abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60638762
Mirte heeft ontdekt dat ze vooruit kan buikschuiven/kruipen. Het gaat nog niet zo snel en makkelijk als ze wil, kleine driftkikker. Maar ze heeft laten zien dat ze het kan .
Ik denk dat nu ze eindelijk van die stomme verkoudheid en aanhoudend hoestje af is, ze weer energie heeft om dit soort dingen te gaan doen . Mn lieve kleine babbelkontje.
Fake it till you make it...
pi_60638899
En ik denk dat het 2e tandje op komst is, het lijkt erop dat bovenin aan de andere kant nu ook snij- of hoektand doorkomt. De 2 onder voortanden zitten al tijden erg zichtbaar te zijn maar komen maar niet tot nu toe... Zou ze straks alles ineens krijgen... of eerst nog even als klein vampiertje .
pi_60639488
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:04 schreef DeLiedje het volgende:
Amber dat pakje, hoe schattig!

Stond vandaag in de prenatal met een maatje 50 in mn hand.... hoé klein! Ik mis dat!!
haha dat had ik vandaag bij de zeeman
mama van 3 kids!
pi_60646913
Maatje 50.. dat klinkt als 364 dagen geleden

en nu snel verder schilderen, boodschappen en Chris knuffelen
pi_60648175
Floortje, stoere meid zo op de fiets!

En Amber die daar zo prins(es)heerlijk ligt!

Webkim, Thomas is toch een flinke kerel? (hij zit tenslotte ook al op de rug!) Dus als hij klemligt dan kan hij best in de zitinzet lijkt mij. Die kan je in het begin nog behoorlijk plat leggen bij de meeste modellen…

Lionheaad, hopelijk kan Caitlin snel naar huis. ’t Is maar een lichte verhoging dus misschien kan het nog sneller dan verwacht?

Mirte ook op rondreis door de kamer… wat leuk!

En arme Eli… gek dat ze op het cb zo snel na een kinderziekte al een prik zetten… lijkt me best belastend. En dan nog een tandje erbij ook.

We hopen hier ook op tandjes of iets anders wat het nachtelijke spoken kan verklaren. Ze heeft er al 8 en de volgende zouden volgens diverse bronnen de kiezen zijn (bah) maar dat zie je niet goed als je in hun mond kijkt…

Vorige week (in moeders vakantie) slaapt Liande heerlijk van 21 tot 6-7u. In moeders werkweek wil ze weer 1à2 keer drinken.
Mijn uitgeslapen gevoel is weer weg als sneeuw voor de zon.

Maar maar maar ze maakt het overdag wel helemaal goed door heel hard te oefenen met lopen! Stukjes van 1 à 3 meter! Gisteren overdag echt heel vaak volgens mijn vader en ook 's avonds heeft ze het aan mama en papa getoond.
De fokwet?
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Iksje, goed zeg, dat ze loopt.. Het blijft de wet van FOK/OUD als je zegt dat ze iets kunnen doen ze het niet meer, en andersom
Kleine gekkerd wil nog wel de “steun” van een bosje sleutels of een stuk speelgoed maar ze loopt echt los
pi_60655617
Stoer zeg Liande , goed blijven oefenen!!!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:56:15 #247
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_60655642
Caitlin en mama Lionheaad mogen nog niet naar huis. Bili is inmiddels wel onder kritieke niveau , maar was 5 puntjes gestegen tov gisteravond
Gelukkig ligt Caitlin nu wel bij mama op de kamer. Morgen moet mama naar huis en hopelijk Caitlin ook...

Ik mis ze gewoon vreselijk. Ook als ik s midaags thuis ben, zoals nu. Dan is het namelijk rusttijd in het ziekenhui en mogen de papa's er ook niet zijn
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_60656119
Ik zit met een "krampjes" probleem. En ik weet het gewoon echt ff niet meer.
Koen heeft overdag behoorlijk krampjes, fiets volgens mij de tour de france elke dag.
k heb bronwater/gekookt water voor de flesvoeding, gebruik cinababy voor de krampjes.
En ik heb kindicol voor de ontlasting, want zijn drollen zijn van klei.

De arts van het consultatiebureau zei dat ontlasting na een paar dagen geen kwaad kan als het maar zacht is. Klei is niet bepaald zacht, toen heb ik gebeld met de zorgcentrale die zeiden dat het geen kwaad kon omdat de eerste 3 maanden de darmpjes nog niet "rijp" zijn. Mocht het aanhouden kon ik weer bellen, heb net gebeld maar er is niemand die er advies over kan geven dus na het weekend wordt ik terug gebeld.
Ik gebruik friso comfort voor spugen en krampjes, dus je zou denken dat het wel zou helpen. En dat deed het ook wel een beetje tot Koen met zijn ontlasting problemen kreeg.

Iedere keer na de voeding begint het gebrul en houdt soms wel eens ruim een uur tot anderhalf uur aan. Je hobbelt wat aan, legt hem op zijn buikje, laat hem nog eens boeren. Geeft maar weer druppeltjes....
Je merkt gewoon dat het "dwars" zit zeg maar, en ik vind het ook echt sneu omdat je er zo weinig wat aan kan doen.
Het enige voordeel wat hier dan weer aanzit is dat meneer zo moe is dat hij de nachten doorslaapt (gelukkig maar)

Aangezien ik maandag weer kan bellen/terug gebeld kan worden en dus nog even 2 dagen door moet komen vraag ik aan jullie of jullie nog tips hebben voor het arme manneke
pi_60656307
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:56 schreef Lionheaad het volgende:
Caitlin en mama Lionheaad mogen nog niet naar huis. Bili is inmiddels wel onder kritieke niveau , maar was 5 puntjes gestegen tov gisteravond
Gelukkig ligt Caitlin nu wel bij mama op de kamer. Morgen moet mama naar huis en hopelijk Caitlin ook...

Ik mis ze gewoon vreselijk. Ook als ik s midaags thuis ben, zoals nu. Dan is het namelijk rusttijd in het ziekenhui en mogen de papa's er ook niet zijn
Wat een ontzettend klote nieuws lionhead Hopelijk mag Caitlin morgen ook naar huis, zo niet, zal het wel ff stil zijn in huis maar wees blij dat ze haar niet zomaar laten gaan. Het is natuurlijk de bedoeling dat Caitlin naar huis gaat en niet meer terug hoeft. (zo ervaarde ik het de 2 dagen dat ik thuis was en Koen nog in het ziekenhuis lag)
Probeer het een beetje positief te bekijken, het is moeilijk, maar ik bedoel het goed.
pi_60656360
Heb je al geprobeerd te fietsen met z'n beentjes en het buikje te masseren? Dat hielp bij Anna wel. Verder lag ze bijna de hele dag aan de borst, dan was ze rustiger. Misschien kun je hem dragen in een doek?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60656516
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:13 schreef YPPY het volgende:
Heb je al geprobeerd te fietsen met z'n beentjes en het buikje te masseren? Dat hielp bij Anna wel. Verder lag ze bijna de hele dag aan de borst, dan was ze rustiger. Misschien kun je hem dragen in een doek?
Waar haal ik zo snel even een doek vandaan?
Ik ben daar ook niet zo handig mee, is compleet nieuw voor me.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2008 15:18:35 ]
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:26:48 #252
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_60656898
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met de Babycook..
Het ding heeft een prijs ontvangen volgens mij, maar ik hoor of zie er nauwelijks iets over. Al lijkt het me wel ideaal.
Vanaf volgende week mag mijn baby officieel ook aan de bijvoeding
pi_60657013
Lionheaad, balen dat Caitlin nog niet mee mag naar huis! Ik hoop voor jullie dat je ze morgen samen mee naar huis mag nemen..

Lovelylady, wat naar dat koen van die krampjes heeft. Als hij zijn flessen heel goed drinkt, zou je iets meer water in de fles kunnen doen (10cc). Dat kan helpen om de ontlasting wat soepeler te maken.

En een voor een wandelende Liande..
pi_60657084
Ik wilde al zeggen: kom maar halen, maar je woont wel erg ver weg.

Op zich is het iets dat je heel snel leert, je kunt ze ook huren om te oefenen, kom anders even langs in het draagdoekentopic. Dan kun je het proberen, zodat je weet of het voor jullie werkt. Ik heb er veel aan gehad, maar elk kind en elke moeder zijn anders natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 17:27:28 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60661591
LL, wat naar van die krampjes!

Heb je al geprobeerd buikje warm te houden, kruik of badje en daarna masseren?
Lijkt me erg naar om zo het weekend in te gaan.

(Misschien zit er wel iets anders dwars, spanningen elders in het lichaam, wardoor hij krampjes krijgt. is de osteopaat dan mss een idee? ben er zelf nooit geweest, maar hier is er niets dan lovend over, dus baadt het niet, schaadt het niet, denk ik inmiddels.)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60662367
LL wat onzettend vervelend die krampjes!
Ik zou ook een warm badje proberen en daarna Koen lekker masseren en een warme doek over zijn buikje leggen.

Wat ook goed helpt trouwens is om de baby op je arm te leggen op zn buikje zeg maar, Dana word daar altijd rustig van als niks anders meer helpt.

Lionhead ik kan me voorstellen dat je ze mist, echt niet leuk zo...jullie zouden samen thuis van elkaar en de kleine moeten genieten nu en niet op deze manier
pi_60663010
Nieuwe baby's welkom! (en hun papa en mama's natuurlijk!)

Vervelend van die krampjes LovelyLady! Ik zou het ook niet echt weten verder..

Llewella, Lotte zit ook elke keer helemaal onder die bultjes en plekken. De warmte lijkt ze inderdaad te veroorzaken, nu heeft ze nergens last van. Volgens de CB arts is het baby acne, nog door de hormonen van moeders
pi_60665081
LL, wat vervelend die krampjes. Ik heb geen andere tips dan de dames hier boven eigenlijk. Rot dat je zo het weekend in moet... Hopelijk vind je iets wat werkt!

Ben Mirte even gaan wegen, 8,2 kilo vandaag. Lijntje boog iets naar boven nu, ze eet dan ook als een bootwerker... Maar volgens de CB dame hoefde ik er niks aan te veranderen...
pi_60668090
Even een musthave spammen voor alle babietjes:
de kraak en rammel olifant van PlayGro

Hier op eBay beter te zien. Er zijn verschillende beesten van; Thomas heeft de olifant. We kregen er 1 cadeau en het is een regelrechte hit vanaf dag 1. In de oren zit kraakpapier. Er zitten rammelringetjes aan het 'waslijndraad', wat heerlijk is om op te bijten (voor de leuk, maar ook bij doorkomende tandjes) en als je er heel hard mee schudt piept -ie een beetje. Topding! Voor jezelf of om weg te geven aan iemand met een babietje.
Hardloper.
IG @webkim
pi_60669793
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:29 schreef Webkim het volgende:
Even een musthave spammen voor alle babietjes:
de kraak en rammel olifant van PlayGro
[ afbeelding ]

Hier op eBay beter te zien. Er zijn verschillende beesten van; Thomas heeft de olifant. We kregen er 1 cadeau en het is een regelrechte hit vanaf dag 1. In de oren zit kraakpapier. Er zitten rammelringetjes aan het 'waslijndraad', wat heerlijk is om op te bijten (voor de leuk, maar ook bij doorkomende tandjes) en als je er heel hard mee schudt piept -ie een beetje. Topding! Voor jezelf of om weg te geven aan iemand met een babietje.
Heb je 'm weer gevonden???
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:38:01 #261
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_60681058
Ze zijn thuis
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:46:26 #262
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_60681231
Caitlin, wat een mooie naam.

We zijn dus 8 dagen in Frankrijk geweest en dat ging helemaal geweldig. Yade was een ware engel, ze sliep goed door, drinkt nu ineens wel haar flesjes leeg, kan goed boeren en lacht naar alles en iedereen de hele dag door.

Kamperen met een kleine baby is dus best wel te doen! Afhankelijk van de baby dat wel he

LL, wat naar hey die krampjes. Hopelijk is het snel weer over.

Verder ga ik vanmiddag eens rustig bijlezen.
pi_60683333
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:38 schreef Lionheaad het volgende:
Ze zijn thuis
Jeeej, en nou lekker genieten met die meiden

Bedankt voor de lieve tips allemaal. Koen had tot nu toe alleen vanochtend even een uurtje last van zijn buikkie en na een poepbroek vol, gaat het eigenlijk best wel goed... hopelijk blijft dit zo. (je zal zien als hij weer zo'n 2 dagen niet gepoept heb ik weer hetzelfde verhaal kan doen)
We zullen zien
pi_60683950
Lionheaad dat is goed nieuws!! Geniet maar lekker van je dames
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 15:10:37 #265
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60684288
Ik heb een vraagje. Als de flesjes niet meer zo hard naar binnen gaan, is het dan weer tijd om van speen te wisselen? En is er een speen deel 3 eigenlijk??
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60687994
kim welke fles heb je?

geniet van je dames lionheaad
mama van 3 kids!
pi_60688143
Hoihoi,

Tijd niet geweest hier! Hoest hier?
Met mij en onze dochter gaat alles super! Wat een heerlijk makkelijk kind hebben wij toch. Maar wel veel minder tijd voor mijn gevoel...dus niet meer vaak op Fok!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:10:48 #268
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_60689555
Zo, even bijkomen van een drukke dag....
Je komt rare dingen tegen op zón eerste dag. Caitlin lag in haar nieuwe bedje en ging na een half uurtje een beetje huilen. Ze had het koud. Dus dat wordt een kruik....Hoe vul je die???
Even opzoeken, vullen dat ding....5 minuten later, stil.
Kraamhulp....8 dagen ziekenhuis....1 dagje over dus. Kraamhulp komt en we mogen haar al gelijk niet! Gelukkig maar 1 dag....na 4 uurtjes het huis uitgewerkt.
Verder gaat alles toppie! Lekker genieten
pi_60689987
Hallo flower.. Die tijd verdwijnt he.. Maar wel voor een heerlijk kleintje

He kim, je zou een grotere speen kunnen gebruiken. Het is altijd even proberen. Wij gebruiken nog wel steeds de nr2 speen voor sap & melk. voor de pap een 3 standenspeen. Ik heb zelfs wel eens een nr4 speen gezien (dacht van avent). Daar zitten dan gewoon 4 gaatjes in (en werkt dus niet bij dikkere mengels)

lionheaad, wennen he, zo'n eerste dag. En jammer dat de kraam dan ook niet meewerkt. Maar die komt dus al niet meer terug. Hebben jullie nog wel wat hulp? Of heeft paps nog een tijdje vrij?
Geniet maar lekker!!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:18:40 #270
14746 k_i_m
pi_60691061
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 18:56 schreef Popples het volgende:
kim welke fles heb je?

geniet van je dames lionheaad
Avent.
In my life
Why do I smile
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:44:17 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_60691648
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 15:10 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb een vraagje. Als de flesjes niet meer zo hard naar binnen gaan, is het dan weer tijd om van speen te wisselen? En is er een speen deel 3 eigenlijk??
Ja er is een 3 speen en zelfs een 4 speen (maar die is voor na 6 maanden)

Ik had overigens 4 Aventflessen met breuken, dus ik heb contact opgenomen met Avent
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:33:53 #272
14746 k_i_m
pi_60692800
Ruzie gehad? .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 23:24:26 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60694104
Ik had er eentje waar de bedrukking (dus de maatverdeling) van verdween, kreeg keurig een nieuwe fles.

Sasha zit al een tijdje op de 3-speen en lijkt daar wel tevreden mee.
Was trouwens een van de meiden van onze pufclub die probeerde de rijstebloem door een normale 3 speen te krijgen, ze vond het zulk rotspul. Arm kind! De 1-2-3 speen die we haar aanraadden was een ware openbaring.
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:10:02 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60695186
Lionhead, wat fijn dat iedereen thuis is! Geniet ervan!
K_I_M, je kan idd een grotere speen gebruiken.
LL, heb je een idee welke van de tips heeft geholpen? Dan kan je de volgende keer Koen gerichter helpen

Chris al 1 jaar! Een heel fijne verjaardag gewenst voor jou en je papa en je mama!

Tot over twee weekjes

Eli heeft zijn eerste echte wondje opgelopen Vinger in de vaatwasser. Schuld van mijn zus
Het bloedde als een rund, alles onder het bloed. dus eerst verbinden, daarna bedenken dat jodium geen kwad kan, jodium lekt door de pleister heen dus kleding met bloed + jodium. nu maar hopen dat het schoon wordt...

Na 10 minuutjes was het weer dicht en hij bewoog zijn vinger gewoon, dus verder niets aan de hand, gelukkig.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60699432
Vandaag 1 jaar geleden werd ons leven verrijkt met een klein hummeltje.. om 12.29 werd Christiaan John geboren. 3970 gram en 54 cm. Een flink jochie! Na een hobbelige start zijn we een jaar verder. De “grote” baby heeft plaats gemaakt voor een kleine dreumes, met een eigen wil, een eigen ik, en die geniet van rondkruipen, dingen smijten en langzaam de 1e stapjes zetten. Hij eet goed, drinkt goed, ontwikkelt goed, is weinig ziek, vaak vrolijk, en lekker humeurig op zijn tijd. Een fantastisch jaar..

We gaan alle kleine baby’s in dit topic gedag zwaaien. Sommige volgen al snel, anderen moeten nog bijna een jaar wachten. Mama's en papa's geniet maar lekker van het 1e jaar. Dat vliegt namelijk om!

We hebben zonet al een liedje voor Chris gezongen, en verwachten rond 11 uur het bezoek. Dus nu nog snel even samen genieten, en het huis verder aan kant maken
  zondag 10 augustus 2008 @ 08:20:30 #276
35189 Troel
scherp en bot
pi_60699483
Gefeliciteerd Chris en Deepfreeze!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 10 augustus 2008 @ 08:40:05 #277
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_60699580
Chris gefeliciteerd! Een jaar alweer!
pi_60699614
Chris en Deepfreeze van harte en tot over 2 maandjes
pi_60699768
chris en deepfreeze gefeliciteerd. geniet van jullie speciale dagje.

troel ze mag best de nummer 3 gebruiken ik gebruik die al 3 maanden ivm de nutriton.
kim van avent is er een nummer 3 die kun je gewoon gebruiken.
de 123 speen gaat hier nog veel en veel te snel en de nummer 2 krijgt ze de nutriton erniet door heen.
mama van 3 kids!
  zondag 10 augustus 2008 @ 09:22:40 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_60699798
Dat vind ik inderdaad van die rare dingen. Ik dacht dat de gaatjes van de 1, 2, 3 en 4 speen even groot waren en dat het om het aantal gaatjes ging
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60700042
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:10 schreef DaviniaHR het volgende:
LL, heb je een idee welke van de tips heeft geholpen? Dan kan je de volgende keer Koen gerichter helpen
Het feit dat ik lief en leed hier gepost heb
Het gaat vandaag ook al aardig goed, geen idee wat ik gedaan heb, misschien doet hij het zelf wel
pi_60700263
van:

Naar:

zondag 10 augustus 2008 @ 10:40:34 #283
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_60700384
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:30 schreef Deepfreeze het volgende:

...

lionheaad, wennen he, zo'n eerste dag. En jammer dat de kraam dan ook niet meewerkt. Maar die komt dus al niet meer terug. Hebben jullie nog wel wat hulp? Of heeft paps nog een tijdje vrij?
Geniet maar lekker!!
Papa Lionheaad is nog 2,5 weken vrij
We hebben verder niet veel hulp nodig. Het is even wennen en opstarten, daarna komt het wel goed.
pi_60702808
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 09:22 schreef Troel het volgende:
Dat vind ik inderdaad van die rare dingen. Ik dacht dat de gaatjes van de 1, 2, 3 en 4 speen even groot waren en dat het om het aantal gaatjes ging
Zulke dingen heb ik echt geen benul van...
Ik heb gewoon volautomatische 1-2-3 tepels.

Chris! Je bent geen groot klein babietje meer!
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 10 augustus 2008 @ 13:27:02 #285
14746 k_i_m
pi_60703454
Gefeliciteerd Deepfreeze! .
In my life
Why do I smile
pi_60704066
DF gefeliciteerd!
Saartje
pi_60704940
Gefeliciteerd Deepfreeze!
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:05:41 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_60708180
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:53 schreef Webkim het volgende:

[..]

Zulke dingen heb ik echt geen benul van...
Ik heb gewoon volautomatische 1-2-3 tepels.

Koester ze
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60709771
Hoi allemaal,

hier weer terug van weggeweest.

Jen heeft het heerlijk gehad op vakantie. Lekker elke dag zwemmen.
Ze is helaas ook ziek geweest, we zijn naar het ziekenhuis geweest, ze had hoge koorts en wilde niet meer drinken. Erg eng bij hoge temperaturen. Ze had een virale infectie en na 4 dagen koorts was het weg. Koorts hebben we onder controle gehouden met paracetamol en ibuprofen.

Verder geniet Jen heerlijk van appel, peer en banaan (in de vorm van banaan met appel, alleen banaan vindt ze vies.) Na 2 dagen reizen en weinig bewegen en de overgang warm frankrijk en koud nederland heeft ze nu wel wat last van harde poep. Dus vandaag even geen fruit tot ze een goede poepbroek heeft. (Dus morgen waarschijnlijk ook niet.)

De eerste week was het echt tobben met voeding voor Jen, de eerste week van de vakantie heb ik al bijvoeding gegeven in de vorm van extra kolven en de fles in de koelkast en lekker koude melk. Dat ging er goed in. Maar ze had echt steeds maar honger.. Dus uiteindelijk ben ik gestart met fruit op 5 maanden en 2 weken. Stukjes vindt ze niets, nat en glibberig. Ze wil het niet vasthouden. Een fruithap valt ze echt aan.

Verder heb ik rompers uit frankrijk meegenomen, ze zit alweer in (franse) maat 74. Ze is nu 68cm lang en 7,3 kilo.

Ik heb nog niets verder gelezen, dat ga ik morgen doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_60710039
Gefeliciteerd Deepfreeze!
Welkom terug Ticootje! Leuk om te lezen hoe het met de datumtweeling gaat

Ik heb gisteren officieel het eerste fruithapje gegeven aan Baby precies een half jaar.. *zucht*
Gisteren trok hij nog een vies gezichtje en snapte echt niet wat hij ermee aan moest, maar vandaag genoot hij er echt van. Anders had ik gewoon nog een paar weken gewacht want ik had gisteren niet echt het idee dat hij eraan toe was. Bij Oudste ging dat wel anders, die begreep meteen dat hij zijn mondje open moest doen
Oh en ik gaf gisteren ook precies een half jaar borstvoeding, jahoo!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_60710385
Jen wist heeeel goed hoe ze moest happen. Ik heb er ook een filmpje van. Het eerste hapje ging ook als een sneltreinvaart erin. Als ik maar even stopte was het gillen.

Ik las ook nog watterug van schema's:
7.00 borst
10.00 papfles (sinds 3 dagen)
13.00 borst en fruit
16.00 borst en fruit
en dan nog een aantal keer borst. Rond half 8, half 10 en middernacht. Rond een uur of 3 wil ze vaak ook nog een slok.

Verder ben ik dus nog een beetje aan het puzzelen. Groente moet ik nog mee beginnen, dus dan heb ik een aardig schema.

Wat ik dus nog afvroeg, is een fruithap een vervanging voor borstvoeding, of is het extra? Ik heb nu zoiets van eerst even bij mama eten, en dan lekker fruit. Dan eet ze een half potje en de volgende voeding de rest. Of moet ik dus minder borstvoeding geven en 1 fruithap in 1x?
pi_60710485
ticootje dat hangt ervanaf wat je wilt...
wil je redelijk snel je borstvoeding afbouwen naar minder voedingen, dan fruit ipv bv geven.
Wil je zo lang mogelijk zo veel mogelijk borstvoeding geven dan geef je fruit na een bv.
kan in principe beide, bij flesvoeding wil je vrij snel naar minder voedingen, bij borstvoeding maakt het niet, het is maar net wat je zelf wil.
pi_60710613
Dan is het prima zo! Ik wil juist lekker lang borstvoeding geven. Dus eerst mama, dan fruit. Dan maar fruit in 2x.

Er komt dan nog groente bij in de avond... Dat gaat ook weer langzaam opgebouwd worden... Dan is het volgens mij goed zo. Vandaag heeft ze geen fruit gehad en ik krijg geen gemopper dat ze echt honger heeft, dus voorlopig vind ik het meer extra dan dat ze het echt nodig heeft. In Frankrijk had ze echt honger en wilde ze maar al te graag die lekker koude fruithap. Nu terug in nederland... vind ze het maar zozo...
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:53:30 #294
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_60710669
Hallo allemaal

Wat gaat het toch goed met mijn kleine meid, ze drinkt stevig door en dat is ook aan het statiek te zien.

Zoals we zien een flink oplopende ml's
Bij 15de was een extra omdat ze toch weer honger had, de piek op 23 bleek net wat te veel te zijn, nu vandaag een oplopende ml's echter was 90ml wat te veel 80ml dronk ze mooi op

Voor de rest weinig bijzonderheden, temperatuur is goed en ze slaapt heerlijk door
  zondag 10 augustus 2008 @ 19:58:38 #295
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60713440
Fijn Speedy!

Ticoo, welkom terug!

Weet iemand hier hoe het met Soepstengel en Yana is? Of lees ik eroverheen?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:11:47 #296
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_60713812
Zekers! Zonet heeft ze weel 90ml op! En dat hield ze heel mooi binnen

In bad!

Smileeeeeee
pi_60717734
Mag ik meedoen in dit babytopic?? .

Ik heb zelf ook een grote kleine baby . Ze heet Selina en is bijna 4 maanden oud:) Geboren op 15 april 2008.

Mirjam
pi_60724325
Leuk dat totaal verschillende koppie op die twee foto's Speedy.

Welkom Incognita. Heb je ook een foto?

Lishe, tijdje terug heb ik in een moederstopic ook soepstengel 'gezocht', maar daar kwam geen reactie op. Geen idee waar ze zijn, helaas, was wel benieuwd.
*OUD heilige*
  maandag 11 augustus 2008 @ 07:36:56 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_60724525
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:09 schreef Ticootje het volgende:
Na 2 dagen reizen en weinig bewegen en de overgang warm frankrijk en koud nederland heeft ze nu wel wat last van harde poep.
Vergeet ook niet dat banaan stoppend werkt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 11 augustus 2008 @ 08:13:41 #300
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60724760
Lionhead, fijn dat je je meiden weer thuis hebt!! en jammer dat het niet goed ging met de kraam.

Chris alweer 1 jaar!! Alsnog gefeliciteerd

en arme Eli, vinger en vaatwassers gaan niet goed samen!! (als je geen troep met jodium wil, jodium eerst op steriel gaasje doen en daarna op de wond, geeft veel minder rotzooi)

Ticootje, fijn dat de vakantioe lekker ging, alleen jammer dat Jen zo ziek ik geweest.

Weet niet of ik het al gemeld had maar dennis heeft zijn 5de tand, kruipt nog steeds niet, maar tijgert en draait wel in de ronte. Potjes hoeft ie niet, maar vers gaat er in rap tempo in. Fruit vind ie ook maar niks, maar goed, kind eet als warme maaltijd ruim 8 eetlepels groente, dus vitamine zal ie niet te kort komen.
Hij hoeft ook niet meer fysio, moet hem nog wel stimuleren om links te gebruiken, dat kan ie wel, alleen rechts gaat makeklijker dus waarom zou je dan links gebruiken?
Verder is hij de laatste 2 avonden flink aan het spoken, wil niet slapen, wil niet zitten, etc, wil niks alleen maar huilen, erg vermoeiend, maar goed gaat van eigens over.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 11 augustus 2008 @ 08:33:49 #301
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_60724894
Hallo allemaal ,

sinds kort ben ik ook, hoe zeg je dat, lid van dit forum . Ik heb al zo nu en dan wat geschreven in het draagdoekentopic. Graag zou ik ook hier meeschrijven.

Ben sinds 6 april de gelukkige moeder van dit heerlijke kleine Stella-dotje:

En ik zou het denk ik leuk en fijn vinden mijn vragen of belevenissen hier te kunnen posten .

Veel groetjes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')