abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60462856
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:23 schreef DaviniaHR het volgende:
Mrien, fijn dat het beter gaat met Lotte. moet je nog terugkomen of was 1x genoeg?
A.s woensdag moeten we nog weer terugkomen. Wat ik begreep is dat meestal meerdere behandelingen nodig zijn.

Ze heeft in ieder geval gistermiddag heel veel geslapen, wilde gisteravond niets (alleen heel veel poepen) maar niet slapen en heeft vannacht heel goed geslapen! 11 uur laatste voeding, toen naar bed, om 1 uur even wakker maar heel snel gaan slapen en toen pas weer om 5 uur

Wow, Koen is ook al mooi op gewicht zeg!
Wij mogen morgen naar het CB, ben benieuwd hoe zwaar Lotte is!

Ik hoop dat Ruben niet veel last van de krentenbaard heeft!
pi_60462877
Ik zat vandaag samen met Linde in het ziekenhuis met een puffende mama-in-spe in de lift. Hetzelfde ziekenhuis als waar mijn meisje geboren is Werd er helemaal van
pi_60464307
Hoe lang is koen LL? mooi gewicht al hoor

We zijn trouwens vanaf vandaag overgestapt op frisio, naar mijn idee niet nodig, maar mijn vriend wou t graag proberen om te kijken of ze dan niet meer zo'n borrelend buikje heeft s'avonds.
ook krijgt ze vanaf vandaag 120 ipv 100 cc...maar wel nog steeds 7 flessen. Mocht van t CB afbouwen naar 6 flessen, maar ik denk dat mijn hongerlijdstertje dat niet zo ziet zitten

straks naar de markt hier in de stad in de draagdoek, ben benieuwd of ze t trekt met dit weer
pi_60465101
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 12:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoe lang is koen LL? mooi gewicht al hoor

We zijn trouwens vanaf vandaag overgestapt op frisio, naar mijn idee niet nodig, maar mijn vriend wou t graag proberen om te kijken of ze dan niet meer zo'n borrelend buikje heeft s'avonds.
ook krijgt ze vanaf vandaag 120 ipv 100 cc...maar wel nog steeds 7 flessen. Mocht van t CB afbouwen naar 6 flessen, maar ik denk dat mijn hongerlijdstertje dat niet zo ziet zitten
Uhm de 1e keer worden ze nog niet gemeten maar we hadden zelf een meetlintje naast hem gelegd toen ie zijn beentjes gestrekt hield en toen kwam hij toch al op zo'n 57/58 cm.
Wij gebruiken trouwens ook friso
En koen zit zelf ook nog op zo'n 7 flessen a 120 cc en tussendoor ook beetjes water want het is gewoon een dorstig kind
Heb de arts niet over die voeding gehoord, wel gevraagd maar afbouwen was nog niet nodig.
En met die poepluiers ook. Zolang het zachte ontlasting is maakt het niet zoveel uit of het 1 of 2 dagen duurt voor er weer wat komt.
  donderdag 31 juli 2008 @ 13:25:15 #95
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60465603
Zo LovelyLady, dan is Koen best een stevig ventje, zeker?
Marlien was gisteren ook naar het cb geweest, zij weegt nu 5190 gram en is 59 cm. lang. De wijkverpleegkundige was er verbaasd over, dat Marlien haar hoofd al zover opricht (zelfs met schouders van de mat). Dat doet ze al een paar weken, dus daar verbaasden wij ons niet meer zo over . 't Is een sterke meid .
Ze heeft haar eerste prikjes gehad en heeft gisteren dus heel veel geslapen. Helaas was het 's nachts weer uitgewerkt .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 31 juli 2008 @ 19:19:17 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60472485
Ik dacht net 'wat ruik ik toch voor nare lucht'. Kijk ik nog eens goed, zie ik een enorme bruine vlek aan de zijkant van Sasha's rompertje ontstaan.
En ik had hem daarvoor nog wel uit de kinderstoel in de wipper gezet om het wat makkelijker te maken voor hem.
Brrrr, echt goor! Maar volgens mij op zich best 'netjes' dat de eerste spuitluier pas op op je 7-maandsverjaardag komt.
  donderdag 31 juli 2008 @ 20:04:17 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60473422
Oh, en ik vergeet nog helemaal te vertellen dat hij gisteren (en vandaag ook) op me af kwam getijgerd toen hij me in de gaten kreeg bij het kdv. Wat is dat een lief gezicht zeg. Echt helemaal blij me weer te zien.
pi_60474356
Sil; en er is altijd baas boven baas
Hier 1.85 m. (En vriendlief 1.94 m.)

Amber is vandaag voor het eerst alleen bij opa en oma geweest.
Ik moest naar de fysio dus had Amber bij m'n ouders gebracht die toch praktisch op de hoek van de fysio wonen.
M'n vader was speciaal eerder naar huis gegaan, die hoopte al dat ze de hele avond zou blijven.
M'n ouders zijn toen met hun eigen supersonische roze kinderwagen weer naar ons huis gaan lopen.
En zo is Amber een uurtje bij opa en oma geweest.

Was trouwens nog een hele onderneming om op pad te gaan, ging eerst langs een vriendin die jarig was geweest; had net de auto ingeladen; pak Amber op; en jahoor, poep zat langs d'r beentje. Gelukkig had ik een doek in het wippertje liggen, want die zat ook onder, en haar mooie romperjurkje die ze net schoon aan had ook helemaal vies.

Overigens is Amber ook vlot met dingetjes, vanaf week 1 dat ze d'r hoofdje al kon optillen, maar sinds een paar dagen kan ze ook een beetje opgedrukt blijven liggen als ik d'r op d'r buik leg met afdrogen. Gisteravond drukte ze zichzelf zelfs op met koppie de lucht in en schouders van het verschoningskussen af. M'n stiefmoeder zei vanmiddag ook al dat ze zo snel is met lachen. Maar volgens mij kan dat wel al? (glimlachjes afentoe en een enkele keer een overtuigender lachje).

Voor de mensen die niet meelezen in het bv topic; Amber is gisteren gewogen/gemeten op het cb en is nu 5130 gram en 57 cm, daar is dus aardig wat bijgekomen in 3 weekjes tijd! Ik kan haar echt niet zien als een klein breekbaar babietje, ze begint zelfs al zwaar te worden met tillen voor zo'n jong babietje
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60478291
zo! Amber is dus ook al een flinke meid

Hier ook geregeld een glimlach van oor tot oor, dus het kan idd wel

Volgens mij is ze tevreden met dr extra voeding, ze slaapt weer goed tussendoor en lijkt tevreden
ben benieuwd of dat toeval is of dat het morgen hetzelfde gaat, hoop het

Vanmiddag is ze meegeweest naar de markt en ze heeft echt heerlijk liggen slapen in de doek.alleen op t einde werd ze een beetje huilerig, maar dat is ook niet gek, t was warm en plakkerig!
pi_60478992
het kan wel, maar het is inderdaad best vroeg! volgens mij laat zo'n eerste echte (sociale) lach zich gemiddeld ongeveer rond 6 weken zien. er wordt ook wel gezegd dat het meestal ongeveer 46 weken na de conceptie is, dat de baby z'n eerste echte sociale lach vertoont. zelfs blinde babies schijnen rond die tijd te gaan lachen!
pi_60482929
Wat een maf kind heb ik ook! Met 15 weken rolde ze zich op, deed het daarna weken amper tot niet. Alleen als ze haar voeten tegen de spijlen van de box af kon zetten en sinds afgelopen maandag heeft ze de smaak echt goed te pakken, ze draait zich steeds op haar buik en vanmorgen draaide ze zich ook zelf weer terug
Straks naar de prenatal om een stoel voor haar te halen zodat ze over een tijdje mee aan tafel kan zitten
Kleine meisjes worden groot
Saartje
pi_60483847
Saar, goed zeg! heen en terug draaien!!
Bla, hopelijk gaat het vandaag ook goed met de voeding. Altijd fijn als je kleintje tevreden is!

Chris is nu een buikslapertje geworden De laatste paar dagen vinden we hem steeds vaker op zijn buik terug. Eens kijken of dat aanhoud als het weer wat koeler wordt. We staan in ieder geval steeds vol verbazing te kijken naar de bijzondere houdingen zo zonder slaapzak (op zijn buik of zij of rug, armen/benen buitenboord, tegen de spijlen/hoofdbord/voetenbord, op/onder/naast knuffel etc )
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:26:56 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60483926
Ik stond vanmorgen ook even te kijken. Idd op zijn buik en hoofd bij het voeteneinde. Je kan het maar druk hebben in je bedje.

Saartje!
pi_60484181
Dana lag vanmorgen ook omgedraaid in bed, met dr hoofdje naar t voeteneinde
vraag me echt af hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen

en nu ligt ze heerlijk in de box lieve geluidjes te maken tegen de knuffel eend
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:59:19 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60484541
Da's wel vlot voor zo'n kleine dame Bla!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:58:41 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60490008
Ehm, zijn er hier mensen met een Oei ik groei die voor mij even kunnen checken wat er bij jullie voor dingen bij de 26 weken/6 maanden staan?
Daar waar ik overal hoor dat Sasha zo snel is met zijn schuiven/tijgeren lees ik dat hij nu (met 7 maanden) toch wel op z'n minst moet kunnen zwaaien, zelf gaan zitten, zelf gaan staan, optrekken, weer gaan zitten, los staan, met steun lopen en... van de tafel naar de stoel oversteken zonder hulp, doet een stap.

Volgens mij klopt daar geen moer van toch???

Oh, en als iemand niest dan kan hij al 'hatsjie' zeggen, lees ik net. En 'boe' voor vallen (boem) en 'aai' horen er ook al bij.
Mijn kleine einstein komt niet verder dan babablablablehbabababa.

Als je die kleine 'anekdotes' leest krijg je spontaan faalangst zeg!
Ik leg het maar gauw weer weg. Vond het de eerste maanden heel interessant, maar nu loopt het niet meer gelijk, kan ik me er maar beter ook niet druk mee/over maken dan.

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 01-08-2008 15:04:14 ]
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:01:44 #107
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60490066
BE het Oei ik groei boek gaat uit van het vroegst mogelijke moment dat een kindje iets kan. Ze sommen een heleboel dingen op en de meeste activiteiten kunnen ze pas veel later. Ik heb me ook wel eens verbaasd over de dingen in dat boek die Milo al zou moeten hebben gekund. Hij is nu anderhalf jaar en zegt nog steeds geen hatsjie
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:05:58 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60490143
Hoe verder ik nu lees hoe meer het vooral Jetteke is die echt zo heel knap en snel en goed was in alles.
pi_60490282
Joh volgens Oei ik groei zou Linde nu op zijn minst haar eigen kamertje moeten kunnen behangen
pi_60490352
Morris zegt nog steeds geen 'hatsjie', wel 'gezondheid'
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_60491416
mijn 7-jarige zegt nog steeds 'hondkwijt'
Saartje
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 16:16:25 #112
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60491770
Hondkwijt is wel erg schattig
Tjonge dat die van jullie dat allemaal nog niet kunnen zeg Daarom geen Oei ik Groei hier, ik zou er alleen maar onzeker van worden.

Heb ik al gezegd dat Stijn zo'n poppie is.Maar dan wel een poppie van 7kg en 67cm. Gisteren is hij goedgekeurd en afgemeld door de kinderarts, we hoeven niet meer langs te komen
Nu ligt hij heerlijk op zijn speelkleed te liggen en heeft zichzelf ontdekt in de spiegel. Blijkbaar bevalt het beeld hem wel want hij moet er hardop van lachen
Lekker douchen!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:23:11 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60494166
Fijn dat hij goedgekeurd is Sjak!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:33:46 #114
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60494357
Sjak, fijn dat je niet meer naar de KA hoeft!

Rollende Saar, helemaal goed.

BE, zeg Sasha nou nog STEEDS geen hatsjie?
Dan toch minstens wel "gezondheid lieve mama, zal ik een zadoekje voor je halen?"
Er is wel een 26-weken sprong. Geloof ik.
Ik vind het wel knap dat hij met 7 mnd al echt vooruit komt!

DF, ja, idd, ik tel wel af. Jij bent hier nog maar 10 dagen of zo, toch? Aargh! Niet normaal! Veel te snel!
Chris en Eli gan zo leuk gelijk op. Vind ik erg "gezellig".
Eli ligt nu ook regelmatig op zijn buik. op knuffel, naast knuffel, met zijn kop tegen de spijlen, met zijn kop tegen de onderkant van het bed, met zn kop tegen de bovenkant van het bed. kiest u maar, we hebben alle opties gehad.
Zelf op zn knietjes

[ Bericht 9% gewijzigd door DaviniaHR op 02-08-2008 13:13:15 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60495862
Fijn sjak!

Saartje, goed hoor!!

Sasha is ook mooi actief 's nachts! Tja, je moet toch wat doen in je slaap of als je net wakker bent

Bla, Lotte is ook al zo beweeglijk, gelukkig nog niet met omdraaien! Dat lijkt me nog wel eng i.v.m de deken enzo

Wij zijn vandaag naar het CB geweest. Lotte weegt nu 4850 gram (met geboorte 4120 gram) en is 57 cm (dag na geboorte gemeten en toen was ze 53cm). Hardstikke netjes dus
Verder was alles ook goed, we krijgen als ze 3 maanden is nog een echo voor haar heupjes omdat ze toch ook een hele tijd in stuit gelegen heeft (tot 36 weken). De arts vond het dan zeker goed om even na te laten kijken, vind ik zelf ook wel heel fijn!

Sinds we bij de chiropractor geweest zijn merken we al zoveel verschil bij Lotte!
De afgelopen tijd sliep ze 's nachts hooguit 4 uur achter elkaar. Nu al 2 nachten 6 uur en 5,5 uur. Vanmorgen moest ik haar zelfs wakker maken (omdat we naar het CB moesten), toen had ze na de nachtvoeding van half 5 ook alweer ruim 4 uur geslapen (was normaal ook korter).
Ze slaapt overdag ook een stuk beter, is een stuk rustiger en ook makkelijker in slaap te brengen.
Als ze nu even wakker is pak je d'r op, even knuffelen of bij ons zitten en ze slaapt weer (oke, niet altijd natuurlijk, maar wel regelmatig).
Ook ligt ze een stuk rustiger op haar rug, kan nu gerust op haar rug een hele tijd in de kinderwagen wakker om zich heen liggen kijken, eerst moesten we dat niet proberen, was geen succes
Blij dat ik gegaan ben dus, hopelijk zet dit zich ook door!
pi_60496577
Ik ga even trots mijn dochter laten zien hier hoor. Ze is nu een week oud en ze maakt het prima
Hier is Joyce Lynn!

pi_60496650
Hier ook "oei-ik-groei" kind.. Hij zegt geen hatsjoe, en heeft ook nog echt aanwijsbare sprongetjes.. Dus dat boek heb ik bekeken, maar netjes terug gegeven aan de bieb

Fijn dat stijn niet meer terug hoeft naar de KA. Altijd fijn als hij zo goedgekeurd is!

Mrien, wat goed dat de Lotte zoveel baat heeft bij de Chiro! Zal jullie ook wel rust geven

Davinia, nog 9 dagen Zondag een week.. Ik vind het ook leuk dat Eli zo meegaat, en ook de net-dreumusjes. Lekker vergelijken, en samen problemen oplossen
Vanmiddag is Chris voor het eerst naar het buitenland geweest even naar de mediamarkt in duitsland, prijzen vergelijken. Ik moet mijn paspoort toch vernieuwen deze maand, dus ik denk dat het slim is om Chris er ook even bijop te zetten.. Hij was nu illegaal
Chris zit nu lekker in zijn badje.. Hebben een badje bij de IKEA gehaald, en daar blijft hij goed in zitten, het badje is laag en breed, met antislipdingen op de bodem. Redelijk Chris proof. Al glijdt en glibbert hij nog wel eens onderuit.
En papa vind hem nu wel schoon genoeg.. Ga mijn mannetje eens afdrogen..
pi_60497093
Wat kijkt Joyce Lynn wijs uit haar oogjes! (of noemen jullie haar gewoon Joyce?)
Alles gaat goed met slapen/eten en luiers vullen?
pi_60497572
Het gaat helemaal prima En we noemen haar Joyce en Joyce Lynn. Gebruiken het door elkaar. (Laatste uitgesproken als Joycelynn dus )

[ Bericht 45% gewijzigd door crumpet op 01-08-2008 21:30:43 ]
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:37:37 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60499434
Wat lekker veel haar ook al!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')