abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60183148
FNV wil keurmerk voor gsm

AMSTERDAM - Een nieuw keurmerk moet het publiek informatie geven over het stralingsniveau van mobiele telefoons. De vakcentrale FNV wil dat het kabinet zo'n keurmerk in het leven roept.

"Toestellen die relatief weinig straling geven, moeten een groen vignet krijgen en slechte toestellen een rood vignet", aldus Wim van Veelen, adviseur arbeidsomstandigheden bij FNV.

"Zo kan het publiek bij aankoop van een nieuwe gsm in één oogopslag zien welk toestel het minst gevaarlijk is."

Gezondheid

De vakcentrale vindt dat het stralingsgevaar van mobiele telefoons meer aandacht verdient omdat steeds meer onderzoeken zouden aantonen dat veelvuldig mobiel bellen schadelijk is voor de gezondheid.

Ratten

"Onlangs stierven bij een Belgisch onderzoek 16 van de 17 aan straling blootgestelde ratten aan een tumor", aldus de FNV. "Ons genetisch materiaal komt voor 90 procent overeen met dat van ratten. Ook een groot Europees onderzoek toonde aan dat DNA-structuren worden aangetast."

Volgens de FNV doet de Nederlandse overheid nu te weinig om het publiek te informeren over de gevaren van mobiel bellen. "Postbus 51 had allang spotjes kunnen maken waarin ze adviseren niet te bellen in een lift of een ondergrondse parkeergarage en zoveel mogelijk gebruik te maken van een earphone in het oor", zegt Van Veelen.

Verklaring

De FNV-deskundige wijst er op dat Duitsland al een keurmerk voor mobiele telefoons heeft ingevoerd. De regering in Frankrijk heeft mobiele bellers in een officiële verklaring gewaarschuwd voor eventuele gezondheidsrisico's. "Nederland heeft dus nog heel wat te doen."

Van Veelen vindt dat werkgevers ook meer moeten doen. "Vooral medewerkers die lang en veel met een mobieltje bellen, zoals vertegenwoordigers, moeten door de werkgever op de risico's worden gewezen", vindt Van Veelen.

Borstzak

"Hoeveel werknemers weten dat het mobieltje dragen in je borstzak dicht bij de hartstreek of in je broekzak, dicht bij de voortplantingsorganen, zelfs door fabrikanten wordt afgeraden? Voorkomen is beter dan genezen, dus laten we niet wachten op ernstige ziekten op de langere termijn."
bron, nu.nl

Als je dat zo leest is het onbegrijpelijk dat die mobiele telefoon niet verboden is, zo te zien is het nogal gevaarlijk.
Aangezien vele mensen de hele dag met zo´n ding aan het oor lopen en het op het lichaam dragen is het toch wel gek dat onze overheid doet alsof er niks aan de hand is.
Hoe zou dat nou toch komen?
O ja, ze verdienen er heel veel geld mee en hun maatjes in het bedrijfsleven ook dus dan mag het volk ziek worden natuurlijk.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:18:05 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60183223
Telefoons, computers en auto's verbieden!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:23:11 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_60183323
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Fietsen is ook levensgevaarlijk, verbieden die handel.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:24:36 #4
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60183353
gasfornuis ook verbieden! en CV's zijn ook slecht..
jongens waar is mijn grot?!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_60183393
Ach, die waarschuwingen zeggen me niet zo heel veel, dat is puur een kwestie van je indekken. Zoals je kunt opmaken uit de toon van FNV ( ) is dat ook wel nodig. Ben wel benieuwd naar serieuze onderzoeksresultaten over dit onderwerp. Ik heb in elk geval geen behoefte aan bull shit regelgeving en wat er in de TT staat zal ik maar niet serieus op ingaan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60183423
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:
gasfornuis ook verbieden! en CV's zijn ook slecht..
jongens waar is mijn grot?!
Je kunt het beste de hele dag en nacht in een bunker gaan zitten, maar goed, de meeste ongelukken gebeuren thuis. What to do, what to do?
pi_60183525
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze weren wel oude auto´s uit de steden (waar om de minuut vette vliegtuigen overheen vliegen) en ze verhogen wel de accijnzen om je te straffen voor het rijden met een diesel dus daar moeten we wel weten dat het slecht is voor ons.
Audaces fortuna juvat
pi_60183561
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:23 schreef mstx het volgende:

[..]

Fietsen is ook levensgevaarlijk, verbieden die handel.
Misschien heb je wel gelijk, anders zouden ze ook het roken wel verbieden in de horeca.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:37:39 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60183633
Komkommertijd
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:53:40 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_60184044
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:37 schreef Hyperdude het volgende:
Komkommertijd
Die zijn groen! Verbieden! Teveel vitamines ga je ook dood van!

En als de meeste ongelukken thuis gebeuren, waarom wonen we dan niet allemaal in het huis van de buurman!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:03:04 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60184288
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Die zijn groen! Verbieden! Teveel vitamines ga je ook dood van!

En als de meeste ongelukken thuis gebeuren, waarom wonen we dan niet allemaal in het huis van de buurman!
Dinkelland
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60184457
Prima idee. Iedereen stoort zich toch mateloos aan mensen die bellen in de trein ? Of van die jongeren die in de trein ringtones gaan vergelijken ?

Tevens hoeven stewardessen in vliegtuigen er niet meer op te letten of iedereen zijn telefoon wel heeft uitstaan !
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:13:24 #13
116015 SicSicSics
pi_60184537
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dinkelland
Gaaf! Met z'n allen, voor de veiligheid!

Kunnen de ziektekostenpremies omlaag, verzekeringspremies omlaag, kunnen we gewoon door blijven bellen, etc.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:17:28 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60184661
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
Prima idee. Iedereen stoort zich toch mateloos aan mensen die bellen in de trein ? Of van die jongeren die in de trein ringtones gaan vergelijken ?

Ik stoor mij sowiezo aan veel mensen.
Kan daar ook wat aan gedaan worden?

NB. In hoeverre is het FNV eigenlijk een partij in deze?
Mij vertegenwoordigen ze iig. niet.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_60184915
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:09 schreef LangeTabbetje het volgende:

Tevens hoeven stewardessen in vliegtuigen er niet meer op te letten of iedereen zijn telefoon wel heeft uitstaan !
Dat hoeven ze sowieso niet. Als die dingen echt gevaar opleverden bij het vliegen mochten ze niet mee.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 12:26:11 #16
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60186427
HOAX
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  † In Memoriam † vrijdag 18 juli 2008 @ 12:31:03 #17
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60186550
En vervolgens gaat iedereen klagen, die een telefoon met een groen vignet heeft, dat ze nergens bereik hebben omdat het signaal te zwak is.
Carpe Libertatem
pi_60187127
quote:
"Ons genetisch materiaal komt voor 90 procent overeen met dat van ratten. Ook een groot Europees onderzoek toonde aan dat DNA-structuren worden aangetast."
Als ik een mens en een rat zo eens naast elkaar zet, dan vallen mij toch, als ik even kijk met een kritische blik, een aantal zeer grote verschillen op. Die 10 procent is volledig bepalend van hoe een wezen zich manifesteert en dus ook waar het gevoelig of niet gevoelig voor is (de straling is niet-ioniserend dus zal een eventuele afwijking voort komen uit warmte-effecten, het volume van het organisme is dus van groot belang).

Bovendien is, mocht de straling al schadelijk zijn, dit afhankelijk van het gebruik en niet zo zeer van het stralingsniveau zelf. Net zo goed als je wel eens een biertje kunt drinken zonder alcoholist te zijn.

Het vakbondsgepeupel gaat hier dus weer lekker kort door de bocht zoals we van hen gewend zijn.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:38:26 #19
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60188174
Gaat de FNV zich ook al hiermee bemoeien?

Het is toch een VAKbond en geen politieke partij?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † vrijdag 18 juli 2008 @ 13:42:10 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60188270
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:38 schreef Martijn_77 het volgende:
Gaat de FNV zich ook al hiermee bemoeien?

Het is toch een VAKbond en geen politieke partij?
Truukje om de werknemer minder met een mobiel van de zaak te laten rondlopen wellicht.

Als schadelijkheid daadwerkelijk aangetoond kan worden, wat ze niet zal lukken, maar dat terzijde, dan is prima vergelijkbaar met het willen hebben van beschermende kleding oid. voor bepaalde beroepen. Iets waar de FNV zich dus prima mee kan bemoeien.
Carpe Libertatem
  vrijdag 18 juli 2008 @ 14:01:32 #21
116015 SicSicSics
pi_60188786
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Truukje om de werknemer minder met een mobiel van de zaak te laten rondlopen wellicht.
Dat of nog banaler.

Jezelf de media in ouwehoeren met een semi belangrijk en - schokkend persbericht in de hoop op nieuwe aanmeldingen.

Er zijn zat mensen die nu denken: 'Wat is die FNV goed bezig en betrokken zeg, daar laat ik me graag een paar 10'tjes door uit mijn zak kloppen!'
Fine, fuck you then!
pi_60194500
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als ik een mens en een rat zo eens naast elkaar zet, dan vallen mij toch, als ik even kijk met een kritische blik, een aantal zeer grote verschillen op. Die 10 procent is volledig bepalend van hoe een wezen zich manifesteert en dus ook waar het gevoelig of niet gevoelig voor is (de straling is niet-ioniserend dus zal een eventuele afwijking voort komen uit warmte-effecten, het volume van het organisme is dus van groot belang).

Bovendien is, mocht de straling al schadelijk zijn, dit afhankelijk van het gebruik en niet zo zeer van het stralingsniveau zelf. Net zo goed als je wel eens een biertje kunt drinken zonder alcoholist te zijn.

Het vakbondsgepeupel gaat hier dus weer lekker kort door de bocht zoals we van hen gewend zijn.

Als het zo is dat fabrikanten het afraden om een mobiel dicht bij je hart of bij je voortplantingsorganen te dragen dan zal er wel iets zijn wat niet helemaal gezond is.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:45:38 #23
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_60194755
De overheid moet in principe heel weinig verbieden. En als ze dan iets moet kiezen, dan in ieder geval geen mobiele telefonie..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_60197873
Het is waarschijnlijk alleen voor PvdA'ers schadelijk:
quote:
Ratten

"Onlangs stierven bij een Belgisch onderzoek 16 van de 17 aan straling blootgestelde ratten aan een tumor", aldus de FNV.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 18 juli 2008 @ 22:03:39 #25
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_60198135
Ringtone: Piepblieb.. Piepblieb.. Piepblieb..

Een willekeurig kabinetslid neemt oproep aan: Ja, halloooooooooooooooooooooo, met (insert willekeurig kabinetslid)?! Met wie heb ik 't genoegen?

Antwoord beller: SILENCE, I KILL YOU, I KILL YOU!!!!

(x 200)

..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  † In Memoriam † vrijdag 18 juli 2008 @ 22:27:13 #26
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60198495
Ik ben wel benieuwd naar dat onderzoek. Heeft iemand het op kunnen sporen?
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 18 juli 2008 @ 22:29:45 #27
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60198543
Mobiel dicht bij je hart heeft met pacemakers te maken, de FNV blaat maar wat raak.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 00:54:31 #28
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_60201164
Mja, kop in het zand.

Wat een gezeur he?
En roken is gezwellig, of heb je geen gevoel voor humor?

http://tweakers.net/nieuw(...)voor-mobieltjes.html

Niks aan de hand gaat u rustig slapen.
Zelfs grootste uitgever aan onderzoeksgeld voor o.a. dit soort zaken, USA, waarschuwt er voor, maar de NLers weten het weer beter, kanker hee!
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zaterdag 19 juli 2008 @ 00:58:22 #29
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_60201231
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar dat onderzoek. Heeft iemand het op kunnen sporen?
http://www.beperkdestraling.org/default.aspx

Google is je vriend niet?

Hoe dan ook, over een paar jaar horen we deze en gene roepen, fluisteren wellicht:
Oh ja , het is toch waar.... sigaretje?
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_60201481
FNV verbieden!
Jezus wat een randmongolen!

Overigens een keurmerk kan ook prima door bedrijven zelf ontwikkeld worden, omdat het meedoen aan een wetenschappelijk ondersteund keurmerk een meerwaarde geeft aan je product.
SMS FNV UIT naar 0900666
  zaterdag 19 juli 2008 @ 09:25:23 #31
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_60203640
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 00:54 schreef fokthesystem het volgende:
Niks aan de hand gaat u rustig slapen.
Je hoeft geen mobiel te gebruiken, dat is een keuze die je zelf maakt.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 09:49:58 #32
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_60203803
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 09:25 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Je hoeft geen mobiel te gebruiken, dat is een keuze die je zelf maakt.
Is het onmogelijk dat mensen andere keuzes maken als ze over meer kennis beschikken?
  zaterdag 19 juli 2008 @ 09:57:53 #33
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60203870
Ik ben voor een sterke regulering vanuit overheidswege inzake het gebruik van gsmtoestellen. Niet alleen maakt het goed functionerende relaties kapot omdat mensen de hele dag bezig zijn om elkaar te bevestigen wat men wil horen en ze er zo ongemerkt een calculerende verhouding van maken. Het zorgt voor verkeersonveilige situaties, 's avonds als (meestal) vrouwen huiswaards fietsen, dan gaan ze al slingerend tegen hun partners vertellen dat de aardappels vast op het vuur gezet kan worden.
Dat is irritant en hinderlijk. Ik pleit er voor dat er sancties worden ingesteld op gsmgebruik in het verkeer, zoals dat ook voor automobilisten geldt.

Bovendien stralen de ongevraagde gsmmasten veel te hard, zoals bleek in een eerder onderzoek

Maar vooral en bovendien moeten er regels komen die sigme beteugelen, met heel veel stickertjes en labels

[ Bericht 10% gewijzigd door Aoristus op 19-07-2008 10:39:30 ]
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_60204089
Ik vind dat de overheid de burgers moet gaan labelen. Wie veel onveilige dingen doet of wil kunnen doen krijgt een rood label (op het voorhoofd), en moet voortaan extra belasting betalen en krijgt een achtergestelde behandeling bij alle overheidsdiensten.

Wie oppassend omgaat met de eigen gezondheid en die van anderen en naar behoren geld verdient en besteedt, krijgt een groen label, korting op belasting en de eersterangsbehandeling bij overheidsdiensten. Wie daarbij zelfs in dienst is van de overheid krijgt een donkergroen randje om het label en een VIPbehandeling.
Echte VIP's (BN'ers, voetballers, politici) zijn labelloos (ivm portretrecht) en krijgen uiteraard een VIPbehandeling (duh), en mogen mobiel bellen zoveel ze willen (duh).

Daar zou de vakbond zich eens voor moeten inzetten!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_60204409
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 00:58 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

http://www.beperkdestraling.org/default.aspx

Google is je vriend niet?

Hoe dan ook, over een paar jaar horen we deze en gene roepen, fluisteren wellicht:
Oh ja , het is toch waar.... sigaretje?
Gebruik je gsm alleen voor korte gesprekjes ................................

Hahahahahahahahahahahahaha.
Audaces fortuna juvat
pi_60204448
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 01:17 schreef sneakypete het volgende:
FNV verbieden!
Jezus wat een randmongolen!

Overigens een keurmerk kan ook prima door bedrijven zelf ontwikkeld worden, omdat het meedoen aan een wetenschappelijk ondersteund keurmerk een meerwaarde geeft aan je product.
SMS FNV UIT naar 0900666
Je had ooit een autofabrikant die een model op de markt bracht waarbij de brandstoftank nogal achterin de auto zat waardoor er al diverse auto´s in de fik waren gevlogen bij een aanrijding.
De fabrikant heeft eens zitten rekenen en kwam tot te conclusie dat schadevergoeding goedkoper was dan een terugroepactie en hield lekker z´n mond.
Dus ik zou maar niet teveel vertrouwen hebben in de fabrikanten als ik jou was.
Audaces fortuna juvat
pi_60205040
Het is en blijft ioniserende, hoogfrequente straling.... Wie de schadelijkheid ontkent is ziende blind en horende doof.
  † In Memoriam † zaterdag 19 juli 2008 @ 12:35:09 #38
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60205959
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is en blijft ioniserende, hoogfrequente straling.... Wie de schadelijkheid ontkent is ziende blind en horende doof.
Ah, EchtGaaf weet meer dan de WHO.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 19 juli 2008 @ 12:44:27 #39
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60206129
Sinds wanneer is de FNV een autoriteit op stralingsgebied?
Uiteraard moeten nieuwe inzichten serieus genomen worden, maar laat dat dan ook over aan die instanties. Ik snap de link met FNV niet zo....
pi_60206722
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 12:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ah, EchtGaaf weet meer dan de WHO.
Ach, die tumoren bij die ratjes....Ze komen uit het niets.

Elke vorm van ioniserende straling schaadt min of meer het dna...
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:27:17 #41
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_60206900
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 09:49 schreef fokthesystem het volgende:
Is het onmogelijk dat mensen andere keuzes maken als ze over meer kennis beschikken?
Nee, maar dat verandert niets aan het feit dat het hun eigen keuzes zijn waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:29:07 #42
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_60206941
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Elke vorm van ioniserende straling schaadt min of meer het dna...
De eerste GSM met ioniserende straling moet ik nog tegenkomen.
  † In Memoriam † zaterdag 19 juli 2008 @ 13:37:42 #43
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60207113
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:29 schreef NewOrder het volgende:

[..]

De eerste GSM met ioniserende straling moet ik nog tegenkomen.
Correct, bij GSM wordt gesproken over EM-straling die non- Ionizing is.

Verder:
quote:
Effect of Radiations on Humans

* Non-Ionizing Radiation:
o Are radiations that do not have sufficient energy to break the chemical Bonds in the body.
o The main effect is the heating of the body tissues.

Source: http://radsafe.berkeley.edu

* Ionizing Radiation:
o High-energy radiation, such as X-Ray radiation, where the electromagnetic photons have sufficient energy to break chemical bonds. This energy can remove electrons from the atoms( ionization), which will recombine with other atoms and thereby might cause some damage to biological tissue potentially leading to serious diseases.
Conclusie: body tissue kan opwarmen, echter niet van samenstelling veranderen...
pi_60208636
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Correct, bij GSM wordt gesproken over EM-straling die non- Ionizing is.

Verder:
[..]

Conclusie: body tissue kan opwarmen, echter niet van samenstelling veranderen...
uhuh.
Daarom zijn er ook dagelijks berichten in Israelische en Zweedse kranten dat mobiele telefoons kanker veroorzaken.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,316021,00.html
Israeli Researchers Link Cell Phones to Cancer

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7250372.stm
'Cancer link' to heavy mobile use

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/125433
Israeli Study Finds Heavy Cell Phone Use Linked to Cancer

http://www.haaretz.com/hasen/spages/932578.html
Cancer researcher: Children's cellular phone use should be limited

En dan echt 100'en van dit soort berichten.
Of dit :

http://www.newindpress.com/NewsItems.asp?ID=IE320080620213948
2 Billion may suffer from Mobile Cancer by 2020: Study

Maar leef lekker verder in jullie kortzichtige egocentrische illusieve consumenten wereldje.
  † In Memoriam † zaterdag 19 juli 2008 @ 15:28:16 #45
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60209095
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 15:04 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

uhuh.
Daarom zijn er ook dagelijks berichten in Israelische en Zweedse kranten dat mobiele telefoons kanker veroorzaken.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,316021,00.html
Israeli Researchers Link Cell Phones to Cancer

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7250372.stm
'Cancer link' to heavy mobile use

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/125433
Israeli Study Finds Heavy Cell Phone Use Linked to Cancer

http://www.haaretz.com/hasen/spages/932578.html
Cancer researcher: Children's cellular phone use should be limited

En dan echt 100'en van dit soort berichten.
Of dit :

http://www.newindpress.com/NewsItems.asp?ID=IE320080620213948
2 Billion may suffer from Mobile Cancer by 2020: Study

Maar leef lekker verder in jullie kortzichtige egocentrische illusieve consumenten wereldje.
1 van jouw bronnen zegt overigens:
quote:
"However, it's important to remember that the vast majority of studies so far have found that mobile phones do not increase the risk of any type of cancer."
Ik sluit niets bij voorbaat uit, al suggereer jij dat wel, maar een overtuigend bewijs is er niet, zie verder dat de straling non-ionizing is, dus er wordt hooguit tissue opgewarmd. Wellicht is dat niet zo goed bij frequent gebruik?
pi_60209319
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 15:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

1 van jouw bronnen zegt overigens:
[..]

Ik sluit niets bij voorbaat uit, al suggereer jij dat wel, maar een overtuigend bewijs is er niet, zie verder dat de straling non-ionizing is, dus er wordt hooguit tissue opgewarmd. Wellicht is dat niet zo goed bij frequent gebruik?
Als de Delhi Times beweert dat 2 miljard mensen telefoonkanker hebben in 2020, dan hebben ze mijn aandacht.
  † In Memoriam † zaterdag 19 juli 2008 @ 15:44:23 #47
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60209414
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 15:39 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Als de Delhi Times beweert dat 2 miljard mensen telefoonkanker hebben in 2020, dan hebben ze mijn aandacht.
Boven dat artikel staat
quote:
Get a 30% discount on Calls to India.
. Dat is aanzetten tot kanker!

Verder wordt niet uitgelegd wat er dan aan de hand zou zijn. Het kan best zijn dat er wat aan de hand is, maar dan moet de overheid eerst maar eens normen gaan bijstellen.
pi_60209578
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 15:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Boven dat artikel staat
[..]

. Dat is aanzetten tot kanker!

Verder wordt niet uitgelegd wat er dan aan de hand zou zijn. Het kan best zijn dat er wat aan de hand is, maar dan moet de overheid eerst maar eens normen gaan bijstellen.
Haha, die reclame viel mij ook al op.

Winstbelang boven menselijk belang stellen, dat is wat er aan de hand is, dit is niet alleen een probleem in de sector van mobiele telefonie, je ziet het zelfde in de massamedia-sector en in bijvoorbeeld de farmaceutische industrie.
Vroeger noemden ze winstbelang boven menselijk belang stellen gewoon nog fascisme.
Het probleem aan zulks een systeem is dat wij niet naar de overheid hoeven te kijken voor oplossingen, zij vertegenwoordigen juist het winstbelang, niet ons, het menselijke belang.
Verandering zal komen via onafhankelijke doch verenigde individuen .
  † In Memoriam † zaterdag 19 juli 2008 @ 15:57:45 #49
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60209713
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 15:50 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Winstbelang boven menselijk belang stellen, dat is wat er aan de hand is, dit is niet alleen een probleem in de sector van mobiele telefonie, je ziet het zelfde in de massamedia-sector en in bijvoorbeeld de farmaceutische industrie.
Vroeger noemden ze winstbelang boven menselijk belang stellen gewoon nog fascisme.
Het probleem aan zulks een systeem is dat wij niet naar de overheid hoeven te kijken voor oplossingen, zij vertegenwoordigen juist het winstbelang, niet ons, het menselijke belang.
Ik ben met je eens dat menselijk belang boven winstbelang zou moeten staan. Of de overheid meedoet aan winstbelang laat ik vooralsnog in het midden. Zolang niet duidelijk is wat die straling doet is er een voordeel van de twijfel. Het is dan aan de mensen/gebruikers zelf om er rekening mee te houden.
Mocht er inderdaad een verband zijn dat aantoonbaar is, dan ben ik de eerste die zal eisen dat mobiele telefoons verbeterd moeten worden.
pi_60209949
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 15:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat menselijk belang boven winstbelang zou moeten staan. Of de overheid meedoet aan winstbelang laat ik vooralsnog in het midden. Zolang niet duidelijk is wat die straling doet is er een voordeel van de twijfel. Het is dan aan de mensen/gebruikers zelf om er rekening mee te houden.
Mocht er inderdaad een verband zijn dat aantoonbaar is, dan ben ik de eerste die zal eisen dat mobiele telefoons verbeterd moeten worden.
Het is niet de overheid die de macht heeft, de politiek en de overheid zijn louter een afspiegeling van macht, om een personificatie te vormen voor het volk, zodat wij, de massa, een gezicht kunnen plaatsen bij de doorgevoerde beleidsstukken.
De werkelijke macht ligt bij de corporatieve en financiële sector, d.w.z. de grote bedrijven (olie, media, drugs, technologie, etc.) en internationale bankiers (WorldBank, ECB, Bank for International Settlements, etc).
Verandering vereist inzicht van de massa in deze machtsstructuren, mensen moeten zichzelf vertrouwen met het beoordelen van informatie, in plaats van de voorgekauwde nonsens slikken die ze op de idiotbox zien.
pi_60211893
quote:

[..]

Inderdaad, die overheid heeft toch ook het rijden op gas zo duur gemaakt?
Vreemd omdat je zou denken dat ze dat soort schone vormen van autorijden n ou juist zouden willen stimuleren.
Maar die aandele Shell zijn kennelijk toch belangrijker.
Kijk vervolgens naar de telefoonhandel, daar zie je hetzelfde gedrag.
Audaces fortuna juvat
  zondag 20 juli 2008 @ 09:18:48 #52
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_60220708
quote:
Winstbelang boven menselijk belang stellen, dat is wat er aan de hand is
Winstbelang is net zo goed een menselijk belang. Zonder winst worden er geen producten gemaakt en zijn er ook geen banen nodig om die producten te maken en te verkopen. Het is dus niet het winstbelang boven het menselijk belang verkiezen, maar een keuze maken tussen verschillende menselijke belangen. De verantwoordelijkheid voor die keuzes ligt niet alleen bij bedrijven maar ook bij ieder individu.
  † In Memoriam † zondag 20 juli 2008 @ 09:34:19 #53
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60220767
Vraag blijft wat de rol van de overheid hierin is als de telecomleveranciers/providers voldoen aan de wettelijke normen.
pi_60221010
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 10:56 schreef Colnago het volgende:

[..]

Je had ooit een autofabrikant die een model op de markt bracht waarbij de brandstoftank nogal achterin de auto zat waardoor er al diverse auto´s in de fik waren gevlogen bij een aanrijding.
De fabrikant heeft eens zitten rekenen en kwam tot te conclusie dat schadevergoeding goedkoper was dan een terugroepactie en hield lekker z´n mond.
Dus ik zou maar niet teveel vertrouwen hebben in de fabrikanten als ik jou was.
Waarbij de fabrikant zowel afgestraft is door de rechter als door de consument.
  zondag 20 juli 2008 @ 10:36:19 #55
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60221111
ach als ze die dingen verbieden zal ik er niet rouwig om zijn...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_60223097
quote:
Op zondag 20 juli 2008 09:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Vraag blijft wat de rol van de overheid hierin is als de telecomleveranciers/providers voldoen aan de wettelijke normen.
De wet dus.
Audaces fortuna juvat
pi_60223166
quote:
Op zondag 20 juli 2008 10:21 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Waarbij de fabrikant zowel afgestraft is door de rechter als door de consument.
Als het uitkomt misschien wel ja maar hoeveel zaken worden er onder het tapijt geschoven?
Kijk maar eens naar die klokkeluider Spijkers die in de problemen is gekomen omdat hij niet wilde verzwijgen dat er ondeugdelijke mijnen waren.
Je zou zeggen dat onze overheid die beste man bedankte en vervolgens de fabrikant onder vuur ging nemen maar het tegendeel is dus het geval.
Die overheid beslist dus ook over onze mobilele telefoon.
Audaces fortuna juvat
  zondag 20 juli 2008 @ 14:16:25 #58
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_60224717
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:55 schreef Colnago het volgende:

[..]

Als het uitkomt misschien wel ja maar hoeveel zaken worden er onder het tapijt geschoven?
Kijk maar eens naar die klokkeluider Spijkers die in de problemen is gekomen omdat hij niet wilde verzwijgen dat er ondeugdelijke mijnen waren.
Je zou zeggen dat onze overheid die beste man bedankte en vervolgens de fabrikant onder vuur ging nemen maar het tegendeel is dus het geval.
Die overheid beslist dus ook over onze mobilele telefoon.
Ik sluit inmiddels zelfs niet uit dat er een masterplan is wereldwijd (bilderberg, illuminatie, skulls and bones, g8, u name it) om meer mensen sneller te laten sterven ivm te veel mensen voor water en voedsel op dit kleine aardklootje, slechte/dure zorg en gewoonten/tools helpen daarbij.
pi_60224874
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:16 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ik sluit inmiddels zelfs niet uit dat er een masterplan is wereldwijd (bilderberg, illuminatie, skulls and bones, g8, u name it) om meer mensen sneller te laten sterven ivm te veel mensen voor water en voedsel op dit kleine aardklootje, slechte/dure zorg en gewoonten/tools helpen daarbij.
Een kleine elite die de overgrote meerderheid ziet als slaven en dienaren dus?
Dat zal nog wel eens kunnen kloppen.
Audaces fortuna juvat
  maandag 21 juli 2008 @ 09:47:05 #60
116015 SicSicSics
pi_60239266
Jullie zitten ernaast! Whahaha *duiveltje*

We zijn allemaal batterijen en leven in een computer! Mwuhhaha

Bildenberg is verzonnen om jullie op een dwaalspoor te brengen... En jullie tuinen er nog in ook!

De echte vijand zijn de troetelbeertjes die jullie met hun troetelbeertjes straal allemaal rechts en Wilders-fan zullen maken mwuhahah hihihihi hahahaha hooohoohoho!

*nutcases*
Fine, fuck you then!
  maandag 21 juli 2008 @ 10:22:38 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_60239828
Wie in die iluminati verhaaltjes gelooft zou eens een tijdje in een grote organisatie moeten rondhoppen. Een dergelijke uber-gestroomlijnde en perfecte organisatie is iets onmenselijks. De communisten gingen er ook de mist mee in. Het is precies hetzelfde als geloven in de maakbare samenleving.

Verder heb ik geen probleem met een keurmerk voor mobiele telefoons. We doen ook niet moeilijk over bijvoorbeeld het kema-keurmerk wel?
pi_60240500
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Om even off-topic te gaan: hier ga je dus volledig de mist in. Het gedeelte DNA dat instaat voor de bouw van zoogdieren en dus leidt tot fenotypische verschillen vertoont paradoxaal genoeg net een verbazingwekkende gelijkenis. De verschillen in fenotype zijn het gevolg van enhancers (een soort 'schakelaars') en niet van verschillen in het DNA. De verschillen in het DNA weerspiegelen eigenlijk alleen de hoeveelheid tijd die verstreken is sinds twee soorten zich afsplitsten van een gemeenschappelijke voorouder. Maar dat terzijde
  maandag 21 juli 2008 @ 12:24:59 #63
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_60242351
quote:
Op maandag 21 juli 2008 09:47 schreef SicSicSics het volgende:
Jullie zitten ernaast! Whahaha *duiveltje*

We zijn allemaal batterijen en leven in een computer! Mwuhhaha

Bildenberg is verzonnen om jullie op een dwaalspoor te brengen... En jullie tuinen er nog in ook!

De echte vijand zijn de troetelbeertjes die jullie met hun troetelbeertjes straal allemaal rechts en Wilders-fan zullen maken mwuhahah hihihihi hahahaha hooohoohoho!

*nutcases*
Google maar eens op het ontstaan van de fam. naam Rothschild tip: vreemde munten winkeltje in duitsland eeuwen terug, met een rood schild als uithangbord)
Wie leen je als eerste soort van wereldbank liever: arme boeren, of koningshoven die een belastingdruk als backup hadden en dus meer garantie op hun leningen hadden?
Hoe verklaar je dat inmiddels 51%van het geld bij iets van 2 a 5% van de mensen is?
Waar komen al die onbekende bliksem carrière makende politici vandaan? Incl. Balkenende(! ook hij deed die opleiding)

Zalig zijn de simpele van geest. Ook jouw nickname en fotootje zeggen veel: drugs innemen en comfortabel kop in het zand, de rest die dat niet doet is sic.
pi_60242418
Alsjeblieft, niet nog meer betutteling.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60242441
Telefoon in je rugtas, bluetooth headsetje aan je oor. Veel beter.
  maandag 21 juli 2008 @ 12:43:15 #66
116015 SicSicSics
pi_60242763
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:24 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Google maar eens op het ontstaan van de fam. naam Rothschild tip: vreemde munten winkeltje in duitsland eeuwen terug, met een rood schild als uithangbord)
Google maar eens op reptilians of draconians, tip: Ren weg! Ze nemen de wereld over!!!
quote:
Wie leen je als eerste soort van wereldbank liever: arme boeren, of koningshoven die een belastingdruk als backup hadden en dus meer garantie op hun leningen hadden?
DUH! Aan wie leen jij je geld liever uit?
quote:
Hoe verklaar je dat inmiddels 51%van het geld bij iets van 2 a 5% van de mensen is?
Waar komen al die onbekende bliksem carrière makende politici vandaan? Incl. Balkenende(! ook hij deed die opleiding)
De vrije universiteit is evil!?!
quote:
Zalig zijn de simpele van geest. Ook jouw nickname en fotootje zeggen veel: drugs innemen en comfortabel kop in het zand, de rest die dat niet doet is sic.
Ignorance is bliss inderdaad, als ik mezelf zo gek zou laten maken als jij!..
Fine, fuck you then!
  maandag 21 juli 2008 @ 12:47:52 #67
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_60242879
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:29 schreef Geqxon het volgende:
Telefoon in je rugtas, bluetooth headsetje aan je oor. Veel beter.
En die rugtas hangt ongeveer bij je nieren?
Op zich is volgens amerikaans onderzoek (en dito wetgeving in onder andere Californië) de schedel dik genoeg en voldoende bescherming van zeg het 12e levensjaar bij gesprekken van hooguit ik meen 3 minuten.
De rest van je lichaam is kwetsbaarder voor de straling.

Ook zou het mooi zijn als BT die ook op dezelfde ' magnetron frequenties' zit... net als mijn sitecom 300N (Wifi usb adapter) instelbaar is kwa zendvermogen, mijn gsm is hoogstens 1 a 1,5 meter weg van mijn andere BT apparatuur namelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')