Wieringerwerf kwam die meid toch vandaan ? Geen flauw idee of dat op Texel ligt of niet, maar zij is daar i.i.g wel doodgereden.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:17 schreef Armageddon het volgende:
Wieringerwerf. Niet Texel.
quote:Prismatic 14-07-2008 @ 10:49
Kutmoffen. Het is iets subtieler dan in 1943 maar toch is het allemaal weer overduidelijk.
FP zitten alleen maar Lunatics.quote:
Ja, want daarmee zorg je ervoor dat het meisje weer tot leven komtquote:Op maandag 14 juli 2008 16:35 schreef Lakitu het volgende:
Wat zou ik die gast graag in elkaar willen slaan.
Het is toch verdient dat dit hem de rest van zijn leven achtervolgd?quote:Op maandag 14 juli 2008 16:33 schreef kortsluiting87 het volgende:
Het staat vast dat de daad en zijn gevolgen zich moeilijk in woorden laten vangen, maar enige relativering ten opzichte van de dader lijkt mij op zijn plaats. Op je 20e of 21e iemand doodrijden is iets wat je de rest van je leven bij je draagt en de tragiek van de situatie laat een diepe indruk achter.
De jongen en de vriend die bij hem was zijn niet dezelfde mensen meer als dat zij waren vóór dit ongeluk. Ik hoop niet dat iemand mijn opmerking opvat als een soort van verdediging van de dader, want dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ik doel alleen op reacties als 'opknopen aan de hoogste boom' enz..
Een ongeluk als dit heeft alleen maar slachtoffers en het is betreurenswaardig dat één daarvan het leven heeft moeten laten.
die had er ook 3 jaar moeten zitten.. minstens.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:36 schreef gruppo3 het volgende:
ja omdat het een duitser is kom op jezus dan kan kluivert ook nog 3 jaar de cel in
is op de FP al 'waar gaat het heen met deze wereld' voorbij gekomen?quote:Op maandag 14 juli 2008 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
FP zitten alleen maar Lunatics.
Verbaast me niks dat dit bericht daar meteen gekoppeld wordt aan Adolf Hitler en familie.
hee jij doet niet eens mee aan KLODOLS, deugniet.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Schopje 'nieuws'?
Inderdaad, de inhoud van dit topic heeft niks met KLB te maken.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Schopje 'nieuws'?
Kluivert is de 'held' die de norm voor dit soort delicten op 240 uur taakstraf heeft gezet...quote:Op maandag 14 juli 2008 16:36 schreef gruppo3 het volgende:
ja omdat het een duitser is kom op jezus dan kan kluivert ook nog 3 jaar de cel in
Als de dader geen alcohol gedronken had en gestopt was in plaats van proberen weg te rijden zou ik me hierin kunnen vinden, hoewel ik niet vind dat ie dood moet, kan ik de algemene woede jegens hem volledig begrijpen.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:33 schreef kortsluiting87 het volgende:
Het staat vast dat de daad en zijn gevolgen zich moeilijk in woorden laten vangen, maar enige relativering ten opzichte van de dader lijkt mij op zijn plaats. Op je 20e of 21e iemand doodrijden is iets wat je de rest van je leven bij je draagt en de tragiek van de situatie laat een diepe indruk achter.
De jongen en de vriend die bij hem was zijn niet dezelfde mensen meer als dat zij waren vóór dit ongeluk. Ik hoop niet dat iemand mijn opmerking opvat als een soort van verdediging van de dader, want dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ik doel alleen op reacties als 'opknopen aan de hoogste boom' enz..
Een ongeluk als dit heeft alleen maar slachtoffers en het is betreurenswaardig dat één daarvan het leven heeft moeten laten.
Kluivert had geen slok op en reed niet doorquote:Op maandag 14 juli 2008 20:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kluivert is de 'held' die de norm voor dit soort delicten op 240 uur taakstraf heeft gezet...
Er op je tiende achter komen dat je Duitser bent is wel een traumatische ervaring te noemen inderdaad.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:11 schreef iuvenis het volgende:
Komt vast omdat hij een zware jeugd heeft gehad..
Geen slok op en toch iemand doodrijden? Niet erg snugger en zeker niet minder erg.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:08 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kluivert had geen slok op en reed niet door
Misschien niet, maar wel minder strafbaar, bovendien was het wel iets anders, Kluivert reed op een voorrangsweg en diegene die overleed kwam zonder te kijken de weg op vanuit een oprit. De reden dat Kluivert toch schuldig was, was omdat ie te hard reed, maar kom op dat doen we allemaal weleensquote:Op maandag 14 juli 2008 20:52 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Geen slok op en toch iemand doodrijden? Niet erg snugger en zeker niet minder erg.
Klopt. Al is voorwaardelijk opzet met alcohol nét ff wat makkelijker te bewijzen en daar staat ook een zwaardere straf op.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:52 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Geen slok op en toch iemand doodrijden? Niet erg snugger en zeker niet minder erg.
Het was iemand die wel keek en vanuit geparkeerde situatie wegreed om met een U-bocht in tegenovergestelde richting weg te rijden. Hij had alleen niet in de gaten dat er een maniak veel te hard aan kwam rijden aangezien je mag verwachten dat er 50 gereden wordt.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Misschien niet, maar wel minder strafbaar, bovendien was het wel iets anders, Kluivert reed op een voorrangsweg en diegene die overleed kwam zonder te kijken de weg op vanuit een oprit. De reden dat Kluivert toch schuldig was, was omdat ie te hard reed, maar kom op dat doen we allemaal weleens
Uiteraard is dronken gaan rijden niet goed te praten maar hier wordt het allemaal weer in het belachelijke getrokken omdat het een Duitser is. Als hij tegen een muur moet mag Kluivert wat mij betreft ernaast.quote:Bovendien vind ik bij nader inzien dronken achter het stuur gaan zitten en daardoor iemand doodrijden wel erger en minder snugger dan als je niet gedronken zou hebben, in dat laatste geval is het namelijk echt een 'ongeluk', tenzij je bewust op iemand inrijdt natuurlijk.
dat dusquote:Op maandag 14 juli 2008 22:11 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Het was iemand die wel keek en vanuit geparkeerde situatie wegreed om met een U-bocht in tegenovergestelde richting weg te rijden. Hij had alleen niet in de gaten dat er een maniak veel te hard aan kwam rijden aangezien je mag verwachten dat er 50 gereden wordt.
[..]
Uiteraard is dronken gaan rijden niet goed te praten maar hier wordt het allemaal weer in het belachelijke getrokken omdat het een Duitser is. Als hij tegen een muur moet mag Kluivert wat mij betreft ernaast.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Daar mag je helemaal niet blindelings vanuit gaan. Kijken deed hij blijkbaar ook niet, anders had 'ie wel gezien dat er een malloot aan kwam scheuren.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:11 schreef Oldbie het volgende:
Het was iemand die wel keek en vanuit geparkeerde situatie wegreed om met een U-bocht in tegenovergestelde richting weg te rijden. Hij had alleen niet in de gaten dat er een maniak veel te hard aan kwam rijden aangezien je mag verwachten dat er 50 gereden wordt.
Te hard rijden vergelijken met stronlazarus doorrijden na een dodelijk ongeval, waarbij je ook nog even een paar omstanders bijna dood rijdt omdat ze je in de weg lopen.quote:Uiteraard is dronken gaan rijden niet goed te praten maar hier wordt het allemaal weer in het belachelijke getrokken omdat het een Duitser is. Als hij tegen een muur moet mag Kluivert wat mij betreft ernaast.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Hij ging er niet blindelings vanuit. Hij keek wel.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:25 schreef Nobu het volgende:
[..]
Daar mag je helemaal niet blindelings vanuit gaan. Kijken deed hij blijkbaar ook niet, anders had 'ie wel gezien dat er een malloot aan kwam scheuren.
[..]
De een is niet minder dood dan de ander. Dood is dood. Ja, die dronken kwast was niet slim bezig....maarja, dat was Kluivert ook niet. Of wou jij beweren van wel?quote:Te hard rijden vergelijken met stronlazarus doorrijden na een dodelijk ongeval, waarbij je ook nog even een paar omstanders bijna dood rijdt omdat ze je in de weg lopen.
Uiteraard reed hij te hard, maar dat had die man ook in kunnen schatten door niet alleen even vluchtig te kijken lijkt me. Aangezien die man er niet meer is zullen we ook nooit weten wat hij precies gedaan heeft trouwens.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:31 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Hij ging er niet blindelings vanuit. Hij keek wel.
Hoe hard Kluivert reed is niet bekend. Zelf beweert hij dat het ca 75 km/h was. Een reconstructie van de technische ongevallendienst wees uit dat het 104 km/h zou zijn. TNO zegt ca. 90 km/h.
Hoe dan ook: veel te hard.
Nee, natuurlijk is het terecht dat Kluivert veroordeeld is. Ik vind stomdronken iemand doodrijden en er vervolgens vandoor gaan alleen wel een graadje erger. Deze fietser was trouwens niet bezig met een bijzondere manouvre, maar reed op een fietspad naast de weg. Dat maakt in mijn ogen ook nogal een verschil.quote:De een is niet minder dood dan de ander. Dood is dood. Ja, die dronken kwast was niet slim bezig....maarja, dat was Kluivert ook niet. Of wou jij beweren van wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |