Met hun "raamposter" op die website (helemaal onderaan het artikel), gooien ze hun eigen ramen in. Nogal neerbuigend.quote:Op maandag 28 juli 2008 12:42 schreef ErikT het volgende:
Check deze site, van die protestmensen.
http://kleinehoreca.info/
Vooral die protestsongs rechtsonderaan
Ik vind het geweldig dat Nederlanders er lekker tegenin gaan.
En in België is dus een ontheffing voor cafés kleiner dan 50 vierkante meter. Interessant.
Honderden kleine café's. Misschien wel duizenden.quote:Op maandag 28 juli 2008 12:42 schreef ErikT het volgende:
Check deze site, van die protestmensen.
http://kleinehoreca.info/
Ik vind het geweldig dat Nederlanders wel jammeren en klagen maar zich wél aan de regels houden.quote:Ik vind het geweldig dat Nederlanders er lekker tegenin gaan.
Gelukkig niet.quote:En in België is dus een ontheffing voor cafés kleiner dan 50 vierkante meter. Interessant.
Zover had ik niet eens gescrollt, maar inderdaad erg neerbuigend en onnodig kwetsend. Ze stappen voor het gemak even over het feit heen dat het hele rookverbod gaat over de rookvrije werkplek, dat astma patiënten ed er ook voordeel bij hebben is leuk meegenomen, maar om die er op zo'n botte manier aan de haren bij te trekken geeft wel aan hoe ver verslaafden gaan om hun gelijk te halen..quote:Op maandag 28 juli 2008 17:37 schreef Drinkfontein het volgende:
[..]
Met hun "raamposter" op die website (helemaal onderaan het artikel), gooien ze hun eigen ramen in. Nogal neerbuigend.
Dat is de tijdgeest. Maar je moet niet denken dat je daarmee van het probleem af bent. Je krijgt steeds meer mensen die regels uitsluitend naleven omdat ze gehandhaafd worden, niet omdat die mensen die regel goed vinden of in het algemeen vinden dat je je aan de regels moet houden. Het moreel gezag van de overheid en haar regels is nul. En dat is op termijn alleen maar nadelig.quote:Op maandag 28 juli 2008 18:05 schreef mgerben het volgende:
Ik vind het geweldig dat Nederlanders wel jammeren en klagen maar zich wél aan de regels houden.
Er tegenin gaan? Wie dan? Waar?
Maar een rookhok van 36 vierkante meter vind je realistischer voor een café van 50 vierkante meter? Grappig, al die niet-rokers die zo goed weten hoe het allemaal niet moet. En allemaal in eigen belang. Maar als er een oplossing gevraagd wordt voor een café van 50 vierkante meter hebben ze die niet. En dat idee van het muurtje er tussen zetten raakt kant nog wal. Duidelijk heb je weinig met café-eigenaren van doen want je hebt geen idee aan hoeveel regels een café moet voldoen. De gemeente en de brandweer komen zeer regelmatig lang (me elke keer andere regels, dat dan weer wel) en een muurtje ertussen zetten kan simpelweg niet, want dan zal je ook nooduitgangen bij moeten plaatsen etc.. Maar het idee is leuk, maken we er een niet,- en een welrokers café van. Ohnee, dat is te simpel. De nietrokers moeten namelijk opdringen aan mensen die wel roken hoe ze zich moeten gedragen..quote:Op maandag 28 juli 2008 18:05 schreef mgerben het volgende:
Gelukkig niet.
Ten eerste: Duidelijkheid. Iedereen rookvrij en niet die wel en die niet. Gewoon iedereen.
Ten tweede: Geen uitvluchtmogelijkheid. Stel je voor: een muurtje van gasbetonblokken in een café van 100 vierkante meter en hoppa! Twee café's van 49.999 vierkante meter, dus geen rookverbod.
Nou nee, dat zou ik vrij absurd vinden.quote:Op maandag 28 juli 2008 18:53 schreef Tarabass het volgende:
Maar een rookhok van 36 vierkante meter vind je realistischer voor een café van 50 vierkante meter?
Tsja, als je "niet-rokers" vervangt door "rokers" is het hele stukje ook letterlijk waar. Dus wat wil je zeggen?quote:Grappig, al die niet-rokers die zo goed weten hoe het allemaal niet moet. En allemaal in eigen belang. Maar als er een oplossing gevraagd wordt voor een café van 50 vierkante meter hebben ze die niet.
Inderdaad, gelukkig maar. Volgens mij zijn er ook veel te veel regels en ik ben echt blij dat ik ze niet hoef te kennen.quote:En dat idee van het muurtje er tussen zetten raakt kant nog wal. Duidelijk heb je weinig met café-eigenaren van doen want je hebt geen idee aan hoeveel regels een café moet voldoen.
Tsja, komen we weer in die discussie.quote:Ohnee, dat is te simpel. De nietrokers moeten namelijk opdringen aan mensen die wel roken hoe ze zich moeten gedragen..
Als die 40m2 elke dag stampvol zit, dan hebben ze ook geen rookruimte nodig.quote:Op maandag 28 juli 2008 16:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Tja, bij een cafe kleiner danpakk hem beet 40 m2 gaat dat wat moeilijk he. Die hebben maar een beperkte hoeveelheid ruimte en kunnen die ruimte gewoon niet missen voor een rookruimte.
Kijk, en in dat laatste ben je naar mijn mening echt abuis, afgezien van een stel anti-rook NSBers die er inderdaad ook zijn, voelen veel niet rokers nu iets van "wij hebben altijd in de rook gezeten, en onze klachten werden altijd maar wat weggelachen/gehoond, nu passen de rokers zich maar eens aan". En ondanks het feit dat de horeca de mogelijkheid heeft gehad om zelf met een oplossing te komen, hebben ze het er op aan laten komen, dus dan is het een kwestie van eigen schuld/slecht ondernemerschap in mijn ogen.quote:Op maandag 28 juli 2008 18:53 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Maar een rookhok van 36 vierkante meter vind je realistischer voor een café van 50 vierkante meter? Grappig, al die niet-rokers die zo goed weten hoe het allemaal niet moet. En allemaal in eigen belang. Maar als er een oplossing gevraagd wordt voor een café van 50 vierkante meter hebben ze die niet. En dat idee van het muurtje er tussen zetten raakt kant nog wal. Duidelijk heb je weinig met café-eigenaren van doen want je hebt geen idee aan hoeveel regels een café moet voldoen. De gemeente en de brandweer komen zeer regelmatig lang (me elke keer andere regels, dat dan weer wel) en een muurtje ertussen zetten kan simpelweg niet, want dan zal je ook nooduitgangen bij moeten plaatsen etc.. Maar het idee is leuk, maken we er een niet,- en een welrokers café van. Ohnee, dat is te simpel. De nietrokers moeten namelijk opdringen aan mensen die wel roken hoe ze zich moeten gedragen..
Waarom niet?quote:Op maandag 28 juli 2008 16:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, bij een cafe kleiner danpakk hem beet 40 m2 gaat dat wat moeilijk he. Die hebben maar een beperkte hoeveelheid ruimte en kunnen die ruimte gewoon niet missen voor een rookruimte.
Als je nooiot in een kleine kroeg komt, waarom dan je in deze gesprekken voegen?quote:
Ik heb toch echt het gevoel dat men met 'kleine' horeca toch wel wat ook grotere kroegen bedoelt.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als je nooiot in een kleine kroeg komt, waarom dan je in deze gesprekken voegen?
No way dude, we gaan lekker naar jouw café. Jij bent ook van harte welkom hoor. Wordt het toch nog gezellig.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Jullie moeten samen een kroeg beginnen, wordt vast erg gezellig.
ja lijkt mij ook sterk dat men zulks een apparaat niet kwijt kunnen in het etablissementquote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:00 schreef Gia het volgende:
http://www.smokingallowed.nl/?menu=category&categoryID=148353
Enkele oplossingen die ook in de kleine horeca zouden passen.
Tja, je kunt daar niet de hele avond met 10 man in gaan zitten, maar het is ook bedoeld voor even dat rokertje.
Overigens zijn deze cabines toegestaan, maar echt geen 40 m2. Dus waar dat getal vandaan komt dat dit zou moeten is mij een raadsel.
Jij mag het triest vinden. Feit blijft dat de sfeer door het in en uit geloop er in de meeste cafe's niet op vooruitgegeaan is. Het meeste leven vindt momenteel op de terrasen plaats en van die 800.000 extra klanten zijn er nog maar weinig gesignaleerd.quote:
Blijkbaar spreek je uit eigen ervaring? Dan neem ik mijn hoed af, er zijn nl meer dan 11.000 cafés in Nederland (peildatum 2004), en "de meeste" zou in mijn beleving dan toch zeker de helft moeten zijn? Maar even serieus, anders dan meningen & onderbuikgevoelens van mensen die in een paar kroegen komen, zal het toch zeker 1 jaar duren voordat er iets definitiefs gezegd zal kunnen worden over de resultaten? Sfeer is naar mijn idee toch een persoonlijke beleving, en voor mij als niet roker is de beleving in positieve zin toegenomen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij mag het triest vinden. Feit blijft dat de sfeer door het in en uit geloop er in de meeste cafe's niet op vooruitgegeaan is. Het meeste leven vindt momenteel op de terrasen plaats en van die 800.000 extra klanten zijn er nog maar weinig gesignaleerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |