Dat Grol het hele Olympisch traject boven Elco van der Geest stond klopt niet. Het Olympisch traject begon al in 2007 omdat ook de resultaten van de world cups uit dat jaar meetelden voor de Europese ranking. Grol kwam toen nog uit in de klasse tot 90 kilogram en had daardoor een flinke achterstand op Van der Geest toen hij overstapte naar de -100.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:21 schreef TheArt het volgende:
Leuk stuk thewarrior82![]()
Alleen met één kanttekening. Grol stond zowat het hele olympische traject al boven Elco van der Geest, die eigenlijk amper in beeld is geweest, omdat hij amper resultaten heeft neergezet. Grol is steeds beter gaan judoën en mag zich met recht kandidaat voor de olympische titel noemen.
Oh dat zeker, maar ik heb het dan ook over de periode dat Grol eindelijk gesetelled was in de klasse tot 100 kg. Vanaf het moment dat Grol begon te scoren, heeft hij altijd boven Elco gestaan, omdat die zowat niets presteeerde.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:51 schreef thewarrior82 het volgende:
[..]
Dat Grol het hele Olympisch traject boven Elco van der Geest stond klopt niet. Het Olympisch traject begon al in 2007 omdat ook de resultaten van de world cups uit dat jaar meetelden voor de Europese ranking. Grol kwam toen nog uit in de klasse tot 90 kilogram en had daardoor een flinke achterstand op Van der Geest toen hij overstapte naar de -100.
De strijd tussen Elco en Henk was open en was afhankelijk van de resultaten in 2008, dus dat Elco amper in beeld is geweest klopt ook niet.
Wat wel zo is is dat Grol vanaf het moment dat hij was overgestapt naar de -100 steeds betere resultaten wist neer te zetten dan Elco van der Geest. Maar pas door zijn world cup zege in Hamburg dit jaar, waar Van der Geest derde werd wist hij dat zich zeker van kwalificatie.
Dan is dat een verschil tussen hoe wij het bekijken. Ik had het over het hele kwalificatietraject, en dat liep vanaf 2007. Doordat Grol pas later is overgestapt moest hij een inhaalslag maken. En Elco heeft nog wel enkele medailles gewonnen op de World Cups in 2008, alleen presteerde Grol inderdaad veel beter en dus ook zeer terecht dat hij naar Peking gaat.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Oh dat zeker, maar ik heb het dan ook over de periode dat Grol eindelijk gesetelled was in de klasse tot 100 kg. Vanaf het moment dat Grol begon te scoren, heeft hij altijd boven Elco gestaan, omdat die zowat niets presteeerde.
Ik hoop dat Mark gelijk krijgt, meer dan 4 medialles halen bij het judo is het meer dan geslaagd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:29 schreef thewarrior82 het volgende:
tvp
Huizinga denkt aan medailleoogst
Mark Huizinga heeft veel vertrouwen in de Nederlandse judoploeg die acte de présence geeft op de Olympische Spelen. De judoka ziet niet alleen medaillekansen voor zichzelf.
"In 1996 was ik bij de mannen de enige Nederlandse judoka met een plak. In 2000 hield ik als enige medaillewinnaar het judo in Nederland op de kaart. In 2004 leverden we met vier judomedailles, de grootste olympische oogst ooit, een substantiële bijdrage aan het medailleklassement. Dit keer zouden we zomaar meer dan vier medailles kunnen pakken", ziet Huizinga de Spelen in Peking in het onder de smog bedekte Peking vol vertrouwen tegemoet.
www.telegraaf.nl
Nee, alleen de judoka's die er tegen een halve finalist uitvliegen, komen nog uit in de herkansingen. Hiervoor is gezorgd zodat twee toppers, die toevalligerwijs tegen elkaar moeten vroeg in het toernooi, nog een herkansing krijgen om een medaille te pakken. Het zorgt er alleen maar voor dat ook echt de besten van een toernooi een medaille halen. NIet dat je eigenlijk zilver had kunnen pakken, maar in de tweede ronde eruit vloog tegen de latere gouden medaillewinnaar.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:18 schreef marcodej het volgende:
Er zijn ook nog herkansingen. Judoka's die er in de beginfase uitvliegen krijgen nog een kans in de herkansingen. Als ze die winnen, krijgen ze ook brons, naast degene die de reguliere strijd om de 3e/4e plaats wint
Best vaag eigenlijk.
Preciesquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:31 schreef DutchSL het volgende:
Ook zo bij taekwando geloof ik.
Stom idd, laat die twee bronzen winnaars nog een kleine finale tegen elkaar vechten voor 1x brons.
quote:Peking duck no light matter for Dutch judoka
Reuters, Wednesday August 6 2008 By Ian Ransom
BEIJING, Aug 6 (Reuters) - Peking duck probably is not listed on most dieticians' recommendations for athletes watching their weight, but Dutch world champion judoka Ruben Houkes is hooked on the fatty Chinese specialty.
"I'm really a fan of the Peking duck. In the village's eating area there are small portions of it, and they are really nice!" the 28-year-old from Haarlem told Reuters after training on Wednesday.
The succulent dish, served to Chinese emperors as far back as the Yuan Dynasty (1271-1368), makes a pleasant, if rare, diversion for Houkes, who fights a constant battle to whip his wiry, 1.76 metre-frame beneath 60 kg for the extra-lightweight class.
"I just have a small portion ... I don't want to know how they make it," said Houkes, whose last days of tournament preparation generally mean a far less decadent regime of fruit and long saunas to sweat out weight.
Houkes, who promised all dietary bets would be off after his competition on Saturday, is part of a strong 10-member team from the Netherlands, boasting no less than four Olympic medallists and four current and former world champions.
The Netherlands proud record of 15 judo medals, including four gold, has largely been reaped through the efforts of heavyweight fighters, including Willem Ruska, who won two golds at Munich in 1972 and Antonius Geesink at Tokyo in 1964.
Houkes wants to change that.
"Holland's a country with big guys. Now the lightweights are coming," he said.
While losing weight has been a battle, Houkes said losing in general had always been a challenge, ever since he was a little boy.
"My parents put me into judo because I couldn't handle losing. So we couldn't play any family games at home," he said.
"I was a small guy. They said it'll be good for me to learn to cope with losing."
And has he learnt?
"No, but I can handle my emotions better now," he said.
The Olympics judo tournament starts on Saturday Aug. 9. (Editing by Alison Williams)
Ik las dat alleen de nummers 1 en 2 elkaar ontlopenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:46 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Hebben ze bij judo enige vorm van plaatsing voor de loting of is het gewoon geluk/pech of je een zware tegenstander loot? Als ik het zo lees zou Huizinga-Iliadis net zo goed een (halve) finale kunnen zijn.
Ok, dat is in ieder geval wat. Blijf het toch raar vinden dat ze niet bijvoorbeeld de 1e 8 plaatsen. Is toch ook gewoon jammer voor je toernooi als de nr 1 tegen de nr 3 of 4 eruit vliegt in de eerste ronde.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:46 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik las dat alleen de nummers 1 en 2 elkaar ontlopen
Nee, klopt niet. Het enige waar ze rekening mee houden is het afgelopen WK. De wereldranglijst telt niet en zo kunnen dus ook de nummers 1 en 2 van de wereld tegen elkaar loten, wat ook is gebeurd. In de categorie tot 73 kg bij de mannen moet de Belg Dirk Van Tichelt (Europees kampioen en nummer 2 van de wereld) het opnemen tegen de Azeri Elnur Mammadli (de nummer 1 van de wereld).quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:46 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik las dat alleen de nummers 1 en 2 elkaar ontlopen
De wereldranglijst zegt volgens mij ook niet zo heel veel. Veel judoka's die zich snel geplaatst hebben voor de Spelen hebben weinig toernooien gejudood. In Nederland bijvoorbeeld Huizinga, Bosch en Uilenhoed. Zij zijn denk ik wel beter dan hun positie op de wereldranglijst doet vermoeden. Bij Gravenstijn is dat weer anders. Heeft veel moeite moeten doen om zich te plaatsen. Dus veel toernooien afgewerkt en zo veel punten gehaald en nu dus achtste.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, klopt niet. Het enige waar ze rekening mee houden is het afgelopen WK. De wereldranglijst telt niet en zo kunnen dus ook de nummers 1 en 2 van de wereld tegen elkaar loten, wat ook is gebeurd. In de categorie tot 73 kg bij de mannen moet de Belg Dirk Van Tichelt (Europees kampioen en nummer 2 van de wereld) het opnemen tegen de Azeri Elnur Mammadli (de nummer 1 van de wereld).
Voor dat tweede deel: daarom bestaan er ook die herkansingen hè.
Een klein deel heeft weinig toernooi gedraaid, maar daar gaat het bij de wereldranglijst niet om. De beste 4 toernooien per persoon worden bij elkaar opgeteld en daar komt de wereldranglijst uit rollen. Je hoeft dus echt niet veel toernooien te hebben gedraaid om hoog te staan op de ranglijst.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:29 schreef Colplay het volgende:
[..]
De wereldranglijst zegt volgens mij ook niet zo heel veel. Veel judoka's die zich snel geplaatst hebben voor de Spelen hebben weinig toernooien gejudood. In Nederland bijvoorbeeld Huizinga, Bosch en Uilenhoed. Zij zijn denk ik wel beter dan hun positie op de wereldranglijst doet vermoeden. Bij Gravenstijn is dat weer anders. Heeft veel moeite moeten doen om zich te plaatsen. Dus veel toernooien afgewerkt en zo veel punten gehaald en nu dus achtste.
Wel raar dat er judoka's mee mogen doen die niet eens op de wereldranglijst staan...
Kan alle kanten op. Als hij een goede dag heeft, kan hij van iedereen winnen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:31 schreef thewarrior82 het volgende:
Morgen trapt Ruben Houkes af in het judotoernooi. Hij is natuurlijk de wereldkampioen maar hoe hoog schatten jullie zijn kansen op een medaille?
Ik hou t op 50%
Linkje ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 06:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hé, kom eens in het live-topic. Het is daar zo eenzaam
Bij de mannen hebben de Japanner Hiraoka en de Georgiër Khergiani verrassend al verloren.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 07:37 schreef thewarrior82 het volgende:
Spannende wedstrijd voor tweevoudig Olympisch kampioene en viervoudig medaillewinnares Ryoko Tani nu. Staat nog gelijk, golden score wordt nu beslissend
edit: maar ze red t toch
Samen met de Oostenrijker Passchier dan wel.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 07:53 schreef DutchSL het volgende:
Dat is goed nieuws voor Houkes, hij is nu toch wel de grootste naam die er nog in zit (niet dat het alles zegt)
Komt er aanquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 08:03 schreef thewarrior82 het volgende:
Die Griek zou zo nog weleens een straf kunnen krijgen voor passiviteit
Want? Gewoon twee keer de betere.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 08:05 schreef drummerdude het volgende:
En weer door... Gaatlekker, maar voor hemzelf zou het trouwens ook niet lekker zijn, 2x met geluk
Waarom? Hij werd wereldkampioen door judo's, koka's en shido's, dus ik zie het probleem niet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 08:05 schreef drummerdude het volgende:
En weer door... Gaatlekker, maar voor hemzelf zou het trouwens ook niet lekker zijn, 2x met geluk
Pardonquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 08:05 schreef drummerdude het volgende:
Preciesquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 08:12 schreef TheVulture het volgende:
Goeie overwinningen van Houkes... met name 2e potje totaal gecontroleerd
Absoluut. Die Venezolaan kan hij in ieder geval goed hebben.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 08:15 schreef thewarrior82 het volgende:
Houkes volgende wedstrijd tegen een Venezulaan Guedez Sanchez, die wint van de Amerikaan die Hiraoka versloeg. Laat weer zien hoe onverspelbaar judo kan zijn.
Klopt, als de de finale wordt is het de WK tegen de EKquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 07:56 schreef TheArt het volgende:
[..]
Samen met de Oostenrijker Passchier dan wel.
Over een uurtje denk ikquote:
Jawel manquote:
Karsten Kroon ookquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 08:53 schreef sjimz het volgende:
Hij drinkt al uit een gouden bidon!
Boogerd haat hemquote:
owquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 08:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zwaar in de figuurlijke betekenis van het woord.
De halve finale is pas over een paar uur dus dan is Ruben ook weer helemaal hersteld van z'n inspanningen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 08:57 schreef sjimz het volgende:
Choi zal ook nog een stuk frisser zijn.
Te kort? Hij is de langste in die klasse!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 09:03 schreef TheVulture het volgende:
Om eerlijk te zijn denk ik dat ie tegen de Koreaan tekort komt....
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 09:04 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Te kort? Hij is de langste in die klasse!
Op Nederland 1 zeiden ze net kwart over 12 als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 09:25 schreef SCH het volgende:
Hoe laat moet ie, ik durf niet te gaan doesjen
Oh, dan kan ik nog 58 x gaan doesjenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 09:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
Op Nederland 1 zeiden ze net kwart over 12 als ik me niet vergis.
Ik begin zowaar Judo spannend te vinden! Heb zelfs m'n huishoudelijke klussen even qua planning opgeschoven om de halve finale niet te hoeven missen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:00 schreef KingOfPop het volgende:
Over een kwartier is het zover. Hopen dat hij die Choi in de pan hakt..
Die hebben vast niet zlke toffe streamsquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:05 schreef SCH het volgende:
Als de NOS eindeljik klaar is met de ceremonie
De andere zenders zijn allang weer met andere sporten bezig.
Jawel, dan mag ie gelijk voor het brons vechten, maar het zal niet de eerste keer zijn dat iemand uit de halve finale dan zo teleurgesteld is dat ie helemaal overal naastgrijptquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:08 schreef SCH het volgende:
Als ie nou verliest, gaat ie toch niet automatisch voor het brons?
Hoezo niet dan?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:08 schreef SCH het volgende:
Klopt, maar dat is vooral omdat de man uit de herkansingen in de winning mood is.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jawel, dan mag ie gelijk voor het brons vechten, maar het zal niet de eerste keer zijn dat iemand uit de halve finale dan zo teleurgesteld is dat ie helemaal overal naastgrijpt
Je begrijpt het feit hoe een halve finale werkt?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:08 schreef SCH het volgende:
Dan moet hij toch tegen een andere halve finalist? Dan gebeurt dat idd vaker....quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jawel, dan mag ie gelijk voor het brons vechten, maar het zal niet de eerste keer zijn dat iemand uit de halve finale dan zo teleurgesteld is dat ie helemaal overal naastgrijpt
Hoe zit dat dan met de herkansingen? Die zijn er toch ook nog?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waar heb je het overquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:10 schreef borisz het volgende:
Argentinie naar de finale bij de vrouwen.
Als je in de eerste rondes verliest van een judoka die de halve finale haalt dan mag je verder in de herkansingen... een van die mensen uit de herkansingen mag dan tegen een verliezend halve finalist voor het bronsquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met de herkansingen? Die zijn er toch ook nog?
Er is toch maar 1 bronzen medaille?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als je in de eerste rondes verliest van een judoka die de halve finale haalt dan mag je verder in de herkansingen... een van die mensen uit de herkansingen mag dan tegen een verliezend halve finalist voor het brons
Ja, beter dan jij geloof ikquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:11 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Je begrijpt het feit hoe een halve finale werkt?
twee bronzenquote:
Okay, tong80 had me wijs gemaakt dat dat bij de OS niet zo was. Vandaar mijn verwarring.quote:
Heeft volgens mij te maken met het systeem, er is niet echt een betrouwbare ranking zoals bij andere sporten waardoor toppers al vroeg tegen elkaar kunnen loten... daarom hebben ze dus een extra medaillekans ingevoerdquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:19 schreef sjimz het volgende:
Waarom niet gewoon de 2 verliezende halve finalisten tegen elkaar laten spelen om 1 bronzen medaille?
Vind ik wel vreemd hoor.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heeft volgens mij te maken met het systeem, er is niet echt een betrouwbare ranking zoals bij andere sporten waardoor toppers al vroeg tegen elkaar kunnen loten... daarom hebben ze dus een extra medaillekans ingevoerd
In dat geval kan het niet verkeerd gaan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:26 schreef Reya het volgende:
Zijn coach doet me wel een beetje denken aan Martin Verkerk
Ik vind het al jaren een prachtsysteem. Zo hoeft 1 misstap niet fataal te zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Okay, tong80 had me wijs gemaakt dat dat bij de OS niet zo was. Vandaar mijn verwarring.
Blijf dat een gek systeem vinden maar het is wel goed voor onze medaillespiegel.
niet de oostenrijker?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:28 schreef borisz het volgende:
De finale is tegen Sobirov uit Uzbekistan.
dus ruben is de zoon van god!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:26 schreef Reya het volgende:
Zijn coach doet me wel een beetje denken aan Martin Verkerk
In topsport moet elke misstap fataal zijn!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:28 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik vind het al jaren een prachtsysteem. Zo hoeft 1 misstap niet fataal te zijn.
Geen Passchier inderdaad, verrassend.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:28 schreef borisz het volgende:
De finale is tegen Sobirov uit Uzbekistan.
Sobirov wint brons
Maar als hij al 3 keer zo op die manier heeft gewonnen dan moet je daar toch wel beter voor uitkijken?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:30 schreef TheVulture het volgende:
Zo, maar die is ook wel een klasse apart zeg
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:31 schreef Denewar het volgende:
is het al begonnen
oh het is al afglopen
Eerder gewoon een niveauverschil.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:31 schreef Palmboom313 het volgende:
godver de godver wat dom
1 misstap kan hier juist wel fataal zijn. Bij andere sporten kun je in een poule nog wel eens verliezen en toch goud winnen. Houkes gaat een keer de fout in nu en kan geen goud of zilver meer pakken. Rest alleen nog de strijd om brons.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:28 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik vind het al jaren een prachtsysteem. Zo hoeft 1 misstap niet fataal te zijn.
Ik denk dat je het wel kunt weten maar die vent is gewoon te snel en te goed voor Houkes... je moet ook niet vergeten dat Houkes weliswaar een hele goeie judoka is maar hij heeft nou ook weer niet de klasse van een Huizinga die alles op Ippon won in zijn beste dagen...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar als hij al 3 keer zo op die manier heeft gewonnen dan moet je daar toch wel beter voor uitkijken?
Had inderdaad alles al op met een Ippon beslist vandaag. Nou ja, dan maar hopen dat Houkes brons kan pakken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:31 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Die Koreaan is gewoon een klasse apart, niks dom.
ik dacht je bedoeld mooie sport voor de reclame, lekker snel naar de reclame!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:33 schreef Droopie het volgende:
Verdiend gewonnen en goede reclame voor Judo...
Want het was kort maar wel erg goed..
Exact, plus dat het een totaal andere tactiek was die hij toepaste. De vorige drie partijen waren schoudersworpen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat je het wel kunt weten maar die vent is gewoon te snel en te goed voor Houkes... je moet ook niet vergeten dat Houkes weliswaar een hele goeie judoka is maar hij heeft nou ook weer niet de klasse van een Huizinga die alles op Ippon won in zijn beste dagen...
Beetje ontluisterendquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:32 schreef Palmboom313 het volgende:
hahaha 20 seconden en toen kon hij weer weg gaan.
Die kerel is prima.quote:
Wat een simplistisch gezeik van de kant af en dan van een lek nog wel. Zo simpel ligt het allemaal niet. En dat hij wereldkampioen is, heeft hier weinig mee te maken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:35 schreef qonmann het volgende:
[..]
Beetje ontluisterend
Had ie toch wel wat beter kunnen doen zou je zeggen, gewoon staan blijven ofzo.
Hij is toch wereldkampioen ?
Jammer
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:35 schreef qonmann het volgende:
[..]
Hij is dan wel wereldkampioen geworden maar dat was meer een absolute topdag dan op basis van continu de beste zijn in zijn klasse... die wereldtitel kwam toch min of meer uit de lucht vallen.....quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:35 schreef qonmann het volgende:
[..]
Beetje ontluisterend
Hij is toch wereldkampioen ?
Jammer
Dat gebeurt in het judo regelmatig hoor. Niets raar aan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:39 schreef BVO het volgende:
Nouja maar goed, na 20 seconden exit is wel weer vrij knullig hoor!!
Kan zoals TheArt zegt makkelijk gebeuren in het judo hoor.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:39 schreef BVO het volgende:
Nouja maar goed, na 20 seconden exit is wel weer vrij knullig hoor!!
Ik heb het niet over raar, ik heb het over knullig.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat gebeurt in het judo regelmatig hoor. Niets raar aan.
Het is ook niet knullig, je hoeft maar één keer tegen een goed ingezette techniek aan te lopen en je ligt op je rug, dat kan na 5 seconden zijn en dat kan ook in de laatste 5 seconden zijn terwijl je ruim voor staatquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:53 schreef BVO het volgende:
[..]
Ik heb het niet over raar, ik heb het over knullig.
Is al heel lang zo bij judo.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:12 schreef Adfundum het volgende:
Twee bronzen medailles te vergeven, wat vreemd.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:12 schreef Leatherface het volgende:
Oezbeek wint brons.
Proficiat Falco.
Zodirect Houkes.
Choi en de Oostenrijker Paischer vechten het uit voor het goud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |