop te zetten.. Hij was nu illegaal
Chris zit nu lekker in zijn badje.. Hebben een badje bij de IKEA gehaald, en daar blijft hij goed in zitten, het badje is laag en breed, met antislipdingen op de bodem. Redelijk Chris proof. Al glijdt en glibbert hij nog wel eens onderuit.
En papa vind hem nu wel schoon genoeg.. Ga mijn mannetje eens afdrogen..
pi_60497093
Wat kijkt Joyce Lynn wijs uit haar oogjes! (of noemen jullie haar gewoon Joyce?)
Alles gaat goed met slapen/eten en luiers vullen?
pi_60497572
Het gaat helemaal prima En we noemen haar Joyce en Joyce Lynn. Gebruiken het door elkaar. (Laatste uitgesproken als Joycelynn dus )

[ Bericht 45% gewijzigd door crumpet op 01-08-2008 21:30:43 ]
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:37:37 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60499434
Wat lekker veel haar ook al!
pi_60512732
Zijn jullie kleintje alweer wat aan het bijkomen van die hete dagen? Chris gaat weer iets beter slapen nu, vanochtend zelfs langs geslapen voor zijn doen. Misschien toch nog een beetje slaap inhalen. En hij slaapt ook weer beter in, misschien wel door de slaapzak. Hij blijft nu in ieder geval beter liggen.

Precies een jaar geleden was ik uitgerekend. Ik stond op springen, maar niet het idee dat er snel iets zou komen. De 2e augustus ging rustig voorbij. En ik moest inderdaad nog 8 daagjes wachten op de kleine hummel
pi_60513179
Sjak wat fijn!
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 19:50 schreef mrien het volgende:
Bla, Lotte is ook al zo beweeglijk, gelukkig nog niet met omdraaien! Dat lijkt me nog wel eng i.v.m de deken enzo
vind t ook een beetje eng ja, heb vandaag dus ook maar een slaapzak gekocht, kijken of dat iets uitmaakt.

Fijn dat Lotte nu beter slaapt, wat goed zeg dat het zo geholpen heeft!

Schattig hoor Crumpet, babytjes met zoveel haar
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:10:43 #123
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60513540
DF, je uitgerekende datum! Ieks, zo raar!

Eli heeft niet veel last gehad van de hitte, geloof ik. (zesde ziekte-perikelen daar gelaten.) dus neuh, niet echt.

Hoi, Joyce Lynn!
pi_60515384
Wij zijn wel blij dat het een stukkie koeler is hoor. Ik vond het erg warm (heb volgens mij nog erg last van de hormonen) Koen had toch wel van die warmtebultjes maar die zijn alweer weg!
Vannacht heeft Koen alweer 6,5 uur doorgeslapen, echt superlekker!

En.............!!!!!!!!!!
Vandaag mijn eerste grote grijns gekregen, zomaar uit het niets. Ik was zomaar een beetje tegen hem aan het praten en daar wassie dan: DE LACH
Uiteraard is het maar bij 1 lach gebleven, hopelijk volgen er in de komende dagen meer want het was zooo schattig , kan echt je dag opfleuren

sorry voor de enthousiasme
pi_60515444
Koen aan t lachen
lief gezicht is dat he LL
pi_60515556
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:45 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Koen aan t lachen
lief gezicht is dat he LL
Je krijgt echt zo'n gevoel bij
pi_60517778
Koen, een lachje, speciaal voor mama!! Heerlijk

Bla, hopelijk helpt de slaapzak.. Hier werkte het eventjes. Een paar weken, daarna kon hij ook met slaapzak omdraaien..
  zondag 3 augustus 2008 @ 12:18:49 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60524107
Sasha zit nu regelmatig op handjes en knietjes heen en weer te wippen. Ben benieuwd wanneer schuiven op kruipen over gaat.
Ik had al zitten geinen tegen F. dat het vast de aankomende 2 weken gaat gebeuren als ik niet thuis ben.

Wat ik trouwens ook niet had verwacht, is dat het woordje 'nee' nu al indruk lijkt te maken. Ok, mss is het de afleiding puur omdat ik iets tegen hem zeg, maar 9 van de 10 keer stop hij ook echt met wat hij aan het doen is en gaat de andere kant op.
  zondag 3 augustus 2008 @ 12:59:44 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60524826
Ik had trouwens nog een vraag.
Een tijdje terug ging het hier over billendoekjes. Ik heb inmiddels van F. begrepen dat hij die van het kruidvat, die ik dus haal, echt zo verschrikkelijk vind stinken.

Welke doekjes zijn, qua geur, een beetje aan te raden?
pi_60525467
Warme weer weg (grotendeels) en Amber slaapt meteen weer goed door snachts!
Zo rond 11 uur/12 uur laatste voeding en daarna om 6/7 uur wordt ze weer wakker.

Ze is echt voelbaar en zichtbaar aan het groeien, ze voelt nu zo stevig en flink aan al, sinds gisteren merk ik dan weer dat ze zulke stevige beentjes aan het krijgen is!

BE: c1000 doekjes vind ikzelf ook niet zo lekker ruiken, dus die iig niet.
Zelf geef ik tot nu toe de meeste voorkeur aan de pampers doekjes. Heb inmiddels al een aantal kortingsbonnen bij de etos ingewisseld voor doekjes en luiers
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 3 augustus 2008 @ 15:18:25 #131
14746 k_i_m
pi_60527287
Pampers of Natusan .
In my life
Why do I smile
  zondag 3 augustus 2008 @ 15:22:54 #132
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60527370
zwitsal sensitive doekjes (ook omdat de stof van de doekjes de zachtste is van allemaal )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60527728
pampers of zwitsal
  Jubileum moderator zondag 3 augustus 2008 @ 16:36:50 #134
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60529012
Wij zweren bij Etos doekjes. Stukken goedkoper als zwitsal en pampers, en Eva is er niet gevoelig voor (wat ze bij die andere 2 wel is).
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 3 augustus 2008 @ 16:53:41 #135
3011 E.T.
pi_60529345
Etos Sensitive is idd ook wel te pruimen (de gewone kregen we hier luieruitslag van)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60529348
Hema! Die doekjes van de C1000 vind ik ook stinken. Die van de Hema vind ik redelijk neutraal.

BE, spannend zo'n wiebelende sasha.. wij ons is Chris eerst nog gaan buikschijven, na het wiebelen en voordat hij ging kruipen. Dat duurde een paar weken, en daarna begon hij "opeens" te kruipen.
  zondag 3 augustus 2008 @ 18:11:51 #137
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60530955
BE de sensitive doekjes van de HEMA zijn geweldig. Totaal geen sterke geur en geen allergische reacties. Die van kruidvat hadden we hier ook en die ruiken inderdaad zum
  zondag 3 augustus 2008 @ 19:27:56 #138
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60532267
aldi!!!

maar van mij moet je maar niks aannemen geloof ik, want ik vind die van kruidvat helemaal niet stinken die hadden we vroeger toen max nog een babietje was
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 3 augustus 2008 @ 19:46:40 #139
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60532616
Wij wisselen altijd om de zoveel tijd. Ik vind op den duur alles gaan stinken. Nu weer even die van de AH.

Enehm... Lena, julliewetenwel, mijn beeeebie, die stond vandaag. Los. Alles leuk en aardig, maar het gaat zo hard.... Ik Ben echt knettertrots op haar, maar dit vind ik nog een stap te ver eigenlijk. Onze kleine grote Niemie. Zo noemt Luuke haar!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 3 augustus 2008 @ 20:00:10 #140
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60532883
ik vind eigenlijk ook alle doekjes op den duur gaan stinken; ik associeer de lucht dan met poep
  Jubileum moderator zondag 3 augustus 2008 @ 20:01:31 #141
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60532916
Niemie wat klinkt dat ongelooflijk lief Lishe *smelt*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_60534743
Ruikten die aldi doekjes niet naar kauwgom ballen? (of waren dat de lidl?)

Niemie klinkt als een mooi koosnaampje! En los staan is ook .

Hier nog steeds een tafel-loper Al gaat dat steeds vlugger. Met zijn motoriek lijkt ook zijn (ruimtelijk) inzicht wat groter te worden. Steeds net snel genoeg om het niet te gevaarlijk te maken.. Wie dat ooit zo bedacht heeft
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:28:08 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_60535209
Wij gebruiken de Pampers Sensitive. Pas overgestapt op de normale, maar die vind ik helemaal niet lekker werken en ze komen niet goed uit het pak, dus weer terug naar de sensitive. Wij halen ze altijd in bulkverpakking bij de Makro.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60535346
Hier gelukkig weer Zwitsaldoekjes. Ik had een zespak van de Hema, maar die doekjes kwamen er niet per stuk maar per vijf ofzo uit. Dus ik ben heel blij dat die ein-de-lijk op zijn (maar ze waren wel goedkoop!). De geur, ja, tja, als ik boven een stinkluier sta is het geurtje van zo'n doekje heel prettig hoor.

Hoe is het met Ruben Troel? Is -ie al van zijn baard af? (En ben jij er ook weer vanaf?)
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:41:52 #145
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60535570
O, dat staat bovenaan mijn ergernissentop, doekjes die er niet 1 voor 1 uitkomen. En ik ben niet zo georganiseerd dat ik ze in een doos doe.
pi_60536980
Hier is al menig pak billendoeken de kamer doorgesmeten als kindlief van navel tot nek onder de shit zat en de doekjes per kilo uit de verpakking kwamen en niet per stuk Vriendlief deed het, niet ik
Ik gebruik die van kruidvat eigenlijk altijd, die ruiken wel fijn vind ik en komen er wél per stuk uit. Die van etos vind ik rampzalig.
Saartje
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:50:23 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60539102
Boven wel een nette doos, beneden een losse verpakking en dan maar flapperen om een doekje eruit te krijgen en dan heb je idd een prop. En een kind van top tot teen onder.

Vandaag trouwens geloof ik 4 zurige tandenluiers (2 doorgesijpelde ) incl. een beetje uitslag. Ik kan alleen niet vinden welke tanden er nu op doorkomen zouden staan. Er is heel veel kwijl en gekluif op zijn vingertjes, maar ik zie niet echt iets. Nou ja, we zullen het wel weer mee gaan maken.
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:45:18 #148
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60541524
Nika zat ook helemaal onder de warmtebultjes in haar gezichtje, gelukkig is dat nu een stuk minder geworden.
volgens mij heeft ze ook regeldagen, ze wil ongeveer om het 1.5 uur gevoed worden en is wat kummeliger dan anders.

Waneer ongeveer lachen baby's ook al weer echt? Ben dat helemaal vergeten met Demi.
  maandag 4 augustus 2008 @ 09:37:24 #149
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60543598
hier ook doekjes van het kruidvat, heb ik als sinds michelle's geborote en ben eigenlijk nooit overgestapt.
Overigens haal ik eerst een aantal doekjes eruit voordat ik een poepluier ga verschonen, want anders vliegen de doekjes hier ook door de kamer heen. als ik dan nog doekjes extra nodig heb is kind in ieder geval al redelijk schoon en kan ik het op mijn gemak doen.

Met spuitluiers gebruik ik geen eens doekjes, dat gaat gewoon onder de douche, veel en veel makkelijker
pi_60543636
De papa van Gabi vindt de Pamers Sensitive het fijnst.. ze ruiken lekker, zijn echt zacht voor de billetjes en komen er netjes 1-voor-1 uit... alleen ze zijn wel het duurst van allemaal...
Nu in de reclame gewone Pamper doekjes gekocht (zo'n 6-pack) alleen dat is het toch niet...
Op de 2de plaats staan de Zwitsal doekies (sensitives of gewoon)
  maandag 4 augustus 2008 @ 09:45:47 #151
35189 Troel
scherp en bot
pi_60543709
Nee, die gewone doekjes van Pampers die voelen helemaal niet fijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 4 augustus 2008 @ 10:00:04 #152
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60543948
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 09:37 schreef hestria het volgende:
Overigens haal ik eerst een aantal doekjes eruit voordat ik een poepluier ga verschonen, want anders vliegen de doekjes hier ook door de kamer heen. als ik dan nog doekjes extra nodig heb is kind in ieder geval al redelijk schoon en kan ik het op mijn gemak doen.
Gouden tip! Zo doe ik het ook altijjd! Ethan in bedwang houden kost al genoeg moeite dus hoe minder gepruts met doekjes, hoe beter
Red de zeehond!
  maandag 4 augustus 2008 @ 10:05:22 #153
3011 E.T.
pi_60544027
Doekjes die te nat zijn vind ik ook zo vervelend.. Heb je je kind schoon, kan je 't nog gaan afdrogen (bij wijze van..) en dan komen ze idd niet normaal per stuk uit de verpakking

Die té natte ervaring heb ik trouwens voornamelijk met Kruidvat en Hema-sensitive. Die komen er dus niet meer in.

Ow, huggies doekjes vind ik ook van die ondingen. Ooit in de aanbieding gekocht bij AH toen ik op knappen stond van Tijn, er ligt nog steeds een pak in de commode
  maandag 4 augustus 2008 @ 10:06:52 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60544047
Ik heb nu franse doekjes en die ruiken prima, maar zijn idd zeiknat. Dan krijg je dus niet eens de sudo meer op de billetjes omdat je gewoon weg glijdt.
  † In Memoriam † maandag 4 augustus 2008 @ 10:49:56 #155
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60544832
Bij ons alleen nog maar zelfgemaakte billendoekjes! Ook ons oma-testteam is er enthousiast over
Lotus Maestro velletjes knippen (gaat prima tijdens tv kijken), in een goed afgewassen bakje van de afhaalchinees doen, wat babyschuimbad en babyolie en water erbij, bakje dicht, spul nachtje laten intrekken. Zijn de doekjes nog te droog dan wat water erbij, zijn ze te nat dan nog wat velletjes papier erbij. Werkt als een tierelier! Wel oppassen dat je na gebruik het bakje goed sluit, anders drogen de doekjes uit.
Voor het lichtere werk gebruiken we gewoon een washandje met warm water.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_60545325
Monstertje is weer goedgekeurd door het cb...Hij is nu 67 cm en weegt een kleine 8 kg! ( 8.095 )
"ze" vond 'm heerlijk alert, lekker vrolijk, sterk en snel met rollen, tijgeren en willen kruipen.
Mama is weer trots! (Dat was ze sowieso al trouwens!)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  † In Memoriam † maandag 4 augustus 2008 @ 11:20:47 #157
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60545434
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 10:05 schreef E.T. het volgende:
Ow, huggies doekjes vind ik ook van die ondingen. Ooit in de aanbieding gekocht bij AH toen ik op knappen stond van Tijn, er ligt nog steeds een pak in de commode
Kun je die dan niet gebruiken voor allerhande schoonmaakklusjes? Ik heb bijv. een pak el cheapo doekjes die niet geschikt zijn voor de billetjes, maar waar ik wel andere knoeipartijen mee opruim en Milo's eetstoel etensrestvrij mee maak.

Volgens mij is dat een signature van Easy-Going: " billendoekjes, waar kun je ze niet voor gebruiken. "
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_60546251
Wat voor kinderstoel hebben jullie? Ik wilde altijd een smurfenblauwe TrippTrapp, maar dat lijkt me met Rapley-en niet zo handig. De kussens schijnen er bijvoorbeeld niet 1-2-3 uit te kunnen en misschien is een stoel met een blad wel veel handiger om Thomas zelf van te laten 'eten'.
Dillema's, dillema's.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:05:32 #159
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_60546355
Webkim, Floortje heeft een triptrap (hebben ze ook blauwe dan? Turkoise wel...) en ze Rapley'd er op los hoor! Aan een triptrap zit bewust geen blad, je kan m heel dicht aanschuiven zodat kindjes goed zelf aan tafel mee kunnen eten... (lees: de boel onder kunnen smeren... )

Besteld in duitsland, veel goedkoper!!!

Een wij hebben er gewoon een ander zit-verkleiner-kussen van prenatal in gepropt, die er wel makkelijk uit kan...

[ Bericht 9% gewijzigd door DeLiedje op 04-08-2008 12:12:12 ]
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:10:37 #160
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_60546445
*zoekt foto......

maandag 4 augustus 2008 @ 12:52:58 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60547349
Sasha zit hier nu tijdelijk in de Ikea-douche-stoel bij gebrek aan tijd om een tripp trapp te gaan halen.
Die kan dan idd gewoon bij de tafel staan hier.

Sasha is vanmorgen ook weer goedgekeurd.
74 cm en 8200 gram.
Hij zit nu net ietsje onder het lijntje qua gewicht, dus zijn lijntje is idd keurig netjes aan het afbuigen zoals voorspeld.
Ze moest lachen om zijn mondje vol tanden en het tijgeren werd met een ! genoteerd. Over 2 maanden weer terug.
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:40:34 #162
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_60549925
Sasha fijn dat je weer helemaal bent goed gekeurd!

Mijn kleine meisje STOND net in de box....
Zichzelf opgetrokken aan de spijlen... Ze is nog geen 8 maand!

en toevallig lag mn fototoestel klaar!
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:43:50 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60549999
DeLiedje!
Nou eh... gelijk 'Oei ik groei' halen dan, past ze prima binnen de beschrijvingen!
Wat goed zeg! Wat snel!
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:46:16 #164
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_60550050
Ja... tjonge wat worden ze snel groot... Ik verzuchtte gisteren al dat het zo snel ging, mevrouw tijgert/buikschuift/bijna kruipt overal heen, en komt ineens overal aan... Ik zei tegen vriendlief: "het is zover... de komende jaren moeten we haar voortaan achterna zitten... Kruipen, lopen, fietsen..."

Dat ze erg sterk was wist ik wel al, maar jezelf optrekken....
pi_60550075
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 14:40 schreef DeLiedje het volgende:
Sasha fijn dat je weer helemaal bent goed gekeurd!

Mijn kleine meisje STOND net in de box....
Zichzelf opgetrokken aan de spijlen... Ze is nog geen 8 maand!

en toevallig lag mn fototoestel klaar!
Pics or....
Nee hoor! k geloof je !! Wat een snelle tante!!
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:48:19 #166
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_60550112
De foto's worden geupload....
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:50:22 #167
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_60550161

maandag 4 augustus 2008 @ 14:51:25 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60550187
Je mondje gebruiken als stabilisator!

Gave foto hoor!
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:58:52 #169
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_60550360
Deze box smaakt ook érg lekker.... Mama kan het weten, ze heeft hem vroeger zélf geproeft (tandafdrukken nog zichtbaar...)

maandag 4 augustus 2008 @ 15:02:09 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60550434
Oh wat leuk!

Enneh... nofi, maar jullie hebben ook dezelfde 'power-dijen'. Krachtige dame hoor!
  maandag 4 augustus 2008 @ 15:04:18 #171
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_60550473
Haha, die dijen heb ik nog steeds

Ik ben ook érg benieuwd naar wat ze weegt, ben met 6 maanden nog op CB geweest en hoef met 9 pas weer, maar ga woensdag denk ik even naar het inloop-spreekuur...

en die vakantie-foto van Sasha met die bril en dat hoedje zo leuk!!!
pi_60550521
Wij zijn weer terug van een weekje Centerparcs.
Mirte heeft gezwommen, geitjes geaaid (ze begon al te gillen als ze de omheining van de kinderboerderij zag) en geschommeld. Ze heeft gegeten als een bootwerker en ik ga vrijdag even wegen denk ik, ben erg benieuwd wat ze nu weegt.
pi_60550692
Oe wat stoer!!
En dat vergelijkingsmateriaal!!
  maandag 4 augustus 2008 @ 15:15:29 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60550738
Hoi Nijna.

Had jij geen 7,5 mnd afspraak dan DeLiedje?
Bij ons dus wel, die van vanmorgen. Ben dan idd wel benieuwd hoe groot ze is en wat ze weegt.
  maandag 4 augustus 2008 @ 15:34:46 #175
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60551192
DeLiedje, super zeg, demi was ook zo oud toen ze voor het eerst zelf ging staan.
Leuke foto ook.

Ik weet dankzei verschillende sites dat baby's eigenlijk hele verschillend leeftijden hebben met echt lachen.
Ik dacht gisteren en ook vandaag nika echt te zien lachen dus dat klopt volgens mij wel, ze is bijna 5,5 week.

Moet wel erg wennen aan het verschil in gewicht vergeleken met Demi, Nika woog vorige week ( was ze 4weken) 4530 gram, Demi was 2.5 maand toen ze zo zwaar woog. ( beide borstvoeding)

toch zie je het niet echt aan haar vind ik.

pi_60551198
Hier ook net terug van een weekje vakantie... maar vooral in huis gewerkt (verven, behangen, gyproc plaatsen) en een dagje naar Sunparcs.

Floortje!
Er zitten wel meer snellerds in dit topic hè... dacht aan Dennis die al wiebelt, Sasha die tijgert, Jennifer die rolt...
En mijn meiske natuurlijk
Die trok zich ook al met 7 maand recht en een maand later stapte ze rondjes rond de salontafel.
Gelukkig sindsdien niet zo veel haast meer want nu loopt ze nog steeds niet los. Wel een stapje of twee maar dan niet meer... Over drie weken wordt ze alweer 1... en ze wordt steeds leuker!
  maandag 4 augustus 2008 @ 15:38:07 #177
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60551258
Welkom terug vaknatiegangers!

iksje, kan ineens heel snel gaan hoor, Demi liep met 11 maanden en daarvoor ook maar af en toe een stapje.
Nadeel is wel dat ze lang bleef wiebelen, kleine van een vriendin van me liep met 1.5 jaar maar die liep echt meteen heel goed!
pi_60552705
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 15:38 schreef KD-fotografie het volgende:
iksje, kan ineens heel snel gaan hoor, Demi liep met 11 maanden en daarvoor ook maar af en toe een stapje.
Nadeel is wel dat ze lang bleef wiebelen, kleine van een vriendin van me liep met 1.5 jaar maar die liep echt meteen heel goed!
Sander ook, die liep met anderhalf jaar meteen heel goed.
Wat een snelle kindjes hier allemaal, allemaal al optrekken aan de box, tandjes en weet ik het. Knap hoor

En over dat lachen, het kan best maar ik heb zelf nog maar 1 of 2 lachjes gezien bij Koen...
Oma heeft het inmiddels ook gezien en vriendlief die probeert ook zijn best te doen om Koen aan het lachen te krijgen, het lukt hem nog niet echt
Sander staat boven de wieg en zegt: "Hoi Koen" en tadaaaa brede lach
Het is maar net wanneer Koen er zin in heeft.
pi_60558523
Ik vroeg me af wanneer het slaappatroon van de baby gaat veranderen... Gabi is nu bijna 14 weken maar eigenlijk zijn er sinds de geboorte bijna wel dezelfde ochtend en avond tijden.

Als ik het goed heb begrepen moet op een gegeven moment de avond bedtijd vroeger worden ... maar wanneer gaat dat gebeuren... gebeurt dat als ze naar 4 voedingen gaan? Of gebeurt dat pas als ze hun eerste vaste/fruit hapjes krijgen ?
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:14:32 #180
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60559727
Fijn, kindjes goedgekeurd op het cb!
Lachende Koen,
En Floortje trekt zich op! Helemaal goed.

Webkim, wij hebben die verkleiner niet gebruikt. Eli zat ook prima zonder. En is weer minder poetswerk
Wij doen niet aan rapley, PR vindt het al vies genoeg met een lepeltje voeren
Iksje, wat ga je doen voor Liandes eerste verjaardag?

Tand nr. 5 staat op springen, maar geen zure poep. Bijzonder, maar mij hoor je niet klagen

Tinny, je zou kunnen proberen langzaam maar zeker de late fles te vervroegen. Per kwartier of half uur. Je merkt het vanzelf als Gabi dan weer te vroeg wakker wordt, of de fles nog niet hoeft.
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:46:08 #181
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60560613
goed, dat alle kindjes weer goedgekeurd zijn!!
en wat goed van floortje dat ze zich optrekt, die foto met haar mondje is erg leuk!!
En natuurlijk lachende baby's
en Eli ook al bijna 5 tanden!!

Hier heeft dennis vandaag voor het eerst in de kinderstoel gezeten(gewoon een verstelbare van het kruidvat) gewapend met een stoelverkleiner en 3 rollen handdoeken kon ie lang genoeg blijven zitten voor zijn eerste echte maaltijd, worteltjes met aardappel en een stukje hamlap(alles zorgvuldig gepureerd maar kreeg het niet helemaal egaal) maar hij heeft gesmult!!! Daarna heeft hij met zijn rammelaar de deukjes (die zijn zus in haar "jonge jaren" gemaakt heeft ) in het blad wat erger gemaakt en lol dat ie had.

Hier is het tandenleed voorbij, 5 tandjes 2 onder en 3 boven!!
Hij begint nu een beetje opzij en achteruit te tijgeren/kruipen/rupsen(kan er nog niet uit wat ie nou precies doet, maar hij beweegt)

hier is het slapen eigenlijk al maanden hetzelfde, vind het wel fijn is lekker voorspellend, al hoewel de meeste nachten nu wat langer worden, komt regelmatig pas tegen een uur 6, terwijl zijn pap fles rond 21:00 is.
pi_60560831
Floortje! wat goed!

Hopen dat het zo blijft tot de tand door is Davinia

Tinny heeft ze altijd dezelfde wakker/slaap/voedings tijden gehad?
Hier kan het best van dag tot dag wisselen..heb gemerkt dat ze het vrolijkst is als we gewoon volgen wat zij aangeeft, dus eten als ze aangeeft honger te hebben, naar bedje als ze moe begint te worden enz.

Maar ik denk dat je t idd gewoon moet uitproberen, denk dat de kleine vanzelf laat merken als ze er nog niet aan toe is
pi_60560835
tinny, wij hebben de 5e fles van 23.00 vervroegd naar 21.30/22.00. We moesten Chris daar wel voor wakker maken, want die ging rond 7 uur al zijn nachtslaap in. Ik geloof dat we dat in 1 keer hebben gedaan. Nooit een probleem geweest..
Toen we 4 flessen zijn gaan geven, kreeg hij wat grotere flessen, en liet dus wat meer ruimte ertussen. Toen was de laatste zo rond de 8 uur, en daarna de nacht in..

Webkim, wij hebben de meegroei-kinderstoel van de prenatal. Nu zit er nog een blad voor, maar als Chris wat groter wordt, kan die er waarschijnlijk wel tussenuit. Dan heb je alleen nog een zit&voeten plankje over.

Wat goed zeg, al die vlugge kindjes!!
Chris begint ook steeds "groter" te worden. In zijn doen, zijn laten, zijn kunnen en zijn nukken Vandaag weer lekker vaak de banaan gezien. Gelukkig kunnen we er nog om lachen. En papa is lekker vrij, dus kiddo wordt helemaal platgeknuffeld
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:14:31 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60561506
Hmmm, Sasha maakt er de laatste dagen ineens toch een soort van een potje van met slapen en wakker zijn.

Nu net echt krijsen en volledig over de rooie. We denken mss nu toch pijn aan nog meer tanden die eraan komen, want hij kluift erg op zijn handjes en kwijlt enorm.
Dus nu maar een slokje koud sap en even op een koud worteltje knagen en dan zo toch maar weer zijn bedje in.

Vind het wel rot om nu precies weg te gaan nu hij zo aan het rommelen is, hopelijk gaat het van de week bij mijn ouders bezig.
pi_60562004
Floortje meisje wat goed! Wat een ontzettend dotje is het toch
Nika lijkt enorm op Demi zo KD, mooi
En die tandjesperikelen..ik ben blij dat hier nog geen tand in zicht is. Vind het altijd zo sneu!

Het lijkt wel of mn meisje mee wil eten als wij aan het eten zijn! Ze volgt vol belangstelling elke hap die een mond in verdwijnt en ze maait met haar grijphandjes naar alles wat in de buurt komt.
Pfft lastig om er nog niet aan te te geven! Op dit punt had ik m`n jochies al fruit gegeven omdat ik ze niet langer wilde laten wachten.
Saartje
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:32:37 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_60562119
Ruben is vandaag heel flink geschrokken (en ik dus ook). Ik had hem op het logeerbed liggen en de voorkant zo gestut dat hij daar niet af kon vallen (bed staat tegen de muur aan). Ik ging snel even naar de wc en Ruben begint ineens te gillen, niet normaal. Was hij dus tussen de muur en het bed geschoven op een of andere manier (en hij lag echt netjes in het midden toen ik wegging en ik was nog niet eens klaar met plassen , dus het was echt in no-time) en hij hing helemaal klem. Na het bed opzij geschoven te hebben kon ik hem gelukkig wel pakken en was het leed snel geleden, maar ik vond het echt heel erg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 04:58:37 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60567689
Idd even schrikken Troel. Ze kunnen dan zomaar ineens watervlug zijn.

Hier ga ik toch met een nog ietsjes zwaarder hart weg zometeen. Sasha was gisterenavond en ook 2 uur geleden volledig overstuur. Het leek op paniek of kwaad of heel veel verdriet.
Ik heb hem gisterenavond na een half uurtje krijsen en 5-10-15 toch maar bij me genomen en hij viel zonder op of om te kijken als een blok in slaap.
Nu net werd hij ook weer rustig zodra hij bij ons lag... Ik heb even lekker een tijdje met hem tegen me aan gelegen.

Maar wat het nu is?
Ik hoop echt zo voor F., en ook voor mijn ouders die gaan oppassen een paar dagen, dat dit niet iets blijvends is en dat hij weer gewoon lekker gaat slapen want dit is niks hoor zo. Ik weet dat hem eruit halen niet het slimste is, maar ja... het is ook wel heel naar om naar dat gekrijs te luisteren.
pi_60567967
Wat schrikken Troel.

Je hebt huilen en je hebt huilen BE. Als hij echt krijst en overstuur is, dan zal er iets aan de hand zijn geweest. En nu weet dat zijn mama voor hem zorgde toen hij verdrietig was als je weg bent.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_60568162
Be het mag dan misschien niet verstandig zijn maar als mama is het wel zo fijn om hem er dan gewoon uit te halen toch? Linde huilt bijvoorbeeld nooit zomaar als ze naar bed moet, dus als ze echt 15 minuten huilt, halen we haar er ook uit en tot nu toe is er dan altijd echt iets geweest (verstopping, tandjes, krampjes etc)

En voor Sasha is het toch ook heel fijn om te weten dat zijn mama er is als hij veel verdriet heeft
pi_60568315
Herkenbaar BE. Gisteravond was het hier ook bingo. Ik wist niet dat ze zo kon krijsen zeg.
Maar wat het nou is geweest...? Toch weer even omschakelen van vakantie naar huis misschien? Tandjes...gewoon even niet lekker in dr vel.
Het enige wat ok was, was op de arm. Ik vind het dan lastig waar je blijft knuffelen en waar je ze dan toch maar even laat liggen.. En gelukkig werd het brullen langzaamaan snikken en viel ze in slaap. Met af en toe nog een brul tussendoor.

BE, ik denk dat het ook wel weer overgaat, op wat voor termijn weet ik niet, maar het gaat wel over
pi_60568343
Troel.... Wat een schrik!!
Be....Wat vervelend zo net voor je weg gaat!
Hopelijk wilde Sascha gewoon lekker even dicht bij mama zijn zodat ie er straks als je weg bent nog lekker kan nagenieten!
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:03:59 #192
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_60568656
He Troel, wat schrikken! Al bekomen?

BE als je gevoel zegt knuffelen, gewoen doen!
Ik had trouwens geen 7,5 maand afspraak nee, daarom ga ik morgen zelf maar even...

Nika! smelt smelt.... Rammel rammel!
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
Floortje meisje wat goed! Wat een ontzettend dotje is het toch

Gisterenavond ging ze ook meteen maar aan de leuning van de bank omhoog toen ze naast me zat, en ze moest natuurlijk even aan papa showen in de box he?
(ze zit eigenlijk bijna nooit in de box, alleen als ik echt even mn handen vrij moet hebben, dus ze zal wel andere plekken gaan zoeken waar ze zich kan optrekken... )
pi_60571083
Troel, wat een schrik.. Ze blijven vlug die kleintjes..

BE, wat lastig om sasha zo achter te laten. Gelukkig is papa in de buurt, en doet opa&oma aandacht vaak wonderen.. En ik haal Chris er ook uit als hij te lang huilt. Als hij zolang huilt dan kan een portie troost geen kwaad. Ik maak het alleen 's nachts niet te gezellig. Dus rustig op zijn kamertje met een ganglichtje aan.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 17:16:04 #194
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60579804
Jee, troel kan me voorstellen dat je zo schikt!! Ze zijn op de een of andere manier idd zo vlug, dat je overa;l ogen moet hebben wil je alles kunnen volgen!

BE, kan me je gevoel goed voorstellen, en zou dennis ook halen als ie zo zou brullen. Is het geen verlatingsangst ofzo? Michelle had dat rond 8 maanden ook heel erg, zodra ik haar op bed legde of weg ging was het een en al hysterie. Wat haar goed hielp was stomweg kiekeboe spelletje spelen.

hier gaat het ineens rap, vanmiddag was meneer terwijl ik even niet oplette een meter of 2,5 verplaatst, naar een speeltje dat daar toevallig lag(een mooie brandweerauto van zijn zus) hoe hij het gedaan heeft geen idee, maar ben maar eens op mijn buik gaan liggen en een actie lijstje gaan maken.

En een vraagje, hoe ziet het etens patroon van andere leeftijdsgenootjes eruit?
Dennis laat steeds meer van zijn flesjes staan, en hebben ondertussen al 1 flesje er uit gehaalt, waardoor hij ze nu wel weer helemaal leeg drinkt. geeft wel een leuk schema
9:00 fles
12:00 fruit
15:00 fles
18:00 warm
21:00/22:00 papfles
5:00 fles

geen idee of dit een redelijk normaal schema is?
pi_60580250
Hestria, ik denk dat je niet mag klagen met zo'n schema!
Wij zitten ongeveer ook op zo´n schema maar dan met alleen maar flesjes natuurlijk
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:12:14 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_60581003
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:16 schreef hestria het volgende:

9:00 fles
12:00 fruit
15:00 fles
18:00 warm
21:00/22:00 papfles
5:00 fles

geen idee of dit een redelijk normaal schema is?
7 uur fles
9 uur fruit
11 uur fles
15:30 uur fles
18:30 uur warm
19:30/20:00 uur fles
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60584923
Ons schema zat er rond de 6/7 maand bijna net zo uit als die van Troel, alleen het fruit en de 2e fles een uurtje later. En de avondfles nog wel rond 22 uur..
Misschien als je de maaltijden overdag iets meer opelkaar doet, dan je niet meer om 5 uur op hoeft
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:31:38 #198
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60585201
nee, dat werkt helaas dus niet, dennis slaapt namelijk gewoon 2/2,5 uur tussen de voedingen, en het duurd minstens een half uur voordat meneer eten lust.
pi_60585585
hmm, dan is dit wel een mooi ritme voor je slaapkoppie
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 23:47:05 #200
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_60588845
Hallo
Op zaterdag 2 augustus ben ik papa geworden van een prachtige dochter.
Ze heet Caitlin. Ze weegt 2270 gram en is 47 cm.

Eerste 2 dagen is ze 72 gram afgevallen. Vandaag 38 gram aangekomen.
Sinds gister zag ze geel. Ze moest daarom onder de uv-lampen en aan een antibiotica om eventuele infecties tegen te gaan.
Vandaag mocht ze onder de lampen vandaan. Nu alleen nog de bloed-kweek afwachten voor de (eventuele) infecties.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  woensdag 6 augustus 2008 @ 00:01:55 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_60589216
Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60589233
Gefeliciteerd met je dochter Lionheaad! Niet echt een heel soepele start voor Caitlin dus. Nu maar hopen dat de kweek goed is. Mag ze dan mee naar huis?
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 6 augustus 2008 @ 00:10:07 #203
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_60589449
Als de kweek goed is mag ze inderdaad naar huis, mits ze de volledige antibiotica kuur heeft gehad.
Laatste krijgt ze vrijdag ocetend, wat zou betekenen dat ze vrijdag middag naar huis mogen.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 00:13:58 #204
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_60589568
Ik kom hier 21 maanden na Kaithlynn ook alvast weer voorzichtig om het hoekje kijken want morgen word onze tweede jongedame geboren en dan kom ik weer gezellig terug naar het babietjestopic en voor Kaith nog even in het dreumestopic voordat ik daar weer ga verhuizen...
pi_60594005
Heeft 1 van jullie trouwens een klok op de kamer van de kleine?
Ik was gisterenavond de laatste fles aan het geven en ik begon me ineens heftig te irriteren aan het getik van de wandklok die daar hangt... en toen ging ik denken... zou die kleine daar ook geen last van hebben/krijgen (nu iig nog niet want ze slaapt nu al zeker een week of 4-5 van 23:00 tot 07:30 door) maar toch... hebben jullie hier ervaring mee
pi_60594220
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 15:38 schreef KD-fotografie het volgende:
Jep, ik schreef het maandag nog maar dat het niet zo’n haast had… loopt mevrouw gisteren gewoon een hele meter! (van het tv-kastje tot het salontafeltje)
Ze had het alleen zelf niet echt door en verder dan 3 pasjes los is ze die avond niet meer geraakt.
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Iksje, wat ga je doen voor Liandes eerste verjaardag?
Een klein feestje met een 5-tal gasten. Waarschijnlijk gewoon zelfgemaakte taart en voor Liande weet ik het nog niet. Ze krijgt helemaal geen snoep (zelfs geen liga of nijntjekoeken) dus zoete taart met room is niet echt een optie (en daar vind ik kindjes van net 1 jaar überhaupt te jong voor, voor zo’n zware kost). Een pannenkoekentaartje zou nog kunnen, al heeft ze nog maar 1 keer pannenkoek voor haar neus gehad en dat vond ze niet overtuigend lekker
Ach, ik vind wel wat.
Wat ik wel jammer vind is dat ik totaal geen idee heb welke cadeau’s ze zal krijgen. En ik weet wel “gekregen paard niet in de bek kijken” maar het zou fijn zijn als we dingen zouden krijgen die we zelf ook leuk vinden. (vb houten speelgoed ipv fisher price)

Wat zijn jullie van plan?

Sacha al aan de beterhand ondertussen? Al ‘ie zo overstuur is, kan het helemaal geen kwaad om te gaan hoor. Sowieso vind ik niet dat je een kind té lang moet laten huilen onder het motto “ze moeten het maar leren op zichzelf te zijn” (om te slapen, om terug te kalmeren, om even geen aandacht te krijgen)… niet dat je er bij elke kik moet staan, maar je kent je kind het beste, als ‘ie bijna nooit huilt zal er vast wel iets zijn waarvoor hij op mama/papa wil rekenen.

Troel, schrikken hè, ze zijn gewoon vliegensvlug. Je kan ze echt geen tel meer alleen laten op een gegeven punt. Ofwel brengen ze zichzelf in gevaar (onbewust natuurlijk) ofwel zijn ze wat aan het uitvreten (de kasten reorganiseren bvb)

Hestria, lijkt me een fijn schema voor Dennis hoor. 6 voedingen en niet te lange tijd ertussen… prima!
Hier hebben we niet echt een schema maar wel nog 6 à 7 voedingsmomenten per dag.

Gefeliciteerd met Caitlin! Leuke naam! En hopen dat ze gauw mee naar huis kan.
pi_60594538
Gberuikt iemand rouwens van jullie de babycook (aparaat wat kan stomen, pureren etc) en wat zijn evt de ervaringen
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:13:46 #208
35189 Troel
scherp en bot
pi_60594676
Vaak went het getik van de klok zo snel dat je het nie tmeer hoort, ga er vanuit dat dat bij kinderen ook zo is.

Ik gebruik gewoon een waterkoker en een staafmixer en een pan

Hier inmiddels van de schrik bekomen. Het stomme is dat ik erop verdacht was dat hij zichzelf zou verplaatsen, maar simpelweg niet gedacht had dat hij daar ruimte had om in te vallen
Maarja, allang blij dat hij er niets aan over gehouden heeft.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60594785
Oh ja ... om nog even terug te komen op de discussie op subpag 3 en 4 van HGKBT deel 154...
De pamper (sensitive) billen doekjes zijn in de aanbieding bij de ETOS deze week (eigenlijk ander topic maar vooruit)
pi_60595633
Even terugpiept… hebben hier al tig soorten doekjes gehad, hangt af in welke winkel we juist staan.
Pampersdoekjes vind ik echt niks, veel te droog.
Ik zweer bij Cien, het lidl-merk. (kost ook 2x minder ofzo dan pampers) En nivea sensitive, maar die zijn veel te duur voor het tempo waaraan ze erdoor vliegen soms
pi_60595698
Hallo lionheaad!! Gefeliciteerd met je dochter, hopelijk mag ze vrijdag lekker mee naar huis!

Iksje, goed zeg, dat ze loopt.. Het blijft de wet van FOK/OUD als je zegt dat ze iets kunnen doen ze het niet meer, en andersom
En misschien voor Liande op haar verjaardag een klein appel/bananenflapje? Wel feestelijk, maar minder ongezond dan echt gebak..

Tinny, hier staat ook zo'n tik-tak-klok op Chris zijn kamer. Maar hij slaapt nog steeds prima. Ik had vroeger ook zo'n klok, en dat went echt snel. de eerste (of 2) nachten zijn lastig inslapen, maar daarna hoor je het niet eens meer.. En ik heb eens gelezen dat het tik-takken wel wat lijkt op de moederhartslag en daarom juist rustgevend werkt. Geen idee hoe waar dat is. Maar ik laat de klok lekker staan.
En geen ervaring met de babycook. Gewoon in de pan (en staafmixer), in het begin maakten we wat grotere hoeveelheden, dan at Chris 1 portie gelijk op, en de rest in de vriezer.

Mibos, succes morgen, en tot snel!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:40:10 #212
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60598113
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:06 schreef tinny het volgende:
Gberuikt iemand rouwens van jullie de babycook (aparaat wat kan stomen, pureren etc) en wat zijn evt de ervaringen
Briljant apparaat.
Had hem zelf niet gekocht, want we hebben al een staafmixer, maar het was een kado, en daar zeggen we geen nee tegen.

Het is echt een heel handig ding. Je kan alleen geen grote hoeveelheden tegelijk maken.

Lionhead, gefeliciteerd met je dochter!

Mibos, succes morgen!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:48:06 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60603783
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 07:20 schreef YPPY het volgende:
Wat schrikken Troel.

Je hebt huilen en je hebt huilen BE. Als hij echt krijst en overstuur is, dan zal er iets aan de hand zijn geweest. En nu weet dat zijn mama voor hem zorgde toen hij verdrietig was als je weg bent.
Beetje late reactie, maar lief om te lezen.
Hij heeft de afgelopen nacht als een blok geslapen van 10 tot 7 dus ik denk dat her idd wel iets was. En dus ben ik maar blij dat ik hem gewoon gepakt heb.

*verder leest...
pi_60607455
Lionhead gefeliciteerd

BE ik kan me voorstellen dat je dan toch met een rottig gevoel weggaat, ik hoop dat ie snel weer vrolijk is!

Wij zijn gister naar scheveningen geweest met Dana, lekker over t strand gelopen, naar de visjes gaan kijken in Seaworld? op een terrasje gezeten en daarna bij de italiaan nog gaan eten en Dana vond het allemaal prima Ik ben zo ontzettend trots op mijn lieve meisje
pi_60610285
Thomas heeft stiekem een worteltje geproefd...

... en vond er niets aan.
Hardloper.
IG @webkim
pi_60611046
webkim, liggend in een wipstoeltje eten is ivm verslikken echt niet handig.
Dan kun je Thomas beter bij je op schoot zetten als hij nog niet in de kinderstoel kan.
pi_60611164
De rugleuning staat volledig verticaal hoor en de zitting volledig horizontaal: het is een verstelbaar stoeltje.
De foto's vertekenen de hoek waarin -ie zit. En een dezer dagen komt er een tripptrapp.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 6 augustus 2008 @ 23:31:50 #218
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_60613466
Kom net weer uit het ziekenhis. Het bili-gehalte was net iets te hoog. Het mocht 245 zijn en ze had 254. Inmiddels ligt ze weer onder de lamp.
Vreemd genoeg maak ik me meer zorgen om mama dan Caitlin.
Het is net alsof ik weet dat het met Caitlin wel goed komt, maar machteloos ben bij de emoties van moeders. Ze heeft er enorm veel moeite mee en heeft ook nog eens te horen gekregen dat er een kans is dat ze morgen al (zonder Caitlin dus) naar huis moet. Ze komen namelijk bedden tekort.
Nou maar hopen dat er morgen een aantal goede uitslagen komen. Bah, ik baal er enorm van.

Gelukkig zijn vandaag de geboortekaartjes binnen gekomen. Dan heeft ze/hebben we tenminste een verzetje....
pi_60613581
Wat een domper Lionheaad. Maar hopen dat je ze snel samen thuis hebt..!
Krijgen wij het kaartje ook te zien?
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 7 augustus 2008 @ 00:23:46 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60614656
He wat jammer Lionhead...
pi_60614762
Dat is idd balen lionhead. Ik duim voor jullie dat de uitslagen er snel beter uitzien
kan me voorstellen dat mevrouw lionhead het niet ziet zitten alleen naar huis te komen
pi_60618498
Lionhead; gefeliciteerd nog!!! Hopen dat je vrouw toch bij Caitlin mag blijven.
(Ik vond het zelf zo fijn dat ik Amber naast mijn zijde had in het ziekenhuis, maar ik was degene die moest blijven, dus Ambertje bleef ook in een wiegje naast het bed).

Hier moet ik gaan oppassen met van de commode afrollen, want madam is zich erg sterk aan het maken!
Eergisteravond toen ik haar aan het uitkleden was voor het badje; ik til d'r benen op; zij strekt en kantelt zich. Daarna probeerde ze het 1 x alleen. Dat was dus al bijna omrollen!
En gister haar eerste 'feestje'; een maand oud!, jeetje wat gaat de tijd al hard, alhoewel de geboorte al zoveel verder weg lijkt.
Verder slaapt ze nog steeds snachts door, dus dat niet doorslapen was echt door de extreme warmte.
Amber Mae
pi_60619266
Lionhead, gefeliciteerd nog!
Hopen dat jullie gauw met zn 3tjes thuis kunnen genieten, dat je mama en Caitlin snel sámen mee naar huis mag nemen!

Floortje is weer gewogen en gemeten, 70.3 cm en 8750 gram, keurig op haar lijntje (ondanks haar heerlijke dikke billen ).
Ik heb ook gevraagd of ze al af en toe even mee op de fiets mag en dat was geen probleem, mevrouw zit al een maand nu zelf en zit erg stevig. Ze is zo sterk...

Dus :
pi_60619291
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 22:07 schreef Webkim het volgende:
De rugleuning staat volledig verticaal hoor en de zitting volledig horizontaal: het is een verstelbaar stoeltje.
De foto's vertekenen de hoek waarin -ie zit. En een dezer dagen komt er een tripptrapp.
Welke kleur heb je besteld?
pi_60619507
oeoeoehhh floortje zit in stijl wat een mooie windkapdinges
pi_60619683
Amber sterke dame!

En Floortje lekker op de fiets
pi_60619687
Oh kijk haar zitten
Vroegah als ik zulke leuke meisjes zag kreeg ik een beetje kramp en kon ik alleen maar jaloers denken 'dat wil ik ook ' maar nu heb ik zelf ook zo`n leuk grietje
Hoe kom je aan dat kick-ass windscherm?

[ Bericht 8% gewijzigd door Maneki.Neko op 07-08-2008 09:35:24 ]
Saartje
pi_60619872
Floortje, hip hoor dat windscherm! En wat zit je mooi op de fiets!

Lionheaad, hopelijk mogen ze gauw allebei met je mee naar huis
pi_60620414
Ja mooi he? We hebben een feest-fiets zo samen . Haar kussentje van het zitje is ook van dat zeil, en dan mn rood met witte stippen fiets-tas die ik altijd al had erbij....
Mijn mooie stippen-kindje past er heel goed bij!

Ik had via internet een vrouw gevonden die oude windschermen en kussentjes opnieuw bekleedde (ik heb alles via marktplaats gekocht en er stonden soort van disney kabouters op ik wilde iets hips!). Blijkbaar heb ik geluk gehad, 2 weken nadat ik ze binnen had, stond er ineens op de website dat die vrouw ze niet meer mocht maken van Bobike .

linkje
pi_60623868
DeLiedje, wat cool zeg, dat scherm! En dat mooie meisje voorop. Gezellig lijkt me dat, samen fietsen en alles horen benoemen wat je onderweg tegenkomt. Heb je er ook zo'n slaapstuurtje op zitten? Ik geloof dat het zo heet tenminste.

Ik zei het op het bankje ook al, maar ik heb vanmorgen met pijn in mijn hart de Bugaboo verbouwd. Reiswieg eraf, wandelwagen/buggygeval erop. Ik vind Thomas daar nog veel te klein voor, maar hij is uit de bak gegroeid.

Zo'n scherm pimpen is denk ik zelf ook wel goed te doen trouwens, met Mexicaans tafelzeil ofzo. Dat mooie KitschKitschen spul bijvoorbeeld.
Hardloper.
IG @webkim
pi_60627767
Thomas, grote vent!
  donderdag 7 augustus 2008 @ 14:42:20 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_60627803
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 12:28 schreef Webkim het volgende:
Zo'n scherm pimpen is denk ik zelf ook wel goed te doen trouwens, met Mexicaans tafelzeil ofzo. Dat mooie KitschKitschen spul bijvoorbeeld.
Dat gebruikte die mevrouw ook Zal dus inderdaad wel kunnen denk ik ja
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60628786
Wat maak je steeds toch mooie foto's Webkim!

Enne...
Net na het voeden zat ik wat te tutten met Amber
Ze keek heel serieus; dus ik zeg; wat kijk je bedenkelijk, en toen grote lach van oor tot oor
Echt zo lief!!
Vraag me dan af; zijn dat dan toevallige lachjes of echt al het zgn sociale lachje?!

Net wat fotootjes gemaakt;

Ze zit onder de warmtebultjes nog, en ook nog zelfgemaakte-nageltjes-krasjes

Amber in d'r bulgaarse schildpadden pakje

(Ohwja; ben de eerste kleertjes alweer aan het opbergen, ze is nu hard uit de eerste kleertjes aan het groeien).
Amber Mae
pi_60628879
Pff webkim ik ben het ook aan het uitstellen hoor! Gelukkig piept madam nog niet zo heel hard dat ze meer van de wereld wil zien. Ik draai haar ook wel eens op haar buik dan kan ze net over de rand heen kijken

Amber wat ben je mooi Het zou best wel eens een echt lachje kunnen zijn Llewella
Saartje
pi_60629302
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 12:28 schreef Webkim het volgende:

ja hoor, nog geen half uurtje werk voor een windscherm en bekleding van het stoeltje. Oh en een bijpassende zadelhoes. Dat KK-zeil is heel makkelijk met de naaimachine te naaien

edit: ik zie nu die site pas! Da's snel verdienen, kussensetjes voor 30 euro ze heeft gelijk hoor, dara niet van
  donderdag 7 augustus 2008 @ 17:54:44 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_60633004
Toen ik thuis kwam en de boodschappen op wilde ruimen, had ik Ruben in de box gelegd. Ik sta in de keuken en ja hoor, weer gehuil. Uit de box kan hij echt niet gevallen zijn, dus ik vroeg me af wat hij dan gedaan had.

Had hij de lege fles van vanochtend te pakken en was hij boos dat er niets in zat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:35:59 #237
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60637719
Lachende Amber

Thomas ligt idd redelijk klem zo in de wagen Heb je erg moeten sjorren om de zit-inzet erin te krijgen?
Troel, waarom worden flessen dan ook niet automatisch weer aangevuld?

Eli is ziekjes De combi tandjes + prikjes een week na de zesde ziekte is toch niet zo geweldig
Dus vanochtend met koorts naar huis. Schoonzus heeft opgepast Werkte prima.
(Dus ik kreeg op mn werk de eerste "hij is wel vaak ziek, he?" )

Maar tand nr 5 zal niet lang meer op zich laten wachten, want de wijsvinger wordt er weer afgekauwd, en de kwijl zat tot zijn navel
Dat wordt dus een vijftandig monster bij zijn verjaardag!
pi_60638387
Het had inderdaad makkelijk zelf gekund , alleen had ik een stoeltje zónder kussentje, en dat heeft ze opnieuw gemaakt, ik was 40 euro kwijt voor windscherm (mét kanten randje ), kussentje nieuw maken en zadelhoes...

Had het zitje en het scherm op MP gevonden voor 20 euro, dus totaal was 60 euro... Vond ik wel oke!
Ik zit voor mn werk al genoeg achter de naaimachine (en leuke dingen voor Floortje maken, dat wel... ).

die trip-trap kussens die ze maakt vind ik wel érg duur!
pi_60638465
Amber dat pakje, hoe schattig!

Stond vandaag in de prenatal met een maatje 50 in mn hand.... hoé klein! Ik mis dat!!
pi_60638545
thomas, groot gelijk, worteltjes zijn toch ook veel te gezond! Koekjes wil ik hebben
En die dan lekker eten in de mooie nieuwe wandelwagen, terwijl mama je rond duwt

Floortje, lekker fietsen!

Arme Ruben, denk je dat je een lekker flesje krijgt, word je genept..

Llewella, wat een lieve dame.. Lachen is gemiddeld rond de 6 weken. Maar eerder kan natuurlijk ook. (is ze toevallig te laat geboren?)

Lionheaad, hopelijk zakt Caitlin haar bili toch nog snel.
Ik kan me die emoties ook wel voorstellen. Heb zelf 5 nachten in het ziekenhuis gelegen, waarvan de laatste 2 met Chris niet bij me. Hij lag toen op de neonatologie.. En het plaatje klopt gewoon niet. Je wil gewoon met zijn 3-en thuis zijn. ipv 1 thuis, 1 op de kraamafdeling en 1 op de neo. Het was wel even naar, voor papa ook. Maar gelukkig vonden we thuis wel snel onze draai. Is even doorbijten, maar ik voor mezelf de knop omgezet. Het was rot, maar na die 5 dagen zijn we pas echt begonnen aan gezinnetje-zijn. Lekker thuis aan elkaar wennen, en niet teveel de zorgen en emoties van die 5 dagen de boel laten overschaduwen..
En als mevr lionheaad ook nog naar huis zou moeten zonder caitlin, lijkt me dat nog vervelender.. Hopelijk kun je beide dames snel en samen mee naar huis nemen!

En Eli, bijna 5-tandig en bijna dreumusje.. Wel vervelend dat hij alles nu ineens krijgt.
We zouden hier wel eens een 7-tandig monster kunnen hebben zondag. Of zondag een echte tandjes-drama dag.. Lijkt me wel een foute timing.. Hij heeft in ieder geval last van de standaard tandjes-kwaaltjes.

Hier is het verder rustig. Papa is thuis, en we zijn druk bezig met de dingen voor Chris zijn verjaardag. Vooral het tafel+2 stoeltjes verven kost nogal wat tijd.. Er zit nou op bijna alles 1 laag grondverf en 2 lagen kleur. Maar misschien moet er hier en daar nog een 3e laag op. Ik kan geen kwast meer zien. Dus ben bang dat het een laat verjaardagskadootjes gaat worden in de loop van volgende week..
pi_60638762
Mirte heeft ontdekt dat ze vooruit kan buikschuiven/kruipen. Het gaat nog niet zo snel en makkelijk als ze wil, kleine driftkikker. Maar ze heeft laten zien dat ze het kan .
Ik denk dat nu ze eindelijk van die stomme verkoudheid en aanhoudend hoestje af is, ze weer energie heeft om dit soort dingen te gaan doen . Mn lieve kleine babbelkontje.
pi_60638899
En ik denk dat het 2e tandje op komst is, het lijkt erop dat bovenin aan de andere kant nu ook snij- of hoektand doorkomt. De 2 onder voortanden zitten al tijden erg zichtbaar te zijn maar komen maar niet tot nu toe... Zou ze straks alles ineens krijgen... of eerst nog even als klein vampiertje .
pi_60639488
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:04 schreef DeLiedje het volgende:
Amber dat pakje, hoe schattig!

Stond vandaag in de prenatal met een maatje 50 in mn hand.... hoé klein! Ik mis dat!!
haha dat had ik vandaag bij de zeeman
mama van 3 kids!
pi_60646913
Maatje 50.. dat klinkt als 364 dagen geleden

en nu snel verder schilderen, boodschappen en Chris knuffelen
pi_60648175
Floortje, stoere meid zo op de fiets!

En Amber die daar zo prins(es)heerlijk ligt!

Webkim, Thomas is toch een flinke kerel? (hij zit tenslotte ook al op de rug!) Dus als hij klemligt dan kan hij best in de zitinzet lijkt mij. Die kan je in het begin nog behoorlijk plat leggen bij de meeste modellen…

Lionheaad, hopelijk kan Caitlin snel naar huis. ’t Is maar een lichte verhoging dus misschien kan het nog sneller dan verwacht?

Mirte ook op rondreis door de kamer… wat leuk!

En arme Eli… gek dat ze op het cb zo snel na een kinderziekte al een prik zetten… lijkt me best belastend. En dan nog een tandje erbij ook.

We hopen hier ook op tandjes of iets anders wat het nachtelijke spoken kan verklaren. Ze heeft er al 8 en de volgende zouden volgens diverse bronnen de kiezen zijn (bah) maar dat zie je niet goed als je in hun mond kijkt…

Vorige week (in moeders vakantie) slaapt Liande heerlijk van 21 tot 6-7u. In moeders werkweek wil ze weer 1à2 keer drinken.
Mijn uitgeslapen gevoel is weer weg als sneeuw voor de zon.

Maar maar maar ze maakt het overdag wel helemaal goed door heel hard te oefenen met lopen! Stukjes van 1 à 3 meter! Gisteren overdag echt heel vaak volgens mijn vader en ook 's avonds heeft ze het aan mama en papa getoond.
De fokwet?
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Iksje, goed zeg, dat ze loopt.. Het blijft de wet van FOK/OUD als je zegt dat ze iets kunnen doen ze het niet meer, en andersom
Kleine gekkerd wil nog wel de “steun” van een bosje sleutels of een stuk speelgoed maar ze loopt echt los
pi_60655617
Stoer zeg Liande , goed blijven oefenen!!!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:56:15 #247
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_60655642
Caitlin en mama Lionheaad mogen nog niet naar huis. Bili is inmiddels wel onder kritieke niveau , maar was 5 puntjes gestegen tov gisteravond
Gelukkig ligt Caitlin nu wel bij mama op de kamer. Morgen moet mama naar huis en hopelijk Caitlin ook...

Ik mis ze gewoon vreselijk. Ook als ik s midaags thuis ben, zoals nu. Dan is het namelijk rusttijd in het ziekenhui en mogen de papa's er ook niet zijn
pi_60656119
Ik zit met een "krampjes" probleem. En ik weet het gewoon echt ff niet meer.
Koen heeft overdag behoorlijk krampjes, fiets volgens mij de tour de france elke dag.
k heb bronwater/gekookt water voor de flesvoeding, gebruik cinababy voor de krampjes.
En ik heb kindicol voor de ontlasting, want zijn drollen zijn van klei.

De arts van het consultatiebureau zei dat ontlasting na een paar dagen geen kwaad kan als het maar zacht is. Klei is niet bepaald zacht, toen heb ik gebeld met de zorgcentrale die zeiden dat het geen kwaad kon omdat de eerste 3 maanden de darmpjes nog niet "rijp" zijn. Mocht het aanhouden kon ik weer bellen, heb net gebeld maar er is niemand die er advies over kan geven dus na het weekend wordt ik terug gebeld.
Ik gebruik friso comfort voor spugen en krampjes, dus je zou denken dat het wel zou helpen. En dat deed het ook wel een beetje tot Koen met zijn ontlasting problemen kreeg.

Iedere keer na de voeding begint het gebrul en houdt soms wel eens ruim een uur tot anderhalf uur aan. Je hobbelt wat aan, legt hem op zijn buikje, laat hem nog eens boeren. Geeft maar weer druppeltjes....
Je merkt gewoon dat het "dwars" zit zeg maar, en ik vind het ook echt sneu omdat je er zo weinig wat aan kan doen.
Het enige voordeel wat hier dan weer aanzit is dat meneer zo moe is dat hij de nachten doorslaapt (gelukkig maar)

Aangezien ik maandag weer kan bellen/terug gebeld kan worden en dus nog even 2 dagen door moet komen vraag ik aan jullie of jullie nog tips hebben voor het arme manneke
pi_60656307
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:56 schreef Lionheaad het volgende:
Caitlin en mama Lionheaad mogen nog niet naar huis. Bili is inmiddels wel onder kritieke niveau , maar was 5 puntjes gestegen tov gisteravond
Gelukkig ligt Caitlin nu wel bij mama op de kamer. Morgen moet mama naar huis en hopelijk Caitlin ook...

Ik mis ze gewoon vreselijk. Ook als ik s midaags thuis ben, zoals nu. Dan is het namelijk rusttijd in het ziekenhui en mogen de papa's er ook niet zijn
Wat een ontzettend klote nieuws lionhead Hopelijk mag Caitlin morgen ook naar huis, zo niet, zal het wel ff stil zijn in huis maar wees blij dat ze haar niet zomaar laten gaan. Het is natuurlijk de bedoeling dat Caitlin naar huis gaat en niet meer terug hoeft. (zo ervaarde ik het de 2 dagen dat ik thuis was en Koen nog in het ziekenhuis lag)
Probeer het een beetje positief te bekijken, het is moeilijk, maar ik bedoel het goed.
pi_60656360
Heb je al geprobeerd te fietsen met z'n beentjes en het buikje te masseren? Dat hielp bij Anna wel. Verder lag ze bijna de hele dag aan de borst, dan was ze rustiger. Misschien kun je hem dragen in een doek?
*OUD heilige*
pi_60656516
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:13 schreef YPPY het volgende:
Heb je al geprobeerd te fietsen met z'n beentjes en het buikje te masseren? Dat hielp bij Anna wel. Verder lag ze bijna de hele dag aan de borst, dan was ze rustiger. Misschien kun je hem dragen in een doek?
Waar haal ik zo snel even een doek vandaan?
Ik ben daar ook niet zo handig mee, is compleet nieuw voor me.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2008 15:18:35 ]
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:26:48 #252
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_60656898
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met de Babycook..
Het ding heeft een prijs ontvangen volgens mij, maar ik hoor of zie er nauwelijks iets over. Al lijkt het me wel ideaal.
Vanaf volgende week mag mijn baby officieel ook aan de bijvoeding
pi_60657013
Lionheaad, balen dat Caitlin nog niet mee mag naar huis! Ik hoop voor jullie dat je ze morgen samen mee naar huis mag nemen..

Lovelylady, wat naar dat koen van die krampjes heeft. Als hij zijn flessen heel goed drinkt, zou je iets meer water in de fles kunnen doen (10cc). Dat kan helpen om de ontlasting wat soepeler te maken.

En een voor een wandelende Liande..
pi_60657084
Ik wilde al zeggen: kom maar halen, maar je woont wel erg ver weg.

Op zich is het iets dat je heel snel leert, je kunt ze ook huren om te oefenen, kom anders even langs in het draagdoekentopic. Dan kun je het proberen, zodat je weet of het voor jullie werkt. Ik heb er veel aan gehad, maar elk kind en elke moeder zijn anders natuurlijk.
*OUD heilige*
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 17:27:28 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60661591
LL, wat naar van die krampjes!

Heb je al geprobeerd buikje warm te houden, kruik of badje en daarna masseren?
Lijkt me erg naar om zo het weekend in te gaan.

(Misschien zit er wel iets anders dwars, spanningen elders in het lichaam, wardoor hij krampjes krijgt. is de osteopaat dan mss een idee? ben er zelf nooit geweest, maar hier is er niets dan lovend over, dus baadt het niet, schaadt het niet, denk ik inmiddels.)
pi_60662367
LL wat onzettend vervelend die krampjes!
Ik zou ook een warm badje proberen en daarna Koen lekker masseren en een warme doek over zijn buikje leggen.

Wat ook goed helpt trouwens is om de baby op je arm te leggen op zn buikje zeg maar, Dana word daar altijd rustig van als niks anders meer helpt.

Lionhead ik kan me voorstellen dat je ze mist, echt niet leuk zo...jullie zouden samen thuis van elkaar en de kleine moeten genieten nu en niet op deze manier
pi_60663010
Nieuwe baby's welkom! (en hun papa en mama's natuurlijk!)

Vervelend van die krampjes LovelyLady! Ik zou het ook niet echt weten verder..

Llewella, Lotte zit ook elke keer helemaal onder die bultjes en plekken. De warmte lijkt ze inderdaad te veroorzaken, nu heeft ze nergens last van. Volgens de CB arts is het baby acne, nog door de hormonen van moeders
pi_60665081
LL, wat vervelend die krampjes. Ik heb geen andere tips dan de dames hier boven eigenlijk. Rot dat je zo het weekend in moet... Hopelijk vind je iets wat werkt!

Ben Mirte even gaan wegen, 8,2 kilo vandaag. Lijntje boog iets naar boven nu, ze eet dan ook als een bootwerker... Maar volgens de CB dame hoefde ik er niks aan te veranderen...
pi_60668090
Even een musthave spammen voor alle babietjes:
de kraak en rammel olifant van PlayGro

Hier op eBay beter te zien. Er zijn verschillende beesten van; Thomas heeft de olifant. We kregen er 1 cadeau en het is een regelrechte hit vanaf dag 1. In de oren zit kraakpapier. Er zitten rammelringetjes aan het 'waslijndraad', wat heerlijk is om op te bijten (voor de leuk, maar ook bij doorkomende tandjes) en als je er heel hard mee schudt piept -ie een beetje. Topding! Voor jezelf of om weg te geven aan iemand met een babietje.
Hardloper.
IG @webkim
pi_60669793
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:29 schreef Webkim het volgende:
Even een musthave spammen voor alle babietjes:
de kraak en rammel olifant van PlayGro
[ afbeelding ]

Hier op eBay beter te zien. Er zijn verschillende beesten van; Thomas heeft de olifant. We kregen er 1 cadeau en het is een regelrechte hit vanaf dag 1. In de oren zit kraakpapier. Er zitten rammelringetjes aan het 'waslijndraad', wat heerlijk is om op te bijten (voor de leuk, maar ook bij doorkomende tandjes) en als je er heel hard mee schudt piept -ie een beetje. Topding! Voor jezelf of om weg te geven aan iemand met een babietje.
Heb je 'm weer gevonden???
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:38:01 #261
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_60681058
Ze zijn thuis
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:46:26 #262
54772 Silmarwen
pi_60681231
Caitlin, wat een mooie naam.

We zijn dus 8 dagen in Frankrijk geweest en dat ging helemaal geweldig. Yade was een ware engel, ze sliep goed door, drinkt nu ineens wel haar flesjes leeg, kan goed boeren en lacht naar alles en iedereen de hele dag door.

Kamperen met een kleine baby is dus best wel te doen! Afhankelijk van de baby dat wel he

LL, wat naar hey die krampjes. Hopelijk is het snel weer over.

Verder ga ik vanmiddag eens rustig bijlezen.
pi_60683333
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:38 schreef Lionheaad het volgende:
Ze zijn thuis
Jeeej, en nou lekker genieten met die meiden

Bedankt voor de lieve tips allemaal. Koen had tot nu toe alleen vanochtend even een uurtje last van zijn buikkie en na een poepbroek vol, gaat het eigenlijk best wel goed... hopelijk blijft dit zo. (je zal zien als hij weer zo'n 2 dagen niet gepoept heb ik weer hetzelfde verhaal kan doen)
We zullen zien
pi_60683950
Lionheaad dat is goed nieuws!! Geniet maar lekker van je dames
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 15:10:37 #265
14746 k_i_m
pi_60684288
Ik heb een vraagje. Als de flesjes niet meer zo hard naar binnen gaan, is het dan weer tijd om van speen te wisselen? En is er een speen deel 3 eigenlijk??
In my life
Why do I smile
pi_60687994
kim welke fles heb je?

geniet van je dames lionheaad
mama van 3 kids!
pi_60688143
Hoihoi,

Tijd niet geweest hier! Hoest hier?
Met mij en onze dochter gaat alles super! Wat een heerlijk makkelijk kind hebben wij toch. Maar wel veel minder tijd voor mijn gevoel...dus niet meer vaak op Fok!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:10:48 #268
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_60689555
Zo, even bijkomen van een drukke dag....
Je komt rare dingen tegen op zón eerste dag. Caitlin lag in haar nieuwe bedje en ging na een half uurtje een beetje huilen. Ze had het koud. Dus dat wordt een kruik....Hoe vul je die???
Even opzoeken, vullen dat ding....5 minuten later, stil.
Kraamhulp....8 dagen ziekenhuis....1 dagje over dus. Kraamhulp komt en we mogen haar al gelijk niet! Gelukkig maar 1 dag....na 4 uurtjes het huis uitgewerkt.
Verder gaat alles toppie! Lekker genieten
pi_60689987
Hallo flower.. Die tijd verdwijnt he.. Maar wel voor een heerlijk kleintje

He kim, je zou een grotere speen kunnen gebruiken. Het is altijd even proberen. Wij gebruiken nog wel steeds de nr2 speen voor sap & melk. voor de pap een 3 standenspeen. Ik heb zelfs wel eens een nr4 speen gezien (dacht van avent). Daar zitten dan gewoon 4 gaatjes in (en werkt dus niet bij dikkere mengels)

lionheaad, wennen he, zo'n eerste dag. En jammer dat de kraam dan ook niet meewerkt. Maar die komt dus al niet meer terug. Hebben jullie nog wel wat hulp? Of heeft paps nog een tijdje vrij?
Geniet maar lekker!!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:18:40 #270
14746 k_i_m
pi_60691061
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 18:56 schreef Popples het volgende:
kim welke fles heb je?

geniet van je dames lionheaad
Avent.
In my life
Why do I smile
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:44:17 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_60691648
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 15:10 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb een vraagje. Als de flesjes niet meer zo hard naar binnen gaan, is het dan weer tijd om van speen te wisselen? En is er een speen deel 3 eigenlijk??
Ja er is een 3 speen en zelfs een 4 speen (maar die is voor na 6 maanden)

Ik had overigens 4 Aventflessen met breuken, dus ik heb contact opgenomen met Avent
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:33:53 #272
14746 k_i_m
pi_60692800
Ruzie gehad? .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 23:24:26 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60694104
Ik had er eentje waar de bedrukking (dus de maatverdeling) van verdween, kreeg keurig een nieuwe fles.

Sasha zit al een tijdje op de 3-speen en lijkt daar wel tevreden mee.
Was trouwens een van de meiden van onze pufclub die probeerde de rijstebloem door een normale 3 speen te krijgen, ze vond het zulk rotspul. Arm kind! De 1-2-3 speen die we haar aanraadden was een ware openbaring.
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:10:02 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60695186
Lionhead, wat fijn dat iedereen thuis is! Geniet ervan!
K_I_M, je kan idd een grotere speen gebruiken.
LL, heb je een idee welke van de tips heeft geholpen? Dan kan je de volgende keer Koen gerichter helpen

Chris al 1 jaar! Een heel fijne verjaardag gewenst voor jou en je papa en je mama!

Tot over twee weekjes

Eli heeft zijn eerste echte wondje opgelopen Vinger in de vaatwasser. Schuld van mijn zus
Het bloedde als een rund, alles onder het bloed. dus eerst verbinden, daarna bedenken dat jodium geen kwad kan, jodium lekt door de pleister heen dus kleding met bloed + jodium. nu maar hopen dat het schoon wordt...

Na 10 minuutjes was het weer dicht en hij bewoog zijn vinger gewoon, dus verder niets aan de hand, gelukkig.
pi_60699432
Vandaag 1 jaar geleden werd ons leven verrijkt met een klein hummeltje.. om 12.29 werd Christiaan John geboren. 3970 gram en 54 cm. Een flink jochie! Na een hobbelige start zijn we een jaar verder. De “grote” baby heeft plaats gemaakt voor een kleine dreumes, met een eigen wil, een eigen ik, en die geniet van rondkruipen, dingen smijten en langzaam de 1e stapjes zetten. Hij eet goed, drinkt goed, ontwikkelt goed, is weinig ziek, vaak vrolijk, en lekker humeurig op zijn tijd. Een fantastisch jaar..

We gaan alle kleine baby’s in dit topic gedag zwaaien. Sommige volgen al snel, anderen moeten nog bijna een jaar wachten. Mama's en papa's geniet maar lekker van het 1e jaar. Dat vliegt namelijk om!

We hebben zonet al een liedje voor Chris gezongen, en verwachten rond 11 uur het bezoek. Dus nu nog snel even samen genieten, en het huis verder aan kant maken
  zondag 10 augustus 2008 @ 08:20:30 #276
35189 Troel
scherp en bot
pi_60699483
Gefeliciteerd Chris en Deepfreeze!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 10 augustus 2008 @ 08:40:05 #277
54772 Silmarwen
pi_60699580
Chris gefeliciteerd! Een jaar alweer!
pi_60699614
Chris en Deepfreeze van harte en tot over 2 maandjes
pi_60699768
chris en deepfreeze gefeliciteerd. geniet van jullie speciale dagje.

troel ze mag best de nummer 3 gebruiken ik gebruik die al 3 maanden ivm de nutriton.
kim van avent is er een nummer 3 die kun je gewoon gebruiken.
de 123 speen gaat hier nog veel en veel te snel en de nummer 2 krijgt ze de nutriton erniet door heen.
mama van 3 kids!
  zondag 10 augustus 2008 @ 09:22:40 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_60699798
Dat vind ik inderdaad van die rare dingen. Ik dacht dat de gaatjes van de 1, 2, 3 en 4 speen even groot waren en dat het om het aantal gaatjes ging
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60700042
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:10 schreef DaviniaHR het volgende:
LL, heb je een idee welke van de tips heeft geholpen? Dan kan je de volgende keer Koen gerichter helpen
Het feit dat ik lief en leed hier gepost heb
Het gaat vandaag ook al aardig goed, geen idee wat ik gedaan heb, misschien doet hij het zelf wel
pi_60700263
van:

Naar:

zondag 10 augustus 2008 @ 10:40:34 #283
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_60700384
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:30 schreef Deepfreeze het volgende:

...

lionheaad, wennen he, zo'n eerste dag. En jammer dat de kraam dan ook niet meewerkt. Maar die komt dus al niet meer terug. Hebben jullie nog wel wat hulp? Of heeft paps nog een tijdje vrij?
Geniet maar lekker!!
Papa Lionheaad is nog 2,5 weken vrij
We hebben verder niet veel hulp nodig. Het is even wennen en opstarten, daarna komt het wel goed.
pi_60702808
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 09:22 schreef Troel het volgende:
Dat vind ik inderdaad van die rare dingen. Ik dacht dat de gaatjes van de 1, 2, 3 en 4 speen even groot waren en dat het om het aantal gaatjes ging
Zulke dingen heb ik echt geen benul van...
Ik heb gewoon volautomatische 1-2-3 tepels.

Chris! Je bent geen groot klein babietje meer!
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 10 augustus 2008 @ 13:27:02 #285
14746 k_i_m
pi_60703454
Gefeliciteerd Deepfreeze! .
In my life
Why do I smile
pi_60704066
DF gefeliciteerd!
Saartje
pi_60704940
Gefeliciteerd Deepfreeze!
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:05:41 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_60708180
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:53 schreef Webkim het volgende:

[..]

Zulke dingen heb ik echt geen benul van...
Ik heb gewoon volautomatische 1-2-3 tepels.

Koester ze
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60709771
Hoi allemaal,

hier weer terug van weggeweest.

Jen heeft het heerlijk gehad op vakantie. Lekker elke dag zwemmen.
Ze is helaas ook ziek geweest, we zijn naar het ziekenhuis geweest, ze had hoge koorts en wilde niet meer drinken. Erg eng bij hoge temperaturen. Ze had een virale infectie en na 4 dagen koorts was het weg. Koorts hebben we onder controle gehouden met paracetamol en ibuprofen.

Verder geniet Jen heerlijk van appel, peer en banaan (in de vorm van banaan met appel, alleen banaan vindt ze vies.) Na 2 dagen reizen en weinig bewegen en de overgang warm frankrijk en koud nederland heeft ze nu wel wat last van harde poep. Dus vandaag even geen fruit tot ze een goede poepbroek heeft. (Dus morgen waarschijnlijk ook niet.)

De eerste week was het echt tobben met voeding voor Jen, de eerste week van de vakantie heb ik al bijvoeding gegeven in de vorm van extra kolven en de fles in de koelkast en lekker koude melk. Dat ging er goed in. Maar ze had echt steeds maar honger.. Dus uiteindelijk ben ik gestart met fruit op 5 maanden en 2 weken. Stukjes vindt ze niets, nat en glibberig. Ze wil het niet vasthouden. Een fruithap valt ze echt aan.

Verder heb ik rompers uit frankrijk meegenomen, ze zit alweer in (franse) maat 74. Ze is nu 68cm lang en 7,3 kilo.

Ik heb nog niets verder gelezen, dat ga ik morgen doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_60710039
Gefeliciteerd Deepfreeze!
Welkom terug Ticootje! Leuk om te lezen hoe het met de datumtweeling gaat

Ik heb gisteren officieel het eerste fruithapje gegeven aan Baby precies een half jaar.. *zucht*
Gisteren trok hij nog een vies gezichtje en snapte echt niet wat hij ermee aan moest, maar vandaag genoot hij er echt van. Anders had ik gewoon nog een paar weken gewacht want ik had gisteren niet echt het idee dat hij eraan toe was. Bij Oudste ging dat wel anders, die begreep meteen dat hij zijn mondje open moest doen
Oh en ik gaf gisteren ook precies een half jaar borstvoeding, jahoo!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_60710385
Jen wist heeeel goed hoe ze moest happen. Ik heb er ook een filmpje van. Het eerste hapje ging ook als een sneltreinvaart erin. Als ik maar even stopte was het gillen.

Ik las ook nog watterug van schema's:
7.00 borst
10.00 papfles (sinds 3 dagen)
13.00 borst en fruit
16.00 borst en fruit
en dan nog een aantal keer borst. Rond half 8, half 10 en middernacht. Rond een uur of 3 wil ze vaak ook nog een slok.

Verder ben ik dus nog een beetje aan het puzzelen. Groente moet ik nog mee beginnen, dus dan heb ik een aardig schema.

Wat ik dus nog afvroeg, is een fruithap een vervanging voor borstvoeding, of is het extra? Ik heb nu zoiets van eerst even bij mama eten, en dan lekker fruit. Dan eet ze een half potje en de volgende voeding de rest. Of moet ik dus minder borstvoeding geven en 1 fruithap in 1x?
pi_60710485
ticootje dat hangt ervanaf wat je wilt...
wil je redelijk snel je borstvoeding afbouwen naar minder voedingen, dan fruit ipv bv geven.
Wil je zo lang mogelijk zo veel mogelijk borstvoeding geven dan geef je fruit na een bv.
kan in principe beide, bij flesvoeding wil je vrij snel naar minder voedingen, bij borstvoeding maakt het niet, het is maar net wat je zelf wil.
pi_60710613
Dan is het prima zo! Ik wil juist lekker lang borstvoeding geven. Dus eerst mama, dan fruit. Dan maar fruit in 2x.

Er komt dan nog groente bij in de avond... Dat gaat ook weer langzaam opgebouwd worden... Dan is het volgens mij goed zo. Vandaag heeft ze geen fruit gehad en ik krijg geen gemopper dat ze echt honger heeft, dus voorlopig vind ik het meer extra dan dat ze het echt nodig heeft. In Frankrijk had ze echt honger en wilde ze maar al te graag die lekker koude fruithap. Nu terug in nederland... vind ze het maar zozo...
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:53:30 #294
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_60710669
Hallo allemaal

Wat gaat het toch goed met mijn kleine meid, ze drinkt stevig door en dat is ook aan het statiek te zien.

Zoals we zien een flink oplopende ml's
Bij 15de was een extra omdat ze toch weer honger had, de piek op 23 bleek net wat te veel te zijn, nu vandaag een oplopende ml's echter was 90ml wat te veel 80ml dronk ze mooi op

Voor de rest weinig bijzonderheden, temperatuur is goed en ze slaapt heerlijk door
  zondag 10 augustus 2008 @ 19:58:38 #295
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60713440
Fijn Speedy!

Ticoo, welkom terug!

Weet iemand hier hoe het met Soepstengel en Yana is? Of lees ik eroverheen?
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:11:47 #296
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_60713812
Zekers! Zonet heeft ze weel 90ml op! En dat hield ze heel mooi binnen

In bad!

Smileeeeeee
pi_60717734
Mag ik meedoen in dit babytopic?? .

Ik heb zelf ook een grote kleine baby . Ze heet Selina en is bijna 4 maanden oud:) Geboren op 15 april 2008.

Mirjam
pi_60724325
Leuk dat totaal verschillende koppie op die twee foto's Speedy.

Welkom Incognita. Heb je ook een foto?

Lishe, tijdje terug heb ik in een moederstopic ook soepstengel 'gezocht', maar daar kwam geen reactie op. Geen idee waar ze zijn, helaas, was wel benieuwd.
*OUD heilige*
  maandag 11 augustus 2008 @ 07:36:56 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_60724525
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:09 schreef Ticootje het volgende:
Na 2 dagen reizen en weinig bewegen en de overgang warm frankrijk en koud nederland heeft ze nu wel wat last van harde poep.
Vergeet ook niet dat banaan stoppend werkt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 11 augustus 2008 @ 08:13:41 #300
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60724760
Lionhead, fijn dat je je meiden weer thuis hebt!! en jammer dat het niet goed ging met de kraam.

Chris alweer 1 jaar!! Alsnog gefeliciteerd

en arme Eli, vinger en vaatwassers gaan niet goed samen!! (als je geen troep met jodium wil, jodium eerst op steriel gaasje doen en daarna op de wond, geeft veel minder rotzooi)

Ticootje, fijn dat de vakantioe lekker ging, alleen jammer dat Jen zo ziek ik geweest.

Weet niet of ik het al gemeld had maar dennis heeft zijn 5de tand, kruipt nog steeds niet, maar tijgert en draait wel in de ronte. Potjes hoeft ie niet, maar vers gaat er in rap tempo in. Fruit vind ie ook maar niks, maar goed, kind eet als warme maaltijd ruim 8 eetlepels groente, dus vitamine zal ie niet te kort komen.
Hij hoeft ook niet meer fysio, moet hem nog wel stimuleren om links te gebruiken, dat kan ie wel, alleen rechts gaat makeklijker dus waarom zou je dan links gebruiken?
Verder is hij de laatste 2 avonden flink aan het spoken, wil niet slapen, wil niet zitten, etc, wil niks alleen maar huilen, erg vermoeiend, maar goed gaat van eigens over.
  maandag 11 augustus 2008 @ 08:33:49 #301
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_60724894
Hallo allemaal ,

sinds kort ben ik ook, hoe zeg je dat, lid van dit forum . Ik heb al zo nu en dan wat geschreven in het draagdoekentopic. Graag zou ik ook hier meeschrijven.

Ben sinds 6 april de gelukkige moeder van dit heerlijke kleine Stella-dotje:

En ik zou het denk ik leuk en fijn vinden mijn vragen of belevenissen hier te kunnen posten .

Veel groetjes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')