abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:47:21 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_60438485
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:06 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Je maakt de fout door haar werkzaamheden als werk te zien. Dat is het volgens mij niet. Je werkt maar max 2,5 uurtjes (koken, ontbijt en een beetje huiswerkhulp) en de rest van de tijd kan je in principe doen wat je wilt (behalve weggaan natuurlijk)
Tuurlijk is het geen zwaar werk, en tuurlijk kun je op de computer gaan zitten, huiswerk maken, tv kijken etc, maar vrije tijd zal ze ook niet meer hebben. En ik vind iedere inbreuk op je vrije tijd voor een baantje, dat dat gezien mag worden als werk.

En in principe zal een kind van 13 niet veel problemen geven. Maar wat als het kind ziek is en je de hele nacht wakker houdt, terwijl jij de volgende dag een tentamen hebt. Dan heb je toch wel een probleem, en vrij nemen omdat je een tentamen hebt zit er niet in als je au-pair wilt zijn.
pi_60457117
[quote]Op woensdag 30 juli 2008 10:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Tuurlijk is het geen zwaar werk, en tuurlijk kun je op de computer gaan zitten, huiswerk maken, tv kijken etc, maar vrije tijd zal ze ook niet meer hebben. En ik vind iedere inbreuk op je vrije tijd voor een baantje, dat dat gezien mag worden als werk.

En in principe zal een kind van 13 niet veel problemen geven. Maar wat als het kind ziek is en je de hele nacht wakker houdt, terwijl jij de volgende dag een tentamen hebt. Dan heb je toch wel een probleem, en vrij nemen omdat je een tentamen hebt zit er niet in als je au-pair wilt zijn.
[/quote

Als je kijkt naar dingen als reistijd dan gaat dat niet op, als je een uur naar je werk moet rijden krijg je niet een uur extra loon.
pi_60457805
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 00:18 schreef Niek. het volgende:
[quote]Op woensdag 30 juli 2008 10:47 schreef Blik het volgende:
Als je kijkt naar dingen als reistijd dan gaat dat niet op, als je een uur naar je werk moet rijden krijg je niet een uur extra loon.
Oh dat zou wel heeeerlijk zijn. Met al die files waarin ik sta wordt zo mijn werkweek met 9 uur verlengd
  donderdag 31 juli 2008 @ 09:23:12 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_60460648
Ik bedoelde natuurlijk een bijbaantje, want dat is dit.
pi_60461668
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:23 schreef Blik het volgende:
Ik bedoelde natuurlijk een bijbaantje, want dat is dit.
Dus er is in jou belevingswereld een verschil tussen een fulltime baan en een bijbaan, waardoor je bij een bijbaan wel de reistijd betaald zou moeten krijgen.
  donderdag 31 juli 2008 @ 11:08:16 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_60462409
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 10:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus er is in jou belevingswereld een verschil tussen een fulltime baan en een bijbaan, waardoor je bij een bijbaan wel de reistijd betaald zou moeten krijgen.
Weer zo'n foute conclusie, begrijpend lezen blijft een probleem voor je.

Voor een bijbaantje ga je niet een uur reizen, bijbaantjes zijn overal te vinden. Het zou pure verspilling van tijd zijn om voor je bijbaantje een flinke tijd te reizen. Zelfde vind ik in dit geval gelden voor TS, ze is 39 uur kwijt per week aan d'r bijbaan voor een enorm slecht salaris.
pi_60465124
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 11:08 schreef Blik het volgende:

Weer zo'n foute conclusie, begrijpend lezen blijft een probleem voor je.
Gelukkig hebben 2 mensen boven me er ook last van.

Zou het dan aan echt aan mij liggen of toch een andere reden hebben.
quote:
Voor een bijbaantje ga je niet een uur reizen, bijbaantjes zijn overal te vinden. Het zou pure verspilling van tijd zijn om voor je bijbaantje een flinke tijd te reizen. Zelfde vind ik in dit geval gelden voor TS, ze is 39 uur kwijt per week aan d'r bijbaan voor een enorm slecht salaris.
Ik zie het echt niet in waarom TS 39 uur per week kwijt is aan haar bijbaan. Slapend rijk worden. Zeker als we hier het verhaal lezen van iemand die echt au-pair heeft gezeten, iemand uit de zorg die wel nachten moeten overblijven maar pas betaald krijgen als ze in de nacht eruit moeten.
pi_60465286
35 euro is gewoon echt laag.
Ik zou inderdaad maar een 50 gaan voorstellen, of anders vertrekken.
pi_60465428
quote:
Op zondag 27 juli 2008 03:20 schreef probeer het volgende:
voor minder dan 5 euro kom ik mn bed niet uit. wat voorn werk het ook is.
Zal wel onbedoeld zijn.. maar toch

En iedereen die roept dat ze minstens 10 euro per uur moet krijgen (zwart) die moeten maar eens uitrekenen wat ze zelf verdienen met hun fulltime job... netto, per uur
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
  donderdag 31 juli 2008 @ 13:22:52 #110
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60465546
Je hoeft dan ook geen donder te doen in de tijd dus, beetje koken en aanwezig zijn. Ik zou van de gelegenheid gebruik maken en lekker wat aan je studie doen tijdens werk, bijvoorbeeld.

35 euro per nacht, en totaal dus zo'n 400 (?) per maand is gewoon netjes.
(Het is daarbij ook nog zwart, teveel zwart bijverdienen is ook niet alles.)

[ Bericht 16% gewijzigd door Yildiz op 31-07-2008 14:22:08 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 31 juli 2008 @ 14:17:38 #111
62913 Blik
The one and Only!
pi_60466547
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 13:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gelukkig hebben 2 mensen boven me er ook last van.

Zou het dan aan echt aan mij liggen of toch een andere reden hebben.
[..]
dat was meer omdat ik "baan" had geschreven ipv "bijbaan". Niet omdat ze moeite hebben met mijn "belevingswereld".

tevens heb ik nooit gezegd dat je een financiële compensatie voor je reistijd moet krijgen. Ik heb gezegd dat "iedere inbreuk op je vrije tijd voor een bijbaantje, dat dat gezien mag worden als werk." Die financiële compensatie verzin je er zelf bij. Ik zou het alleen voor mezelf als gemiste vrije tijd zien.

Laten we het anders stellen. Als ik voor mijn bijbaan 1 uur zou moeten reizen zonder daar een financiële compensatie voor te krijgen zou ik meteen een andere bijbaan zoeken. Een bijbaan betaald tenslotte vaak matig en er zijn tientallen bijbaantjes te vinden dichter in de buurt. Als je dan ook nog de reiskosten daarvoor zelf mag betalen en er veel tijd voor kwijt bent, blijft er weinig over van je vrije tijd en van je salaris. Voor een full-time baan is dat anders, het betaald vaak goed en de opties om dichter bij huis te werken zijn vaak niet aanwezig (als je tenminste kijkt naar een WO-baan). Dus kun je vaak niet wisselen van baan en moet je dus blijven reizen (of verhuizen).
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 13:03 schreef Basp1 het volgende:
Ik zie het echt niet in waarom TS 39 uur per week kwijt is aan haar bijbaan. Slapend rijk worden. Zeker als we hier het verhaal lezen van iemand die echt au-pair heeft gezeten, iemand uit de zorg die wel nachten moeten overblijven maar pas betaald krijgen als ze in de nacht eruit moeten.
Hieruit blijkt weer dat je begrijpend lezen erg moeilijk vind. Nooit heb ik gezegd dat ze slapend rijk zou moeten worden van d'r bijbaantje. Echter is 35 euro per nacht belachelijk laag voor toch wel verantwoordelijk werk. We hebben het hier over iemand z'n kinderen. Als je uitgaat van 9 uur betaald werk (4 uur niet betaald wegens slapen) is dat een uurloon van minder dan 4 euro. Ze zou minimaal 50 euro per dag moeten krijgen. (En persoonlijk zou ik nooit nachtdiensten gaan draaien die maar half betaald worden als student zijnde)

Het verhaal over het werken in de zorg heb je blijkbaar ook niet helemaal begrepen. Je krijgt voor een nachtdienst namelijk 4 uur uitbetaald, en de resterende uren alleen als je tussendoor meer dan 2 uur wakker bent geweest. Dus je krijgt altijd betaald, maar wel de helft van je uren.

Dat er mensen zijn die er voor kiezen om voor zo weinig geld te werken moeten ze zelf weten (TS, au-pair Engeland). Echter verklaar ik ze voor gek. Er is zo makkelijk meer geld te verdienen. Als ik 40 uur per week ergens moet zijn om te werken verwacht ik daar een goed salaris voor, en niet te worden afgescheept met 420 euro per maand. Dat verdiende ik toen ik 18 was al met 4 dagen per maand in de horeca werken. Als ik in de zomer full-time ging werken bij een ander simpel bijbaantje verdiende ik 300 euro per week, daar maakte ik 45 uur voor.

De mensen die 35 euro per dag een prima salaris vinden zouden zelf eens wat beter werk moeten gaan zoeken. Er is al eerder gezegd door iemand dat die voor minder dan 5 euro per uur zijn bed niet uit zou komen. Ik vind dat dat voor iedereen zou moeten gelden die 20+ jaren oud is. Je gaat toch niet voor een hongerloontje werken bij één of andere rijke zakenman om voor zijn kind te zorgen. Dat is ongeveer het belangrijkste wat hij heeft en daar kan hij best wat meer voor betalen. Die 100 euro per maand is peanuts voor zo iemand
pi_60467394
Zeg volgende maand maar dat je toeslag wilt aangezien het toch wel meer werk is dan je verwachtte. Als je met miner dan 50e genoegen neemt ben je wel echt een fail typje
pi_60475906
thuiszorg rekent ¤ 80 per uur voor oppas epilepsie patiënte.
Als mantelzorger 22/24 7 mag je geld meebrengen van onze overheid.

Als je het op die basis bekijkt is zelfs ¤ 35 per dag een rijkelijke beloning
pi_60486087
pi_60487680
Ik had het baantje graag willen tijdens mijn studie, ik ging 's avonds toch niet vaak weg (alleen een vaste dag in de week sporten en ooit naar m'n vriend). Het zou voor mij alleen maar geld krijgen zijn om te studeren. Eten koken moest ik anders toch voor mezelf en of je nou voor een of twee personen kookt.. maakt weinig uit. Daarbij een kind van 13 vermaakt zichzelf vaak wel, en slaapt 's nachts ook wel door.
Natuurlijk zullen er wel wat puberprobleempjes zijn, maar die zijn vaak makkelijker te bespreken met een jonger iemand (zoals dus de oppas) als met ouders (want ouders zijn toch vaak stom)

Wat je misschien kunt doen om wat extra inkomsten te krijgen, je zei dat je studeerde en dat je anders naar huis ging om te eten e.d. Ik maak daaruit op dat je gewoon een thuiswonende beurs krijgt. Als je het nou zo kunt regelen dat je je op dat adres in schrijft bij de gemeente dan kun je bij de IB-groep een uitwonende beurs aanvragen.. (mits dit voor je opgaat) Daar zou je toch wat meer geld mee binnen halen en het is legaal want de helft van de week (zowat) ben je ook daar..

Tja het is gewoon aanwezig zijn slapen en je eigen dingen doen ik vind dat je niet mag klagen. Dat je daarbij nog een beetje moet koken en ontbijt klaarmaken en een kind naar bed sturen dat zal bijelkaar op geteld (ruim genomen) 2,5 uur tijd kosten (anders doe je het gek denk ik) en daar ook nog eens 35 euro voor vangt is best mooi hoor. eigenlijk gewoon 10 euro per uur en dan nog een tientje voor het aanwezig zijn en je eigen dingen doen..
pi_60488033
Leuk zeg, 3 dagen per week geen vrienden uitnodigen, niet de stad in, naar de bios. Leuk ook als je een vriendje krijgt ofzo.

Ik zou het nooit doen.
  † In Memoriam † maandag 4 augustus 2008 @ 11:52:03 #117
43556 miss_dynastie
pi_60546071
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:00 schreef Ansona het volgende:
thuiszorg rekent ¤ 80 per uur voor oppas epilepsie patiënte.
Als mantelzorger 22/24 7 mag je geld meebrengen van onze overheid.

Als je het op die basis bekijkt is zelfs ¤ 35 per dag een rijkelijke beloning
Ja, maar waarom zou je het met mantelzorg gaan vergelijken, dat slaat toch nergens op? Een ouder krijgt ook geen geld als hij of zij een dag voor het eigen kind zorgt, dat wil toch niet zeggen dat vreemden er ook geen of een magere vergoeding voor hoeven te krijgen

Het verbaast me soms best wel wat sommige ouders over hebben voor de werkster, maar wensen te besparen op de oppas. De werkster krijgt een tientje per uur, de oppas moet met drie, vier euro tevreden zijn en vooral niet zeuren, want het is maar een simpel baantje. Onbegrijpelijk vind ik dat. Je geeft wel het kostbaarste dat je hebt uit handen. Waarom dat voor een prikkie moet is mij een raadsel.
pi_60546609
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 13:34 schreef Nouk het volgende:
Leuk zeg, 3 dagen per week geen vrienden uitnodigen, niet de stad in, naar de bios. Leuk ook als je een vriendje krijgt ofzo.

Ik zou het nooit doen.
Waarom kan ze geen vrienden uitnodigen:?
Besides, een normaal mens werkt gewoon vijf dagen per week en is daar de hele dag druk mee. Ook dan kan hij geen andere dingen doen.....
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:23:50 #119
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_60546687
TS ondertussen al een keer 3 nachten opgepast, of wat?
Os is ze ondertussen terug te vinden in de "vermist" categorie van het lokale sufferdje?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_60547058
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:23 schreef matthijst het volgende:
TS ondertussen al een keer 3 nachten opgepast, of wat?
Os is ze ondertussen terug te vinden in de "vermist" categorie van het lokale sufferdje?
Ze moet dag en nacht oppassen, 't zijn rare tijden....
  zondag 24 augustus 2008 @ 18:51:35 #121
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61090495
Hoe is het ondertussen?! Ga je door voor je hongerloontje, of stop je er mee?
censuur :O
  zondag 24 augustus 2008 @ 19:03:45 #122
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_61090751
een update zou mooi zijn
Neerkomen wel!
pi_61515347
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 00:28 schreef h1ll1e het volgende:
Ik ben 21 jaar en ik ga vanaf 1 september oppassen bij een meisje van 13 jaar.
De vader werkt 4 dagen en is dan 3 nachten niet thuis (ik zal 3 nachten blijven slapen). De andere dagen slaap ik gewoon thuis. Ik zal wel gewoon naar school gaan en naar mijn stage. Er wordt van mij verwacht dat ik van 19.00-8.00 aanwezig ben en ook avondeten en ontbijt maak.
Ik zal donderdag overleggen met die man en ik heb geen idee hoeveel ik hiervoor moet vragen. Ik heb al heel veel internetpagina's afgesurfd, maar het is natuurlijk niet met andere oppas baantjes te vergelijken.
HOEVEEL KAN IK HIERVOOR VRAGEN???
En, ben je uiteindelijk nog begonnen daar?
En voor welk salaris?
 FR
pi_62189759
Hallo,

ik ben 18 jaar en verdien 3,50 in het uur met oppassen, stofzuigen, vaatwasser in en uit ruimen, ik doe daar de was en vouw het ook allemaal op en meestal ligt er een hele stapel, ik douche de kinderen altijd en ook kook ik altijd, ik draai daar het hele huishouden en zit niet stil.
Verdien ik dan te weinig? zo ja wat kan ik er dan voor vragen?

Groetjes sanne

Owh ja en ik pas op 2 kinderen de 1 is 3 jaar en de andere 9 jaar.
pi_62190071
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:14 schreef sanneklomp het volgende:
Hallo,

ik ben 18 jaar en verdien 3,50 in het uur met oppassen, stofzuigen, vaatwasser in en uit ruimen, ik doe daar de was en vouw het ook allemaal op en meestal ligt er een hele stapel, ik douche de kinderen altijd en ook kook ik altijd, ik draai daar het hele huishouden en zit niet stil.
Verdien ik dan te weinig? zo ja wat kan ik er dan voor vragen?

Groetjes sanne

Owh ja en ik pas op 2 kinderen de 1 is 3 jaar en de andere 9 jaar.
Ik heb geen idee of het voor zulk werk een gemiddeld loon is, maar ik begrijp sowieso niet dat er 18-jarigen zijn die voor 3,50 per uur gaan werken terwijl je met de meest simpele bijbaantjes bijna drie keer zo veel kunt verdienen. Ik noem even werk in de horeca (afwassen à 9,50 euro per uur), lekker op je reet zitten in een call center en abonnementjes verkopen/klanttevredenheidsonderzoek houden (ruim 9 euro per uur), data-entry werk... ik heb zelf ook wel eens met een mp3-speler in mijn oren bij de bushalte gezeten om te kijken of de bussen op tijd komen (4x per uur) voor 8 euro per uur. Dan ga je toch niet voor 3,50 euro per uur een heel huishouden met kinderen runnen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')