TS is toch al 21. Daardoor gaat het uurloon ook omhoog lijkt mij.quote:Op woensdag 16 juli 2008 01:14 schreef avonne het volgende:
geen idee, hoor.
Maar met 3x13 uur a 4 - 6 euro, zou ik gokken op 160 tot 240 per week.
Gaat de vader subsidie aanvragen o.i.d.?
onzin, 10 euro per uur is voor iemand die de 20 gepasseerd is toch echt wel een soort minimum hoor. je kan anders ook wat gaan doen dat beter verdient. als ze een of ander 16-jarig kutje op de job willen voor 6 pleuro het uur dan doen ze dat maarquote:Op woensdag 16 juli 2008 01:54 schreef Niek. het volgende:
Je slaapt, die tijd krijg je half loon.
Bij 10euro is dit dus:
19:00 - 24:00 10 euro per uur = 50euro
00:00 - 08:00 5euro per uur = 40euro
Ik vind 10euro per uur als oppas wel aan de erg hoge kant, zou eerder uitgaan van ongeveer 5 tot 8 euro per uur en als je slaapt dus tussen de 2,5 en 4.
Dan zou je uitkomen op een bedrag van tussen de 45 en 72euro per avond/nacht.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 01:14 schreef avonne het volgende:
geen idee, hoor.
Maar met 3x13 uur a 4 - 6 euro, zou ik gokken op 160 tot 240 per week.
Gaat de vader subsidie aanvragen o.i.d.?
Ik verdien nog geen 2euro per uur en heb werkweken van 60 a 75 uurquote:Op woensdag 16 juli 2008 04:04 schreef fyah het volgende:
[..]
onzin, 10 euro per uur is voor iemand die de 20 gepasseerd is toch echt wel een soort minimum hoor. je kan anders ook wat gaan doen dat beter verdient. als ze een of ander 16-jarig kutje op de job willen voor 6 pleuro het uur dan doen ze dat maarmet je slaaploon ben ik het dan wel weer eens
met 2 kinderen krijg je (bijna) 2 keer zoveel als met 1 kind, toch?quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:41 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben zelf gastouder en verdien per uur 7.90 met 2 kinderen. Dus Als je dit werk zwart doet, kun je makkelijk wel 8 a 10 euro vragen. Is het wit (subsidie enzo) Dan is het maar iets van 5 tot 8 euro per uur.
Niks hoor. Niet bij mijn bureau.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:39 schreef avonne het volgende:
[..]
met 2 kinderen krijg je (bijna) 2 keer zoveel als met 1 kind, toch?
Hou er wel rekening mee dat je onder 'licht huishoudelijk werk' waarschijnlijk moet verstaan: heel het huis poetsen, afwassen, strijken, wassen etc etc dus minimaal 3 uur per dag.quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:45 schreef h1ll1e het volgende:
De bedragen die genoemd worden zijn meestal wel redelijk. Het minimum dat ik waarschijnlijk ga vragen is 50 euro per dag. Dus 150 euro per week. Dus 450 euro per maand. Dat is voor mij als student mooi meegenomen. Al is het door de taken die ik moet doen, zoals: eten maken, evt. helpen met huiswerk, licht huishoudelijk werk. Best wel weinig. Ik ben erg benieuwd wat die man (naam ga ik niet noemen) zelf er voor wil geven. Dat weet ik morgen pas. Dat zal ik dan ook zeker hier op het forum zetten.
Vergeet pijpen niet.quote:Op donderdag 17 juli 2008 07:24 schreef FB14 het volgende:
Hou er wel rekening mee dat je onder 'licht huishoudelijk werk' waarschijnlijk moet verstaan: heel het huis poetsen, afwassen, strijken, wassen etc etc dus minimaal 3 uur per dag.
Als je een broek moet strijken dan is dat inclusief de pijpen natuurlijk.quote:
Ik heb zelf op het internet gekeken en daar stond het volgende:quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Niks hoor. Niet bij mijn bureau.![]()
1 kind is 5.75
2 kinderen 7.90
3 kinderen 9.90
4 kinderen is nader te bepalen.
De bedragen slaan nergens op. Want de ouders krijgen 3kwart terug van de belasting volgens mij. Dus mogen wij best meer verdienen!
Het ligt er een beetje aan wat hij wil. Het maakt mij niet zoveel uit. Hij krijgt verder toch niks terug voor subsidie. Misschien wel gewoon van zijn werk, dus dan zal hij wel wit willen. Het gaat mij erom hoeveel ik in elk geval netto krijg. Niet hoeveel ik bruto krijg (al zou ik dan wel iets terug kunnen krijgen van de belasting).quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:04 schreef Basp1 het volgende:
Is het nu zwart of wit wat wilt gaan verdienen?
De vader is 3 nachten lang niet huis. Dus ik zal daar wel moeten zijn, normaal gesproken zou ik thuis kunnen zitten bij mijn ouders. Ik heb dan ook alles. Ik zit dan ook dichter bij school (30 min fietsen, in plaats van 45 min.) en dichter bij mijn stage (in plaats van 15 min., 30 min fietsen. Ik zal wel altijd op tijd daar moeten zijn, omdat ik eten moet maken voor haar. Normaal krijg ik thuis gewoon van mijn ouders. Verder zal ik haar waarschijnlijk ook moeten helpen met huiswerk. Misschien een beetje schoonmaken (dat weet ik niet). Ze zal denk ik om 10 uur naar bed gaan en zal ik even voor mezelf hebben voordat ik daar ga slapen. Daarna moet ik er 's morgens weer uit en misschien wel samen met haar ontbijten (lijkt me wel).quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:43 schreef nachtdier2 het volgende:
Een kind van 13?
Hoe zwaar is het daarop te passen? Moet je er echt op passen omdat het kind constant aandacht nodig heeft of gaat het meer om dat er een aanspreekpunt is voor het kind, wat hulp bij huiswerk, enz of heb je eigenlijk meer tijd voor jezelf dan je aan het kind moet besteden?
Als je veel tijd aan het kind te besteden hebt, zou ik meer vragen dan dat ik gewoon alle tijd voor mezelf kan besteden en bijv. rustig kan studeren.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 15:41 schreef Troel het volgende:
Zelfs een kind van 13 laat je 's nachts niet alleen thuis, laat staan dat je van een kind van 13 kan verlangen om elke dag voor zichzelf te koken
10 uur voor een kind van 13? Ik was al blij als ik tot 9 uur op mocht blijven
Maar niet iedere week natuurlijkquote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
![]()
Alsof een kind van dertien niet alleen thuis kan overleven voor drie dagen. Ik denk dat dat wel te doen valt met wat vrienden over de vloer, een pizza, opgewarmde maaltijd en dergelijke voor die paar dagen.
Nee, natuurlijk niet, maar het is toch een eenmalig iets?quote:
quote:Voor iemand die überhaupt 20 euro per dag voorstelt zou ik al niet willen werken.
Ik weet niet onder welke steen jij vandaan gekropen kopmt maar 80 tot 100 euro per uur verdienen niet veel mensen in nederland. (dat zou met 80 euro per uur namelijk een bruto loon van ongeveer 166.400 euro per jaar zijn)quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:25 schreef Pritt het volgende:
Die man die 's nachts werkt en een huishoudster heeft verdient waarschijnlijk richting de 80-100 per uur dus je bent voor hem enorm waardevol, laat je dan niet afzetten met 35. Dat is gewoon belachelijk.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welke steen jij vandaan gekropen kopmt maar 80 tot 100 euro per uur verdienen niet veel mensen in nederland. (dat zou met 80 euro per uur namelijk een bruto loon van ongeveer 166.400 euro per jaar zijn)
Je werkt in een maand dan wel 12 a 13 dagen voor die 420 euro. Je kunt er ook voor kiezen om 5 avonden in de horeca te werken en dan heb je hetzelfde (of meer) bij elkaar verdient. Dan hou je nog 7 a 8 dagen over voor jezelf om lekker niks te doen. 35 euro per dag is gewoon schandalig weinig voor iemand van 21 die 13 uur moet maken.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welke steen jij vandaan gekropen kopmt maar 80 tot 100 euro per uur verdienen niet veel mensen in nederland. (dat zou met 80 euro per uur namelijk een bruto loon van ongeveer 166.400 euro per jaar zijn)
En qau werkzaamheden hoeft de TS natuurlijk niet al te veel te doen. Savonds alleen maar koken, verder kan ze gewoon in betaalde tijd studeren en internetten, en slapen.
De TS krijgt zwart met deze werkzaamheden wel ruim 420 euro per maand ik denk dat velen jaloers zullen zijn met zulke makkelijk taken en toch zoveel geld ervoor krijgen. Zelfs ik zou nog wel na mijn werk zwart 3 dagen per week voor iemand willen koken, een klein beetje huiswerkbegeleiding geven en dan daar slapen voro dat bedrag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |