quote:Ajax in de buurt van vraagprijs Aissati
Van onze speciale verslaggever
EINDHOVEN, donderdag
Ismail Aissati (19) staat vanochtend hoogstwaarschijnlijk voor de laatste keer op het trainingsveld van PSV. Ajax verhoogde gisteren het bod op de middenvelder en is de vraagprijs van de landskampioen genaderd. „Er is nog een gat, maar wij willen ook graag een constructieve oplossing”, reageert technisch manager Adrie van Kraaij van PSV.
De Eindhovenaren wilden Aissati in eerste instantie niet aan de concurrent verkopen, maar zijn inmiddels van dat standpunt afgestapt. De gesprekken tussen de drie betrokken partijen verlopen in goede sfeer, ondanks dat er een dispuut bestaat over de het contract van de Utrechter. PSV zegt dat Aissati mondeling akkoord is met een verlenging tot de zomer van 2012, de speler zegt dat die instemming niet geldig is omdat PSV een aantal beloften niet is nagekomen. „Maar van een arbitragezaak heb ik nog niets gehoord. Dat willen we allemaal voorkomen”, aldus Van Kraaij.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:14 schreef 9christensen het volgende:
wat zal die een fluitconcert krijgen in eindhoven
Daardoor gaat ie dan als een speer en maakt ie in de blessure tijd de beslissende treffer.quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:14 schreef 9christensen het volgende:
Wat dacht je in Utrecht...quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:14 schreef 9christensen het volgende:
Leuk wordt dat, Wesley Sneijder-achtige taferelen bij FCU-uit!quote:
Ik versta hier toch echt, Ajaxsatti is van ons.......quote:
Nee, das onze geheime agentquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:17 schreef Urquhart het volgende:
Kunnen we Perez niet in een deal betrekken
Ik snap wat je bedoelt, maar wat moeten ze anders zeggen: Aissati zou wel eens naar onze grootste concurrent kunnen gaan. Lijkt me niet dat dat zo slim is.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:17 schreef dndiek het volgende:
Nou, lekkere teksten weer vanuit Eindhoven dan; Aissati gaat zeker niet naar Ajax
Ik lees net nog dat ze mee willen werken aan een transfer en dat het er dicht tegenaan zitquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:17 schreef dndiek het volgende:
Nou, lekkere teksten weer vanuit Eindhoven dan; Aissati gaat zeker niet naar Ajax
Ze hadden ook gewoon hun mond kunnen houdenquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:47 schreef Rumille het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar wat moeten ze anders zeggen: Aissati zou wel eens naar onze grootste concurrent kunnen gaan. Lijkt me niet dat dat zo slim is.
Ze hadden beter iets anders kunnen zeggen, maar ja.
Dat weet ik maar eerder werd gemeld dat Aissati niet naar Ajax mochtquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik lees net nog dat ze mee willen werken aan een transfer en dat het er dicht tegenaan zit
Gelukkig heeft hij ook niet zo'n vertrouwen in z'n bronquote:Op donderdag 17 juli 2008 11:22 schreef sjimz het volgende:
PyTh heeft in de wandelgangen gehoord dat het 3 miljoen + Leonardo is.
We zullen zien.
Schop het ene probleem eruit. en haal het andere binnen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:22 schreef sjimz het volgende:
PyTh heeft in de wandelgangen gehoord dat het 3 miljoen + Leonardo is.
We zullen zien.
Bijna even hilarisch als een ruil met Kenneth Perez.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:29 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Schop het ene probleem eruit. en haal het andere binnen.![]()
Ik zou het hilarisch vinden.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:33 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Bijna even hilarisch als een ruil met Kenneth Perez.
Darío Cvitanich is gehaald als spits, mag ik hopen. Hij is samen met Klaas Jan Huntelaar de enige spits in de selectie, dus zijn kansen komen wel. Zeker als er iets geforceerd moet worden, zal er weleens met twee spitsen gespeeld worden. Daarbij kan hij komend seizoen mooi wennen aan Ajax, zodat hij er staat als KJH vertrekt.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:39 schreef venomsnake het volgende:
[..]
.
Ajax gaat goede zaken doen als het Aissati binnenhaalt. Volgens mij gaat hij helemaal doorbreken als hij vertrouwen krijgt, want dat hij kan voetballen staat vast. Ook financieel aantrekkelijk, want mocht Aissati het waarmaken dan kan hij over enkele jaren voor de hoofdprijs naar een buitenlandse club, en pist PSV weer naast de pot.
Alleen vraag ik me af of die nieuwe Argentijn die Ajax heeft aangetrokken er ook zo blij mee zal zijn.
Want als Huntelaar blijft dan gaat het waarschijnlijk banken worden voor die jongen..
Of Marco moet Aissati gewoon keihard op de bank plempen natuurlijk.!
Percentage bij doorverkoop gaat zeker bedongen worden bij verkoop aan ajax, daar ben ik van overtuigd.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:39 schreef venomsnake het volgende:
Aissati het waarmaken dan kan hij over enkele jaren voor de hoofdprijs naar een buitenlandse club, en pist PSV weer naast de pot.
Het is een goedkopere oplossing dan hem eerst laten scouten door FCG.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:48 schreef venomsnake het volgende:
Opzich wel goed beleid dan, als hij als backup is gehaald, veel invalbeurten krijgt, en volgend seizoen Huntelaar gaat vervangen. Er moet in ieder geval veel vertrouwen zijn in die jongen, want goedkoop is hij niet. maar ik dacht dat hij ook op 10 kon spelen, en dat ook zou gaan proberen komend seizoen. Want Aissati is natuurlijk een buitenkansje voor Ajax, dat hadden ze niet zien aankomen.
En volgens DAM is het een goede voor Ajax! Dus dan moet het wel zo zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:57 schreef venomsnake het volgende:![]()
.
Niet alleen goedkoper, ook een betere oplossing imo. Mits hij regelmatig speeltijd krijgt natuurlijk.
Nu kan zo'n gast een jaar wennen aan de manier van spelen bij Ajax en alle randzaken rondom de club.
Ben wel benieuwd naar die speler, toch even topscorer van Argentinie..
Tsja, wat is dat? Hooguit 20%? Moet Ajax 'm voor 25 miljoen verkopen wil je er nog een echt leuk centje aan overhouden. En dan houdt Ajax er alsnog 20 miljoen van overquote:Op donderdag 17 juli 2008 11:50 schreef PyTh het volgende:
[..]
Percentage bij doorverkoop gaat zeker bedongen worden bij verkoop aan ajax, daar ben ik van overtuigd.
Ben je daar nou weer met je losse flodders?quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, das onze geheime agent
Gewoon negeren DAM is niet wijsquote:Op donderdag 17 juli 2008 12:42 schreef Trancelocator het volgende:
Ronde 4.
[..]
Ben je daar nou weer met je losse flodders?
Naah ik denk dat dit wel hoger zal liggen, 30-40%quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:10 schreef twi het volgende:
[..]
Tsja, wat is dat? Hooguit 20%? Moet Ajax 'm voor 25 miljoen verkopen wil je er nog een echt leuk centje aan overhouden. En dan houdt Ajax er alsnog 20 miljoen van over
En jij denk dat Ajax zo stupide is om bijna de helft van de toekomstige waarde van een speler af te staan?quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:13 schreef PyTh het volgende:
[..]
Naah ik denk dat dit wel hoger zal liggen, 30-40%
Waar komt dat vandaan?quote:
Urby die Aissati overhaalt om naar Amsterdam te komen, waarna hij zelf vertrekt naar PSV? Lijkt me sterkquote:
Hoorde dat Jurgen Colin, Dennis Rommedahl, Laurent Delorge, Albert Luque, Kennedy Bakircioglu, George Ogararu, Edgar Manucharyan, Michael Krohn-Dehli en Leonardo naar Eindhoven gaan en Ismaïl Aissati naar Ajax komt.quote:
Als dat zou kunnen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:44 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hoorde dat Jurgen Colin, Dennis Rommedahl, Laurent Delorge, Albert Luque, Kennedy Bakircioglu, George Ogararu, Edgar Manucharyan, Michael Krohn-Dehli en Leonardo naar Eindhoven gaan en Ismaïl Aissati naar Ajax komt.
Zoals gezegd, als PSV een stevige poot had om op te staan. Ik zou het in elk geval idioot vinden, als er een zeer grote kans bestaat dat hij in januari voor helemaal niks kan komen. Dat betekent namelijk dat je nu 3 miljoen af zou staan aan PSV, en als Aissati een groot succes wordt straks nog eens 7 a 10 miljoen. Van Geel zie ik daarvoor aan, maar Blind? Die zal toch niet het IQ van eenn garnaal hebben?quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik denk dat PSV er best belachelijke percentages uit kan slepen, dus wat PyTh zegt vind ik best kunnen. Ajax is er veel aan gelegen hem binnen te halen.
Uit de duim van DDquote:
PSV is er veel aan gelegen nu nog iets te krijgen voor een 'uitzonderlijk' zelfopgeleid talent - Ajax wil hem graag, maar niet ten koste van alles, anders hadden ze hem vorig seizoen in de winterstop al gehaald. Ajax heeft Perez en de Jong ook al lopen, plus Sarpong eventueel.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik denk dat PSV er best belachelijke percentages uit kan slepen, dus wat PyTh zegt vind ik best kunnen. Ajax is er veel aan gelegen hem binnen te halen.
Natuurlijk. Om aan te geven wat een gekte het is en wat voor een onzin er wordt verkondigd.quote:
Of hij wel of niet speelt heeft er weinig mee te maken...quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
30-40%
Voor een speler die nooit speelt?
Hij is leuk gevonden, dat wel.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 15:07 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Natuurlijk. Om aan te geven wat een gekte het is en wat voor een onzin er wordt verkondigd.
Ik denk het tienvoudige en geen Urby
Natuurlijk heeft dat er mee te maken. Komt niet echt geloofwaardig over als PSV 20 miljoen voor hem vraagt wanneer hij een seizoen lang op de bank heeft gezeten.quote:Op donderdag 17 juli 2008 15:07 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Of hij wel of niet speelt heeft er weinig mee te maken...
Is al door de mand gevallen want hij zou vanochtend medische keuring hebben ondergaan in het AMC en niet op de training geweest zijn terwijl hij door andere supporters daar wel is gezien.quote:Op donderdag 17 juli 2008 16:19 schreef J.Herrer het volgende:
Op psv netwerk de echte Aissati aan het woord
http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum7/972-261.php
Hij post onder de naam Ismail
Dat is gewoon Jorienquote:Op donderdag 17 juli 2008 16:19 schreef J.Herrer het volgende:
Op psv netwerk de echte Aissati aan het woord
http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum7/972-261.php
Hij post onder de naam Ismail
3 miljoen voor Aissati. Lijkt me een prima deal vanuit Ajax-oogpunt bekekenquote:Op donderdag 17 juli 2008 15:07 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Natuurlijk. Om aan te geven wat een gekte het is en wat voor een onzin er wordt verkondigd.
Ik denk het tienvoudige en geen Urby
Ik kan je vertellen dat het niet alleen op het PN netwerk is FN en AN doen net zo hard meequote:Op donderdag 17 juli 2008 16:52 schreef Mr.Mills het volgende:
Ze gaan er ook allemaal op in. Wat een zwakzinnigen toch allemaal daar op PN.
Kut-marokkaan?quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:37 schreef JUAN-ROMAN-RIQUELME het volgende:
Hoop voor die jongen waar die ook gaat tekenen.... Lekker kan spelen en zich met voetbal bezig kan houden....
Is en blijft een grote.........
quote:Geen snel akkoord Aissati verwacht
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - Noch Ajax noch PSV verwacht een snel akkoord over de transfer van Ismail Aissati naar Amsterdam. Beide clubs hebben regelmatig contact over de overgang van het talent maar de standpunten liggen nog altijd behoorlijk ver uiteen.
Ajax heeft zich weliswaar officieel gemeld in Eindhoven, de Amsterdammers willen niet overhaast te werk gaan bij het aantrekken van Aissati. De club heeft een bod gedaan op de middenvelder dat door de clubleiding van PSV niet heel serieus werd genomen.
Sindsdien praten de partijen over wat in het voetbal ‘een creatieve oplossing heet’. Daarbij bedingt PSV een deel van de opbrengst van Aissati bij doorverkoop. In dat opzicht zijn de clubs elkaar echter nog op geen enkele manier genaderd.
Bij Ajax stellen ze dat de bal momenteel bij PSV ligt. In Eindhoven beroept men zich op precies hetzelfde standpunt. ,,We zijn bezig met een creatieve oplossing,'' zegt manager Adrie van Kraaij. ,,Wij hebben het linksom geprobeerd en rechtsom, Ajax van voor en van achter. Maar veel schot zit er niet in de zaak en als de standpunten niet opeens drastisch wijzigen, zie ik geen snel akkoord. Wij hebben ook helemaal geen haast. Sterker, we willen Aissati het liefst niet kwijt.''
AD
Ajax gaat zo'n deal echt niet maken. PSV heeft totaal geen kaarten om zo'n spel te spelen. PSV is denk ik al blij met een miljoen of 4-5 . Maar ja dat is weer als als .. ik zie het wel maar denk niet dat Blind zover zal gaan. Of hij moet transfervrij komen dan valt er te praten over een percentage of 30.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:50 schreef twi het volgende:
[..]
Zoals gezegd, als PSV een stevige poot had om op te staan. Ik zou het in elk geval idioot vinden, als er een zeer grote kans bestaat dat hij in januari voor helemaal niks kan komen. Dat betekent namelijk dat je nu 3 miljoen af zou staan aan PSV, en als Aissati een groot succes wordt straks nog eens 7 a 10 miljoen. Van Geel zie ik daarvoor aan, maar Blind? Die zal toch niet het IQ van eenn garnaal hebben?
Op dit moment niemand, maar mocht hij een paar wedstrijden matig spelen, dan heeft hij een probleem. Niet te vergeten dat het Ajax-publiek al begint te fluiten wanneer je 3x de bal verspeeld. (zeker bij een ex-PSV-er uit Utrecht) Lekker voor een speler van 19 die waarschijnlijk al wat onzeker is geworden. Bij een subtopper wordt je meer tijd gegund.quote:Op donderdag 17 juli 2008 21:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie gaat hem uit de basis voetballen?
Dubbele calimeroquote:Verhuren voor 1 jaar een ajakkes en als opdracht meegeven zoveel mogelijk tegen de enkels en knietjes van Huntelaar te schoppen op de training.
mateja kezman
quote:PSV en Ajax eens over Aissati
Uitgegeven: 18 juli 2008 12:55
Laatst gewijzigd: 18 juli 2008 12:56
EINDHOVEN - Ismaïl Aissati verruilt PSV voor Ajax. Beide voetbalclubs werden het vrijdagochtend eens over de transfersom van de 19-jarige middenvelder, zo liet manager Adrie van Kraaij van PSV weten.
ANP
Aissati moet nu nog overeenstemming met Ajax bereiken.
quote:Geen snel akkoord Aissati verwacht
quote:PSV en Ajax eens over Aissati
http://www.ed.nl/sport/ps(...)n-Jonathan-kwijt.ecequote:PSV raakt Aissati en Jonathan kwijt
[..]
De transfer van Aissati hing al dagen in de lucht. Ajax meldde zich vrijdag voor de derde keer binnen een week. PSV zou ongeveer 4 miljoen euro hebben overgehouden aan de transfer. Aissati speelde sinds zijn prille jeugd voor PSV, maar vreesde ook dit seizoen niet aan veel wedstrijden toe te komen in Eindhoven. Hij verzocht de club daarom zijn contract te ontbinden. Trainer Huub Stevens zegt het vertrek van Aissati ‘jammer’ te vinden.
[..]
Geef eens een voorbeeld van een speler die net zo weinig heeft bewezen en 4 miljoen heeft gekost?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:12 schreef venomsnake het volgende:
Dat is niet duur voor een talent als Aissati.
(understatement)
Robben. En ook die fantastische Hoogstrate komt met zijn 3 miljoen aardig in de buurt, me dunkt.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 01:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een speler die net zo weinig heeft bewezen en 4 miljoen heeft gekost?
Ik denk dat er bar weinig verschil tussen die twee zat. Het enige verschil tussen Robben en Aissati zit hem in het feit dat Robben van zijn 17e tot zijn 19e wel de nodige stappen heeft gemaakt in tegenstelling tot Aissati.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 03:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie vond je op zijn 17e verjaardag het grootste talent
Robben of Aissati?
Jullie zijn anders dol op spelers die een jaartje bij de ''provincieclub'' (quote:Op zaterdag 19 juli 2008 03:51 schreef twi het volgende:
Robben had bij provincieclub FC Groningen goed uitgeblonken.
4 miljoen is een koopje, dat haal je er altijd uit, ook al presteert hij niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 04:13 schreef twi het volgende:
Fabregas, Walcott, die jongen van Cardiff die naar Manchester United gaat. Er zijn ongetwijfeld nog veel meer spelers die over een bovengemiddeld talent beschikken dat clubs er geld in willen stoppen, ondanks dat ze geen of weinig duels op het hoogste niveau hebben gespeeld. Aissati heeft dat al wel lang en breed gedaan voor PSV. Zelfs op het allergrootste internationale clubtoneel. Dus dan is 4 miljoen niet zo bijster veel.
Zelf denk ik dat Aissati zijn geld dubbel en dwars gaat terugverdienen. Misschien wordt het geen Zidane, maar hij moet toch het niveau van Afellay wel kunnen halen.
Cultheld heeft er kijk opquote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:55 schreef cultheld het volgende:
Tja, een basisplek zal ie toch niet krijgen onder dikke Koeman. Ik vrees dat ie voor een appel en een ei naar Amsterdam vertrekt.
Dat is vrij logisch, toegeven dat het grootste talent van nederland naar de concurrent vertrekt is niet echt makkelijk dus probeert elke PSV´er keihard tegen zichzelf te schreeuwen dat Aissati vooral geen talent is en vooral geen potentie bezit en uiteraard op de bank bij Ajax beland.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:01 schreef Chadi het volgende:
IK beproef bij DAM vreselijk veel wanhopigheid en teleurstelling. Hij probeert Aissati als een slechte speler slechte deal te bestempelen.. Deze jongen heeft op het allerhoogste niveau laten zien dat ie gewoon mee kan en zelfs wat toe kan voegen.
Lees je echt zo slecht?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:01 schreef Chadi het volgende:
IK beproef bij DAM vreselijk veel wanhopigheid en teleurstelling. Hij probeert Aissati als een slechte speler slechte deal te bestempelen.. Deze jongen heeft op het allerhoogste niveau laten zien dat ie gewoon mee kan en zelfs wat toe kan voegen.
Zeker, maar tussen het niveau Groningen in de periode dat Robben er speelde en het Groningen van nu zit ook een flink verschil.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 09:46 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Jullie zijn anders dol op spelers die een jaartje bij de ''provincieclub'' () FC Groningen uitblinken..
quote:Ajax contracteert Ismaïl Aissati
Amsterdam, 21 jul 2008
Ajax heeft Ismaïl Aissati gecontracteerd. De middenvelder tekende maandag in Amsterdam een contract dat per direct ingaat en loopt tot en met 30 juni 2012.
Aissati, geboren op 16 augustus 1988, begon op 12-jarige leeftijd aan de jeugdopleiding van PSV. Op 28 augustus 2005 maakte hij zijn debuut in het eerste elftal van de club uit Eindhoven in de competitiewedstrijd Roda JC- PSV (0-3). In het seizoen 2006-2007 verhuurde PSV de aanvallende middenvelder aan FC Twente. Vorig seizoen speelde Aissati weer voor PSV. In totaal speelde de Utrechter 58 wedstrijden onder contract van PSV, waarvan 14 op huurbasis voor FC Twente.
quote:Aissati kijkt uit naar aanvallend Ajax
Amsterdam, 21 jul 2008
Ismail Aissati is sinds maandagochtend echt Ajacied. De aanvallende middenvelder, die met rugnummer 11 gaat spelen, heeft zin om aan de slag te gaan. ,,Ik wil er een mooi seizoen van gaan maken.”
De komende vier jaar is Aissati te bewonderen in het Ajax-tenue. ,,Dat voelt heel goed”, zegt de voetballer uit Utrecht. ,,Ik wilde weg bij PSV en als dan een grote club als Ajax zich meldt, is dat een groot compliment. Ik wil er echt een mooi seizoen van maken.” Aissati gaat er vanuit dat hij bij Ajax zijn offensieve ei kwijt kan. ,,Ik verwacht aanvallend voetbal”, zegt hij over zijn nieuwe club. ,,Eigenlijk zoals Ajax altijd speelt.”
Aissati hoopt veel te leren bij zijn nieuwe club. Van zijn nieuwe trainer Marco van Basten, maar ook van bijvoorbeeld stagiair Dennis Bergkamp. ,,Bergkamp is net als ik aanvallende middenvelder. Ik weet zeker dat ik veel van hem kan opsteken.”
Volgens Blind is het logisch dat Ajax Aissati voor vier jaar heeft vastgelegd. ,,Ismail is jong en getalenteerd”, aldus de manager technische zaken. ,,Zo iemand wil je lang aan je binden.” Blind ziet de nieuwe nummer elf als een echte aanwinst. ,,Het is een type speler dat extra creativiteit kan toevoegen aan het middenveld.”
Aissati reist maandagmiddag met de selectie mee naar De Lutte. Om 18.00 uur begint hij aan zijn eerste groepstraining.
Blijf je vooral aan die gedachte vastklampen.quote:Op maandag 21 juli 2008 12:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In 2011 dus voor 1 miljoen naar het buitenland
Ook al had hij een DAMpende drol als hoofd, als hij straks de lakens uitdeelt op het middenveld is alles best.quote:Op maandag 21 juli 2008 12:23 schreef HowardHughes het volgende:
Groot talent hoor, maar wat is die gozer eigenlijk lelijk hè.
Als Real Madrid Ronaldinho heeft laten lopen omdat ze hem toendertijd te lelijk vonden, dan gaat Aissati daar dus ook nooit spelen.
Waarom speelt van Nistelrooy daar dan wel?quote:Op maandag 21 juli 2008 12:23 schreef HowardHughes het volgende:
Als Real Madrid Ronaldinho heeft laten lopen omdat ze hem toendertijd te lelijk vonden, dan gaat Aissati daar dus ook nooit spelen.
De wetenschap zegt dat hij gaat falen bij Ajax, net zoals hij dat bij PSV deed en daarna voor onrust gaat zorgenquote:Op maandag 21 juli 2008 12:30 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Blijf je vooral aan die gedachte vastklampen.
Voetbal is geen wetenschap.quote:Op maandag 21 juli 2008 12:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De wetenschap zegt dat hij gaat falen bij Ajax, net zoals hij dat bij PSV deed en daarna voor onrust gaat zorgen
wtf is dit dan, t nieuwe account van bonjovi?quote:Op maandag 21 juli 2008 12:23 schreef HowardHughes het volgende:
Groot talent hoor, maar wat is die gozer eigenlijk lelijk hè.
Daar staat ook dat Heitinga 15,7 miljoen gekost heeft, terwijl hij maar 10 miljoen kostte ongeveerquote:Op maandag 21 juli 2008 12:29 schreef HowardHughes het volgende:
Heeft die gozer maar 2 miljoen gekost?Tenminste, dat zegt deze bron.
Dat doet Ajax netjes dan.
De vraag kan dus ook zijn hoe betrouwbaar die 10 miljoen is.quote:Op maandag 21 juli 2008 12:59 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Daar staat ook dat Heitinga 15,7 miljoen gekost heeft, terwijl hij maar 10 miljoen kostte ongeveer
quote:Op maandag 21 juli 2008 12:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
wtf is dit dan, t nieuwe account van bonjovi?
quote:Op maandag 21 juli 2008 13:09 schreef Urquhart het volgende:
Wtf interesseert mij het nu hoe hij eruit ziet...als hij maar goed speelt.
Ik hoop het niet. Ik hoop namelijk dat het woord uitstraling niet meer in combinatie met individuele Ajacieden wordt gebruikt, nooit meer. Al die overmatige aandacht voor uitstraling, wat dat dan ook moge zijn, heeft niets dan ellende opgeleverd. Dan zit je met allemaal figuren die van alles uitstralen, maar niks brengen. Wil het ooit nog wat worden met Ajax moeten we weer gaan kijken naar wat mensen kunnen ipv hoe ze eruit zien.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:47 schreef twi het volgende:
Toch hopen dat hij het komende half jaar iets aan zijn uitstraling kan doen. In dat filmpje op Ajax TV komt hij al een stuk beter over dan in het gemiddelde voorgaande Aissati interview, dus hopelijk komt er nog een beetje persoonlijkheid in. Ook al is dat maar een introvert Bergkamp-type zoals al elders gemeld.
Zo hoort het.quote:
quote:'Uiteindelijk moest één van ons weg'
Gisteravond trainde Ismaïl Aissati voor het eerst mee met Ajax. De 19-jarige Utrechter kwam voor zo'n vier miljoen euro over van PSV en in Amsterdam tekende hij een contract tot 2012. ''Ik ga met Ajax voor het kampioenschap.''
Hoe ging je eerste training?
''Goed. Je ziet meteen dat Ajax een heel aanvallende ploeg is. Er zijn heel veel goede, jonge voetballers. Een aantal van hen ken ik omdat ik in de jeugd tegen ze heb gespeeld, of ik ken ze van vertegenwoordigende elftallen. Dat helpt, want ik weet hoe ze spelen. Tijdens het partijtje mocht ik meteen op de positie van nummer tien spelen. Dat is mijn favoriete plek.''
Met welke doelstelling kom je naar Ajax?
''Ik kom voor het kampioenschap.''
Wat is je persoonlijke doelstelling?
''Ik moest weg bij PSV om ergens anders op nul te beginnen. Er zijn te veel dingen gebeurd, ik kon niet verder. Het enige wat ik wilde is bij een grote club in Nederland spelen en ik ben blij dat het Ajax is geworden. Marco van Basten is een trainer met aanvallende intenties en dat is goed voor mijn spel.''
Je hebt als huurling bij FC Twente veel gespeeld, maar bij PSV niet. Je zal nu écht moeten doorbreken.
''Ja, dat wil ik zelf ook. Maar veel mensen vergeten dat ik nog maar negentien jaar ben. Vooral jonge spelers willen alles snel, snel, snel, maar je moet ook geduld kunnen opbrengen.''
Je hebt vanaf je twaalfde bij PSV gespeeld. Hoe was je afscheid?
''Ik heb nog geen tijd gehad voor afscheid. Vrijdagmiddag waren de clubs eruit en toen ben ik meteen naar Amsterdam gegaan voor de medische keuring. Daarna was het weekend. Ik ben wel nog van plan om bij PSV langs te gaan en iedereen gewoon een hand te geven en veel succes te wensen.''
Wat zei Ibrahim Afellay van je overstap?
''Hij steunde me in mijn keuze, maar hij vond het natuurlijk heel erg jammer dat ik weg ben. We zijn vanaf de D-jeugd met z'n tweeën vanuit Utrecht naar PSV gegaan. Met hem heb ik een heel speciale band. We hebben nog elke dag contact.''
Was het niet onvermijdelijk dat één van jullie twee weg moest bij PSV. Jullie spelen immers op dezelfde positie?
''Ja, het kon niet anders. Behalve Guus Hiddink was er geen enkele PSV-trainer die ons alletwee durfde opstellen. Dan moet er uiteindelijk eentje weg en dat ben ik geworden. Ik heb nog niet in de agenda gekeken wanneer de eerste onderlinge ontmoeting tussen PSV en Ajax op het programma staat (op 16 november wordt Ajax-PSV gespeeld, red.), maar dat ga ik doen als ik straks in het hotel kom.''
Afellay riep na het kampioenschap vorig seizoen heel hard: 'helemaal niets in Amsterdam'. Riep jij dat ook?
''Nee, dat heb ik niet geroepen. Dat is nu maar goed ook, hè. Maar ik had nooit verwacht dat ik voor Ajax zou gaan spelen.''
Was het moeilijk om naar een concurrerende club te gaan?
''Nee, helemaal niet. Ik ben zelfs heel blij dat een grote club als Ajax interesse heeft in een speler die vorig seizoen heel weinig heeft gespeeld. Dat zie ik als een heel groot compliment.''
Je hebt rugnummer 11. Een goed teken?
''Nee, nummers maken niet zoveel uit. Iedereen begint op nul en iedereen moet gewoon laten zien dat hij graag wil spelen. Vorige week hebben we bij PSV elke dag twee keer getraind, dus ik kom helemaal topfit binnen.''
Volgend seizoen dan maar "helemaal niets in Eindhoven"?quote:Afellay riep na het kampioenschap vorig seizoen heel hard: 'helemaal niets in Amsterdam'. Riep jij dat ook?
''Nee, dat heb ik niet geroepen. Dat is nu maar goed ook, hè. Maar ik had nooit verwacht dat ik voor Ajax zou gaan spelen.''
Goede column van Derksen!quote:'Aissati: Een huilebalk van de regen in de drup'
28/07/2008 08:00
Voor VI-TV werd me onlangs per e-mail gevraagd wat er de afgelopen veertig jaar het meest was veranderd in het voetbal. Daar kan ik heel duidelijk over zijn. Toen ik in 1966 als contractspeler begon bij Go Ahead, hadden spelers helemaal niets te vertellen. Je moest blij zijn met je contract, zaakwaarnemers bestonden nog niet. De macht lag bij de club. De bestuursleden bepaalden of je verkocht werd of niet. Als het contract afliep, hield de club nog jaren de verkooprechten. Een contractspeler was een lijfeigene. Als een andere club naar je informeerde, hoorde je dat vaak niet eens. Als speler was je volledig overgeleverd aan de nukken van de beleidsbepalers. Ik ben altijd een mondige voetballer geweest, maar ik haalde het niet in mijn hoofd in de publiciteit een kreet te slaken in de trant van: dr. Fadrhonc eruit of ik ben weg. Nederland was niet bijgekomen van het lachen.
Het was een ongezonde situatie in de jaren zestig. We werden onderbetaald en hadden niets te zeggen over ons eigen lot. Die situatie is gedurende de afgelopen veertig jaar totaal veranderd. De spelers worden nu overbetaald en hebben de macht. Trainers, directeuren en leden van de raad van commissarissen moeten hun oren laten hangen naar door zaakwaarnemers gesouffleerde snotneuzen die met hun egocentrische gedrag de continuïteit van clubs in gevaar brengen. En dat lijkt me opnieuw geen ideale situatie.
Spelers die ondanks een met hun volle verstand getekend contract geld ruiken en weg willen, chanteren hun werkgevers gewoon. Het doel heiligt blijkbaar de middelen. We herinneren ons allemaal de genante soap rond Afonso Alves bij SC Heerenveen. Bruno Silva is niet bepaald op een chique wijze van FC Groningen naar Ajax gegaan en Heurelho Gomes deinsde er zelfs niet voor terug karaktermoord op PSV-directeur Jan Reker te plegen om zijn doel te bereiken.
Daar haakte Ismail Aissati, of zijn zaakwaarnemer, dat weet je nooit, handig op in. Reker was toch al afgeschilderd als een onbetrouwbare hork die de hele dag loog en bedroog. Daarom wilde Aissati weg, want Reker was zijn beloften niet nagekomen. Na het vertrek van Ronald Koeman had de directeur hem be-loofd, dat het elftal met een ruit op het middenveld zou gaan spelen en dat Aissati een kans zou krijgen. De nieuwe trainer Sef Vergoossen dacht daar anders over en daar wist het gekrenkte ego van het jeugdige talent geen raad mee. Ook hij wilde niet meer met Reker werken. Hij had niet langer de indruk dat de directeur hem graag voor PSV wilde behouden. Wat een selectieve verontwaardiging! Wat een gebrek aan zelfkritiek! Natuurlijk heeft Reker hem geen basisplaats beloofd. Aissati heeft gehoord wat hij wilde horen. Hij weet toch dat de trainer uiteindelijk de opstelling bepaalt? En als zowel Koeman als Vergoossen zijn bedenkingen had en hem te licht vond voor de basis, moet hij niet met goedkope beschuldigingen in de richting van Reker komen. Laat ik er geen misverstanden over laten bestaan.
Ook ik vind Aissati een geweldig talent. Voor die jongen ga je naar het stadion. In balbezit is hij een genot voor het oog. Ik zie hem veel liever voetballen dan de oersaaie Timmy Simons, de hard werkende Jason Culina, de voorspelbare Mike Zonneveld of de degelijke Otman Bakkal. Als voetballiefhebber zeg ik: van mij mag hij altijd in de basis staan. Op het niveau van PSV spelen ook andere argumenten. Koeman en Vergoossen trainden dagelijks met Aissati. Ook zij waardeerden zijn specifieke kwaliteiten. Maar door hun dagelijkse ervaringen tijdens de trainingen kenden ze als geen ander de zwakke punten van de balkunstenaar. Op het niveau van PSV telt de schoonheidsprijs niet, er moet gewonnen worden. En Koeman en Vergoossen hebben een totaal verschillende achtergrond, maar ze willen beiden altijd winnen. Daarom stellen ze het in hun ogen sterkste elftal op.
In de subtop, op huurbasis bij FC Twente, had Aissati wel een basisplaats en profileerde hij zich nadrukkelijk. Die periode was belangrijk voor zijn persoonlijke ontwikkeling en zijn zelfvertrouwen. Het was begrijpelijk dat hij teleurgesteld reageerde toen hij terug in Eindhoven opnieuw geen basisplaats kreeg. Alle kenners houden van voetballers als Aissati en de media hemelden hem bijna onrealistisch op. Een klassieke voetbalwet zegt dat de spelers zelf de opstelling bepalen.
Die spelregels uit de jungle kent Aissati echter niet. Hij begon als een verwend kind te mekkeren, te zeuren en de schuld van zijn eigen falen bij derden neer te leggen. Hij vroeg zich af of de PSV-leiding hem wel wilde behouden voor de club. Dat maakte de waanzinnig hoge aanbieding die PSV hem deed met een looptijd tot 2012 wel duidelijk. Maar hij bleef maar zaniken over Koeman en Vergoossen. Meneer speelde te weinig en had niet het gevoel dat zijn trainers hem daadwerkelijk beter wilden maken. Hij hing er maar een beetje bij en dompelde zichzelf onder in zelf-beklag. Zijn zaakwaarnemer gaf hem daarop geen schop onder zijn kont, maar greep de situatie aan om een transfer te forceren, want dat was voor hem financieel aantrekkelijk. Zou Aissati echt zo naïef zijn om te denken dat zijn zaakwaarnemer wél het beste met hem voor heeft en de verantwoordelijke mensen bij PSV niet?
Anno 2008 hebben de spelers de macht. Ook een jongen van negentien jaar die maatschappelijk onverantwoord veel geld verdient en nog weinig tegenprestaties heeft geleverd. Er leek even een ruil tot stand te komen met Erik Pieters van FC Utrecht. Dat was in mijn ogen de beste oplossing geweest. Willem van Hanegem straalt warmte uit, hij kan met oprechte liefde over de voetballer Aissati praten. Bij FC Utrecht had hij in zijn eigen omgeving in alle rust wekelijks kunnen spelen. Soms moet je in het leven een stapje terug doen, om vervolgens drie stappen vooruit te kunnen maken.
Aissati zag ervan af. Hij zei het niet met zoveel woorden, maar FC Utrecht was hem te min, zowel financieel als sportief. De echte reden was natuurlijk dat Ajax op de achtergrond al een rol speelde. Dat is overigens heel logisch. Marco van Basten ziet ook wel, dat er weinig talenten van het kaliber Aissati in Nederland rondlopen. Als je van aanvallend voetbal houdt, begeer je zo¹n speler.
Iedereen lijkt tevreden. PSV heeft de miljoenen in kas, Van Basten heeft zijn zin, de zaakwaarnemer zijn commissie en Aissati maakt zichzelf wijs dat hij bij Ajax wél kan rekenen op een basisplaats. Van Basten hanteert echter dezelfde argumenten als Koeman en Vergoossen. De Ajax-coach moet zijn formatie nog genuanceerder componeren. Met Dario Cvitanich, Miralem Sulejmani, Luis Suárez en Klaas-Jan Huntelaar beschikt Ajax over een droomaanval. Stuk voor stuk zijn het echter geen spelers die veel verdedigend of storend werk verrichten. Daarmee zal Van Basten rekening houden als hij zijn middenveld samenstelt. En hij weet ook nog eens als geen ander dat zijn verdediging niet al te betrouwbaar is. Dan wordt het plotseling heel logisch als hij een keer géén gebruik maakt van het talent Aissati.
Het mokkende kind is dan ook van de regen in de drup geraakt. Hij moet echt eens goed in de spiegel kijken en aan zelfanalyse doen. Het is toch een teken aan de wand dat bondscoach Foppe de Haan hem ook al thuis laat voor de Olympische Spelen. Over een talent als Aissati zouden coaches geen enkele twijfel moeten hebben. Een speler met zoveel kwaliteiten hoort altijd in de basis te staan. Maar Aissati moet nu nog een kerel worden, een prof met gevoel voor verantwoordelijkheid. Een volwassen vent met tactisch inzicht. Tot op heden is hij niets meer of minder dan een getalenteerde doch zelfingenomen huilebalk die ondanks een lang verblijf bij PSV nog steeds speeltuinvoetbal speelt. Ik hoop dat Van Basten de vedette van hem maakt die Aissati intussen ten onrechte acteert. Hij blijft aan de bal een lust voor het oog.
Nog wat onopvallend vond ikquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 09:39 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren zijn debuut gemaakt voor het thuispubliek.
quote:Aissati blij met tips van Bergkamp
Ismaïl Aissati heeft het goed naar zijn zin bij Ajax. De Utrechter, deze zomer gekocht van rivaal PSV, leert veel.
"Gisteren nog van Dennis Bergkamp", zegt hij op de clubsite. "Tijdens de ochtendtraining deden we een grote partij. Hij gaf me tips over hoe ik moest bewegen."
"Op het moment dat de spits wordt ingespeeld moet je zelf ook alweer onderweg zijn. Dan wordt het spel zo gevarieerd dat je voor je tegenstander moeilijk bent te verdedigen."
"Eerst begreep ik niet precies wat hij bedoelde, maar ik ben er over na gaan denken. ’s Middags deden we weer een partij en bracht ik zijn les in de praktijk. Het was eigenlijk heel simpel en het liep ook meteen goed"
Sno eruit (geschorst of niet) en Aissati erin.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:23 schreef Rumille het volgende:
Onbegrijpelijk dat hij niet in de basis startte.
Perez heeft 't erg goed gedaan bij Ajaxquote:
Perez heeft niet gefaald bij Ajax. Ajax heeft gefaald met Perez.quote:
Hier ben ik bang voor.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:37 schreef Dos37 het volgende:
Of hij is gewoon niet zo goed als iedereen denkt omdat ze dat nog baseren op die ene wedstrijd tegen Milan van 6 jaar geleden.
Hij geeft een interview waaruit enige teleurstelling doorklinkt over de aandacht die hij van de technische krijgt. We weten allemaal dat dat bij Van Basten niet de manier is om een basisplaats af te dwingen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:36 schreef Rumille het volgende:
Mag ik toch hopen.
Flikt hij iets op trainingen ofzo? Doet hij niet z'n best, zit ie te klooien?
Aissatiquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:25 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Mooi einde van dat interview: "Ik denk dan dat ze kunnen zeggen, dat is een uitstekende aankoop geweest voor Ajax."
De Amsterdamse bluf komt er al een beetje in. Over twee weken tegen Roda in de basis om vervolgens nooit meer op de bank te zitten.
Iedere keer als ik Aissati zie spelen, maakt hij indruk. de ene keer wat meer dan de andere keer, maar vrijwel altijd zie je wel iets van zijn genialiteit.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hier ben ik bang voor.
Ik heb in ieder geval niet het idee dat hij de missling link is in de opstelling van Ajax.
Dat zou echt te triest en te amateuristisch zijn van Marco, als zoiets bepaalt of een speler speelt of niet. Helaas hebben we bij Oranje gezien dat zulke zaken inderdaad de doorslag kunnen geven. Van Basten lijkt erg van slijmerds te houden.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij geeft een interview waaruit enige teleurstelling doorklinkt over de aandacht die hij van de technische krijgt. We weten allemaal dat dat bij Van Basten niet de manier is om een basisplaats af te dwingen.
Tja... hoe zou jouw mentaliteit zijn als je weet hoe goed je bent, en je ziet steeds dat minder goede spelers mogen spelen ipv jij!?quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:24 schreef dndiek het volgende:
Kwaliteit en talent heeft ie zeker, nu nog een goede mentaliteit
Misschien staat ie er wel naast vanwege die mentaliteit.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tja... hoe zou jouw mentaliteit zijn als je weet hoe goed je bent, en je ziet steeds dat minder goede spelers mogen spelen ipv jij!?
Lijkt me niet. Destijds waren Cocu en Hiddink ongelooflijk lovend over hem.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:39 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Misschien staat ie er wel naast vanwege die mentaliteit.
Dan liever naar Schalke 04, met een trainer die hem wel ziet zitten en in een team waar wel genoeg kwaliteit is. Bij Utrecht zou hij gewoon iedere wedstrijd spelen, maar is de kwaliteit van zijn medespelers niet hoog genoeg... en bij Twente is het nog even afwachten hoe McClaren het gaat doen, dus dat was een gok geweest.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:49 schreef rja het volgende:
Aissati staat nog niet in de basis bij Ajax.
Ik hoop dat hij aan spelen komt, dat kan hij zich verder ontwikkelen als voetballer.
Misschien had hij beter naar FC Utrecht of FC Twente kunnen gaan.
Je moet liegen en zeggen dat je het wel prettig vind op de bank!?quote:Op woensdag 3 september 2008 12:11 schreef PyTh het volgende:
Volgens mij zit er toch echt wel iets mis met de instelling en mentale weerbaarheid van Aissati.
Als je ook weer ziet hoe hij zich in de media uitgelaten heeft over het niet spelen tegen Willem II dan zet ik er toch echt mijn vraagtekens bij of hij het bij ajax wel zal gaan redden....
Zeker niet maar niet de eerste de beste wedstrijd dat dit gebeurt meteen je gal spuwen in de media.......quote:Op woensdag 3 september 2008 12:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je moet liegen en zeggen dat je het wel prettig vind op de bank!?
Ik neem aan dat men het aan hem vraagt. Wat moet je dan antwoorden!? Ik heb liever dat hij dan gewoon zijn waarheid geeft, dan dat hij een of ander laf politiek correct verhaaltje ophangt.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:34 schreef PyTh het volgende:
[..]
Zeker niet maar niet de eerste de beste wedstrijd dat dit gebeurt meteen je gal spuwen in de media.......
grappig dat als die als 'vriend bij ajax' jurgen colin noemt, kent die vast nog uit zn periode bij PSV, en is nu alweer wegquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:18 schreef Yi-Long het volgende:
Zal vast al eens voorbij zijn gekomen, maar zag het zojuist voor het eerst: grappig interview met Aissati:
De kwaliteiten van Aissati staan ook niet echt ter discussie. Het zijn de kwaliteiten van Van Basten die nu weer voor problemen kunnen zorgen (zoals eerder de kwaliteiten van Koeman, Wouters en Vergoossen roet in het eten gooiden)quote:Op woensdag 3 september 2008 13:00 schreef Chadi het volgende:
Die jongen komt er echt wel.. over een wedstrijd of 3-4 is hij niet meer weg te denken uit de basis elf.
Nee, denk ik niet.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:11 schreef PyTh het volgende:
Het zou toch wel heel erg apart zijn als Aissati ook onder van Basten niet aan spelen toe zou komen.
Dan zal het probleem toch echt wel bij Aissati zelf liggen ipv bij 4 verschillende trainers denk je niet?
Ik vraag het me af.........quote:Op woensdag 3 september 2008 13:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nee, denk ik niet.
We kennen de kwaliteiten van Aissati, en we weten wat voor matige coaches Van Basten, Wouters, Vergoossen (laf) en Koeman zijn....
Voetballend gezien is er weinig aan te merken op Aissati, en wanneer hij speelt is hij telkens een van de besten op het veld, zelfs op deze jonge leeftijd. Sorry, maar dan ligt het dus aan de coaches die niet goed met hem omgaan.
Dat slaat nergens op want buiten die wedstrijd om heeft ie vele andere partijen een geweldige indruk achter gelaten.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:20 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ik vraag het me af.........
Aissati teert al jaren op die ene geweldige wedstrijd tegen Milan voor de CL een aantal jaren geleden.
Ik denk dat er met de mentaliteit van Aissati iets niet helemaal goed zit, maar gezien het feit dat hij nog vrij jong is kan dat nog zeker wel veranderen.
Dat is onzin. Ten eerste heeft Aissati wel meer wedstrijden destijds goed gespeeld. 2x tegen Milan het middenveld gedomineerd (1x als invaller, en 1x als basisspeler, daarnaast was hij ook de drijvende kracht achter het succes van Jong Oranje op het EK destijds, en dit voorjaar komt hij zonder enig spelritme weer bij Jong Oranje in de ploeg, en kantelt eigenhandig meteen weer de wedstrijd in het voordeel van Jong Oranje.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:20 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ik vraag het me af.........
Aissati teert al jaren op die ene geweldige wedstrijd tegen Milan voor de CL een aantal jaren geleden.
Ik denk dat er met de mentaliteit van Aissati iets niet helemaal goed zit, maar gezien het feit dat hij nog vrij jong is kan dat nog zeker wel veranderen.
De vergelijking van Aissati met Afellay is nog zinlozer. Net als Cocu is Aissati iemand die de bal weer snel doorspeelt, beiden zijn goede spelverdelers en spelers die dirigeren en temporiseren, en die beiden ontzettend weinig balverlies hebben.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:31 schreef PyTh het volgende:
De vergelijking van Aissati met Cocu slaat natuurlijk als een lul op een drumstel....
De tijd zal het leren in ieder geval, maar mijn gevoel zegt dat Aissati het bij ajax ook niet zal gaan maken.
Aissati verricht misschien minder verdedigend werk, maar hij heeft ook aanzienlijk minder balverlies dan een Furby of een Mendez of een Culina etc....quote:Op woensdag 3 september 2008 13:39 schreef mcyodogg het volgende:
Valt toch wel wat voor te zeggen om Afellay en Aissati niet op 1 middenveld te zetten. Beiden verrichten weinig tot geen verdedigend werk. En aangezien ze wel als middenvelders worden beschouwd, zal je dat wel moeten compenseren. En niet alleen met een Simons.
Bij Ajax zou Aissati kunnen schijnen in het licht van Lindgren en Gabri, maar dan rust er een zware taak op hem. Hij zal dan de spelverdeler moeten zijn, en als het aanvallend niet loopt, zal hij de verantwoordelijke zijn. Zou hij klaar zijn voor zo'n rol? Gebaseerd op wat ik tot nu toe gezien heb? Nee. Heeft hij het potentieel in zich? Ja.
Hij heeft verdomme 1 wedstrijd op de bank gezeten, omdat MvB een fysieke wedstrijd verwachtte gaf hij de voorkeur aan Sno/Lindgren.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:49 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het vooral weer erg debiel van MvB om een speler te halen die weggaat omdat ie op de bank zit, daar openlijk voor uitkomt en hem dan doodleuk weer op de bank te zetten. Haal hem dan niet....
Sno is 2.10quote:Op woensdag 3 september 2008 13:56 schreef PyTh het volgende:
Ik snap ook nog steeds niet dat hij Sno ten faveure van Aissati in de basis zette afgelopen Zaterdag.
Tegen een ploeg als Willem II wil je mijn inziens juist dwingend en aanvallend spelen en dan heb je meer aan een Aissati dan aan een Sno die je misschien eerder verwacht tegen een sterkere tegenstander met ook veel aanvallende kwaliteiten.
Ja, maar we kwamen na een voorsprong "verdomme" achter, dan werkt je taktiek dus "verdomme" niet he? Waarom dan niet wisselen?quote:Op woensdag 3 september 2008 13:56 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Hij heeft verdomme 1 wedstrijd op de bank gezeten, omdat MvB een fysieke wedstrijd verwachtte gaf hij de voorkeur aan Sno/Lindgren.
En zoals iedereen heeft kunnen zien, mis je dan gewoon de creativiteit. Ik ben ervan overtuigd dat Aissati tegen Roda gewoon in de basis zal starten.
Ik reken hem er niet op af. Elke speler heeft zo zijn kenmerken, het is slechts een constatering. Wel zijn er gevolgen. Voor een speler als Aissati heb je compensatie nodig, en dus ligt het aanvallende zwaartepunt bij hem. Ik denk niet dat hij al klaar is voor zo'n rol. Daarvoor verstopt hij zich nog te vaak, neemt hij te weinig initiatief om het spel echt te verdelen. Hij heeft de voetballende kwaliteiten er wel voor, maar hij laat het nog te weinig zien.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:44 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Aissati verricht misschien minder verdedigend werk, maar hij heeft ook aanzienlijk minder balverlies dan een Furby of een Mendez of een Culina etc....
Het is dus maar waar je voor kiest.
Daarnaast zie ik hem trouwens vaak genoeg meeverdedigen, dus ik vind het sowieso nogal overdreven om hem daarop af te rekenen. Zijn kwaliteiten zijn aanvallend, creatief, balvastheid, spelverdeling, en temporiseren en hij is positioneel ijzersterk. Als iemand zoveel toevoegd op zo'n jonge leeftijd, dan compenseer je zijn mindere kwaliteiten maar door er iemand achter te zetten die dat eventueel opvangt. Simpel toch!?
Aissati die zich 'verstopt'!? Volgens mij heb jij een andere Aissati gezien dan ik, de afgelopen jaren, want Aissati is nu juist een speler die echt non-stop zich komt aanbieden om die bal weer terug te krijgen. Hij speelt de bal af, en rent meteen de vrije ruimte in om zich vervolgens weer aan te bieden. Hij eist constant ballen op.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:08 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik reken hem er niet op af. Elke speler heeft zo zijn kenmerken, het is slechts een constatering. Wel zijn er gevolgen. Voor een speler als Aissati heb je compensatie nodig, en dus ligt het aanvallende zwaartepunt bij hem. Ik denk niet dat hij al klaar is voor zo'n rol. Daarvoor verstopt hij zich nog te vaak, neemt hij te weinig initiatief om het spel echt te verdelen. Hij heeft de voetballende kwaliteiten er wel voor, maar hij laat het nog te weinig zien.
Bovendien heeft een dergelijke constructie op het middenveld niet mijn voorkeur. Het is me wat te 1-dimensionaal, om een '10' te hebben met twee controleurs erachter. Het is me te weinig verrassend, en tactisch is het beter op te lossen voor de tegenstander.
Verdomme Heatwave let eens opquote:Op woensdag 3 september 2008 14:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar we kwamen na een voorsprong "verdomme" achter, dan werkt je taktiek dus "verdomme" niet he? Waarom dan niet wisselen?
quote:Afellay adviseerde Aissati overstap naar Ajax
13 september 2008
Ibrahim Afellay stond vorige maand achter de keuze van zijn boezemvriend Ismaël Aissati, om PSV te verruilen voor Ajax. Dat laat Aissati, die een vierjarig contract tekende in de ArenA, weten in het Amsterdamse supportersblad Ajax Life.
"Ibrahim kende Marco van Basten van het Nederlands elftal en zei dat hij een trainer is die van aanvallend voetbal houdt. Hij vond het een uitstekende stap voor mij om naar Ajax te gaan", vertelt Aissati, die zijn rol als reserve bij PSV beu was. "Ik wilde ergens anders opnieuw beginnen", aldus de 19-jarige middenvelder.
Of Aissati bij Ajax veel beter af is, is voorlopig onduidelijk. Tijdens de eerste wedstrijd van de competitie, uit tegen Willem II (2-1), zat de jeugdinternational negentig minuten op de reservebank. Momenteel kampt hij met een knieblessure, waardoor hij de komende anderhalve week rust moet houden. Hij mist hierdoor de competitieduels met Roda JC en Feyenoord en het UEFA Cup-treffen met het Servische FK Borac.
Van PSV, niet van Aissati zelf natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 september 2008 18:05 schreef RayMania het volgende:
Wat een gelul. Eerder zei Afellay dat het nog kapitaalvernietiging was.
Tijdens het Amsterdam Tournament vond ik hem geweldig spelen op 10 hoop dus echt dat hij het gaat makenquote:Op zaterdag 29 november 2008 14:57 schreef Radegast het volgende:
Ik denk dat hij het niet gaat maken bij Ajax op 10, maargoed hopelijk toont hij mijn ongelijk aan.
Deed hij tegen Internazionale ook mee? Tegen Arsenal vond ik hem nogal onzichtbaar eigenlijk, maar ik heb niet echt geconcentreerd naar die potjes zitten kijken..quote:Op zaterdag 29 november 2008 15:11 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Tijdens het Amsterdam Tournament vond ik hem geweldig spelen op 10 hoop dus echt dat hij het gaat maken
Maar heb jij Fabregas die wedstrijd wel gezien!?quote:Op zaterdag 29 november 2008 15:20 schreef Radegast het volgende:
[..]
Deed hij tegen Internazionale ook mee? Tegen Arsenal vond ik hem nogal onzichtbaar eigenlijk, maar ik heb niet echt geconcentreerd naar die potjes zitten kijken..
Was die niet geblesseerd?quote:Op zondag 30 november 2008 00:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Maar heb jij Fabregas die wedstrijd wel gezien!?
Speelde gewoon, en kwam mede door Aissati's positionering niet echt in het spel voor. En toen Sulejmani er in de tweede helft inkwam, zagen me meteen een aantal knappe combinaties tussen die twee. Aissati gaf in het post-match interview ook aan dat het natuurlijk lekker voetballen is samen met een goede voetballer als Sulejmani...quote:
Vertonghen zei van wel iddquote:Op maandag 1 december 2008 09:32 schreef Rumille het volgende:
Hoop echt dat Aissati de kans krijgt als hij weer terug is.
Vanavond speelt hij toch met Jong Ajax?
quote:Marokkaanse bond klopt aan bij Aissati
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De teammanager van het nationale elftal en de coördinator van de Marokkaanse voetbalbond zijn in Nederland om een gesprek te voeren met Ismail Aissati. De Noord-Afrikanen hopen de Ajacied ertoe te bewegen dat hij definitief voor Marokko kiest, nu het Nederlands elftal verder uit beeld is dan ooit.
De kleine Utrechter maakt vandaag geen deel uit van de selectie van Ajax, omdat hij nog niet wedstrijdfit is.
Oh ja, dat is wel wat minder.quote:Op woensdag 31 december 2008 00:39 schreef cultheld het volgende:
En nu is Ajax 'm kwijt tijdens de Africa Cup: Aissati wordt een 'Atlasleeuw'.
quote:Op woensdag 31 december 2008 12:45 schreef ES57 het volgende:
Aissati is een profiteur. Voor mij is hij geen landgenoot meer. Van mij mag hij oprotten naar Marokko.
Verder alle lof voor zijn keuze, hij weet dat hij verschrikkelijk veel kwaliteit tekort komt om voor Oranje te spelen. Bovendien is hij te klein en te licht om zich te meten in het topvoetbal.
Jongen komop zeg. Aan de bal is hij in potentie erg goed, maar zonder bal is het werkelijk waar een drama, zeker in de omschakeling.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hoezo is Aissati een 'profiteur'!? Hij werkt voor zijn geld, en staat meer belasting af dan de doorsnee Nederlander.
En hoe kun je nu al zeggen dat hij te klein en te licht is voor het topvoetbal!? De laatste jaren gewoon pech gehad met belachelijk slechte laffe coaches, en blessures. Hij kan verschrikkelijk goed voetballen, en qua talent en aanleg schat ik hem hoger in dan Sneijder, Vd Vaart en Afellay enzo....
Nog wel jaquote:Op woensdag 31 december 2008 13:39 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Jongen komop zeg. Aan de bal is hij in potentie erg goed, maar zonder bal is het werkelijk waar een drama, zeker in de omschakeling.
Zonder Nederland en de goede jeugd opleiding was hij nooit prof voetballer geworden volgens mij.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hoezo is Aissati een 'profiteur'!? Hij werkt voor zijn geld, en staat meer belasting af dan de doorsnee Nederlander.
En hoe kun je nu al zeggen dat hij te klein en te licht is voor het topvoetbal!? De laatste jaren gewoon pech gehad met belachelijk slechte laffe coaches, en blessures. Hij kan verschrikkelijk goed voetballen, en qua talent en aanleg schat ik hem hoger in dan Sneijder, Vd Vaart en Afellay enzo....
Of je kijkt geen voetbal, of je praat nitwits na, of snapt er de ballen van.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:39 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Jongen komop zeg. Aan de bal is hij in potentie erg goed, maar zonder bal is het werkelijk waar een drama, zeker in de omschakeling.
En waarom is het een 'profiteur' dan!? Nogmaals, hij werkt voor zijn centen, en draagt meer af aan de belastingen dan de gemiddelde NL-er.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:41 schreef rja het volgende:
[..]
Zonder Nederland en de goede jeugd opleiding was hij nooit prof voetballer geworden volgens mij.
En zońder z´n Nederlandse nationaliteit is hij veel minder in trek bij de top clubs in Europa, als hij alleen de Marokkaanse nationaliteit zou hebben.
Dus zonder Nederland, was hij nooit zo ver gekomen.
Als hij z´n Nederlandse nationaliteit niet wil hebben verlengt hij z´n paspoort toch niet ?
Als hij in Marokko gebleven was, was hij volgens mij geen prof voetballer geworden, daar is de voetbal infrastructuur belabberd, niet in elk klein gehucht een voetbalclub en goed opgeleide trainers in Nederland wel.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:47 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
En waarom is het een 'profiteur' dan!? Nogmaals, hij werkt voor zijn centen, en draagt meer af aan de belastingen dan de gemiddelde NL-er.
Daarnaast denk ik dat deze jongen ook profvoetballer zou zijn geworden in een ander land, alhoewel je natuurlijk wel in aanraking moet komen met de sport, en je opgemerkt zult moeten worden.
Eerste paar jaar speelt ie toch niet neem ik aan, ik kan me in ieder geval niet voorstellen op basis waarvan hij nu geselecteerd zou worden, potentie wellicht?quote:Op woensdag 31 december 2008 00:39 schreef cultheld het volgende:
En nu is Ajax 'm kwijt tijdens de Africa Cup: Aissati wordt een 'Atlasleeuw'.
De eerst volgende Africa Cup is in 2010. Eerst maar eens afwachten of hij dan nog bij Ajax zit.quote:Op woensdag 31 december 2008 14:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Eerste paar jaar speelt ie toch niet neem ik aan, ik kan me in ieder geval niet voorstellen op basis waarvan hij nu geselecteerd zou worden, potentie wellicht?
Hoezo in Marokko 'gebleven'!? Hij is gewoon hier in NL geboren, en dus net zoveel 'Nederlander' als jij en ik...quote:Op woensdag 31 december 2008 14:44 schreef rja het volgende:
[..]
Als hij in Marokko gebleven was, was hij volgens mij geen prof voetballer geworden, daar is de voetbal infrastructuur belabberd, niet in elk klein gehucht een voetbalclub en goed opgeleide trainers in Nederland wel.
Zonder Nederland en z´n Nederlandse nationalaiteit komt hij niet ver in het top voetbal in Europa.
.
Ach ja, de meeste Marokaanse Nederland in Nederland voelen zich in de eerste plaats Marokkaan..quote:Op woensdag 31 december 2008 15:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hoezo in Marokko 'gebleven'!? Hij is gewoon hier in NL geboren, en dus net zoveel 'Nederlander' als jij en ik...
En zoals ik al zei, of je doorbreekt heeft natuurlijk nooit alleen maar met 'talent en aanleg' te maken, maar ook met de omstandigheden, de kansen, of je ontdekt wordt of niet, etc etc.
...en nogmaals, waarom is het volgens jou een 'profiteur'!? Hij geeft meer dan dat hij neemt. Hij werkt voor zijn centen, en betaalt dus veel belasting. Om nog maar te zwijgen over zijn waarde voor Jong oranje.
Veel Marokkaanse jongens hebben het ontzettend verkloot in dit land dat hen alle kansen van de wereld heeft gegeven. Als zij in Marokko waren geboren, zouden ze nu hun kont met ruwe stenen hebben moeten schoonmaken. Geen geld te makken. Maar in plaats van iets van hun leven te maken, Nederland iets terug te geven voor het vele goeds wat zij hen heeft geschonken (een woning, opleiding, medische verzorging) lopen die Marokkanen alleen maar te gillen dat Nederlanders racisten zijn.quote:Op woensdag 31 december 2008 16:06 schreef rja het volgende:
[..]
Ach ja, de meeste Marokaanse Nederland in Nederland voelen zich in de eerste plaats Marokkaan..
Ze willen geen Nederlander zijn.
Maar vergeten dat ze zonder hun Nederlandse nationaliteit en Nederland niet ver komen in de wereld.
Dankbaar zijn ze zeker niet, genoeg Marokkanen in Nerland die autochone Nederlanders en Nederland haten.
Tuurlijk.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Of je kijkt geen voetbal, of je praat nitwits na, of snapt er de ballen van.
Aissati is prima in de omschakeling, heeft weinig/geen balverlies, en alleen al door zijn slimme positiionering haalt hij vaak al een snelle counter eruit. Bij vrijwel iedere creatieve aanvallende middenvelder hoor je steeds mensen zeiken over 'ow, hij verdedigt niet mee', of 'hij is niet goed in de omschakeling'. Daarin is Aissati echt niet slechter dan bijvoorbeeld een Sneijder, Afellay of Vd Vaart ofzo. Daarnaast is hij ook geen verdedigende middenvelder dus is dat ook niet eens een belangrijk punt om hem niet op te stellen.
Maar nogmaals, in de wedstrijden die ik hem heb zien spelen voerde hij gewoon al zijn taken prima uit.
Ik zeik hem niet af. Ik zeg dat ik denk dat hij niet goed genoeg is voor het absolute topvoetbal. Louter en alleen een voetbaltechnische mening.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:16 schreef Jeroen427 het volgende:
De gene die Aissati nu afzeiken zijn volgens mij ook de gene die sowieso liever geen Marokkanen in de buurt willen hebben. Oh, the irony
Eens. Aissati en verdedigende taken is een onbekende combinatie. Hij is een aardige straatvoetballer maar een topvoetballer is hij nog lang niet. Ik vraag mij af of hij daar überhaupt de capaciteiten voor heeft.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:19 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ik zeik hem niet af. Ik zeg dat ik denk dat hij niet goed genoeg is voor het absolute topvoetbal. Louter en alleen een voetbaltechnische mening.
Een klasse nummer 10 hoeft voor mij ook niet mee te verdedigen. Of Aisatti die echte klasse heeft weet ik nog niet. Hopelijk kan hij na de winter dit laten zienquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:11 schreef ES57 het volgende:
[..]
Eens. Aissati en verdedigende taken is een onbekende combinatie. Hij is een aardige straatvoetballer maar een topvoetballer is hij nog lang niet. Ik vraag mij af of hij daar überhaupt de capaciteiten voor heeft.
Nee, Aissati beseft dat hij tekort komt om in Oranje te mogen spelen. Hij heeft er goed aan gedaan om te kiezen voor een ploeg van zijn eigen niveau: Marokko. Mag hij straks voor de Africa-cup spelen tegen hongerlanden als Burkino Fasso en Mali.
Voorals nog heeft hij nog nooit constant goed gepresteerd. Ik weet het niet of hij van grote waarde kan zijn voor Ajax.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
Aissati heeft absoluut klasse en zal dat ook ten toon spreiden. Iedereen die het oneens is is:
a. Een verbitterde PSVer
b. Een voetbaln00b
c. Een vrouw.
Ajax heeft een enorme miskoop gedaan. Aissati zal nooit iets van waarde laten zien.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:24 schreef superjood het volgende:
[..]
Voorals nog heeft hij nog nooit constant goed gepresteerd. Ik weet het niet of hij van grote waarde kan zijn voor Ajax.
Periode bij Twente was toch echt aardig stabiel te noemen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:24 schreef superjood het volgende:
[..]
Voorals nog heeft hij nog nooit constant goed gepresteerd. Ik weet het niet of hij van grote waarde kan zijn voor Ajax.
Daar wisselde hij toch ook regelmatige hele goed wedstrijden af met hele slechte wedstrijdenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Periode bij Twente was toch echt aardig stabiel te noemen.²
Nope, ik ben een proud Feyenoorder met seizoenskaart voor vak C.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
Jij bent categorie "a."
Preciesquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:03 schreef superjood het volgende:
[..]
Daar wisselde hij toch ook regelmatige hele goed wedstrijden af met hele slechte wedstrijden²
Juist voetbaltechnisch is/was het een van de allergrootste talenten in Europa.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:19 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ik zeik hem niet af. Ik zeg dat ik denk dat hij niet goed genoeg is voor het absolute topvoetbal. Louter en alleen een voetbaltechnische mening.
Maar zoals zoveel 'talenten' heeft hij het niet gemaakt. Zijn instelling deugt niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Juist voetbaltechnisch is/was het een van de allergrootste talenten in Europa.
Het aantal mislukte 'talenten' bij Ajax is veel groter.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
Hij is 20 jaar vriend, en bij de club in Nederland die talenten laat groeien. Hij gaat gewoon slagen bij AJAX
Precies, De Cler Landzaat en dat soort spelersquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:46 schreef ES57 het volgende:
[..]
Het aantal mislukte 'talenten' bij Ajax is veel groter.
Zijn instelling is prima. De trainers bij PSV daarintegenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:30 schreef ES57 het volgende:
[..]
Maar zoals zoveel 'talenten' heeft hij het niet gemaakt. Zijn instelling deugt niet.
Er is geen enkele aanwijzing dat Aissati 'het gaat maken'. Alle tekenen wijzen er op dat hij een nono wordt zoals zovele 'talentvolle' nono's die Ajax heeft gehad. Dat hele A1 team van Ajax uit 97/98 was destijds zo ongeveer de beste A-jeugd van Europa. Ze veegden met iedereen de vloer aan, in Nederland vernederden ze PSV en Feyenoord en in Europa versloegen ze de jeugd van Barcelona en Juventus.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ja en die zitten nu bij Feyenoord, Aissati is een speler uit de PSV opleiding waar hij beschouwd werd als een van de grootste talenten, getraind met Moniz, en bovendien een goede voetballer. Hij gaat het gewoon maken.
Jij bent gewoon een malloot, hoe kun je iemand die nog geen officiele wedstrijd in het shirt van Ajax heeft gespeeld al zo beoordelen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ja en die zitten nu bij Feyenoord, Aissati is een speler uit de PSV opleiding waar hij beschouwd werd als een van de grootste talenten, getraind met Moniz, en bovendien een goede voetballer. Hij gaat het gewoon maken.
Al die spelers kwamen niet eens in de buurt van het talent en de aanleg die Aissati heeft. Aissati is voornamelijk een hele 'gave' en slimme speler, oftewel een zeldzame intelligente technicus.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:17 schreef ES57 het volgende:
[..]
Er is geen enkele aanwijzing dat Aissati 'het gaat maken'. Alle tekenen wijzen er op dat hij een nono wordt zoals zovele 'talentvolle' nono's die Ajax heeft gehad. Dat hele A1 team van Ajax uit 97/98 was destijds zo ongeveer de beste A-jeugd van Europa. Ze veegden met iedereen de vloer aan, in Nederland vernederden ze PSV en Feyenoord en in Europa versloegen ze de jeugd van Barcelona en Juventus.
Maar was is er van de grote talenten terecht gekomen? Brutil Hosè, Kevin Bobson, Darl Douglas, Michael Lamey, Pascal Heije, Alpha Turay, Mitchell Piqué, Quido Landzaat, Sander Keller, Serge van den Ban en Andy van der Meyde. Noppes, nada, niks.
Omdat sommige mensen hier hem al volgens sinds hij zijn debuut voor PSV maakte, en ze meteen al konden zien, binnen een paar minuten, dat dit een heel speciaal talent is.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:20 schreef superjood het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een malloot, hoe kun je iemand die nog geen officiele wedstrijd in het shirt van Ajax heeft gespeeld al zo beoordelen.
Ja maar die jonge heeft wel anderhalf jaar stil gestaan in zijn ontwikkeling en dat is niet voor niets lijkt mij. Laat hem eerst maar eens een paar wedstrijden goed spelen voordat we hem al de hemel in prijzen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen hier hem al volgens sinds hij zijn debuut voor PSV maakte, en ze meteen al konden zien, binnen een paar minuten, dat dit een heel speciaal talent is.
Vandaar dat hij in 1 jaar door 4 PSV-trainers buiten de selectie werd gelaten. Die hebben zeker de ballen verstand van voetbal?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Al die spelers kwamen niet eens in de buurt van het talent en de aanleg die Aissati heeft. Aissati is voornamelijk een hele 'gave' en slimme speler, oftewel een zeldzame intelligente technicus.
Sneijder hoefde ook nooit mee te verdedigen en speelt nu ook absolute top. Het nadeel aan het opstellen van Aisatti is dat je al 2 stofzuigers op moet stellen om het te compenseren.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:26 schreef ES57 het volgende:
[..]
Vandaar dat hij in 1 jaar door 4 PSV-trainers buiten de selectie werd gelaten. Die hebben zeker de ballen verstand van voetbal?
Lul dus niet zo dom man, het grote manco van Aissati is de omschakeling, het meeverdedigen. Dat beheerst hij absoluut niet. Zo lang hij dat niet onder de knie heeft, zal hij nooit een vaste waarde worden van Ajax ... laat staan van een echte Europese topclub.
Als Aissati die rol goed in kan vullen lijkt me dat een prima opstelling. Anders zie ik toch veel lieverquote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:34 schreef _Mike_ het volgende:
Ach we spelen nu ook al constant met 2 stofzuigers en dat werkt prima, hopen dat Aissati goed in het team past.
Technisch is wat anders dan voetbaltechnisch...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Juist voetbaltechnisch is/was het een van de allergrootste talenten in Europa.
Idd ik ken voetballers die gerust een bal op alle manier hoog kunnen houden, dit betekend niet dat ze het ook op een groot voetbalveld kunnen brengen. Want het is gewoon geen functionele techniek.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:00 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Technisch is wat anders dan voetbaltechnisch...
En ik bedoel ook voetbaltechnisch: goede baltechniek, maar ook uitstekende positionering, ontzettend slim, kan uitstekend de wedstrijd lezen, naar zijn hand zetten, temporiseren, en heeft vrijwel geen balverlies (dus waarom je er zo nodig 2 man achter zou moeten zetten, is me echt een raadsel) want hij is niet degene die ballen zomaar inlevert.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:00 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Technisch is wat anders dan voetbaltechnisch...
Ik weet niet of Aissati Marokko vaak van dienst zal zijn. Mocht Marokko zich plaatsen voor de Afrika Cup en het WK, dan wachten hem veel wedstrijden en zware tijden.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:35 schreef ES57 het volgende:
Iig vind ik Aissati een kutspeler en nu hij heeft gekozen voor Marokko is hij voor mij ook Nederlander af. Hij is het niet waard om als landgenoot te worden beschouwd. Hij is voor mij een buitenlander met wie ik niks heb.
Hij moet na zijn voetbalcarriere maar in Marokko gaan wonen. Hij heeft dan niks meer te zoeken in dit land dat hem veel heeft gegeven maar er niks voor heeft teruggekregen.
Zo'n profiteurtje is voor mij toch weer een reden om op Wilders te stemmen.
Het waren er 4, je vergat Stevens.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:19 schreef Yi-Long het volgende:
En het waren 3 PSV coaches die hem niet opstelden,
Inderdaad. Ajax moet hem zo snel mogelijk van de hand doen, deze speler is gewoon onbruikbaar voor de top.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 03:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet niet of Aissati Marokko vaak van dienst zal zijn. Mocht Marokko zich plaatsen voor de Afrika Cup en het WK, dan wachten hem veel wedstrijden en zware tijden.
Het is fysiek bijna onhaalbaar.
Ik vergat Stevens helemaal niet. Aissati wou in de zomer al weg en gaf dat toen meteen ook aan, en dus kwam er voor het begin van het nieuwe seizoen al de overgang naar Ajax.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 07:01 schreef ES57 het volgende:
[..]
Het waren er 4, je vergat Stevens.
Vier coaches die het mis hebben?![]()
Hij wilde weg omdat Stevens te kennen had gegeven hem ook niet veel op te stellen. Stevens zag het ook niet zitten in deze slecht meeverdedigende middenvelder. Of denk je dat hij was weggegaan als Stevens in een gesprek met hem had medegedeeld dat hij in het nieuwe seizoen basisspeler zou zijn?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vergat Stevens helemaal niet. Aissati wou in de zomer al weg en gaf dat toen meteen ook aan, en dus kwam er voor het begin van het nieuwe seizoen al de overgang naar Ajax.
Stevens heeft hem alleen gezegd dat hij hem geen garanties kan geven, want dat kan geen enkele trainer.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:04 schreef ES57 het volgende:
[..]
Hij wilde weg omdat Stevens te kennen had gegeven hem ook niet veel op te stellen. Stevens zag het ook niet zitten in deze slecht meeverdedigende middenvelder. Of denk je dat hij was weggegaan als Stevens in een gesprek met hem had medegedeeld dat hij in het nieuwe seizoen basisspeler zou zijn?
Ja, ja. Kennelijk zag ook Stevens de vele beperkingen van deze Marokkaanse speler.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Stevens heeft hem alleen gezegd dat hij hem geen garanties kan geven, want dat kan geen enkele trainer.
... en Hiddink liet hem wel spelen en gaf hem wel vertrouwen. Het ging dus mis toen er zwakke trainers kwamen die liever met domme rennertjes als Vayrynen, Culina, etc etc wilden spelen. Dat deze spelers verder geen kloot toevoegen aanvallend gezien, en juist veel vaker de vbal zinloos weggeven, dat deed er blijkbaar niet toe...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:51 schreef ES57 het volgende:
[..]
Ja, ja. Kennelijk zag ook Stevens de vele beperkingen van deze Marokkaanse speler.
Talrijke wereldvoetballers zijjn al op hun 18e doorgebroken bij hun club. De 20-jarige Aissati nog steeds niet.
Aissati heeft even leuk gespeeld (zelfs noodgedwongen in de CL toen PSV diep in de problemen zat met geblesseerden) maar verder liet hij niks zien. Hij is niet constant genoeg. Zelfs Foppe de Haan werd schijtziek van hem.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... en Hiddink liet hem wel spelen en gaf hem wel vertrouwen. Het ging dus mis toen er zwakke trainers kwamen die liever met domme rennertjes als Vayrynen, Culina, etc etc wilden spelen. Dat deze spelers verder geen kloot toevoegen aanvallend gezien, en juist veel vaker de vbal zinloos weggeven, dat deed er blijkbaar niet toe...
Flikker toch op. kiezen voor welk land je speelt heeft allang geen emotionele status mee rmaar een financiele staus. Je moet zorgen dat je kan zeggen dat je international bent en dan verdien je al snel een stuk meer.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:35 schreef ES57 het volgende:
Iig vind ik Aissati een kutspeler en nu hij heeft gekozen voor Marokko is hij voor mij ook Nederlander af. Hij is het niet waard om als landgenoot te worden beschouwd. Hij is voor mij een buitenlander met wie ik niks heb.
Hij moet na zijn voetbalcarriere maar in Marokko gaan wonen. Hij heeft dan niks meer te zoeken in dit land dat hem veel heeft gegeven maar er niks voor heeft teruggekregen.
Zo'n profiteurtje is voor mij toch weer een reden om op Wilders te stemmen.
Tuurlijk pik.. zodra hij het speelde was het gelijk een heel ander en goed oranje en nu kom je hier even wijs doenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:29 schreef ES57 het volgende:
[..]
Aissati heeft even leuk gespeeld (zelfs noodgedwongen in de CL toen PSV diep in de problemen zat met geblesseerden) maar verder liet hij niks zien. Hij is niet constant genoeg. Zelfs Foppe de Haan werd schijtziek van hem.
Al die coaches beoordeelden hem ook op de trainingen. Daar liet hij het dus ook niet zien.
Het zou mij niks verbazen als hij dit jaar niet in het 1e van Ajax speelt, Marco van Basten is echt niet gek. Zijn niveau is Utrecht, daar had hij naar toe moeten gaan.
Dan is de beslissing van Aissati dus helemaal dom. Clubs zijn helemaal niet happig op Afrikaanse spelers die ze tijdens de reguliere competitie 6 weken kwijt zijn voor een B-toernooitje (Africa cup). Bovendiien is de status van een oranje-international veel groter dan speler te zijn van een arm Noord-Afrikaans land. Nee, die Afrikaan weet totaal niet waar hij mee bezig is.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Flikker toch op. kiezen voor welk land je speelt heeft allang geen emotionele status mee rmaar een financiele staus. Je moet zorgen dat je kan zeggen dat je international bent en dan verdien je al snel een stuk meer.
Nou daar merk je anders niks van in de grote competities. Daar spelen ze allemaal.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:53 schreef ES57 het volgende:
[..]
Dan is de beslissing van Aissati dus helemaal dom. Clubs zijn helemaal niet happig op Afrikaanse spelers die ze tijdens de reguliere competitie 6 weken kwijt zijn voor een B-toernooitje (Africa cup)
Goed punt!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou daar merk je anders niks van in de grote competities. Daar spelen ze allemaal.
Een van zijn laatste optredens in Jong-Oranje, begin vorig jaar, die met het debuut de deGuzman, was anders ook meer dan prima. Totaal geen spelritme bij PSV, komt erin, zet meteen de hele wedstrijd naar zijn hand, het team loopt opeens prima, en is betrokken bij de goals.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:54 schreef BansheeBoy het volgende:
De beste wedstrijd die ik ooit van Aissati heb mogen aanschouwen was volgens mij zijn eerste, of één van zijn eersten, interland voor jong Oranje. Wat was hij toen goed, iets van 50 balcontacten, waarvan er slechts 3 vervolgen niet goed waren. Toen kon je zijn echte potentie zijn: slim, leep, functioneel technisch. Eigenlijk een ouderwetse nummer 10 die tussen de linies in manoeuvreert ála Requelme.
Het is jammer dat zijn carriere wat deukjes heeft opgelopen.²
Hosé, Bobson, Douglas en Heije waren in de jeugd erg goed hoor. Werd ook een grote toekomst aan voorspeld.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Al die spelers kwamen niet eens in de buurt van het talent en de aanleg die Aissati heeft. Aissati is voornamelijk een hele 'gave' en slimme speler, oftewel een zeldzame intelligente technicus.
Sulejmani zou naar links kunnen en Aissati achter de spitsen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:46 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik vraag me af of ze bij Ajax Aissati nog wel nodig hebben, de aanval is volgens mij wel in orde.
Gebeurt hopelijk ook. Sulejmani in vorm is ook op links dodelijk.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:31 schreef RayMania het volgende:
[..]
Sulejmani zou naar links kunnen en Aissati achter de spitsen.
Mickey speelt het liefst zelf achter de spits, laat hem er maar gewoon voor knokkenquote:Op zondag 4 januari 2009 13:31 schreef RayMania het volgende:
[..]
Sulejmani zou naar links kunnen en Aissati achter de spitsen.
Je moet het Afrikaanse voetbal niet onderschatten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:11 schreef ES57 het volgende:
[..]
Eens. Aissati en verdedigende taken is een onbekende combinatie. Hij is een aardige straatvoetballer maar een topvoetballer is hij nog lang niet. Ik vraag mij af of hij daar überhaupt de capaciteiten voor heeft.
Nee, Aissati beseft dat hij tekort komt om in Oranje te mogen spelen. Hij heeft er goed aan gedaan om te kiezen voor een ploeg van zijn eigen niveau: Marokko. Mag hij straks voor de Africa-cup spelen tegen hongerlanden als Burkino Fasso en Mali.
Gast. Oefenwedstrijden. Anders maak je jezelf even belachelijk.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:06 schreef PastorOfMuppets het volgende:
[..]
Je moet het Afrikaanse voetbal niet onderschatten.
Marokko is altijd gevaarlijk voor Europese toplanden, in 2008 speelden ze nog 2-2 gelijk in Parijs tegen Frankrijk en wonnen ze in Brussel met 1-4 van Belgie.
En Belgie is duidelijk een sterk elftal de laatste tijd, ze speelden in die wedstrijd ook met Dembele, Simons, Fellaini, Kompany, Vertonghen etc.
Het Nederlands elftal zou het ook moeilijk hebben tegen Marokko, Jong Oranje verloor al eerder van Jong Marokko. (tot twee keer toe volgens mij)
Mali is trouwens ook geen slecht land, het Nederlands elftal heeft geen spits zoals Kanoute. (al is de rest van het team niet van het niveau Kanoute)
Een wedstrijd is een wedstrijd... alsof ze tijdens oefenwedstrijden hun best niet doen.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:26 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Gast. Oefenwedstrijden. Anders maak je jezelf even belachelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |