abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60242704
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:30 schreef Trancelocator het volgende:

[..]

Blijf je vooral aan die gedachte vastklampen.
De wetenschap zegt dat hij gaat falen bij Ajax, net zoals hij dat bij PSV deed en daarna voor onrust gaat zorgen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60242720
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De wetenschap zegt dat hij gaat falen bij Ajax, net zoals hij dat bij PSV deed en daarna voor onrust gaat zorgen
Voetbal is geen wetenschap.
Als Aissati het vertrouwen krijgt kan hij best wel slagen.
De tijd zal het leren.
pi_60242742
Alles kan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator maandag 21 juli 2008 @ 12:52:11 #129
138438 crew  Pizzakoppo
  Moderator maandag 21 juli 2008 @ 12:59:03 #130
138438 crew  Pizzakoppo
pi_60243119
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:23 schreef HowardHughes het volgende:
Groot talent hoor, maar wat is die gozer eigenlijk lelijk hè.

Als Real Madrid Ronaldinho heeft laten lopen omdat ze hem toendertijd te lelijk vonden, dan gaat Aissati daar dus ook nooit spelen.
wtf is dit dan, t nieuwe account van bonjovi?
  maandag 21 juli 2008 @ 12:59:25 #131
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_60243126
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:29 schreef HowardHughes het volgende:
Heeft die gozer maar 2 miljoen gekost? Tenminste, dat zegt deze bron.

Dat doet Ajax netjes dan.
Daar staat ook dat Heitinga 15,7 miljoen gekost heeft, terwijl hij maar 10 miljoen kostte ongeveer
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_60243151
Qua manier van spelen is hij heel geschikt voor Ajax, geschikter dan Sneijder bijvoorbeeld, dus ik zie niet in waarom hij niet zou slagen.

Inmiddels kan het voor Ajax wel uit om een orthodontist aan de medische staf toe te voegen. Na de gebroeders konijn komt er nog zo een bij, en wie weet kunnen we daarmee over een paar jaar ook Ronaldinho overhalen voor Ajax te komen spelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator maandag 21 juli 2008 @ 13:04:06 #133
138438 crew  Pizzakoppo
pi_60243227
de bonjovis vermenigvuldigen zich
pi_60243366
Wtf interesseert mij het nu hoe hij eruit ziet...als hij maar goed speelt.

Of willen we Pelle in de spits !
  maandag 21 juli 2008 @ 13:12:40 #135
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_60243439
Veel succes Ismail.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_60243522
Pizzakoppo, nu weten we het wel hoor
  maandag 21 juli 2008 @ 13:16:42 #137
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60243541
Zal mij benieuwen, maar vooralsnog ben ik positief.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 21 juli 2008 @ 13:34:09 #138
220262 HowardHughes
Never make a decision, ...
pi_60243940
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:59 schreef Mr-Sander het volgende:

[..]

Daar staat ook dat Heitinga 15,7 miljoen gekost heeft, terwijl hij maar 10 miljoen kostte ongeveer
De vraag kan dus ook zijn hoe betrouwbaar die 10 miljoen is.
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:59 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

wtf is dit dan, t nieuwe account van bonjovi?

Ach, uiteindelijk komt het toch hier op neer->
quote:
Op maandag 21 juli 2008 13:09 schreef Urquhart het volgende:
Wtf interesseert mij het nu hoe hij eruit ziet...als hij maar goed speelt.
I'm not a paranoid deranged millionaire. Damnit, I'm a billionaire.
Howard Hughes Medical Institute
Howard R. Hughes College of Engineering
The Howard Hughes Corporation
pi_60247219
  maandag 21 juli 2008 @ 16:47:26 #140
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_60247724
Toch hopen dat hij het komende half jaar iets aan zijn uitstraling kan doen. In dat filmpje op Ajax TV komt hij al een stuk beter over dan in het gemiddelde voorgaande Aissati interview, dus hopelijk komt er nog een beetje persoonlijkheid in. Ook al is dat maar een introvert Bergkamp-type zoals al elders gemeld.
pi_60248101
Mooi dat hij eindelijk echt binnen is. Toch vreemd, Sulejmani met 10 en Aissati met 11. Maar goed, wat een fantastische aanval hebben we op papier nu. Als het gaat lopen dan kan niemand in de Eredivisie ons stoppen.

Huntelaar
Sulejmani - Aissati - Suárez

Nu alleen de verdediging nog twee echte versterkingen en het kan al bijna niet meer fout gaan .
pi_60248266
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:47 schreef twi het volgende:
Toch hopen dat hij het komende half jaar iets aan zijn uitstraling kan doen. In dat filmpje op Ajax TV komt hij al een stuk beter over dan in het gemiddelde voorgaande Aissati interview, dus hopelijk komt er nog een beetje persoonlijkheid in. Ook al is dat maar een introvert Bergkamp-type zoals al elders gemeld.
Ik hoop het niet. Ik hoop namelijk dat het woord uitstraling niet meer in combinatie met individuele Ajacieden wordt gebruikt, nooit meer. Al die overmatige aandacht voor uitstraling, wat dat dan ook moge zijn, heeft niets dan ellende opgeleverd. Dan zit je met allemaal figuren die van alles uitstralen, maar niks brengen. Wil het ooit nog wat worden met Ajax moeten we weer gaan kijken naar wat mensen kunnen ipv hoe ze eruit zien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60248727
quote:
Op maandag 21 juli 2008 13:12 schreef Dylan Dog het volgende:
Veel succes Ismail.
Zo hoort het.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_60248769
Hij wordt wel op steeds meer plekken uitgefloten nu als voormalig PSVer uit Utrecht
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_60255310
Zometeen vast nog een interviewtje bij Studio Sport.
pi_60255873
Zal hij verder komen dan zinnen van 3 woorden?
pi_60255994
Kan het me niet voorstellen.

Dank u wel meneer..
* Tim86 kijkt verlegen naar beneden
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_60267795
quote:
'Uiteindelijk moest één van ons weg'

Gisteravond trainde Ismaïl Aissati voor het eerst mee met Ajax. De 19-jarige Utrechter kwam voor zo'n vier miljoen euro over van PSV en in Amsterdam tekende hij een contract tot 2012. ''Ik ga met Ajax voor het kampioenschap.''

Hoe ging je eerste training?
''Goed. Je ziet meteen dat Ajax een heel aanvallende ploeg is. Er zijn heel veel goede, jonge voetballers. Een aantal van hen ken ik omdat ik in de jeugd tegen ze heb gespeeld, of ik ken ze van vertegenwoordigende elftallen. Dat helpt, want ik weet hoe ze spelen. Tijdens het partijtje mocht ik meteen op de positie van nummer tien spelen. Dat is mijn favoriete plek.''

Met welke doelstelling kom je naar Ajax?
''Ik kom voor het kampioenschap.''

Wat is je persoonlijke doelstelling?
''Ik moest weg bij PSV om ergens anders op nul te beginnen. Er zijn te veel dingen gebeurd, ik kon niet verder. Het enige wat ik wilde is bij een grote club in Nederland spelen en ik ben blij dat het Ajax is geworden. Marco van Basten is een trainer met aanvallende intenties en dat is goed voor mijn spel.''

Je hebt als huurling bij FC Twente veel gespeeld, maar bij PSV niet. Je zal nu écht moeten doorbreken.
''Ja, dat wil ik zelf ook. Maar veel mensen vergeten dat ik nog maar negentien jaar ben. Vooral jonge spelers willen alles snel, snel, snel, maar je moet ook geduld kunnen opbrengen.''

Je hebt vanaf je twaalfde bij PSV gespeeld. Hoe was je afscheid?
''Ik heb nog geen tijd gehad voor afscheid. Vrijdagmiddag waren de clubs eruit en toen ben ik meteen naar Amsterdam gegaan voor de medische keuring. Daarna was het weekend. Ik ben wel nog van plan om bij PSV langs te gaan en iedereen gewoon een hand te geven en veel succes te wensen.''

Wat zei Ibrahim Afellay van je overstap?
''Hij steunde me in mijn keuze, maar hij vond het natuurlijk heel erg jammer dat ik weg ben. We zijn vanaf de D-jeugd met z'n tweeën vanuit Utrecht naar PSV gegaan. Met hem heb ik een heel speciale band. We hebben nog elke dag contact.''

Was het niet onvermijdelijk dat één van jullie twee weg moest bij PSV. Jullie spelen immers op dezelfde positie?
''Ja, het kon niet anders. Behalve Guus Hiddink was er geen enkele PSV-trainer die ons alletwee durfde opstellen. Dan moet er uiteindelijk eentje weg en dat ben ik geworden. Ik heb nog niet in de agenda gekeken wanneer de eerste onderlinge ontmoeting tussen PSV en Ajax op het programma staat (op 16 november wordt Ajax-PSV gespeeld, red.), maar dat ga ik doen als ik straks in het hotel kom.''

Afellay riep na het kampioenschap vorig seizoen heel hard: 'helemaal niets in Amsterdam'. Riep jij dat ook?

''Nee, dat heb ik niet geroepen. Dat is nu maar goed ook, hè. Maar ik had nooit verwacht dat ik voor Ajax zou gaan spelen.''

Was het moeilijk om naar een concurrerende club te gaan?
''Nee, helemaal niet. Ik ben zelfs heel blij dat een grote club als Ajax interesse heeft in een speler die vorig seizoen heel weinig heeft gespeeld. Dat zie ik als een heel groot compliment.''

Je hebt rugnummer 11. Een goed teken?
''Nee, nummers maken niet zoveel uit. Iedereen begint op nul en iedereen moet gewoon laten zien dat hij graag wil spelen. Vorige week hebben we bij PSV elke dag twee keer getraind, dus ik kom helemaal topfit binnen.''
pi_60277683
quote:
Afellay riep na het kampioenschap vorig seizoen heel hard: 'helemaal niets in Amsterdam'. Riep jij dat ook?
''Nee, dat heb ik niet geroepen. Dat is nu maar goed ook, hè. Maar ik had nooit verwacht dat ik voor Ajax zou gaan spelen.''
Volgend seizoen dan maar "helemaal niets in Eindhoven"? .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_60390138
quote:
'Aissati: Een huilebalk van de regen in de drup'
28/07/2008 08:00

Voor VI-TV werd me onlangs per e-mail gevraagd wat er de afgelopen veertig jaar het meest was veranderd in het voetbal. Daar kan ik heel duidelijk over zijn. Toen ik in 1966 als contractspeler begon bij Go Ahead, hadden spelers helemaal niets te vertellen. Je moest blij zijn met je contract, zaakwaarnemers bestonden nog niet. De macht lag bij de club. De bestuursleden bepaalden of je verkocht werd of niet. Als het contract afliep, hield de club nog jaren de verkooprechten. Een contractspeler was een lijfeigene. Als een andere club naar je informeerde, hoorde je dat vaak niet eens. Als speler was je volledig overgeleverd aan de nukken van de beleidsbepalers. Ik ben altijd een mondige voetballer geweest, maar ik haalde het niet in mijn hoofd in de publiciteit een kreet te slaken in de trant van: dr. Fadrhonc eruit of ik ben weg. Nederland was niet bijgekomen van het lachen.

Het was een ongezonde situatie in de jaren zestig. We werden onderbetaald en hadden niets te zeggen over ons eigen lot. Die situatie is gedurende de afgelopen veertig jaar totaal veranderd. De spelers worden nu overbetaald en hebben de macht. Trainers, directeuren en leden van de raad van commissarissen moeten hun oren laten hangen naar door zaakwaarnemers gesouffleerde snotneuzen die met hun egocentrische gedrag de continuïteit van clubs in gevaar brengen. En dat lijkt me opnieuw geen ideale situatie.

Spelers die ­ ondanks een met hun volle verstand getekend contract ­ geld ruiken en weg willen, chanteren hun werkgevers gewoon. Het doel heiligt blijkbaar de middelen. We herinneren ons allemaal de genante soap rond Afonso Alves bij SC Heerenveen. Bruno Silva is niet bepaald op een chique wijze van FC Groningen naar Ajax gegaan en Heurelho Gomes deinsde er zelfs niet voor terug karaktermoord op PSV-directeur Jan Reker te plegen om zijn doel te bereiken.

Daar haakte Ismail Aissati, of zijn zaakwaarnemer, dat weet je nooit, handig op in. Reker was toch al afgeschilderd als een onbetrouwbare hork die de hele dag loog en bedroog. Daarom wilde Aissati weg, want Reker was zijn beloften niet nagekomen. Na het vertrek van Ronald Koeman had de directeur hem be-loofd, dat het elftal met een ruit op het middenveld zou gaan spelen en dat Aissati een kans zou krijgen. De nieuwe trainer Sef Vergoossen dacht daar anders over en daar wist het gekrenkte ego van het jeugdige talent geen raad mee. Ook hij wilde niet meer met Reker werken. Hij had niet langer de indruk dat de directeur hem graag voor PSV wilde behouden. Wat een selectieve verontwaardiging! Wat een gebrek aan zelfkritiek! Natuurlijk heeft Reker hem geen basisplaats beloofd. Aissati heeft gehoord wat hij wilde horen. Hij weet toch dat de trainer uiteindelijk de opstelling bepaalt? En als zowel Koeman als Vergoossen zijn bedenkingen had en hem te licht vond voor de basis, moet hij niet met goedkope beschuldigingen in de richting van Reker komen. Laat ik er geen misverstanden over laten bestaan.

Ook ik vind Aissati een geweldig talent. Voor die jongen ga je naar het stadion. In balbezit is hij een genot voor het oog. Ik zie hem veel liever voetballen dan de oersaaie Timmy Simons, de hard werkende Jason Culina, de voorspelbare Mike Zonneveld of de degelijke Otman Bakkal. Als voetballiefhebber zeg ik: van mij mag hij altijd in de basis staan. Op het niveau van PSV spelen ook andere argumenten. Koeman en Vergoossen trainden dagelijks met Aissati. Ook zij waardeerden zijn specifieke kwaliteiten. Maar door hun dagelijkse ervaringen tijdens de trainingen kenden ze als geen ander de zwakke punten van de balkunstenaar. Op het niveau van PSV telt de schoonheidsprijs niet, er moet gewonnen worden. En Koeman en Vergoossen hebben een totaal verschillende achtergrond, maar ze willen beiden altijd winnen. Daarom stellen ze het in hun ogen sterkste elftal op.

In de subtop, op huurbasis bij FC Twente, had Aissati wel een basisplaats en profileerde hij zich nadrukkelijk. Die periode was belangrijk voor zijn persoonlijke ontwikkeling en zijn zelfvertrouwen. Het was begrijpelijk dat hij teleurgesteld reageerde toen hij terug in Eindhoven opnieuw geen basisplaats kreeg. Alle kenners houden van voetballers als Aissati en de media hemelden hem bijna onrealistisch op. Een klassieke voetbalwet zegt dat de spelers zelf de opstelling bepalen.

Die spelregels uit de jungle kent Aissati echter niet. Hij begon als een verwend kind te mekkeren, te zeuren en de schuld van zijn eigen falen bij derden neer te leggen. Hij vroeg zich af of de PSV-leiding hem wel wilde behouden voor de club. Dat maakte de waanzinnig hoge aanbieding die PSV hem deed met een looptijd tot 2012 wel duidelijk. Maar hij bleef maar zaniken over Koeman en Vergoossen. Meneer speelde te weinig en had niet het gevoel dat zijn trainers hem daadwerkelijk beter wilden maken. Hij hing er maar een beetje bij en dompelde zichzelf onder in zelf-beklag. Zijn zaakwaarnemer gaf hem daarop geen schop onder zijn kont, maar greep de situatie aan om een transfer te forceren, want dat was voor hem financieel aantrekkelijk. Zou Aissati echt zo naïef zijn om te denken dat zijn zaakwaarnemer wél het beste met hem voor heeft en de verantwoordelijke mensen bij PSV niet?

Anno 2008 hebben de spelers de macht. Ook een jongen van negentien jaar die maatschappelijk onverantwoord veel geld verdient en nog weinig tegenprestaties heeft geleverd. Er leek even een ruil tot stand te komen met Erik Pieters van FC Utrecht. Dat was in mijn ogen de beste oplossing geweest. Willem van Hanegem straalt warmte uit, hij kan met oprechte liefde over de voetballer Aissati praten. Bij FC Utrecht had hij in zijn eigen omgeving in alle rust wekelijks kunnen spelen. Soms moet je in het leven een stapje terug doen, om vervolgens drie stappen vooruit te kunnen maken.

Aissati zag ervan af. Hij zei het niet met zoveel woorden, maar FC Utrecht was hem te min, zowel financieel als sportief. De echte reden was natuurlijk dat Ajax op de achtergrond al een rol speelde. Dat is overigens heel logisch. Marco van Basten ziet ook wel, dat er weinig talenten van het kaliber Aissati in Nederland rondlopen. Als je van aanvallend voetbal houdt, begeer je zo¹n speler.

Iedereen lijkt tevreden. PSV heeft de miljoenen in kas, Van Basten heeft zijn zin, de zaakwaarnemer zijn commissie en Aissati maakt zichzelf wijs dat hij bij Ajax wél kan rekenen op een basisplaats. Van Basten hanteert echter dezelfde argumenten als Koeman en Vergoossen. De Ajax-coach moet zijn formatie nog genuanceerder componeren. Met Dario Cvitanich, Miralem Sulejmani, Luis Suárez en Klaas-Jan Huntelaar beschikt Ajax over een droomaanval. Stuk voor stuk zijn het echter geen spelers die veel verdedigend of storend werk verrichten. Daarmee zal Van Basten rekening houden als hij zijn middenveld samenstelt. En hij weet ook nog eens als geen ander dat zijn verdediging niet al te betrouwbaar is. Dan wordt het plotseling heel logisch als hij een keer géén gebruik maakt van het talent Aissati.

Het mokkende kind is dan ook van de regen in de drup geraakt. Hij moet echt eens goed in de spiegel kijken en aan zelfanalyse doen. Het is toch een teken aan de wand dat bondscoach Foppe de Haan hem ook al thuis laat voor de Olympische Spelen. Over een talent als Aissati zouden coaches geen enkele twijfel moeten hebben. Een speler met zoveel kwaliteiten hoort altijd in de basis te staan. Maar Aissati moet nu nog een kerel worden, een prof met gevoel voor verantwoordelijkheid. Een volwassen vent met tactisch inzicht. Tot op heden is hij niets meer of minder dan een getalenteerde doch zelfingenomen huilebalk die ondanks een lang verblijf bij PSV nog steeds speeltuinvoetbal speelt. Ik hoop dat Van Basten de vedette van hem maakt die Aissati intussen ten onrechte acteert. Hij blijft aan de bal een lust voor het oog.
Goede column van Derksen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')