Nog wat onopvallend vond ikquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 09:39 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren zijn debuut gemaakt voor het thuispubliek.
quote:Aissati blij met tips van Bergkamp
Ismaïl Aissati heeft het goed naar zijn zin bij Ajax. De Utrechter, deze zomer gekocht van rivaal PSV, leert veel.
"Gisteren nog van Dennis Bergkamp", zegt hij op de clubsite. "Tijdens de ochtendtraining deden we een grote partij. Hij gaf me tips over hoe ik moest bewegen."
"Op het moment dat de spits wordt ingespeeld moet je zelf ook alweer onderweg zijn. Dan wordt het spel zo gevarieerd dat je voor je tegenstander moeilijk bent te verdedigen."
"Eerst begreep ik niet precies wat hij bedoelde, maar ik ben er over na gaan denken. ’s Middags deden we weer een partij en bracht ik zijn les in de praktijk. Het was eigenlijk heel simpel en het liep ook meteen goed"
Sno eruit (geschorst of niet) en Aissati erin.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:23 schreef Rumille het volgende:
Onbegrijpelijk dat hij niet in de basis startte.
Perez heeft 't erg goed gedaan bij Ajaxquote:
Perez heeft niet gefaald bij Ajax. Ajax heeft gefaald met Perez.quote:
Hier ben ik bang voor.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:37 schreef Dos37 het volgende:
Of hij is gewoon niet zo goed als iedereen denkt omdat ze dat nog baseren op die ene wedstrijd tegen Milan van 6 jaar geleden.
Hij geeft een interview waaruit enige teleurstelling doorklinkt over de aandacht die hij van de technische krijgt. We weten allemaal dat dat bij Van Basten niet de manier is om een basisplaats af te dwingen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:36 schreef Rumille het volgende:
Mag ik toch hopen.
Flikt hij iets op trainingen ofzo? Doet hij niet z'n best, zit ie te klooien?
Aissatiquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:25 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Mooi einde van dat interview: "Ik denk dan dat ze kunnen zeggen, dat is een uitstekende aankoop geweest voor Ajax."
De Amsterdamse bluf komt er al een beetje in. Over twee weken tegen Roda in de basis om vervolgens nooit meer op de bank te zitten.
Iedere keer als ik Aissati zie spelen, maakt hij indruk. de ene keer wat meer dan de andere keer, maar vrijwel altijd zie je wel iets van zijn genialiteit.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hier ben ik bang voor.
Ik heb in ieder geval niet het idee dat hij de missling link is in de opstelling van Ajax.
Dat zou echt te triest en te amateuristisch zijn van Marco, als zoiets bepaalt of een speler speelt of niet. Helaas hebben we bij Oranje gezien dat zulke zaken inderdaad de doorslag kunnen geven. Van Basten lijkt erg van slijmerds te houden.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij geeft een interview waaruit enige teleurstelling doorklinkt over de aandacht die hij van de technische krijgt. We weten allemaal dat dat bij Van Basten niet de manier is om een basisplaats af te dwingen.
Tja... hoe zou jouw mentaliteit zijn als je weet hoe goed je bent, en je ziet steeds dat minder goede spelers mogen spelen ipv jij!?quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:24 schreef dndiek het volgende:
Kwaliteit en talent heeft ie zeker, nu nog een goede mentaliteit
Misschien staat ie er wel naast vanwege die mentaliteit.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tja... hoe zou jouw mentaliteit zijn als je weet hoe goed je bent, en je ziet steeds dat minder goede spelers mogen spelen ipv jij!?
Lijkt me niet. Destijds waren Cocu en Hiddink ongelooflijk lovend over hem.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:39 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Misschien staat ie er wel naast vanwege die mentaliteit.
Dan liever naar Schalke 04, met een trainer die hem wel ziet zitten en in een team waar wel genoeg kwaliteit is. Bij Utrecht zou hij gewoon iedere wedstrijd spelen, maar is de kwaliteit van zijn medespelers niet hoog genoeg... en bij Twente is het nog even afwachten hoe McClaren het gaat doen, dus dat was een gok geweest.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:49 schreef rja het volgende:
Aissati staat nog niet in de basis bij Ajax.
Ik hoop dat hij aan spelen komt, dat kan hij zich verder ontwikkelen als voetballer.
Misschien had hij beter naar FC Utrecht of FC Twente kunnen gaan.
Je moet liegen en zeggen dat je het wel prettig vind op de bank!?quote:Op woensdag 3 september 2008 12:11 schreef PyTh het volgende:
Volgens mij zit er toch echt wel iets mis met de instelling en mentale weerbaarheid van Aissati.
Als je ook weer ziet hoe hij zich in de media uitgelaten heeft over het niet spelen tegen Willem II dan zet ik er toch echt mijn vraagtekens bij of hij het bij ajax wel zal gaan redden....
Zeker niet maar niet de eerste de beste wedstrijd dat dit gebeurt meteen je gal spuwen in de media.......quote:Op woensdag 3 september 2008 12:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je moet liegen en zeggen dat je het wel prettig vind op de bank!?
Ik neem aan dat men het aan hem vraagt. Wat moet je dan antwoorden!? Ik heb liever dat hij dan gewoon zijn waarheid geeft, dan dat hij een of ander laf politiek correct verhaaltje ophangt.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:34 schreef PyTh het volgende:
[..]
Zeker niet maar niet de eerste de beste wedstrijd dat dit gebeurt meteen je gal spuwen in de media.......
grappig dat als die als 'vriend bij ajax' jurgen colin noemt, kent die vast nog uit zn periode bij PSV, en is nu alweer wegquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:18 schreef Yi-Long het volgende:
Zal vast al eens voorbij zijn gekomen, maar zag het zojuist voor het eerst: grappig interview met Aissati:
De kwaliteiten van Aissati staan ook niet echt ter discussie. Het zijn de kwaliteiten van Van Basten die nu weer voor problemen kunnen zorgen (zoals eerder de kwaliteiten van Koeman, Wouters en Vergoossen roet in het eten gooiden)quote:Op woensdag 3 september 2008 13:00 schreef Chadi het volgende:
Die jongen komt er echt wel.. over een wedstrijd of 3-4 is hij niet meer weg te denken uit de basis elf.
Nee, denk ik niet.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:11 schreef PyTh het volgende:
Het zou toch wel heel erg apart zijn als Aissati ook onder van Basten niet aan spelen toe zou komen.
Dan zal het probleem toch echt wel bij Aissati zelf liggen ipv bij 4 verschillende trainers denk je niet?
Ik vraag het me af.........quote:Op woensdag 3 september 2008 13:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nee, denk ik niet.
We kennen de kwaliteiten van Aissati, en we weten wat voor matige coaches Van Basten, Wouters, Vergoossen (laf) en Koeman zijn....
Voetballend gezien is er weinig aan te merken op Aissati, en wanneer hij speelt is hij telkens een van de besten op het veld, zelfs op deze jonge leeftijd. Sorry, maar dan ligt het dus aan de coaches die niet goed met hem omgaan.
Dat slaat nergens op want buiten die wedstrijd om heeft ie vele andere partijen een geweldige indruk achter gelaten.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:20 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ik vraag het me af.........
Aissati teert al jaren op die ene geweldige wedstrijd tegen Milan voor de CL een aantal jaren geleden.
Ik denk dat er met de mentaliteit van Aissati iets niet helemaal goed zit, maar gezien het feit dat hij nog vrij jong is kan dat nog zeker wel veranderen.
Dat is onzin. Ten eerste heeft Aissati wel meer wedstrijden destijds goed gespeeld. 2x tegen Milan het middenveld gedomineerd (1x als invaller, en 1x als basisspeler, daarnaast was hij ook de drijvende kracht achter het succes van Jong Oranje op het EK destijds, en dit voorjaar komt hij zonder enig spelritme weer bij Jong Oranje in de ploeg, en kantelt eigenhandig meteen weer de wedstrijd in het voordeel van Jong Oranje.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:20 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ik vraag het me af.........
Aissati teert al jaren op die ene geweldige wedstrijd tegen Milan voor de CL een aantal jaren geleden.
Ik denk dat er met de mentaliteit van Aissati iets niet helemaal goed zit, maar gezien het feit dat hij nog vrij jong is kan dat nog zeker wel veranderen.
De vergelijking van Aissati met Afellay is nog zinlozer. Net als Cocu is Aissati iemand die de bal weer snel doorspeelt, beiden zijn goede spelverdelers en spelers die dirigeren en temporiseren, en die beiden ontzettend weinig balverlies hebben.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:31 schreef PyTh het volgende:
De vergelijking van Aissati met Cocu slaat natuurlijk als een lul op een drumstel....
De tijd zal het leren in ieder geval, maar mijn gevoel zegt dat Aissati het bij ajax ook niet zal gaan maken.
Aissati verricht misschien minder verdedigend werk, maar hij heeft ook aanzienlijk minder balverlies dan een Furby of een Mendez of een Culina etc....quote:Op woensdag 3 september 2008 13:39 schreef mcyodogg het volgende:
Valt toch wel wat voor te zeggen om Afellay en Aissati niet op 1 middenveld te zetten. Beiden verrichten weinig tot geen verdedigend werk. En aangezien ze wel als middenvelders worden beschouwd, zal je dat wel moeten compenseren. En niet alleen met een Simons.
Bij Ajax zou Aissati kunnen schijnen in het licht van Lindgren en Gabri, maar dan rust er een zware taak op hem. Hij zal dan de spelverdeler moeten zijn, en als het aanvallend niet loopt, zal hij de verantwoordelijke zijn. Zou hij klaar zijn voor zo'n rol? Gebaseerd op wat ik tot nu toe gezien heb? Nee. Heeft hij het potentieel in zich? Ja.
Hij heeft verdomme 1 wedstrijd op de bank gezeten, omdat MvB een fysieke wedstrijd verwachtte gaf hij de voorkeur aan Sno/Lindgren.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:49 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het vooral weer erg debiel van MvB om een speler te halen die weggaat omdat ie op de bank zit, daar openlijk voor uitkomt en hem dan doodleuk weer op de bank te zetten. Haal hem dan niet....
Sno is 2.10quote:Op woensdag 3 september 2008 13:56 schreef PyTh het volgende:
Ik snap ook nog steeds niet dat hij Sno ten faveure van Aissati in de basis zette afgelopen Zaterdag.
Tegen een ploeg als Willem II wil je mijn inziens juist dwingend en aanvallend spelen en dan heb je meer aan een Aissati dan aan een Sno die je misschien eerder verwacht tegen een sterkere tegenstander met ook veel aanvallende kwaliteiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |