quote:Op dinsdag 15 juli 2008 03:05 schreef JoachimXXII het volgende:
Dat is niet aan jou denk ik. Met alle respect.
Ik ben ook nooit zo nuchter hoor, maar ik zie niet in wat geld hiermee te maken heeft. Als die Duitser z'n verdere leven droog brood moet eten, worden die ouders van dat meisje daar toch niet gelukkiger van?
Ik snap je wel maar je vergeet dat de ouders en dat andere meisje dit nog lang met zich meedragen, zeg maar hun hele leven.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 03:16 schreef JoachimXXII het volgende:
Dat vind ik dus niet vreemd.
Dit heeft toch niets met geld te maken?
Had dat andere meisje helemaal niets, geen schrammetje? Dat is ook bizar. Zij heeft ook een traumatische ervaring, zeg.
Een 20 jarige jongen is nu nog niets van te plukken, hij gaat eerst tijdje in hotel traliezicht.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 03:22 schreef JoachimXXII het volgende:
Ja, therapie en opvang en dergelijke mag de Duitser van mij wel moeten betalen en dat noemen we dan een schadevergoeding.
Dat is wel wat anders dan uitkleden toch?
Zou er veel te plukken vallen van een 20-jarige jongen? Ik denk niet dat de familie hier op uit is. Het zou mij verbazen.
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 03:34 schreef JoachimXXII het volgende:
Ja, bij de strafrechtelijke uitspraak zal ook het onderdeel 'signaal naar de samenleving' sterk moeten meewegen denk ik.
Of dit nou financieel moet worden aangepakt weet ik niet, maar meneer is volwassen en hij begaat in feite meerdere misdrijven door in eerste instantie door te rijden en daarna als een dolle op een aantal mensen in te rijden. De straf zal niet mals zijn. Hierin zit 'm dat signaal zoals jij dat in je laatste zin beschrijft.
Geen woorden hiervoor. Ik ben blij dat ik er niet bij was. Die foto van die fiets in dat weiland heeft diepe indruk gemaakt.
Je gaf zelf al aan dat de vriendin het voor haar ogen heeft meegemaakt, die kan wel wat professionele hulp gebruiken net zoals de ouders en dat kan nog welens lang durenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 03:41 schreef JoachimXXII het volgende:
Hoezo is dat algemeen belang? Zodat de belastingbetaler het niet hoeft te betalen bedoel je?
Wat voor verdere gevolgschade zou er dan moeten zijn?
Ik heb een dochter en mocht die zoiets overkomen dan ga ik mijn recht halen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 03:49 schreef JoachimXXII het volgende:
Dat laatste volg ik niet. Ouders zien dat niet als een investering die nu niets meer waard is. Meisje is waarschijnlijk met veel plezier naar school gegaan, heeft zich ontwikkeld..
Heb jij zelf kinderen?
(Ik niet)
de één zal de dader op gegeven moment gaan vergeven om niet meer met zichzelf in de knoop te zitten, de ander wil dat de dader geen leven meer heeft om genoegdoening te krijgen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 03:57 schreef JoachimXXII het volgende:
Het is waarschijnlijk onprettig om in deze hypothese mee te gaan, maar mocht haar iets overkomen, zou je dan 'je recht halen' doordat je geld krijgt van de dader? Iedere maand weer geconfronteerd worden met wat er is gebeurd.
Op een gegeven moment gaat het leven toch verder, hoe moeilijk, hard en zwaar dat ook is.
Als je deze hypothese stuitend vindt, zal ik editten.
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:26 schreef Impala-neuker het volgende:
Ik zou uit angst denk ik ook vluchten als een gek man!![]()
![]()
Je bent sowieso zwaar de lul als je zou stoppen, ontsnappen is dan de enige uitweg.
Ik moest laatst nog een Impala uit mijn grill peuterenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:26 schreef Impala-neuker het volgende:
Ik zou uit angst denk ik ook vluchten als een gek man!![]()
![]()
Je bent sowieso zwaar de lul als je zou stoppen, ontsnappen is dan de enige uitweg.
Idd, er wordt dagelijks wild aangereden en niemand die daar om maalt. Reeën worden zelfs met duizenden per jaar kapotgeschoten alsof het niks is. Waarom dan nu wel zo'n ophef als er toevallig 1 mensenkind wordt aangereden?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik moest laatst nog een Impala uit mijn grill peuteren
sorry als dat je geschokt heeft, het ging me vooral om de financieële verantwoordelijk die je (een groot deel van) je leven lang eraan overhoudt.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 07:36 schreef JoachimXXII het volgende:
..
Je vergelijking met een uit de hand gelopen vrijpartijtje moet nog even inzakken bij me.
Dat dus.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 02:58 schreef sig000 het volgende:
[..]
Er zijn 2 soorten recht.
-Strafrecht waar de strafbare feiten worden veroordeeld.
-Civielrecht om de schade te vergoeden, de verzekeraar van slachtoffer gaat op zeker de schade verhalen.
En ze zouden dom zijn als ze het niet deden.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:11 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Dat dus.
Met betrekking tot shock - en affectieschade kan de familie een beroep doen op de civiele rechter.
Dat zal ook zeker wel gebeurenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:16 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En ze zouden dom zijn als ze het niet deden.
Met die mooie serre aan je huis, een nieuwe auto voor de deur en elk jaar een tropische vakantie is de dood van je dochter een stuk dragelijker, helemaal als je weet dat de dader er zijn hele leven voor krom moet liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |