Ik las dat alleen de nummers 1 en 2 elkaar ontlopenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:46 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Hebben ze bij judo enige vorm van plaatsing voor de loting of is het gewoon geluk/pech of je een zware tegenstander loot? Als ik het zo lees zou Huizinga-Iliadis net zo goed een (halve) finale kunnen zijn.
Ok, dat is in ieder geval wat. Blijf het toch raar vinden dat ze niet bijvoorbeeld de 1e 8 plaatsen. Is toch ook gewoon jammer voor je toernooi als de nr 1 tegen de nr 3 of 4 eruit vliegt in de eerste ronde.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:46 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik las dat alleen de nummers 1 en 2 elkaar ontlopen
Nee, klopt niet. Het enige waar ze rekening mee houden is het afgelopen WK. De wereldranglijst telt niet en zo kunnen dus ook de nummers 1 en 2 van de wereld tegen elkaar loten, wat ook is gebeurd. In de categorie tot 73 kg bij de mannen moet de Belg Dirk Van Tichelt (Europees kampioen en nummer 2 van de wereld) het opnemen tegen de Azeri Elnur Mammadli (de nummer 1 van de wereld).quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:46 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik las dat alleen de nummers 1 en 2 elkaar ontlopen
De wereldranglijst zegt volgens mij ook niet zo heel veel. Veel judoka's die zich snel geplaatst hebben voor de Spelen hebben weinig toernooien gejudood. In Nederland bijvoorbeeld Huizinga, Bosch en Uilenhoed. Zij zijn denk ik wel beter dan hun positie op de wereldranglijst doet vermoeden. Bij Gravenstijn is dat weer anders. Heeft veel moeite moeten doen om zich te plaatsen. Dus veel toernooien afgewerkt en zo veel punten gehaald en nu dus achtste.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, klopt niet. Het enige waar ze rekening mee houden is het afgelopen WK. De wereldranglijst telt niet en zo kunnen dus ook de nummers 1 en 2 van de wereld tegen elkaar loten, wat ook is gebeurd. In de categorie tot 73 kg bij de mannen moet de Belg Dirk Van Tichelt (Europees kampioen en nummer 2 van de wereld) het opnemen tegen de Azeri Elnur Mammadli (de nummer 1 van de wereld).
Voor dat tweede deel: daarom bestaan er ook die herkansingen hè.
Een klein deel heeft weinig toernooi gedraaid, maar daar gaat het bij de wereldranglijst niet om. De beste 4 toernooien per persoon worden bij elkaar opgeteld en daar komt de wereldranglijst uit rollen. Je hoeft dus echt niet veel toernooien te hebben gedraaid om hoog te staan op de ranglijst.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:29 schreef Colplay het volgende:
[..]
De wereldranglijst zegt volgens mij ook niet zo heel veel. Veel judoka's die zich snel geplaatst hebben voor de Spelen hebben weinig toernooien gejudood. In Nederland bijvoorbeeld Huizinga, Bosch en Uilenhoed. Zij zijn denk ik wel beter dan hun positie op de wereldranglijst doet vermoeden. Bij Gravenstijn is dat weer anders. Heeft veel moeite moeten doen om zich te plaatsen. Dus veel toernooien afgewerkt en zo veel punten gehaald en nu dus achtste.
Wel raar dat er judoka's mee mogen doen die niet eens op de wereldranglijst staan...
Kan alle kanten op. Als hij een goede dag heeft, kan hij van iedereen winnen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:31 schreef thewarrior82 het volgende:
Morgen trapt Ruben Houkes af in het judotoernooi. Hij is natuurlijk de wereldkampioen maar hoe hoog schatten jullie zijn kansen op een medaille?
Ik hou t op 50%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |