abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60101071
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:07 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.
Uiteraard kunnen er andere factoren meespelen aangaande het gedrag van de leerling. In alle gevallen wordt er ook gekeken of we er wat aan kunnen doen. Dan is het aan de leerling zelf om hier aan mee te werken en om zijn/haar gedrag te veranderen. Dit kun je dus niet de docenten aanrekenen als ze dit niet doen En voor ons is het dan ook onmogelijk om voor dit soort leerlingen respect te hebben
Bedenk wel: het mes snijd aan twee kanten!

Overigens is er ook een keer voorgekomen dat we een leerling bevorderd hebben terwijl zij eigenlijk moest blijven zitten Dus dit gebeurt ook wel eens.
Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.
Lambo of Rekt
pi_60101296
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:22 schreef EggsTC het volgende:
Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.
Ben ik het niet helemaal met je eens.
Jij haalt notabene zelf aan dat leerlingen weleens achterliggende problemen kunnen hebben die dan meespelen, ook niet bepaald emotieloos
Ik vind dat er wel degelijk naar de houding van de leerling gekeken kan worden wanneer hij/zij een bespreekgeval is en er bepaald moet worden of hij het aankomende schooljaar gaat halen
Sterker nog: dat is juist een belangrijk punt van de rapport- (en revisie)vergaderingen! (voor meer info: klik!)

Mochten we hierover verder willen discussiėren is het misschien beter om dit via een nieuw topic/PM te doen, want we gaan wel een beetje offtopic
pi_60101397
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Juist niet: wanneer een leerling zich niet zo geweldig opstelt, en je weet dat hij/zij het volgend jaar het zwaar gaat krijgen, kan je een leerling juist daarom laten zitten. Als hij/zij het jaar overdoet, heeft hij/zij het gemakkelijker en hoeft dan niet op zijn/haar tenen te lopen om te blijven presteren. Juist omdat hij/zij op zijn/haar tenen loopt, krijg je recalcitrant ( how the hell do you spell that ) gedrag. Laat hem/haar een jaar ontspannen, goede cijfers halen en het jaar er op met vlag en wimpel slagen. Niemand, de leraar, de leerling, zijn ouders, de school, is gebaat bij een dropout.

Ze probeerden het bij mij ook, en het werkte wel. Alleen bleef ik wel vervelend....
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_60101461
Inmiddels niet meer werkzaam als VERSmagazijn medewerker, maar toch wat weetjes;

Wist je dat:
- er een redelijk aantal producten pas op het aller laatste moment binnen komt?
- als een product er niet is, we altijd een vervangend product zullen proberen te leveren?
- 's nachts van 23:00 tot 03:00 de vrachtwagens (bij ons..) geladen worden, en deze om ongeveer 04:00 bij de eerste klanten zijn?
- als er een pallet met verse 'losse' groente/fruit (spinazie in kist, sinaasappels, etc) omver gaat, we dit gewoon weer in de kist/verpakken mikken en uitleveren?
- een aantal van mijn ex-collega's lekker hoesten, niezen etc over de (onverpakte!) producten?
- we overdags ook nog spoedleveringen doen met een busje met koelinstallatie?

- Het hele bedrijf in rouwstemming was toen bekend werd dat een van onze chauffeurs een fietser gemist had in de dodehoek, met dodelijke afloop.

Tips:

Wordt niet boos als klant zijnde als we iets niet kunnen leveren. Dit is (serieus!) de schuld van onze leverancier
Als er iets mis is gegaan, bedenk dan de de orderpick door mensen gedaan wordt!
Bestel op tijd, niet om 09:00 bestellen als je tot 08:30 de tijd hebt gehad... (logisch dat we niet kunnen uitleveren!)

[ Bericht 6% gewijzigd door Exhar op 14-07-2008 17:46:36 ]
pi_60102683
Ohja, nog eentje!

Beroep: ambtenaar bij de gemeente.

Weetjes:
* Ambtenaren worden nog wel eens benaderd door de recherche wanneer er mensen opgespoord moeten worden. Dan gaat het bijv. om of bepaalde personen ook paspoorten/id-kaarten hebben aangevraagd of willen verlengen. (een keer echt gebeurt dat mijn baas gebeld werd door de rijksrecherche )
* Het meestal bepaalde perioden druk en minder druk is. Ik zat op de afdeling belastingen, waar ook de WOZ-ambtenaren zitten, en wanneer mensen de WOZ aanslag binnenkregen (en de periode ervoor en erna) was het stervens druk. Het lijkt misschien alsof ambtenaren het nooit druk hebben, maar er is minstens 1 periode per jaar wanneer ze het wel druk hebben
* Ik behandelde de kwijtscheldingsverzoeken voor de gemeentelijke belastingen en het was erg gemakkelijk om te frauderen. Mede doordat er nog geen koppeling was met soza, de belastingdienst en de wwb. Bepaalde dingen (o.a. spaargelden) konden niet of moeilijk gechecked worden en dat maakte het fraudegevoelig.

Tips:
* Niet boos worden op de ambtenaar wanneer jij volgens de regeltjes geen kwijtschelding kunt krijgen, kunnen wij ook niets aan doen
* Zoals met alle beroepen waarmee je te maken krijgt met mensen die je moeten/kunnen/proberen te helpen: als je beleefd blijft, krijg je meer gedaan.
* Als er echt problemen zijn met een bepaalde zaak, kan het geen kwaad om de manager/leidinggevende er eens bij te halen. Die hebben net even wat meer bevoegdheden en kunnen je soms wat beter helpen
pi_60103218
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:32 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal met je eens.
Jij haalt notabene zelf aan dat leerlingen weleens achterliggende problemen kunnen hebben die dan meespelen, ook niet bepaald emotieloos
Ik vind dat er wel degelijk naar de houding van de leerling gekeken kan worden wanneer hij/zij een bespreekgeval is en er bepaald moet worden of hij het aankomende schooljaar gaat halen
Sterker nog: dat is juist een belangrijk punt van de rapport- (en revisie)vergaderingen! (voor meer info: klik!)

Mochten we hierover verder willen discussiėren is het misschien beter om dit via een nieuw topic/PM te doen, want we gaan wel een beetje offtopic
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:37 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Juist niet: wanneer een leerling zich niet zo geweldig opstelt, en je weet dat hij/zij het volgend jaar het zwaar gaat krijgen, kan je een leerling juist daarom laten zitten. Als hij/zij het jaar overdoet, heeft hij/zij het gemakkelijker en hoeft dan niet op zijn/haar tenen te lopen om te blijven presteren. Juist omdat hij/zij op zijn/haar tenen loopt, krijg je recalcitrant ( how the hell do you spell that ) gedrag. Laat hem/haar een jaar ontspannen, goede cijfers halen en het jaar er op met vlag en wimpel slagen. Niemand, de leraar, de leerling, zijn ouders, de school, is gebaat bij een dropout.

Ze probeerden het bij mij ook, en het werkte wel. Alleen bleef ik wel vervelend....
Nee, nee. Je mist het punt. Je doet het laten overkomen als "wees maar aardig, anders kan ik je laten zakken als je een tiende punt te weinig hebt"-attitude. Daar heb ik problemen mee. Dan gaat het er niet om of "hij moeite heeft in het volgende jaar". Want je vind hem vervelend en brutaal, dat is het punt waarop hij dan zakt. En niet omdat jij denkt "dat hij het misschien niet zal halen". Dat zet je net zelf neer.
Lambo of Rekt
pi_60103575
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:10 schreef EggsTC het volgende:
Nee, nee. Je mist het punt. Je doet het laten overkomen als "wees maar aardig, anders kan ik je laten zakken als je een tiende punt te weinig hebt"-attitude. Daar heb ik problemen mee. Dan gaat het er niet om of "hij moeite heeft in het volgende jaar". Want je vind hem vervelend en brutaal, dat is het punt waarop hij dan zakt. En niet omdat jij denkt "dat hij het misschien niet zal halen". Dat zet je net zelf neer.
Oke, als ik mijn post zo lees, kan ik me voorstellen dat je het er op die manier uit haalt (vandaar dat ik zei dat het nogal cru gesteld werd) maar zo was het niet bedoeld.
Ik bedoel het idd. meer zoals zwaaibaai aangaf; wanneer je al motivatie/gedragsproblemen hebt en je bent al een bespreekgeval dan hebben wij wel eens iemand laten zitten. Aangezien wij sterk de impressie hadden dat hij met diezelfde houding geen steek verder zou komen.

En dan nog is dat ons goed recht Dit soort dingen zijn niet een beslissing van 1 leraar die de pest aan je heeft, maar meestal van een groep docenten die het beste met je voor hebben.
pi_60106937
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:40 schreef Exhar het volgende:
Inmiddels niet meer werkzaam als VERSmagazijn medewerker, maar toch wat weetjes;

Wist je dat:
- er een redelijk aantal producten pas op het aller laatste moment binnen komt?
- als een product er niet is, we altijd een vervangend product zullen proberen te leveren?
- 's nachts van 23:00 tot 03:00 de vrachtwagens (bij ons..) geladen worden, en deze om ongeveer 04:00 bij de eerste klanten zijn?
- als er een pallet met verse 'losse' groente/fruit (spinazie in kist, sinaasappels, etc) omver gaat, we dit gewoon weer in de kist/verpakken mikken en uitleveren?
- een aantal van mijn ex-collega's lekker hoesten, niezen etc over de (onverpakte!) producten?
- we overdags ook nog spoedleveringen doen met een busje met koelinstallatie?

- Het hele bedrijf in rouwstemming was toen bekend werd dat een van onze chauffeurs een fietser gemist had in de dodehoek, met dodelijke afloop.

Tips:

Wordt niet boos als klant zijnde als we iets niet kunnen leveren. Dit is (serieus!) de schuld van onze leverancier
Als er iets mis is gegaan, bedenk dan de de orderpick door mensen gedaan wordt!
Bestel op tijd, niet om 09:00 bestellen als je tot 08:30 de tijd hebt gehad... (logisch dat we niet kunnen uitleveren!)
Vast deliXL.
pi_60107514
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:06 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Onterechte klacht

Bel me lekker niet als ik aan het eten ben, jij valt mij lastig op dat tijdstip, ik jouw niet. Beter laten we elkaar met rust
Haha, ik kan het niet helpen dat de werktijden zo zijn ingedeeld
Je hebt maar te komen enzo.

Maar ben blij dat ik er niet meer hoef te werken. Wel probeer ik zelf vriendelijk nee te zeggen, maar de meesten kunnen het bij mij ook niet opbrengen beleefd te zijn. Belachelijk
Happiness never comes in the way that we imagine.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 00:52:49 #86
78498 classpc
I don't like change
pi_60111916
Interessant topic
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 02:07:52 #87
123287 error32
Trotse Zeeuw
pi_60112779
quote:
Op maandag 14 juli 2008 14:04 schreef zwaaibaai het volgende:
Beheerder poppodium:
[...]
Ik ben glazen ophaler/bevoorrader bij een poppodium, hier nog wat tips:

- Drink je bier leeg of breng het naar de bar als je genoeg hebt, Het is enorm vervelend als je een glas ziet staan waarvan je niet weer of je het kunt wegbrengen of niet.
En ik kan geen volle glazen stapelen.
- Gooi geen rotzooi in je glazen, dat is enorm smerig.
- Ga even aan de kant als je ziet dat ik met een paar kratten bier moet lopen of met een lege krat glazen aan het halen ben.
- Geef je lege glazen even aan, dan hoef ik niet langs je om ze te pakken en heb je minder last van me.
- Je kunt altijd alles vragen, als we het niet weten kunnen we altijd degene zoeken die je wel antwoord kan geven.
Knip het topic af bij de stippellijn.
---------------------->8-------------------------------------->8--------------------------------------->8-------------------------------------->8----------
  dinsdag 15 juli 2008 @ 02:57:38 #88
24752 mandatory
Wat moet je nou?
pi_60113033
Wat een arrogantie in dit topic.
Bladiebla...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:32:03 #89
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_60116546
tvp
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_60116562
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 02:07 schreef error32 het volgende:- Je kunt altijd alles vragen, als we het niet weten kunnen we altijd degene zoeken die je wel antwoord kan geven.
Hoe is het heelal ontstaan
pi_60116691
quote:
Op zondag 13 juli 2008 16:51 schreef Gesloten het volgende:
Vakkenvuller
- Als je vraagt of product x nog achter in het magazijn ligt zijn we niet te beroerd om naar het magazijn te lopen. In het magazijn maken we een praatje met collega`s en lopen we terug met de mededeling dat het er niet is. Het product komt altijd morgen weer binnen.
- Als er een lekker wijf binnenloopt weet de hele vulploeg het.
- Als we door eigen fouten een hardloper (bijvoorbeeld coca cola, douwe egberts, verse melk) niet besteld hebben, ligt het aan een leveringsprobleem.

Tips:
- Vraag netjes of we weten waar de suiker ligt en roep niet: "Suiker!?"
- Maak niet de volgende "grap": "Jij bent druk aan het inpakken en ik pak het zo uit het vak."
Lol voor mij gaan ze wel altijd kijken. Komen ze terug. Lopen ze mee voor m'n hele boodschappen lijstje
waar staat dit? ja hier uh, wacht loop maar mee
en dit?
en dit?
okee dank je
pi_60117500
Keurslager:
De frituur wordt op zaterdagavond schoongemaakt.
Het kan best dat we maandag een portie gehaktballen er in gooien en dat er 1 in blijft tot zaterdag middag ( )

De machines worden iedere dag schoon gemaakt.
Filet american wordt als eerste gedraaid, en daar zat volgens de keuringsdienst altijd een veeeel te hoge concentratie schoonmaakmiddelen in! Maar dat is olie met kruidenpoeder dus daar proef je niets van.

De BBQ worstjes zijn vrij gekruid, je proeft dus niet als die bedorven zijn

De smoothies worden verkocht voor 2-3-4 euro per stuk. Inclusief afschrijving arbeidsloon is de kostprijs maar 40 cent. Net als het versgeperste sinaasappelsap. Waar nog altijd een paar pakken gewoon houdbaar sap doorheen gaan.. (Zo een baantje is saai, je moet toch wat)

De broodjes worden vers afgebakken, de gene die overzijn worden bewaard in de vriezer en met het gehakt meegedraait

De verse salades zijn helemaal niet vers en komen gewoon uit potjes
2-3-4 misschien wel. Die wij af en toe moeten omscheppen zodat er geen bruine korstjes op komen

Eierslaatje = 1 emmer voorgekookte eieren
1 emmer majonaise
1 bak kerrie poeder
klaaar
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:20:23 #93
172358 oddman
Introspecteur
pi_60117564
quote:

[..]

Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.
Dįt is mijn punt niet. Mijn punt is dat je oordeelt naar de motivatie van de leerling, niet naar de mogelijkheden.
quote:
Overigens is er ook een keer voorgekomen dat we een leerling bevorderd hebben terwijl zij eigenlijk moest blijven zitten Dus dit gebeurt ook wel eens.
Dat is óók niet oké, als je niet goed genoeg bent ben je niet goed genoeg. Zoals Eggs ook al zegt, wees alstjeblieft zo objectief mogelijk, en bedenk je dan dat je als mens van nature bijzonder subjectief bent, juist als je met andere mensen te maken hebt.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_60117873
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 12:20 schreef oddman het volgende:
Dįt is mijn punt niet. Mijn punt is dat je oordeelt naar de motivatie van de leerling, niet naar de mogelijkheden.
En laat motivatie nou ook net (o.a.) een belangrijk punt zijn
quote:
Dat is óók niet oké, als je niet goed genoeg bent ben je niet goed genoeg. Zoals Eggs ook al zegt, wees alstjeblieft zo objectief mogelijk, en bedenk je dan dat je als mens van nature bijzonder subjectief bent, juist als je met andere mensen te maken hebt.
Ik troost mijzelf met het idee dat jij de omstandigheden van bovenstaand verhaal niet kent en daardoor er geen (waarde)oordeel over kunt geven.
En dan nog een keer: je kunt niet puur objectief kijken of jij leerlingen laat overgaan of niet, er spelen veel meer factoren mee (zie link).

Maar goed, iets over de beste stuurlui en dat die altijd aan wal staan enzo

Nogmaals, mensen: dit gaat nogal offtopic, gaarne deze discussie evt. ergens anders voorzetten Wel zo fijn voor TS.
pi_60125435
Ja inderdaad, ik snap de discussie wel hoor maar het is nogal irritant offtopic verder vind ik het allemaal geweldige posts al zijn sommige wel schokkend
pi_60130776
Tvp
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:24:56 #97
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_60132187
FloraHolland Bloemenveiling

Weetjes:

- je wordt genaaid als je 'n Euro of 30 voor 'n bos rozen betaalt (en da's nog goedkoop naar ik begrijp) in de winkel, de veiling verkoopt ze voor 'n paar Euro
- we hebben veilblokken (groepen van 'n bepaald soort spul wat te koop wordt aangeboden, bijv: huis & tuin, tuinplanten, diversen, decoratiegroen, anjer, roos, etc) en rozen zijn bloknr 777 wat ik dan wel weer gaaf vind hoewel ik lang niet alle veilgroepnummers uit m'n hoofd weet
- als ik 'n foutje maak met de controle van de geleverde bloemen en planten kost dat FloraHolland al gauw flink wat geld (ik ben niet arrogant maar ik maak ze vrij weinig )
- Moederdagweek is de drukste week van 't seizoen, voor Hemelvaart willen mensen hun tuin vol hebben met tuinplanten en nou ja bloemen doen 't altijd goed op Moederdag.
- Winter is saai dan is d'r erg weinig te doen
- merendeel van onze kopers zijn groothandels

Tips:

- ga niet mij de schuld lopen geven van hoeveel winst bloemengroothandels/winkels maken op bijv eerdergenoemd bosje rozen
- ga me niet vragen of ik niet 'ns wat bloemen/planten mee kan nemen van m'n werk want 't is streng verboden en valt onder stelen (nou moet ik zeggen dat ik wel naar 'n kweker die op de veiling komt toe kan gaan en ik meestal wel korting krijg als ik 'n bepaald product van hen wil )
- kom niet aan met dat 't 'helemaal niet zo'n zwaar werk is' til maar 'ns een emmer zonnebloemen op 'n schap op circa 1,80 m hoogte

M.
Hallon!
pi_60132268
30 euro voor een bos rozen? Pardon ?
pi_60132313
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 12:33 schreef Locusta het volgende:

Maar goed, iets over de beste stuurlui en dat die altijd aan wal staan enzo

Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.

Wat maakt iemand die de pabo gedaan heeft beter in beoordelen dan een andere fokker die een andere opleiding heeft en ook nog eens verstand heeft?
pi_60132346
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:30 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.

Wat maakt iemand die de pabo gedaan heeft beter in beoordelen dan een andere fokker die een andere opleiding heeft en ook nog eens verstand heeft?
Kun je niet offtopic gaan please? Bedankt Zou een mod trouwens dat gesprek niet kunnen verwijderen ofzo ?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:33:14 #101
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_60132389
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:27 schreef Breathtaking het volgende:
30 euro voor een bos rozen? Pardon ?
Daar waren ze toch over aan 't zeiken in KLB? Ik moet zeggen dat ik zelf never in 'n bloemenwinkel iets koop, laat staan zoiets als rozen dus vraag me niet naar de exacte prijs daar. Maar je ziet 't bij andere producten, ook, niet zo duidelijk maar toch, zelfs 'n Aldi maakt nog goed winst door B1 net niet afgekeurde kwaliteit te kopen en dan voor 'n paar Euro verkopen wat ze voor 'n paar cent hebben ingekocht, I'm sure you get the idea.

M.
Hallon!
pi_60133138
Goed topic!

Ik zal morgen even een stukje tikken over buggyverhuur.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_60133272
Wat een erge dingen komen hier voorbij!

Nou, ik heb eens een maand gewerkt als callcentermederwerker bij de DSB Bank:
- Of je nu een lening afsluit bij Frisia financieringen, Becam financieringen, Lenen.nl, Postkrediet etc, je krijgt overal hetzelfde (dit wist ik niet toen ik er solliciteerde ). Wij mogen dit de klant niet vertellen tenzij hij/zij er expliciet naar vraagt.
- Bij de DSB Bank is iets niet goedkoop maar voordelig. Ook zijn producten niet gratis, maar kosteloos. Verder 'regelen' wij niets, maar maken wij iets in orde. Ook sluit je geen lening af, maar een financiering. Daarnaast mag het woord maar niet in de mond genomen worden.
- Een gesprek mag je niet openen door je volledige naam te geven. Het moet als volgt: 'Goedemiddag, u spreekt met Mevrouw + achternaam' of voor de mannen 'Goedemiddag, u spreek met achternaam'.
- Er morgen geen verkleinwoorden worden gebruikt.
- We moeten minimaal 3x iemands naam noemen in het gesprek.
- Aan het einde van het gesprek mogen we niet tot ziens zeggen, aangezien we die persoon niet zullen zien.
- Als je in de wacht wordt gezet en je hoort geen muziekje, kan de medewerker je nog gewoon horen.
- Zo nu en dan zijn er bonussen te verdienen als je zorgt dat de klant binnen 3 dagen op afspraak komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nad-ja op 15-07-2008 23:12:20 ]
pi_60133396
Ik ben trouwens ook goededoelen chick maar daarover later meer
  dinsdag 15 juli 2008 @ 23:21:26 #105
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_60133695
Ik ben fysiotherapeut:
- Probeer zoveel mogelijk zelf aan je klacht te werken en denk niet dat het volledig van de fysio afhangt, ik ga s'avonds naar huis en denk niet meer aan patienten.
- Ga in de douche voordat je voor onderzoek komt, als je stinkt, ruikt meurt etc ga ik korter behandelen/ onderzoeken als wanneer ze fris ruiken (Logisch )
- De huisarts blijft eindverantwoordelijke, wij hebben meestal overleg over jouw als je onder behandeling komt.
- De huisarts krabbelt meestal maar "wat" op de verwijzing, de helft van de tijd weten ze niet wat je klacht precies is. Ze schrijven bijvoorbeeld bursitis op de verwijzing terwijl het een overbelasting kan zijn.
- Vraag mij niet naar medicijnen daar heb ik geen verstand van.
- We zijn er om je te helpen, en we proberen je altijd op een adequate manier te helpen. we zijn niet voor niets hulpverleners....maar dat betekend niet dat je me thuis kunt opbellen omdat je een zeer schouder hebt.

Voor de rest kan ik niet veel spectaculairs vertellen.
pi_60134635
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:30 schreef Guus Muisarm het volgende:

Laatste reactie en dan ga ik er (in dit topic) niet meer op in:
Het is altijd lekker makkelijk oordelen over andermans werk (en hoe je het uitvoert) wanneer je het zelf niet doet of er geen ervaring mee heb.
Dat bedoel ik er mee.
Ik zou nooit tegen een arts zeggen dat ie iets verkeerds doet of het beter anders kan aanpakken; immers ik heb er geen verstand van

Bovendien heb ik de pabo niet gedaan En ik zeg ook helemaal niets over het beoordelingsvermogen/verstand ( ) van andere fokkers. Lees mijn posts nog maar eens een keertje goed door.

Discussie gesloten.
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 23:21 schreef Grimm het volgende:
Ik ben fysiotherapeut:
- Probeer zoveel mogelijk zelf aan je klacht te werken en denk niet dat het volledig van de fysio afhangt, ik ga s'avonds naar huis en denk niet meer aan patiėnten.
- Ga in de douche voordat je voor onderzoek komt, als je stinkt, ruikt meurt etc ga ik korter behandelen/ onderzoeken als wanneer ze fris ruiken (Logisch )
Ik heb het afgelopen half jaar vrij intensief fysiotherapie (en zal het de komende tijd ook nog wel houden) en ik moet idd. zeggen dat thuis oefenen onmisbaar is. Ik merkte dat ik, vooral in het begin, snel vorderingen maakte als ik iedere dag even de oefeningen bij langs liep

En over dat stinken.... beneden is een sportzaaltje waar je dus, begeleid, oefeningen kan doen. Ik zie er altijd tegenop om daar heen te gaan, want het stinkt er zo muffig en naar zweet Kan me dus idd. voorstellen dat het als fysiotherapeut niet fijn is als je een stinkende patiėnt hebt, vooral omdat je zo druk bezig bent met andermans lichaam
pi_60136367
Bediening.

Als je onvriendelijk tegen me doet roggel ik in je drinken
If you are searching, lost is where you will find me.
  woensdag 16 juli 2008 @ 02:57:15 #108
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_60136424
Je wordt betaald om met dat soort ongemakken om te gaan, of je nou banden staat op te pompen of een CEO bent.

Als ik die verhalen hier lees nemen jullie ons meer in de maling dan andersom. Waar haal je het gore lef vandaan om die smeerlapperij aan ons te verkopen en nog te glimlachen ook?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 16 juli 2008 @ 03:11:45 #109
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_60136475
Leuk topic.

Callcenter (outbound, dus ja ik bel jou en niet andersom).

Gouden tip
- Doe niet mee aan wazige prijsvragen/enquetes op internet, dit is de enige manier waarop wij je nummer krijgen (serieus, althans bij mijn werkgever).

Verder
- Denk niet dat je er vanaf bent door te zeggen dat je 'op het punt staat weg te gaan' (dat hoor ik minstens bij 1 op de 20 gesprekken), krijg je gewoon een terugbelafspraak.

- Als je geen interesse hebt geef dit dan gewoon aan, en hang niet boos de telefoon op of iets dergelijks. 9 van de 10 keer krijg je dan een terugbelafspraak op zaterdag om 09:00.

- Ga je ergens mee in zee, let er dan op dat alleen de opname aan het eind van het gesprek bindend is. Alles wat daarvoor gezegd is telt officieel niet mee.

-
quote:
Als ik die verhalen hier lees nemen jullie ons meer in de maling dan andersom.
Klopt.
quote:
Waar haal je het gore lef vandaan om die smeerlapperij aan ons te verkopen en nog te glimlachen ook?
Het betaalt goed en als ik het niet doe doet iemand anders het wel.
pi_60136512
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:06 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Onterechte klacht

Bel me lekker niet als ik aan het eten ben, jij valt mij lastig op dat tijdstip, ik jouw niet. Beter laten we elkaar met rust
Ten eerste bellen ze over het algemeen de hele dag. Ten tweede weten ze niet wanneer jij aan het eten bent. Ten derde, als je niet gebeld wil worden door Telemarketers, laat je dan registreren bij Infofilter, als je dat niet doet moet je niet zeiken of je telefoon de deur uit doen.

* heiden6 heeft veel telemarketing gedaan tijdens het studeren enzo

Tips:

1. Zeg niet als je niet geļnteresseerd bent als je niet weet waar het over gaat, dat is onzin en dat weet je zelf ook. Als je nooit iets over de telefoon koopt en het maakt niet uit waar het over gaat, zeg dat dat;
2. Als je niet meer gebeld wilt worden, zeg dan niet dat je geen tijd hebt, want dan word je sowieso een paar keer teruggebeld;
3. Dat jij degene bent die gebeld wordt en niet andersom, is geen reden om onbeschoft te doen of te schelden;
4. Als je op zich interesse hebt in een dienst of product, maar je besluit halverwege het gesprek toch niets te kopen, leg dan uit waarom. Dat is wel zo netjes tegenover iemand die net 5 minuten bezig is geweest om je het een en ander uit te leggen. Zo kun je op een nette en snelle manier het gesprek beėindigen. Als je bang bent voor addertjes onder het gras, denk dan eens na en vraag naar de precieze voorwaarden en procedures, deze zijn over het algemeen best redelijk;
5. Als de verkoper zegt dat hij een bandopname wil maken met jouw akkoord en hierin zal bevestigen dat je kunt annuleren binnen acht dagen, dan hoef je je echt niet druk te maken dat dit niet echt kan. Acht dagen annuleringsmogelijkheid is een wettelijke verplichting en zonder opname heeft een bedrijf geen officiėle overeenkomst met je;
6. Je hoeft niet met je man, vrouw, dochter, neefje of hond te overleggen of je een proefabonnement van 5 euro neemt op de Elsevier;
7. De jaarlijkse omzet uit telefonische acquisitie op de consumentenmarkt stijg nog altijd, anders zou er niet zo veel gebeld worden;
8. Als nee altijd nee was werd er vrijwel niets verkocht;
9. Dat call center agents over het algemeen alleen een tekst voorlezen komt omdat er veel debielen werken die verder niets kunnen, en de procedures zijn daarop ingesteld en die werken nu eenmaal goed. Ook als je geen debiel bent is het mentaal slopend om 200 mensen op een dag te bellen, waarvan 80% binnen 30 seconden ophangt;
10. Als je zegt dat je oprechte interesse hebt in een product, maar eerst de website wilt bezoeken, zal de call center agent proberen direct de deal te sluiten, omdat er anders nooit meer iets van terechtkomt. Uitstel is bijna altijd afstel dus de verkoper heeft niets te verliezen;
11. Wees altijd op je hoede voor adders onder het gras, maar stel je niet paranoļde op;
12. Zeur niet zo dat je gestoord wordt tijdens het eten voor een reclamepraatje, terwijl je nooit klaagt over tv-reclame, radio-reclame, billboards, website-banners enzovoorts;
13. Je rekeningnummer doorgeven aan de telefoon is net zo gevaarlijk als pinnen, want op elke bon staat je rekeningnummer;
14. Telemarketers zijn vaak zeer beperkt getraind voor wat betreft productkennis, denk hierbij aan enkele uurtjes voor het verkopen van een internetabonnement;
15. Telemarketers bellen vrijwel nooit vanuit het bedrijf wat ze vertegenwoordigen, noch zijn ze hier in dienst. Ze kunnen niets voor je betekenen tenzij je iets wilt kopen. Je vraagt ook niet aan de schilder of hij je WC wil repareren, dus val een verkoper niet herhaaldelijk lastig met service-kwesties, dit is zinloos, zeker als je conflict met het bedrijf dateert uit het verre verleden;
16. Veel Telemarketingbedrijven laten hun medewerkers bellen onder gefingeerde namen;
17. Als je iets niet helemaal begrijpt, verdiep je er dan in voor je het aanschaft. Het is niet de plicht van een verkoper om jou alle mogelijke negatieve gevolgen voor jouw persoonlijke situatie op te noemen als je over stapt naar de dienst die hij of zij aanbiedt. Als jij een alarm hebt lopen over je telefoonlijn, denk daar dan aan wanneer je die opzegt. Een verkoper is zeker niet verplicht om aan jou te vragen of je misschien een alarmlijn hebt, en hij of zij zal dit over het algemeen niet doen tenzij het bedrijf deze eis stelt uit klantvriendelijkheid. Dit komt niet veel voor en reken er niet op, denk dus zelf goed na;
18. Denk niet dat het een Telemarketer ook maar enige zorg is wat jij van zijn werk vindt, vaak ben je in gesprek met een student bedrijfskunde die het allemaal wel best vindt zolang hij maar twee avondjes in de week 9 euro per uur kan verdienen zonder enige inspanning.

[ Bericht 35% gewijzigd door heiden6 op 16-07-2008 03:54:06 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 16 juli 2008 @ 03:30:25 #111
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_60136518
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 03:24 schreef heiden6 het volgende:
laat je dan registreren bij Infofilter
Dat ook ja. Werkt natuurlijk niet als je zelf ergens je nummer (+toestemming) hebt achtergelaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Evil_Koekje op 16-07-2008 03:35:43 ]
pi_60136526
Leuk topic, morgen verder lezen
............................
  woensdag 16 juli 2008 @ 03:41:10 #113
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60136547
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:45 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Zelf sta ik gelukkig meestal niet op straat maar in de winkels zelf. Gisteren in de AH met milner minder zout bijv.

echt niet te eten die kaas
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60136573
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 03:30 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

Dat ook ja. Werkt natuurlijk niet als je zelf ergens je nummer (+toestemming) hebt achtergelaten.
Vaak werkt het dan nog, alleen het duurt een paar maanden en niet elk telemarketingbedrijf doet hier aan mee (het is geen wettelijke verplichting om Infofilter te gebruiken).
pi_60136576
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 03:11 schreef Evil_Koekje het volgende:
Leuk topic.

Callcenter (outbound, dus ja ik bel jou en niet andersom).

Gouden tip
- Doe niet mee aan wazige prijsvragen/enquetes op internet, dit is de enige manier waarop wij je nummer krijgen (serieus, althans bij mijn werkgever).

Verder
- Denk niet dat je er vanaf bent door te zeggen dat je 'op het punt staat weg te gaan' (dat hoor ik minstens bij 1 op de 20 gesprekken), krijg je gewoon een terugbelafspraak.

- Als je geen interesse hebt geef dit dan gewoon aan, en hang niet boos de telefoon op of iets dergelijks. 9 van de 10 keer krijg je dan een terugbelafspraak op zaterdag om 09:00.

- Ga je ergens mee in zee, let er dan op dat alleen de opname aan het eind van het gesprek bindend is. Alles wat daarvoor gezegd is telt officieel niet mee.

-
[..]

Klopt.
[..]

Het betaalt goed en als ik het niet doe doet iemand anders het wel.
Zeker weten dat dat heel veel gebeurt.
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 03:51:50 #116
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_60136577
tvp
pi_60136596
Vakkenvuller
100 jaar geleden
Als ik 100% zeker wist dat een bepaald product er niet meer was, ook achter niet, ging ik toch even achter in het magazijn kijken. Alles om de arbeidsproductiviteit te stagneren. En deels om de klant tevreden te stellen, dat je moeite voor de klant doet.

Vakkenvullers houden zich niet altijd aan FIFO, maar dat kun je eigenlijk niet maken als je bij de zuivel werkt. Toch?

Pizzakoerier
Geloof me, je wilt echt niet weten hoe de afwas wordt gedaan en in welke halfvergane staat sponsjes/afwasborstels zijn

Bepaalde producten worden hier niet volgens hygiene voorschriften bereid en/ of bewaard.
Althans, niet de Nederlandse voorschriften.

De smaakpolitie zou hier gillend weglopen.

Maar toch zit het iedere keer bomvol, dus het zal wel smaken

Een collega had na het eten, ontzettende buikgriep gekregen...

Tips
Alleen op actiedagen desbetreffende producten bestellen, anders krijg je diepvries.

Als het druk is, haal het dan zelf, ipv bezorgen, want soms heb ik 3 adressen tegelijkertijd.

Laat in hemelsnaam geen soep bezorgen!!!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 16 juli 2008 @ 04:11:49 #118
150152 Queen_Bee
pi_60136612
En wat een stom gedoe eigenlijk. Producten die over de datum zijn als vers verkopen ed
I'm super sonic man
pi_60136618
Als het goed is zijn die producten allang verwijderd.

Bovendien heb je van die 35% stickers die je op producten aanbrengt als ze nog op dezelfde dag houdbaar zijn.

Je wil niet weten hoe snel die producten weg zijn
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 16 juli 2008 @ 04:19:15 #120
150152 Queen_Bee
pi_60136625
Stond ergens op pagina 1 ofzo dat ze dat gewoon verkopen
I'm super sonic man
pi_60136633
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 04:19 schreef Queen_Bee het volgende:
Stond ergens op pagina 1 ofzo dat ze dat gewoon verkopen
Ik voelde me aangesproken..
  woensdag 16 juli 2008 @ 04:32:09 #122
150152 Queen_Bee
pi_60136639
Oh meid toch, dat moet je niet doen
I'm super sonic man
pi_60136642
Ik zal het niet meer doen
  woensdag 16 juli 2008 @ 04:47:19 #124
150152 Queen_Bee
pi_60136656
I'm super sonic man
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:26:58 #125
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_60139032
quote:
3. Dat jij degene bent die gebeld wordt en niet andersom, is geen reden om onbeschoft te doen of te schelden;
Hoezo? Als je mij toevallig treft in een slechte bui en ik heb slechte zin en zou best wel eens mijn frustraties willen uiten, jij belt toevallig, dan ben jij toch echt degene die pech heeft... Ik heb er nooit om gevraagd dat je me belt en als je dat net op het verkeerde tijdstip doet, heb jij pech, niet ik...
quote:
4. Als je op zich interesse hebt in een dienst of product, maar je besluit halverwege het gesprek toch niets te kopen, leg dan uit waarom. Dat is wel zo netjes tegenover iemand die net 5 minuten bezig is geweest om je het een en ander uit te leggen. Zo kun je op een nette en snelle manier het gesprek beėindigen. Als je bang bent voor addertjes onder het gras, denk dan eens na en vraag naar de precieze voorwaarden en procedures, deze zijn over het algemeen best redelijk;
Sinds wanneer ben ik een telemarketer een antwoord schuldig? Dat maak ik nog altijd zelf uit. Nee is nee en dat heb je maar te accepteren, zonder opgaaf van reden. Het is ook niet mijn keuze dat diegene mij 5 minuten een lulverhaal dat aan alle kanten rammelt zit te vertellen.

Al zou outbound callcentre medewerker het laatste beroep zijn op aarde, dan zou ik dat nog niet willen doen. Ik zou mezelf liever van een hoog flatgebouw gooien ipv dat werk te doen... Je moet toch echt wel volledig gewetensloos zijn om dat werk te doen lijkt me? Hoog loon of niet, geld is ook niet alles...
Don't let my username fool you...
pi_60139297
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:26 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hoezo? Als je mij toevallig treft in een slechte bui en ik heb slechte zin en zou best wel eens mijn frustraties willen uiten, jij belt toevallig, dan ben jij toch echt degene die pech heeft... Ik heb er nooit om gevraagd dat je me belt en als je dat net op het verkeerde tijdstip doet, heb jij pech, niet ik...
[..]
quote:
Al zou outbound callcentre medewerker het laatste beroep zijn op aarde, dan zou ik dat nog niet willen doen. Ik zou mezelf liever van een hoog flatgebouw gooien ipv dat werk te doen... Je moet toch echt wel volledig gewetensloos zijn om dat werk te doen lijkt me? Hoog loon of niet, geld is ook niet alles...
Je kan ook overdrijven.... En gewetenloos werk is het niet, alleen irritant.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:04:58 #127
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_60139797
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:40 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Heerlijk toch? Je frustraties ff uiten? Is goedkoper dan een sessie bij een psycholoog/psyhchiater/whatever
quote:
[..]

Je kan ook overdrijven.... En gewetenloos werk is het niet, alleen irritant.
Ik zou 100x liever vuilnis ophalen dan callcentre werk doen hoor... Je zult het mij in elk geval NOOIT zien doen.
Don't let my username fool you...
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:10:01 #128
150152 Queen_Bee
pi_60139921
Ik ben het wel half met Metalfreak eens hoor. Als jullie nee niet als nee beschouwen dan is het jullie schuld als mensen daarna wat minder aardig gaan doen. Jullie zegggen nee is geen nee en lullen door en dan zijn wij degene die netjes moeten doen? Doorlullen terwijl iemand nee zegt vind ik ook niet netjes.
I'm super sonic man
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:22:02 #129
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60140183
account manager

Respecteer de klant
Respecteer jezelf
Doe wat je belooft en beloof wat je doet
Niet meepraten als je er geen verstand van hebt
Pak een kans wanneer deze zich voordoet
Een deal is pas en deal als de handtekening op de offerte staat en de rekening betaald is.
c’est le ton qui fait la musique
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:04:16 #130
78498 classpc
I don't like change
pi_60141226
quote:
12. Zeur niet zo dat je gestoord wordt tijdens het eten voor een reclamepraatje, terwijl je nooit klaagt over tv-reclame, radio-reclame, billboards, website-banners enzovoorts;
Hoe weet jij nou of die mensen die jij aan de telefoon hebt daar nooit over klagen?

Volgens mij is dit gewoon een manier om het voor jezelf goed te praten dat je mensen allerhande onzin via de telefoon verkoopt.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:24:37 #131
221683 dudemeister13
The dude y'know
pi_60143039
Koekjesfabriek

- Het werk is heel saai, je hoeft niets te doen
- We rennen doorhet magazijn in de baas z'n tijd
- Als we 40 minuten niet opletten is er niets aan de hand
- We hebben veel te veel personeel, waardoor we veel pauze hebben
- Als koeken op de grond vallen gooien we ze echt weg, en we moeten haarnetjes en alles dragen
- Ik kan geen koekje meer zien
pi_60143475
Worden die callcentermedewerkers vaak geplaagd door mensen die opgebeld zijn?
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:48:13 #133
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_60143623
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:42 schreef Gesloten het volgende:
Worden die callcentermedewerkers vaak geplaagd door mensen die opgebeld zijn?
Valt me héél erg mee. Dit was wel m'n verwachting voordat ik er ging werken, maar ben tot nu toe nog maar 1 keer echt uitgescholden bijvoorbeeld. Een enkeling probeert uiteraard wel bijdehand te doen, maar al die kutgeintjes heb je ook wel gehoord na een maand werken.
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:00:35 #134
221683 dudemeister13
The dude y'know
pi_60143950
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 02:57 schreef static het volgende:
Je wordt betaald om met dat soort ongemakken om te gaan, of je nou banden staat op te pompen of een CEO bent.

Als ik die verhalen hier lees nemen jullie ons meer in de maling dan andersom. Waar haal je het gore lef vandaan om die smeerlapperij aan ons te verkopen en nog te glimlachen ook?
Helemaal mee eens. Vooral die keurslager die ze aan de hoogste boom op mogen knopen.
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:03:58 #135
117061 Noisemaker
Geräuschmacher
pi_60144038
Precies, mensen klagen vaak steen en been over verkoopgesprekken. Maar tijdens die gesprekken weten de meesten wel beleeft te zijn, al dan niet geacteerd. Gebrek aan persoonlijkheid als je het mij vraagt, hang dan ook direct op als het je niet aanstaat.
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:06:39 #136
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_60144097
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:37 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
- behandel me niet als een dom mongooltje, waarschijnlijk ben ik intelligenter dan de meeste bezoekers, ja dit is echt waar
[..]
Ik ben altijd erg vriendelijk tegen mensen in een winkel (werk zelf in een boekhandel), maar als iemand perziken aanziet voor pruimen (naar haar collega kijkend vragen: "zijn dit pruimen?") dan word ik toch echt een beetje verdrietig.

Maargoed, ik werk dus in een boekhandel:
- Alle boeken kunnen besteld worden, dus als het niet in de winkel ligt dan is het wel te krijgen (meestal binnen een week).
- Volgens de wet mogen wij geen korting geven, vraag daar dan ook niet om.
- Wij weten niet wat er in andere boekhandels ligt en vraag niet of wij even op Bol.com willen kijken wat het boek daar kost.
- als ik zeg dat ik even boven of achter ga kijken of ik het kan vinden dan doe ik dat ook echt, het lijkt wel of ik de enige ben hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door BOKA op 16-07-2008 17:13:17 (auwauwauwauw) ]
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:10:18 #137
221683 dudemeister13
The dude y'know
pi_60144183
Btw, speciaal iets voor die callcentermedewerkers:

JULLIE ZIJN TRIIEST!!!
Vooral de losers die het goedpraten, dat wij niet zo moeten zeiken enzo.
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:20:31 #138
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_60144436
* nattermann is politieagent in opleiding
Tics van je petten.
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:25:46 #139
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_60144560
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:10 schreef dudemeister13 het volgende:
Btw, speciaal iets voor die callcentermedewerkers:

JULLIE ZIJN TRIIEST!!!
Vooral de losers die het goedpraten, dat wij niet zo moeten zeiken enzo.
Ik hoop dat ik je binnenkort aan de lijn heb.

Trouwens ik geef alleen tips, bijvoorbeeld dat als je niet loopt te zeiken je er sneller vanaf bent. Daar is dit topic toch voor?
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:25:47 #140
221683 dudemeister13
The dude y'know
pi_60144561
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:20 schreef nattermann het volgende:
* nattermann is politieagent in opleiding
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:27:01 #141
221683 dudemeister13
The dude y'know
pi_60144601
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:25 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik je binnenkort aan de lijn heb.

Trouwens ik geef alleen tips, bijvoorbeeld dat als je niet loopt te zeiken je er sneller vanaf bent. Daar is dit topic toch voor?
Jullie doen allemaal zo arrogant, kwil ook niet zeggen dat ik het speciaal tegen jou heb. Maar de mensen die zeggen van: 'je moet maar niet zeiken als we je tijdens het eten bellen' kunnen echt doodvallen. En beleefd hoef ik niet te doen als ik al nee heb gezegd.
pi_60144648
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:25 schreef dudemeister13 het volgende:
[ afbeelding ]
Whehehe... en paaldansen is zeker onderdeel van het curriculum
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:30:39 #143
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_60144688
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:27 schreef dudemeister13 het volgende:

[..]

Jullie doen allemaal zo arrogant, kwil ook niet zeggen dat ik het speciaal tegen jou heb. Maar de mensen die zeggen van: 'je moet maar niet zeiken als we je tijdens het eten bellen' kunnen echt doodvallen. En beleefd hoef ik niet te doen als ik al nee heb gezegd.
Daar ben ik het wel mee eens. Al gaat doodvallen me wat ver.
Maar goed als jij dus boos wordt aan de telefoon, hou er dan in ieder geval rekening mee dat je alleen nog maar meer kans maakt om teruggebeld te worden. Vandaar bovenstaande tips.
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:43:49 #144
221683 dudemeister13
The dude y'know
pi_60145029
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:30 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Al gaat doodvallen me wat ver.
Maar goed als jij dus boos wordt aan de telefoon, hou er dan in ieder geval rekening mee dat je alleen nog maar meer kans maakt om teruggebeld te worden. Vandaar bovenstaande tips.
Ik vind het niet erg dat ze bellen, want met rotdagen kan je uitvallen tegen iemand. Alleen bellen tijdens het eten vind ik ronduit asociaal en die mensen kunnen serieus doodvallen. Aangeven dat je rond die tijd niet gebeld wil worden maakt ook niets uit want dan doet hetzelfde bedrijf het toch weer de dag erna!
pi_60145846
quote:
Op zondag 13 juli 2008 16:51 schreef Gesloten het volgende:
Vakkenvuller
- Als je vraagt of product x nog achter in het magazijn ligt zijn we niet te beroerd om naar het magazijn te lopen. In het magazijn maken we een praatje met collega`s en lopen we terug met de mededeling dat het er niet is. Het product komt altijd morgen weer binnen.
- Als er een lekker wijf binnenloopt weet de hele vulploeg het.
- Als we door eigen fouten een hardloper (bijvoorbeeld coca cola, douwe egberts, verse melk) niet besteld hebben, ligt het aan een leveringsprobleem.

Tips:
- Vraag netjes of we weten waar de suiker ligt en roep niet: "Suiker!?"
- Maak niet de volgende "grap": "Jij bent druk aan het inpakken en ik pak het zo uit het vak."
Haha zo herkenbaar dit
Zelf bijna 3 jaar bij AH gewerkt (jaar geleden gestopt)

Ik werk nu bij de gemeente Rotterdam, moet informatie verzamelen (bouwtekeningen opmeten van nieuwbouwprojecten).

Dingetjes:

-Ambtenaren hebben ziekelijk grote ramen voor hun neus en halen de hele dag koffie
-10 minuutjes later aankomen en 10 minuten eerder weg, niemand zal er van opkijken.
- De afstand van vloer tot plafond moet wettelijk gelijk zijn aan/ meer zijn dan 2,60 meter.
- Er worden echt afzichtelijke dingen gebouwd in Rotterdam de komende 4 jaar
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_60146179
Valt me op hoeveel mensen zeiken over 'klanten' in dit topic. Ik weet uit ervaring dat een groot deel van de klanten irritant zijn, maar je kan niet eisen dan iedereen rekening gaat houden met hoe jij het liefst de borden afwast en behandeld wil worden als telemarketeer . Jij bent hier de werkende, dus jij moet je aanpassen.

Ik ben kassameisje en medicijnbezorger .
Over kassawerk in de supermarkt is al het nodige al gezegd denk ik . Het hele niet-meer-houdbaar-en-toch-verkopengebeuren zie ik bij ons niet gebeuren. Als mensen terugkomen met iets dat niet aan de wensen of de beloftes voldoet, krijgen ze zonder vragen hun geld terug. Als wij dingen tegenkomen die niet meer goed zijn worden ze voor zover ik weet afgeschreven (vlees- en kaas weet ik niet zeker, daar werk ik niet)
Als een aanbieding er niet meer is (bijv. 3 pakken Dubbelfriss voor 1,99 en de Dubbelfriss is op) kun je bij de servicebalie/kiosk/sigaretten een tegoedbon ophalen zodat je de week erop hetzelfde product alsnog met korting kan halen (ik wist dit pas toen ik er ging werken )
Over leveringen weet de kassa-afdeling bar weinig. Wij kunnen bellen met de KW-afdeling, maar meestal kan die slechts een indicatie geven van een marge met een dag ofzo wanneer de vracht wordt gebracht. Zelfde geldt voor stomerij en foto's, wij zijn afhankelijk van andere bedrijven.
Een zelfscankassa bij de C1000 (met zo'n band) weegt je product. Als jij dus niet snapt waarom het ding je product niet doorschuift, bedenk je dan dat het gewicht van een product normaal verdeeld is en dus een afwijking kan hebben waardoor hij niet meer binnen de marge valt van de zelfscan. De band denkt dat je een verkeerd product hebt neergelegd en daar kan ik noch de band wat aan doen. Slaan tegen zelfscankassa of producten doorduwen helpt niet.
Echt niet.

Over medicijnen bezorgen kan ik alleen maar zeggen: ik bezorg de dingen, ik weet er niks over. Ik weet hoogstens welke kant naar voren moet bij het inbrengen van een zetpil, maar ik ga het niet voor je doen. En als je iets vandaag hebt besteld maar ik heb het niet bij me, dan was het niet leverbaar en komt het morgen .
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:45:16 #147
150152 Queen_Bee
pi_60146497
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:06 schreef BOKA het volgende:

[..]

Ik ben altijd erg vriendelijk tegen mensen in een winkel (werk zelf in een boekhandel), maar als iemand perziken aanziet voor pruimen (naar haar collega kijkend vragen: "zijn dit pruimen?") dan wordt ik toch echt een beetje verdrietig.

Maargoed, ik werk dus in een boekhandel:
- Alle boeken kunnen besteld worden, dus als het niet in de winkel ligt dan is het wel te krijgen (meestal binnen een week).
- Volgens de wet mogen wij geen korting geven, vraag daar dan ook niet om.
- Wij weten niet wat er in andere boekhandels ligt en vraag niet of wij even op Bol.com willen kijken wat het boek daar kost.
- als ik zeg dat ik even boven of achter ga kijken of ik het kan vinden dan doe ik dat ook echt, het lijkt wel of ik de enige ben hier.
Ik word verdrietig van mensen die ik word met dt schrijven
I'm super sonic man
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:48:48 #148
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60146581
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:45 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

zou zeggen dat het in genoeg boeken goed staat geschreven
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_60147466
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:19 schreef Agiath het volgende:
Dingetjes:

-Ambtenaren hebben ziekelijk grote ramen voor hun neus en halen de hele dag koffie
-10 minuutjes later aankomen en 10 minuten eerder weg, niemand zal er van opkijken.
Herkenbaar!

Nog een kleine aanvulling:
-Vrij vragen is geen probleem Vrij krijgen trouwens ook niet Het kan meestal al om de kleinste futiliteiten
  woensdag 16 juli 2008 @ 17:13:30 #150
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_60148284
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:45 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

auw
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  woensdag 16 juli 2008 @ 18:01:04 #151
221683 dudemeister13
The dude y'know
pi_60149122
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:48 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

zou zeggen dat het in genoeg boeken goed staat geschreven
pi_60150438
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:19 schreef Agiath het volgende:

[..]

Haha zo herkenbaar dit
Zelf bijna 3 jaar bij AH gewerkt (jaar geleden gestopt)

Ik werk nu bij de gemeente Rotterdam, moet informatie verzamelen (bouwtekeningen opmeten van nieuwbouwprojecten).

Dingetjes:

- De afstand van vloer tot plafond moet wettelijk gelijk zijn aan/ meer zijn dan 2,60 meter.
- Er worden echt afzichtelijke dingen gebouwd in Rotterdam de komende 4 jaar
Ja echt hč (ik werk ook bij de gemeente). Ze beginnen 's morgens rond een uur of 08:30 en stoppen rond een uur of 17:00 met koffie.
Zouden ze thuis 's avonds ook een kopje koffie drinken ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')