Om over het Ajax-topic terug te komen; ik snap het plotselinge geklaag niet.
Al een hele ruime tijd werd er geklaagd dat er teveel rotzooi, onzin en offtopic in het Ajax-topic stond. Nee, niet alleen door BliksemSchigt en twi (@ TerroRobbie), maar door meerdere / veel users. En niet alleen voordat het nieuwe beleid werd ingevoerd, maar al maanden daarvoor.
Vorig jaar werd al regelrecht gevraagd wat te doen met het Ajax-topic via
een evaluatietopic. Zodat daarna iets met de mening van de users gedaan kon worden. Dat was namelijk al
een punt van discussie. Die link was ook in het Ajax-topic geplaatst.
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:28 schreef RayMania het volgende:Verder is het Ajax topic geregeld punt van discussie geweest qua
offtopicheid. Moet dit toegelaten worden of keihard verwijderd worden?
Overall waren de reacties negatief over het Ajax-topic van toen (offtopic, slowchat, etc). Een bepaalde users vermeden het topic bewust, omdat het zo snel ging en onoverzichtelijk was. Er waren natuurlijk ook users die het wel best vonden, maar dat houd je altijd. Na het evaluatietopic is er weer een tijdje geprobeerd om het Ajax-topic te verbeteren (inhoudelijker, minder offtopic, minder slowchat, etc), maar dat is toen niet gelukt. Het mag geen excuus zijn, maar we waren toen met minder mods en er waren twee niet-Ajax-mods (dat is wel een verschil), dus het was vrij kansloos om een topic wat de hele dag actief is, goed bij te houden.
Toen is er een tijd later (rond april dit jaar) weer regelmatig geklaagd over het Ajax-topic. En ja, het ging het écht nergens over, tegen het extreme aan (50 offtopic posts in één topic verwijderen bijvoorbeeld). Er was dus wat nodig en toen heb ik ook
ingegrepen. Geen gezeur meer, maar een tijdje streng modden. Na die post is er niet geklaagd, niet in het Ajax-topic en niet in FB. Als iemand het niet eens is, dan neem ik aan dat er wel geklaagd wordt. Toch? De enige die klaagde was TerroRobbie, want de woordkeus ("jullie verpesten het voor de anderen") was overdreven, maar hij gaf wel weer toe dat zijn posts terecht verwijderd waren.
Daarna (elf dagen later) wederom via een evaluatietopic gevraagd of het Ajax-topic bevalt sinds het nieuwe beleid.
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 16:59 schreef RayMania het volgende:Enkele voorbeelden kunnen zijn; het Ajax-topic (waar het de laatste tijd niet inhoudelijk ging) [...]
En als ik
teruglees zijn alle reacties positief. Dus voor de tweede keer in een evaluatietopic wil het overgrote deel een ontopic Ajax-topic (Blawh heeft de reacties hierboven opgesomd). En sindsdien heeft ook bijna niemand hier of in het Ajax-topic geklaagd over verwijderde posts (kan het mij niet herinneren althans). Wel zien we complimenten, krijgen we af en toe pm's of bijvoorbeeld een topicreport zoals hierboven.
Al met al krijg ik dus gewoon de indruk dat het nu prima gaat, dat bijna iedereen het Ajax-topic wel best vindt op deze manier en dat er enkele users zijn die het niks vinden (en je dan gelijk voor mongool uitscheldt). Dat blijf je houden, dat is niet te voorkomen en die users moeten zich dan maar aanpassen. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken.
En hier sta ik nog steeds achter.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 02:09 schreef RayMania het volgende:Het gaat alleen om het ontopic en offtopic posten. Je hoeft geen superieuse posts te plaatsen, wie zijn wij om dat te eisen? Eén zin kan gewoon genoeg zijn hoor, als het maar ontopic is en gewoon inhoudelijk is. En nee, af en toe een offtopic post is geen ramp, maar de laatste tijd was het extreem en stonden hele pagina's vol met bagger (zoals net ook weer over spelling).
Er is geen andere policy. Overal hoort gewoon ontopic gepost te worden, behalve in HOOLS. Alleen in het Ajax-topic is het moeilijker in de hand te houden in vergelijking met andere topics, omdat het zo druk is, daarom dus gewoon wat strenger en wat meer aandacht dan eerst. Zie het maar als een laatste reddingspoging, lukt het niet, dan misschien een splitsing van het Ajax-topic. Of iets anders.
En die laatste reddingspoging duurt pas twee maanden. Oh, en toen ik die post (plus een andere) plaatste, was TerroRobbie 'ineens' nergens meer te vinden. Ik had toen eigenlijk wel een reactie verwacht.
Lijkt mij een kleine moeite om inhoudelijk mee te posten. Af en toe geinen hoort erbij, af en toe offtopic is geen probleem, over de concurrenten praten is helemaal niks mis mee, maar als een post een hele zooi offtopic veroorzaakt, dan wordt er geruimd. Wie zit in een Ajax-topic te wachten op posts over spelling, over bier, over het weekend, over hyves, wie wil alleen maar smileys zien, of tvp's?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.