Dat bedrag is natuurlijk wel gebaseerd op 8 uur per dag en niet op 13 uur per dag. En als je het zo gaat bekijken kun je ook naar het bedrag per week kijken, ze moet immers 39 uur per week werken. Dan kom je uit op 217,65 per week, fors minder dan de 105 euro die ze nu krijgtquote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2693
minimumloon 21 jarige per dag 43,53
Nou en dan is dat wit en bruto , dus met zwart werken netto 35 euro per dag lijkt me niet zo slecht.
Dat dusquote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2693
minimumloon 21 jarige per dag 43,53
Nou en dan is dat wit en bruto , dus met zwart werken netto 35 euro per dag lijkt me niet zo slecht.
Maar ze wérkt geen 13 uur. Ze werkt 5 uur en slaapt 8 uur met de kanttekening dat ze haar bed uit moet als er iets is. Voor die 5 uur geldt inderdaad minimumloon, maar voor die 8 uur niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat bedrag is natuurlijk wel gebaseerd op 8 uur per dag en niet op 13 uur per dag. En als je het zo gaat bekijken kun je ook naar het bedrag per week kijken, ze moet immers 39 uur per week werken. Dan kom je uit op 217,65 per week, fors minder dan de 105 euro die ze nu krijgt
En volgens mij is iedereen het ermee eens dat je in de zorg een hongerloon krijgt als je het vergelijkt met andere beroepen. En je geeft hierbij dus toe dat ze 30% onderbetaald wordt.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:57 schreef Levitation het volgende:
[..]
Maar ze wérkt geen 13 uur. Ze werkt 5 uur en slaapt 8 uur met de kanttekening dat ze haar bed uit moet als er iets is. Voor die 5 uur geldt inderdaad minimumloon, maar voor die 8 uur niet.In de zorg krijg je daar doorgaans 50% loon voor, dus als je dat als maatstaaf houdt... dan werkt ze dus 9 uur per dag, wat neerkomt op E 50.22 per dag en dus E 150.66 per week. E50,- per dag zou dus best een redelijk loon zijn. De E35,- die ze nu krijgt is inderdaad aan de lage kant.
Die E50 is wel bruto. Maar bij een betrekkelijk laag loon, wat dit is, verschilt bruto en netto niet zo veel.
Ik zou ze niet graag de kost geven, want hele volksstammen krijgen niet meer dan dat uitbetaaldquote:Op dinsdag 22 juli 2008 09:35 schreef Blik het volgende:
[..]
En 27 uur (betaald) werken per week en er 150 euro voor krijgen is natuurlijk nog steeds belachelijk weinig, welke gemiddelde persoon neemt nou nog genoegen met een minimumloon? (Behalve mensen die hun school niet af hebben gemaakt)
Nou, dan gaat TS dát toch doen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 09:35 schreef Blik het volgende:
Wat ik al eerder heb gezegd, je bent 39 uur van de je vrije tijd kwijt, en dat voor een stom bijbaantje terwijl je student bent. Dat zijn 3 avonden dat je dus niks af kunt spreken. Als je daarvoor in de plaats 2 avonden in de horeca gaat werken verdien je meer, is socialer, kost je minder vrije tijd, kunt in je eigen bed slapen, en is leuker werk (maar dat is persoonlijk).
Ik heb dat werk ook jaren gedaan. Ik kreeg idd maar 4 uur uit betaald, maar daarvoor had je wel de verantwoordelijkheid over 14 gehandicapten waarvan sommigen ook nog epilepsie hadden.quote:Op zondag 20 juli 2008 11:16 schreef Katinkat het volgende:
Nachturen die je slaapt worden in de betaalde zorg uit slecht betaalt; ik werk in de gehandicaptenzorg en daar krijg je van de 8 nachturen er maar 4 betaald. Salaris uit de zorg kun je niet echt vergelijken omdat je een opleiding ervoor gevolgd hebt, en daardoor al meer verdiend.
Ik zou inderdaad na verloop van tijd, als je weet hoe het bevalt, proberen een verhoging te krijgen.
Succes er in elk geval mee.
in de zorg toevallig wel, in het geval van artsen zelfs als bijzondere uren met in sommige gevallen toeslag.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:52 schreef Levitation het volgende:
¤ 10 per uur is niet reëel. Zeker de uren 's nachts, aangezien TS dan slaapt. Dit soort uren worden in vrijwel geen enkele CAO waar dit soort werk in beschreven staat (bv in de gehandicaptenzorg) als volledige uren gezien en dus ook niet als zodanig betaald.
5 euro per uur dus zo ongeveer, dat is best leuk lijkt me als oppas. Wat voor kinderen zijn het als ik vragen mag.quote:Op maandag 28 juli 2008 14:41 schreef joeltje het volgende:
Ik betaal 30 Euro aan oppas voor een avondje 1800 - 2400...
Je wordt echt geript hier. Maar je opmerking "over een maand eis ik 50 Euro, of ik vertrek" is voor mij een dusdanig K-dreigement, dat ik verder geen reden zie om je enige vorm van advies te geven.
maar een arts loopt ook grote kans uit zijn bed gebeld te worden, de oppas van een tiener niet.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:59 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
in de zorg toevallig wel, in het geval van artsen zelfs als bijzondere uren met in sommige gevallen toeslag.
en dat ze niet wakker is boeit niet; op moment dat er iets is moet ze wel wakker worden.
En die 115 euro was per week (7 dagen dus) wijsneus, omgerekend dus wel 16.40 euro per dag om 24/24 aupair te zitten.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:42 schreef Blik het volgende:
75 pond is maar ongeveer 115 euroEn het bedrag wat ze verdient is 35 euro, geen 50
quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En die 115 euro was per week (7 dagen dus) wijsneus, omgerekend dus wel 16.40 euro per dag om 24/24 aupair te zitten.
Zoals je het neerzet komt het op mij over alsof je appels met koeflatsen aan het vergleijken bent.quote:
begrijpend lezen is toch moeilijk voor zwakzinnigenquote:Op woensdag 30 juli 2008 08:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals je het neerzet komt het op mij over alsof je appels met koeflatsen aan het vergleijken bent.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:04 schreef Blik het volgende:
begrijpend lezen logisch iets opschrijven is toch moeilijk voor zwakzinnigen
Je maakt de fout door haar werkzaamheden als werk te zien. Dat is het volgens mij niet. Je werkt maar max 2,5 uurtjes (koken, ontbijt en een beetje huiswerkhulp) en de rest van de tijd kan je in principe doen wat je wilt (behalve weggaan natuurlijk)quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Je werkt in een maand dan wel 12 a 13 dagen voor die 420 euro. Je kunt er ook voor kiezen om 5 avonden in de horeca te werken en dan heb je hetzelfde (of meer) bij elkaar verdient. Dan hou je nog 7 a 8 dagen over voor jezelf om lekker niks te doen. 35 euro per dag is gewoon schandalig weinig voor iemand van 21 die 13 uur moet maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |