abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60640358
Lekker voor Van der Geest .
pi_60646392
Beter was het om tegen een eenvoudige tegenstander te beginnen, om lekker in het toernooi te komen. Maar je moet ze toch allemaal verslaan om goud te winnen, dus of je die favorieten nu al direct of pas in de finale tegenkomt maakt wat dat betreft niet zoveel uit. Bovendien lijkt me Van der Geest of Huizinga loten in de eerste ronde dan ook geen pretje.
pi_60648233
Hebben ze bij judo enige vorm van plaatsing voor de loting of is het gewoon geluk/pech of je een zware tegenstander loot? Als ik het zo lees zou Huizinga-Iliadis net zo goed een (halve) finale kunnen zijn.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:46:57 #29
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_60648254
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:46 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Hebben ze bij judo enige vorm van plaatsing voor de loting of is het gewoon geluk/pech of je een zware tegenstander loot? Als ik het zo lees zou Huizinga-Iliadis net zo goed een (halve) finale kunnen zijn.
Ik las dat alleen de nummers 1 en 2 elkaar ontlopen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_60648953
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:46 schreef Mark het volgende:

[..]

Ok, dat is in ieder geval wat. Blijf het toch raar vinden dat ze niet bijvoorbeeld de 1e 8 plaatsen. Is toch ook gewoon jammer voor je toernooi als de nr 1 tegen de nr 3 of 4 eruit vliegt in de eerste ronde.

Als je bijvoorbeeld het verhaal van TheArt leest over G. Elmont dan zit hij (4de) samen met de nr 2 onderin het schema en de 8 andere uit de top-10 bovenin zitten. Komt op mij een beetje raar en oneerlijk over, maar als ze dit al jaren doen in het judo dan heeft iedereen natuurlijk evenveel mazzel als pech zullen we maar zeggen .
pi_60649101
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:46 schreef Mark het volgende:

[..]

Nee, klopt niet. Het enige waar ze rekening mee houden is het afgelopen WK. De wereldranglijst telt niet en zo kunnen dus ook de nummers 1 en 2 van de wereld tegen elkaar loten, wat ook is gebeurd. In de categorie tot 73 kg bij de mannen moet de Belg Dirk Van Tichelt (Europees kampioen en nummer 2 van de wereld) het opnemen tegen de Azeri Elnur Mammadli (de nummer 1 van de wereld).

Voor dat tweede deel: daarom bestaan er ook die herkansingen hè.
pi_60649206
Bedankt voor de uitleg.
Dat is voor die Belg ook echt sneu, zo ongeveer de enige van zijn land die kans maakt op een medaille en dan moet hij tegen z'n grootste rivaal...
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:33:15 #33
211106 Ciolekfan
Olympische fan
pi_60649381
Ach, als ie goud wil moet ie hem sowieso verslaan of het nu in de eerste ronde of de finale is...
pi_60650289
Als je in de finale verliest heb je nog zilver, als je in de eerste ronde verliest heb je max. brons
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:29:47 #35
67205 Colplay
How you doin??
pi_60651095
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:22 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nee, klopt niet. Het enige waar ze rekening mee houden is het afgelopen WK. De wereldranglijst telt niet en zo kunnen dus ook de nummers 1 en 2 van de wereld tegen elkaar loten, wat ook is gebeurd. In de categorie tot 73 kg bij de mannen moet de Belg Dirk Van Tichelt (Europees kampioen en nummer 2 van de wereld) het opnemen tegen de Azeri Elnur Mammadli (de nummer 1 van de wereld).

Voor dat tweede deel: daarom bestaan er ook die herkansingen hè.
De wereldranglijst zegt volgens mij ook niet zo heel veel. Veel judoka's die zich snel geplaatst hebben voor de Spelen hebben weinig toernooien gejudood. In Nederland bijvoorbeeld Huizinga, Bosch en Uilenhoed. Zij zijn denk ik wel beter dan hun positie op de wereldranglijst doet vermoeden. Bij Gravenstijn is dat weer anders. Heeft veel moeite moeten doen om zich te plaatsen. Dus veel toernooien afgewerkt en zo veel punten gehaald en nu dus achtste.

Wel raar dat er judoka's mee mogen doen die niet eens op de wereldranglijst staan...
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_60651307
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:29 schreef Colplay het volgende:

[..]

De wereldranglijst zegt volgens mij ook niet zo heel veel. Veel judoka's die zich snel geplaatst hebben voor de Spelen hebben weinig toernooien gejudood. In Nederland bijvoorbeeld Huizinga, Bosch en Uilenhoed. Zij zijn denk ik wel beter dan hun positie op de wereldranglijst doet vermoeden. Bij Gravenstijn is dat weer anders. Heeft veel moeite moeten doen om zich te plaatsen. Dus veel toernooien afgewerkt en zo veel punten gehaald en nu dus achtste.

Wel raar dat er judoka's mee mogen doen die niet eens op de wereldranglijst staan...
Een klein deel heeft weinig toernooi gedraaid, maar daar gaat het bij de wereldranglijst niet om. De beste 4 toernooien per persoon worden bij elkaar opgeteld en daar komt de wereldranglijst uit rollen. Je hoeft dus echt niet veel toernooien te hebben gedraaid om hoog te staan op de ranglijst.
pi_60651318
Lekkere loting zeg voor Huizinga en V/d Geest....

Maar goed, ik blijf vertrouwen houden, met name in Huizinga

Van Van der Geest had ik op voorhand het minst verwacht, die is meer bezig met koken dan met judo'en
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_60652454
Succes met Dennis
pi_60656382
Ik hoop echt dat Dennis van der Geest er meteen uit vliegt.
Wat een arrogante kerel is dat toch, alleen maar bezig om met zijn kop in beeld te komen en hij heeft het alleen maar over hoe goed hij is en hoe groot en sterk hij wel niet is.
Dennis van der Geest
pi_60657194
Altijd in voor een plaatje

pi_60661695
Dat van die wisselende uitkomsten van de loting voor de Nederlanders klopt niet: ze zijn ronduit kut.
Huizinga en van der Geest is bekend. Grol de eerste ronde tegen de wereldkampioen en de tweede ronde (evt.) Zeevi. Apart dat van de 3 grootste favorieten er maar 1 de kwartfinale kan halen. Houkes al in de kwartfinale tegen de grootste favoriet (Hiraoka). G. Elmont wel een eerlijke loting, maar ook in de helft van de favorieten Jaebum Kim en Neto. D. Elmont heeft de makkelijkste loting van de Nederlanders, maar is in principe ook de kleinste kanshebber
Bij de dames zijn Willibroordse en Bosch de grootste Nederlandse kanshebbers. Ze hebben allebei ook meeste grote kanshebbers in hun helft.
pi_60666285
Morgen trapt Ruben Houkes af in het judotoernooi. Hij is natuurlijk de wereldkampioen maar hoe hoog schatten jullie zijn kansen op een medaille?

Ik hou t op 50%
pi_60666404
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 20:31 schreef thewarrior82 het volgende:
Morgen trapt Ruben Houkes af in het judotoernooi. Hij is natuurlijk de wereldkampioen maar hoe hoog schatten jullie zijn kansen op een medaille?

Ik hou t op 50%
Kan alle kanten op. Als hij een goede dag heeft, kan hij van iedereen winnen.
pi_60666626
Van Der Geest gaat het niet redden. Ik heb hem de afgelopen jaren meer in Waku Waku gezien dan op de tatami...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 augustus 2008 @ 06:18:33 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_60677276
Zo Ruben Houkes de wereldkampioen van 2007

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 augustus 2008 @ 06:28:56 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_60677312
Nu Houkes. Tegen iemand van 145 centimeter.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60677314
Van Velzen doet ook mee
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 augustus 2008 @ 06:31:02 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_60677318
Koka voor Houkes

Trouwste user 2022 zaterdag 9 augustus 2008 @ 06:34:46 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_60677326
Houdgreep. Net niet Wel een yuko.

zaterdag 9 augustus 2008 @ 06:35:13 #50
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_60677329
11-0???
It ain't over till the fat lady sings!!!
Een dag is er om te lachen en de nacht om te .......!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')