abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:13:52 #1
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_59719527
Hoi, schattige knuffelnewbie!

Welkom in het topic voor gitaarnewbies die wat hulp kunnen gebruiken. In dit topic kun je alles kwijt wat met het leren van gitaar spelen te maken heeft. Alles wat niet met leren te maken heeft, kan in het algemenere Gitaristentopic (zie de forumindex van Muziek)

• Tabs & Chords
    Gitaarliedjes 1 en 2.
    http://www.ultimate-guitar.com/
    http://www.mxtabs.net/
    http://www.chordie.com/
    http://www.911tabs.com
    http://www.guitaretab.com/
    http://www.guitartabs.cc/
    http://chordfind.com

De laatste heeft ook een reverse chordfind, voor als je in een tab een akkoord tegenkomt waarvan je graag wil weten wat voor akkoord het is.

http://www.justinguitar.com

• Gratis cursus akkoorden
    http://www.cursusnetwerk.nl/moodle/mod/resource/view.php?id=1033

• Vorige topics
    [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11]
    Vragen? Stel ze gerust.

Succes!

[ Bericht 2% gewijzigd door qu63 op 28-06-2008 13:16:26 ]
  • It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
    pi_59719836
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 23:13 schreef qu63 het volgende:
    Alles wat niet met leren te maken heeft, kan in het algemenere Gitaristentopic (zie de forumindex van Muziek)
    Ergens bekruipt me het donkerbruine vermoeden dat dit ook al in de vorige OP stond, en dat dit toen niet echt geholpen heeft.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      donderdag 26 juni 2008 @ 23:28:51 #3
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_59719918
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 23:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ergens bekruipt me het donkerbruine vermoeden dat dit ook al in de vorige OP stond, en dat dit toen niet echt geholpen heeft.
    je kan toch ook leren van anderen? En elkaar dingen laten zien die je graag wilt leren?
    It's Time To Shine
    pi_59719958
    Wie was die rukker net in dat laatste topic die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, waarna dan blijkt dat hij bij een rukvoorstelling zit om vervolgens hier in dit topic of in klaagbaak te gaan huilen over Turkse afzetters?
    Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
    pi_59720057
    tvp
    pi_59720346
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 23:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik zie die topic ook meer als een opstapje naar het echte "gitaristen"topic.
    Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
    [..]
      vrijdag 27 juni 2008 @ 00:04:40 #7
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_59720834
    Een nieuw topic!

Heeft iemand ervaring met capo's? Ik heb het idee dat ik mn gitaar opnieuw moet stemmen als ik een capo gebruik
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
    pi_59720917
    Voor de mensen die van Dragonforce houden even een paar tips:

pi_59720955
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 00:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Een nieuw topic!

Heeft iemand ervaring met capo's? Ik heb het idee dat ik mn gitaar opnieuw moet stemmen als ik een capo gebruik
    Dat gevoel heb ik niet.
    Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
      vrijdag 27 juni 2008 @ 00:16:49 #10
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_59721059
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 00:09 schreef EvilWasp het volgende:
    Voor de mensen die van Dragonforce houden even een paar tips:

De tip van niet weten wat je speelt en dan maar doen alsof je dronken bent staat me wel aan
    It's Time To Shine
    pi_59721090
    Dragonforce solo's zijn nep
    Die lui spelen alles versneld af
    Brutal. Fucking. Metal.
    pi_59721207
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 00:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
    Dragonforce solo's zijn nep
    Die lui spelen alles versneld af
    Heb je het filmpje gekeken?
    pi_59721321
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 00:24 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Heb je het filmpje gekeken?
    Nee, ik zag ze ooit live
    Brutal. Fucking. Metal.
      vrijdag 27 juni 2008 @ 00:33:49 #14
    157428 GoodGawd
    This is your captain speaking!
    pi_59721382
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 23:45 schreef Zotheid het volgende:

[..]

Ik zie die topic ook meer als een opstapje naar het echte "gitaristen"topic.
    Ik zie dit topic als een meer algemenere gintaristen topic. Die andere allemaal privé geneuezel over dingen.
    Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
      vrijdag 27 juni 2008 @ 00:44:45 #15
    203437 Kevin_NL
    Zotter dan zot
    pi_59721575
    quote:
    Een nieuw topic!

als dat zo is dan is je hals krom.
    moet je bij de kop van de gitaar met een imbus sleuteltje wat aan rommelen maar als je er gen verstand van heb kan je dat beter laten doen door iemand die dat wel heeft
    anders verneuk je em
    Droeloe
      vrijdag 27 juni 2008 @ 01:42:26 #16
    157428 GoodGawd
    This is your captain speaking!
    pi_59722144
    Okay mijn verjaadagsdag is nu officieel klaar. Dit heb ik er aan over gehouden:

Bekijk deze YouTube-video
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
      vrijdag 27 juni 2008 @ 08:14:14 #17
    151527 KaMo
    Boem, zei de bas
    pi_59723445
    GOODGAWD!

*jaloers*
      vrijdag 27 juni 2008 @ 08:50:43 #18
    20720 brother52
    Dus..........
    pi_59723738
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 01:42 schreef GoodGawd het volgende:
    Okay mijn verjaadagsdag is nu officieel klaar. Dit heb ik er aan over gehouden:

[ afbeelding ]

SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Leuk pedaaltje, ik heb hem ook en ben er nog steeds erg blij mee.
    Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
    Kitty at my foot and I want to touch it
    pi_59724438
    quote:
    Een nieuw topic!

Ik heb dit ook, bij een Fender Strat USA nog wel als ik bijv. Hotel California heb gespeeld met de capo op fret 7 is vooral de G-snaar erg ontstemd
    "De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
    pi_59725052
    Het kan zijn dat je een verkeerde capo gebruikt (een gebogen capo op een platte nek of andersom), dat de capo te stijf op de snaren staat, of dat de intonatie van je gitaar niet klopt.
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 00:33 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Ik zie dit topic als een meer algemenere gintaristen topic. Die andere allemaal privé geneuezel over dingen.
    Zoals verjaardagen, hoelang mensen al gitaarspelen, welke versterker/gitaar ze hebben/willen en youtube-linkjes waar niets van te leren valt?

Serieus, dit is het topic om te leren gitaarspelen... Het gaat over tabs, akkoorden, speeltechnieken, gitaar toebehoren en tips&tricks. De rest is wellicht ook interessant, maar kan gewoon in het grote boze gitaristentopic.

[ Bericht 34% gewijzigd door Jordy-B op 27-06-2008 10:13:15 ]
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      vrijdag 27 juni 2008 @ 10:34:46 #21
    pi_59725836
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 00:44 schreef Kevin_NL het volgende:

[..]

als dat zo is dan is je hals krom.
    moet je bij de kop van de gitaar met een imbus sleuteltje wat aan rommelen maar als je er gen verstand van heb kan je dat beter laten doen door iemand die dat wel heeft
    anders verneuk je em
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 10:02 schreef Jordy-B het volgende:
    Het kan zijn dat je een verkeerde capo gebruikt (een gebogen capo op een platte nek of andersom), dat de capo te stijf op de snaren staat, of dat de intonatie van je gitaar niet klopt.
    Ik heb hem al 7 jaar, ik breng hem binnekort een keer weg voor groot onderhoud.
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    pi_59730074
    Ik zie nu idd dat de capo wat gebogen is. ik zal eens een keer vragen om een andere kijken of dat helpt.
    "De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
    pi_59732497
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 10:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Ik heb hem al 7 jaar, ik breng hem binnekort een keer weg voor groot onderhoud.
    intonatie kan je zelf doen, hè...

Intonatie verander je door de brugzadeltjes te verplaatsen. Mijn ervaring is echter wel dat de G-snaar het meest duidelijk ontstemt. De snaar ontstemt niet zozeer meer of sneller, maar je hoort het gewoon erger.
      vrijdag 27 juni 2008 @ 15:10:23 #24
    pi_59732637
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 15:02 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

intonatie kan je zelf doen, hè...

Intonatie verander je door de brugzadeltjes te verplaatsen. Mijn ervaring is echter wel dat de G-snaar het meest duidelijk ontstemt. De snaar ontstemt niet zozeer meer of sneller, maar je hoort het gewoon erger.
    Maar als de hals krom is (en de tremolo ontstemt hem ook) kan ik hem toch maar beter wegbrengen.
      vrijdag 27 juni 2008 @ 17:29:03 #25
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_59735472
    In het vorige topic ging het al even over I - II - IV -V enzo, maar ik snap er nog steed weinig van. Als ik deze pagina bekijken, staat het er soms wel bij, en soms weer niet

En wat staat er nou eigelijk op die pagina?
    ja, ik weet dat daar het nummer uitgelegd wordt, ik weet hoe het nummer klinkt etc., maar ik kan er nog neit echt wijs uit worden, door alle muzikale termen
    It's Time To Shine
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')