abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51121702
Jong Oranje is Europees kampioen en helaas is daarmee het voetbalseizoen in Europa afgesloten. Ook in het VBL-subforum is het wat minder druk dan normaal. In VBL zijn gedurende het laatste seizoen een aantal wijzigingen geweest. Vertrouwde mods zijn weggegaan (-Vaduz-, Suijk) en er zijn nieuwe voor in de plaats gekomen (Da_Sandman, kaap, Messenga en Bos81), die inmiddels weer in het zwart rondhuppelen. Op dit moment spelen dndiek, RayMania en rubbereend voor 'scheidsrechtertje' en wij vragen ons af wat jullie vinden van de gang van zaken in één van de grootste subfora ( ) van FOK!.

Wat kan beter? Wat willen jullie dat er anders gaat, en wat moet gewoon zo blijven zoals het is? Een aantal voorbeelden; bevalt het livescoretopic zoals het nu gaat? Users worden bijvoorbeeld sneller geband om het gezellig te houden en valse tussenstanden worden eveneens bestraft. Een ander puntje wat misschien een discussie kan opleveren; moet er meer gecentraliseerd worden, of moeten aparte onderwerpen in aparte topics worden besproken? Uitspraken van bijvoorbeeld Cruijff en Van Gaal worden nu af en toe besproken in een apart topic, maar willen jullie dat in een centraal topic? Verder is het Ajax topic geregeld punt van discussie geweest qua offtopicheid. Moet dit toegelaten worden of keihard verwijderd worden? En wat about tvp's?

Dit zijn een aantal voorbeelden, maar misschien hebben jullie andere dingen waar aandacht aan moet worden besteed. Deze willen wij graag horen om het VBL-forum nog gezelliger en aantrekkelijker te maken. De mods zullen nog niet overal meteen op ingaan, maar pas na een tijdje een soort evaluatie maken en dan zullen we kijken wat we met de reacties doen om VBL nog leuker te maken. Verder is het niet de bedoeling om bepaalde users hier te bashen. Alvast bedankt!

Trouwens een apart topic omdat niet iedereen FB leest .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_51121736
Ik kom niet zo vaak in VBL, maar ik ben er meestal met de livescores wel bij en ik ben het er mee eens dat valse scores worden gestraft.
pi_51122587
Vooropgesteld: volgens mij gaat het inmiddels weer prima hier in VBL, na een wat mindere periode (vooral rondom de modjeswisselingen). Zijn nu een hoop aardige topics en leuke discussies. Nu de kritiek.

Ik kom vrijwel niet in de Ajax-, Feyenoord-, en PSV-topics aangezien dat verkapte slowchattopics zijn. Het gaat te snel en is voor de buitenstaander/fan van andere clubs niet te volgen.

Voorstel: splits de topics van de 'grote 3' op. Bijvoorbeeld:
- Ajax: algemeen. Voor nieuws/discussie over fans, sfeer, stadion etc.
- Ajax: wedstrijden. Voor pre-match discussie, post-match discussie.
- Ajax: de transfers. Wie moet er komen, wie moet er gaan?

Verder was ik altijd een voorstander van centrale topics, maar ik ben behoorlijk omgeslagen. Topics met "Cruyff: ...." levert vaak een leuke discussie op die behoorlijk inhoudelijk gaat. In een [centraal] Cruyff-uitspraken-topic houdt het met het posten van een column en drie reacties vaak wel op, omdat er gewoon niet genoeg mensen in zo'n topic komen. Een aantrekkelijke TT lokt veel posters.

Dit is wat er nu in mij opkomt, wellicht later nog meer suggesties.
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:18:17 #4
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_51123258
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:56 schreef MaxPower het volgende:
(...)

Ik kom vrijwel niet in de Ajax-, Feyenoord-, en PSV-topics aangezien dat verkapte slowchattopics zijn. Het gaat te snel en is voor de buitenstaander/fan van andere clubs niet te volgen.

(...)
Vergeet het. Dat loopt veel te veel in elkaar over.
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
pi_51123408
Eehm, de meeste forums (ajaxnetwerk, ajaxtalk, feyenoordnetwerk etc.) hebben juist een heel scherp onderscheid in deze 3 categorieën, en daar werkt het prima.
pi_51126595
Het Ajax-topic zou best eens mogen worden aangepakt. Die topics zijn niet meer te lezen, omdat MSN er af en toe uitvliegt en ze dan hun gesprekken maar in het topic gaan voorzetten.

Verder zou je DAM best een ban mogen aansmeren.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 4 juli 2007 @ 12:57:22 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_51126812
meeleespost!!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_51127089
quote:
Dat heb ik nou ook, hierdoor kom ik er ook veel minder. Een splitsing zou misschien kunnen, of dat werkt moet dan nog blijken. Ze moeten dan eigenlijk wel dicht bij elkaar staan, dat is op Fok niet makkelijk te realiseren. (op die irritante centrale topics onderin na) Dus neig ik toch naar nee voor deze oplossing.

Verder zou er gebruik gemaakt kunnen worden van het VBL-kanaal op IRC. Daarvan wordt in andere subfora ook al gebruik van gemaakt en is best leuk. Goed voor snelle discussies of slap ouwhoeren.

Ik denk ook nog verder.
That's all folks!
pi_51127145
TVP's. Of wel. Of niet. Voor iedereen. Ik persoonlijk vind ze strontirritant. Het is nietszeggend, niemand heeft er wat aan en het roept alleen maar meer reacties erop af.
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]

nietus overdadig gebruik van de TVP is kutter
Dus de eerste 10 mogen wel een tvp en daarna niet meer? Of de eerste 20? Of alleen de eerste? Of alleen 'bekenden'? Consequentheid en duidelijkheid zal het beter maken. Kies je voor geen tvp's, dan moet je in topics van clubs, spelers, competities - toto's en livescores is misschien een ander verhaal - maar dat soort topics een maand lang consequent modden en dan ben je er volgens mij direct van af.

De livescores gaan volgens mij nu wel wat beter, al weet ik dat niet echt meer, omdat ik er amper meer kom. Ik zou dat de eerste 3 speelrondes nog proberen om het op het forum te houden. Gaat het weer redelijk mis of is het lastig bij te houden. Gooi het dan echt gewoon naar IRC. Het is makkelijkere om sneller op elkaar te reageren, overzichtelijkere voor users en voor mod's. Je kan automatisch mensen bannen bij overdadig gescheld, geflood, valse tussenstanden. Misschien wat toegankelijker omdat je wat meer kan slowchatten.

Kijk dat - mocht het weer fout gaan - eens een maand aan zonder het bij voorbaat al gelijk af te schieten of niet te willen. De vergelijking met .netwerk.to is al snel gemaakt; ook daar gooien ze het naar een irc server. Scheelt echt een hoop gezeik.

Dan het Ajax topic - het meest problematische van de drie 'grote'. Al is het Feyenoord topic sinds twee weken met al die nieuwe aankopen ook vrij hopeloos. Het Ajax topic is echt een teringbende. Waar je in de PSV, Groningen, Utrecht, Heerenveen topics de discussies hebt met hier en daar een off-topic post of een paar posts SC, is het bij Ajax een hele reeks off-topic, SC, weekendbesprekingen, vakanties, etc. en dan op z'n tijd nog eens een nuttige post. Een keer iets off topic of een keer iets wat grappig is, prima. Maar echt hele topics verneuken en posten om het posten en het als een SC topic gebruiken is natuurlijk, in mijn ogen, vrij debiel.

Als je er iets aan wil veranderen - want er wordt al 4 maanden gezegd, de users moeten het zelf willen en proberen te veranderen als ze het minder willen hebben. Ja, dat is makkelijk gezegd, maar ondertussen is 90% die vorig seizoen er nog postten wel weg uit die reeks. Dan moet er of een SC topic komen voor Ajax supporters, maar daarvoor kunnen ze ook naar Hools in mijn ogen of naar een ander forum (410, AN, AT, etc). Of je moet een tijd lang (echt drie maanden ofzo) alles rigoureus weg halen, deleten, waarschuwingen geven en dan SC mondjesmaat weer toelaten. En als je er echt helemaal niets aan wil doen en aan de users overlaten moet je er ook echt compleet niet meer modden en gewoon alles z'n gang laten gaan. En niet af en toe wel en af en toe niet. Dat schiet ook compleet niet op.

En als laatste zou er wat mij betreft wel wat meer 'aanwijzingen' naar users mogen gaan die werkelijk alleen one-liners posten, totaal niets toevoegen en echt posten om het posten. Maar dat is wellicht meer persoonlijk .

Verder is het wel prima, laatste paar maanden is het in ieder geval wel verbeterd.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 juli 2007 @ 13:06:05 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_51127179
Het ajax topic is tegenwoordig iedere dag wel vol ook als er niet gevoetbald wordt. Het is naast HOOLS ook een sc geworden

Over het livescoretopic is het goed hoe het nu gaat dus voor valse tussenstanden en mensen die te emotioneel worden een ban geven. Of eigenlijk alleen een ban voor VBL maar dat doen ze tegenwoordig niet meer.

Uitspraken van personen moeten gewoon in hun topic komen ipv een speciaal topic. Dus alle ballonnen van Blatter, Louis etc in hun topic

Verder gaat VBL wel prima zo. Ik zou nu even geen verbeteringen weten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_51127191
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:57 schreef rubbereend het volgende:
meeleespost!!
Een strenger beleid ten aanzien van TVP's mag wat mij betreft ook wel .

Ik vind het op zich zo wel prima, wat hier boven voorgesteld wordt lijkt me niet een strak plan. Ik ben bang dat dan alles door elkaar gaat lopen.

Maar sommige topics zoals Tien/Talpa De Wedstrijden Muziekje?? hoef ik niet in VBL te zien .
pi_51127253
Natuurlijk vind ik dat er één mod echt té slecht is.

Maar verder vind ik het wel ok gaan in VBL. Ik ben zelf geen voorstander van Centrale topics om precies de reden die MaxPower geeft. Het zijn toch vaak wat saaiere topics met minder discussie. En daar gaat het juist om, die discussie. Die moet je ten alle tijden in leven houden, want dat is de levensader van elk forum.
Huidige beleid rondom livescoretopics vind ik ok. Niet dat ik er vaak kom, maar als ik er kom is het altijd goed te volgen. Alleen voor een enkele wedstrijd die integraal wordt uitgezonden, moet nog een oplossing worden gevonden. Want sommige mods vonden 2 topics niet zo'n goed idee volgens mij, terwijl er, als er een topic is, al een uitslag in het topic staat wat verre van leuk is. Maar je kan je ook afvragen hoeveel mensen de uitslag nog niet weten als die wedstrijd optv wordt uitgezonden.
Verder vind ik dat users die met compleet ridicule standpunten discussiëren en niet openstaan voor argumenten van anderen, ook geband mogen worden. Het gaat toch ten koste van de gezelligheid van het forum. Eerst is het nog wel leuk, zo'n discussie dan, maar na een half uurtje heb je het ook wel weer gehad. Maar ik weet dat jullie ook met dit probleem zitten, dus daar wordt wel iets creatiefs op gevonden.
Clubtopics heb ik niks mee, gaat me allemaal te snel. Tvp's heb ik ook weinig last van, mits met mate en enkel op pagina 1.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_51133217
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:28 schreef RayMania het volgende:
tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_51133777
quote:

Lijkt me wel een aardig plan..
3 subforums maken voor de top3, in die subfora kunen dan ongeveer de topics komen te staan die jij beschrijft..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_51133842
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:29 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Die 'grap' van jou dat je overal tvp-posts plaatst en dan RayMania duidelijk wil laten merken dat het een tvp is wordt ook wel een beetje vervelend .
pi_51133920
Was niet echt een grap..

Over die tvp's trouwens.. Zet dat in de FAQ, dat weet iedereen (die dat leest tenminste) dat het in VBL niet wordt toegestaan.
Nu weten mensen van buiten VBL dat niet aangezien het op de rest van FOK wel gewoon kan.
pi_51134025
quote:

Vind ik best een goed plan, omdat het inderdaad altijd wel erg hard gaat in het Ajax-topic. Al besef ik natuurlijk wel dat ik daar zelf ook een aandeel in heb.

Voor de rest vind ik het goed gaan in VBL
pi_51134079
Het enige wat ik kan verzinnen in 5 subforums (net zoals in GAM) met de titels:
Eredivisie (clubtopics, wedstrijden e.d.)
Jupiler League (idem dito)
Buitenlands voetbal (topics over buitenlandse competities/clubs e.d.)
Eindtoernooien (topics over de CL/Copa America/Azie Cup/WK-20/EK-21 enz.)
Overig/Algemeen (algemeen voetbalnieuws, Voetballende Fok!kers e.d.)

Voor mij wordt het dan al iig een stuk overzichtelijker en hoef ik niet zo te zoeken in de VBL-topiclijst...bijkomend dat je op elk onderdeel een apart modje in kunt zetten die gelijk veel kennis van zaken heeft.
Hoi.
pi_51134800
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:53 schreef pekel het volgende:
Het enige wat ik kan verzinnen in 5 subforums (net zoals in GAM) met de titels:
Lijkt mij inderdaad ook het beste.
Alleen ik zou daar subfora voor de top 3 aan toevoegen..

Zoiets dus,

pi_51135243
Van mij hoeft alles niet zo apart in subfora. Over zo'n PSV-topic doen we al gauw een week. De enige topics die echt hard lopen zijn die van Ajax, Feyenoord, en gedurende deze periode die van de transfers. Daardoor blijft het allemaal redelijk overzichtelijk. Een erg levendige boel wordt het dan niet in die subfora, verwacht ik.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_51135267
Alle tvp's verwijderen inclusief die van eend.
pi_51135647
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:23 schreef mcyodogg het volgende:
Van mij hoeft alles niet zo apart in subfora. Over zo'n PSV-topic doen we al gauw een week. De enige topics die echt hard lopen zijn die van Ajax, Feyenoord, en gedurende deze periode die van de transfers. Daardoor blijft het allemaal redelijk overzichtelijk. Een erg levendige boel wordt het dan niet in die subfora, verwacht ik.
Je hoeft ook niet perse in die subfora te kijken, als je op voetbal klikt krijg je gewoon een overzicht van alle topics net als nu.
Subtopic voor de top 3 in misschien een oplossing voor het offtopic geklets in oa het Ajax topic, ik vond het idee van MAX wel goed eigenlijk.
Het is iig een discussie waard.

Ik ben een voorstander van subforums, al is het maar om dingen makkelijker te vinden en gescheiden te houden.
pi_51135690
Of gewoon een Ajax topic openen in het Pub forum, dan kan iedereen daar heen
pi_51135930
Ik zou zeker geen subforums gaan aanmaken binnen VBL. Doen ze op andere forums ook wel eens en dat werkt echt niet handig. Bovendien krijg je dan ook discussies over wat nu waar moet.

Wat MaxPower zegt over een opdeling van het Ajax-topic ben ik het mee eens. Als je 24 uur na je laatste bezoek weer inlogt en dat topic ziet, is er een hoop geschreven, maar eigenlijk ook weer niets. Het gaat echt te snel om dat topic nog echt goed bij te houden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_51137412
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:43 schreef methodmich het volgende:
Ik zou zeker geen subforums gaan aanmaken binnen VBL. Doen ze op andere forums ook wel eens en dat werkt echt niet handig. Bovendien krijg je dan ook discussies over wat nu waar moet.

Wat MaxPower zegt over een opdeling van het Ajax-topic ben ik het mee eens. Als je 24 uur na je laatste bezoek weer inlogt en dat topic ziet, is er een hoop geschreven, maar eigenlijk ook weer niets. Het gaat echt te snel om dat topic nog echt goed bij te houden.
Het is het niet eens waard om het bijhouden te hoor. Subfora zie ik niet direct zitten. Alsof er users echt alleen geinteresseerd in de Jupiler League zijn bijv. Uiteindelijk surfen ze dan toch wel door alle sub's.
pi_51137442
Topics in een subforum komen toch ook gewoon in de normale topiclijst?
pi_51137472
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:30 schreef MaxPower het volgende:
Topics in een subforum komen toch ook gewoon in de normale topiclijst?
Ja.

Zie GAM
Games & Consoles
pi_51137494
Dan kunnen anti-subforummers dus gewoon in de grote lijst blijven kijken
pi_51137834
Maar VBL is toch al een subforum van het FOK! forum. Waarom dan nog een subforum in het subforum? Juist die grote diversiteit vind ik wel aardig.
www.thuisuiteten.nl
pi_51139820
Die diversiteit blijft ook, lees je eigenlijk wel?
pi_51140019
Hij snapt het principe inderdaad nog niet.

Ik zie er geen meerwaarde in. Verder is het ook irritant bijhouden voor de mods, die die topics erin moeten plaatsen. (neem ik aan) Zijn er veel die dat reuze handig vinden?
That's all folks!
pi_51140150
Snap jij het eigenlijk wel Vaduz?

De TS die kiest bij het openen van een nieuw topic in welk subforum zijn topic geplaats gaat worden.
Modjes hoeven dus alleen een topic naar een ander subforum te verplaatsen als de TS een foutje gemaakt heeft bij het openen van een topic. Het is niet zo dat modjes elk topic moeten gaan indelen in een subforum.

Users zoals methodmich merken daar helemaal niets van aangezien die toch niet in de subforums kijken.
Voor users zoals methodmich verandert er niets.

[ Bericht 44% gewijzigd door venomsnake op 04-07-2007 18:59:10 ]
pi_51140537
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:31 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ja.

Zie GAM
Games & Consoles
Dat ziet er best handig uit.

Voor
pi_51140582
Jawel, maar dat categoriseren gaat neem ik aan niet vanzelf. (en een Ajax-topic gaat nog wel eens dicht) Ik weet dat de normale lijst met alles en nog wat dan blijft en je eventueel kunt kiezen voor de uitklapbare opties.

edit, o oke, de TS. Dat wist ik niet.
That's all folks!
pi_51140607
venomsnake beschrijft het prima .
pi_51140650
Maar dan nog vraag ik me af of er veel animo voor zo'n klaprek is.
That's all folks!
pi_51140869
Opzich ben ik wel voor de subforumfilter.
De users die er geen gebruik van maken die merken er toch niets van.
pi_51141075
Ah leuk evalueren. Allemaal dingen aandragen en uiteindelijk veranderd er niks.
pi_51141214
Wat ben je laat met posten TR?
Ow wacht dit stond niet in FB !!
pi_51141275
Ajax topic in 3 topics verdelen lijkt me trouwens vrij onzinning. Gaat echt niet ineens veranderen hoor... Heb je dalijk hetzelfde maar dan in 3 topics.
pi_51141417
Subfora klinkt leuk, afwachten of het echt handig werkt.
Top 3-topics lekker zo laten. 4 bagger-topics (ook HOOLS uiteraard) is al meer dan genoeg .
pi_51141647
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:17 schreef TerroRobbie het volgende:
Ajax topic in 3 topics verdelen lijkt me trouwens vrij onzinning. Gaat echt niet ineens veranderen hoor... Heb je dalijk hetzelfde maar dan in 3 topics.
kon je wel eens gelijk in hebben. Tenzij je een soort Ajax slowchat topic maakt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.!

Andere subforums ben ik voor omdat je zoals ik al eerder zei dingen makkelijker kan vinden en gescheiden kan houden. Lijkt mij heerlijk iig.
Bovendien hebben users die het toch niet gebruiken er helemaal geen last van, voor hun verandert er vrijwel niets.
pi_51141718
Ik lees ook mee
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_51142042
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:11 schreef TerroRobbie het volgende:
Ah leuk evalueren. Allemaal dingen aandragen en uiteindelijk veranderd er niks.
Je mag ook wel wat aan je spelfouten doen, maar daar zal ook wel niets aan veranderen.
That's all folks!
pi_51142250
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:11 schreef TerroRobbie het volgende:
Ah leuk evalueren. Allemaal dingen aandragen en uiteindelijk verandert er niks.
Prima gedachte, we kunnen het ook niet doen?

Azijnpisser.
pi_51142661
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:36 schreef MaxPower het volgende:
Die diversiteit blijft ook, lees je eigenlijk wel?
Ja, maar niet op de manier zoals die nu is. Nu moet je per topic gaan bedenken waar je het wilt gaan plaatsen ipv het gewoon te plaatsen. Waardoor mensen minder snel zomaar op een topic zullen klikken, denk ik. Want iemand die geen interesse heeft in bijvoorbeeld de Jupiler League zal minder snel in dat subforum komen, terwijl hij een los topic dat gerelateerd is aan de JL bijvoorbeeld wel zou kunnen bekijken.
www.thuisuiteten.nl
pi_51142688
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:54 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ja, maar niet op de manier zoals die nu is. Nu moet je per topic gaan bedenken waar je het wilt gaan plaatsen ipv het gewoon te plaatsen. Waardoor mensen minder snel zomaar op een topic zullen klikken, denk ik. Want iemand die geen interesse heeft in bijvoorbeeld de Jupiler League zal minder snel in dat subforum komen, terwijl hij een los topic dat gerelateerd is aan de JL bijvoorbeeld wel zou kunnen bekijken.
De topics blijven ook in de algemene topiclijst. Je weet.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_51142742
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:55 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

De topics blijven ook in de algemene topiclijst. Je weet.
Okee. Maar wat is dan de meerwaarde?
www.thuisuiteten.nl
pi_51142769
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:36 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Je mag ook wel wat aan je spelfouten doen, maar daar zal ook wel niets aan veranderen.
Welke spelfouten?
pi_51142771
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:56 schreef methodmich het volgende:

[..]

Okee. Maar wat is dan de meerwaarde?
Dan is het geordend voor mensen die wél specifiek zoeken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')