quote:Dure flater ASWH; komst Sander Molenaar onzeker
Hij zou de nieuwe aanvalsleider worden van ASWH. Maar of Vlaardinger Sander Molenaar komend seizoen daadwerkelijk voor de ploeg van trainer Willem Leushuis gaat spelen, is onzeker.
MIKOS GOUKA
ROTTERDAM
Molenaar is er komende maandag, als ASWH voor het eerst op het trainingsveld staat, ongetwijfeld bij in Hendrik-Ido-Ambacht. Maar de kans is klein dat hij ook wedstrijden mag gaan spelen voor ASWH.
Een administratieve flater van de zaterdag-hoofdklasser dwingt Molenaar zo goed als zeker terug naar zijn oude club DOTO. De geboren Katwijker, die dankzij een relatie met zijn Maassluise vriendin Daniëlle de Waal in Vlaardingen terechtkwam, wil het liefst niets over de zaak kwijt. ,,Waarom niet? Het is niet mijn fout,’’ zegt hij. ,,Ik hoop nog steeds dat er een oplossing komt. Daarom kan ik er beter niets over zeggen. Ik wil naar ASWH, dat lijkt me duidelijk.’’
De fout ligt dus bij zijn beoogde nieuwe club. ASWH verzuimde om het getekende overschrijvingsformulier van de spits op tijd naar de KNVB te sturen. Vijf dagen te laat om precies te zijn. Molenaar, die al enkele maanden rond was met de Ambachters, hoorde na het verstrijken van de overschrijvingstermijn op 31 mei dat de voetbalbond niet op tijd in het bezit was gekomen van zijn formulier.
’Te laat’ was voor de KNVB reden om de overschrijving te blokkeren. ASWH stuurde daarop een schrijven met uitleg naar de voetbalbond, maar die hanteert vooralsnog het strenge credo ’regels zijn regels’. Geen overschrijving voor Molenaar. Hij zal bij DOTO moeten blijven.
Molenaar onderneemt samen met ASWH nog verwoede pogingen om de overschrijving er alsnog door te krijgen. De voetbalbond heeft een protestbrief ontvangen, omdat het eerste verzoek tot overschrijving is afgewezen. ASWH verwacht eerdaags antwoord te krijgen.
Bij DOTO vertrok na afgelopen seizoen een enorme waslijst aan bekende spelers.
Onder anderen Jacob van den Belt (ASWH), Alexander en Michael van Dommelen (beiden Barendrecht), Ramon Salaz (SHO), Carlos Fernandes (RVVH), Bart Fiegel (Zwaluwen), Miquel Lopes Silva (TOGR), Ben Kinds, Ilya Tiren (beiden Leonidas zo.), Marco Clarijs (Excelsior ’20) en Dick Tol (SC Feyenoord) keerden de club de rug toe.
Het zou in Pernis daarom een welkome meevaller zijn als Molenaar, die in het verleden aan de lopende band scoorde voor zaterdag-hoofdklasser Katwijk, noodgedwongen weer terug moet keren bij de ploeg van oefenmeester Koos Waslander.
Niet echt verrassend na je hints over de keepers van het VVCS teamquote:Op zondag 20 juli 2008 14:49 schreef methodmich het volgende:
Hoe dan ook is bekend geworden dat Bas van Wegen van NAC Breda de derde keeper in de ASWH-selectie zal worden. De bijna 24-jarige Culemborger keepte eerder voor Feyenoord en FC Omniworld, maar speelde nog geen duels in het betaald voetbal. Keepte recent bij Team VVCS. Hij zal met Jacob van den Belt gaan strijden om de positie van eerste doelman, nadat Ariën Pietersma alsnog naar Willem II ging en Serge van den Ban schermde met een op niets uitgelopen avontuur in Roemenië.
Zo zo, jullie zijn een week eerder dan de meeste clubs volgens mij.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:59 schreef methodmich het volgende:
Eerste training weer achter de rug, met een grotendeels complete groep.
jullie waren toch al eind mei begonnen met de nieuwe groep?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:16 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Zo zo, jullie zijn een week eerder dan de meeste clubs volgens mij.
Ja klopt, ze zijn 3 weken doorgegaan met trainen + oefenwedstrijd. Blijkbaar gingen ze toch niet doorquote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:25 schreef Insistor het volgende:
[..]
jullie waren toch al eind mei begonnen met de nieuwe groep?
Katwijk start donderdag, zaterdag de fotosessie.
Mooi verhaal natuurlijk, maar de voorzitter van Ter Leede was daar gewoon op bezoek bij vrienden en heeft een stukje om gereden naar de Ghanese bond. Leuk voor de foto ...quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:32 schreef Pikhoofd het volgende:
ja, vreemd verhaal met die Ghanese aanvaller, ze zijn van Ter Leede zelfs voor hem naar Ghana gegaan om alles rond te krijgen...
quote:Sander Molenaar mag toch voor ASWH uitkomen
Sander Molenaar mag per 1 augustus toch voor de Ambachtse zaterdag-hoofdklasser ASWH uitkomen.
HENDRIK-IDO-AMBACHT
De 28-jarige aanvaller vroeg voor het aanstaande voetbalseizoen overschrijving aan van DOTO (Pernis) naar ASWH. Hoewel de Vlaardinger zijn formulier ondertekend en wel tijdig bij zijn nieuwe club inleverde, zond ASWH het pas na de deadline van 31 mei naar de KNVB.
De voetbalbond weigerde hierop de overschrijving, waardoor Molenaar naar DOTO had moeten terugkeren. Na een tweede uitleg van ASWH heeft een speciale commissie nog eens naar de zaak gekeken. Deze oordeelde dat Sander Molenaar bij hoge uitzondering toch toestemming krijgt om voor ASWH te voetballen.
,,Een enorme opluchting,’’ aldus Molenaar, voormalig speler van Katwijk, die inmiddels drie trainingen met ASWH achter de rug heeft.
Warm :-)quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:14 schreef methodmich het volgende:
Hoe was de fotosessie van Katwijk, Insistor of Hoornes?
Blijkbaar mogen werklozen nog wel komenquote:Brian Tevreden naar FC Lisse
28 juli 2008
Op de eerste training van FC Lisse deed Brian Tevreden mee. Brian komt over uit Griekenland. Brian viel de FC Lisse-scouts op tijdens het toernooi voor werkloze profs, half juli, bij Rijnsburgse Boys. Brian deed het voortreffelijk in de aanval. FC Lisse kan een aanvallend ingestelde speler wel gebruiken na het vertrek van Glynor Plet naar Telstar. Brian speelde bij diverse teams in het betaalde voetbal.
toch niet... http://www.vvkatwijk.nl/selectie/quote:Op zondag 27 juli 2008 18:57 schreef Insistor het volgende:
[..]
Warm :-)
Maar de foto komt pas online samen met de presentatiegids. Ze hebben wel mooie nieuwe shirtjes.
De blauwen hebben ook zo'n speler op proef, raar dat die blijkbaar nog mogen komen, al zal het volgens de regels zijn. Ik dacht dat 15 juli sowieso de deadline was.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:42 schreef zaterdagvoetbal het volgende:
Een vervanger voor Plet hebben we niet...
Brian Tevreden is volgens mij geen echte spits. Kun je nog wel toevoegen aan je overzicht.
Ik snap trouwens niet dat ze de spits van zondag 1, Dorus van der Voort, niet gevraagd hebben voor zaterdag 1. Scoorde afgelopen seizoen 38 doelpunten (in 22 wedstrijden) en is volgens mij net 20 of zo. In de huidige selectie zit volgens mij geen enkele echte spits, dus was zeker geen overbodige luxe geweest.
De eerste training van FC Lisse is inmiddels ook al geweest, inclusief Michael van der Heijden overigens. Die schijnt nog te wachten tot het contract definitief is en traint voorlopig nog maar even mee.
Het is voor twee elftallen. Enne, ja...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:13 schreef methodmich het volgende:
Insistor, leuke foto. Grote groep wel. Ben jij trouwens cwg??
Als Rijsdijk erin staat komt alles goed....een echte leider ook...quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:38 schreef methodmich het volgende:
Positief vond ik dat we defensief eens niet constant steken lieten vallen, dat was vorig seizoen wel anders. Maar goed, het is maar oefenen. Vorig seizoen oefenden we ook prima.....
We hebben Jacob van den Belt al. Prima keeper, alleen moet er nog iemand achter of iemand die serieus kan concurreren met Jacob. Want de derde keeper is pas eerstejaars senior.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:04 schreef Angstgegner het volgende:
Daar hoef je echt niet rouwig om te zijn, Methodmich. Deze keeper werd een tijdje terug ook aan Spakenburg aangeboden. Heb hem enkele keren gezien met het VVCS-team. Een uiterst matige sluitpost, die vooral zwak is op hoge ballen en geen leiding geeft. Maar jullie zullen toch vast wel een betere keeper dan Paul Verboom kunnen vinden, want dat vond ik ook maar een rare grabbelaar. Al begint de tijd natuurlijk wel te dringen.
Wie is wij?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:03 schreef AndyD het volgende:
Wij speelden vandaag onze eerste oefenwedstrijd tegen Katwijk: 7-2 verloren (ruststand 2-2).
Prima eerste helft van jullie! Met die rappe nummer 11 (naam is mij even ontgaan) hebben jullie ook een leuke aanvaller in de ploeg.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:03 schreef AndyD het volgende:
Wij speelden vandaag onze eerste oefenwedstrijd tegen Katwijk: 7-2 verloren (ruststand 2-2).
Wheheh, ik zie mezelf op die foto.quote:Op zondag 3 augustus 2008 00:25 schreef Cruoninga het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom bouwen ze bij ASWH en soortgelijke clubs eigenlijk geen kleine tribune? Volgens mij trekken veel hoofdklassers meer publiek dan sommige laagvliegers in de Eerste Divisie en die hebben allemaalwel iets wat op een stadion lijkt. Zijn jullie ook alvast voorbereid op promotie ar het betaalde voetbal
Toen was je er nog wel eens ja...quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:09 schreef Panic_A het volgende:
[..]
Wheheh, ik zie mezelf op die foto.
Zulke bezoekersaantallen komen maar heel sporadisch voor, dit was de wedstrijd om het algehele kampioenschap van Nederland. Normaal zijn er maar 600 - 800 toeschouwers ongeveer.
Op deze foto staat trouwens wel een (staan)tribune.
dankjequote:Op zondag 3 augustus 2008 16:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Waarvan de mooiste in de hoofdklasse A wat mij betreft in Rijnsburg staat.
Uiteraard, maar vorige seizoenen ging de traditionele oefenwedstrijd altijd heel wat stroeverquote:Op maandag 4 augustus 2008 16:35 schreef methodmich het volgende:
Smitshoek is nu ook niet echt een topper. Maar wel lekker om even wat goaltjes te maken.
Hebben jullie geen jeugd dit moet kunnen opvangen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:19 schreef methodmich het volgende:
ASWH praat vandaag in de aanloop naar de oefenpot met RVVH trouwens met een keeper. Dit zal echter een ietwat andere constructie dan "normaal" worden, want deze keeper zal eigenlijk alleen in beeld komen als er iets gebeurt met Jacob van den Belt. Hij zal ook niet op de bank gaan zitten vermoedelijk, tenzij de afspraken vandaag anders gemaakt worden. Een echte reservekeeper op afroepbasis dus. Maar goed, is niet definitief rond, dus nog even afwachten.
Spakenburg, dat enkele jaren geleden als eerste een nieuwe tribune neerzette, gaat over enkele maanden de tribune uitbreiden naar 1400 of meer plaatsen. Bovendien wordt het sponsorhome twee keer zo groot. Benieuwd of Rijnsburgse Boys dan nog steeds de mooiste tribune heeft...quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:54 schreef uitje4life het volgende:
[..]
dankjedie van Quick Boys mag er ook zijn, maar die telt niet omdat ie afgekeken is van de onze
Tot Spakenburg in A komt dan in elk geval wel, want ik had het over de mooiste in A.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:21 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
Spakenburg, dat enkele jaren geleden als eerste een nieuwe tribune neerzette, gaat over enkele maanden de tribune uitbreiden naar 1400 of meer plaatsen. Bovendien wordt het sponsorhome twee keer zo groot. Benieuwd of Rijnsburgse Boys dan nog steeds de mooiste tribune heeft...
2x zo groot als die van ons of als het huidige sponsorhome? En zit de tribune dan ook vol met 1400 man denk je? Ik ben inderdaad ook wel benieuwd wat het wordt!quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:21 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
Spakenburg, dat enkele jaren geleden als eerste een nieuwe tribune neerzette, gaat over enkele maanden de tribune uitbreiden naar 1400 of meer plaatsen. Bovendien wordt het sponsorhome twee keer zo groot. Benieuwd of Rijnsburgse Boys dan nog steeds de mooiste tribune heeft...
Die van Quick Boys is ook groter dan die van RBB, maar ook niet mooier. (Behalve van binnen dan, het sponsorhome en bestuurskamer zijn top)quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:21 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
Benieuwd of Rijnsburgse Boys dan nog steeds de mooiste tribune heeft...
Vind het eigenlijk wel een verbetering.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:51 schreef methodmich het volgende:
[..]
Overigens is www.aswh.nl compleet vernieuwd. Moet er nog een beetje aan wennen....
Tegenstand van formaat hebben jullie ook nog niet gehad, meen ik...quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:02 schreef uitje4life het volgende:
[..]
Afgelopen 3 wedstrijden 17x gescoord en 4 doelpunten tegen, wel netjes denk ik zo.
Argon met 4-0 opzij zetten is niet verkeerd toch? En AFC Ajax A1 werd met 6-3 verslagen, waar trainer Frank de Boer "louter lovend over opponent Rijnsburgse Boys sprak" (Leidsch Dagblad, 04-08-2008).quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:25 schreef Insistor het volgende:
Tegenstand van formaat hebben jullie ook nog niet gehad, meen ik...
quote:Ivar van Dinteren naar de Duinwetering
Redactie | 16-08-2008 19:40
Noordwijk heeft een nieuwe speler aangetrokken om de spitspositie in te vullen. Na het vertrek van de in eerste instantie beoogde spits Jeroen Ketting was dit dan ook hard nodig.
De 28-jarige Van Dinteren speelde eerder voor FC Groningen, RKC Waalwijk, Helmond Sport, FC Zwolle en Telstar. Dit seizoen probeerde hij via het VVCS elftal een contact af te dwingen bij een betaald voetbalclub.
In de wedstrijd tegen RKAVV werd Ivar meteen opgesteld en scoorde al na 10 minuten. Wij wensen hem veel succes bij de Voetbalvereniging Noordwijk.
Winter speelt weer super op ons middenveld, laat 1 supporter van Lisse het maar niet horen want anders vindt ze dat wij hem teveel ophemelenquote:Op zondag 17 augustus 2008 18:59 schreef zaterdagvoetbal het volgende:
Ook terug van (werk)vakantie. Meteen een goed bericht dat Van der Heijden toch blijft, al is het voor hem natuurlijk wel erg jammer.
Gezien de uitslagen tot nu toe lijkt RBB mij de grote favoriet voor de titel in A. Met 4-0 van Argon (waar Lisse met 1-2 van verloor) en 7-1 van Hollandia winnen is bijzonder indrukwekkend.
Aan de andere kant leert het verleden ook wel dat aan oefenwedstrijden niet al te veel waarde moet worden gehecht. De competitie zal het leren. Rijnsburg toch wel titelkandidaat nummer 1, daaronder zitten een paar ploegen dicht bij elkaar. Ik hoop dat Lisse daarbij zit, maar het is afwachten hoe zwaar het verlies van Plet, Duarte en Winter weegt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:07 schreef BVO het volgende:Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens speelde Katwijk vanavond met 1-1 gelijk tegen Tonegido, Sahadewsing miste een penalty. Katwijk speelde weinig indrukwekkend en miste veel (verdedigende) basisspelers (Groen, Holwijn, Van Ommeren, Tuinfort en Nederhand).
[ Bericht 0% gewijzigd door Insistor op 20-08-2008 01:10:56 ]And we are vagabonds
We travel without seatbelts on
We live this close to death
Het seizoen 2006/2007 heeft hij bij ons ook een aantal keren op het middenveld gespeeld. Hij kwam daar bij mij veel onzekerder over. Hij zal er in het verleden best gespeeld hebben maar mijn voorkeur gaat er niet naar uit.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:42 schreef methodmich het volgende:
Rijsdijk is altijd middenvelder geweest, bij SHO, bij SCF en in eerste instantie ook bij de Vogels (2004/05). Dat was als linkshalf in een 4-3-3. Pas daarna heeft Leushuis hem naar achteren gehaald, toen ze overschakelden op 4-4-2. Ken uw klassiekers.
Onzin natuurlijk. Wellicht met een gefrustreerde/slecht geinformeerde Lissenaar gesproken?quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:44 schreef methodmich het volgende:
En die passage over Plet, hoezo zou 15 juli ook voor een overgang van een amateurclub naar een BVO ineens de deadline zijn?
Ze maken wel meer foutjes, de doelpuntenmakers bij ons gisteren klopt ook voor geen meter.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:44 schreef methodmich het volgende:
Ook opvallend veel slordige spelfouten in het artikel op VoZ, dat ben ik van Aad vd Graaf niet gewend eigenlijk. http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=3796 En die passage over Plet, hoezo zou 15 juli ook voor een overgang van een amateurclub naar een BVO ineens de deadline zijn?
Die informatie komt anders van iemand van de club.quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:00 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ze maken wel meer foutjes, de doelpuntenmakers bij ons gisteren klopt ook voor geen meter.
Op onze site staan ieder geval de juiste doelpuntenmakers.quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:38 schreef Insistor het volgende:
[..]
Die informatie komt anders van iemand van de club.
Heb je trouwens de beelden van TV West gezien? Leek mij geen buitenspel.quote:Op zondag 24 augustus 2008 01:31 schreef uitje4life het volgende:
klopt, maar dit was gewoon een matige wedstrijd van beide kanten.
TV West dacht aan buitenspel bij de bal richting Lammers, maar de bal daarvóór richting Brian Tevreden (?) was buitenspel. Helaas is dit niet zo goed te zien op de beelden. Morgen nog maar een keer terugkijken op internet!quote:Op maandag 25 augustus 2008 00:34 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Heb je trouwens de beelden van TV West gezien? Leek mij geen buitenspel.
Altijd vriendelijk daar in Genemuiden. Flink aan het trappen ook zeker tijdens de wedstrijd?quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:50 schreef Insistor het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Wellicht met een gefrustreerde/slecht geinformeerde Lissenaar gesproken?
De wedstrijd in Genemuiden was het aanzien niet waard. Het tweede legde wel een leuke wedstrijd aan de dag in Genemuiden, de aanvallers hadden het naar hun zin met drie stijve bonkige boeren op 1 lijn achterin, maar gingen niet echt efficient met de kansen om (2-6).
En een nieuw woordje geleerd: kebabmongool (richting mij)
En datzelfde geldt voor Comvalius.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 17:23 schreef uitje4life het volgende:
Martha blijft sowieso tot de winterstop bij QB, daarna kan hij alsnog verkassen.
Dat kan met alle spelers.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 17:23 schreef uitje4life het volgende:
Martha blijft sowieso tot de winterstop bij QB, daarna kan hij alsnog verkassen.
Gaan alleen bij ons de eerste 2 door?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:41 schreef methodmich het volgende:
Dinsdag dus een puntje bij Unitas pakken en we zijn door.
Volgens mij wel ja. In Zuid I in elk geval niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:52 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Gaan alleen bij ons de eerste 2 door?
Dat laatste: Voetballende Fok!kers #25: De zomerstop is voorbij.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:12 schreef uitje4life het volgende:
west II ook niet geloof ik....
ff offtopic maar misschien dat 1 van jullie het weet: is er nou geen voetballende FOK!'ers topic of ben ik scheel?![]()
Dat zie ik ook niet gebeuren, defensief veel te kwetsbaar.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:58 schreef F1Bas het volgende:
Met deze selectie wordt QB ook geen kampioen.
Wij dubbelen er nu drie.quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:03 schreef Lissov het volgende:
Lisse gewonnen voor de beker met 1-2 bij Groene Ster maar o wat was het slecht! Gelukkig de 240 kilometer uiteindelijk niet voor Jan Lul gereden. Er is nog wel werk aan de winkel voor Lisse, vooral voorin komen we tekort!
Ik heb me ook ingeschreven voor de RBB League. Mijn team (Lissov) is als volgt: Van der Velde (EXM) - Kastoredjo (QB) - Van Noord (RBB) - Van Dalen (ASWH) - Bos (NWK) - Vermeulen (LIS) - Bezzai (TL) - Huisman (KW) - Roeland (CAP) - Van Dommelen (BAREN) - Valentijn (HEERJ). Wissels zijn Hoogendoorn (DOTO) - Kemper (ARC) - Van Engel (SCHEV). Mij benieuwen!
En Exit Koos dus.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:30 schreef methodmich het volgende:
Verder is het bij DOTO al weer zeer onrustig. Er is een nieuwe technische coördinator gekomen, die op de bank wil gaan zitten en van Koos Waslander af wil. De spelersgroep heeft zich vanmorgen in een gesprek achter Koos geschaard, maar of dat helpt?
RBB kan uit niet winnenquote:Op zaterdag 6 september 2008 00:25 schreef uitje4life het volgende:
ik had die van jou al gelezen! Veel leukere voorbeschouwing inderdaad, mijn complimenten daarvoor!wat voorspel je? Ik gok op een 0-2... alhoewel ASWH toch een sterke selectie heeft!
enquote:Ivan Divkovic gelooft in verrassend seizoen met Heerjansdam
Voor Heerjansdam liepen de afgelopen jaren in de hoofdklasse vrijwel steevast uit op een gevecht tegen degradatie. Aanvoerder Ivan Divkovic is er echter van overtuigd dat het in Volendam zo bekende ’heen en weer-bootje’ komend seizoen in de opstallen van sportpark De Molenwei blijft liggen.
ANDRÉ VALK
HEERJANSDAM/ROTTERDAM
,,We hebben een ploeg die voor het linkerrijtje kan gaan,’’ meent de 26-jarige Rotterdammer. ,,Dat baseer ik op de kwaliteit in onze groep en op de manier waarop we momenteel met elkaar omgaan. Ook heb ik afgelopen seizoen, toen wij in de eerste klasse speelden, de nodige hoofdklassewedstrijden gezien. En hoewel er her en der best veel mutaties zijn, kan ik de tegenstanders aardig inschatten. Heerjansdam heeft inmiddels een kern van spelers die al een jaar of vier samen is. In de voorbereiding zijn we ook duidelijk gegroeid. Het bekerduel tegen Baronie (4-1 zege, red.) was daarvan het beste bewijs. Met jongens als Danny van Valen en Lennox Mauris erbij zijn we in de breedte ook absoluut sterker geworden. En tussen de nieuwe trainer Pippi Pruijmboom en de groep klikt het ook. Let op: Heerjansdam gaat voor verrassingen zorgen.’’
De optmistische geluiden van Ivan Divkovic, die eerder in zijn woonplaats voor SC Feyenoord uitkwam, staan in schril contrast tot de gebeurtenissen in de voorbije voetbalcompetitie. In de eerste klasse was Heerjansdam torenhoog favoriet, maar pas op de slotdag werd het kampioenschap veiliggesteld. Bovendien was het weer eens uitermate onrustig in het groen-zwarte kamp, met de (zoveelste) trainerswissel - Martin van Peenen (de zoon van voorzitter Janus) loste tussentijds Cees Lagendijk af - als dieptepunt.
,,Toen we degradeerden, was het makkelijk geweest om naar een andere club te gaan. Ik had over belangstelling ook zeker niet te klagen,’’ verklaart de fysiek sterke verdediger. ,,Maar we voelden ons, en ik als aanvoerder zeker, toch verantwoordelijk voor die degradatie. Ik wilde er keihard voor gaan werken om terug te komen. En iedereen voelde dat zó.’’
Het moeizame jaar in de eerste klasse C (district Zuid 1) kan Divkovic voor een deel wel verklaren. ,,Op één of twee clubs na wilde niemand tegen ons voetballen. Er werd een handbalverdediging opgesteld en er werd vaak geschopt naar alles wat bij ons bewoog. Daar hadden we in mentaal en fysiek opzicht moeite mee. Maar we moeten het onszelf aanrekenen dat we niet altijd scherp waren. De beleving tegen een ploeg als Wilhelmina’26 is blijkbaar toch anders dan wanneer je tegen een gerenommeerde bollen- of regioclub speelt.’’
Ook persoonlijk kende Divkovic, die als ambtenaar werkzaam is bij de gemeente Rotterdam, een moeizaam seizoen. ,,Ik wilde te veel doen, dat is de aard van het beestje. Ik stak te veel energie in andere dingen dan voetballen. Ik was soms net een psychiater. Dat kwam mijn spel uiteraard niet ten goede. We vergaten ons te focussen op voetbaltechnische en - tactische zaken.’’
Leuk stukje relativeren.quote:Leon van Dalen begint bij ASWH aan ’nieuw leven’
ASWH begroette voor dit seizoen liefst twaalf aanwinsten in de selectie, die ook nog eens een nieuw gezicht als trainer (Willem Leushuis) tegenover zich kreeg.
ANDRÉ VALK
HENDRIK-IDO-AMBACHT
Naast Joeri Petrov is een andere ex-prof, Leon van Dalen, de opvallendste nieuwkomer bij de Ambachtse zaterdag-hoofdklasser. De 29-jarige Pa- pendrechter komt over van eerstedivisionist TOP Oss, waar hij vijf jaar actief was. Daarvoor droeg Van Dalen eenzelfde periode het shirt van Dordrecht’90. In totaal kwam de sterke blonde centrumverdediger tot 270 wedstrijden als betaald voetballer, waarin hij vijftien keer scoorde.
De roots van Leon van Dalen liggen bij het Papendrechtse Drechtstreek, waarvoor hij tot zijn veertiende uitkwam. ,,Toen ben ik naar de jeugd van Dordrecht’90 vertrokken,’’ vertelt de Alblasserwaarder. ,,Na mijn juniorentijd heb ik één jaar in het tweede gespeeld. Het seizoen erop ben ik rond de winterstop aan de A-selectie toegevoegd. Onder Robert Verbeek maakte ik mijn debuut. Halverwege mijn vijfde seizoen bij het eerste ben ik een half jaar verhuurd aan TOP Oss. Robert Verbeek was terug na het ontslag van Jos van Eck en ik werd derde keus. Vervolgens ben ik definitief naar TOP overgestapt. Ik was ook wel toe aan iets nieuws. Ik zat al elf jaar bij Dordrecht.’’
Leon van Dalen reageerde verbaasd toen hij tijdens de afgelopen competitie vernam dat zijn verbintenis bij de Brabanders niet werd verlengd. ,,Ik speelde alles, was belangrijk voor het team en draaide een goed seizoen. Ik zou te duur geworden zijn voor TOP. Hadden ze me weggestuurd, omdat ik te slecht geworden was, zou ik daar wel vrede mee hebben gehad. Nu hoorde ik alleen maar dat ze me zo graag wilden houden. Mijn zaakwaarnemer heeft nog wel rondgebeld, maar bij alle clubs in de Jupiler League was het geld op. Hoewel ik graag als prof verder wilde, werd mij geadviseerd ’de maatschappij in te stappen’. Ik ben met mijn pabo-diploma op zak gaan solliciteren. Ik ben nu aangenomen als leerkracht voor groep 5 op basisschool Prins Floris in Papendrecht. Ik heb tegen de directeur gezegd dat het alleen niet doorging, wanneer PSV, Ajax of Feyenoord zouden komen. De school moet tenslotte ook zekerheid hebben.’’
Nadat zijn vertrek bij TOP Oss de pers had gehaald, had Van Dalen - hij heeft een zoon van negen maanden - over belangstelling niet te klagen. ASWH, LRC Leerdam, IJsselmeervogels en (’via-via’) Papendrecht hengelden naar zijn diensten. ,,ASWH was er heel snel bij en het gevoel was meteen goed. Ze wilden me ook heel graag. Toen IJsselmeervogels kwam, was ik al te ver met ASWH om die club nog af te zeggen.’’
Leon van Dalen is ’helemaal blanco’ aan zijn ’nieuwe leven’ begonnen. ,,Ik werk nu overdag en moet ’s avonds trainen. Bij TOP was ik alleen de vrijdagavond weg. Tot nu toe bevalt het me wel, maar school is pas één week begonnen. Ik ben benieuwd hoe ik met het andere ritme zal omgaan. Ik heb veel zin om energie in school én ASWH te steken,’’ spreekt Van Dalen, die op Schildman de aanvoerdersband van Johan Sturrus heeft overgenomen. ,,De trainer heeft liever dat iemand die centraal speelt, de band draagt.’’
Hij is er in elk geval inmiddels wel achter dat het niveau bij ASWH niet veel minder is dan bij TOP Oss. ,,Zowel bij TOP als bij ASWH heb je een groep die het niveau goed aankan. Maar de jongens daar onder, die zijn bij ASWH minder dan bij TOP. Maar zeker aan de bal hebben we een paar aardige voetballers, die ook het positiespel beheersen. Natuurlijk worden er soms wel eens vreemde keuzes gemaakt aan de bal, maar daar is ook de trainer voor. En ik ben ook iemand die in het veld indien nodig corrigerend optreedt. Maar het is me zeker niet tegengevallen en ook qua beleving en mentaliteit zit het goed.’’
RBB is natuurlijk een geslepen ploeg, dus dit hoorde allemaal bij het vertragen. Zes, zeven blessurebehandelingen, dan houdt het een keer op hoor. Smetje dat Van Noord dan meent te moeten reageren met spugen. Gelukkig voor hem zijn er geen KNVB-waarnemers. Overigens is meer nog dan RBB gewoon scheidsrechter Van de Ketterij schuldig. Die floot weer eens slecht, zoals vaker. Want hij had dat al eerder moeten doorzien en niet steeds overal op in moeten gaan.quote:Op zondag 7 september 2008 01:13 schreef uitje4life het volgende:
foei MM! Volgens mij waren wij toch degenen die op zoek gingen naar de 0-2... En ik blijf het onsportief vinden dat aswh de bal niet teruggaf, wat wij later wel deden. Ook al rekt je tegenstander tijd (ik weet niet of de blessurebehandelingen wel of geen tijdrekken was, ik weet wel dat gootjes al redelijk snel een blessure aan de zij opliep), dan kan je zelf nog wel sportief blijven toch?
Ik vond het nog wel even leuk dat ascencion 2 man dolde vlak voor tijd door er 1 een panna te geven! ;-)
Op naar de volgende wedstrijd, noordwijk thuis! MM doet weer updates, als vanouds?
Je hebt er zelf 77!quote:Op maandag 8 september 2008 17:05 schreef methodmich het volgende:
66 punten is wel erg veel trouwens. Zeker weten dat je goed hebt geteld?
Haha ja, ik zag het. Sta zelfs zevende.quote:
Gewoon pakken die lui! Veel succes!quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:50 schreef methodmich het volgende:
Naast Gijs Zwaan en John de Wolf wordt nu ook René van Eck als kandidaat genoemd bij DOTO.
Morgen een pittig uitduel bij Quick Boys, ben benieuwd. Zou toch lelijk zijn als we moeten starten met 0 uit 2, hoewel de prijzen pas na de winter verdeeld gaan worden.
Een kraker zou ik het toch niet willen noemen, maar het blijven leuke wedstrijden tegen de buren. De marge in de 90e minuut moet minimaal 2 zijn, anders win je niet. Zo ongeveer elk jaar scoort Katwijk in blessuretijd de gelijkmaker, dat mag nu niet gebeuren.quote:Op zondag 14 september 2008 12:52 schreef uitje4life het volgende:
3-1 winst op Noordwijk! Na een kwartier had het al 2-0 kunnen zijn en met rust misschien wel 4 of 5-1. Helaas schoot Peter Freke hard op de paal na een mooie aanval over een aantal schijven. In de 2e helft had Leslie van de Berg de 4-1 moeten maken, maar hij raakte de bal niet goed en die ging naast. Joost Kuhlmann heel terecht Man of the Match. Als hij de bal kreeg stormde er gelijk 3 man op af, maar toch bleef hij aan de bal!
Volgende week ben ik er helaas niet, dus moet ik de kraker Katwijk - Rijnsburgse Boys missen....
In de laatste paar minuten. Alvast oefenen voor volgende weekquote:Op zondag 14 september 2008 13:32 schreef KingRa het volgende:
[..]
Een kraker zou ik het toch niet willen noemen, maar het blijven leuke wedstrijden tegen de buren. De marge in de 90e minuut moet minimaal 2 zijn, anders win je niet. Zo ongeveer elk jaar scoort Katwijk in blessuretijd de gelijkmaker, dat mag nu niet gebeuren.
Als RBB zo speelt als gisteren hoeven ze ook niet bang te zijn voor Katwijk, dat volgens de Katwijkers zelf een dramatisch slechte wedstrijd speelde tegen Heerjansdam, die ze nog gelukkig wonnen...
Slechte verliezer die trainer al houd ik ook niet van zoveel tijdrekken.quote:Op zondag 14 september 2008 16:48 schreef methodmich het volgende:
Voor de liefhebber is op www.quickboys.tv een samenvatting te zien van QB - ASWH, inclusief alle goals.
Probleem is natuurlijk ook dat iedereen een resultaat wil neerzetten tegen de landskampioen. Hebben wij ook meegemaakt. Geinoord dat een punt vierde alsof ze de CL gewonnen hadden, dat werk. Zeker als je selectie dan net iets minder is over de hele linie dan een jaar eerder, kan het lastig worden. Al moet Lisse ook met dit materiaal gewoon bovenin kunnen spelen lijkt me.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:03 schreef zaterdagvoetbal het volgende:
Brian Tevreden is geen spits, bij mijn weten. De voorhoede is gewoon een stuk minder dan vorig jaar. Dat is geen kritiek op de huidige selectie, maar een hopelijk wat voorbarige constatering.
Misschien heb ik het mis en is een kwestie van aan elkaar wennen. We zien het vanzelf wel. Maar het feit dat er men achter de schermen nog steeds op zoek is naar een echte spits zegt natuurlijk wel wat.
Dat is m niet geworden...quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
René van Eck zou overigens inmiddels de absolute topkandidaat bij DOTO zijn.
http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=3851quote:DOTO heeft Gijs Zwaan benoemd tot hoofdtrainer. De 49-jarige Rotterdammer neemt daarmee de trainingstaken over van technisch coördinator Dik Beek, die sinds 1 september de functie waarnam na het ontslag van Koos Waslander. De verbintenis tussen Zwaan en DOTO geldt in beginsel voor het lopende seizoen. Zwaan zal aanstaande zaterdag reeds als coach op de bank zitten. DOTO speelt dan de belangrijke steekderby tegen Heerjansdam.
quote:Bryan Pereira voorlopig niet in Heerjansdam 1
HEERJANSDAM
Bryan Pereira, aanvallende middenvelder van zaterdag-hoofdklasser Heerjansdam, zal zijn wedstrijden voorlopig niet in het eerste elftal afwerken.
De Rotterdammer leeft in onmin met de nieuwe oefenmeester van Heerjansdam, Pippy Pruijmboom, die voor Pereira vooralsnog geen plaatsje had ingeruimd in zijn zijn basiselftal.
,,We hebben ruzie en ik wil voorlopig niet onder hem spelen. Dus kan ik het eerste vergeten,’’ zegt de 26-jarige Pereira, die ruim drie seizoenen geleden overkwam van Zwervers IJsselmonde. ,,Maar het is niet zo dat ik weg ben bij de club. Ik voetbal in Heerjansdam 2 (vandaag op De Molenwei tegen Kloetinge, red) en over twee weken willen we met voorzitter Janus van Peenen erbij nog een keer met elkaar om tafel gaan zitten. Misschien komen we er dan alsnog uit. Als dit in de winterstop echter nog niet is opgelost, wil ik bij Heerjansdam vertrekken.’’
Behalve op het veld, is Bryan Pereira (bij de Rotterdamse eredivisionist TPP) ook actief in de zaal.
Flikker toch op! Als dat het geval is bewijst de KNVB eens te meer in een andere werkelijkheid te verkeren. En dan hebben we deze keer zelfs ons aller burgervader Jos Wienen aan onze zijde. Hier valt Katwijk niets te verwijten.quote:Op zaterdag 20 september 2008 18:31 schreef KingRa het volgende:
Door de laatstgenoemde vrees ik voor Katwijk voor de verandering weer wat minpuntjes door de KNVB...
Waar zagen we dat eerder?quote:Op zaterdag 20 september 2008 18:51 schreef Hoornes het volgende:
Na 15 blessurebehandelingen voor het meest uiteenlopende 'blessureleed' aan Rijnsburgse Boys-kant
afgaande op de foto op VoZ, is het slecht te beoordelen...je kan het uitleggen als er hard in gaan...maar ook als ongelukkige botsing.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:00 schreef methodmich het volgende:
Wat vond jij van de botsing? Overtreding of niet? Van Dommelen zelf zei dat het een ongeluk was, maar hij ging er wel hard in.
Wat een frustraties! Of is het jaloezie? Dat de grote buurman voor de 8e keer op rij niet verslagen kon worden in eigen huis? En dat ze alweer een onbereikbaar doel lijken te zijn voor de 3e club van Katwijk?quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:42 schreef Insistor het volgende:
[..]
Flikker toch op! Als dat het geval is bewijst de KNVB eens te meer in een andere werkelijkheid te verkeren. En dan hebben we deze keer zelfs ons aller burgervader Jos Wienen aan onze zijde. Hier valt Katwijk niets te verwijten.
Maar ach, als supporter van een club waar de supportersvereniging na een kampioensschap wordt opgeheven weet jij daar natuurlijk alles van.
Dat is niet de juiste foto, want hierop is Marco de Borst degene die een duel aangaat met Schep....quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:49 schreef Bjoro het volgende:
[..]
afgaande op de foto op VoZ, is het slecht te beoordelen...je kan het uitleggen als er hard in gaan...maar ook als ongelukkige botsing.
Maar nogmaals, puur afgaand op de foto
Ben je er zelf wel bij geweest? Het was een blikje, gegooid door een kind. Niemand werd geraakt en de daders afgevoerd. Dan is er geen gevaar voor de spelers en speel je als scheidsrechter gewoon de wedstrijd uit ipv een kwartier te staken voor de laatste 2 minuten.quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:38 schreef KingRa het volgende:
[..]
Het blijkt dat het gooien van blikjes (anderen zeggen flesjes) en aanstekers op de Krom al als heel gewoon wordt gezien.
Je zal op dit moment maar al te graag willen ruilen, dat weet iedereen. Praat liever gewoon over voetbal en probeer het wangedrag van de supporters toch niet goed te praten...quote:Op zondag 21 september 2008 10:17 schreef Insistor het volgende:
[..]
Ben je er zelf wel bij geweest? Het was een blikje, gegooid door een kind. Niemand werd geraakt en de daders afgevoerd. Dan is er geen gevaar voor de spelers en speel je als scheidsrechter gewoon de wedstrijd uit ipv een kwartier te staken voor de laatste 2 minuten.
Ik weet overigens niet waar jij die morel superioriteit vandaan meent te halen. Ik kan me van vorig seizoen nog herinneren dat supporters van RBB jonge supporters van FC Lisse die op de fiets van Rijnsburg naar Lisse reden hebben opgewacht en geschopt en geslagen.
En Jaloers? Waarop dan? Op een dorp dat zelf de broek niet op kon houden en daarom aanklopte bij de grote broer? Op al jullie landskampioenschappen? Op jullie supportersvereniging? De enorme supportersschares die per bus de uitwedstrijden bezoeken? Op de vereniging waar het geld de baas is? Waar de kantine op donderdagavond al om 22u30 de deuren heeft gesloten? Waar sponsors en bestuursleden instemmend knikken bij de opmerking: "Zo zijn die zwarten. Eigenlijk kun je alles met een kleurtje niet vertrouwen." (over Brian Simons).
Nee hoor, maar wees jij er maar trots op...
bron: quickboys.nlquote:vv NOORDWIJK LAAT QUICK BOYS ONTSNAPPEN
vv Noordwijk - Quick Boys (2-3) (20-09-2008)
verslag: Maarten van der Plas
Waar vv Noordwijk dacht met een 2 – 0 voorsprong al in veilige haven te zijn kreeg men alsnog de deksel op de neus. Pas na de 2 – 0 achterstand was Quick Boys wakker geschud. Met nog ruim een half uur te spelen werd de aansluittreffer gescoord, wat de blauwwitten het geloof in zichzelf weer teruggaf. Met hard werken werd alsnog de zege behaald in Noordwijk.
Beide teams hadden de voorgaande wedstrijd verloren. vv Noordwijk kwam er tegen Rijnsburgse Boys niet aan te pas, terwijl Quick Boys op Nieuw Zuid tegen een pijnlijke nederlaag tegen ASWH opliep. Beide teams strijden voor een toppositie, dus was winst belangrijk om niet al vroeg in de competitie het zicht op de koplopers kwijt te raken.
Coach Jasper de Muijnck kon nog steeds geen beroep doen op de geblesseerde Robert Jan Ravensbergen, voor de rest kon hij beschikken over een fitte selectie. Hij startte in dezelfde samenstelling als in de vorige wedstrijd. Voor vv Noordwijk kon coach Hein van Heek weer beschikken over Dwight Krolis, die weer was hersteld van de blessure die hij had opgedaan in de vorige wedstrijd.
Beide teams hadden veel tijd nodig om elkaar af te tasten. Als in een schaakspel werden de posities afgetast in de hoop de zwakke plek te ontdekken. Dat lukte maar slecht zodat men voorlopig niet in staat was maar het kleinste kansje te forceren. Quick Boys probeerde het nog wel maar had geen antwoord op het behoudende spel van vv Noordwijk dat zich wel heel snel terugtrok op de eigen speelhelft. Verder dan een aantal hoekschoppen wist Quick Boys niet te komen. Het spel van vv Noordwijk was gefixeerd op de lange bal naar voren naar spits Joost Leonard, voorlopig zou dat onvoldoende uit de verf komen.
Toch moest Quick Boys lijdzaam toezien dat de gastheren het initiatief meer en meer naar zich toetrokken en de blauwwitte defensie steeds meer onder druk zette. Halverwege de eerste helft kon Marcel Pronk ten koste van een gele kaart voorkomen dat Joost Leonard kon doorbreken. Voorlopig was de schade nog beperkt maar Quick Boys was gewaarschuwd. Een paar minuten later weer een vrije schop vlak buiten het zestienmetergebied na een overtreding op Marcel Vondeling, weer zonder resultaat voor vv Noordwijk. De druk op de Quick Boys defensie werd maar groter.
Na een half uur spelen bezweek Quick Boys onder die druk. Op het middenveld leed Glen van Dam balverlies waardoor de nadrukkelijk aanwezige Nixon Dias in balbezit kon komen. Die plaatste een snelle rush op doel, Marcel Pronk kwam snelheid tekort hem te achterhalen. Alleen voor doelman Peter Kromhout faalde Dias niet en zette zijn team op een op dat moment verdiende voorsprong. De wijze waarop hij de score vierde kon geen genade vinden in de ogen van scheidsrechter Geuze, die Dias de gele kaart toonde. Kort daarop creëerde Quick Boys eindelijk een kans. Vanaf de rechterflank speelde Jaap van der Plas de bal op Benjamin Martha, die maar net over kopte.
Met nog tien minuten te spelen leek vv Noordwijk de voorsprong verder te vergroten. Vanaf de linkerflank pompte Maik van Zanten de bal het doelgebied in op het hoofd van Joost Leonard. Kromhout werkte de bal, ten koste van een hoekschop, knap het doel uit.
Met nog vijf minuten te spelen in de eerste helft wisselde De Muijnck Marcel Pronk voor de kopsterke Eef Schoneveld. Tot de rust zou de score niet meer wijzigen.
Beide teams kwamen ongewijzigd terug uit de kleedkamer. Wilde Quick Boys in Noordwijk een resultaat willen neerzetten zou in de tweede helft met een andere instelling, met veel meer pressie, gespeeld moeten worden dan in de eerste helft waarin men te vaak achter de feiten aanliep.
Na vijf minuten leek Quick Boys loon naar werken te krijgen toen Benjamin Martha in stelling werd gebracht. Slim verdedigen van zijn tegenstander Kenley Statia weerhield Martha van scoren. De zorgen van Quick Boys zouden nog verder toenemen toen vv Noordwijk in de zevende minuut de score verhoogde naar 2 – 0. Via de linkerflank zette vv Noordwijk druk op de Quick Boys defensie die de schade ten koste van een vrije schop voorlopig nog wist te beperken. Die vrije schop werd het doelgebied ingeschoten, waar de defensie geen mogelijkheid zag de bal weg te werken. Nixon Dias had balbezit gekregen, hij plaatste de bal terug op de vrijstaande Marcel Vondeling die op doel kon uithalen en Peter Kromhout voor de tweede keer deze wedstrijd passeerde.
Waar vv Noordwijk bij deze voorsprong de wedstrijd zonder nog in de problemen te komen zou moeten uitspelen liet men de tegenstander toch terugkomen in de wedstrijd. Quick Boys bleek zich nog niet te hebben neergelegd bij de dreigende nederlaag. Vijf minuten na de 2 – 0 achterstand stelde scheidsrechter Geuze vlak buiten het vv Noordwijk strafschopgebied een overtreding vast. De vrije schop die hier uit volgde werd genomen door Maarten Bak, die de bal ondanks de opgestelde muur knap het doel in werkte. Direct na deze treffer verliet Derek van der Plas het veld voor Sylvano Comvalius.
De treffer van Bak inspireerde Quick Boys, dat direct op jacht ging naar de gelijkmaker. vv Noordwijk moest verbijsterd toezien dat de bordjes waren verhangen. Voorlopig was men niet meer in staat de druk te ontlopen. Met nog een half uur te spelen werd de schade voor vv Noordwijk nog groter toen Hendrik van Beelen de score naar 2 – 2 bracht. Weer lag een vrije schop van Maarten Bak aan de basis van het doelpunt. Bak had de bal de doelmond ingeschoten, waar de roodwitte defensie de bal maar niet kon wegwerken. Als bevond de bal zich in een flipperkast ging de bal van voet naar voet al werd de doellijn maar niet gepasseerd totdat de aanvoerder van Quick Boys alsnog het verlossende tikje aan de bal gaf waardoor die doellijn alsnog werd gepasseerd.
In een poging het tij alsnog te keren sloeg Hein van Heek aan het wisselen. Aanvaller Stefan Mertens verliet als eerste het veld voor Erwin Verkuylen, later zou Marcel Vondeling het veld verlaten voor Mitchel Beijersbergen en Kenley Statia voor Rian van der Niet.
Ruim halverwege de tweede helft leek de schade voor vv Noordwijk zelfs nog verder op te lopen. Vanaf de rechterflank plaatste Jaap van der Plas de bal op Benjamin Martha die hard op doel uithaalde maar de bal alsnog door een roodwitte verdediger gekeerd zag worden.
Met nog een kwartier te spelen ontsnapte Quick Boys aan weer een achterstand. Marcel Vondeling was dicht bij een doelpunt maar hij zag zijn inzet gekeerd worden. Ook Nixon Dias kreeg nog een scoringskans, hij moest toezien hoe Peter Kromhout tot twee keer toe redding bracht. Juist in deze periode kreeg vv Noordwijk weer een teleurstelling te verwerken toen Comvalius de score voor zijn team verhoogde naar 2 – 3. In balbezit gesteld door Maarten Bak sneed Comvalius door de roodwitte defensie heen en liet doelman Mark Smith kansloos.
vv Noordwijk stelde alles op alles om alsnog minstens een punt uit de wedstrijd te slepen, achterin was men een op een gaan spelen, wat dan weer aanvallende perspectieven zou moeten openen voor de gasten. In de slotminuten overleefde Quick Boys nog een aantal hachelijke momenten, maar de defensie bezweek niet onder de druk van de tegenstander. Aan de andere kant leek Benjamin Martha ver in de blessuretijd de score nog verder te vergroten. Al doorgebroken werd hij buiten het strafschopgebied ten koste van een gele kaart naar de grond gewerkt door doelmand Mark Smith. De vrije schop die hier uit volgde leidde niet meer tot een doelpunt. Achteraf maakte dat niet meer uit. Quick Boys had in de tweede helft de moraal getoond om kansloze achterstand alsnog om te zetten in een voorsprong. De les die men geleerd had is dat strijd getoond moet worden om een wedstrijd in winst om te zetten.
In competitieverband is dorpsgenoot vv Katwijk, in de derde speelronde kansloos tegen een uitstekend presterend Rijnsburgse Boys, de volgende tegenstander. In een derby telt de stand op de ranglijst niet, beide teams zullen gebrand zijn op de winst. De wedstrijd in Noordwijk moet Quick Boys de moraal geven DE derby in winst te kunnen afsluiten. Maar eerst wachten nog bekerverplichtingen voor de landelijke KNVB beker tegen Willem II.
Je hoeft geen supportersvereniging te hebben om kampioen te worden, toch?quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:42 schreef Insistor het volgende:
[..]
Maar ach, als supporter van een club waar de supportersvereniging na een kampioensschap wordt opgeheven weet jij daar natuurlijk alles van.
ook jullie keeper denkt dat dit hele gebeuren consequenties heeft......quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:42 schreef Insistor het volgende:
[..]
Flikker toch op! Als dat het geval is bewijst de KNVB eens te meer in een andere werkelijkheid te verkeren. En dan hebben we deze keer zelfs ons aller burgervader Jos Wienen aan onze zijde. Hier valt Katwijk niets te verwijten.
Oh, dat zal best. Maar dat maakt het natuurlijk niet terecht...quote:Op zondag 21 september 2008 18:56 schreef uitje4life het volgende:
[..]
ook jullie keeper denkt dat dit hele gebeuren consequenties heeft......
http://gesprek.westonline(...)Jim%20Neederhand.mp3
Tja, dat is ook bijzaak. Extra lullig is dat hij vanaf december zou stoppen om op wereldreis te gaan. Hoe dat nu zal gaan is onduidelijk. Gaan zal misschien lukken, maar kan je dan ook alle dingen doen die je wilt doen?quote:Op zondag 21 september 2008 18:04 schreef uitje4life het volgende:
Trouwens wel zwaar vervelend voor Schep om t zacht uit te drukken... die voetbalt niet meer denk ik!
ik heb ook niet gezegd dat het terecht is... maar je moet het wel voorkomen, bij ons is het volgens mij nooit gebeurd. Gewoon geen blikjes/flesjes toestaan! En zeker met het gegeven dat je bij een incident nogmaals wordt aangepakt zou ik zeker opletten. Waren er genoeg stewards trouwens gister?quote:Op zondag 21 september 2008 19:12 schreef Insistor het volgende:
[..]
Oh, dat zal best. Maar dat maakt het natuurlijk niet terecht...
quote:Op zondag 21 september 2008 19:12 schreef Insistor het volgende:
[..]
Oh, dat zal best. Maar dat maakt het natuurlijk niet terecht...
Niet als deze wordt omgezet in geel, wat ook nog kan gebeuren natuurlijk na het zien van de beelden. Of een flink lagere straf als ze t wel op rood houden.quote:Op zondag 21 september 2008 19:11 schreef Hoornes het volgende:
Even voor de duidelijkheid: de kaart voor Kühlmann was belachelijk. De consequentie van zo'n kaart, terecht of onterecht, is echter een flinke schorsing.
Ok, ik heb er op TV West niets van gezien, dus ik kan hier niets over zeggen.quote:Maar dat verklaart niet de al 7 langdurige blessurebehandelingen voor rust.
Mag ik een voorbeeld? Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Een vriendin van mij die altijd gaat kijken zei ook dat hij bagger floot. Rare beslissingen enzo. Ook denk ik dat het ook zomaar snel 0-2 had kunnen zijn als Hogewoning die bal niet op de lat, maar erin had gekopt!quote:Rijnsburgse Boys heeft de zaakjes allemaal prima op orde en is dit seizoen de onbetwiste titelkandidaat. Dit neemt niet weg dat de predikaten verdiend, terecht, routinieus etc. niet van toepassing zijn op de overwinning van gisteren. Sommige arbitrale beslissingen kun je afdwingen maar dit waren simpelweg foute beslissingen die Rijnsburgse Boys de wedstrijd hielp beslissen in een fase waarin de gelijkmaker in de lucht hing.
Dat hij wordt omgezet in geel is buitengewoon onwaarschijnlijk. Een lagere schorsing is ook niet heel waarschijnlijk. De scheidsrechter heeft waarschijnlijk iets opgeschreven als 'het omverduwen van een tegenstander tijdens opstootje' en daar staat een sanctie voor. Hoe hard die duw is geweest doet er opmerkelijk genoeg niet toe.quote:Op zondag 21 september 2008 21:09 schreef uitje4life het volgende:
Niet als deze wordt omgezet in geel, wat ook nog kan gebeuren natuurlijk na het zien van de beelden. Of een flink lagere straf als ze t wel op rood houden.
quote:Mag ik een voorbeeld? Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Een vriendin van mij die altijd gaat kijken zei ook dat hij bagger floot. Rare beslissingen enzo. Ook denk ik dat het ook zomaar snel 0-2 had kunnen zijn als Hogewoning die bal niet op de lat, maar erin had gekopt!
Ik heb de samenvatting nog niet gezien dus daar ga ik nog even op letten.quote:ik heb net de samenvatting ook gezien, die donkere speler met het lange haar moet ook geschorst worden. Let bij het moment dat Kuhlmann die andere speler omduwt wat die gast die ik bedoel met zn rechterbeen doet! Ook gewoon rood. In de herhaling is het nog goed te zien ook.
Dat vind ik niet. Als KNVB mag je eisen stellen aan verenigingen die houdbaar en kwantificeerbaar zijn. Zoals het aantal stewards, het hebben van een veiligheidsprotocol, etc. Wordt daaraan niet voldaan dan is een straf meer dan logisch. Maar, uiteindelijk houdt de verantwoordelijkheid van een vereniging wel ergens op, je kunt namelijk niet naast elke supporter een steward zetten. Als de KNVB dat zou verwachten en aan de hand daarvan straffen oplegt, is dat niet redelijk en billijk en houdt de straf geen stand.quote:Op zondag 21 september 2008 20:56 schreef KingRa het volgende:
[..]
Ik snap jouw 'niet terecht' eerlijk gezegd niet zo. Puntenaftrek voor Lisse na wat opstootjes, dat was niet terecht.
De KNVB heeft al meermalen gedreigd en waargemaakt om met strenge straffen te komen als er rond het veld dingen gebeuren die niet horen. Los van het feit dat het een ventje van 12 was, moet hier dus tegen worden opgetreden. Dat de ploeg straks misschien de dupe is, is heel zuur voor ze. Maar je kan toch niet steeds maar doen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is dat er dingen naar de keeper worden gegooid?
Belachelijke actie trouwens van Dias!
Ik stond er te ver vanaf op dat moment, kan er weinig over zeggen. Had op het moment gewoon het idee van ongelukkig hard voor de bal gaan, geen opzet. Leushuis hield het een beetje in het midden las ik? Dat Jack daar weer boos over was.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:00 schreef methodmich het volgende:
Was ook zwak ja, al speelde ASWH voor rust wel vrij aardig. Tweede helft was niet sterk meer. Maar ja, who cares... Volgende week maar weer, nu zijn er andere zaken van belang.
Wat vond jij van de botsing? Overtreding of niet? Van Dommelen zelf zei dat het een ongeluk was, maar hij ging er wel hard in.
Bij ASWH twijfelen we inderdaad wel een beetje. Alex van Dommelen is natuurlijk iemand die wel eens over de kook kan gaan, zeker als Barendrecht nogal gefrustreerd was door de 1-0 en het wedstrijdverloop. Maar goed, het is helaas gebeurd en kan niet meer teruggedraaid worden.quote:Op maandag 22 september 2008 12:27 schreef BVO het volgende:
[..]
Ik stond er te ver vanaf op dat moment, kan er weinig over zeggen. Had op het moment gewoon het idee van ongelukkig hard voor de bal gaan, geen opzet. Leushuis hield het een beetje in het midden las ik? Dat Jack daar weer boos over was.
Toch ook weer een mooie reactie van hem na die 1-0. Achteraf bezien was het een geldige goal natuurlijk, maar kon z'n frustratie toen ook wel begrijpen.
Je had een goede week in ieder geval...quote:Op maandag 22 september 2008 17:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Bij ASWH twijfelen we inderdaad wel een beetje. Alex van Dommelen is natuurlijk iemand die wel eens over de kook kan gaan, zeker als Barendrecht nogal gefrustreerd was door de 1-0 en het wedstrijdverloop. Maar goed, het is helaas gebeurd en kan niet meer teruggedraaid worden.
Ben wel benieuwd naar de KNVB trouwens. Hoop voor Katwijk dat het geen straf zal worden. Ben sowieso al geen liefhebber van die minpunten.
Bij CLM trouwens ook nog Huisman van Scheveningen met een goal. Ben benieuwd.
Dat kan je stellen. Gezellig derde en weekwinnaar. Zijn er ook weekprijzen?quote:Op maandag 22 september 2008 18:12 schreef KingRa het volgende:
[..]
Je had een goede week in ieder geval...
Zal het komen omdat Duarte niet eens meespeelde?quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:41 schreef zaterdagvoetbal het volgende:
Eigenlijk niet eens onverwacht. Wel apart voor Duarte dat hij met Lisse de afgelopen jaren wel won in Rijnsburg en nu met de profs opeens verliest.
Dat moet wel met een -t op het einde hoor.quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:17 schreef methodmich het volgende:
FC Lisse heeft tijdens het kwalificatietoernooi voor de UEFA Region's Cup in Kroatië met 0-0 gelijk gespeeld tegen het team dat Zwitserland vertegenwoordigd.
Wij in de kampioenscompetitie, daar schakelen wij jullie altijd uitquote:Op zaterdag 27 september 2008 19:03 schreef KingRa het volgende:
En weer een klinkende overwinning, 3-1. Wie gaat ons stoppen?
Dat gaat op 11 oktober gebeuren (hoop ik, erg veel vertrouwen heb ik daar op dit moment nog in).quote:Op zaterdag 27 september 2008 19:03 schreef KingRa het volgende:
En weer een klinkende overwinning, 3-1. Wie gaat ons stoppen?
eerst maar zien dat we allebei kampioen wordenquote:Op zaterdag 27 september 2008 23:55 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Wij in de kampioenscompetitie, daar schakelen wij jullie altijd uit
2 die regelmatig spelen, 5 die bij de selectie zitten.quote:Op zondag 28 september 2008 23:54 schreef uitje4life het volgende:
moeten ze toch nog ff wachten..... hebben die rooien trouwens nog wel eens iemand uit de eigen jeugd in het veld staan?
Het zal toch niet? Kunnen ze nou eindelijk eens een keer een paar spelers van Lisse met rust laten?quote:Op zondag 28 september 2008 23:48 schreef KingRa het volgende:
De competitie is net begonnen, maar het eerste transfergerucht is al in de lucht. Volgens de supporterssite van IJsselmeervogels hebben de rooien hun pijlen gericht op Rik Vermeulen van FC Lisse...
Oei... Niet echt veel. Wie zijn die 2 basisspelers dan?quote:Op maandag 29 september 2008 00:25 schreef F1Bas het volgende:
[..]
2 die regelmatig spelen, 5 die bij de selectie zitten.
Ik weet niet of iemand die regelmatig speelt ook meteen een basisspeler genoemd kan worden. Het kunnen ook voornamelijk invalbeurten zijn. Onder een basisspeler versta ik iemand die in principe elke wedstrijd in de basis start, op wat uitzonderingen na.quote:Op maandag 29 september 2008 08:58 schreef uitje4life het volgende:
[..]
Oei... Niet echt veel. Wie zijn die 2 basisspelers dan?
Zojuist even de beelden van TV West bekeken, maar wat een foutenfestival zeg! Sta versteld dat ASWH tot op heden nog 'maar' 4 punten heeft, ik had ze toch wel wat hoger ingeschat...quote:Op zondag 28 september 2008 16:07 schreef methodmich het volgende:
Ach, zo zuur als bij ons kan nooit. Verliezen bij fucking Ter Leede.... De meest negatieve ploeg van de hoofdklasse A na Excelsior Maassluis denk ik. En dan durven ze in hun wedstrijdverslag nog te zetten dat het ASWH niet echt ligt als ze het spel moeten maken...
Maar ja, twee pingels missen, dan kan je erop wachten.
Tja, paar onnodige punten verspeeld. Tegen RBB verliezen kan, zeker op de eerste dag. RBB toch een meer ingespeeld team. Tegen Barendrecht verloren we deels door het incident met Schep nog twee punten, na een prima eerste half uur. En zaterdag hadden we gewoon moeten winnen. De samenvatting geeft maar een beperkt beeld, maar in de eerste helft was het denk ik 80 - 20 qua balbezit. Als je die strafschoppen gewoon benut, dan win je daar dik.quote:Op maandag 29 september 2008 14:14 schreef KingRa het volgende:
[..]
Zojuist even de beelden van TV West bekeken, maar wat een foutenfestival zeg! Sta versteld dat ASWH tot op heden nog 'maar' 4 punten heeft, ik had ze toch wel wat hoger ingeschat...
2 speler die regelmatig spelen, Henri de Graaf die tegenwoordig op het middenveld speelt, erg goed zelfs! Nog niet altijd basis maar de laatste wedstrijden minstens een helft. En JP Hartog speelt nu even wat minder maar die heeft de laatste keer Tosch al vervangen als rechtsback.quote:Op maandag 29 september 2008 17:00 schreef uitje4life het volgende:
Oh sorry, ik bedoelde niet basisspelers. Ik bedoelde eigenlijk wie er regelmatig speelden eigenlijk!
welke?quote:
Nou ja, er was wel een korte periode in de eerste helft met wat corners waaruit wat gevaarlijke kansen ontstonden, waarmuit minimaal 1 keer gescoord had moeten worden door QB! Verder deel ik je 'analyse'.quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:04 schreef KingRa het volgende:
Ik ben ook even gaan kijken op Nieuw-Zuid, was een spannende maar geen goede wedstrijd. Is ook bijna niet mogelijk onder deze weersomstandigheden. Katwijk begon erg sterk en is ook niet echt heel erg in de problemen gebracht, al had QB wel een licht overwicht...
QB viel me over het algemeen toch wel erg tegen, had er meer van verwacht eigenlijk.
Dankjewelquote:
Ach, behoudens dat blessuregeval had Katwijk het simuleren van blessures tot kunst verheven deze wedstrijd. Katwijk had opeens last van de vallende ziekte...Tekenend was op een gegeven moment de verzorger die langs kwam lopen. Een QB-supporter kende hem, schreeuwde: "He Frans, niks aan de hand zeker?" Verzorger: "Neuh!"quote:Op woensdag 1 oktober 2008 01:10 schreef Insistor het volgende: Quick Boys liet zich ook van haar beste kant zien door bij blessuregevallen stug door te voetballen ipv het gebruikelijke balletje uit. [..]
Dankjewel![]()
Dat is al een tijdje niet meer zo dan... Want zaterdag begonnen ze met welgeteld één spits aan de wedstrijd. Misschien dat ze wel meer aanvallende intenties hadden en dat die er niet uitkwamen, omdat ASWH ze voor rust overspeelde na de 1-0, maar die indruk had ik niet. Tekenend was natuurlijk dat na de 4-2, zeven minuten voor tijd, Waasdorp blijkbaar vond dat ASWH te dichtbij aan het komen was en bij de eerstvolgende achterbal gewoon ging tijdrekken.... Met 4-2 voor en tegen 10 man! Nee, als Ter Leede altijd zo speelt als zaterdag, dan is dat absoluut niet aanvallend.quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:48 schreef Pikhoofd het volgende:
MM, waarom vind je Ter Leede zo'n negatief ingestelde ploeg. Ik weet niet hoe ze dit jaar spelen (ben nog niet geweest), maar op vorig jaar (op het goede begin na ) na speelde Ter Leede, zeker onder Arie Lagendijk, zeer aanvallend en aantrekkelijk voetbal en dito resultaten. Of kwam deze opmerking vooral voort uit frustratie over het resultaat?
Doe er je voordeel mee Lissov en zaterdagvoetbal!quote:Mauris ontbreekt bij Heerjansdam
HEERJANSDAM
Het zo geplaagde Heerjansdam staat zaterdag voor de pittige opgave om bij regerend amateurkampioen FC Lisse de eerste punten van het seizoen binnen te slepen.
Waar trainer Pippy Pruijmboom en zijn manschappen misschien van kunnen profiteren, is het feit dat de opponent de afgelopen dagen als Nederlandse afgevaardigde (door het ontbreken van een Nederlands amateurelftal) deelnam aan de UEFA Regions Cup in Kroatië. ,,Maar de jongens die ooit betaald voetbal hebben gespeeld, mochten daar niet meedoen. En dat zijn er nogal wat,’’ weet Pruijmboom, die een zware middag verwacht in de bollenstreek. ,,Maar als ARC er kan winnen, dan kan Heerjansdam dat ook,’’ weet Pruijmboom, die alleen niet kan beschikken over Lennox Mauris. Tussen de palen krijgt Martijn Baan weer de voorkeur boven Frank van der Pol.
Feliciteer hem maar van een rooie!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:58 schreef methodmich het volgende:
Uit de categorie familieberichten:
ASWH-verdediger Jeroen Rijsdijk is vader geworden van dochter Mirte Sophie.
Doe er je voordeel mee Lissov en zaterdagvoetbal!
Ben benieuwd of alles doorgaat morgen.
Kent ie je dan? Anders kan het iedereen zijn...quote:
Echt makkelijk ging het inderdaad niet, maar het was meer dan verdiend. In de tweede helft is ARC niet meer aan voetballen toegekomen, iets wat ze in de eerste helft heel aardig deden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:14 schreef uitje4life het volgende:
1-3 bij ARC! Al ging het niet gemakkelijk volgens mij.... nu al 4x met 3-1 gewonnen, 15 uit 5, doelsaldo +10!
Dat kan altijd beterquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:14 schreef uitje4life het volgende:
1-3 bij ARC! Al ging het niet gemakkelijk volgens mij.... nu al 4x met 3-1 gewonnen, 15 uit 5, doelsaldo +10!
Wat is het nut daarvan zo vlak voor een belangrijke wedstrijd?quote:Op zondag 5 oktober 2008 01:08 schreef uitje4life het volgende:
achja, die wedstrijden zijn wedstrijden apart he! Ik heb er in ieder geval wel alle vertrouwen in en nog belangrijker: ik ben erbij! Eerst zelf nog ff een spannende pot tegen katwijk a2 spelen...
A.s. dinsdag speelt rijnsburgse boys trouwens in alkmaar tegen jong az! Helaas al om 16.00 uur, dus ik ben daar niet bij!
Ik denk dat er reservespelers vooral spelen. Of spelers die weer ritme nodig hebben na een blessure zoals Leitoe en Gootjes.quote:Op zondag 5 oktober 2008 02:17 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Wat is het nut daarvan zo vlak voor een belangrijke wedstrijd?
Volgens mijn bron gaat Rijnsburg het toch erg lastig krijgen met Lisse
Ook bij Katwijk werd een penalty gemist (door Huisman) Een doelpunt van Spoel (Barendrecht) werd afgekeurd wegens buitenspel.quote:Op zondag 5 oktober 2008 15:44 schreef methodmich het volgende:
Katwijk - Barendrecht 1-0 (0-0)
81. 1-0 Arie Jonker
Je hebt overigens weer een goede week in CLM, je hebt inmiddels het brons in handen...quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:28 schreef methodmich het volgende:
Inderdaad. Maar ja, een week eerder was er zelfs een club die er 2 in één wedstrijd heeft gemist...
Overigens vrees ik voor Ben Spork bij Maassluis. Speler Sebastiaan Kardol heeft zijn tas ingeleverd, nadat hij via een velletje papier moest vernemen dat hij niet met 1 mee mocht naar ASWH, maar met 2 moest spelen. Al mensen opgestapt uit de TC, waarin ook speler Hans-Jörgen Nicolaï zit en die is ook al niet meer pro-Spork....
Dat is wel heel erg dom....quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:28 schreef methodmich het volgende:
Scheveningen heeft mogelijk een klein probleempje.... Kevin van der Geest kreeg tegen ARC rood en dan ben je dus direct geschorst voor de volgende wedstrijd. Die was echter tegen FC Lisse en ging niet door, vanwege de deelname van de landskampioen aan dat toernooi in de Balkan. Tegen Capelle heeft Scheveningen Van der Geest weer in actie laten komen, maar technisch gezien mag dat dus niet....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |