Wieringerwerf kwam die meid toch vandaan ? Geen flauw idee of dat op Texel ligt of niet, maar zij is daar i.i.g wel doodgereden.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:17 schreef Armageddon het volgende:
Wieringerwerf. Niet Texel.
quote:Prismatic 14-07-2008 @ 10:49
Kutmoffen. Het is iets subtieler dan in 1943 maar toch is het allemaal weer overduidelijk.
FP zitten alleen maar Lunatics.quote:
Ja, want daarmee zorg je ervoor dat het meisje weer tot leven komtquote:Op maandag 14 juli 2008 16:35 schreef Lakitu het volgende:
Wat zou ik die gast graag in elkaar willen slaan.
Het is toch verdient dat dit hem de rest van zijn leven achtervolgd?quote:Op maandag 14 juli 2008 16:33 schreef kortsluiting87 het volgende:
Het staat vast dat de daad en zijn gevolgen zich moeilijk in woorden laten vangen, maar enige relativering ten opzichte van de dader lijkt mij op zijn plaats. Op je 20e of 21e iemand doodrijden is iets wat je de rest van je leven bij je draagt en de tragiek van de situatie laat een diepe indruk achter.
De jongen en de vriend die bij hem was zijn niet dezelfde mensen meer als dat zij waren vóór dit ongeluk. Ik hoop niet dat iemand mijn opmerking opvat als een soort van verdediging van de dader, want dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ik doel alleen op reacties als 'opknopen aan de hoogste boom' enz..
Een ongeluk als dit heeft alleen maar slachtoffers en het is betreurenswaardig dat één daarvan het leven heeft moeten laten.
die had er ook 3 jaar moeten zitten.. minstens.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:36 schreef gruppo3 het volgende:
ja omdat het een duitser is kom op jezus dan kan kluivert ook nog 3 jaar de cel in
is op de FP al 'waar gaat het heen met deze wereld' voorbij gekomen?quote:Op maandag 14 juli 2008 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
FP zitten alleen maar Lunatics.
Verbaast me niks dat dit bericht daar meteen gekoppeld wordt aan Adolf Hitler en familie.
hee jij doet niet eens mee aan KLODOLS, deugniet.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Schopje 'nieuws'?
Inderdaad, de inhoud van dit topic heeft niks met KLB te maken.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Schopje 'nieuws'?
Kluivert is de 'held' die de norm voor dit soort delicten op 240 uur taakstraf heeft gezet...quote:Op maandag 14 juli 2008 16:36 schreef gruppo3 het volgende:
ja omdat het een duitser is kom op jezus dan kan kluivert ook nog 3 jaar de cel in
Als de dader geen alcohol gedronken had en gestopt was in plaats van proberen weg te rijden zou ik me hierin kunnen vinden, hoewel ik niet vind dat ie dood moet, kan ik de algemene woede jegens hem volledig begrijpen.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:33 schreef kortsluiting87 het volgende:
Het staat vast dat de daad en zijn gevolgen zich moeilijk in woorden laten vangen, maar enige relativering ten opzichte van de dader lijkt mij op zijn plaats. Op je 20e of 21e iemand doodrijden is iets wat je de rest van je leven bij je draagt en de tragiek van de situatie laat een diepe indruk achter.
De jongen en de vriend die bij hem was zijn niet dezelfde mensen meer als dat zij waren vóór dit ongeluk. Ik hoop niet dat iemand mijn opmerking opvat als een soort van verdediging van de dader, want dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ik doel alleen op reacties als 'opknopen aan de hoogste boom' enz..
Een ongeluk als dit heeft alleen maar slachtoffers en het is betreurenswaardig dat één daarvan het leven heeft moeten laten.
Kluivert had geen slok op en reed niet doorquote:Op maandag 14 juli 2008 20:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kluivert is de 'held' die de norm voor dit soort delicten op 240 uur taakstraf heeft gezet...
Er op je tiende achter komen dat je Duitser bent is wel een traumatische ervaring te noemen inderdaad.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:11 schreef iuvenis het volgende:
Komt vast omdat hij een zware jeugd heeft gehad..
Geen slok op en toch iemand doodrijden? Niet erg snugger en zeker niet minder erg.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:08 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kluivert had geen slok op en reed niet door
Misschien niet, maar wel minder strafbaar, bovendien was het wel iets anders, Kluivert reed op een voorrangsweg en diegene die overleed kwam zonder te kijken de weg op vanuit een oprit. De reden dat Kluivert toch schuldig was, was omdat ie te hard reed, maar kom op dat doen we allemaal weleensquote:Op maandag 14 juli 2008 20:52 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Geen slok op en toch iemand doodrijden? Niet erg snugger en zeker niet minder erg.
Klopt. Al is voorwaardelijk opzet met alcohol nét ff wat makkelijker te bewijzen en daar staat ook een zwaardere straf op.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:52 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Geen slok op en toch iemand doodrijden? Niet erg snugger en zeker niet minder erg.
Het was iemand die wel keek en vanuit geparkeerde situatie wegreed om met een U-bocht in tegenovergestelde richting weg te rijden. Hij had alleen niet in de gaten dat er een maniak veel te hard aan kwam rijden aangezien je mag verwachten dat er 50 gereden wordt.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Misschien niet, maar wel minder strafbaar, bovendien was het wel iets anders, Kluivert reed op een voorrangsweg en diegene die overleed kwam zonder te kijken de weg op vanuit een oprit. De reden dat Kluivert toch schuldig was, was omdat ie te hard reed, maar kom op dat doen we allemaal weleens
Uiteraard is dronken gaan rijden niet goed te praten maar hier wordt het allemaal weer in het belachelijke getrokken omdat het een Duitser is. Als hij tegen een muur moet mag Kluivert wat mij betreft ernaast.quote:Bovendien vind ik bij nader inzien dronken achter het stuur gaan zitten en daardoor iemand doodrijden wel erger en minder snugger dan als je niet gedronken zou hebben, in dat laatste geval is het namelijk echt een 'ongeluk', tenzij je bewust op iemand inrijdt natuurlijk.
dat dusquote:Op maandag 14 juli 2008 22:11 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Het was iemand die wel keek en vanuit geparkeerde situatie wegreed om met een U-bocht in tegenovergestelde richting weg te rijden. Hij had alleen niet in de gaten dat er een maniak veel te hard aan kwam rijden aangezien je mag verwachten dat er 50 gereden wordt.
[..]
Uiteraard is dronken gaan rijden niet goed te praten maar hier wordt het allemaal weer in het belachelijke getrokken omdat het een Duitser is. Als hij tegen een muur moet mag Kluivert wat mij betreft ernaast.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Daar mag je helemaal niet blindelings vanuit gaan. Kijken deed hij blijkbaar ook niet, anders had 'ie wel gezien dat er een malloot aan kwam scheuren.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:11 schreef Oldbie het volgende:
Het was iemand die wel keek en vanuit geparkeerde situatie wegreed om met een U-bocht in tegenovergestelde richting weg te rijden. Hij had alleen niet in de gaten dat er een maniak veel te hard aan kwam rijden aangezien je mag verwachten dat er 50 gereden wordt.
Te hard rijden vergelijken met stronlazarus doorrijden na een dodelijk ongeval, waarbij je ook nog even een paar omstanders bijna dood rijdt omdat ze je in de weg lopen.quote:Uiteraard is dronken gaan rijden niet goed te praten maar hier wordt het allemaal weer in het belachelijke getrokken omdat het een Duitser is. Als hij tegen een muur moet mag Kluivert wat mij betreft ernaast.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Hij ging er niet blindelings vanuit. Hij keek wel.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:25 schreef Nobu het volgende:
[..]
Daar mag je helemaal niet blindelings vanuit gaan. Kijken deed hij blijkbaar ook niet, anders had 'ie wel gezien dat er een malloot aan kwam scheuren.
[..]
De een is niet minder dood dan de ander. Dood is dood. Ja, die dronken kwast was niet slim bezig....maarja, dat was Kluivert ook niet. Of wou jij beweren van wel?quote:Te hard rijden vergelijken met stronlazarus doorrijden na een dodelijk ongeval, waarbij je ook nog even een paar omstanders bijna dood rijdt omdat ze je in de weg lopen.
Uiteraard reed hij te hard, maar dat had die man ook in kunnen schatten door niet alleen even vluchtig te kijken lijkt me. Aangezien die man er niet meer is zullen we ook nooit weten wat hij precies gedaan heeft trouwens.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:31 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Hij ging er niet blindelings vanuit. Hij keek wel.
Hoe hard Kluivert reed is niet bekend. Zelf beweert hij dat het ca 75 km/h was. Een reconstructie van de technische ongevallendienst wees uit dat het 104 km/h zou zijn. TNO zegt ca. 90 km/h.
Hoe dan ook: veel te hard.
Nee, natuurlijk is het terecht dat Kluivert veroordeeld is. Ik vind stomdronken iemand doodrijden en er vervolgens vandoor gaan alleen wel een graadje erger. Deze fietser was trouwens niet bezig met een bijzondere manouvre, maar reed op een fietspad naast de weg. Dat maakt in mijn ogen ook nogal een verschil.quote:De een is niet minder dood dan de ander. Dood is dood. Ja, die dronken kwast was niet slim bezig....maarja, dat was Kluivert ook niet. Of wou jij beweren van wel?
Daar gaat het mij niet om. Het gaat er mij om dat mensen Kluivert hierin verdedigen. Jij doet dat ook door te zeggen dat die man beter uit had moeten kijken. Er is toen een ongeluk gebeurd en dat was zeker niet het geval als Kluivert zich aan de snelheid had gehouden. Kluivert is schuldig aan dood door schuld.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:43 schreef Nobu het volgende:
[..]
Uiteraard reed hij te hard, maar dat had die man ook in kunnen schatten door niet alleen even vluchtig te kijken lijkt me. Aangezien die man er niet meer is zullen we ook nooit weten wat hij precies gedaan heeft trouwens.
[..]
Deze dronken Duitser is ook schuldig aan dood door schuld. Nee, geen moord. Dit was geen voorbedachte rade. Dat hij bezopen was zal meewegen in de strafmaat maar meer dan dood door schuld is het niet. Hier is geen sprake van moord. Hier was geen voorbedachte rade. Meneer de Duitser stapte vanmorgen echt zijn bed niet uit met een gedachte om iemand lekker dood te rijden.quote:Nee, natuurlijk is het terecht dat Kluivert veroordeeld is. Ik vind stomdronken iemand doodrijden en er vervolgens vandoor gaan alleen wel een graadje erger. Deze fietser was trouwens niet bezig met een bijzondere manouvre, maar reed op een fietspad naast de weg. Dat maakt in mijn ogen ook nogal een verschil.
Verzachtende omstandigheden noemt men dat.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:49 schreef Oldbie het volgende:
Daar gaat het mij niet om. Het gaat er mij om dat mensen Kluivert hierin verdedigen. Jij doet dat ook door te zeggen dat die man beter uit had moeten kijken. Er is toen een ongeluk gebeurd en dat was zeker niet het geval als Kluivert zich aan de snelheid had gehouden. Kluivert is schuldig aan dood door schuld.
Nee helemaal niet. Natuurlijk is het beide dood door schuld, maar de rechter zal ook de omstandigheden meewegen. Daarom zijn er ook geen standaardstraffen voor misdrijven.quote:Deze dronken Duitser is ook schuldig aan dood door schuld. Nee, geen moord. Dit was geen voorbedachte rade. Dat hij bezopen was zal meewegen in de strafmaat maar meer dan dood door schuld is het niet. Hier is geen sprake van moord. Hier was geen voorbedachte rade. Meneer de Duitser stapte vanmorgen echt zijn bed niet uit met een gedachte om iemand lekker dood te rijden.
Dood door schuld. Net als met Kluivert toen. Als deze Duitser nu een veel zwaardere straf zou krijgen dan is het duidelijk hoe het gesteld is met ons rechtssysteem.
Als er Marokkaan had gestaan was dit topic nu al uitgelopen op een flink reltopic.quote:Op maandag 14 juli 2008 23:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Overigens kan het me niks schelen of het een duitser, pool, amerikaan, nederlander, marokaan of australiër is, ik vind duitsers over het algemeen prettige mensen.
Owja.. Bij mijn vergelijking met de trein ging het wel om een Marokkaan en dat heeft ook niet op de FP gestaan dus niet zeuren..quote:Op maandag 14 juli 2008 23:21 schreef BobbyB het volgende:
Als er Marokkaan had gestaan was dit topic nu al uitgelopen op een flink reltopic.Nog niet te spreken over de FP.
Dood door schuld. Voor mij einde discussie.quote:Op maandag 14 juli 2008 23:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Mensen het is gewoon heel simpel, even alle feiten van beide situaties op een rijtje:
Kluiverts situatie:
-man had geen voorrang (pleit voor Kluivert)
-Kluivert stopte (pleit voor Kluivert)
-Kluivert was nuchter (pleit voor Kluivert)
-Kluivert reed te hard (pleit tegen Kluivert)
Zo heeft de Duitser ook schuld.quote:Situatie Duitser:
-man was stomdronken (pleit tegen de duitser)
-man reed door (pleit tegen de duitser)
-fietsers reden waar ze mochten rijden (pleit tegen de duitser)
Ik begrijp ook dat er frustratie is maar om Kluivert nu zowat vrij te pleiten vind ik te ver gaan. Ik probeer de Duitser echt niet vrij te pleiten. Hij is achterlijk bezig geweest en wat mij betreft krijgt hij een flinke straf maar ik ben wel benieuwd naar wat het zal worden. Ik vermoed veel zwaarder (buiten verhouding) als toen met Kluivert.quote:Dus hoewel er in beide gevallen een dode viel, was die duitser een stuk onverantwoordelijk voor, na en tijdens de daad dan Kluivert en snap ik dan men er woedender over is.
Daar kan ik me wel in vindenquote:Overigens kan het me niks schelen of het een duitser, pool, amerikaan, nederlander, marokaan of australiër is, ik vind duitsers over het algemeen prettige mensen.
Emo tv daar zijn ze bij sbs niet vies van, telegraaf blijft aandeelhouderquote:Op maandag 14 juli 2008 23:52 schreef Fortitudo het volgende:
was ook op sbs6 een intrigerend interview met de ouders. goed stukje tv van sbs6 voor de afwisseling
Als er geen getuigen waren geweest misschien wel helemaal tot in Duitsland. Zonder de getuigen (er vanuit gaande dat het andere meisje geen omschrijving van de auto en/of kenteken heeft kunnen geven) had de bestuurder gewoon naar zijn vakantieadres kunnen rijden, spullen inpakken en de eerste boot naar het vaste land kunnen nemen om zo te verdwijnen in het "niets".quote:Op maandag 14 juli 2008 19:56 schreef DroogDok het volgende:
Ook wel mooi dat die gast probeerde te vluchten, hij zat op een fucking eiland, hoever had hij gedacht te komen?
Misschien voor jou einde discussie, maar gelukkig niet voor ons.quote:Op maandag 14 juli 2008 23:35 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Dood door schuld. Voor mij einde discussie.
Ontkent niemandquote:Als een kind oversteekt dan kan je ook honderd keer nuchter zijn, honderd keer stoppen en honderd keer voorrang hebben....je hebt schuld. Hij toen ook.
quote:Zo heeft de Duitser ook schuld.
[..]
Dat probeer ik maar net te zeggenquote:Ik begrijp ook dat er frustratie is maar
Waar pleit men hem en wie pleit hem in vredesnaam vrij?quote:om Kluivert nu zowat vrij te pleiten vind ik te ver gaan.
En dat kan ik me dus maar al te goed voorstellen, al hebben beiden dood door schuld, je hebt doodslag en je hebt doodslag, zo heb je moord en moord, geen situatie is hetzelfde. Altijd zijn er factoren die meespelen in het bepalen van de strafmaat, en die factoren maken dat ik persoonlijk (maar wie ben ikquote:Ik probeer de Duitser echt niet vrij te pleiten. Hij is achterlijk bezig geweest en wat mij betreft krijgt hij een flinke straf maar ik ben wel benieuwd naar wat het zal worden. Ik vermoed veel zwaarder (buiten verhouding) als toen met Kluivert.
Mooiquote:Daar kan ik me wel in vinden
Oh ja dat was ik nog vergeten, hij probeert doelbewust op een aantal man in te rijden, dus poging tot doodslag komt er nog eens bovenop. Ook in dit opzicht handelde dhr Kluivert verantwoordelijker.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 00:10 schreef Sheepcidus het volgende:
Voor het inrijden op die menigte die hem probeert tegen houden krijgt ie toch wel poging to doodslag?
Hoop dat ie lang tijd mag zitten.
Er zijn 2 soorten recht.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 02:53 schreef JoachimXXII het volgende:
Dat snap ik nooit zo goed.
Zij zullen op een gegeven moment deze jongeman ook moeten vergeven, anders komen ze er zelf nooit overheen. Genoegdoening door een hoop geld... ik geloof er niet in.
Er is een toekomst vernietigd door onverantwoordelijk gedrag.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 03:00 schreef JoachimXXII het volgende:
Willen ze die fiets laten repareren dan? Dit soort schade is toch niet in geld uit te drukken.
Het meisje zal vast geen levensverzekering hebben gehad.
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 03:05 schreef JoachimXXII het volgende:
Dat is niet aan jou denk ik. Met alle respect.
Ik ben ook nooit zo nuchter hoor, maar ik zie niet in wat geld hiermee te maken heeft. Als die Duitser z'n verdere leven droog brood moet eten, worden die ouders van dat meisje daar toch niet gelukkiger van?
Ik snap je wel maar je vergeet dat de ouders en dat andere meisje dit nog lang met zich meedragen, zeg maar hun hele leven.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 03:16 schreef JoachimXXII het volgende:
Dat vind ik dus niet vreemd.
Dit heeft toch niets met geld te maken?
Had dat andere meisje helemaal niets, geen schrammetje? Dat is ook bizar. Zij heeft ook een traumatische ervaring, zeg.
Een 20 jarige jongen is nu nog niets van te plukken, hij gaat eerst tijdje in hotel traliezicht.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 03:22 schreef JoachimXXII het volgende:
Ja, therapie en opvang en dergelijke mag de Duitser van mij wel moeten betalen en dat noemen we dan een schadevergoeding.
Dat is wel wat anders dan uitkleden toch?
Zou er veel te plukken vallen van een 20-jarige jongen? Ik denk niet dat de familie hier op uit is. Het zou mij verbazen.
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 03:34 schreef JoachimXXII het volgende:
Ja, bij de strafrechtelijke uitspraak zal ook het onderdeel 'signaal naar de samenleving' sterk moeten meewegen denk ik.
Of dit nou financieel moet worden aangepakt weet ik niet, maar meneer is volwassen en hij begaat in feite meerdere misdrijven door in eerste instantie door te rijden en daarna als een dolle op een aantal mensen in te rijden. De straf zal niet mals zijn. Hierin zit 'm dat signaal zoals jij dat in je laatste zin beschrijft.
Geen woorden hiervoor. Ik ben blij dat ik er niet bij was. Die foto van die fiets in dat weiland heeft diepe indruk gemaakt.
Je gaf zelf al aan dat de vriendin het voor haar ogen heeft meegemaakt, die kan wel wat professionele hulp gebruiken net zoals de ouders en dat kan nog welens lang durenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 03:41 schreef JoachimXXII het volgende:
Hoezo is dat algemeen belang? Zodat de belastingbetaler het niet hoeft te betalen bedoel je?
Wat voor verdere gevolgschade zou er dan moeten zijn?
Ik heb een dochter en mocht die zoiets overkomen dan ga ik mijn recht halen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 03:49 schreef JoachimXXII het volgende:
Dat laatste volg ik niet. Ouders zien dat niet als een investering die nu niets meer waard is. Meisje is waarschijnlijk met veel plezier naar school gegaan, heeft zich ontwikkeld..
Heb jij zelf kinderen?
(Ik niet)
de één zal de dader op gegeven moment gaan vergeven om niet meer met zichzelf in de knoop te zitten, de ander wil dat de dader geen leven meer heeft om genoegdoening te krijgen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 03:57 schreef JoachimXXII het volgende:
Het is waarschijnlijk onprettig om in deze hypothese mee te gaan, maar mocht haar iets overkomen, zou je dan 'je recht halen' doordat je geld krijgt van de dader? Iedere maand weer geconfronteerd worden met wat er is gebeurd.
Op een gegeven moment gaat het leven toch verder, hoe moeilijk, hard en zwaar dat ook is.
Als je deze hypothese stuitend vindt, zal ik editten.
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:26 schreef Impala-neuker het volgende:
Ik zou uit angst denk ik ook vluchten als een gek man!![]()
![]()
Je bent sowieso zwaar de lul als je zou stoppen, ontsnappen is dan de enige uitweg.
Ik moest laatst nog een Impala uit mijn grill peuterenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:26 schreef Impala-neuker het volgende:
Ik zou uit angst denk ik ook vluchten als een gek man!![]()
![]()
Je bent sowieso zwaar de lul als je zou stoppen, ontsnappen is dan de enige uitweg.
Idd, er wordt dagelijks wild aangereden en niemand die daar om maalt. Reeën worden zelfs met duizenden per jaar kapotgeschoten alsof het niks is. Waarom dan nu wel zo'n ophef als er toevallig 1 mensenkind wordt aangereden?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik moest laatst nog een Impala uit mijn grill peuteren
sorry als dat je geschokt heeft, het ging me vooral om de financieële verantwoordelijk die je (een groot deel van) je leven lang eraan overhoudt.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 07:36 schreef JoachimXXII het volgende:
..
Je vergelijking met een uit de hand gelopen vrijpartijtje moet nog even inzakken bij me.
Dat dus.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 02:58 schreef sig000 het volgende:
[..]
Er zijn 2 soorten recht.
-Strafrecht waar de strafbare feiten worden veroordeeld.
-Civielrecht om de schade te vergoeden, de verzekeraar van slachtoffer gaat op zeker de schade verhalen.
En ze zouden dom zijn als ze het niet deden.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:11 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Dat dus.
Met betrekking tot shock - en affectieschade kan de familie een beroep doen op de civiele rechter.
Dat zal ook zeker wel gebeurenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:16 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En ze zouden dom zijn als ze het niet deden.
Met die mooie serre aan je huis, een nieuwe auto voor de deur en elk jaar een tropische vakantie is de dood van je dochter een stuk dragelijker, helemaal als je weet dat de dader er zijn hele leven voor krom moet liggen.
Eens... Kluivert is OOK zo'nzelfde crimineel. Die had ook vast moeten zitten. Maar omdat meneertje zn spelletje voetbal moet spelen komt tie er weer mee weg.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:36 schreef gruppo3 het volgende:
Zucht, dat was een ongeluk, hij reed welliswaar te hard, maar had niet gedronken, is dus niet te vergelijken met dit geval..quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:56 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Eens... Kluivert is OOK zo'nzelfde crimineel. Die had ook vast moeten zitten. Maar omdat meneertje zn spelletje voetbal moet spelen komt tie er weer mee weg.
En zo zal het met deze mof ook wel weer gaan.
Zeg lees dit topic nog eens even door en als je dan met argumenten komt, die nog niet ontkracht zijn laat het dan even weten, sommige mensen echtquote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:56 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Eens... Kluivert is OOK zo'nzelfde crimineel. Die had ook vast moeten zitten. Maar omdat meneertje zn spelletje voetbal moet spelen komt tie er weer mee weg.
En zo zal het met deze mof ook wel weer gaan.
De maximum snelheid is er juist om dit soort situaties te voorkomen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zucht, dat was een ongeluk, hij reed welliswaar te hard, maar had niet gedronken, is dus niet te vergelijken met dit geval..
Dat hij voetbalt heeft er niet zoveel mee te maken volgens mij, geef anders eens een voorbeeld van een niet voetballer die hetzelfde deed en wel de bak in ging?
Je denkt toch niet dat ik al die onzinverhaaltjes allemaal ga lezen?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:12 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zeg lees dit topic nog eens even door en als je dan met argumenten komt, die nog niet ontkracht zijn laat het dan even weten, sommige mensen echt
Aan de hand van die onzinposts van jou zou ik dat zeker niet denken nee, toch raad ik je het ten zeerste aan, wellicht dat je de zaak dan wat genuanceerder kunt benaderenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:11 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik al die onzinverhaaltjes allemaal ga lezen?
Is iedereen het over eens, alleen bovenop dat die duitser schuldig was heeft ie nog wat andere stommiteiten begaan, zoals alcohol drinken, doorrijden en op mensen in proberen te rijden. Dit zijn gewoon misdrijven:quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:11 schreef Walter81 het volgende:
[..]
De maximum snelheid is er juist om dit soort situaties te voorkomen.
Te hard rijden doe je niet per ongeluk. Dat doe je met je volle bewustzijn.
Dus Patrick K. is gewoon volledig schuldig.
Dat is wel zeker daarom kreeg Kluivert ook straf, maar het te hard rijden an sich is een overtreding en geen misdrijf, Kluivert heeft geen misdrijf begaan, maar wel een aanrijding veroorzaakt ten gevolge van een overtreding zijnerzijds.quote:Een aanrijding was bij normale snelheid misschien ook niet te voorkomen. Dat weet ik niet. Maar dan was de klap minder hard geweest en had het slachtoffer het misschien overleefd.
Die duitser heeft zéker méér strafbare feiten begaan. Die verdient ook een flinke straf. Maar dat hij een flinke gevangenisstraf verdient is niet een reden om m aan kluivert niet te geven.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Is iedereen het over eens, alleen bovenop dat die duitser schuldig was heeft ie nog wat andere stommiteiten begaan, zoals alcohol drinken, doorrijden en op mensen in proberen te rijden. Dit zijn gewoon misdrijven:
-doorrijden na een aanrijding is een misdrijf
-poging tot doodslag is een misdrijf
[..]
Dat is wel zeker daarom kreeg Kluivert ook straf, maar het te hard rijden an sich is een overtreding en geen misdrijf, Kluivert heeft geen misdrijf begaan, maar wel een aanrijding veroorzaakt ten gevolge van een overtreding zijnerzijds.
Ik neem aan dat je wel vind dat een aanrijding veroorzaken door misdrijf erger is dan een aanrijding veroorzaken door een overtreding? Zo niet, de autoriteiten hier vinden gelukkig van wel.
tjonge, wat ben jij een infantiele mongool zegquote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:49 schreef de_boswachter het volgende:
Die Duitsers waren misschien boos dat ze in hun eigen land niet zulkes lekkere chickies hebben.
Nou goed okee dat Kluivert de bak in zou moeten mag je vinden, de meesten vinden hier net als de autoriteiten destijds van niet en ik kan dat begrijpen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:40 schreef Walter81 het volgende:
Die duitser heeft zéker méér strafbare feiten begaan. Die verdient ook een flinke straf. Maar dat hij een flinke gevangenisstraf verdient is niet een reden om m aan kluivert niet te geven.
ik vind dat ze het allebei verdienen, maar de duitser dan alleen veel langer.
Nee en dat is misschien ook de reden dat ze mild zijn geweest, of je 50 of 60 rijdt (ik weet niet hoe hard ie reed, misschien veeeeeeeul harder) schijnt het verschil te kunnen uitmaken tussen leven en dood, en die officier van justitie weet natuurlijk ook wel dat iedereen weleens iets te hard rijdt.quote:Als Kluivert nou niet te hard had gereden had je het hem eventueel niet kunnen verwijten.
We weten allemaal dat het rechtsysteem hier in Nederland een lachtertje is. Dat het rammelt aan alle kanten.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nou goed okee dat Kluivert de bak in zou moeten mag je vinden, de meesten vinden hier net als de autoriteiten destijds van niet en ik kan dat begrijpen.
Ten eerste ... spreek voor jezelf.. niet IEDEREEN rijdt weleens te hart.quote:[..]en die officier van justitie weet natuurlijk ook wel dat iedereen weleens iets te hard rijdt.
Precies, een overtreding, geen misdrijf.quote:Op woensdag 16 juli 2008 11:27 schreef Walter81 het volgende:
Ten eerste ... spreek voor jezelf.. niet IEDEREEN rijdt weleens te hart.
Maar dan moet de straf maar laag zijn? Omdat iedereen veel mensen te hard rijden?
Te hard rijden is en blijft een overtreding, en dat vele mensen dat doen praat dat dan ook niet goed.
Iedereen weet ook dat te hard rijden gevaarlijk is. Zo ook kluivert. Dus zal hij ook de gevolgen moeten inzien.
Ten eerste..spreek voor jezelf.. niet IEDEREEN vindt het rechtsysteem hier een lachertjequote:Op woensdag 16 juli 2008 11:27 schreef Walter81 het volgende:
[..]
We weten allemaal dat het rechtsysteem hier in Nederland een lachtertje is. Dat het rammelt aan alle kanten.
Nou ja je zult vast wel mensen hebben die altijd precies 50 rijden waar je 50 mag(niet in mijn belevingswereld, maar dat buiten beschouwing), maar ik trap hem door naar 60 zodat ik niemand ophoudt, er reed een keer een politieauto achter me, maar ik werd mooi niet van de weggeplukt, dit wordt gedoogd, echter bij een aanrijding is het een overtreding.quote:Ten eerste ... spreek voor jezelf.. niet IEDEREEN rijdt weleens te hart.
Maar dan moet de straf maar laag zijn? Omdat iedereen veel mensen te hard rijden?
Te hard rijden is en blijft een overtreding, en dat vele mensen dat doen praat dat dan ook niet goed.
Iedereen weet ook dat te hard rijden gevaarlijk is. Zo ook kluivert. Dus zal hij ook de gevolgen moeten inzien.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 11:27 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Zo ook kluivert. Dus zal hij ook de gevolgen moeten inzien.
Ja 'is bij jou een misdrijf', wat kunnen we daar nou mee? Dat is een drogredenering. Dat is hetzelfde als ik zeg 'de zon is voor mij gewoon hetzelfde als de maan'.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:40 schreef Walter81 het volgende:
Te hard rijden = overtreding.
Iemand doodrijden door overtreding is bij mij een misdrijf.
En weer snap je niet hoe het zit, voorbedachte rade is bewust gaan plannen voor je in de auto stapt iemand dood te rijden. Wanneer je iemand doodrijdt, zonder dat je het gepland had, maar wat wel enigzins je schuld was (je stapte immers bewust dronken achter het stuur) dan heet het doodslag.quote:Bij drankgebruik doodrijden is vorm van moord. Je stapt met voorbedachte rade dronken in de auto (drank+auto = moordwapen).
"Met voorbedachten rade of voorbedachtheid is een begrip uit het strafrecht, dat inhoudt dat iemand voordat hij iets strafbaars ging doen, de gelegenheid had om zich erover te bezinnen en het dan toch doet."
Als je de auto instapt heb je de gelegenheid je erover te bezinnen en het niet te doen. Dit is dus een gevalletje voorbedachte rade, dus moord.
Ik heb gehoord dat het meisje nog steeds dood is.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 17:39 schreef JoachimXXII het volgende:
Is er al meer bekend over wat er is gebeurd na de arrestatie van de dader??
Als je jezelf maar grappig vind, zou ik zeggenquote:Op zaterdag 19 juli 2008 17:46 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat het meisje nog steeds dood is.
Neen, ze is gisteren in Senegal gereïncarneerd en zal daar een nieuw leven gaan leiden in de vorm van een kansarm negerinnetje.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 17:46 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat het meisje nog steeds dood is.
Ik heb hem net even gebeld: hij blijft tot maandag 23 september in Mongolië.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:45 schreef Bryan181 het volgende:
niemand van jullie weet toevallig hoelang JoachimXXII op vakantie is?
De intelligentie van sommigen ook: vragen in een topic of iemand weet waar een ander isquote:Op woensdag 30 juli 2008 15:58 schreef Bryan181 het volgende:
die humor van die mensen op fok is echt ver te zoeken
Topic is 129 replies, geen 1000.....en zeker geen 1000 van hem. 129 Replies is niet al te veel om door te lezen. Maar ik zal je helpen: nee, hij heeft niet verteld of en hoe lang hij met vakantie gaat.quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:08 schreef Bryan181 het volgende:
ik heb ze nummer niet vriendelijke vriend. En hij heeft 1000 x in dit topic gereageerd dus misschien heeft ie het een keer verteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |