abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60113102
Mwah.. ik weet het niet hoor.

Misschien komen we er achter als deze zaak en het verdere verloop in de publiciteit blijven.

Schoonfamilie van m'n broer komt uit Wieringerwerf. Zij zullen die mensen vast wel kennen.
Het dorp ligt ook niet op Texel, maar in West-Friesland, Noord-Holland dus.
pi_60113105
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 03:05 schreef JoachimXXII het volgende:
Dat is niet aan jou denk ik. Met alle respect.

Ik ben ook nooit zo nuchter hoor, maar ik zie niet in wat geld hiermee te maken heeft. Als die Duitser z'n verdere leven droog brood moet eten, worden die ouders van dat meisje daar toch niet gelukkiger van?

Het is nu zo dat het ongunstiger is om iemand met de zatte kop invalide te rijden, dan ga je rest van je leven betalen.
Waarom is het dan zo vreemd om in het geval van dodelijk slachtoffer maar niets meer te eisen?
pi_60113119
Dat vind ik dus niet vreemd.

Dit heeft toch niets met geld te maken?

Had dat andere meisje helemaal niets, geen schrammetje? Dat is ook bizar. Zij heeft ook een traumatische ervaring, zeg.
pi_60113137
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 03:16 schreef JoachimXXII het volgende:
Dat vind ik dus niet vreemd.

Dit heeft toch niets met geld te maken?

Had dat andere meisje helemaal niets, geen schrammetje? Dat is ook bizar. Zij heeft ook een traumatische ervaring, zeg.
Ik snap je wel maar je vergeet dat de ouders en dat andere meisje dit nog lang met zich meedragen, zeg maar hun hele leven.
Is het dan onredelijk om te verwachten dat veroorzaker dat gaat betalen?
Een goede zorg voor de slachtoffers.
pi_60113145
Ja, therapie en opvang en dergelijke mag de Duitser van mij wel moeten betalen en dat noemen we dan een schadevergoeding.

Dat is wel wat anders dan uitkleden toch?

Zou er veel te plukken vallen van een 20-jarige jongen? Ik denk niet dat de familie hier op uit is. Het zou mij verbazen.
pi_60113168
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 03:22 schreef JoachimXXII het volgende:
Ja, therapie en opvang en dergelijke mag de Duitser van mij wel moeten betalen en dat noemen we dan een schadevergoeding.

Dat is wel wat anders dan uitkleden toch?

Zou er veel te plukken vallen van een 20-jarige jongen? Ik denk niet dat de familie hier op uit is. Het zou mij verbazen.
Een 20 jarige jongen is nu nog niets van te plukken, hij gaat eerst tijdje in hotel traliezicht.
Dan komt ie vrij en mocht er een goed inkomen binnenkomen dan mag hij toch wel merken dat er niet zomaar iemand dood gereden kan wordenop de manier zoals deze voor elkaar heeft gekregen?
pi_60113186
Ja, bij de strafrechtelijke uitspraak zal ook het onderdeel 'signaal naar de samenleving' sterk moeten meewegen denk ik.

Of dit nou financieel moet worden aangepakt weet ik niet, maar meneer is volwassen en hij begaat in feite meerdere misdrijven door in eerste instantie door te rijden en daarna als een dolle op een aantal mensen in te rijden. De straf zal niet mals zijn. Hierin zit 'm dat signaal zoals jij dat in je laatste zin beschrijft.

Meer algemeen: we moeten kijken hoe dit kan gebeuren. Was die auto gehuurd? Wat moet je met een auto op zo'n eiland? Alles is op fietsafstand. Gezien het gedrag van de gemiddelde 20-jarige tijdens een zomervakantie op Texel zouden ze daar misschien eens over na moeten denken.

Iets met een put en een kalf.

Geen woorden hiervoor. Ik ben blij dat ik er niet bij was. Die foto van die fiets in dat weiland heeft diepe indruk gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2008 03:37:32 ]
pi_60113190
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 03:34 schreef JoachimXXII het volgende:
Ja, bij de strafrechtelijke uitspraak zal ook het onderdeel 'signaal naar de samenleving' sterk moeten meewegen denk ik.

Of dit nou financieel moet worden aangepakt weet ik niet, maar meneer is volwassen en hij begaat in feite meerdere misdrijven door in eerste instantie door te rijden en daarna als een dolle op een aantal mensen in te rijden. De straf zal niet mals zijn. Hierin zit 'm dat signaal zoals jij dat in je laatste zin beschrijft.

Geen woorden hiervoor. Ik ben blij dat ik er niet bij was. Die foto van die fiets in dat weiland heeft diepe indruk gemaakt.

Zulke dingen daar is het strafrecht in mijn ogen nog niet goed op toegerust.
Ok die jongen krijgt een dikke straf maar daarna?

Ook in het algemeen belang moet zo'n dader opdraaien voor alle gevolgschade.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2008 03:40:17 ]
pi_60113198
Hoezo is dat algemeen belang? Zodat de belastingbetaler het niet hoeft te betalen bedoel je?

Wat voor verdere gevolgschade zou er dan moeten zijn?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2008 03:41:48 ]
pi_60113206
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 03:41 schreef JoachimXXII het volgende:
Hoezo is dat algemeen belang? Zodat de belastingbetaler het niet hoeft te betalen bedoel je?

Wat voor verdere gevolgschade zou er dan moeten zijn?
Je gaf zelf al aan dat de vriendin het voor haar ogen heeft meegemaakt, die kan wel wat professionele hulp gebruiken net zoals de ouders en dat kan nog welens lang duren
De ouders hebben ook in hun kind geinvesteerd, opvoeding, opleiding daar zit een prijskaartje aan.
pi_60113210
Dat laatste volg ik niet. Ouders zien dat niet als een investering die nu niets meer waard is. Meisje is waarschijnlijk met veel plezier naar school gegaan, heeft zich ontwikkeld..

Heb jij zelf kinderen?

(Ik niet)
pi_60113220
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 03:49 schreef JoachimXXII het volgende:
Dat laatste volg ik niet. Ouders zien dat niet als een investering die nu niets meer waard is. Meisje is waarschijnlijk met veel plezier naar school gegaan, heeft zich ontwikkeld..

Heb jij zelf kinderen?

(Ik niet)
Ik heb een dochter en mocht die zoiets overkomen dan ga ik mijn recht halen.
pi_60113226
Het is waarschijnlijk onprettig om in deze hypothese mee te gaan, maar mocht haar iets overkomen, zou je dan 'je recht halen' doordat je geld krijgt van de dader? Iedere maand weer geconfronteerd worden met wat er is gebeurd.

Op een gegeven moment gaat het leven toch verder, hoe moeilijk, hard en zwaar dat ook is.

Als je deze hypothese stuitend vindt, zal ik editten.
pi_60113562
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 03:57 schreef JoachimXXII het volgende:
Het is waarschijnlijk onprettig om in deze hypothese mee te gaan, maar mocht haar iets overkomen, zou je dan 'je recht halen' doordat je geld krijgt van de dader? Iedere maand weer geconfronteerd worden met wat er is gebeurd.

Op een gegeven moment gaat het leven toch verder, hoe moeilijk, hard en zwaar dat ook is.

Als je deze hypothese stuitend vindt, zal ik editten.
de één zal de dader op gegeven moment gaan vergeven om niet meer met zichzelf in de knoop te zitten, de ander wil dat de dader geen leven meer heeft om genoegdoening te krijgen.

als er mogelijkheden zijn binnen de wetgeving om een dader stevig financieel aan te pakken voor de rest van z'n leven, en je dus wettelijk niets fout doet, is het dan aan jou om te oordelen wat diegene moet kiezen?

bij de éne mogelijkheid zal de dader minder aangepakt worden dan bij de ander, maar is het persé zo slecht dat de dader de rest van z'n leven hiermee te maken heeft? als je een keer de één of andere bakvis in een kroeg zonder bescherming platneukt, zit je soms ook de rest van je leven vast aan een kind.

niet iedereen rouwt hetzelfde, niet iedereen haalt uit hetzelfde genoegdoening, mag diegene niet zelf kiezen waar hij het meeste baat bij heeft?
pi_60113590
Het is duidelijk dat ik mijn mening niet verberg, maar volgens mij is er niemand die zegt dat nabestaanden niet mogen kiezen.

Je vergelijking met een uit de hand gelopen vrijpartijtje moet nog even inzakken bij me.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:26:16 #91
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60114465
Ik zou uit angst denk ik ook vluchten als een gek man!
Je bent sowieso zwaar de lul als je zou stoppen, ontsnappen is dan de enige uitweg.
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:29:05 #92
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_60114504
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:26 schreef Impala-neuker het volgende:
Je bent sowieso zwaar de lul als je zou stoppen, ontsnappen is dan de enige uitweg.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:34:28 #93
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60114577
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:26 schreef Impala-neuker het volgende:
Ik moest laatst nog een Impala uit mijn grill peuteren
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:42:07 #94
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60114675
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:34 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik moest laatst nog een Impala uit mijn grill peuteren
Idd, er wordt dagelijks wild aangereden en niemand die daar om maalt. Reeën worden zelfs met duizenden per jaar kapotgeschoten alsof het niks is. Waarom dan nu wel zo'n ophef als er toevallig 1 mensenkind wordt aangereden?
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_60115010
Kluivert kreeg geen straf omdat ie uit Amsterdam kwam
U MAD?
pi_60115184
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 07:36 schreef JoachimXXII het volgende:
..
Je vergelijking met een uit de hand gelopen vrijpartijtje moet nog even inzakken bij me.
sorry als dat je geschokt heeft, het ging me vooral om de financieële verantwoordelijk die je (een groot deel van) je leven lang eraan overhoudt.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:11:00 #97
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_60117344
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 02:58 schreef sig000 het volgende:

[..]

Er zijn 2 soorten recht.

-Strafrecht waar de strafbare feiten worden veroordeeld.
-Civielrecht om de schade te vergoeden, de verzekeraar van slachtoffer gaat op zeker de schade verhalen.
Dat dus.

Met betrekking tot shock - en affectieschade kan de familie een beroep doen op de civiele rechter.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:16:02 #98
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60117459
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 12:11 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Dat dus.

Met betrekking tot shock - en affectieschade kan de familie een beroep doen op de civiele rechter.
En ze zouden dom zijn als ze het niet deden.

Met die mooie serre aan je huis, een nieuwe auto voor de deur en elk jaar een tropische vakantie is de dood van je dochter een stuk dragelijker, helemaal als je weet dat de dader er zijn hele leven voor krom moet liggen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:26:24 #99
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_60117715
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 12:16 schreef DroogDok het volgende:

[..]

En ze zouden dom zijn als ze het niet deden.

Met die mooie serre aan je huis, een nieuwe auto voor de deur en elk jaar een tropische vakantie is de dood van je dochter een stuk dragelijker, helemaal als je weet dat de dader er zijn hele leven voor krom moet liggen.
Dat zal ook zeker wel gebeuren
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_60117883
Wat een mongool ben je als je dronken gaat rijden. Echt, die mensen moeten ze gewoon een jaar de cel in tyfen. Harde maatregelen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')