TS is toch al 21. Daardoor gaat het uurloon ook omhoog lijkt mij.quote:Op woensdag 16 juli 2008 01:14 schreef avonne het volgende:
geen idee, hoor.
Maar met 3x13 uur a 4 - 6 euro, zou ik gokken op 160 tot 240 per week.
Gaat de vader subsidie aanvragen o.i.d.?
onzin, 10 euro per uur is voor iemand die de 20 gepasseerd is toch echt wel een soort minimum hoor. je kan anders ook wat gaan doen dat beter verdient. als ze een of ander 16-jarig kutje op de job willen voor 6 pleuro het uur dan doen ze dat maarquote:Op woensdag 16 juli 2008 01:54 schreef Niek. het volgende:
Je slaapt, die tijd krijg je half loon.
Bij 10euro is dit dus:
19:00 - 24:00 10 euro per uur = 50euro
00:00 - 08:00 5euro per uur = 40euro
Ik vind 10euro per uur als oppas wel aan de erg hoge kant, zou eerder uitgaan van ongeveer 5 tot 8 euro per uur en als je slaapt dus tussen de 2,5 en 4.
Dan zou je uitkomen op een bedrag van tussen de 45 en 72euro per avond/nacht.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 01:14 schreef avonne het volgende:
geen idee, hoor.
Maar met 3x13 uur a 4 - 6 euro, zou ik gokken op 160 tot 240 per week.
Gaat de vader subsidie aanvragen o.i.d.?
Ik verdien nog geen 2euro per uur en heb werkweken van 60 a 75 uurquote:Op woensdag 16 juli 2008 04:04 schreef fyah het volgende:
[..]
onzin, 10 euro per uur is voor iemand die de 20 gepasseerd is toch echt wel een soort minimum hoor. je kan anders ook wat gaan doen dat beter verdient. als ze een of ander 16-jarig kutje op de job willen voor 6 pleuro het uur dan doen ze dat maarmet je slaaploon ben ik het dan wel weer eens
met 2 kinderen krijg je (bijna) 2 keer zoveel als met 1 kind, toch?quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:41 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben zelf gastouder en verdien per uur 7.90 met 2 kinderen. Dus Als je dit werk zwart doet, kun je makkelijk wel 8 a 10 euro vragen. Is het wit (subsidie enzo) Dan is het maar iets van 5 tot 8 euro per uur.
Niks hoor. Niet bij mijn bureau.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:39 schreef avonne het volgende:
[..]
met 2 kinderen krijg je (bijna) 2 keer zoveel als met 1 kind, toch?
Hou er wel rekening mee dat je onder 'licht huishoudelijk werk' waarschijnlijk moet verstaan: heel het huis poetsen, afwassen, strijken, wassen etc etc dus minimaal 3 uur per dag.quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:45 schreef h1ll1e het volgende:
De bedragen die genoemd worden zijn meestal wel redelijk. Het minimum dat ik waarschijnlijk ga vragen is 50 euro per dag. Dus 150 euro per week. Dus 450 euro per maand. Dat is voor mij als student mooi meegenomen. Al is het door de taken die ik moet doen, zoals: eten maken, evt. helpen met huiswerk, licht huishoudelijk werk. Best wel weinig. Ik ben erg benieuwd wat die man (naam ga ik niet noemen) zelf er voor wil geven. Dat weet ik morgen pas. Dat zal ik dan ook zeker hier op het forum zetten.
Vergeet pijpen niet.quote:Op donderdag 17 juli 2008 07:24 schreef FB14 het volgende:
Hou er wel rekening mee dat je onder 'licht huishoudelijk werk' waarschijnlijk moet verstaan: heel het huis poetsen, afwassen, strijken, wassen etc etc dus minimaal 3 uur per dag.
Als je een broek moet strijken dan is dat inclusief de pijpen natuurlijk.quote:
Ik heb zelf op het internet gekeken en daar stond het volgende:quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Niks hoor. Niet bij mijn bureau.![]()
1 kind is 5.75
2 kinderen 7.90
3 kinderen 9.90
4 kinderen is nader te bepalen.
De bedragen slaan nergens op. Want de ouders krijgen 3kwart terug van de belasting volgens mij. Dus mogen wij best meer verdienen!
Het ligt er een beetje aan wat hij wil. Het maakt mij niet zoveel uit. Hij krijgt verder toch niks terug voor subsidie. Misschien wel gewoon van zijn werk, dus dan zal hij wel wit willen. Het gaat mij erom hoeveel ik in elk geval netto krijg. Niet hoeveel ik bruto krijg (al zou ik dan wel iets terug kunnen krijgen van de belasting).quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:04 schreef Basp1 het volgende:
Is het nu zwart of wit wat wilt gaan verdienen?
De vader is 3 nachten lang niet huis. Dus ik zal daar wel moeten zijn, normaal gesproken zou ik thuis kunnen zitten bij mijn ouders. Ik heb dan ook alles. Ik zit dan ook dichter bij school (30 min fietsen, in plaats van 45 min.) en dichter bij mijn stage (in plaats van 15 min., 30 min fietsen. Ik zal wel altijd op tijd daar moeten zijn, omdat ik eten moet maken voor haar. Normaal krijg ik thuis gewoon van mijn ouders. Verder zal ik haar waarschijnlijk ook moeten helpen met huiswerk. Misschien een beetje schoonmaken (dat weet ik niet). Ze zal denk ik om 10 uur naar bed gaan en zal ik even voor mezelf hebben voordat ik daar ga slapen. Daarna moet ik er 's morgens weer uit en misschien wel samen met haar ontbijten (lijkt me wel).quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:43 schreef nachtdier2 het volgende:
Een kind van 13?
Hoe zwaar is het daarop te passen? Moet je er echt op passen omdat het kind constant aandacht nodig heeft of gaat het meer om dat er een aanspreekpunt is voor het kind, wat hulp bij huiswerk, enz of heb je eigenlijk meer tijd voor jezelf dan je aan het kind moet besteden?
Als je veel tijd aan het kind te besteden hebt, zou ik meer vragen dan dat ik gewoon alle tijd voor mezelf kan besteden en bijv. rustig kan studeren.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 15:41 schreef Troel het volgende:
Zelfs een kind van 13 laat je 's nachts niet alleen thuis, laat staan dat je van een kind van 13 kan verlangen om elke dag voor zichzelf te koken
10 uur voor een kind van 13? Ik was al blij als ik tot 9 uur op mocht blijven
Maar niet iedere week natuurlijkquote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
![]()
Alsof een kind van dertien niet alleen thuis kan overleven voor drie dagen. Ik denk dat dat wel te doen valt met wat vrienden over de vloer, een pizza, opgewarmde maaltijd en dergelijke voor die paar dagen.
Nee, natuurlijk niet, maar het is toch een eenmalig iets?quote:
quote:Voor iemand die überhaupt 20 euro per dag voorstelt zou ik al niet willen werken.
Ik weet niet onder welke steen jij vandaan gekropen kopmt maar 80 tot 100 euro per uur verdienen niet veel mensen in nederland. (dat zou met 80 euro per uur namelijk een bruto loon van ongeveer 166.400 euro per jaar zijn)quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:25 schreef Pritt het volgende:
Die man die 's nachts werkt en een huishoudster heeft verdient waarschijnlijk richting de 80-100 per uur dus je bent voor hem enorm waardevol, laat je dan niet afzetten met 35. Dat is gewoon belachelijk.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welke steen jij vandaan gekropen kopmt maar 80 tot 100 euro per uur verdienen niet veel mensen in nederland. (dat zou met 80 euro per uur namelijk een bruto loon van ongeveer 166.400 euro per jaar zijn)
Je werkt in een maand dan wel 12 a 13 dagen voor die 420 euro. Je kunt er ook voor kiezen om 5 avonden in de horeca te werken en dan heb je hetzelfde (of meer) bij elkaar verdient. Dan hou je nog 7 a 8 dagen over voor jezelf om lekker niks te doen. 35 euro per dag is gewoon schandalig weinig voor iemand van 21 die 13 uur moet maken.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welke steen jij vandaan gekropen kopmt maar 80 tot 100 euro per uur verdienen niet veel mensen in nederland. (dat zou met 80 euro per uur namelijk een bruto loon van ongeveer 166.400 euro per jaar zijn)
En qau werkzaamheden hoeft de TS natuurlijk niet al te veel te doen. Savonds alleen maar koken, verder kan ze gewoon in betaalde tijd studeren en internetten, en slapen.
De TS krijgt zwart met deze werkzaamheden wel ruim 420 euro per maand ik denk dat velen jaloers zullen zijn met zulke makkelijk taken en toch zoveel geld ervoor krijgen. Zelfs ik zou nog wel na mijn werk zwart 3 dagen per week voor iemand willen koken, een klein beetje huiswerkbegeleiding geven en dan daar slapen voro dat bedrag.
Zoals ik al uitlegde ik zie als enigste werk wat de TS moet doen het eten koken, verder zou ik het slapen en betaald studeren niet echt als werken willen betitelen. In de horeca ben je ook echt de hele tijd bezig van 6 tot 2.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Je werkt in een maand dan wel 12 a 13 dagen voor die 420 euro. Je kunt er ook voor kiezen om 5 avonden in de horeca te werken en dan heb je hetzelfde (of meer) bij elkaar verdient. Dan hou je nog 7 a 8 dagen over voor jezelf om lekker niks te doen. 35 euro per dag is gewoon schandalig weinig voor iemand van 21 die 13 uur moet maken.
Een piloot slaapt op een transatlantische vlucht ook de helft van de tijd, sterker nog. Een modern vliegtuig vliegt bijna geheel op de automatische piloot. Denk maar niet dat die piloot een cent minder verdient, hij is immers gewoon aan het werk. Als het mis gaat moet die piloot klaar staan, zelfde geldt voor TSquote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals ik al uitlegde ik zie als enigste werk wat de TS moet doen het eten koken, verder zou ik het slapen en betaald studeren niet echt als werken willen betitelen. In de horeca ben je ook echt de hele tijd bezig van 6 tot 2.
Je geeft 3 dagen per week je leven op: geen privacy meer, bij anderen in huis zitten...quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:26 schreef Basp1 het volgende:
Zoals ik al uitlegde ik zie als enigste werk wat de TS moet doen het eten koken, verder zou ik het slapen en betaald studeren niet echt als werken willen betitelen.
Op zich, goed gedaan, hoor.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:17 schreef h1ll1e het volgende:
Ik ben er geweest en het was een aardige man en een leuk kind. Ik krijg een eigen kamer met computer en internet. Ik vroeg hoeveel hij ervoor wilde geven en hij zei dat hij 20 euro per nacht goed vond. Aangezien ik eten kreeg enz. Ik zei daarop dat ik dat erg weinig vond en dat ik eten ook thuis kreeg van mijn ouders. Dat ik hierdoor alleen verder moest fietsen om naar school te gaan en naar stage.
Ik zei dat ik zelf 50 euro in mijn hoofd had. Uiteindelijk zei hij dat het dan 35 werd. Dit is heel erg weinig vind ik zelf, maar ik laat het voor de eerste maand zo. Als ik dan een band heb opgebouwd met die dochter en heb laten zien dat ik wel meer waard ben, dan zal ik hem gewoon voor het blok zetten. Of hij geeft mij 15 euro meer per dan, of ik ga weg. Hij zal niet zo snel een ander kunnen vinden, dus heeft hij op dat moment gewoon pech. Het is gewoon zwart, dus hij heeft geen poot om op te staan.
Ik hoef verder helemaal geen huishoudelijk werk te doen, ze hebben een huishoudster. Dus het gaat alleen om het eten koken en het aanwezig zijn. Dus ik zal zien hoe ik het vind.
Beetje jammer van mezelf dat ik niet meteen op mijn strepen ga staan, maar niks meer aan te doen. Ik doe het op deze manier en ben ik zelf ook wel blij mee.
ik betwijfel of het zo mooi is als jij voorstelt.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 01:31 schreef Pritt het volgende:
Als je parkeergaragebeheerder bent krijg je ook een PC met internet en kan je zelf studeren voor een tientje per uur. Daar hoef je ook nog eens geen eten te koken.
Schan-da-lig.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:17 schreef h1ll1e het volgende:
Als ik dan een band heb opgebouwd met die dochter en heb laten zien dat ik wel meer waard ben, dan zal ik hem gewoon voor het blok zetten. Of hij geeft mij 15 euro meer per dan, of ik ga weg. Hij zal niet zo snel een ander kunnen vinden, dus heeft hij op dat moment gewoon pech. Het is gewoon zwart, dus hij heeft geen poot om op te staan.
Dat ze het een beetje hard speelt met die man begrijp ik wel, dus daar deel ik je mening niet helemaal.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:03 schreef Moonah het volgende:
[..]
Schan-da-lig.
Ik vind het nogal laf om het zo te spelen. En dan die termen die je gebruikt. 'Voor het blok zetten', 'geen poot om op te staan', 'vette pech'. Je mag in je handjes wrijven met zo'n bijbaantje waar je nauwelijks iets hoeft te doen. Als je zo nodig écht veel geld wil verdienen dan zoek je toch een ander baantje?
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:51 schreef Suzziieee het volgende:
Als je een beetje rondkijkt op internet staat er voor de nacht gemiddeld een vergoeding tussen de 8 en 15 euro...Das per nacht!!!Tot een uur of 11 geld er wel een uurtarief.
Dus TS heeft niets te klagen met die 35 euro.. tis een kind van 13...das meer aanwezig zijn dan oppassen.
Precies.quote:Op zondag 20 juli 2008 11:16 schreef Katinkat het volgende:
Nachturen die je slaapt worden in de betaalde zorg uit slecht betaalt; ik werk in de gehandicaptenzorg en daar krijg je van de 8 nachturen er maar 4 betaald. Salaris uit de zorg kun je niet echt vergelijken omdat je een opleiding ervoor gevolgd hebt, en daardoor al meer verdiend.
Als jij 39 uur per week gaat werken voor 100 schamele eurotjes ben je gestoord. TS weet tenminste dat ze genaaid wordt, maar jij vindt het blijkbaar normaal. Ik weet niet wat erger is.quote:Op zondag 20 juli 2008 12:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
[..]
Precies.
Mensen die het hebben over 50, 75 euro of zelfs méér...![]()
![]()
Dan zou ik voor een Aupair gaan, die zijn een stuk goedkoper, al is het wel afwachten wat je in huis krijgtquote:Op woensdag 16 juli 2008 01:54 schreef Niek. het volgende:
Je slaapt, die tijd krijg je half loon.
Bij 10euro is dit dus:
19:00 - 24:00 10 euro per uur = 50euro
00:00 - 08:00 5euro per uur = 40euro
Ik vind 10euro per uur als oppas wel aan de erg hoge kant, zou eerder uitgaan van ongeveer 5 tot 8 euro per uur en als je slaapt dus tussen de 2,5 en 4.
Dan zou je uitkomen op een bedrag van tussen de 45 en 72euro per avond/nacht.
Even een andere vraag waar je misschien niet aan gedacht hebt? Kun je wel 'vrij' nemen als je dat zou willen of heb je het daar helemaal niet over gehad?quote:Op maandag 21 juli 2008 22:59 schreef h1ll1e het volgende:
Wel leuk om alle reacties te lezen. Wel confronterend. Maar ja het is gewoon zo dat ik me heb laten afzetten waar ik ook niet trots op ben. Maar ja aan de andere kant 420 euro in de maand is voor mij een hoog bedrag, terwijl ik dan wel ondertussen mijn huiswerk voor school kan doen.
Ik hoop ook zeker niet dat hij na 1 maand zegt dat hij het echt niet wil doen voor 50 euro, aangezien ik het echt niet voor minder wil doen. Voor het meisje lijkt me dat heel erg, ze is volgens mij aardig. Misschien dat ik zelf na 1 maand zeg dat ik het helemaal niks vind en liever een gewone horeca baan heb ofzo. Meer zekerheid in werktijden en in mijn eigen bed. Maar dat zie ik dan wel weer.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2693quote:Op maandag 21 juli 2008 23:42 schreef Blik het volgende:
Een normaal uurloon voor een 21-jarige voor het werk wat ze moet doen vind ik op z'n minst 6 euro per uur. Dan zit je toch al snel aan 54 euro per dag in plaats van 35 euro per dag. Dat is een groot verschil, namelijk 250 euro per maand
Dat bedrag is natuurlijk wel gebaseerd op 8 uur per dag en niet op 13 uur per dag. En als je het zo gaat bekijken kun je ook naar het bedrag per week kijken, ze moet immers 39 uur per week werken. Dan kom je uit op 217,65 per week, fors minder dan de 105 euro die ze nu krijgtquote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2693
minimumloon 21 jarige per dag 43,53
Nou en dan is dat wit en bruto , dus met zwart werken netto 35 euro per dag lijkt me niet zo slecht.
Dat dusquote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2693
minimumloon 21 jarige per dag 43,53
Nou en dan is dat wit en bruto , dus met zwart werken netto 35 euro per dag lijkt me niet zo slecht.
Maar ze wérkt geen 13 uur. Ze werkt 5 uur en slaapt 8 uur met de kanttekening dat ze haar bed uit moet als er iets is. Voor die 5 uur geldt inderdaad minimumloon, maar voor die 8 uur niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat bedrag is natuurlijk wel gebaseerd op 8 uur per dag en niet op 13 uur per dag. En als je het zo gaat bekijken kun je ook naar het bedrag per week kijken, ze moet immers 39 uur per week werken. Dan kom je uit op 217,65 per week, fors minder dan de 105 euro die ze nu krijgt
En volgens mij is iedereen het ermee eens dat je in de zorg een hongerloon krijgt als je het vergelijkt met andere beroepen. En je geeft hierbij dus toe dat ze 30% onderbetaald wordt.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:57 schreef Levitation het volgende:
[..]
Maar ze wérkt geen 13 uur. Ze werkt 5 uur en slaapt 8 uur met de kanttekening dat ze haar bed uit moet als er iets is. Voor die 5 uur geldt inderdaad minimumloon, maar voor die 8 uur niet.In de zorg krijg je daar doorgaans 50% loon voor, dus als je dat als maatstaaf houdt... dan werkt ze dus 9 uur per dag, wat neerkomt op E 50.22 per dag en dus E 150.66 per week. E50,- per dag zou dus best een redelijk loon zijn. De E35,- die ze nu krijgt is inderdaad aan de lage kant.
Die E50 is wel bruto. Maar bij een betrekkelijk laag loon, wat dit is, verschilt bruto en netto niet zo veel.
Ik zou ze niet graag de kost geven, want hele volksstammen krijgen niet meer dan dat uitbetaaldquote:Op dinsdag 22 juli 2008 09:35 schreef Blik het volgende:
[..]
En 27 uur (betaald) werken per week en er 150 euro voor krijgen is natuurlijk nog steeds belachelijk weinig, welke gemiddelde persoon neemt nou nog genoegen met een minimumloon? (Behalve mensen die hun school niet af hebben gemaakt)
Nou, dan gaat TS dát toch doen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 09:35 schreef Blik het volgende:
Wat ik al eerder heb gezegd, je bent 39 uur van de je vrije tijd kwijt, en dat voor een stom bijbaantje terwijl je student bent. Dat zijn 3 avonden dat je dus niks af kunt spreken. Als je daarvoor in de plaats 2 avonden in de horeca gaat werken verdien je meer, is socialer, kost je minder vrije tijd, kunt in je eigen bed slapen, en is leuker werk (maar dat is persoonlijk).
Ik heb dat werk ook jaren gedaan. Ik kreeg idd maar 4 uur uit betaald, maar daarvoor had je wel de verantwoordelijkheid over 14 gehandicapten waarvan sommigen ook nog epilepsie hadden.quote:Op zondag 20 juli 2008 11:16 schreef Katinkat het volgende:
Nachturen die je slaapt worden in de betaalde zorg uit slecht betaalt; ik werk in de gehandicaptenzorg en daar krijg je van de 8 nachturen er maar 4 betaald. Salaris uit de zorg kun je niet echt vergelijken omdat je een opleiding ervoor gevolgd hebt, en daardoor al meer verdiend.
Ik zou inderdaad na verloop van tijd, als je weet hoe het bevalt, proberen een verhoging te krijgen.
Succes er in elk geval mee.
in de zorg toevallig wel, in het geval van artsen zelfs als bijzondere uren met in sommige gevallen toeslag.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:52 schreef Levitation het volgende:
¤ 10 per uur is niet reëel. Zeker de uren 's nachts, aangezien TS dan slaapt. Dit soort uren worden in vrijwel geen enkele CAO waar dit soort werk in beschreven staat (bv in de gehandicaptenzorg) als volledige uren gezien en dus ook niet als zodanig betaald.
5 euro per uur dus zo ongeveer, dat is best leuk lijkt me als oppas. Wat voor kinderen zijn het als ik vragen mag.quote:Op maandag 28 juli 2008 14:41 schreef joeltje het volgende:
Ik betaal 30 Euro aan oppas voor een avondje 1800 - 2400...
Je wordt echt geript hier. Maar je opmerking "over een maand eis ik 50 Euro, of ik vertrek" is voor mij een dusdanig K-dreigement, dat ik verder geen reden zie om je enige vorm van advies te geven.
maar een arts loopt ook grote kans uit zijn bed gebeld te worden, de oppas van een tiener niet.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:59 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
in de zorg toevallig wel, in het geval van artsen zelfs als bijzondere uren met in sommige gevallen toeslag.
en dat ze niet wakker is boeit niet; op moment dat er iets is moet ze wel wakker worden.
En die 115 euro was per week (7 dagen dus) wijsneus, omgerekend dus wel 16.40 euro per dag om 24/24 aupair te zitten.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:42 schreef Blik het volgende:
75 pond is maar ongeveer 115 euroEn het bedrag wat ze verdient is 35 euro, geen 50
quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En die 115 euro was per week (7 dagen dus) wijsneus, omgerekend dus wel 16.40 euro per dag om 24/24 aupair te zitten.
Zoals je het neerzet komt het op mij over alsof je appels met koeflatsen aan het vergleijken bent.quote:
begrijpend lezen is toch moeilijk voor zwakzinnigenquote:Op woensdag 30 juli 2008 08:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals je het neerzet komt het op mij over alsof je appels met koeflatsen aan het vergleijken bent.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:04 schreef Blik het volgende:
begrijpend lezen logisch iets opschrijven is toch moeilijk voor zwakzinnigen
Je maakt de fout door haar werkzaamheden als werk te zien. Dat is het volgens mij niet. Je werkt maar max 2,5 uurtjes (koken, ontbijt en een beetje huiswerkhulp) en de rest van de tijd kan je in principe doen wat je wilt (behalve weggaan natuurlijk)quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Je werkt in een maand dan wel 12 a 13 dagen voor die 420 euro. Je kunt er ook voor kiezen om 5 avonden in de horeca te werken en dan heb je hetzelfde (of meer) bij elkaar verdient. Dan hou je nog 7 a 8 dagen over voor jezelf om lekker niks te doen. 35 euro per dag is gewoon schandalig weinig voor iemand van 21 die 13 uur moet maken.
Tuurlijk is het geen zwaar werk, en tuurlijk kun je op de computer gaan zitten, huiswerk maken, tv kijken etc, maar vrije tijd zal ze ook niet meer hebben. En ik vind iedere inbreuk op je vrije tijd voor een baantje, dat dat gezien mag worden als werk.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:06 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Je maakt de fout door haar werkzaamheden als werk te zien. Dat is het volgens mij niet. Je werkt maar max 2,5 uurtjes (koken, ontbijt en een beetje huiswerkhulp) en de rest van de tijd kan je in principe doen wat je wilt (behalve weggaan natuurlijk)
Oh dat zou wel heeeerlijk zijn. Met al die files waarin ik sta wordt zo mijn werkweek met 9 uur verlengdquote:Op donderdag 31 juli 2008 00:18 schreef Niek. het volgende:
[quote]Op woensdag 30 juli 2008 10:47 schreef Blik het volgende:
Als je kijkt naar dingen als reistijd dan gaat dat niet op, als je een uur naar je werk moet rijden krijg je niet een uur extra loon.
Dus er is in jou belevingswereld een verschil tussen een fulltime baan en een bijbaan, waardoor je bij een bijbaan wel de reistijd betaald zou moeten krijgen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:23 schreef Blik het volgende:
Ik bedoelde natuurlijk een bijbaantje, want dat is dit.
Weer zo'n foute conclusie, begrijpend lezen blijft een probleem voor je.quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus er is in jou belevingswereld een verschil tussen een fulltime baan en een bijbaan, waardoor je bij een bijbaan wel de reistijd betaald zou moeten krijgen.
Gelukkig hebben 2 mensen boven me er ook last van.quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:08 schreef Blik het volgende:
Weer zo'n foute conclusie, begrijpend lezen blijft een probleem voor je.
Ik zie het echt niet in waarom TS 39 uur per week kwijt is aan haar bijbaan. Slapend rijk worden. Zeker als we hier het verhaal lezen van iemand die echt au-pair heeft gezeten, iemand uit de zorg die wel nachten moeten overblijven maar pas betaald krijgen als ze in de nacht eruit moeten.quote:Voor een bijbaantje ga je niet een uur reizen, bijbaantjes zijn overal te vinden. Het zou pure verspilling van tijd zijn om voor je bijbaantje een flinke tijd te reizen. Zelfde vind ik in dit geval gelden voor TS, ze is 39 uur kwijt per week aan d'r bijbaan voor een enorm slecht salaris.
Zal wel onbedoeld zijn.. maar tochquote:Op zondag 27 juli 2008 03:20 schreef probeer het volgende:
voor minder dan 5 euro kom ik mn bed niet uit. wat voorn werk het ook is.
dat was meer omdat ik "baan" had geschreven ipv "bijbaan". Niet omdat ze moeite hebben met mijn "belevingswereld".quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben 2 mensen boven me er ook last van.
Zou het dan aan echt aan mij liggen of toch een andere reden hebben.![]()
[..]
Hieruit blijkt weer dat je begrijpend lezen erg moeilijk vind. Nooit heb ik gezegd dat ze slapend rijk zou moeten worden van d'r bijbaantje. Echter is 35 euro per nacht belachelijk laag voor toch wel verantwoordelijk werk. We hebben het hier over iemand z'n kinderen. Als je uitgaat van 9 uur betaald werk (4 uur niet betaald wegens slapen) is dat een uurloon van minder dan 4 euro. Ze zou minimaal 50 euro per dag moeten krijgen. (En persoonlijk zou ik nooit nachtdiensten gaan draaien die maar half betaald worden als student zijnde)quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:03 schreef Basp1 het volgende:
Ik zie het echt niet in waarom TS 39 uur per week kwijt is aan haar bijbaan. Slapend rijk worden. Zeker als we hier het verhaal lezen van iemand die echt au-pair heeft gezeten, iemand uit de zorg die wel nachten moeten overblijven maar pas betaald krijgen als ze in de nacht eruit moeten.
Ja, maar waarom zou je het met mantelzorg gaan vergelijken, dat slaat toch nergens op? Een ouder krijgt ook geen geld als hij of zij een dag voor het eigen kind zorgt, dat wil toch niet zeggen dat vreemden er ook geen of een magere vergoeding voor hoeven te krijgenquote:Op donderdag 31 juli 2008 22:00 schreef Ansona het volgende:
thuiszorg rekent ¤ 80 per uur voor oppas epilepsie patiënte.
Als mantelzorger 22/24 7 mag je geld meebrengen van onze overheid.
Als je het op die basis bekijkt is zelfs ¤ 35 per dag een rijkelijke beloning
Waarom kan ze geen vrienden uitnodigen:?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:34 schreef Nouk het volgende:
Leuk zeg, 3 dagen per week geen vrienden uitnodigen, niet de stad in, naar de bios. Leuk ook als je een vriendje krijgt ofzo.
Ik zou het nooit doen.
Ze moet dag en nacht oppassen, 't zijn rare tijden....quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:23 schreef matthijst het volgende:
TS ondertussen al een keer 3 nachten opgepast, of wat?
Os is ze ondertussen terug te vinden in de "vermist" categorie van het lokale sufferdje?
En, ben je uiteindelijk nog begonnen daar?quote:Op woensdag 16 juli 2008 00:28 schreef h1ll1e het volgende:
Ik ben 21 jaar en ik ga vanaf 1 september oppassen bij een meisje van 13 jaar.
De vader werkt 4 dagen en is dan 3 nachten niet thuis (ik zal 3 nachten blijven slapen). De andere dagen slaap ik gewoon thuis. Ik zal wel gewoon naar school gaan en naar mijn stage. Er wordt van mij verwacht dat ik van 19.00-8.00 aanwezig ben en ook avondeten en ontbijt maak.
Ik zal donderdag overleggen met die man en ik heb geen idee hoeveel ik hiervoor moet vragen. Ik heb al heel veel internetpagina's afgesurfd, maar het is natuurlijk niet met andere oppas baantjes te vergelijken.
HOEVEEL KAN IK HIERVOOR VRAGEN???
Ik heb geen idee of het voor zulk werk een gemiddeld loon is, maar ik begrijp sowieso niet dat er 18-jarigen zijn die voor 3,50 per uur gaan werken terwijl je met de meest simpele bijbaantjes bijna drie keer zo veel kunt verdienen. Ik noem even werk in de horeca (afwassen à 9,50 euro per uur), lekker op je reet zitten in een call center en abonnementjes verkopen/klanttevredenheidsonderzoek houden (ruim 9 euro per uur), data-entry werk... ik heb zelf ook wel eens met een mp3-speler in mijn oren bij de bushalte gezeten om te kijken of de bussen op tijd komen (4x per uur) voor 8 euro per uur. Dan ga je toch niet voor 3,50 euro per uur een heel huishouden met kinderen runnen?quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:14 schreef sanneklomp het volgende:
Hallo,
ik ben 18 jaar en verdien 3,50 in het uur met oppassen, stofzuigen, vaatwasser in en uit ruimen, ik doe daar de was en vouw het ook allemaal op en meestal ligt er een hele stapel, ik douche de kinderen altijd en ook kook ik altijd, ik draai daar het hele huishouden en zit niet stil.
Verdien ik dan te weinig? zo ja wat kan ik er dan voor vragen?
Groetjes sanne
Owh ja en ik pas op 2 kinderen de 1 is 3 jaar en de andere 9 jaar.
Ik heb het wel voor dat geld gedaan en dat is zeker mogelijk, je moet alleen even goed rondkijken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 03:11 schreef Mellow_ het volgende:
Voor afwassen in de horeca krijg je écht geen 9,50 per uur als 18-jarige hoor :/
¤3,50 is wel een beetje wat ik op die leeftijd voor een afwasbaantje kreeg. En ik heb in meerdere restaurants gestaan, het loon was overal rond dat bedrag.
Wanneer kan je beginnen? Je hoeft hier niet eens op kinderen te passen, want die hebben we nietquote:Op maandag 6 oktober 2008 23:14 schreef sanneklomp het volgende:
Hallo,
ik ben 18 jaar en verdien 3,50 in het uur met oppassen, stofzuigen, vaatwasser in en uit ruimen, ik doe daar de was en vouw het ook allemaal op en meestal ligt er een hele stapel, ik douche de kinderen altijd en ook kook ik altijd, ik draai daar het hele huishouden en zit niet stil.
Verdien ik dan te weinig? zo ja wat kan ik er dan voor vragen?
Groetjes sanne
Owh ja en ik pas op 2 kinderen de 1 is 3 jaar en de andere 9 jaar.
Inderdaad! Bij thuiszorg (studentenbaantje) kreeg ik voor zulk werk 8,50 (in 2003). En dan hoefde ik niet eens op kinderen te passen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wanneer kan je beginnen? Je hoeft hier niet eens op kinderen te passen, want die hebben we niet
Alle gekheid op een stokje, dat is zwaar en zwaar onderbetaald.
Nice try h1II1equote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:52 schreef h1II1e het volgende:
Hier weer een update van mijn kant..
Ik heb de afgelopen maand dus opgepast bij meneer en meisje (laten we haar wendy noemen). Het was in het begin vrij lastig, het meisje en ik voelden elkaar toch niet zo goed aan en er waren soms kleine ruzies, bijvoorbeeld over het eten wat ik niet goed had gemaakt of wat zij niet lekker vond en ze was het ook niet eens met de bedtijd, die duidelijk door haar vader was aangegeven.
Na anderhalve week ging het al een stuk beter. We begonnen elkaar steeds aardiger te vinden en ze vond het zelfs goed dat mijn vriendje soms langs kwam. Ik voelde meteen dat er een goede klik was tussen wendy en mijn vriendje.. We hadden veel lol met z'n drieen en deden zelfs soms monopoly (ben niet het bordspel type) en dat was hardstikke leuk!
Na zo'n 2.5 week vond wendy het prima dat mijn vriendje elke avond langskwam. Ik dacht, prima als vriendje dat graag wil. Doordat vriendje er zoveel was heb ik weinig van mijn huiswerk kunnen doen helaas, dus ik kreeg het almaar drukker en moest op sommige momenten mijn vriend en wendy alleen laten..
Dat was een grote fout, op een avond toen ik bezig was met huiswerk en mijn vriendje en wendy tv aan het kijken waren beneden gebeurde er iets vreselijks.. Ik had dorst dus ik ging even naar beneden en wat zag ik daar tot mijn grote schrik, mijn vriend tongend met wendy! Ze hadden mij niet horen aankomen dus ik keek door een kier van de kamer en zag het allemaal gebeuren. Ik ben nu toen heel stil naar boven gegaan en heb daar heel veel gehuild.. Toen mijn verdriet eindelijk veranderde in boosheid ben ik naar de kamer gelopen, waar mijn vriendje naast zijn mond ook zijn handen begon te gebruiken om bij al haar vrouwelijke delen te komen..
Ik heb hem heel hard uitgescholden en wendy direct naar bed gestuurd.. Natuurlijk heb ik de volgende morgen direct ontslag genomen..
Dit was de ergste baan die ik ooit heb gehad en wat heb ik hier aan overgehouden:
- Vriendje natuurlijk weg
- Wendy overstuur omdat we met zun 3en een hele goede band hadden
- Geen salaris meer
- Een verschrikkelijke ervaring
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |