Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:07 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.
Uiteraard kunnen er andere factoren meespelen aangaande het gedrag van de leerling. In alle gevallen wordt er ook gekeken of we er wat aan kunnen doen. Dan is het aan de leerling zelf om hier aan mee te werken en om zijn/haar gedrag te veranderen. Dit kun je dus niet de docenten aanrekenen als ze dit niet doenEn voor ons is het dan ook onmogelijk om voor dit soort leerlingen respect te hebben
![]()
Bedenk wel: het mes snijd aan twee kanten!
Overigens is er ook een keer voorgekomen dat we een leerling bevorderd hebben terwijl zij eigenlijk moest blijven zittenDus dit gebeurt ook wel eens.
Ben ik het niet helemaal met je eens.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:22 schreef EggsTC het volgende:
Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.
Juist niet: wanneer een leerling zich niet zo geweldig opstelt, en je weet dat hij/zij het volgend jaar het zwaar gaat krijgen, kan je een leerling juist daarom laten zitten. Als hij/zij het jaar overdoet, heeft hij/zij het gemakkelijker en hoeft dan niet op zijn/haar tenen te lopen om te blijven presteren. Juist omdat hij/zij op zijn/haar tenen loopt, krijg je recalcitrant ( how the hell do you spell that ) gedrag. Laat hem/haar een jaar ontspannen, goede cijfers halen en het jaar er op met vlag en wimpel slagen. Niemand, de leraar, de leerling, zijn ouders, de school, is gebaat bij een dropout.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:22 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.
quote:Op maandag 14 juli 2008 17:32 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal met je eens.
Jij haalt notabene zelf aan dat leerlingen weleens achterliggende problemen kunnen hebben die dan meespelen, ook niet bepaald emotieloos
Ik vind dat er wel degelijk naar de houding van de leerling gekeken kan worden wanneer hij/zij een bespreekgeval is en er bepaald moet worden of hij het aankomende schooljaar gaat halen![]()
Sterker nog: dat is juist een belangrijk punt van de rapport- (en revisie)vergaderingen! (voor meer info: klik!)
Mochten we hierover verder willen discussiėren is het misschien beter om dit via een nieuw topic/PM te doen, want we gaan wel een beetje offtopic
Nee, nee. Je mist het punt. Je doet het laten overkomen als "wees maar aardig, anders kan ik je laten zakken als je een tiende punt te weinig hebt"-attitude. Daar heb ik problemen mee. Dan gaat het er niet om of "hij moeite heeft in het volgende jaar". Want je vind hem vervelend en brutaal, dat is het punt waarop hij dan zakt. En niet omdat jij denkt "dat hij het misschien niet zal halen". Dat zet je net zelf neer.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:37 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Juist niet: wanneer een leerling zich niet zo geweldig opstelt, en je weet dat hij/zij het volgend jaar het zwaar gaat krijgen, kan je een leerling juist daarom laten zitten. Als hij/zij het jaar overdoet, heeft hij/zij het gemakkelijker en hoeft dan niet op zijn/haar tenen te lopen om te blijven presteren. Juist omdat hij/zij op zijn/haar tenen loopt, krijg je recalcitrant ( how the hell do you spell that ) gedrag. Laat hem/haar een jaar ontspannen, goede cijfers halen en het jaar er op met vlag en wimpel slagen. Niemand, de leraar, de leerling, zijn ouders, de school, is gebaat bij een dropout.
Ze probeerden het bij mij ook, en het werkte wel. Alleen bleef ik wel vervelend....
Oke, als ik mijn post zo lees, kan ik me voorstellen dat je het er op die manier uit haalt (vandaar dat ik zei dat het nogal cru gesteld werd) maar zo was het niet bedoeld.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:10 schreef EggsTC het volgende:
Nee, nee. Je mist het punt. Je doet het laten overkomen als "wees maar aardig, anders kan ik je laten zakken als je een tiende punt te weinig hebt"-attitude. Daar heb ik problemen mee. Dan gaat het er niet om of "hij moeite heeft in het volgende jaar". Want je vind hem vervelend en brutaal, dat is het punt waarop hij dan zakt. En niet omdat jij denkt "dat hij het misschien niet zal halen". Dat zet je net zelf neer.
Vast deliXL.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:40 schreef Exhar het volgende:
Inmiddels niet meer werkzaam als VERSmagazijn medewerker, maar toch wat weetjes;
Wist je dat:
- er een redelijk aantal producten pas op het aller laatste moment binnen komt?
- als een product er niet is, we altijd een vervangend product zullen proberen te leveren?
- 's nachts van 23:00 tot 03:00 de vrachtwagens (bij ons..) geladen worden, en deze om ongeveer 04:00 bij de eerste klanten zijn?
- als er een pallet met verse 'losse' groente/fruit (spinazie in kist, sinaasappels, etc) omver gaat, we dit gewoon weer in de kist/verpakken mikken en uitleveren?
- een aantal van mijn ex-collega's lekker hoesten, niezen etc over de (onverpakte!) producten?
- we overdags ook nog spoedleveringen doen met een busje met koelinstallatie?
- Het hele bedrijf in rouwstemming was toen bekend werd dat een van onze chauffeurs een fietser gemist had in de dodehoek, met dodelijke afloop.
Tips:
Wordt niet boos als klant zijnde als we iets niet kunnen leveren. Dit is (serieus!) de schuld van onze leverancier
Als er iets mis is gegaan, bedenk dan de de orderpick door mensen gedaan wordt!
Bestel op tijd, niet om 09:00 bestellen als je tot 08:30 de tijd hebt gehad... (logisch dat we niet kunnen uitleveren!)
Haha, ik kan het niet helpen dat de werktijden zo zijn ingedeeldquote:Op maandag 14 juli 2008 17:06 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Onterechte klacht
Bel me lekker niet als ik aan het eten ben, jij valt mij lastig op dat tijdstip, ik jouw niet. Beter laten we elkaar met rust
Ik ben glazen ophaler/bevoorrader bij een poppodium, hier nog wat tips:quote:
Hoe is het heelal ontstaanquote:Op dinsdag 15 juli 2008 02:07 schreef error32 het volgende:- Je kunt altijd alles vragen, als we het niet weten kunnen we altijd degene zoeken die je wel antwoord kan geven.
Lol voor mij gaan ze wel altijd kijken. Komen ze terug. Lopen ze mee voor m'n hele boodschappen lijstjequote:Op zondag 13 juli 2008 16:51 schreef Gesloten het volgende:
Vakkenvuller
- Als je vraagt of product x nog achter in het magazijn ligt zijn we niet te beroerd om naar het magazijn te lopen. In het magazijn maken we een praatje met collega`s en lopen we terug met de mededeling dat het er niet is. Het product komt altijd morgen weer binnen.
- Als er een lekker wijf binnenloopt weet de hele vulploeg het.
- Als we door eigen fouten een hardloper (bijvoorbeeld coca cola, douwe egberts, verse melk) niet besteld hebben, ligt het aan een leveringsprobleem.
Tips:
- Vraag netjes of we weten waar de suiker ligt en roep niet: "Suiker!?"
- Maak niet de volgende "grap": "Jij bent druk aan het inpakken en ik pak het zo uit het vak."
Dįt is mijn punt niet. Mijn punt is dat je oordeelt naar de motivatie van de leerling, niet naar de mogelijkheden.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:07 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.
Dat is óók niet oké, als je niet goed genoeg bent ben je niet goed genoeg. Zoals Eggs ook al zegt, wees alstjeblieft zo objectief mogelijk, en bedenk je dan dat je als mens van nature bijzonder subjectief bent, juist als je met andere mensen te maken hebt.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:07 schreef Locusta het volgende:
Overigens is er ook een keer voorgekomen dat we een leerling bevorderd hebben terwijl zij eigenlijk moest blijven zittenDus dit gebeurt ook wel eens.
En laat motivatie nou ook net (o.a.) een belangrijk punt zijnquote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:20 schreef oddman het volgende:
Dįt is mijn punt niet. Mijn punt is dat je oordeelt naar de motivatie van de leerling, niet naar de mogelijkheden.
Ik troost mijzelf met het idee dat jij de omstandigheden van bovenstaand verhaal niet kent en daardoor er geen (waarde)oordeel over kunt geven.quote:Dat is óók niet oké, als je niet goed genoeg bent ben je niet goed genoeg. Zoals Eggs ook al zegt, wees alstjeblieft zo objectief mogelijk, en bedenk je dan dat je als mens van nature bijzonder subjectief bent, juist als je met andere mensen te maken hebt.
Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:33 schreef Locusta het volgende:
Maar goed, iets over de beste stuurlui en dat die altijd aan wal staan enzo
Kun je niet offtopic gaan please? Bedanktquote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:30 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.
Wat maakt iemand die de pabo gedaan heeft beter in beoordelen dan een andere fokker die een andere opleiding heeft en ook nog eens verstand heeft?
Daar waren ze toch over aan 't zeiken in KLB?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:27 schreef Breathtaking het volgende:
30 euro voor een bos rozen? Pardon?
Laatste reactie en dan ga ik er (in dit topic) niet meer op in:quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:30 schreef Guus Muisarm het volgende:
Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.
Wat maakt iemand die de pabo gedaan heeft beter in beoordelen dan een andere fokker die een andere opleiding heeft en ook nog eens verstand heeft?
Ik heb het afgelopen half jaar vrij intensief fysiotherapie (en zal het de komende tijd ook nog wel houden) en ik moet idd. zeggen dat thuis oefenen onmisbaar is. Ik merkte dat ik, vooral in het begin, snel vorderingen maakte als ik iedere dag even de oefeningen bij langs liepquote:Op dinsdag 15 juli 2008 23:21 schreef Grimm het volgende:
Ik ben fysiotherapeut:
- Probeer zoveel mogelijk zelf aan je klacht te werken en denk niet dat het volledig van de fysio afhangt, ik ga s'avonds naar huis en denk niet meer aan patiėnten.
- Ga in de douche voordat je voor onderzoek komt, als je stinkt, ruikt meurt etc ga ik korter behandelen/ onderzoeken als wanneer ze fris ruiken (Logisch)
Klopt.quote:Als ik die verhalen hier lees nemen jullie ons meer in de maling dan andersom.
Het betaalt goed en als ik het niet doe doet iemand anders het wel.quote:Waar haal je het gore lef vandaan om die smeerlapperij aan ons te verkopen en nog te glimlachen ook?
Ten eerste bellen ze over het algemeen de hele dag. Ten tweede weten ze niet wanneer jij aan het eten bent. Ten derde, als je niet gebeld wil worden door Telemarketers, laat je dan registreren bij Infofilter, als je dat niet doet moet je niet zeiken of je telefoon de deur uit doen.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:06 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Onterechte klacht
Bel me lekker niet als ik aan het eten ben, jij valt mij lastig op dat tijdstip, ik jouw niet. Beter laten we elkaar met rust
Dat ook ja. Werkt natuurlijk niet als je zelf ergens je nummer (+toestemming) hebt achtergelaten.quote:Op woensdag 16 juli 2008 03:24 schreef heiden6 het volgende:
laat je dan registreren bij Infofilter
quote:Op zondag 13 juli 2008 15:45 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Zelf sta ik gelukkig meestal niet op straat maar in de winkels zelf. Gisteren in de AH met milner minder zout bijv.
echt niet te eten die kaas
Vaak werkt het dan nog, alleen het duurt een paar maanden en niet elk telemarketingbedrijf doet hier aan mee (het is geen wettelijke verplichting om Infofilter te gebruiken).quote:Op woensdag 16 juli 2008 03:30 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Dat ook ja. Werkt natuurlijk niet als je zelf ergens je nummer (+toestemming) hebt achtergelaten.
Zeker weten dat dat heel veel gebeurt.quote:Op woensdag 16 juli 2008 03:11 schreef Evil_Koekje het volgende:
Leuk topic.
Callcenter (outbound, dus ja ik bel jou en niet andersom).
Gouden tip
- Doe niet mee aan wazige prijsvragen/enquetes op internet, dit is de enige manier waarop wij je nummer krijgen (serieus, althans bij mijn werkgever).
Verder
- Denk niet dat je er vanaf bent door te zeggen dat je 'op het punt staat weg te gaan' (dat hoor ik minstens bij 1 op de 20 gesprekken), krijg je gewoon een terugbelafspraak.
- Als je geen interesse hebt geef dit dan gewoon aan, en hang niet boos de telefoon op of iets dergelijks. 9 van de 10 keer krijg je dan een terugbelafspraak op zaterdag om 09:00.
- Ga je ergens mee in zee, let er dan op dat alleen de opname aan het eind van het gesprek bindend is. Alles wat daarvoor gezegd is telt officieel niet mee.
-
[..]
Klopt.
[..]
Het betaalt goed en als ik het niet doe doet iemand anders het wel.
Ik voelde me aangesproken..quote:Op woensdag 16 juli 2008 04:19 schreef Queen_Bee het volgende:
Stond ergens op pagina 1 ofzo dat ze dat gewoon verkopen
Hoezo? Als je mij toevallig treft in een slechte bui en ik heb slechte zin en zou best wel eens mijn frustraties willen uiten, jij belt toevallig, dan ben jij toch echt degene die pech heeft... Ik heb er nooit om gevraagd dat je me belt en als je dat net op het verkeerde tijdstip doet, heb jij pech, niet ik...quote:Op woensdag 16 juli 2008 03:24 schreef heiden6 het volgende:
3. Dat jij degene bent die gebeld wordt en niet andersom, is geen reden om onbeschoft te doen of te schelden;
Sinds wanneer ben ik een telemarketer een antwoord schuldig? Dat maak ik nog altijd zelf uit. Nee is nee en dat heb je maar te accepteren, zonder opgaaf van reden. Het is ook niet mijn keuze dat diegene mij 5 minuten een lulverhaal dat aan alle kanten rammelt zit te vertellen.quote:4. Als je op zich interesse hebt in een dienst of product, maar je besluit halverwege het gesprek toch niets te kopen, leg dan uit waarom. Dat is wel zo netjes tegenover iemand die net 5 minuten bezig is geweest om je het een en ander uit te leggen. Zo kun je op een nette en snelle manier het gesprek beėindigen. Als je bang bent voor addertjes onder het gras, denk dan eens na en vraag naar de precieze voorwaarden en procedures, deze zijn over het algemeen best redelijk;
quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:26 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hoezo? Als je mij toevallig treft in een slechte bui en ik heb slechte zin en zou best wel eens mijn frustraties willen uiten, jij belt toevallig, dan ben jij toch echt degene die pech heeft... Ik heb er nooit om gevraagd dat je me belt en als je dat net op het verkeerde tijdstip doet, heb jij pech, niet ik...
[..]
Je kan ook overdrijven.... En gewetenloos werk is het niet, alleen irritant.quote:Al zou outbound callcentre medewerker het laatste beroep zijn op aarde, dan zou ik dat nog niet willen doen. Ik zou mezelf liever van een hoog flatgebouw gooien ipv dat werk te doen... Je moet toch echt wel volledig gewetensloos zijn om dat werk te doen lijkt me? Hoog loon of niet, geld is ook niet alles...
Heerlijk toch? Je frustraties ff uiten? Is goedkoper dan een sessie bij een psycholoog/psyhchiater/whateverquote:
Ik zou 100x liever vuilnis ophalen dan callcentre werk doen hoor... Je zult het mij in elk geval NOOIT zien doen.quote:[..]
Je kan ook overdrijven.... En gewetenloos werk is het niet, alleen irritant.
Hoe weet jij nou of die mensen die jij aan de telefoon hebt daar nooit over klagen?quote:Op woensdag 16 juli 2008 03:24 schreef heiden6 het volgende:
12. Zeur niet zo dat je gestoord wordt tijdens het eten voor een reclamepraatje, terwijl je nooit klaagt over tv-reclame, radio-reclame, billboards, website-banners enzovoorts;
Valt me héél erg mee. Dit was wel m'n verwachting voordat ik er ging werken, maar ben tot nu toe nog maar 1 keer echt uitgescholden bijvoorbeeld. Een enkeling probeert uiteraard wel bijdehand te doen, maar al die kutgeintjes heb je ook wel gehoord na een maand werken.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:42 schreef Gesloten het volgende:
Worden die callcentermedewerkers vaak geplaagd door mensen die opgebeld zijn?
Helemaal mee eens. Vooral die keurslager die ze aan de hoogste boom op mogen knopen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 02:57 schreef static het volgende:
Je wordt betaald om met dat soort ongemakken om te gaan, of je nou banden staat op te pompen of een CEO bent.
Als ik die verhalen hier lees nemen jullie ons meer in de maling dan andersom. Waar haal je het gore lef vandaan om die smeerlapperij aan ons te verkopen en nog te glimlachen ook?
Ik ben altijd erg vriendelijk tegen mensen in een winkel (werk zelf in een boekhandel), maar als iemand perziken aanziet voor pruimen (naar haar collega kijkend vragen: "zijn dit pruimen?") dan word ik toch echt een beetje verdrietig.quote:Op zondag 13 juli 2008 14:37 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
- behandel me niet als een dom mongooltje, waarschijnlijk ben ik intelligenter dan de meeste bezoekers, ja dit is echt waar
[..]
Ik hoop dat ik je binnenkort aan de lijn heb.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:10 schreef dudemeister13 het volgende:
Btw, speciaal iets voor die callcentermedewerkers:
JULLIE ZIJN TRIIEST!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vooral de losers die het goedpraten, dat wij niet zo moeten zeiken enzo.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:20 schreef nattermann het volgende:
* nattermann is politieagent in opleiding
Jullie doen allemaal zo arrogant, kwil ook niet zeggen dat ik het speciaal tegen jou heb. Maar de mensen die zeggen van: 'je moet maar niet zeiken als we je tijdens het eten bellen' kunnen echt doodvallen. En beleefd hoef ik niet te doen als ik al nee heb gezegd.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:25 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik je binnenkort aan de lijn heb.![]()
Trouwens ik geef alleen tips, bijvoorbeeld dat als je niet loopt te zeiken je er sneller vanaf bent. Daar is dit topic toch voor?
Daar ben ik het wel mee eens. Al gaat doodvallen me wat ver.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:27 schreef dudemeister13 het volgende:
[..]
Jullie doen allemaal zo arrogant, kwil ook niet zeggen dat ik het speciaal tegen jou heb. Maar de mensen die zeggen van: 'je moet maar niet zeiken als we je tijdens het eten bellen' kunnen echt doodvallen. En beleefd hoef ik niet te doen als ik al nee heb gezegd.
Ik vind het niet erg dat ze bellen, want met rotdagen kan je uitvallen tegen iemand. Alleen bellen tijdens het eten vind ik ronduit asociaal en die mensen kunnen serieus doodvallen. Aangeven dat je rond die tijd niet gebeld wil worden maakt ook niets uit want dan doet hetzelfde bedrijf het toch weer de dag erna!quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:30 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Al gaat doodvallen me wat ver.
Maar goed als jij dus boos wordt aan de telefoon, hou er dan in ieder geval rekening mee dat je alleen nog maar meer kans maakt om teruggebeld te worden. Vandaar bovenstaande tips.
Haha zo herkenbaar ditquote:Op zondag 13 juli 2008 16:51 schreef Gesloten het volgende:
Vakkenvuller
- Als je vraagt of product x nog achter in het magazijn ligt zijn we niet te beroerd om naar het magazijn te lopen. In het magazijn maken we een praatje met collega`s en lopen we terug met de mededeling dat het er niet is. Het product komt altijd morgen weer binnen.
- Als er een lekker wijf binnenloopt weet de hele vulploeg het.
- Als we door eigen fouten een hardloper (bijvoorbeeld coca cola, douwe egberts, verse melk) niet besteld hebben, ligt het aan een leveringsprobleem.
Tips:
- Vraag netjes of we weten waar de suiker ligt en roep niet: "Suiker!?"
- Maak niet de volgende "grap": "Jij bent druk aan het inpakken en ik pak het zo uit het vak."
Ik word verdrietig van mensen die ik word met dt schrijvenquote:Op woensdag 16 juli 2008 14:06 schreef BOKA het volgende:
[..]
Ik ben altijd erg vriendelijk tegen mensen in een winkel (werk zelf in een boekhandel), maar als iemand perziken aanziet voor pruimen (naar haar collega kijkend vragen: "zijn dit pruimen?") dan wordt ik toch echt een beetje verdrietig.![]()
Maargoed, ik werk dus in een boekhandel:
- Alle boeken kunnen besteld worden, dus als het niet in de winkel ligt dan is het wel te krijgen (meestal binnen een week).
- Volgens de wet mogen wij geen korting geven, vraag daar dan ook niet om.
- Wij weten niet wat er in andere boekhandels ligt en vraag niet of wij even op Bol.com willen kijken wat het boek daar kost.
- als ik zeg dat ik even boven of achter ga kijken of ik het kan vinden dan doe ik dat ook echt, het lijkt wel of ik de enige ben hier.
zou zeggen dat het in genoeg boeken goed staat geschrevenquote:Op woensdag 16 juli 2008 15:45 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik word verdrietig van mensen die ik word met dt schrijven
Herkenbaar!quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:19 schreef Agiath het volgende:
Dingetjes:
-Ambtenaren hebben ziekelijk grote ramen voor hun neus en halen de hele dag koffie
-10 minuutjes later aankomen en 10 minuten eerder weg, niemand zal er van opkijken.
auwquote:Op woensdag 16 juli 2008 15:45 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik word verdrietig van mensen die ik word met dt schrijven
quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:48 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
zou zeggen dat het in genoeg boeken goed staat geschreven
Ja echt hč (ik werk ook bij de gemeente). Ze beginnen 's morgens rond een uur of 08:30 en stoppen rond een uur of 17:00 met koffie.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:19 schreef Agiath het volgende:
[..]
Haha zo herkenbaar dit
Zelf bijna 3 jaar bij AH gewerkt (jaar geleden gestopt)
Ik werk nu bij de gemeente Rotterdam, moet informatie verzamelen (bouwtekeningen opmeten van nieuwbouwprojecten).
Dingetjes:
-Ambtenaren hebben ziekelijk grote ramen voor hun neus en halen de hele dag koffie
-10 minuutjes later aankomen en 10 minuten eerder weg, niemand zal er van opkijken.
- De afstand van vloer tot plafond moet wettelijk gelijk zijn aan/ meer zijn dan 2,60 meter.
- Er worden echt afzichtelijke dingen gebouwd in Rotterdam de komende 4 jaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |