Ja, maar we kwamen na een voorsprong "verdomme" achter, dan werkt je taktiek dus "verdomme" niet he? Waarom dan niet wisselen?quote:Op woensdag 3 september 2008 13:56 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Hij heeft verdomme 1 wedstrijd op de bank gezeten, omdat MvB een fysieke wedstrijd verwachtte gaf hij de voorkeur aan Sno/Lindgren.
En zoals iedereen heeft kunnen zien, mis je dan gewoon de creativiteit. Ik ben ervan overtuigd dat Aissati tegen Roda gewoon in de basis zal starten.
Ik reken hem er niet op af. Elke speler heeft zo zijn kenmerken, het is slechts een constatering. Wel zijn er gevolgen. Voor een speler als Aissati heb je compensatie nodig, en dus ligt het aanvallende zwaartepunt bij hem. Ik denk niet dat hij al klaar is voor zo'n rol. Daarvoor verstopt hij zich nog te vaak, neemt hij te weinig initiatief om het spel echt te verdelen. Hij heeft de voetballende kwaliteiten er wel voor, maar hij laat het nog te weinig zien.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:44 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Aissati verricht misschien minder verdedigend werk, maar hij heeft ook aanzienlijk minder balverlies dan een Furby of een Mendez of een Culina etc....
Het is dus maar waar je voor kiest.
Daarnaast zie ik hem trouwens vaak genoeg meeverdedigen, dus ik vind het sowieso nogal overdreven om hem daarop af te rekenen. Zijn kwaliteiten zijn aanvallend, creatief, balvastheid, spelverdeling, en temporiseren en hij is positioneel ijzersterk. Als iemand zoveel toevoegd op zo'n jonge leeftijd, dan compenseer je zijn mindere kwaliteiten maar door er iemand achter te zetten die dat eventueel opvangt. Simpel toch!?
Aissati die zich 'verstopt'!? Volgens mij heb jij een andere Aissati gezien dan ik, de afgelopen jaren, want Aissati is nu juist een speler die echt non-stop zich komt aanbieden om die bal weer terug te krijgen. Hij speelt de bal af, en rent meteen de vrije ruimte in om zich vervolgens weer aan te bieden. Hij eist constant ballen op.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:08 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik reken hem er niet op af. Elke speler heeft zo zijn kenmerken, het is slechts een constatering. Wel zijn er gevolgen. Voor een speler als Aissati heb je compensatie nodig, en dus ligt het aanvallende zwaartepunt bij hem. Ik denk niet dat hij al klaar is voor zo'n rol. Daarvoor verstopt hij zich nog te vaak, neemt hij te weinig initiatief om het spel echt te verdelen. Hij heeft de voetballende kwaliteiten er wel voor, maar hij laat het nog te weinig zien.
Bovendien heeft een dergelijke constructie op het middenveld niet mijn voorkeur. Het is me wat te 1-dimensionaal, om een '10' te hebben met twee controleurs erachter. Het is me te weinig verrassend, en tactisch is het beter op te lossen voor de tegenstander.
Verdomme Heatwave let eens opquote:Op woensdag 3 september 2008 14:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar we kwamen na een voorsprong "verdomme" achter, dan werkt je taktiek dus "verdomme" niet he? Waarom dan niet wisselen?
quote:Afellay adviseerde Aissati overstap naar Ajax
13 september 2008
Ibrahim Afellay stond vorige maand achter de keuze van zijn boezemvriend Ismaël Aissati, om PSV te verruilen voor Ajax. Dat laat Aissati, die een vierjarig contract tekende in de ArenA, weten in het Amsterdamse supportersblad Ajax Life.
"Ibrahim kende Marco van Basten van het Nederlands elftal en zei dat hij een trainer is die van aanvallend voetbal houdt. Hij vond het een uitstekende stap voor mij om naar Ajax te gaan", vertelt Aissati, die zijn rol als reserve bij PSV beu was. "Ik wilde ergens anders opnieuw beginnen", aldus de 19-jarige middenvelder.
Of Aissati bij Ajax veel beter af is, is voorlopig onduidelijk. Tijdens de eerste wedstrijd van de competitie, uit tegen Willem II (2-1), zat de jeugdinternational negentig minuten op de reservebank. Momenteel kampt hij met een knieblessure, waardoor hij de komende anderhalve week rust moet houden. Hij mist hierdoor de competitieduels met Roda JC en Feyenoord en het UEFA Cup-treffen met het Servische FK Borac.
Van PSV, niet van Aissati zelf natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 september 2008 18:05 schreef RayMania het volgende:
Wat een gelul. Eerder zei Afellay dat het nog kapitaalvernietiging was.
Tijdens het Amsterdam Tournament vond ik hem geweldig spelen op 10 hoop dus echt dat hij het gaat makenquote:Op zaterdag 29 november 2008 14:57 schreef Radegast het volgende:
Ik denk dat hij het niet gaat maken bij Ajax op 10, maargoed hopelijk toont hij mijn ongelijk aan.
Deed hij tegen Internazionale ook mee? Tegen Arsenal vond ik hem nogal onzichtbaar eigenlijk, maar ik heb niet echt geconcentreerd naar die potjes zitten kijken..quote:Op zaterdag 29 november 2008 15:11 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Tijdens het Amsterdam Tournament vond ik hem geweldig spelen op 10 hoop dus echt dat hij het gaat maken
Maar heb jij Fabregas die wedstrijd wel gezien!?quote:Op zaterdag 29 november 2008 15:20 schreef Radegast het volgende:
[..]
Deed hij tegen Internazionale ook mee? Tegen Arsenal vond ik hem nogal onzichtbaar eigenlijk, maar ik heb niet echt geconcentreerd naar die potjes zitten kijken..
Was die niet geblesseerd?quote:Op zondag 30 november 2008 00:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Maar heb jij Fabregas die wedstrijd wel gezien!?
Speelde gewoon, en kwam mede door Aissati's positionering niet echt in het spel voor. En toen Sulejmani er in de tweede helft inkwam, zagen me meteen een aantal knappe combinaties tussen die twee. Aissati gaf in het post-match interview ook aan dat het natuurlijk lekker voetballen is samen met een goede voetballer als Sulejmani...quote:
Vertonghen zei van wel iddquote:Op maandag 1 december 2008 09:32 schreef Rumille het volgende:
Hoop echt dat Aissati de kans krijgt als hij weer terug is.
Vanavond speelt hij toch met Jong Ajax?
quote:Marokkaanse bond klopt aan bij Aissati
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De teammanager van het nationale elftal en de coördinator van de Marokkaanse voetbalbond zijn in Nederland om een gesprek te voeren met Ismail Aissati. De Noord-Afrikanen hopen de Ajacied ertoe te bewegen dat hij definitief voor Marokko kiest, nu het Nederlands elftal verder uit beeld is dan ooit.
De kleine Utrechter maakt vandaag geen deel uit van de selectie van Ajax, omdat hij nog niet wedstrijdfit is.
Oh ja, dat is wel wat minder.quote:Op woensdag 31 december 2008 00:39 schreef cultheld het volgende:
En nu is Ajax 'm kwijt tijdens de Africa Cup: Aissati wordt een 'Atlasleeuw'.
quote:Op woensdag 31 december 2008 12:45 schreef ES57 het volgende:
Aissati is een profiteur. Voor mij is hij geen landgenoot meer. Van mij mag hij oprotten naar Marokko.
Verder alle lof voor zijn keuze, hij weet dat hij verschrikkelijk veel kwaliteit tekort komt om voor Oranje te spelen. Bovendien is hij te klein en te licht om zich te meten in het topvoetbal.
Jongen komop zeg. Aan de bal is hij in potentie erg goed, maar zonder bal is het werkelijk waar een drama, zeker in de omschakeling.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hoezo is Aissati een 'profiteur'!? Hij werkt voor zijn geld, en staat meer belasting af dan de doorsnee Nederlander.
En hoe kun je nu al zeggen dat hij te klein en te licht is voor het topvoetbal!? De laatste jaren gewoon pech gehad met belachelijk slechte laffe coaches, en blessures. Hij kan verschrikkelijk goed voetballen, en qua talent en aanleg schat ik hem hoger in dan Sneijder, Vd Vaart en Afellay enzo....
Nog wel jaquote:Op woensdag 31 december 2008 13:39 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Jongen komop zeg. Aan de bal is hij in potentie erg goed, maar zonder bal is het werkelijk waar een drama, zeker in de omschakeling.
Zonder Nederland en de goede jeugd opleiding was hij nooit prof voetballer geworden volgens mij.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hoezo is Aissati een 'profiteur'!? Hij werkt voor zijn geld, en staat meer belasting af dan de doorsnee Nederlander.
En hoe kun je nu al zeggen dat hij te klein en te licht is voor het topvoetbal!? De laatste jaren gewoon pech gehad met belachelijk slechte laffe coaches, en blessures. Hij kan verschrikkelijk goed voetballen, en qua talent en aanleg schat ik hem hoger in dan Sneijder, Vd Vaart en Afellay enzo....
Of je kijkt geen voetbal, of je praat nitwits na, of snapt er de ballen van.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:39 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Jongen komop zeg. Aan de bal is hij in potentie erg goed, maar zonder bal is het werkelijk waar een drama, zeker in de omschakeling.
En waarom is het een 'profiteur' dan!? Nogmaals, hij werkt voor zijn centen, en draagt meer af aan de belastingen dan de gemiddelde NL-er.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:41 schreef rja het volgende:
[..]
Zonder Nederland en de goede jeugd opleiding was hij nooit prof voetballer geworden volgens mij.
En zońder z´n Nederlandse nationaliteit is hij veel minder in trek bij de top clubs in Europa, als hij alleen de Marokkaanse nationaliteit zou hebben.
Dus zonder Nederland, was hij nooit zo ver gekomen.
Als hij z´n Nederlandse nationaliteit niet wil hebben verlengt hij z´n paspoort toch niet ?
Als hij in Marokko gebleven was, was hij volgens mij geen prof voetballer geworden, daar is de voetbal infrastructuur belabberd, niet in elk klein gehucht een voetbalclub en goed opgeleide trainers in Nederland wel.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:47 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
En waarom is het een 'profiteur' dan!? Nogmaals, hij werkt voor zijn centen, en draagt meer af aan de belastingen dan de gemiddelde NL-er.
Daarnaast denk ik dat deze jongen ook profvoetballer zou zijn geworden in een ander land, alhoewel je natuurlijk wel in aanraking moet komen met de sport, en je opgemerkt zult moeten worden.
Eerste paar jaar speelt ie toch niet neem ik aan, ik kan me in ieder geval niet voorstellen op basis waarvan hij nu geselecteerd zou worden, potentie wellicht?quote:Op woensdag 31 december 2008 00:39 schreef cultheld het volgende:
En nu is Ajax 'm kwijt tijdens de Africa Cup: Aissati wordt een 'Atlasleeuw'.
De eerst volgende Africa Cup is in 2010. Eerst maar eens afwachten of hij dan nog bij Ajax zit.quote:Op woensdag 31 december 2008 14:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Eerste paar jaar speelt ie toch niet neem ik aan, ik kan me in ieder geval niet voorstellen op basis waarvan hij nu geselecteerd zou worden, potentie wellicht?
Hoezo in Marokko 'gebleven'!? Hij is gewoon hier in NL geboren, en dus net zoveel 'Nederlander' als jij en ik...quote:Op woensdag 31 december 2008 14:44 schreef rja het volgende:
[..]
Als hij in Marokko gebleven was, was hij volgens mij geen prof voetballer geworden, daar is de voetbal infrastructuur belabberd, niet in elk klein gehucht een voetbalclub en goed opgeleide trainers in Nederland wel.
Zonder Nederland en z´n Nederlandse nationalaiteit komt hij niet ver in het top voetbal in Europa.
.
Ach ja, de meeste Marokaanse Nederland in Nederland voelen zich in de eerste plaats Marokkaan..quote:Op woensdag 31 december 2008 15:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hoezo in Marokko 'gebleven'!? Hij is gewoon hier in NL geboren, en dus net zoveel 'Nederlander' als jij en ik...
En zoals ik al zei, of je doorbreekt heeft natuurlijk nooit alleen maar met 'talent en aanleg' te maken, maar ook met de omstandigheden, de kansen, of je ontdekt wordt of niet, etc etc.
...en nogmaals, waarom is het volgens jou een 'profiteur'!? Hij geeft meer dan dat hij neemt. Hij werkt voor zijn centen, en betaalt dus veel belasting. Om nog maar te zwijgen over zijn waarde voor Jong oranje.
Veel Marokkaanse jongens hebben het ontzettend verkloot in dit land dat hen alle kansen van de wereld heeft gegeven. Als zij in Marokko waren geboren, zouden ze nu hun kont met ruwe stenen hebben moeten schoonmaken. Geen geld te makken. Maar in plaats van iets van hun leven te maken, Nederland iets terug te geven voor het vele goeds wat zij hen heeft geschonken (een woning, opleiding, medische verzorging) lopen die Marokkanen alleen maar te gillen dat Nederlanders racisten zijn.quote:Op woensdag 31 december 2008 16:06 schreef rja het volgende:
[..]
Ach ja, de meeste Marokaanse Nederland in Nederland voelen zich in de eerste plaats Marokkaan..
Ze willen geen Nederlander zijn.
Maar vergeten dat ze zonder hun Nederlandse nationaliteit en Nederland niet ver komen in de wereld.
Dankbaar zijn ze zeker niet, genoeg Marokkanen in Nerland die autochone Nederlanders en Nederland haten.
Tuurlijk.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Of je kijkt geen voetbal, of je praat nitwits na, of snapt er de ballen van.
Aissati is prima in de omschakeling, heeft weinig/geen balverlies, en alleen al door zijn slimme positiionering haalt hij vaak al een snelle counter eruit. Bij vrijwel iedere creatieve aanvallende middenvelder hoor je steeds mensen zeiken over 'ow, hij verdedigt niet mee', of 'hij is niet goed in de omschakeling'. Daarin is Aissati echt niet slechter dan bijvoorbeeld een Sneijder, Afellay of Vd Vaart ofzo. Daarnaast is hij ook geen verdedigende middenvelder dus is dat ook niet eens een belangrijk punt om hem niet op te stellen.
Maar nogmaals, in de wedstrijden die ik hem heb zien spelen voerde hij gewoon al zijn taken prima uit.
Ik zeik hem niet af. Ik zeg dat ik denk dat hij niet goed genoeg is voor het absolute topvoetbal. Louter en alleen een voetbaltechnische mening.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:16 schreef Jeroen427 het volgende:
De gene die Aissati nu afzeiken zijn volgens mij ook de gene die sowieso liever geen Marokkanen in de buurt willen hebben. Oh, the irony
Eens. Aissati en verdedigende taken is een onbekende combinatie. Hij is een aardige straatvoetballer maar een topvoetballer is hij nog lang niet. Ik vraag mij af of hij daar überhaupt de capaciteiten voor heeft.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:19 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ik zeik hem niet af. Ik zeg dat ik denk dat hij niet goed genoeg is voor het absolute topvoetbal. Louter en alleen een voetbaltechnische mening.
Een klasse nummer 10 hoeft voor mij ook niet mee te verdedigen. Of Aisatti die echte klasse heeft weet ik nog niet. Hopelijk kan hij na de winter dit laten zienquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:11 schreef ES57 het volgende:
[..]
Eens. Aissati en verdedigende taken is een onbekende combinatie. Hij is een aardige straatvoetballer maar een topvoetballer is hij nog lang niet. Ik vraag mij af of hij daar überhaupt de capaciteiten voor heeft.
Nee, Aissati beseft dat hij tekort komt om in Oranje te mogen spelen. Hij heeft er goed aan gedaan om te kiezen voor een ploeg van zijn eigen niveau: Marokko. Mag hij straks voor de Africa-cup spelen tegen hongerlanden als Burkino Fasso en Mali.
Voorals nog heeft hij nog nooit constant goed gepresteerd. Ik weet het niet of hij van grote waarde kan zijn voor Ajax.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
Aissati heeft absoluut klasse en zal dat ook ten toon spreiden. Iedereen die het oneens is is:
a. Een verbitterde PSVer
b. Een voetbaln00b
c. Een vrouw.
Ajax heeft een enorme miskoop gedaan. Aissati zal nooit iets van waarde laten zien.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:24 schreef superjood het volgende:
[..]
Voorals nog heeft hij nog nooit constant goed gepresteerd. Ik weet het niet of hij van grote waarde kan zijn voor Ajax.
Periode bij Twente was toch echt aardig stabiel te noemen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:24 schreef superjood het volgende:
[..]
Voorals nog heeft hij nog nooit constant goed gepresteerd. Ik weet het niet of hij van grote waarde kan zijn voor Ajax.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |