abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juli 2008 @ 17:37:52 #261
222701 Drinkfontein
België, bierland
pi_60400012
quote:
Op maandag 28 juli 2008 12:42 schreef ErikT het volgende:
Check deze site, van die protestmensen.
http://kleinehoreca.info/

Vooral die protestsongs rechtsonderaan

Ik vind het geweldig dat Nederlanders er lekker tegenin gaan.

En in België is dus een ontheffing voor cafés kleiner dan 50 vierkante meter. Interessant.
Met hun "raamposter" op die website (helemaal onderaan het artikel), gooien ze hun eigen ramen in. Nogal neerbuigend.
Carpe Diem
pi_60400521
quote:
Op maandag 28 juli 2008 12:42 schreef ErikT het volgende:
Check deze site, van die protestmensen.
http://kleinehoreca.info/
Honderden kleine café's. Misschien wel duizenden.
Aantal posts op het forum: 32.
quote:
Ik vind het geweldig dat Nederlanders er lekker tegenin gaan.
Ik vind het geweldig dat Nederlanders wel jammeren en klagen maar zich wél aan de regels houden.
Er tegenin gaan? Wie dan? Waar?
quote:
En in België is dus een ontheffing voor cafés kleiner dan 50 vierkante meter. Interessant.
Gelukkig niet.
Ten eerste: Duidelijkheid. Iedereen rookvrij en niet die wel en die niet. Gewoon iedereen.
Ten tweede: Geen uitvluchtmogelijkheid. Stel je voor: een muurtje van gasbetonblokken in een café van 100 vierkante meter en hoppa! Twee café's van 49.999 vierkante meter, dus geen rookverbod.

[ Bericht 3% gewijzigd door mgerben op 28-07-2008 18:29:53 ]
pi_60400658
quote:
Op maandag 28 juli 2008 17:37 schreef Drinkfontein het volgende:

[..]

Met hun "raamposter" op die website (helemaal onderaan het artikel), gooien ze hun eigen ramen in. Nogal neerbuigend.
Zover had ik niet eens gescrollt, maar inderdaad erg neerbuigend en onnodig kwetsend. Ze stappen voor het gemak even over het feit heen dat het hele rookverbod gaat over de rookvrije werkplek, dat astma patiënten ed er ook voordeel bij hebben is leuk meegenomen, maar om die er op zo'n botte manier aan de haren bij te trekken geeft wel aan hoe ver verslaafden gaan om hun gelijk te halen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 28 juli 2008 @ 18:22:09 #264
203548 abondance
The power of attraction
pi_60400858
ze proberen gewoon hoever ze kunnen gaan in burgers kleineren.
Juist als in de jaren 30 ...
Toe gingen ze zo ver dat roken bij je thuis verboden is.
In Iran is een schotel TV bij je thuis verboden.

dat maakt mensne op den duur murg
al die boetes en regels
ik ben het spuugzat!
http://video.google.com/videoplay?docid=-7334416091726596075
Gewone mensen willen geen oorlog en laten zich misleiden door degene die er geld aan verdienen.
pi_60401246
quote:
Op maandag 28 juli 2008 18:05 schreef mgerben het volgende:

Ik vind het geweldig dat Nederlanders wel jammeren en klagen maar zich wél aan de regels houden.
Er tegenin gaan? Wie dan? Waar?
Dat is de tijdgeest. Maar je moet niet denken dat je daarmee van het probleem af bent. Je krijgt steeds meer mensen die regels uitsluitend naleven omdat ze gehandhaafd worden, niet omdat die mensen die regel goed vinden of in het algemeen vinden dat je je aan de regels moet houden. Het moreel gezag van de overheid en haar regels is nul. En dat is op termijn alleen maar nadelig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60401458
quote:
Op maandag 28 juli 2008 18:05 schreef mgerben het volgende:
Gelukkig niet.
Ten eerste: Duidelijkheid. Iedereen rookvrij en niet die wel en die niet. Gewoon iedereen.
Ten tweede: Geen uitvluchtmogelijkheid. Stel je voor: een muurtje van gasbetonblokken in een café van 100 vierkante meter en hoppa! Twee café's van 49.999 vierkante meter, dus geen rookverbod.
Maar een rookhok van 36 vierkante meter vind je realistischer voor een café van 50 vierkante meter? Grappig, al die niet-rokers die zo goed weten hoe het allemaal niet moet. En allemaal in eigen belang. Maar als er een oplossing gevraagd wordt voor een café van 50 vierkante meter hebben ze die niet. En dat idee van het muurtje er tussen zetten raakt kant nog wal. Duidelijk heb je weinig met café-eigenaren van doen want je hebt geen idee aan hoeveel regels een café moet voldoen. De gemeente en de brandweer komen zeer regelmatig lang (me elke keer andere regels, dat dan weer wel) en een muurtje ertussen zetten kan simpelweg niet, want dan zal je ook nooduitgangen bij moeten plaatsen etc.. Maar het idee is leuk, maken we er een niet,- en een welrokers café van. Ohnee, dat is te simpel. De nietrokers moeten namelijk opdringen aan mensen die wel roken hoe ze zich moeten gedragen..
pi_60405368
quote:
Op maandag 28 juli 2008 18:53 schreef Tarabass het volgende:
Maar een rookhok van 36 vierkante meter vind je realistischer voor een café van 50 vierkante meter?
Nou nee, dat zou ik vrij absurd vinden.

Wat ik maar wil zeggen is: Elke uitzondering, hoe redelijk ook, moet misbruikt en uitgebuit worden.
In dit speciale geval zijn er dus beter minder uitzonderingen.

Wat er moet gebeuren is dat de noodzakelijke koppeling ik-heb-een-biertje-ik-MOET-een-sigaret doorbroken moet worden. Over een jaar is het gewoon 'ik ga straks wel even roken'.
quote:
Grappig, al die niet-rokers die zo goed weten hoe het allemaal niet moet. En allemaal in eigen belang. Maar als er een oplossing gevraagd wordt voor een café van 50 vierkante meter hebben ze die niet.
Tsja, als je "niet-rokers" vervangt door "rokers" is het hele stukje ook letterlijk waar. Dus wat wil je zeggen?
quote:
En dat idee van het muurtje er tussen zetten raakt kant nog wal. Duidelijk heb je weinig met café-eigenaren van doen want je hebt geen idee aan hoeveel regels een café moet voldoen.
Inderdaad, gelukkig maar. Volgens mij zijn er ook veel te veel regels en ik ben echt blij dat ik ze niet hoef te kennen.
Maar als er een uitzondering is kun je er donder op zeggen dat die misbruikt wordt.
Kijk maar naar de tabaksmonologen, de rokerskerk, enzovoorts.
quote:
Ohnee, dat is te simpel. De nietrokers moeten namelijk opdringen aan mensen die wel roken hoe ze zich moeten gedragen..
Tsja, komen we weer in die discussie.
Rokers die een lokaal volpaffen, om zich heenkijken en vragen "Waar zijn ze dan, die mensen die last hebben van rook? Ik zie ze nooit!"
Over opdringen gespoken...

Vervuiling en overlast worden bij de bron aangepakt. Rokers willen graag een uitzondering zijn op die regel. O.a. door te stellen dat ze geen overlast veroorzaken of dat degenen die er last van hebben maar moeten verkassen. Maar die vlieger gaat dus niet meer op!

[ Bericht 2% gewijzigd door mgerben op 29-07-2008 08:40:33 ]
  maandag 28 juli 2008 @ 23:18:49 #268
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60407684
quote:
Op maandag 28 juli 2008 16:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Tja, bij een cafe kleiner danpakk hem beet 40 m2 gaat dat wat moeilijk he. Die hebben maar een beperkte hoeveelheid ruimte en kunnen die ruimte gewoon niet missen voor een rookruimte.
Als die 40m2 elke dag stampvol zit, dan hebben ze ook geen rookruimte nodig. Als die 40m2 maar voor de HELFT vol zit op een gemiddelde dag, of door het rookverbod nog minder..... dan kunnen ze die andere helft (of kwart) ombouwen tot rookruimte.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60408676
Jullie moeten samen een kroeg beginnen, wordt vast erg gezellig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60412972
quote:
Op maandag 28 juli 2008 18:53 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Maar een rookhok van 36 vierkante meter vind je realistischer voor een café van 50 vierkante meter? Grappig, al die niet-rokers die zo goed weten hoe het allemaal niet moet. En allemaal in eigen belang. Maar als er een oplossing gevraagd wordt voor een café van 50 vierkante meter hebben ze die niet. En dat idee van het muurtje er tussen zetten raakt kant nog wal. Duidelijk heb je weinig met café-eigenaren van doen want je hebt geen idee aan hoeveel regels een café moet voldoen. De gemeente en de brandweer komen zeer regelmatig lang (me elke keer andere regels, dat dan weer wel) en een muurtje ertussen zetten kan simpelweg niet, want dan zal je ook nooduitgangen bij moeten plaatsen etc.. Maar het idee is leuk, maken we er een niet,- en een welrokers café van. Ohnee, dat is te simpel. De nietrokers moeten namelijk opdringen aan mensen die wel roken hoe ze zich moeten gedragen..
Kijk, en in dat laatste ben je naar mijn mening echt abuis, afgezien van een stel anti-rook NSBers die er inderdaad ook zijn, voelen veel niet rokers nu iets van "wij hebben altijd in de rook gezeten, en onze klachten werden altijd maar wat weggelachen/gehoond, nu passen de rokers zich maar eens aan". En ondanks het feit dat de horeca de mogelijkheid heeft gehad om zelf met een oplossing te komen, hebben ze het er op aan laten komen, dus dan is het een kwestie van eigen schuld/slecht ondernemerschap in mijn ogen.

Voor wat betreft het beperken van de persoonlijke vrijheid waar de rokers consequent mee aan komen, dat is echt een drogreden wat mij betreft, als we even bekijken hoeveel tijd men door brengt in de horeca in een week, dan is dat toch echt wel veel minder dan zeg het op werk, en daar is niet roken al jaren geaccepteerd, ondanks het feit dat men er liters koffie drinkt, iets waar veel rokers graag een sigaret bij roken.

Verwacht van mij geen begrip voor die rokerskerken etc, of voor cafés die willens en wetens de asbakken weer terug zetten, dat men de grenzen van een wet opzoekt is normaal, en houd de wetgeving ook vitaal, maar gewoon keihard negeren mogen ze wat mij betreft straffen met boetes ed, ik richt toch ook geen snelheidskerk op om met 70 door mijn eigen straat te rijden? Verder vindt ik het nu wel welletjes qua anti-rook maatregelen, zolang anderen er geen directe hinder van ondervinden moet roken ook gewoon kunnen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 13:45:55 #271
3542 Gia
User under construction
pi_60418598
quote:
Op maandag 28 juli 2008 16:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, bij een cafe kleiner danpakk hem beet 40 m2 gaat dat wat moeilijk he. Die hebben maar een beperkte hoeveelheid ruimte en kunnen die ruimte gewoon niet missen voor een rookruimte.
Waarom niet?
pi_60418680
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom niet?
Als je nooiot in een kleine kroeg komt, waarom dan je in deze gesprekken voegen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 13:55:24 #273
3542 Gia
User under construction
pi_60418831
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:49 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als je nooiot in een kleine kroeg komt, waarom dan je in deze gesprekken voegen?
Ik heb toch echt het gevoel dat men met 'kleine' horeca toch wel wat ook grotere kroegen bedoelt.
Een kleine kroeg is algauw 10 bij 10, waarvan 3 bij 6 het bargedeelte is. Bij benadering dan, hè.

Ik geloof niet dat er kroegen zijn van 40 m2. Of men bedoelt daarmee, 40 m2 loopruimte, omdat de kroeg 2 biljarts en 6 dartborden heeft hangen, die men niet onder die 40 m2 vindt vallen.

Oppervlakte van een kroeg betekent de gehele oppervlakte, dus inclusief bargedeelte, biljartgedeelde, dartgedeelte enz..... Dan is er geen kroeg van maar 40 m2.

En als je zou tellen dat een kroeg van 10 bij 10 onder de kleine horeca valt, omdat ze die gedeelten allemaal niet mee hoeven te rekenen, dan valt vrijwel elke discotheek er ook onder, want die hebben evenveel ruimte, alleen geen biljarts en darts gedeelten.
pi_60418845
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 00:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Jullie moeten samen een kroeg beginnen, wordt vast erg gezellig.
No way dude, we gaan lekker naar jouw café. Jij bent ook van harte welkom hoor. Wordt het toch nog gezellig.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:00:17 #275
3542 Gia
User under construction
pi_60418941
http://www.smokingallowed.nl/?menu=category&categoryID=148353

Enkele oplossingen die ook in de kleine horeca zouden passen.

Tja, je kunt daar niet de hele avond met 10 man in gaan zitten, maar het is ook bedoeld voor even dat rokertje.

Overigens zijn deze cabines toegestaan, maar echt geen 40 m2. Dus waar dat getal vandaan komt dat dit zou moeten is mij een raadsel.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:17:32 #276
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60419334
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:00 schreef Gia het volgende:
http://www.smokingallowed.nl/?menu=category&categoryID=148353

Enkele oplossingen die ook in de kleine horeca zouden passen.

Tja, je kunt daar niet de hele avond met 10 man in gaan zitten, maar het is ook bedoeld voor even dat rokertje.

Overigens zijn deze cabines toegestaan, maar echt geen 40 m2. Dus waar dat getal vandaan komt dat dit zou moeten is mij een raadsel.
ja lijkt mij ook sterk dat men zulks een apparaat niet kwijt kunnen in het etablissement
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:19:39 #277
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60419377

te triest!
[..]
pi_60419564
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:19 schreef MikeyMo het volgende:
[ afbeelding ]

te triest!
Jij mag het triest vinden. Feit blijft dat de sfeer door het in en uit geloop er in de meeste cafe's niet op vooruitgegeaan is. Het meeste leven vindt momenteel op de terrasen plaats en van die 800.000 extra klanten zijn er nog maar weinig gesignaleerd.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_60419918
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij mag het triest vinden. Feit blijft dat de sfeer door het in en uit geloop er in de meeste cafe's niet op vooruitgegeaan is. Het meeste leven vindt momenteel op de terrasen plaats en van die 800.000 extra klanten zijn er nog maar weinig gesignaleerd.
Blijkbaar spreek je uit eigen ervaring? Dan neem ik mijn hoed af, er zijn nl meer dan 11.000 cafés in Nederland (peildatum 2004), en "de meeste" zou in mijn beleving dan toch zeker de helft moeten zijn? Maar even serieus, anders dan meningen & onderbuikgevoelens van mensen die in een paar kroegen komen, zal het toch zeker 1 jaar duren voordat er iets definitiefs gezegd zal kunnen worden over de resultaten? Sfeer is naar mijn idee toch een persoonlijke beleving, en voor mij als niet roker is de beleving in positieve zin toegenomen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:46:49 #280
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60419928
en om dat te illustreren moet men aankomen met rouwadvertenties?

Ach van de winter zit iedereen weer in de kroeg zelf
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')