Tuurlijk is het geen zwaar werk, en tuurlijk kun je op de computer gaan zitten, huiswerk maken, tv kijken etc, maar vrije tijd zal ze ook niet meer hebben. En ik vind iedere inbreuk op je vrije tijd voor een baantje, dat dat gezien mag worden als werk.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:06 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Je maakt de fout door haar werkzaamheden als werk te zien. Dat is het volgens mij niet. Je werkt maar max 2,5 uurtjes (koken, ontbijt en een beetje huiswerkhulp) en de rest van de tijd kan je in principe doen wat je wilt (behalve weggaan natuurlijk)
Oh dat zou wel heeeerlijk zijn. Met al die files waarin ik sta wordt zo mijn werkweek met 9 uur verlengdquote:Op donderdag 31 juli 2008 00:18 schreef Niek. het volgende:
[quote]Op woensdag 30 juli 2008 10:47 schreef Blik het volgende:
Als je kijkt naar dingen als reistijd dan gaat dat niet op, als je een uur naar je werk moet rijden krijg je niet een uur extra loon.
Dus er is in jou belevingswereld een verschil tussen een fulltime baan en een bijbaan, waardoor je bij een bijbaan wel de reistijd betaald zou moeten krijgen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:23 schreef Blik het volgende:
Ik bedoelde natuurlijk een bijbaantje, want dat is dit.
Weer zo'n foute conclusie, begrijpend lezen blijft een probleem voor je.quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus er is in jou belevingswereld een verschil tussen een fulltime baan en een bijbaan, waardoor je bij een bijbaan wel de reistijd betaald zou moeten krijgen.
Gelukkig hebben 2 mensen boven me er ook last van.quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:08 schreef Blik het volgende:
Weer zo'n foute conclusie, begrijpend lezen blijft een probleem voor je.
Ik zie het echt niet in waarom TS 39 uur per week kwijt is aan haar bijbaan. Slapend rijk worden. Zeker als we hier het verhaal lezen van iemand die echt au-pair heeft gezeten, iemand uit de zorg die wel nachten moeten overblijven maar pas betaald krijgen als ze in de nacht eruit moeten.quote:Voor een bijbaantje ga je niet een uur reizen, bijbaantjes zijn overal te vinden. Het zou pure verspilling van tijd zijn om voor je bijbaantje een flinke tijd te reizen. Zelfde vind ik in dit geval gelden voor TS, ze is 39 uur kwijt per week aan d'r bijbaan voor een enorm slecht salaris.
Zal wel onbedoeld zijn.. maar tochquote:Op zondag 27 juli 2008 03:20 schreef probeer het volgende:
voor minder dan 5 euro kom ik mn bed niet uit. wat voorn werk het ook is.
dat was meer omdat ik "baan" had geschreven ipv "bijbaan". Niet omdat ze moeite hebben met mijn "belevingswereld".quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben 2 mensen boven me er ook last van.
Zou het dan aan echt aan mij liggen of toch een andere reden hebben.![]()
[..]
Hieruit blijkt weer dat je begrijpend lezen erg moeilijk vind. Nooit heb ik gezegd dat ze slapend rijk zou moeten worden van d'r bijbaantje. Echter is 35 euro per nacht belachelijk laag voor toch wel verantwoordelijk werk. We hebben het hier over iemand z'n kinderen. Als je uitgaat van 9 uur betaald werk (4 uur niet betaald wegens slapen) is dat een uurloon van minder dan 4 euro. Ze zou minimaal 50 euro per dag moeten krijgen. (En persoonlijk zou ik nooit nachtdiensten gaan draaien die maar half betaald worden als student zijnde)quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:03 schreef Basp1 het volgende:
Ik zie het echt niet in waarom TS 39 uur per week kwijt is aan haar bijbaan. Slapend rijk worden. Zeker als we hier het verhaal lezen van iemand die echt au-pair heeft gezeten, iemand uit de zorg die wel nachten moeten overblijven maar pas betaald krijgen als ze in de nacht eruit moeten.
Ja, maar waarom zou je het met mantelzorg gaan vergelijken, dat slaat toch nergens op? Een ouder krijgt ook geen geld als hij of zij een dag voor het eigen kind zorgt, dat wil toch niet zeggen dat vreemden er ook geen of een magere vergoeding voor hoeven te krijgenquote:Op donderdag 31 juli 2008 22:00 schreef Ansona het volgende:
thuiszorg rekent € 80 per uur voor oppas epilepsie patiënte.
Als mantelzorger 22/24 7 mag je geld meebrengen van onze overheid.
Als je het op die basis bekijkt is zelfs € 35 per dag een rijkelijke beloning
Waarom kan ze geen vrienden uitnodigen:?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:34 schreef Nouk het volgende:
Leuk zeg, 3 dagen per week geen vrienden uitnodigen, niet de stad in, naar de bios. Leuk ook als je een vriendje krijgt ofzo.
Ik zou het nooit doen.
Ze moet dag en nacht oppassen, 't zijn rare tijden....quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:23 schreef matthijst het volgende:
TS ondertussen al een keer 3 nachten opgepast, of wat?
Os is ze ondertussen terug te vinden in de "vermist" categorie van het lokale sufferdje?
En, ben je uiteindelijk nog begonnen daar?quote:Op woensdag 16 juli 2008 00:28 schreef h1ll1e het volgende:
Ik ben 21 jaar en ik ga vanaf 1 september oppassen bij een meisje van 13 jaar.
De vader werkt 4 dagen en is dan 3 nachten niet thuis (ik zal 3 nachten blijven slapen). De andere dagen slaap ik gewoon thuis. Ik zal wel gewoon naar school gaan en naar mijn stage. Er wordt van mij verwacht dat ik van 19.00-8.00 aanwezig ben en ook avondeten en ontbijt maak.
Ik zal donderdag overleggen met die man en ik heb geen idee hoeveel ik hiervoor moet vragen. Ik heb al heel veel internetpagina's afgesurfd, maar het is natuurlijk niet met andere oppas baantjes te vergelijken.
HOEVEEL KAN IK HIERVOOR VRAGEN???
Ik heb geen idee of het voor zulk werk een gemiddeld loon is, maar ik begrijp sowieso niet dat er 18-jarigen zijn die voor 3,50 per uur gaan werken terwijl je met de meest simpele bijbaantjes bijna drie keer zo veel kunt verdienen. Ik noem even werk in de horeca (afwassen à 9,50 euro per uur), lekker op je reet zitten in een call center en abonnementjes verkopen/klanttevredenheidsonderzoek houden (ruim 9 euro per uur), data-entry werk... ik heb zelf ook wel eens met een mp3-speler in mijn oren bij de bushalte gezeten om te kijken of de bussen op tijd komen (4x per uur) voor 8 euro per uur. Dan ga je toch niet voor 3,50 euro per uur een heel huishouden met kinderen runnen?quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:14 schreef sanneklomp het volgende:
Hallo,
ik ben 18 jaar en verdien 3,50 in het uur met oppassen, stofzuigen, vaatwasser in en uit ruimen, ik doe daar de was en vouw het ook allemaal op en meestal ligt er een hele stapel, ik douche de kinderen altijd en ook kook ik altijd, ik draai daar het hele huishouden en zit niet stil.
Verdien ik dan te weinig? zo ja wat kan ik er dan voor vragen?
Groetjes sanne
Owh ja en ik pas op 2 kinderen de 1 is 3 jaar en de andere 9 jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop