abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 september 2008 @ 23:27:04 #176
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_61634533
Slechte ronde voor mij trouwens voor de CLM, ik kom volgens mij niet boven de 40 punten uit..... ook is Arjan van Heusden geen eerste keeper meer bij Lisse, hij wil zelf 2e keeper zijn.

Kraker of geen kraker, het is van tevoren altijd spannend.

Gootjes (geblesseerd), Ascencion (familieomstandigheden) en Leitoe (ook geblesseerd) waren er i.t.t. vorige week niet bij. Toch handig, een sterke bank

[ Bericht 10% gewijzigd door uitje4life op 15-09-2008 10:00:52 ]
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
  maandag 15 september 2008 @ 17:21:22 #177
208935 zaterdagvoetbal
www.zaterdagvoetbal.net
pi_61650310
Verlies tegen ARC was, mede gezien de historie, inderdaad een verrassing, maar ik betwijfel of deze nederlaag een incident is. Het gemis van de voorhoede van vorig weegt toch erg zwaar. Het is niet onwaarschijnlijk dat Lisse dit jaar geen rol van betekenis gaat spelen.
  maandag 15 september 2008 @ 23:30:04 #178
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_61663045
dat is toch jammer, na een 5tal jaar om de prijzen mee gedaan te hebben! En ik had gedacht dat o.a. Brian Tevreden een goede vervanger zou zijn!
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
pi_61664271
Lisse kan toch ook gewoon een keer een slechte dag hebben? In het duel om de supercup lieten ze zien dat ze nog steeds een prima selectie hebben, dus zeker een kampioenskandidaat.

Ik las overigens dat Heemskerk de rest van het seizoen 1e keeper is, op aandringen van Van Heusden zelf...leuk voor de mensen die hem in het managerspel hebben (scores ronde 2 zijn verwerkt overigens)
Geel-zwart is de baas in Katwijk, al jaren!
  dinsdag 16 september 2008 @ 15:03:12 #180
208935 zaterdagvoetbal
www.zaterdagvoetbal.net
pi_61675282
Brian Tevreden is geen spits, bij mijn weten. De voorhoede is gewoon een stuk minder dan vorig jaar. Dat is geen kritiek op de huidige selectie, maar een hopelijk wat voorbarige constatering.
Misschien heb ik het mis en is een kwestie van aan elkaar wennen. We zien het vanzelf wel. Maar het feit dat er men achter de schermen nog steeds op zoek is naar een echte spits zegt natuurlijk wel wat.
  dinsdag 16 september 2008 @ 17:12:38 #181
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_61679124
ok... ik dacht dattie tegen RBB in de aanval speelde....

http://www.nusport.nl/20080915/de-klassieker/iets-meer-ajax

lees vooral de zinnen onder het kopje 'Klojo's' even
pi_61679501
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 15:03 schreef zaterdagvoetbal het volgende:
Brian Tevreden is geen spits, bij mijn weten. De voorhoede is gewoon een stuk minder dan vorig jaar. Dat is geen kritiek op de huidige selectie, maar een hopelijk wat voorbarige constatering.
Misschien heb ik het mis en is een kwestie van aan elkaar wennen. We zien het vanzelf wel. Maar het feit dat er men achter de schermen nog steeds op zoek is naar een echte spits zegt natuurlijk wel wat.
Probleem is natuurlijk ook dat iedereen een resultaat wil neerzetten tegen de landskampioen. Hebben wij ook meegemaakt. Geinoord dat een punt vierde alsof ze de CL gewonnen hadden, dat werk. Zeker als je selectie dan net iets minder is over de hele linie dan een jaar eerder, kan het lastig worden. Al moet Lisse ook met dit materiaal gewoon bovenin kunnen spelen lijkt me.

René van Eck zou overigens inmiddels de absolute topkandidaat bij DOTO zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_61701142
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 17:28 schreef methodmich het volgende:

[..]

René van Eck zou overigens inmiddels de absolute topkandidaat bij DOTO zijn.
Dat is m niet geworden...
quote:
DOTO heeft Gijs Zwaan benoemd tot hoofdtrainer. De 49-jarige Rotterdammer neemt daarmee de trainingstaken over van technisch coördinator Dik Beek, die sinds 1 september de functie waarnam na het ontslag van Koos Waslander. De verbintenis tussen Zwaan en DOTO geldt in beginsel voor het lopende seizoen. Zwaan zal aanstaande zaterdag reeds als coach op de bank zitten. DOTO speelt dan de belangrijke steekderby tegen Heerjansdam.
http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=3851
And we are vagabonds
We travel without seatbelts on
We live this close to death
pi_61706162
Ja, verrassend. Volgens mijn bron was het gisteren zelfs op een oor na gevild met Van Eck, maar dus toch Zwaan. En volgens de verhalen in AD ook de eerste keus, al kan dat schijn zijn.

Ben benieuwd wat hij er van kan gaan maken.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 18 september 2008 @ 00:36:40 #185
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_61721198
Noordwijk - Quick Boys begint zaterdag om 16:30!
pi_61763538
Nog wat lotingen in de districtsbeker voor clubs uit A:

Barendrecht - GHC
Excelsior Pernis - Scheveningen
GOZ - Excelsior Maassluis
Binnenmaas - Rijnsburgse Boys
FC Lisse - FC Maense
Noordwijk - Capelle
Katwijk - DSVP

ZUID I

Nieuw-Lekkerland - ASWH
Oranje Wit - Heerjansdam

http://www.aswh.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=441&Itemid=2

Ben je al klaar voor de kraker BVO? Ben benieuwd!

Verder nog nieuws uit Heerjansdam:
quote:
Bryan Pereira voorlopig niet in Heerjansdam 1

HEERJANSDAM

Bryan Pereira, aanvallende middenvelder van zaterdag-hoofdklasser Heerjansdam, zal zijn wedstrijden voorlopig niet in het eerste elftal afwerken.
De Rotterdammer leeft in onmin met de nieuwe oefenmeester van Heerjansdam, Pippy Pruijmboom, die voor Pereira vooralsnog geen plaatsje had ingeruimd in zijn zijn basiselftal.

,,We hebben ruzie en ik wil voorlopig niet onder hem spelen. Dus kan ik het eerste vergeten,’’ zegt de 26-jarige Pereira, die ruim drie seizoenen geleden overkwam van Zwervers IJsselmonde. ,,Maar het is niet zo dat ik weg ben bij de club. Ik voetbal in Heerjansdam 2 (vandaag op De Molenwei tegen Kloetinge, red) en over twee weken willen we met voorzitter Janus van Peenen erbij nog een keer met elkaar om tafel gaan zitten. Misschien komen we er dan alsnog uit. Als dit in de winterstop echter nog niet is opgelost, wil ik bij Heerjansdam vertrekken.’’

Behalve op het veld, is Bryan Pereira (bij de Rotterdamse eredivisionist TPP) ook actief in de zaal.

[ Bericht 39% gewijzigd door methodmich op 19-09-2008 17:17:55 ]
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 19 september 2008 @ 19:24:09 #187
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_61766467
Ik zal er morgen vrijwel zeker bij zijn . Heb er wel zin in, interessante wedstrijd. Beniuwd ook naar Leons, weet nog wel de wedstrijd van vorig jaar .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_61784166
RBB alleen aan de leiding, heerlijk! 3 op papier moeilijke wedstrijden winnen, erg tevreden mee.

Vandaag was van Rijnsburgkant niet de beste wedstrijd, maar desondanks toch redelijk simpel gewonnen. De frustraties liepen her en der hoog op, zowel op het veld, op de bank en in het publiek. Door de laatstgenoemde vrees ik voor Katwijk voor de verandering weer wat minpuntjes door de KNVB...
  zaterdag 20 september 2008 @ 18:51:20 #189
141341 Hoornes
V.V. Katwijk-supporter
pi_61784599
Na 15 blessurebehandelingen voor het meest uiteenlopende 'blessureleed' aan Rijnsburgse Boys-kant en een onzinnige onderbreking in de blessuretijd van de tweede helft kwam er voor de toeschouwers, waaronder nog geen 100 Rijnsburgers (empirisch vastgesteld en daarmee blijken tegengoals ook een voordeel te hebben), een einde aan een vermakelijke derby. Welke gevolgen deze wedstrijd gaat hebben voor Katwijk zal moeten blijken (waarschijnlijk een boze brief voor de v.v. Katwijk), voor Joost Kühlmann begint in ieder geval een schorsing van een wedstrijd of vier.

Daarnaast zal er ook niemand twijfelen over het feit dat de betreffende scheidsrechter zijn hoofdklasseloopbaan ten einde is.
pi_61785758
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:31 schreef KingRa het volgende:
Door de laatstgenoemde vrees ik voor Katwijk voor de verandering weer wat minpuntjes door de KNVB...
Flikker toch op! Als dat het geval is bewijst de KNVB eens te meer in een andere werkelijkheid te verkeren. En dan hebben we deze keer zelfs ons aller burgervader Jos Wienen aan onze zijde. Hier valt Katwijk niets te verwijten.

Maar ach, als supporter van een club waar de supportersvereniging na een kampioensschap wordt opgeheven weet jij daar natuurlijk alles van.
And we are vagabonds
pi_61786011
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:51 schreef Hoornes het volgende:
Na 15 blessurebehandelingen voor het meest uiteenlopende 'blessureleed' aan Rijnsburgse Boys-kant
Waar zagen we dat eerder?

ASWH verspeelt in de slotfase punten aan Barendrecht, op zich onnodig. Dit was echter bijzaak, na de vreselijk trieste aftocht van Jan Willem Schep met een gebroken kuit- en scheenbeen.

ASWH deelt punten met Barendrecht

ASWH speelde vanmiddag op eigen veld gelijk in de regioderby tegen Barendrecht. De gedeeld koploper, getraind door voormalig ASWH-trainer Jack van den Berg, kwam in de slotfase op gelijke hoogte. Dit was zuur voor ASWH, dat voor rust de wedstrijd had kunnen beslissen. Na rust werd Barendrecht sterker en kon het uiteindelijk nog de gelijkmaker produceren. Het verhaal van de wedstrijd was echter niet de uitslag, maar de treurige aftocht van Jan Willem Schep. De middenvelder van ASWH liep een dubbele beenbreuk op, waarna de wedstrijd geruime tijd stil lag.

ASWH-trainer Willem Leushuis liet bijna hetzelfde elftal starten als een week eerder tegen Quick Boys. Alleen Dennis Knüppe was uit de ploeg gehaald, zodat Alexander de Jong weer als nummer tien mocht spelen. ASWH, dat bij winst op gelijke hoogte kon komen met Barendrecht, begon scherp aan de wedstrijd en probeerde Barendrecht snel onder druk te zetten. Dit resulteerde al vlot in een vrije trap op een gevaarlijke plek. Aanvoerder Leon van Dalen rukte op met de bal aan de voet en speelde Sjoerd van der Waal aan, die vervolgens werd gevloerd. De vrije trap leverde geen succes op, zoals ook een doelpoging van Sjoerd van der Waal na knap doorkoppen van Brian Leons niet in een goal resulteerde.

In de tiende minuut een aparte situatie. Sjoerd van der Waal kreeg de bal tegen de hand, maar scheidsrechter Prooi gaf voordeel aan Barendrecht. Geklungel in de Barendrecht-defensie stelde Van der Waal echter in staat om met bal en al richting doelman Van Zwieteren te snellen. De uitkomende goalie werd door de Sliedrechter omspeeld, maar zijn inzet werd op de lijn nog gekeerd. De rebound was echter een kolfje naar de hand van Youri Petrov, die snel draaide en de 1-0 tegen de touwen schoot.

ASWH zocht daarna naar de tweede goal, al werd Barendrecht tussendoor ook enkele keren gevaarlijk. Zo kopte Mark van Zanten over na een vrije trap van Alexander van Dommelen en moest Jacob van den Belt op de lijn redden nadat een scherp ingedraaide vrije trap van Jermaine Sandvliet koppend verlengd kon worden. De Ambachters kregen echter de beste kansen. Jan Willem Schep gaf na een goede actie een mooie steekbal op Youri Petrov, maar Van Zwieteren had een goede reflex in huis op de inzet van de ASWH-spits. Petrov kwam even later net een paar passen tekort na een verre uittrap van Van den Belt, die door de attent uitgelopen Van Zwieteren net voor Petrov kon worden weggeschoten. Net na het half uur kreeg Barendrecht de eerste voetballend afgedwongen kans, maar dit was direct een levensgrote. Goaltjesdief Michael van Dommelen was even ontsnapt, maar Jacob van den Belt keerde de inzet van de spits.

Bij Barendrecht was inmiddels voormalig ASWH-spits Jeroen van Wetten binnen de lijnen gekomen. Hij stond net in het veld toen Jan Willem Schep met de bal aan de voet opstoomde. Net op het moment dat hij de bal speelde kwam hij keihard in botsing met Alexander van Dommelen. De middenvelder van ASWH brak hierbij zijn been en schreeuwde het uit van de pijn. Van Dommelen kreeg van de arbiter slechts geel. Onmiddellijk werd een ambulance gebeld en scheidsrechter Prooi legde de wedstrijd stil. Na de treurige aftocht van Schep werd besloten de eerste helft uit te spelen en vervolgens direct verder te gaan met het tweede bedrijf.

Met Joshua Brard als vervanger van Schep ging ASWH door met het restant, waarin het direct een goede kans op 2-0 kreeg. Alexander de Jong kon de bal mee het strafschopgebied in nemen en bediende Petrov, maar zijn poging eindigde op Van Zwieteren. Bovendien was ook Ferry van Lare koppend dichtbij een treffer. Als ASWH in die fase net iets slagvaardiger was geweest, had het de wedstrijd mogelijk vroegtijdig kunnen beslissen.

Nu bleef het spannend, zeker omdat Barendrecht gedurende de tweede helft steeds gevaarlijker werd. Er was al een prima sliding van Leon van Dalen voor nodig om Mark van Zanten van scoren te houden en er ontstonden af en toe wat schietkansen voor de bezoekers. ASWH stelde daar een goede tegenstoot met Youri Petrov tegenover, maar de aanvaller mikte net naast. Leushuis bracht Dennis Knüppe en Louis van Kleef in de ploeg. De lange invaller had twee keer kort achter elkaar bijna succes na corners. Eerst werd een kopbal van Van Kleef net over de lat getikt, later haalde hij via een omhaal nog het maximale uit een corner van Knüppe. De bal vloog echter naast de goal.

Het was jammer dat Brian Leons, die op links keer op keer zijn tegenstander Pacho Makaya te kijk zette, in de tweede helft te weinig in het spel betrokken leek te worden. De bezoekers konden in de slotfase opeens met Mark van Zanten voor de goal verschijnen, maar zijn poging werd nog geblokt, net als de bal die Remco Koremans in wilde schieten. Zeven minuten voor tijd kreeg Barendrecht toch de gelijkmaker. Alex van Dommelen kon een pass versturen op de akelig vrijlopende Van Zanten, die met een geplaatst schot Van den Belt passeerde. ASWH probeerde het vervolgens nog, maar kwam niet meer in de buurt van een treffer. Zo verspeelde de ploeg twee punten. Volgende week zal ASWH de competitie voortzetten met een uitduel bij Ter Leede.

ASWH - Barendrecht 1-1 (1-0)
10. 1-0 Youri Petrov 83. 1-1 Mark van Zanten
Scheidsrechter: Prooi

ASWH: Jacob van den Belt; Damiën Vereecken, Leon van Dalen, Jeroen Rijsdijk, Ivar Eltenberg; Jan Willem Schep (37. Joshua Brard), Alexander de Jong (61. Dennis Knüppe), Ferry van Lare, Brian Leons; Youri Petrov (77. Louis van Kleef) en Sjoerd van der Waal

Barendrecht: Edwin van Zwieteren; Pacho Makaya, Patrick Stolk, Xander van der Veeke, Marco de Borst; Mathijs Tabbers (70. John de Ronde), Alexander van Dommelen, Jermaine Sandvliet (76. Remco Koremans), Elwin Spoel (35. Jeroen van Wetten); Michael van Dommelen en Mark van Zanten

Verder wint DOTO dankzij Onno Doeland voor het eerst en zijn Heerjansdam en Excelsior M nog puntloos. QB knap terug van 2-0 achter bij Noordwijk tot een 2-3 zege. En Capelle pakt een punt bij Lisse.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 20 september 2008 @ 19:59:24 #192
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_61786124
Vond het van beide kanten een erg matige wedstrijd, terecht resultaat. Scheidsrechter vond ik - naar beide teams toe - ook zeer matig.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_61786152
Was ook zwak ja, al speelde ASWH voor rust wel vrij aardig. Tweede helft was niet sterk meer. Maar ja, who cares... Volgende week maar weer, nu zijn er andere zaken van belang.

Wat vond jij van de botsing? Overtreding of niet? Van Dommelen zelf zei dat het een ongeluk was, maar hij ging er wel hard in.

[ Bericht 28% gewijzigd door methodmich op 20-09-2008 20:11:35 ]
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:49:41 #194
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_61787343
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:00 schreef methodmich het volgende:
Wat vond jij van de botsing? Overtreding of niet? Van Dommelen zelf zei dat het een ongeluk was, maar hij ging er wel hard in.
afgaande op de foto op VoZ, is het slecht te beoordelen...je kan het uitleggen als er hard in gaan...maar ook als ongelukkige botsing.

Maar nogmaals, puur afgaand op de foto
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_61788304
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:42 schreef Insistor het volgende:

[..]

Flikker toch op! Als dat het geval is bewijst de KNVB eens te meer in een andere werkelijkheid te verkeren. En dan hebben we deze keer zelfs ons aller burgervader Jos Wienen aan onze zijde. Hier valt Katwijk niets te verwijten.

Maar ach, als supporter van een club waar de supportersvereniging na een kampioensschap wordt opgeheven weet jij daar natuurlijk alles van.
Wat een frustraties! Of is het jaloezie? Dat de grote buurman voor de 8e keer op rij niet verslagen kon worden in eigen huis? En dat ze alweer een onbereikbaar doel lijken te zijn voor de 3e club van Katwijk?

Het blijkt dat het gooien van blikjes (anderen zeggen flesjes) en aanstekers op de Krom al als heel gewoon wordt gezien. Logisch, elk jaar is daar wel wat aan de hand, dus dat het slecht 3 wedstrijden heeft geduurd verbaasd me niet. Leer te leven met het feit dat op de oude vuilnisbelt wat rommel is achtergebleven, dat zich graag achter het doel schuil houdt...

Maar recht de ruggen en pak QB volgende week maar! 2 x per jaar hoop ik dat jullie winnen, aardig toch?
pi_61789192
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:49 schreef Bjoro het volgende:

[..]

afgaande op de foto op VoZ, is het slecht te beoordelen...je kan het uitleggen als er hard in gaan...maar ook als ongelukkige botsing.

Maar nogmaals, puur afgaand op de foto
Dat is niet de juiste foto, want hierop is Marco de Borst degene die een duel aangaat met Schep....
www.thuisuiteten.nl
pi_61794604
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 21:38 schreef KingRa het volgende:

[..]

Het blijkt dat het gooien van blikjes (anderen zeggen flesjes) en aanstekers op de Krom al als heel gewoon wordt gezien.
Ben je er zelf wel bij geweest? Het was een blikje, gegooid door een kind. Niemand werd geraakt en de daders afgevoerd. Dan is er geen gevaar voor de spelers en speel je als scheidsrechter gewoon de wedstrijd uit ipv een kwartier te staken voor de laatste 2 minuten.

Ik weet overigens niet waar jij die morel superioriteit vandaan meent te halen. Ik kan me van vorig seizoen nog herinneren dat supporters van RBB jonge supporters van FC Lisse die op de fiets van Rijnsburg naar Lisse reden hebben opgewacht en geschopt en geslagen.

En Jaloers? Waarop dan? Op een dorp dat zelf de broek niet op kon houden en daarom aanklopte bij de grote broer? Op al jullie landskampioenschappen? Op jullie supportersvereniging? De enorme supportersschares die per bus de uitwedstrijden bezoeken? Op de vereniging waar het geld de baas is? Waar de kantine op donderdagavond al om 22u30 de deuren heeft gesloten? Waar sponsors en bestuursleden instemmend knikken bij de opmerking: "Zo zijn die zwarten. Eigenlijk kun je alles met een kleurtje niet vertrouwen." (over Brian Simons).

Nee hoor, maar wees jij er maar trots op...

[ Bericht 1% gewijzigd door Insistor op 21-09-2008 10:37:26 ]
And we are vagabonds
pi_61795463
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:17 schreef Insistor het volgende:

[..]

Ben je er zelf wel bij geweest? Het was een blikje, gegooid door een kind. Niemand werd geraakt en de daders afgevoerd. Dan is er geen gevaar voor de spelers en speel je als scheidsrechter gewoon de wedstrijd uit ipv een kwartier te staken voor de laatste 2 minuten.

Ik weet overigens niet waar jij die morel superioriteit vandaan meent te halen. Ik kan me van vorig seizoen nog herinneren dat supporters van RBB jonge supporters van FC Lisse die op de fiets van Rijnsburg naar Lisse reden hebben opgewacht en geschopt en geslagen.

En Jaloers? Waarop dan? Op een dorp dat zelf de broek niet op kon houden en daarom aanklopte bij de grote broer? Op al jullie landskampioenschappen? Op jullie supportersvereniging? De enorme supportersschares die per bus de uitwedstrijden bezoeken? Op de vereniging waar het geld de baas is? Waar de kantine op donderdagavond al om 22u30 de deuren heeft gesloten? Waar sponsors en bestuursleden instemmend knikken bij de opmerking: "Zo zijn die zwarten. Eigenlijk kun je alles met een kleurtje niet vertrouwen." (over Brian Simons).

Nee hoor, maar wees jij er maar trots op...
Je zal op dit moment maar al te graag willen ruilen, dat weet iedereen. Praat liever gewoon over voetbal en probeer het wangedrag van de supporters toch niet goed te praten...

Succes verder in de competitie
pi_61799283
Jij begint over de randzaken en loopt overal een beetje te zieken. Ik praat wangedrag ook niet goed, maar je kunt ook overdrijven. Puntenaftrek en een kwartier staken is zwaar overtrokken, Katwijk is hierin ook niet verantwoordelijk. Dat vingertje van jou is ook zeker niet gepast.

En ruilen? Voor geen goud! maar die opmerking zegt waarschijnlijk vooral veel over jouw instelling en die van je medesupporters.
And we are vagabonds
pi_61800144
quote:
vv NOORDWIJK LAAT QUICK BOYS ONTSNAPPEN

vv Noordwijk - Quick Boys (2-3) (20-09-2008)

verslag: Maarten van der Plas

Waar vv Noordwijk dacht met een 2 – 0 voorsprong al in veilige haven te zijn kreeg men alsnog de deksel op de neus. Pas na de 2 – 0 achterstand was Quick Boys wakker geschud. Met nog ruim een half uur te spelen werd de aansluittreffer gescoord, wat de blauwwitten het geloof in zichzelf weer teruggaf. Met hard werken werd alsnog de zege behaald in Noordwijk.

Beide teams hadden de voorgaande wedstrijd verloren. vv Noordwijk kwam er tegen Rijnsburgse Boys niet aan te pas, terwijl Quick Boys op Nieuw Zuid tegen een pijnlijke nederlaag tegen ASWH opliep. Beide teams strijden voor een toppositie, dus was winst belangrijk om niet al vroeg in de competitie het zicht op de koplopers kwijt te raken.

Coach Jasper de Muijnck kon nog steeds geen beroep doen op de geblesseerde Robert Jan Ravensbergen, voor de rest kon hij beschikken over een fitte selectie. Hij startte in dezelfde samenstelling als in de vorige wedstrijd. Voor vv Noordwijk kon coach Hein van Heek weer beschikken over Dwight Krolis, die weer was hersteld van de blessure die hij had opgedaan in de vorige wedstrijd.

Beide teams hadden veel tijd nodig om elkaar af te tasten. Als in een schaakspel werden de posities afgetast in de hoop de zwakke plek te ontdekken. Dat lukte maar slecht zodat men voorlopig niet in staat was maar het kleinste kansje te forceren. Quick Boys probeerde het nog wel maar had geen antwoord op het behoudende spel van vv Noordwijk dat zich wel heel snel terugtrok op de eigen speelhelft. Verder dan een aantal hoekschoppen wist Quick Boys niet te komen. Het spel van vv Noordwijk was gefixeerd op de lange bal naar voren naar spits Joost Leonard, voorlopig zou dat onvoldoende uit de verf komen.

Toch moest Quick Boys lijdzaam toezien dat de gastheren het initiatief meer en meer naar zich toetrokken en de blauwwitte defensie steeds meer onder druk zette. Halverwege de eerste helft kon Marcel Pronk ten koste van een gele kaart voorkomen dat Joost Leonard kon doorbreken. Voorlopig was de schade nog beperkt maar Quick Boys was gewaarschuwd. Een paar minuten later weer een vrije schop vlak buiten het zestienmetergebied na een overtreding op Marcel Vondeling, weer zonder resultaat voor vv Noordwijk. De druk op de Quick Boys defensie werd maar groter.

Na een half uur spelen bezweek Quick Boys onder die druk. Op het middenveld leed Glen van Dam balverlies waardoor de nadrukkelijk aanwezige Nixon Dias in balbezit kon komen. Die plaatste een snelle rush op doel, Marcel Pronk kwam snelheid tekort hem te achterhalen. Alleen voor doelman Peter Kromhout faalde Dias niet en zette zijn team op een op dat moment verdiende voorsprong. De wijze waarop hij de score vierde kon geen genade vinden in de ogen van scheidsrechter Geuze, die Dias de gele kaart toonde. Kort daarop creëerde Quick Boys eindelijk een kans. Vanaf de rechterflank speelde Jaap van der Plas de bal op Benjamin Martha, die maar net over kopte.

Met nog tien minuten te spelen leek vv Noordwijk de voorsprong verder te vergroten. Vanaf de linkerflank pompte Maik van Zanten de bal het doelgebied in op het hoofd van Joost Leonard. Kromhout werkte de bal, ten koste van een hoekschop, knap het doel uit.

Met nog vijf minuten te spelen in de eerste helft wisselde De Muijnck Marcel Pronk voor de kopsterke Eef Schoneveld. Tot de rust zou de score niet meer wijzigen.

Beide teams kwamen ongewijzigd terug uit de kleedkamer. Wilde Quick Boys in Noordwijk een resultaat willen neerzetten zou in de tweede helft met een andere instelling, met veel meer pressie, gespeeld moeten worden dan in de eerste helft waarin men te vaak achter de feiten aanliep.

Na vijf minuten leek Quick Boys loon naar werken te krijgen toen Benjamin Martha in stelling werd gebracht. Slim verdedigen van zijn tegenstander Kenley Statia weerhield Martha van scoren. De zorgen van Quick Boys zouden nog verder toenemen toen vv Noordwijk in de zevende minuut de score verhoogde naar 2 – 0. Via de linkerflank zette vv Noordwijk druk op de Quick Boys defensie die de schade ten koste van een vrije schop voorlopig nog wist te beperken. Die vrije schop werd het doelgebied ingeschoten, waar de defensie geen mogelijkheid zag de bal weg te werken. Nixon Dias had balbezit gekregen, hij plaatste de bal terug op de vrijstaande Marcel Vondeling die op doel kon uithalen en Peter Kromhout voor de tweede keer deze wedstrijd passeerde.

Waar vv Noordwijk bij deze voorsprong de wedstrijd zonder nog in de problemen te komen zou moeten uitspelen liet men de tegenstander toch terugkomen in de wedstrijd. Quick Boys bleek zich nog niet te hebben neergelegd bij de dreigende nederlaag. Vijf minuten na de 2 – 0 achterstand stelde scheidsrechter Geuze vlak buiten het vv Noordwijk strafschopgebied een overtreding vast. De vrije schop die hier uit volgde werd genomen door Maarten Bak, die de bal ondanks de opgestelde muur knap het doel in werkte. Direct na deze treffer verliet Derek van der Plas het veld voor Sylvano Comvalius.

De treffer van Bak inspireerde Quick Boys, dat direct op jacht ging naar de gelijkmaker. vv Noordwijk moest verbijsterd toezien dat de bordjes waren verhangen. Voorlopig was men niet meer in staat de druk te ontlopen. Met nog een half uur te spelen werd de schade voor vv Noordwijk nog groter toen Hendrik van Beelen de score naar 2 – 2 bracht. Weer lag een vrije schop van Maarten Bak aan de basis van het doelpunt. Bak had de bal de doelmond ingeschoten, waar de roodwitte defensie de bal maar niet kon wegwerken. Als bevond de bal zich in een flipperkast ging de bal van voet naar voet al werd de doellijn maar niet gepasseerd totdat de aanvoerder van Quick Boys alsnog het verlossende tikje aan de bal gaf waardoor die doellijn alsnog werd gepasseerd.

In een poging het tij alsnog te keren sloeg Hein van Heek aan het wisselen. Aanvaller Stefan Mertens verliet als eerste het veld voor Erwin Verkuylen, later zou Marcel Vondeling het veld verlaten voor Mitchel Beijersbergen en Kenley Statia voor Rian van der Niet.

Ruim halverwege de tweede helft leek de schade voor vv Noordwijk zelfs nog verder op te lopen. Vanaf de rechterflank plaatste Jaap van der Plas de bal op Benjamin Martha die hard op doel uithaalde maar de bal alsnog door een roodwitte verdediger gekeerd zag worden.

Met nog een kwartier te spelen ontsnapte Quick Boys aan weer een achterstand. Marcel Vondeling was dicht bij een doelpunt maar hij zag zijn inzet gekeerd worden. Ook Nixon Dias kreeg nog een scoringskans, hij moest toezien hoe Peter Kromhout tot twee keer toe redding bracht. Juist in deze periode kreeg vv Noordwijk weer een teleurstelling te verwerken toen Comvalius de score voor zijn team verhoogde naar 2 – 3. In balbezit gesteld door Maarten Bak sneed Comvalius door de roodwitte defensie heen en liet doelman Mark Smith kansloos.

vv Noordwijk stelde alles op alles om alsnog minstens een punt uit de wedstrijd te slepen, achterin was men een op een gaan spelen, wat dan weer aanvallende perspectieven zou moeten openen voor de gasten. In de slotminuten overleefde Quick Boys nog een aantal hachelijke momenten, maar de defensie bezweek niet onder de druk van de tegenstander. Aan de andere kant leek Benjamin Martha ver in de blessuretijd de score nog verder te vergroten. Al doorgebroken werd hij buiten het strafschopgebied ten koste van een gele kaart naar de grond gewerkt door doelmand Mark Smith. De vrije schop die hier uit volgde leidde niet meer tot een doelpunt. Achteraf maakte dat niet meer uit. Quick Boys had in de tweede helft de moraal getoond om kansloze achterstand alsnog om te zetten in een voorsprong. De les die men geleerd had is dat strijd getoond moet worden om een wedstrijd in winst om te zetten.

In competitieverband is dorpsgenoot vv Katwijk, in de derde speelronde kansloos tegen een uitstekend presterend Rijnsburgse Boys, de volgende tegenstander. In een derby telt de stand op de ranglijst niet, beide teams zullen gebrand zijn op de winst. De wedstrijd in Noordwijk moet Quick Boys de moraal geven DE derby in winst te kunnen afsluiten. Maar eerst wachten nog bekerverplichtingen voor de landelijke KNVB beker tegen Willem II.
bron: quickboys.nl
voor de beelden: quickboys.tv

opmerkelijk incidentje: Noordwijk-speler Dias kreeg geel voor de wijze waarop hij zijn goal vierde. Hoe deed hij dat dan? Nou, zo...

Wat een idioot...

QB de 23e tegen Willem II voor de beker, maar dinsdag de 30e DE DERBY tegen Katwijk...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')