Ik zet het juist expres in LIF omdat het een vraag is voor 'gewone' mensen en niet voor autofreaksquote:
Juist niet. Stadsverkeer is optrekken en stoppen dus meer brandstof verbruiken.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:20 schreef Roönaän het volgende:
206 sw 1.4 benzine, 1 op 12 oid. 80% snelweg rijden, das slecht voor je verbruik.
boven de 120 schiet het verbruik omhoog. Om 5u30 komt dat niet zelden voor.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:42 schreef duckes het volgende:
[..]
Juist niet. Stadsverkeer is optrekken en stoppen dus meer brandstof verbruiken.
Anyway Audi A3 hier, laatste model 2 liter benzine 150 pk 1:13 gemiddeld
Als ik zelf in de stad rijd, haal ik nog niet eens 1 op 10quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:20 schreef Roönaän het volgende:
206 sw 1.4 benzine, 1 op 12 oid. 80% snelweg rijden, das slecht voor je verbruik.
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:27 schreef ijsmeis het volgende:
Ow, dan neem ik mijn reactie terug.
HAHA HERMAN RIJD IN EEN CORSA!!!!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:27 schreef hermandeperman het volgende:
Met m'n Opel Corsa 1.0 ongeveer 1:20
Je laat een ranzig spoor achter?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:32 schreef hermandeperman het volgende:
In de volksmond trouwens "De slak" genoemd.
Ik moest lachen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, in jou broekje, als jij aan hem denkt.
Mijn Peugeot 206 met dezelfde motor (uit eind 2001) haalt ook zo'n 1 op 18. Vreemd dat je ongeveer hetzelfde verbruik hebt met een zwaarder gewicht autoquote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Citroen C5 Break 2.0 HDi 90 PK. Voor een auto van 1495 kilo een nette 1:17.5, meest snelweg.
Je geeft zelf het antwoord alquote:Op zaterdag 26 juli 2008 19:51 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Mijn Peugeot 206 met dezelfde motor (uit eind 2001) haalt ook zo'n 1 op 18. Vreemd dat je ongeveer hetzelfde verbruik hebt met een zwaarder gewicht auto. Rij meestal ook snelweg.
Bovendien is mijn motor uit 2003 en er zal in die twee jaar electronisch en motormanagement-wise wel het een en ander verbeterd zijn.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al. Op de snelweg rij je mooi constant en dan maakt het gewicht weinig uit. De verliezen zitten dan vooral in de luchtweerstand, en die zal weinig verschillen.
Ik inderdaad ook zoiets, maar dan met een Renault Clio 1.4 benzine.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:20 schreef Roönaän het volgende:
206 sw 1.4 benzine, 1 op 12 oid. 80% snelweg rijden, das slecht voor je verbruik.
't zit hem vooral aan de manier waarop je je verplaatst. Ik irriteer me mateloos door gewoon rustig op te trekken enzo, ik geef liever wat door. Dat resulteert automatisch ook in een hoger verbruik. Niet dat het wat uit maakt of ik nu 1 op 20 of 1 op 5 rij; ik doe toch maar een goede 500km per jaar met die auto...quote:Op zondag 27 juli 2008 21:57 schreef SeLang het volgende:
Gigantisch eigenlijk hoe dat verbruik uiteenloopt: van 1:8 tot 1:20.
Gegeven dat iedereen daar ongeveer hetzelfde voor terugkrijgt: je verplaatsen, en dan ook nog eens met ongeveer dezelfde snelheid (dat sommige auto's op een lege weg theoretisch sneller kunnen dan anderen is irrelevant. In de praktijk kom je niet of nauwelijks sneller aan).
zware rechtervoet dan.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:13 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik inderdaad ook zoiets, maar dan met een Renault Clio 1.4 benzine.
Dan rijdt je vriendin lekker doorquote:Op maandag 28 juli 2008 18:48 schreef Arclight-S het volgende:
Volvo S70 2.5i
170 Pk en rijdt op de snelweg 1 op 11 (als ik 100 doe) en in de stad 1 op 7 ofzo
Volvo S60 D5 (rijdt vriendin in)
185 pk en rijdt op snelweg iets van 1 op 13 en stad 1 op 10/11
quote:Op maandag 28 juli 2008 19:28 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Dan rijdt je vriendin lekker door
Dat valt inderdaad dik meequote:Op maandag 28 juli 2008 16:21 schreef popolon het volgende:
Nu ik het uitreken valt het me nog mee:
Ford Escape 2002, V6, 200 PK, 3.0 liter en 't gemiddelde verbruik is op een tank van 50 liter tussen de 1:10 en 1:12 afhankelijk wat ik ermee doe. Ik had veel erger verwacht voor een SUV'tje.
D5 is sowieso niet zuinig hoor...quote:Op maandag 28 juli 2008 19:28 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Dan rijdt je vriendin lekker door
ga er maar van uit dat je het tegen mij had, en het is geen japanner maar een oerdegelijke VW Golf III 1.9 dieselquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:39 schreef shroomer het volgende:
Met wat voor japanner doe je dat?
Mischien wel handig te vermelden wat voor motor.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:07 schreef nostra het volgende:
1 op 7 ongeveer over 5000 km, iets minder toeren maken in het vervolg denk ik
Seat Leon
2.0 benzine/cupraquote:Op maandag 4 augustus 2008 08:15 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Mischien wel handig te vermelden wat voor motor.
de 2.3 5 cyl?
Je moeder kan dus beter rijden dan jijquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:49 schreef Youp het volgende:
1:13,5 Veel binnendoor en af en toe snelweg met een pittige rijstijl.
M'n moeder haalt er met gemak 1:15 mee.
Het nieuwe rijden is voor mietjes! (en moeders)quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je moeder kan dus beter rijden dan jij
waarom zou je met een grote auto moeten rijden als je rijk bent? Een auto kost alleen maar geld; geld dat je nuttiger ergens anders kan in steken (wat niet wegneemt dat ik binnen een paar weken normaal m'n eerste BMW ga afhalenquote:Op maandag 4 augustus 2008 23:46 schreef Bananenman het volgende:
Ik dacht altijd dat Selang stinkend rijk was door z'n posts in de WGR topics, blijkt ie Peugeot 207 te rijden. Mijn wereld stort in, ik laat de beurs maar voor wat het is
euhm? 160-145 = 15 km/hquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 01:37 schreef PNG het volgende:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er voor het eerst in 11 jaar op let af en toe. 160 of 145 op autobahn (op teller, trek er meteen 10 vanaf) scheelt je snel km of 200 als je 3 uur rijdt.
BMWquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:16 schreef Athmozz het volgende:
[..]
waarom zou je met een grote auto moeten rijden als je rijk bent? Een auto kost alleen maar geld; geld dat je nuttiger ergens anders kan in steken (wat niet wegneemt dat ik binnen een paar weken normaal m'n eerste BMW ga afhalen)
Leuke informatie maar zonder dat we weten wat voor motor hebben we er niets aan...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 01:37 schreef PNG het volgende:
Heel varierend. Je kunt er afgrijselijk zuinig mee rijden. Alleen haal ik dat nooit.
Gemiddeld doe ik met veel snelweg alles bij mekaar soms paar dagen in de stad 1 op 11.
Je kunt 1 op 16 rijden als je wilt. En 1 op 8.
Ligt aan je rechtervoet, ik vind BWAAAP leuk, 1 op 20 kun je zelfs rijden als je 110 in 5 zou gaan rijden de hele dag. Vol open is 39.9 op 100. En dan haal je 1 op 3 niet eens. 100 in 5 is 5.3/100.
Das het maffe van 'grotere' 'bijzondere' motoren, je KUNT heel erg zuinig rijden. TopGear had gelijk.
Kan het alleen zelf niet.
kHeb deze week 3000 km gereden. Stomme is, tis kiezen tussen half uur eerder aankomen, of 100 km meer kunnen rijden op een tank. Ik kan van 300 tot 750 km rijden op een tank. Heeft dus alles te maken met je voet, niet met auto.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er voor het eerst in 11 jaar op let af en toe. 160 of 145 op autobahn (op teller, trek er meteen 10 vanaf) scheelt je snel km of 200 als je 3 uur rijdt.
Als volvo een 2.0 diesel in zijn S60 gestoken had, dan was het mss een S60 geworden. 2.4 is me te duur aan taks (plus dat ze nog eens goed zuipen ook)quote:
Men pa heeft een S60 gehad.. Ding verbruikte niet gek veel (2.0T met 200pk of wat was dat)althans voor eenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:28 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Als volvo een 2.0 diesel in zijn S60 gestoken had, dan was het mss een S60 geworden. 2.4 is me te duur aan taks (plus dat ze nog eens goed zuipen ook)
Ik weet er alles van, mijn vriendin rijdt een S60quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:28 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Als volvo een 2.0 diesel in zijn S60 gestoken had, dan was het mss een S60 geworden. 2.4 is me te duur aan taks (plus dat ze nog eens goed zuipen ook)
amen!quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:04 schreef Youp het volgende:
[..]
Het nieuwe rijden is voor mietjes! (en moeders)
In Noorwegen had ik volgens de compu ook meer dan 900 km actieradius ipv. de normale 6-700 km.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:51 schreef Fogel het volgende:
VW Passat 1.9 TDI 115pk versie.
...
Snelweg heb ik niet in een straal van 500km hiervandaan ongeveer, dus alles max 80 (en in een 'extreem' geval zelfs 90, jippie...)
True... met mijn oude scirocco GTX 16v kon ik, als ik heel voorzichtig was, 1 op 17 halen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 01:37 schreef PNG het volgende:
Das het maffe van 'grotere' 'bijzondere' motoren, je KUNT heel erg zuinig rijden. TopGear had gelijk.
Kan het alleen zelf niet.
Da's wel een erg groot verschil.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:03 schreef Ps2K het volgende:
1 op 12 en dat terwijl ik 1 op 20 zou moeten kunnen halen![]()
(1.3JTD diesel)
Nee ik weet hoe het komt: veel stadsritjes <10km en de snelweg waar ik af en toe op rijdt is zeer rustig en zonder flitsers...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:39 schreef Mind_Fuck het volgende:
[..]
Da's wel een erg groot verschil.
Misschien even terug naar de garage ermee?
Die van mijn schoonvader haalde dat ook. Maar met max 60 buiten de bebouwde kom en max 90 op de snelweg achter een vrachtauto...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:52 schreef Mind_Fuck het volgende:
Mijn vader zijn oude Vectra 1.8 kon zelfs 1 op 18 halen, met gemak zelfs.
Welk jaar en hoeveel gaat erin?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:02 schreef Quint24 het volgende:
gisteren getankt met de 190E 2,6 6 cilinder en het verbruikt was 1:11,5![]()
Het bouwjaar is 1992 en de inhoud van de tank is 55 literquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:10 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Welk jaar en hoeveel gaat erin?
Ik heb afgelopen tank precies 1 op 10 gereden (73 liter tank)
Heb nu een Stilo 1.9 JTD, woon/werk verkeer gemiddeld 1:20quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:06 schreef Thijz het volgende:
VW Golf III 90PK Woon/werk verkeer gemiddeld 1:14/15
Ik met het zelfde motortje maar dan in een 75 ongeveer het zelfde met uitschieters naar 1 op 14quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:12 schreef xFriendx het volgende:
Alfa Romeo 155 2.0 TS (benzine, bouwjaar 1994, 143 pk)
Gemiddeld 1 op 11 a 12.
Nope, die van ons niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die van mijn schoonvader haalde dat ook. Maar met max 60 buiten de bebouwde kom en max 90 op de snelweg achter een vrachtauto...
Update:quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Seat Leon 2006 1.9 TDI 105PK
Gemiddeld gebruik 6.4l /100km
Netjes!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:59 schreef SeLang het volgende:
Peugeot 207 1.4
Gemiddeld 1:16,7 tot nu toe
[ afbeelding ]
Wtf man, heb jij een lekkage in je tank van die 3-serie?quote:
mooi resultaat.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:29 schreef SToRM81 het volgende:
Met de Mégane 1.5 dCi haal ik 1:21 en met de S2000 ongeveer 1:10.
Doe je toch echt iets fout. Met mijn oude E34 525i automaat kreeg ik hem op 1 op 10 in de stadquote:
Is nog best netjes voor zo'n auto. Ik rijd tegenwoordig 1:10,6 op LPG (vloeibare inspuiting). Daar moet ik wel mijn best voor doen. Was voorheen, met een andere rijstijl, 1:9,5. Het grootste voordeel zit hem overigens volgens mij in het minder slijten van banden/remmen etc. En ik stap uitgerust uit na een lange ritquote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:14 schreef henkway het volgende:
Saab 9-3 8 cent per kilometer GAS G3
was vorig jaar 7 cent
Gas is nu 62 cent, dus 1 op 9
Welke versie van de 1.5 Dci is dat? En heb je de coupe of de station?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:29 schreef SToRM81 het volgende:
Met de Mégane 1.5 dCi haal ik 1:21 en met de S2000 ongeveer 1:10.
Nee, maare zat heel vaak vast, letterlijk heel vaak, ik kwam me oprit niet eens af..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:36 schreef x3ro het volgende:
[..]
Wtf man, heb jij een lekkage in je tank van die 3-serie?Hoe staat het er overigens intussen mee?
quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, maare zat heel vaak vast, letterlijk heel vaak, ik kwam me oprit niet eens af..
En hij is in beslag genomen..
quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:47 schreef x3ro het volgende:
[..]Jammer
Op grond van wat? Je drift akkefietjes?
Heb je airco? Dan zal het niet veel veranderen gok ik.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:47 schreef Kriegel het volgende:
Met m'n Hyundai Coupe 2.0 16V (138 pk) (1999) ongeveer 1 op 10,5 gecombineerd, voor zover ik dat in een paar maanden heb kunnen opmaken.
Niet zo lekker als ik zou willen, maar ik moest zonodig een automaat hebben en die in mijn type is nog van een vrij ongepolijste generatie, zodoende zuipt ie nogal overdreven in start-stop verkeer waar ik me helaas nog veel in bevind. Snelweg bij 110 à 130 km/h gaat een stuk beter: toch wel richting 1 op 13. Misschien nèt 1 op 14 als ik echt als Captain Slow rij. Doe ik niet graag.
Misschien dat het met dit warme weer nog wel iets beter wordt.
1300km Autobahn met 140kmph op de cruise control gemiddeld 1:15. Best netjes voor een benzine auto van 1250kgquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:19 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Update:
Honda Civic Hybrid 2009
Gemiddeld verbruik over de laatste tank 1:19.5 (822km op 42 liter)
Dat is bijzonder netjes inderdaad. Dat heb ik niet gered met m'n diesel laatst. Maar daar moet ik dan eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik hele stukken 190 - 200 heb gereden, da's funest voor je verbruikquote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:48 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
1300km Autobahn met 140kmph op de cruise control gemiddeld 1:15. Best netjes voor een benzine auto van 1250kg
Lekker goedkoop rijden zo rond de ¤0,90 per literquote:Op zondag 15 mei 2011 11:06 schreef Magneet het volgende:
Corsa 1.5td van '96 : ruim 1:20 bij 95% snelwegkilometers (150/dag waarvan 130 snelweg bij de vorige baas) ga ik veel binnendoor zoals bij de huidige baas ( 35 km waarvan 10-15 binnendoor) dan 1:17.
ohja die td staat trouwens voor traktordiesel volgens mij.
was het maar zo'n feestquote:Op zondag 15 mei 2011 11:28 schreef Grielen het volgende:
[..]
Lekker goedkoop rijden zo rond de ¤0,90 per liter
Dat scheelt ook nogal ja. Met wat extra passagiers en bagage in de auto verbruik je met gemak een liter meer per 100km. Ik had gisteren ineens 4 man + bagage in de auto, normaal gesproken 1 man. Ik zag het direct terug in m'n verbruiksmeter.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:13 schreef DellOptimus het volgende:
Die mondeo die ik al eerder beschreef zuipt als de malle, en al helemaal met 5man.
Die gekke Porsche system Ibizatjes zijn helemaal leip.. ik ree er serieus ongelogen 190 mee op weg naar Duisburg..quote:Op zondag 15 mei 2011 12:13 schreef DellOptimus het volgende:
Wij hadden ooit als tweede auto een Seat Ibiza uit '93 geloof ik. Met een 1.2 motor waarop stond "porsche system'. Voor een 1.2 rijdt hij pittig vel, nog best rap ook en 1:15 was prima te doen.
Die mondeo die ik al eerder beschreef zuipt als de malle, en al helemaal met 5man.
Mij is tijdens rijles geleerd, 1 liter per 100 kg (per 100km). Dat lijkt me niet lineair opgaan, maar het is dus wel echt de moeite.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:21 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat scheelt ook nogal ja. Met wat extra passagiers en bagage in de auto verbruik je met gemak een liter meer per 100km. Ik had gisteren ineens 4 man + bagage in de auto, normaal gesproken 1 man. Ik zag het direct terug in m'n verbruiksmeter.
Klopt, ze zijn pittig rap. En zeker voor een 1.2liter! Ze zijn goedkoop, degelijk, en prima voor de wat grotere bestuurder. met uitzondering voor achterin, dat is dan wel wat minder haha.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Die gekke Porsche system Ibizatjes zijn helemaal leip.. ik ree er serieus ongelogen 190 mee op weg naar Duisburg..Maar het verbruik viel me toch wel tegen (of dat komt doordat ik hem steeds trapte, dat kan ook..)
Doet ie goedquote:
Het gecombineerde verbruik is pas interessant.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:18 schreef Xaverius1337 het volgende:
golf 3 75pk 55kw 1.6
stad : 1 op 12
snelweg : 1 op 21
Nooit verwacht van een auto van 1996
Ja precies. Met 50 in de 4 op de CC staat de verbruiksmeter rond de 3.7:100. Maar gecombineerd kom ik bijna altijd boven de 6:100 uit.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het gecombineerde verbruik is pas interessant.
Ik rij in en in de stad regelmatig 0l/100km. Maar gecombineerd kom ik toch echt veel hoger uit
Ik doe hetzelfde met een 1991 BX 16 TZi Automatique. Zelfde formaat, ook 90 pk, waarschijnlijk wel een stuk lichter dan jouw 440 (mijn BX weegt 975 kgquote:Op donderdag 19 mei 2011 10:10 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Volvo 440 1.8i 90 pk best veel.. Denk 1:10 tot 1:12 ofzo
stoer manquote:Op donderdag 19 mei 2011 13:33 schreef Bioflap het volgende:
Renault Clio 1.4 75pk
Als me zus er in rijd 1:12
Als ik rij 1:8
Matig? Ik noem dat gewoon zeer slecht.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:06 schreef Kriegel het volgende:
Best matige cijfers voor zo'n klein motortje.
Meer benzine verbruiken dan je zus, dan kun je echt niet rijdenquote:Op donderdag 19 mei 2011 13:33 schreef Bioflap het volgende:
Renault Clio 1.4 75pk
Als me zus er in rijd 1:12
Als ik rij 1:8
Hij probeert gewoon heel stoer te doen door hiermee te laten zien dat die altijd volle bak het gas intrapt...quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Meer benzine verbruiken dan je zus, dan kun je echt niet rijden
Met 75pk.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Hij probeert gewoon heel stoer te doen door hiermee te laten zien dat die altijd volle bak het gas intrapt...
Dat is echt bizar. Mijn collega die toch aardig doorrijdt, haalt 1:17 met zo'n kar.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:52 schreef Athmozz het volgende:
juist nieuwe lease gekregen;
Renault Grand Scenic 1.5dCI
Stadsverkeer gemiddeld 1 op 6
Snelweg gemiddeld 1 op 10
en dat met een "eco2" badge op de achterruit
Je benzinetank lekt.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:52 schreef Athmozz het volgende:
juist nieuwe lease gekregen;
Renault Grand Scenic 1.5dCI
Stadsverkeer gemiddeld 1 op 6
Snelweg gemiddeld 1 op 10
en dat met een "eco2" badge op de achterruit
40 liter op 260 km is wel ruig jaquote:Op zondag 29 mei 2011 14:11 schreef Alexxxxx het volgende:
mijn Niva stond 2 weken terug stil zonder benzine, met 266 kilometer op de dagteller, 40 liter tank. Dat was het moment dat ik ff op marktplaats ging kijken, dus nu een Citroën ZX 1.9 dieseltje er bij gekocht gister, en die schijnt 1:20 te lopen.
in het oostblok zelfs een keer 400+ op een tank gereden, en dat was op een dag vol bergwegen... maar dat ding is gewoon niet gebouwd voor Nederland, stadsverkeer en snelwegen is drama!quote:
Meer dan 1:22? Heb je hem geduwd? Volgens autoweek rijdt ie 1:16 gecombineerd.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:44 schreef .Neovo. het volgende:
met 15 liter benzine 340 km.(zat nog 15 liter in de tank toen ik begon met rijden)
Fiat Punto 55 sx 1.1 uit 1997
Best netjes voor iemand die net zijn rijbewijs heeft gehaald, ofniet dan?
Gewoon vlot doorschaken, meer niet. Ik was ook al verbaasd dat het ding zo zuinig wasquote:Op zondag 29 mei 2011 14:19 schreef bascross het volgende:
[..]
Meer dan 1:22? Heb je hem geduwd? Volgens autoweek rijdt ie 1:16 gecombineerd.
Woow, dat is wel heel zuinigquote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:44 schreef ikbenik het volgende:
Ik had een Opel Astra 2.0 Di-16V sport uit 1998, daar reed ik gemiddeld zo'n 1:18 mee.
Ook had ik een Renault Clio 1.5 dCi 65pk Dynamique uit 2003, gemiddelde verbruik was daar nogal verschillend, afhankelijk van waar en hoe ik reed. Op z'n slechtst reed ik er 1:23 mee, maar was het veel snelweg werd het verbruik 1:27. Wanneer ik vooral op rustige provinciale wegen zat, kon het verbruik zelfs beter dan 1:30 worden. Meestal tankte ik na 1200km, dat is nog eens een actieradius
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
crisis, schakel je wel eens naar een hogere versnelling of rij je 100 in z'n 1?. Rij met een Volvo V70 diesel 1 op 19.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:52 schreef Athmozz het volgende:
juist nieuwe lease gekregen;
Renault Grand Scenic 1.5dCI
Stadsverkeer gemiddeld 1 op 6
Snelweg gemiddeld 1 op 10
en dat met een "eco2" badge op de achterruit
En dit is interessant omdat je had verwacht dat hij bij veel km's op de teller extra zuinig of juist minder zuinig zou wordenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:34 schreef DellOptimus het volgende:
Ook maar even de Renault van een maatje van mij erbij gehaalt..
Renault 4, @Ruim 500.000km 1:11 op Gas
Rot op man gek, ik rij 1 op 18-20 gemiddeld met een Grand Scenic 1.9DCi, ik zou maar heul gauw terug gaan naar de dealert of de doktor als ik jou was. Er is iets niet goed met je auto of met je rechtervoet!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:52 schreef Athmozz het volgende:
juist nieuwe lease gekregen;
Renault Grand Scenic 1.5dCI
Stadsverkeer gemiddeld 1 op 6
Snelweg gemiddeld 1 op 10
en dat met een "eco2" badge op de achterruit
Ik vond het ook al gek, hoe kun je nou 1 op 6 rijden met een 1.5 diesel?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Rot op man gek, ik rij 1 op 18-20 gemiddeld met een Grand Scenic 1.9DCi, ik zou maar heul gauw terug gaan naar de dealert of de doktor als ik jou was. Er is iets niet goed met je auto of met je rechtervoet!
quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:23 schreef fruityloop het volgende:
Saab 9-3 SportSedan 1.8t (175pk - 2003)
1 op 11.5 gemiddeld bij 65% snelweg en 35%stadsverkeer.
Bovenstaande is gedaan in een Golf 4 TDi (origineel 81kw), 5 versn. handbak. Lege auto, 1 inzittende.quote:Heb een tijd geleden (februari) eens naar het gemiddeld verbruik gekeken van 1 week.
Die hele week (612km waarvan 274 stadsverkeer ) netjes volgens de wet gereden en heb
gewoon de toeren aangehouden waarvan ik merkte dat de motor het prettigst zijn ding deed.
3.7l op 100km
27km op 1liter
Zonder eco-aanpassingen in een ouwe, lage gechipte
diesel met (veel te) grote wielen en brede banden.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat het plezier wat ik
normaal geproken heb aan autorijden enigszins weg was,
dus het lijkt me uitermate sterk dat ik het blijf doen.![]()
Een 9-3 cabrio uit dezelfde serie als onze, maar met de 2.0t motor zou ~10% meer moeten verbruiken volgens de vergelijker op autoweek, met wat meer stadsverkeer is die 1:8 nog wel te verklaren. Overigens is onze auto op de snelweg echt een stuk zuiniger dan in het stadsverkeer. Continue 140 km/h op de cruisecontrol in Duitsland gaf een verbruik van ~1:14.5 kwamen we achter.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]Een kennis van me met een 2.0t cabrio rijdt 1:8
Mja, als ik ooit een 156 neem (staat wel op de planning) ga ik toch maar voor een 2.0 of 1.8 Twin Spark. Misschien een iets minder mooi geluid en niet die geile verchroomde cylinders, maar ja.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:11 schreef Freezer het volgende:
AR 156 2.5 V6 (211 pk)
1: 8.43 gecombineerd
Dat zou voor mij geen keuze zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:58 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Mja, als ik ooit een 156 neem (staat wel op de planning) ga ik toch maar voor een 2.0 of 1.8 Twin Spark. Misschien een iets minder mooi geluid en niet die geile verchroomde cylinders, maar ja.
Prachtige motoren waren het, die Alfa V6en, maar zuinig bepaald niet. Toch jammer dat ze ermee gestopt zijn.
Niet verbazingwekkend gezien de rijstijl van de gemiddelde leaserijder.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:52 schreef Athmozz het volgende:
juist nieuwe lease gekregen;
Renault Grand Scenic 1.5dCI
Stadsverkeer gemiddeld 1 op 6
Snelweg gemiddeld 1 op 10
en dat met een "eco2" badge op de achterruit
Ik geloof het niet, met die diesel is dat zo goed als ónmogelijk.quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:38 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Niet verbazingwekkend gezien de rijstijl van de gemiddelde leaserijder.![]()
quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:26 schreef Opa_vertelt het volgende:
Hoeveel verbruikt jouw huidige auto eigenlijk 08gnoT.?
Vorige week voor het eerst deze zomer onder de 1:17. Niet slecht vind ikquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:52 schreef 08gnoT. het volgende:
Van de winter 1:14/15, nu 1 op 17,5/18. Laatste tankbeurt 18,1, vnl in de stad. Verwacht van de zomer wel 1:20+ te halen als ik langere stukken buiten de bbk rijd.
Mitsubishi lancer benzine uit 1996.
Die Golfjes kunnen inderdaad super zuinig rijden, collega van me rijdt in een Golf 6, volgens mij 2 liter TDI, en die rijdt ook ongeveer 1:20.quote:
Skoda Octavia station met dezelfde motor:quote:
1:2 met een 3.0 V6?quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:40 schreef HenkXL het volgende:
Volgas 1:2, 3.0 v6
Gemiddeld denk ik +- 1:9 of iets dergelijks, hou wel van stevig doorrijden.
Volgens de boordcomputer lukt het in de mazda 6 van m'n ouders ook. 2l 4-cilinder.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:19 schreef dylanrr het volgende:
[..]
1:2 met een 3.0 V6?
Dat kreeg ik plankgas met m'n oude BMW 750i niet eens voor elkaar, en dat was een 5.4 V12.
Daar kon ik alleen maar van dromen in m'n Lancer toenquote:Op woensdag 1 juni 2011 16:36 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
[..]
Vorige week voor het eerst deze zomer onder de 1:17. Niet slecht vind ik
Dan was mijn auto zuiniger dan ik dacht.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:28 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Volgens de boordcomputer lukt het in de mazda 6 van m'n ouders ook. 2l 4-cilinder.
Zet de airco in de mazda maar eens aan en ga dan volgasquote:Op donderdag 2 juni 2011 13:28 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Volgens de boordcomputer lukt het in de mazda 6 van m'n ouders ook. 2l 4-cilinder.
zal eens kijken of ik iets van dashcam erop kan plaatsen. Zéker met aanhangers erachter wordt het verbruik rampzalig; aan 140/u met zit je met een vlakke aanhanger al snel op zo'n 1 op 8 op de snelweg...quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:40 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ik geloof het niet, met die diesel is dat zo goed als ónmogelijk.
Dannog, 1.9 DCI hier, ook Grand Scenic 7 persoons @ 1508kg. 1 op 20. Gemiddeld over het hele tank!! 1200-1250km op 60-63L..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 23:41 schreef Athmozz het volgende:
[..]
zal eens kijken of ik iets van dashcam erop kan plaatsen. Zéker met aanhangers erachter wordt het verbruik rampzalig; aan 140/u met zit je met een vlakke aanhanger al snel op zo'n 1 op 8 op de snelweg...
Gemiddeld verbruik is al verbeterd; ik sta nu op gemiddeld 8.7l/100km (1 op 11) over een afstand van 7500km (heb de auto ongeveer 6 weken nu)
140 km/u met een aanhangerquote:Op vrijdag 24 juni 2011 23:41 schreef Athmozz het volgende:
[..]
zal eens kijken of ik iets van dashcam erop kan plaatsen. Zéker met aanhangers erachter wordt het verbruik rampzalig; aan 140/u met zit je met een vlakke aanhanger al snel op zo'n 1 op 8 op de snelweg...
Gemiddeld verbruik is al verbeterd; ik sta nu op gemiddeld 8.7l/100km (1 op 11) over een afstand van 7500km (heb de auto ongeveer 6 weken nu)
Lekker verantwoordquote:Op zaterdag 25 juni 2011 03:17 schreef Kriegel het volgende:
Och, ik heb een kennis die vroeger ieder jaar met een volgepakte kar doodleuk met een gangetje van 140 tot 160 naar de Côte d'Azur ramde. Nooit ongelukken gehad. Wij kwamen standaard een halve dag later aan omdat we met onze sleurhut nu eenmaal niet harder gingen dan 105 ofzo.
Waarom gebruik je de saaiste en lelijkste auto in het weekend? Ik zou een Seat Ibiza ST kopen trouwens, mooier, zuiniger, praktischer en goedkoper dan beide auto's die je nu hebtquote:Op zaterdag 25 juni 2011 10:45 schreef kiwiholland het volgende:
Seat Ibiza 1,4 100 pk 1 op 16. Woon werk verkeer.
Kia Sportage 2.0 142 PK 1 op 10. Weekend auto.
Ik zeg niet dat het verantwoord is, maar blijkbaar kan het wel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |