Ja het is ziek maar het is al een jaar oud..quote:Op zondag 13 juli 2008 00:34 schreef zhe-devilll het volgende:
http://comments.wordpress(...)moord-door-1000-man/
Echt simpel en ziek!
Schokkende beelden sorry hiervoor, it wasn't my idea.
![]()
Ik kende de beelden al, en het is idd diep triest en getuigd van behoorlijke achterlijkheid door degene die de steniging uitgevoerd hebben (en de meelopers).quote:Op zondag 13 juli 2008 00:34 schreef zhe-devilll het volgende:
Echt simpel en ziek!
![]()
Wat een domme opmerking, alsof het nu niet meer gebeurd, wil je zeggen?quote:Op zondag 13 juli 2008 00:40 schreef Hanstin het volgende:
[..]
Ja het is ziek maar het is al een jaar oud..
Even het verhaaltje onder de video lezen.quote:Op zondag 13 juli 2008 00:43 schreef J.Herrer het volgende:
Ik zag Islam in dat bovenste balkje van mn browser en ik wist al genoeg
Leuk voor je.quote:Op zondag 13 juli 2008 00:43 schreef J.Herrer het volgende:
Tsja. Zieke geesten hou je altijd.quote:Op zondag 13 juli 2008 00:44 schreef De_Ananas het volgende:
Ik moest kankahhard lachen toen ik dat fimlpje zag![]()
!!!!!
En jij wil mod worden?quote:Op zondag 13 juli 2008 00:44 schreef De_Ananas het volgende:
!!!!!
Moet ik weer zeggen dat je je moet inlezen?quote:
Kortzichtige mensen blijven er altijd helaas.quote:Op zondag 13 juli 2008 00:43 schreef J.Herrer het volgende:
Ja ik ben koning, maar zo speciaal dat ik alles kan lezen in de 1 seconde dat ik het opende en afsloot ben ik ook nou weer nietquote:Op zondag 13 juli 2008 00:45 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Leuk voor je.
Heeft verder niks te maken met de Islam dombo
Het heeft te maken met Koerden en Satanisten ()
Tuurlijkquote:Op zondag 13 juli 2008 00:49 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Moet ik weer zeggen dat je je moet inlezen?!
Klacht 1: Mensen die zich elke keer maar weer druk maken om een filmpje van een jaar oud!
Klacht 2: Mensen die niet naar PI's kijken
Klacht 3: Kortzichtige mensen
Dit zegt wel genoeg over jouw denkniveau...quote:Op zondag 13 juli 2008 00:50 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Ja ik ben koning, maar zo speciaal dat ik alles kan lezen in de 1 seconde dat ik het opende en afsloot ben ik ook nou weer niet
Helaas jaquote:Op zondag 13 juli 2008 00:50 schreef Juup© het volgende:
[..]
Kortzichtige mensen blijven er altijd helaas.
C *quote:Op zondag 13 juli 2008 00:52 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Dit zegt wel genoeg over jouw denkniveau...
Als het aan de burger zou liggen zouden we hier ook genoeg lynchfeestjes hebben hoor.quote:Op zondag 13 juli 2008 00:54 schreef Rimpelhond het volgende:
wat er ook toegestaan is (eerwraak) .... je dóet het toch niet??
Ik kan mij werkelijk waar niet voorstellen dat hoe je ook opgegroeid bent en waar je ook woont dit in je hoofd haalt... en niet één geschifte eikel de kortsluiting heeft.. maar een grote groep mensen die dit blijkbaar allemaal als normaal...als must beschouwen....
Hebben dit soort mensen geen hart? Geen besef?
Ongelooflijk.
Vergelijkbaar met hoe mensen het in hun hoofd halen om bv baby's uit de buik van de moeder te snijden en ermee op straat te gaan voetballen.
De mens is het gewelddadigste en gevaarlijkste beest op aarde.quote:Op zondag 13 juli 2008 00:54 schreef Rimpelhond het volgende:
wat er ook toegestaan is (eerwraak) .... je dóet het toch niet??
Ik kan mij werkelijk waar niet voorstellen dat hoe je ook opgegroeid bent en waar je ook woont dit in je hoofd haalt... en niet één geschifte eikel de kortsluiting heeft.. maar een grote groep mensen die dit blijkbaar allemaal als normaal...als must beschouwen....
Hebben dit soort mensen geen hart? Geen besef?
Ongelooflijk.
Vergelijkbaar met hoe mensen het in hun hoofd halen om bv baby's uit de buik van de moeder te snijden en ermee op straat te gaan voetballen.
Dus er moet daar een betere wetgeving komen en een beter controle daarop?quote:Op zondag 13 juli 2008 00:55 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Als het aan de burger zou liggen zouden we hier ook genoeg lynchfeestjes hebben hoor.
Dat dus...quote:Op zondag 13 juli 2008 00:49 schreef prupke het volgende:
en wat me opvalt in dit filmpje is dat ze wel haar blote billen bedekken met haar rokje want dat kan schijnbaar niet , maar ze kunnen wel betonblokken op haar hoofd gooien?
en dat maakt dat ik het zou moeten begrijpen?quote:Op zondag 13 juli 2008 00:55 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Als het aan de burger zou liggen zouden we hier ook genoeg lynchfeestjes hebben hoor.
Waar zeg ik dat? We moeten ons gewoon niet teveel bemoeien met andere landen, alhoewel ik dit wel afkeur. Maar in Nederland komen wraakgevallen ook vaak voor, en dan niet alleen eerwraak.quote:Op zondag 13 juli 2008 00:57 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dus er moet daar een betere wetgeving komen en een beter controle daarop?
quote:Op zondag 13 juli 2008 00:51 schreef Queen_Bee het volgende:
Tekst? Ik wil de vid niet zien me dunkt
quote:MOSOEL, 28/04/2007: Volgens de Koerdische website ‘www.Jebar.info’ hebben naar schatting 1000 mannen van Yezidische afkomst, zich schuldig gemaakt aan de moord op een tienermeisje. Dit, omdat het meisje van huis zou zijn weggelopen om te kunnen trouwen met een jongen van Islamitische afkomst, waarop ze verliefd was geworden. Ook zou het Yezidi-meisje zich bekeerd hebben tot de Islam.
De afgelopen vier maanden had het meisje een schuilplaats toegewezen gekregen van lokale moslimsjeiks. Men beweert dat haar familie de laatste dagen geprobeerd heeft om haar weer terug te laten keren naar haar ouderlijke huis. Hierbij zou ze overtuigd zijn geraakt van het feit dat haar familie haar vergeven had voor de ‘fouten’ die ze gemaakt zou hebben.
In een korte, met een telefoon opgenomen video, dat gemaakt is door de aanwezigen tijdens de moord, is duidelijk te zien hoe het meisje mishandeld en vermoord wordt. Ze is tijdens haar reis terug naar huis, in een hinderlaag gelokt door ongeveer 1000 mannen die haar opgewacht hebben om haar vervolgens op een zeer brute wijze te kunnen vermoorden. Zo laten de beelden zien hoe de mannen grote stenen op haar hoofd gooien, hoe ze voor de voeten wordt geworpen en in haar maag en gezicht geschopt wordt, terwijl ze ligt te schreeuwen van de pijn. Dit gaat door, totdat er iemand komt die een einde aan haar leven maakt, door met een grote steen op haar gezicht te gooien.
Tevens zijn in de fragmenten te zien dat het meisje eerst uitgekleed is, om zo te kunnen symboliseren dat ze haar familie en haar godsdienst heeft onteerd. Ze ligt half naakt op de grond, nog steeds ademend, terwijl haar geplette gezicht bedekt is met bloed.
Volgens de bovengenoemde website waren ook bewapende politieagenten en ambtenaren bij de moord aanwezig. In feite hebben zij de menigte geholpen om de vrouw te kunnen vermoorden. Dit, in plaats om te proberen de misdaad te voorkomen. De opgenomen beelden bevestigen dit.
Enige momenten later arriveerde ook de Iraakse leger en weigerde de toegang aan onbevoegden, inclusief de pers. Het vermoorden van vrouwen, wegens eer, schande en religie komt nog steeds voor in Zuid-Koerdistan en Irak. De bovengenoemde incident is niet ongewoon in enkele diepgaande godsdiensten en traditionele gemeenschappen.
Bron: www.Jebar.info, Iraaks Koerdistan (Mosul).
Meer Info over de aktie van de Koerdische Regionale Garde:
http://www.krg.org/articles/article_detail.asp?LangNr=12&LNNr=28&RNNr=70&ArticleNr=17629
quote:LAATSTE ONTWIKKELINGEN: Research & Development.
Oorzaak: Uit te hand mislukte gedwongen huwelijk en het afschuwen van partner naar ander stam van de Koerden (afstand nemen van Yezidisme).
Yezidische jongen: de Yezidische Koerd vond dat Yezidische meisje (ook Koerdisch) met hem moest trouwen.
Yezidische meisje: het Koerdische meisje van Yezidsiche afkomst weigerde de hand van deze jongen en koos voor een ‘Soennitische Koerd’ (moslimjongen), waarna zij zich later naar de Islam heeft bekeerd.
Yezidisme: het Yezidisch geloof verbiedt het huwen met een ander geloofspartner (ander religie) wegens schending eer van het geloof en de eer van de familie.
Resultaat: de Yezidische jongen nam eerwraak door eigenhandig zonder tussenkomst van de wetgeving: het stenigen aan te kondigen tegen deze bekeerde moslima die haar Yezidische geloof de rug heeft toegekeerd en zijn eer heeft geschonden met de dood tot gevolg.
Gevolgen: ontstaan voortdurende clandenstine stammenoorlog tussen deze 2 Koerdische groepen, nl.: Yezidische en Soennitische Koerden duren veder, met aan beide kanten vallen er slachtoffers.
Wetgeving: eerwraak (eermoord) is toegestaan in de Koerdische wetgeving. Zie onderste Engelse website (4e paragraaf, 1e regel). The Kurdistan National Assembly (parliament) in 2002 repealed articles in Iraqi law which allowed for “honour” killings to go unpunished.
.
Ik zeg niet dat jij dat zegt, ik bedoelde het meer als een idee. Zo van "het zou eens tijd worden dat er daar menselijke wetgeving en een fatsoenlijke uitvoering daarvan komt".quote:Op zondag 13 juli 2008 00:59 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? We moeten ons gewoon niet teveel bemoeien met andere landen, alhoewel ik dit wel afkeur. Maar in Nederland komen wraakgevallen ook vaak voor, en dan niet alleen eerwraak.
Mensen zoals jij zouden ze moeten verbannen naar dat soort landen!quote:Op zondag 13 juli 2008 00:44 schreef De_Ananas het volgende:
!!!!!
Hoe dom kun je toch zijn!quote:Op zondag 13 juli 2008 00:49 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Klacht 1: Mensen die zich elke keer maar weer druk maken om een filmpje van een jaar oud!
m.a.w jij hebt dus geen leven?quote:Op zondag 13 juli 2008 01:15 schreef dgbw het volgende:
Als je hier op zaterdagavond naar gaat zitten kijken heb je echt geen leven............. mja als je op zateravond/nacht zit te fokken heb je dat toch al niet
Damn das fucked upquote:Op zondag 13 juli 2008 00:34 schreef zhe-devilll het volgende:
Echt simpel en ziek!
![]()
En het enige wat ze "verkeerd" deed was verliefd worden.quote:Op zondag 13 juli 2008 01:22 schreef Dutch_Nelson het volgende:
[..]
Damn das fucked up![]()
Ik zou echt die menigte inrennen en haar vastpakken en keihard rennen naar een auto en er vandoor gaan ofzo, wel met een 9 millimeter want you never know. Vraag me wel af of er echt 1.000 man omheen stonden dat zijn er wel wat veel. En die betonblokken zijn te erg gewoon.
Dutch is Huillie![]()
![]()
Het zijn dan ook (in dit geval) geen moslims trouwens.quote:Op zondag 13 juli 2008 01:26 schreef Juup© het volgende:
Waarom gaan veel mensen er vanuit dat de Koran de boosdoener is? Het ligt niet aan het geschrift, maar aan de interpretatie ervan door mensen. En niet elk mens is zo slim om het correct te interpreteren. Ik wijs elke vorm van godsdienst af, maar sta wel open om er over te leren en dat zouden meer mensen moeten doen vind ik.
Dat hoeft niet persé.quote:Op zondag 13 juli 2008 01:14 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Mensen met een zeer low iq dat is wel duidelijk.
Sorry ik was de posting vergeten te quoten waar ik op doeldequote:Op zondag 13 juli 2008 01:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het zijn dan ook (in dit geval) geen moslims trouwens.
De omgeving werd zo boos ómdat ze met een moslimman trouwde.
Deze dus.quote:Op zondag 13 juli 2008 01:22 schreef zhe-devilll het volgende:
Genegeerd door de hele Nederlandse pers
Aan alle dagbladen van Nederland
[...flinke hoeveelheid tekst...]
Niet schokkend genoeg?quote:Op zondag 13 juli 2008 01:32 schreef DarkSystem het volgende:
Hmm, beetje schokkerig beeld helaas...
Na 2 en een halve minuut is 't wel gedaan eigenlijk..quote:Op zondag 13 juli 2008 01:36 schreef Noortje. het volgende:
Ik heb het filmpje niet helemaal gekeken, maar jézus wat ziek.
Boeiend dat het een jaar oud is, dat maakt het niet minder debiel wat ze met dat meisje hebben gedaan. Haar ook echt met 1000 man opwachten, omdat ze verliefd is geworden op de 'verkeerde'. WTF echt, net alsof ze dat zelf nog nooit hebben gehad.
Verder vind ik het trouwens nog veel zieker als je het gaat filmen.
Nah, kan er niet bij met mijn schattige hoofdje dat dit soort dingen gebeuren. Ver-schrik-ke-lijk.
Wat? Het vermoorden van dat meisje in dat filmpje?quote:Op zondag 13 juli 2008 01:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Na 2 en een halve minuut is 't wel gedaan eigenlijk..
Dit vind ik ook aardig walgelijk trouwens. Dat mensen een dergelijk iets een beetje schouderophalend afdoen.quote:
Dat getuigt inderdaad van het ontbreken van enig empathisch vermogen.quote:Op zondag 13 juli 2008 01:43 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dit vind ik ook aardig walgelijk trouwens. Dat mensen een dergelijk iets een beetje schouderophalend afdoen.
Jij doet niet veel anders; je kijkt het filmpje, typt een berichtje en gaat volgende week vrolijk opstap om niet meer terug te denken aan dit. Nee, dan negeer ik het liever.quote:Op zondag 13 juli 2008 01:43 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dit vind ik ook aardig walgelijk trouwens. Dat mensen een dergelijk iets een beetje schouderophalend afdoen.
Ok dat is jouw stelling, maar stel God bestaat!quote:Op zondag 13 juli 2008 01:46 schreef DarkSystem het volgende:
[..]
Jij doet niet veel anders; je kijkt het filmpje, typt een berichtje en gaat volgende week vrolijk opstap om niet meer terug te denken aan dit. Nee, dan negeer ik het liever.
Ik heb het filmpje niet gekeken.quote:Op zondag 13 juli 2008 01:46 schreef DarkSystem het volgende:
[..]
Jij doet niet veel anders; je kijkt het filmpje, typt een berichtje en gaat volgende week vrolijk opstap om niet meer terug te denken aan dit. Nee, dan negeer ik het liever.
Wat wil je dan dat we doen? We kunnen moeilijk onze ogen uit onze kop janken, schieten wij ook niets mee op. Fact is, dat de mensen die er wél 'geschokt' zijn er tenminste bij stil staan dat de wereld nogal hard is af en toe. Schiet dat meisje niets mee op, maar is wel goed voor ons zelfbewustzijn.quote:Op zondag 13 juli 2008 01:46 schreef DarkSystem het volgende:
[..]
Maar het heeft niet met verstand te maken, maar met een geloofs doctrine. Dat is niet zo maar met een beetje voorlichting weg te werken hoor. Dat gaat pas een beetje werken als ze hun heilige schrift anders leren interpreteren, en daar gaan decennia, zo niet eeuwen, overheen.quote:Op zondag 13 juli 2008 01:49 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Misschien moeten die mensen wel voorlichting krijgen om zo hun verstand op te vijzelen mits dit nog kan.
Mogen ze wel eens mee beginnen dan.quote:Op zondag 13 juli 2008 01:55 schreef ElizabethR het volgende:
Dat gaat pas een beetje werken als ze hun heilige schrift anders leren interpreteren, en daar gaan decennia, zo niet eeuwen, overheen.
Tuurlijk niet, als ik de moeder was zou ik (al werd het m'n eigen dood) de dader(s) opzoeken en afmaken.quote:Op zondag 13 juli 2008 01:49 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ok dat is jouw stelling, maar stel God bestaat!
Hij bestaat echt en hij zegt omdat jij dit niet wilt bevatten danwel enig gevoel kunt tonen in deze, dat je een volgend leven krijgt.
Misschien als moeder van een meisje die dat meemaakt, of misschien ben je dan wel een meisje dat dit moet meemaken?
Zeg je dan ook, ok ik haal mijn schouders op?
Stel hé? Dat zou wat zijn, reïncarnatie therapie maar dan anders, het is altijd een ver van mijn bed show maar het is wel goed dat je weet dat dit gebeurd, ook nu nog.
Misschien moeten die mensen wel voorlichting krijgen om zo hun verstand op te vijzelen mits dit nog kan.
En dat is juist het probleem.quote:Op zondag 13 juli 2008 01:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar het heeft niet met verstand te maken, maar met een geloofs doctrine. Dat is niet zo maar met een beetje voorlichting weg te werken hoor. Dat gaat pas een beetje werken als ze hun heilige schrift anders leren interpreteren, en daar gaan decennia, zo niet eeuwen, overheen.
Je keurt het niet goed maar zou het zelf net zo makkelijk doen? Weliswaar bij de dader maar dan nog.quote:Op zondag 13 juli 2008 02:02 schreef DarkSystem het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, als ik de moeder was zou ik (al werd het m'n eigen dood) de dader(s) opzoeken en afmaken.
Dan zulke dingen gebeuren weet ik en ik keur het zeker niet goed. Vroeger kon ik mij enorm opwinden hierover, net zoals dierenmishandeling, nu nog, maar wat doe je eraan...
Dan doe je dus precies hetzelfde.quote:Op zondag 13 juli 2008 02:02 schreef DarkSystem het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, als ik de moeder was zou ik (al werd het m'n eigen dood) de dader(s) opzoeken en afmaken.
Natuurlijk. Als iemand je zoon/dochter b.v. vermoordt dan maken 5 jaar cel dat echt nooit goed.quote:Op zondag 13 juli 2008 02:10 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Je keurt het niet goed maar zou het zelf net zo makkelijk doen? Weliswaar bij de dader maar dan nog.
Ik zou het niet doen. Al zou ik willen, ik zou het niet eens kunnen. En wat is het probleem daar? Dat ze het kunnen, willen en doen.quote:Op zondag 13 juli 2008 02:14 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Natuurlijk. Als iemand je zoon/dochter b.v. vermoordt dan maken 5 jaar cel dat echt nooit goed.
1. Groep mensen maakt een jong persoon af voor iets waar ze zelf totaal niks mee te maken hadden.quote:
Denk je werkelijk dat je hier iets aan kunt doen? Zoals Elizabeth al stelde, het gaat eeuwen duren om dat eruit te krijgen. Elk nieuw geborene krijgt het weer met de paplepel ingegoten en daar staan we dan met ons geweertje, succes!quote:Op zondag 13 juli 2008 02:15 schreef Strani het volgende:
Ik heb het filmpje maar niet bekeken; ik kan me er zonder de beelden al wel een voorstelling van maken denk ik.
Ook in dit topic zijn er weer mensen die vinden dat we ons er niet mee moeten bemoeien. Onzin vind ik dat. Als jij hoort van iemand in Limburg die voor de lol hondjes doodtrappen vind je toch ook dat men er wat aan moet doen? Maar als het een stukje verder weg is dan hoeft het ineens niet meer? Waarom eigenlijk niet..omdat het jòu niet raakt? De_Ananas?
Hierom zeg ik al jaren dat de wereld juist een land als Saudi Arabie hadden moeten binnenvallen, of misschien wel Nigeria, waar dit soort zaken nog altijd met aardige regelmaat voorkomen. Maar ja, dan wordt de olie duurder.
1. Het slachtoffer heeft pijn, het slachtoffer wordt vermoord.quote:Op zondag 13 juli 2008 02:17 schreef Strani het volgende:
[..]
1. Groep mensen maakt een jong persoon af voor iets waar ze zelf totaal niks mee te maken hadden.
2. Moeder vermoordt vervolgens één of meerdere moordenaars van haar dochter.
Hoe is dat precies hetzelfde?
* iets mompelt met gerechtigheidquote:Op zondag 13 juli 2008 02:16 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen. Al zou ik willen, ik zou het niet eens kunnen. En wat is het probleem daar? Dat ze het kunnen, willen en doen.
Je kunt wel mooi verpakken maar je bent dan net zo slecht. Dus.
Je kunt dit natuurlijk niet van de ene dag op de andere veranderen Queen_Bee, en dat beweer ik ook niet. Maar het inbrengen van een externe cultuur en het toelaten van meer externe informatie (ten behoeve van educatie) kan dit proces wel versnellen.quote:Op zondag 13 juli 2008 02:18 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat je hier iets aan kunt doen? Zoals Elizabeth al stelde, het gaat eeuwen duren om dat eruit te krijgen. Elk nieuw geborene krijgt het weer met de paplepel ingegoten en daar staan we dan met ons geweertje, succes!
Ik denk dat we hier niet vanaf komen tenzij het uitgeroeid wordt, en dat doen we natuurlijk niet.
1. Het slachtoffer verdiende het niet.quote:Op zondag 13 juli 2008 02:20 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
1. Het slachtoffer heeft pijn, het slachtoffer wordt vermoord.
2. Het slachtoffer heeft pijn, het slachtoffer wordt vermoord.
Het heeft niets met de islam te maken, dus je moet beter lezen.quote:Op zondag 13 juli 2008 02:11 schreef SharQueDo het volgende:
islam![]()
Heerlijk geloof. En het mag ook nog allemaal.![]()
Zeer goede opmerking zoals nu Iran aan materiaal kan komen voor het maken van atoomwapens is dit ook gebeurd door vele landen, die met een dichtgeknepen oog spul afleverde, opdat zij de olie goedkoper kregen, helaas nu blijkt dat Iran wel degelijk een gevaar is, komt men er nu ineens op terug.quote:Op zondag 13 juli 2008 02:15 schreef Strani het volgende:
Ik heb het filmpje maar niet bekeken; ik kan me er zonder de beelden al wel een voorstelling van maken denk ik.
Ook in dit topic zijn er weer mensen die vinden dat we ons er niet mee moeten bemoeien. Onzin vind ik dat. Als jij hoort van iemand in Limburg die voor de lol hondjes doodtrappen vind je toch ook dat men er wat aan moet doen? Maar als het een stukje verder weg is dan hoeft het ineens niet meer? Waarom eigenlijk niet..omdat het jòu niet raakt? De_Ananas?
Hierom zeg ik al jaren dat de wereld juist een land als Saudi Arabie hadden moeten binnenvallen, of misschien wel Nigeria, waar dit soort zaken nog altijd met aardige regelmaat voorkomen.
Maar ja, dan wordt de olie duurder.
islam of niet, al die mensen in het midden-oosten daar zijn zo gek als een deur.quote:Op zondag 13 juli 2008 02:23 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Het heeft niets met de islam te maken, dus je moet beter lezen.
Het zijn Yezidische mensen. En dat is een endogame religie. Dus je bent Yezid bij geboorte.
Verder lees ik net dat Yezidisme een koerdische orale volksreligie is, dus zonder geschriften.
Slecht idee.quote:Op zondag 13 juli 2008 02:16 schreef andersgezegd het volgende:
Het grappigste is nog wel dat er altijd verkondigd wordt dat dit niks met de Islam te maken heeft maar met de cultuur daar haha. Mag je mij uitleggen waar die 'cultuur' toch vandaan komt en wat voor een gigantische invloed religie heeft op cultuur.
En zie je dit al gebeuren in Europa, of VS? Neen. Brazilie of Japan? Neen.
Maar wel in het midden oosten waar het 1 groot moslim festijn is.
En wat als er nou uiteindelijk geen allah is daarboven? Dan komen ze er lekker alle 1000 ongestraft vanaf.
Als ik iets voor de mensheid zou kunnen betekenen dan zou het de totale destructie van religie zijn.
Godverdomme wat zou het er dan op voorruit gaan in de wereld.
Ik ben voor alle religieuzen sterriliseren! Wat zeggen jullie daarvan? Een 'humane' (ivm andere methoden) oplossing om over 100 jaar max. van het probleem af te zijn.
Goed idee?
Maar dan heb je weer de vraag: wie bepaalt of iemand iets verdiend heeft?quote:Op zondag 13 juli 2008 02:21 schreef Strani het volgende:
[..]
1. Het slachtoffer verdiende het niet.
2. Het slachtoffer verdiende het wel.
Wie kaatst kan de bal verwachten.
quote:Op zondag 13 juli 2008 02:17 schreef ArnoKlaassen het volgende:
tsja dan is een nucleaire aanval op dat soort landen nog niet zo verkeerd.
Dat is wel heel generaliserend.quote:Op zondag 13 juli 2008 02:29 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
islam of niet, al die mensen in het midden-oosten daar zijn zo gek als een deur.
Lezen broodmongool.quote:
Dus als jij een dochter hebt die op deze manier afgemaakt word zeg jij "Dat is even pech hebben, maar gelukkig krijgt de dader wel een paar jaar gevangenisstraf, daar zal ie van leren!quote:Op zondag 13 juli 2008 02:31 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Maar dan heb je weer de vraag: wie bepaalt of iemand iets verdiend heeft?
1. De mannen die het meisje vermoordden vinden dat zij het verdiende, de moeder vindt dit niet.
2. De moeder vindt dat de mannen het verdienden, de mannen vinden dit niet, want zij vinden nou eenmaal dat het meisje terecht is vermoord.
Ik zat al te wachten op zo een debiele opmerking.quote:Op zondag 13 juli 2008 02:43 schreef DarkSystem het volgende:
[..]
Dus als jij een dochter hebt die op deze manier afgemaakt word zeg jij "Dat is even pech hebben, maar gelukkig krijgt de dader wel een paar jaar gevangenisstraf, daar zal ie van leren!"
sommige mensen...
Waaruit maak jij op dat ik dat zal zeggen?quote:Op zondag 13 juli 2008 02:43 schreef DarkSystem het volgende:
[..]
Dus als jij een dochter hebt die op deze manier afgemaakt word zeg jij "Dat is even pech hebben, maar gelukkig krijgt de dader wel een paar jaar gevangenisstraf, daar zal ie van leren!"
sommige mensen...
quote:Op zondag 13 juli 2008 02:45 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Waaruit maak jij op dat ik dat zal zeggen?sommige mensen...
Wat ik zou doen als moeder van dat meisje is, haar ver weg sturen als ik wist dat er mannen waren die dit soort plannen hadden, maar misschien wist ze er niets van?quote:Op zondag 13 juli 2008 02:43 schreef DarkSystem het volgende:
[..]
sommige mensen...
Joh, dat verhaal over de oorlog, kinderen die daarheen worden gestuurd, en ouders die trots zijn als hun kids zijn gevallen 'voor het vaderland' is al jaaaaaaren oud. Kun je je de Romeinen uit de Oudheid herinneren? Toen gebeurde dat ook al. Niets veranderd dus in dat opzicht.quote:Op zondag 13 juli 2008 02:52 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wat ik zou doen als moeder van dat meisje is, haar ver weg sturen als ik wist dat er mannen waren die dit soort plannen hadden, maar misschien wist ze er niets van?
Als het kwaad al geschiedt was, dan zou ik die mannen zeker iets aandoen!
Desnoods een giftige schorpioen in zijn broek.
Daar zouden ze echt niet zomaar van af komen, echt niet.
Anderzijds zijn er vele jonge kinderen, jongens in Iran en Irak naar de oorlog gestuurd, onder het trots mom, kijk eens mijn zoon neemt dienst.
Als een kind niet wilde, dan was hij een afvallige en werd door de familie veracht en niet langer in huis toegelaten, bedoel hoe dom wil je het hebben?
Je eigen zoon, van 11 jaar bv, afstaan aan een oorlog en er trots op zijn, dat je kind dit niet overleeft? Nou, nou fantastisch zeg?![]()
Hoe wordt een mens zo dom en zo achterlijk? Is dat opvoeding, of mis je dan echt wel enkele hersencellen, je kunt ,hoe dom je ook bent, toch ook nadenken en / of meevoelen?
Ik kan dit niet begrijpen gewoon.
Al jaren oud ja hé hé dat weet ik!quote:Op zondag 13 juli 2008 02:56 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Joh, dat verhaal over de oorlog, kinderen die daarheen worden gestuurd, en ouders die trots zijn als hun kids zijn gevallen 'voor het vaderland' is al jaaaaaaren oud. Kun je je de Romeinen uit de Oudheid herinneren? Toen gebeurde dat ook al. Niets veranderd dus in dat opzicht.
Het is net hoe je het ziet. Ik ben tègen moorden, anders zou dit onderwerp me ook niet raken. Maar als jij iemand vermoordt dan heb je er zelf blijkbaar geen problemen mee? Dus als je dan zelf vermoord word dan lijkt me dat niet zo erg.quote:Op zondag 13 juli 2008 02:37 schreef Queen_Bee het volgende:
Schei uit met je verdienen, als jij kotst op mensen die dat meisje vermoorden, moet je zelf ook geen mensen vermoorden. Iets over hypocriet ofzo? Jij mag het niet maar ik lekker welAls jij het doet is het slecht maar als ik het doe is het goed
N ah nah nah
Niet dus. En dan maakt het geen fuck uit wat voor onzin je eraan plakt, je bent dan een moordenaar. Niets meer, en niets minder. Net zo slecht.
Zelfs al wist ze ervanaf, vluchten had wellicht weinig nut gehad, ik weet het niet. Maar blij om te horen dat ik niet de enige idioot ben die het niet erbij zou latenquote:Op zondag 13 juli 2008 02:52 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wat ik zou doen als moeder van dat meisje is, haar ver weg sturen als ik wist dat er mannen waren die dit soort plannen hadden, maar misschien wist ze er niets van?
Als het kwaad al geschiedt was, dan zou ik die mannen zeker iets aandoen!
Desnoods een giftige schorpioen in zijn broek.
Daar zouden ze echt niet zomaar van af komen, echt niet.
quote:Op zondag 13 juli 2008 00:44 schreef De_Ananas het volgende:
!!!!!
Nou ja, ik zou dus zeggen: ze weten niet beter. Ik snap het ook niet hoor, maar ik snap sowieso niet wat iemand in bijvoorbeeld het leger wil doen. Maar nu dwaal ik af van het oorspronkelijke onderwerp.quote:Op zondag 13 juli 2008 02:58 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Al jaren oud ja hé hé dat weet ik!
Daar gaat het niet om, het gaat erom hoe men daar nadenkt.
Wat daar normaal is, in hun ogen, is dat hier gelukkig niet zo.
Geen idee of ik het erbij zou laten. Ik zou vast wel iets doen, of in ieder geval zeer, zéér sterk de neiging hebben om iets terug te doen, maar waarschijnlijk zou ik ook zoiets hebben van "ik verlaag me niet tot hun niveau.". Omdat ik dus anders (imo) zelf geen haar beter zou zijn.quote:Op zondag 13 juli 2008 03:01 schreef DarkSystem het volgende:
[..]
Zelfs al wist ze ervanaf, vluchten had wellicht weinig nut gehad, ik weet het niet. Maar blij om te horen dat ik niet de enige idioot ben die het niet erbij zou laten
Pardon? Ik verkondig hier de hele tijd dat ik het niet eens zou kunnen en vind dat meneer vader de moordenaar van zijn dochter ook niet mag vermoordenquote:Op zondag 13 juli 2008 03:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is net hoe je het ziet. Ik ben tègen moorden, anders zou dit onderwerp me ook niet raken. Maar als jij iemand vermoordt dan heb je er zelf blijkbaar geen problemen mee? Dus als je dan zelf vermoord word dan lijkt me dat niet zo erg.
Laat ik het zo stellen: Als ik iemand zonder reden zou vermoorden en vervolgens zelf zou worden omgelegd, zou ik niet bij Petrus aan de hemelpoort gaan staan huilen dat het oneerlijk was.
Je smiley naast je post verraadt sarcasme. Laten we elkaar wel een beetje blijven respecteren in deze discussie.
Heb je al kinderen?quote:Op zondag 13 juli 2008 03:07 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Geen idee of ik het erbij zou laten. Ik zou vast wel iets doen, of in ieder geval zeer, zéér sterk de neiging hebben om iets terug te doen, maar waarschijnlijk zou ik ook zoiets hebben van "ik verlaag me niet tot hun niveau.". Omdat ik dus anders (imo) zelf geen haar beter zou zijn.
Die mensen zijn gewoon zo opgegroeid, cultuur enzo, achterlijk? Ja, maarja, wraakgevoelens heeft iedereen welleens maar dit gaat idd wat ver.quote:Op zondag 13 juli 2008 03:04 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Trouwens, die mensen die dat meisje vermoord hebben zijn echt achterlijk (jaja tot die conclusie waren we al gekomen). Het slaat gewoon nergens op dat ze vermoord wordt (en dan ook nog op zo'n pijnlijk en vernederende manier). Hoe in vredesnaam hebben die mannen ooit bedacht haar te gaan vermoorden omdat ze verliefd is op iemand? Die mensen hebben schijnbaar absoluut geen inlevingsvermogen.
Ik snap sowieso het hele principe van o.a. eerwraak niet. Het levert helemaal niets op, maar als het eenmaal begonnen is, is het ook bijna niet te stoppen aangezien de trots van de familie eraan gaat. Wat ik op zich begrijp, ze moeten er gewoon niet aan beginnen.
Die ouders hadden haar toch naar huis gelokt? Zo hoppa, de val inquote:Op zondag 13 juli 2008 03:10 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Heb je al kinderen?
Nou geloof me een tijger is niet veel sterker dan de ouders van een kind.
En zouden die ouders waarvan waarschijnlijk de mannelijke helft van de familie erbij aanwezig was, ook dit filmpje zien?
GRUWELIJK!
Maar ze zullen zich vast niet schamen, men klopt hen op de schouders voor deze in hun ogen zo goede daad, ongelooflijk toch?
Door hun cultuur schijnen ze hun menselijke verstand te verliezen. Beetje zonde, maar nog steeds geen excuus.quote:Op zondag 13 juli 2008 03:10 schreef DarkSystem het volgende:
[..]
Die mensen zijn gewoon zo opgegroeid, cultuur enzo, achterlijk? Ja, maarja, wraakgevoelens heeft iedereen welleens maar dit gaat idd wat ver.
Nee, ik ben 15.quote:Op zondag 13 juli 2008 03:10 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Heb je al kinderen?
Nou geloof me een tijger is niet veel sterker dan de ouders van een kind.
En zouden die ouders waarvan waarschijnlijk de mannelijke helft van de familie erbij aanwezig was, ook dit filmpje zien?
GRUWELIJK!
Maar ze zullen zich vast niet schamen, men klopt hen op de schouders voor deze in hun ogen zo goede daad, ongelooflijk toch?
Ik ookquote:Op zondag 13 juli 2008 03:19 schreef Paaskonijn het volgende:
Gadverdamme hier kan ik dus echt niet tegen
Misselijk word ik ervan
Ik begin steeds meer te begrijpen waarom jij geen wraakgevoelens zou hebben...quote:Op zondag 13 juli 2008 03:24 schreef Noortje. het volgende:
Wat ben ik blij dat ik niet verder gekeken heb zeg.
Shush! ik heb nergens gezegd dat ik geen wraakGEVOELENS zou hebben.quote:Op zondag 13 juli 2008 03:27 schreef DarkSystem het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer te begrijpen waarom jij geen wraakgevoelens zou hebben...
Dus je zou ze doodkietelen, ofzo?quote:Op zondag 13 juli 2008 03:30 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Shush! ik heb nergens gezegd dat ik geen wraakGEVOELENS zou hebben.Alleen dat ik niet terug zou moorden.
Als iedereen het af blijft keuren maakt het misschien wel een verschil, negeren gaat lastig tenzij je geblinddoekt en doof door het leven gaat.quote:Op zondag 13 juli 2008 03:29 schreef Agiath het volgende:
Kuttopic
Dit soort dingen gebeuren gewoon elke dag
Dit keer is er toevallig een camera bij
Je doet er niks aan en het kan mij verder ook niet boeien
Ik sta buiten dit soort dingen als tot planeet Mars voor mijn part
Het is gewoon een kankerland en van mijn part gaan al die mensen zo de versnipperaar in.
Toch doe je er niks aan, hier op een forum een beetje invatieplannen bedenken doet niks.
Gewoon negeren dat soort filmpjes, je word er toch niet beter van en je kan er niks aan doen.
Je kan je wel kut gaan voelen door alleen maar dit soort filmpjes te gaan kijken.quote:Op zondag 13 juli 2008 03:34 schreef Morwen het volgende:
[..]
Als iedereen het af blijft keuren maakt het misschien wel een verschil, negeren gaat lastig tenzij je geblinddoekt en doof door het leven gaat.
Nou, alleen maar, dat is natuurlijk overdreven. Zo afentoe stuit je weleens op zo'n filmpje en dan verbaas ik me weer dat dit nog steeds bestaat. Ik dacht dat zelfs zij nu inmiddels het Neanderthaler tijdperk uit geevolueerd zouden zijn......quote:Op zondag 13 juli 2008 03:38 schreef Agiath het volgende:
[..]
Je kan je wel kut gaan voelen door alleen maar dit soort filmpjes te gaan kijken.
Maar kijk het of met ziek leedvermaak of gewoon niet.
Beter word je er toch niet van.
Dat zijn ze dus niet blijkbaarquote:Op zondag 13 juli 2008 03:41 schreef Morwen het volgende:
[..]
Nou, alleen maar, dat is natuurlijk overdreven. Zo afentoe stuit je weleens op zo'n filmpje en dan verbaas ik me weer dat dit nog steeds bestaat. Ik dacht dat zelfs zij nu inmiddels het Neanderthaler tijdperk uit geevolueerd zouden zijn......
Toch zit je in dit topicquote:Op zondag 13 juli 2008 03:43 schreef Agiath het volgende:
[..]
Dat zijn ze dus niet blijkbaar
Ik heb me al af weten te sluiten voor dit soort filmpjes/praktijken
En ik wil het ook allemaal niet weten of horen eigenlijk
Dit bewijst maar weer eens het niveau van de FOK!FPquote:Op zondag 13 juli 2008 02:11 schreef SharQueDo het volgende:
islam![]()
Heerlijk geloof. En het mag ook nog allemaal.![]()
Net zoals je hier God hebt in zowat alle Europese talen heb je ook Allah.quote:Op zondag 13 juli 2008 03:40 schreef popolon het volgende:
Allah is groot, we vermoorden een klein meisje.
Walgelijke beelden, ik keek 't nog ook.
Om mensen over te halen ook zo te denken als mijquote:
Edoch, Dr.Daggla, het is toch wel mooi om te zien hoe sommigen een eigen mening vormen.quote:Op zondag 13 juli 2008 03:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nogmaals het waren geen Moslims/Islamieten
Ze werd juist vermoord omdat ze zich had bekeerd tot de Islam.
Is lezen nou echt zo moeilijk?.
Alsof de islam dit niet kent.quote:Op zondag 13 juli 2008 03:46 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Dit bewijst maar weer eens het niveau van de FOK!FP
Zielig hoor
Neuken?quote:Op zondag 13 juli 2008 03:19 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Door hun cultuur schijnen ze hun menselijke verstand te verliezen. Beetje zonde, maar nog steeds geen excuus.
[..]
Nee, ik ben 15.
Mja dat is dus wat het nog erger maakt, de moordenaars worden er niet voor gestraft, want 'zo is de cultuur daar nu eenmaal'. Levenslang op brood en water.
quote:Op zondag 13 juli 2008 04:05 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Neuken?
En als je me afwijst stenig ik jou ook. [ afbeelding ]
2007 beldequote:Op zondag 13 juli 2008 00:34 schreef zhe-devilll het volgende:
Echt simpel en ziek!
![]()
kankermongool, heb je dyslectie?quote:Op zondag 13 juli 2008 03:40 schreef popolon het volgende:
Allah is groot, we vermoorden een klein meisje.
Walgelijke beelden, ik keek 't nog ook.
Ik heb persoonlijk meer moeite met jouw tragisch domme soort.quote:Op zondag 13 juli 2008 06:18 schreef KritischeMassa het volgende:
Allah is vrede
achterlijke cultuur, achterlijke landen en als sluitstuk hier een grote groep achterlijke immigranten met verminderd IQ eerwraak en overlast...
Nee prima cultuuren ze nemen zichzelf zo serieus
Welke geloof hadden de mensen die het tienermeisje hebben gedood?quote:Op zondag 13 juli 2008 09:02 schreef Red_85 het volgende:
Zucht....
Dat er nog steeds 'mensen' zijn die geloven dat dit geloof vredelievend is. Onvoorstelbaar wreed. zieke cultuur, ziek geloof, zieke mensen.
gelukkig heb ik met jou geen fuck van doenquote:Op zondag 13 juli 2008 09:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk meer moeite met jouw tragisch domme soort.
Dat zal ie zeker, onder zn bureau ofzoquote:Op zondag 13 juli 2008 09:34 schreef SHE het volgende:
Dan over het filmpje. Vreemd dat dit trouwens naar buiten is gekomen; of mogen Yeziden dit soort troep wel publiceren?
Ik heb geen idee waar deze varkens in geloven, maar ik hoop dat hun God zijn toorn over die 1000 mannen laat razen. Ook zij die toekeken en niets deden. Om een andere toffe gozer maar eens te quoten:
'hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen'
Laat ik maar lekker naief hopen dat dit meisje een mooi plekje heeft gekregen in het hiernamaals. Aangezien ze zich bekeerd heeft of wilde bekeren tot de Islam, zal Allah wel iets moois voor haar verzonnen hebben.
Whehequote:Op zondag 13 juli 2008 09:55 schreef -Muse- het volgende:
Heel normaal toch? Dat kan je binnen een paar jaar ook in Nederland verwachten.
Haha, je kon er op wachten. Pim wordt weer van zolder gehaald...quote:Op zondag 13 juli 2008 03:05 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wat Pim al zei; 'een achterlijke cultuur'
Die hersenspoeling...![]()
En denk je echt dat dit in die tijd niet tig keer gepost is hier? Kom op zeg...quote:Op zondag 13 juli 2008 00:43 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wat een domme opmerking, alsof het nu niet meer gebeurd, wil je zeggen?
Het gebeurd nu nog steeds hoor.
Dit is echt zo ziek! Kan wel janken bij die beelden. Wat een domme mensen zijn dat ongelooflijk.
Eerder uit de kelder.quote:Op zondag 13 juli 2008 10:45 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Haha, je kon er op wachten. Pim wordt weer van zolder gehaald...![]()
.
Gast ......quote:Op zondag 13 juli 2008 06:18 schreef KritischeMassa het volgende:
Allah is vrede
achterlijke cultuur, achterlijke landen en als sluitstuk hier een grote groep achterlijke immigranten met verminderd IQ eerwraak en overlast...
Nee prima cultuuren ze nemen zichzelf zo serieus
quote:
Resultaat: de Yezidische jongen nam eerwraak door eigenhandig zonder tussenkomst van de wetgeving: het stenigen aan te kondigen tegen deze bekeerde moslima die haar Yezidische geloof de rug heeft toegekeerd en zijn eer heeft geschonden met de dood tot gevolg.
Een jaar terug hadden die beelden wel in Koerdisch meisje publiekelijk gestenigd in Irak. gepast. En ook in dat topic wilde je al geen vriendjes worden met die mensen beesten.quote:Op zondag 13 juli 2008 00:43 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wat een domme opmerking, alsof het nu niet meer gebeurd, wil je zeggen?
Het gebeurd nu nog steeds hoor.
Dit is echt zo ziek! Kan wel janken bij die beelden. Wat een domme mensen zijn dat ongelooflijk.
Jij wel dan?quote:En ook in dat topic wilde je al geen vriendjes worden met die mensen beesten.
Yezidi zijn dus geen moslims, worden in die wereld zelfs wel eens als duivelsaanbidders gezien...quote:
1500 jaar geleden?quote:Op zondag 13 juli 2008 09:47 schreef Mystikvm het volgende:
Dit doet me maar weinig...Een stel onderontwikkelde apen die hun 'cultuur' in de praktijk brengen.
Tsja, 1500 jaar geleden deden wij hetzelfde, zo lang lopen deze mensen ongeveer achter. Daar hoef je toch niet overstuur van te raken? In Afrika gaan ook kinderen dood van de honger terwijl ik een duur ontbijt weg werk. Dat is het leven. Morgen wordt er misschien bij mij kanker geconstateerd en bij jou niet. Dat zal je ook geen flikker doen.
Ze is gewoon in het verkeerde land geboren, da's erg jammer. Maar om nu als een kind te gaan zitten huilen of die cultuur te vervloeken....We zouden ons er gewoon niet mee moeten bemoeien, een muur er omheen bouwen en over 1500 jaar eens kijken of de beschaving heeft toegeslagen.
Je kan niet van onderontwikkelde culturen verwachten dat ze zoals wij zijn en vervolgens moord en brand op het internet schreeuwen als er iets primitiefs gebeurt. Beetje dom om zo te denken.
In 1945 ja?quote:63 jaar geleden scheerde jullie mensen kaal en lieten jullie ze in poep zwemmen en eten.
quote:
Het is natuurlijk maar net aan welke kant je staat wie je vijand isquote:Op zondag 13 juli 2008 12:16 schreef Juup© het volgende:
[..]Mensen die beticht werden van het heulen met de vijand in de oorlog. Veel van deze mensen werden ook zonder enige vorm van proces schuldig bevonden en gestraft soms met de dood tot gevolg.
Ik had het dus over Nederlanders die de Duitsers als vijand zagen.quote:Op zondag 13 juli 2008 12:18 schreef NED het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar net aan welke kant je staat wie je vijand is
Mietje!quote:Op zondag 13 juli 2008 00:41 schreef junkiesietze het volgende:
jezus christus... daar kan ik echt niet meer naar kijken tegenwoordig... wat een shit op de wereld
Gewoon. Met een betonblok. Op het hoofd. Splet. Een kind kan de was doenquote:dus hoe werkt dit dan?
Allah is het God woordje van het midden-oostenquote:Op zondag 13 juli 2008 12:35 schreef SHE het volgende:
Er wordt Allah ou Akbar geroepen in het filmpje. Dat volg ik niet helemaal. Als Yezidi geen islamitische heritage hebben, waarom roepen ze dat dan?
Ik begrijp uit enig ge-google ook dat haar dood wel 'rechtgezet' is en dat Moslims een busje Yezidi hebben neergeknald.
Zijn er uberhaupt eerwraak moorden bekend in zuiver Islamtische kringen? Of is dit beperkt tot dit soort vage afscheidingen in religie?
En waar geloven die gasten eigenlijk in?
Er staat me ook iets van bij dat het een streng verbod is ( Koran ) om vrouwen en kinderen te doden; dus hoe werkt dit dan?
Fitna gaat over moslimsquote:Op zondag 13 juli 2008 12:42 schreef morpheus_at_work het volgende:
Voer voor fitna II
Nee, want het gaat Wilders om de Koran, dat is volgens hem een levensgevaarlijk boek.quote:Op zondag 13 juli 2008 12:50 schreef NED het volgende:
[..]
Maar zou net zo goed over de rest van dat achterlijke deel van de wereld kunnen gaan
Typisch Wilders dus.quote:Op zondag 13 juli 2008 12:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nee, want het gaat Wilders om de Koran, dat is volgens hem een levensgevaarlijk boek.![]()
Dikke kutfilm overigens, beetje inspelen op de onwetendheid en onderbuikgevoelens van de Nederlandse bevolking.
'Jij' staat voor 'men' en is dus algemeen bedoeld.quote:Op zondag 13 juli 2008 03:08 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Pardon? Ik verkondig hier de hele tijd dat ik het niet eens zou kunnen en vind dat meneer vader de moordenaar van zijn dochter ook niet mag vermoorden
Oh ja. Ik heb het na 10sec. doorgespoeld en toen lag ze op de grond. Kon niet tegen dat geschreeuw van die ezels. Man man man.quote:Op zondag 13 juli 2008 13:12 schreef venomsnake het volgende:
Ehhm nee. Volgens mij leeft ze bij het begin van het filmpje nog.
Ze gaat pas dood nadat iemand die baksteen op der harses kwakt volgens mij.
Als ik afga op deze post ben je een Islamist.quote:
Islamist?quote:Op zondag 13 juli 2008 13:15 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Als ik afga op deze post ben je een Islamist.
Ja. Nee. Een kind kan een beetje betonblok niet optillen.quote:Op zondag 13 juli 2008 12:39 schreef NED het volgende:
[..]
Gewoon. Met een betonblok. Op het hoofd. Splet. Een kind kan de was doen
Het jezidisme is een Koerdische orale 'volksreligie', zonder schriftuur, met bijzondere zuiverheidstaboes en erg 'gesloten' gestructureerd in een soort kastenstelsel. Bovendien is het jezidisme endogaam: je wordt als jezidi geboren, je kan het dus niet worden.quote:Op zondag 13 juli 2008 12:35 schreef SHE het volgende:
Er wordt Allah ou Akbar geroepen in het filmpje. Dat volg ik niet helemaal. Als Yezidi geen islamitische heritage hebben, waarom roepen ze dat dan?
Ik begrijp uit enig ge-google ook dat haar dood wel 'rechtgezet' is en dat Moslims een busje Yezidi hebben neergeknald.
Zijn er uberhaupt eerwraak moorden bekend in zuiver Islamtische kringen? Of is dit beperkt tot dit soort vage afscheidingen in religie?
En waar geloven die gasten eigenlijk in?
Er staat me ook iets van bij dat het een streng verbod is ( Koran ) om vrouwen en kinderen te doden; dus hoe werkt dit dan?
Dus het is inderdaad een sekte. Ze aanbidden Melak Taus.quote:In the Yazidi belief system, the world was created by a god, and the world is now in the care of a Heptad of seven Holy Beings, often known as Angels or heft sirr (the Seven Mysteries). Preeminent among these is Melek Taus (Tawûsê Melek in Kurdish), the Peacock Angel. According to the Encyclopedia of the Orient, "The reason for the Yazidis reputation of being devil worshipers, is connected to the other name of Melek Taus, Shaytan, the same name the Koran has for Satan".[8] Furthermore, the Yazidi story regarding Malek Taus' rise to favor with God is almost identical to the story of the jinn Iblis in Islam, except that Yazidis revere Malek Taus for refusing to submit to Adam, while Muslims believe that Iblis' refusal to submit caused him to fall out of Grace with God, and to later become Satan himself.[9]
Yazidis believe that Melek Taus is not a source of evil or wickedness. They consider him to be the leader of the archangels, not a fallen angel, and therefore comparable to the Christians' Lucifer, who is likewise considered the leader of the "seven who stand before the Lord" and of all other good angels. Also, they hold that the source of evil is in the heart and spirit of humans themselves, not in Melek Taus. The active forces in their religion are Melek Taus and Sheik Adî. The Kitêba Cilwe (Book of Illumination) which claims to be the words of Melek Taus, and which presumably represents Yazidi belief, states that he allocates responsibilities, blessings and misfortunes as he sees fit and that it is not for the race of Adam to question him. Sheikh Adî believed that the spirit of Melek Taus is the same as his own, perhaps as a reincarnation. He is believed to have said: "I was present when Adam was living in Paradise, and also when Nemrud threw Abraham in fire. I was present when God said to me: 'You are the ruler and Lord on the Earth'. God, the compassionate, gave me seven earths and throne of the heaven."
Yazidi accounts of creation differ from that of Judaism, Christianity and Islam. They believe that God first created Melek Taus from his own illumination (Ronahî in Kurdish) and the other six archangels were created later. God ordered Melek Taus not to bow to other beings. Then God created the other archangels and ordered them to bring him dust (Ax) from the Earth (Erd) and build the body of Adam. Then God gave life to Adam from his own breath and instructed all archangels to bow to Adam. The archangels obeyed except for Melek Taus. In answer to God, Malek Taus replied, "How can I submit to another being! I am from your illumination while Adam is made of dust." Then God praised him and made him the leader of all angels and his deputy on the Earth. (This likely furthers what some see as a connection to the Islamic Shaytan, as according to legend he too refused to bow to Adam at God's command, though in this case it is seen as being a sign of Shaytan's sinful pride.) Hence the Yazidis believe that Melek Taus is the representative of God on the face of the Earth, and comes down to the Earth on the first Wednesday of Nisan (March/April). Yazidis hold that God created Malek Taus on this day, and celebrate it as New Year's day. Yazidis argue that the order to bow to Adam was only a test for Melek Taus, since if God commands anything then it must happen. (Bibe, dibe). In other words, God could have made him submit to Adam, but gave Taus the choice as a test. They believe that their respect and praise for Melek Taus is a way to acknowledge his majestic and sublime nature. This idea is called "Knowledge of the Sublime" (Zanista Ciwaniyê). Sheikh Adî has observed the story of Melek Taus and believed in him.[10]
One of the key creation beliefs of Yazidism is that all Yazidis are descendants of Adam rather than Eve.[8] Yazidis believe that good and evil both exist in the mind and spirit of human beings. It depends on the humans, themselves, as to which they choose. In this process, their devotion to Melek Taus is essential, since it was he who was given the same choice between good and evil by God, and chose the good.
Yazidis, who have much in common with the followers of Ahl-e Haqq (in western Iran), state that the world created by God was at first a pearl. It remained in this very small and enclosed state for some time (often a magic number such as forty or forty thousand years) before being remade in its current state. During this period the Heptad were called into existence, God made a covenant with them and entrusted the world to them. Besides Melek Taus, members of the Heptad (the Seven), who were called into existence by God at the beginning of all things, include Sheikh Adî, his companion Shaikh Hasan, and a group known as the four Mysteries, Shamsadin, Fakhradin, Sajadin and Naserdin. The Yazidi holy books are the Kitêba Cilwe (Book of Revelation) and the Mishefa Reş (Black Book).
Two key and interrelated features of Yazidism are: a) a preoccupation with religious purity and b) a belief in metempsychosis. The first of these is expressed in the system of caste, the food laws, the traditional preferences for living in Yazidi communities, and the variety of taboos governing many aspects of life. The second is crucial; Yazidis traditionally believe that the Seven Holy Beings are periodically reincarnated in human form, called a koasasa.
A belief in the reincarnation of lesser Yazidi souls also exists. Like the Ahl-e Haqq, the Yazidis use the metaphor of a change of garment to describe the process, which they call kiras guhorîn in Kurdish (changing the garment). Alongside this, Yazidi mythology also includes descriptions of heaven and hell, with hell extinguished, and other traditions incorporating these ideas into a belief system that includes reincarnation.[8]
Ik heb het over de was doen. Niet over betonblokken optillen.quote:Op zondag 13 juli 2008 13:56 schreef Light het volgende:
[..]
Ja. Nee. Een kind kan een beetje betonblok niet optillen.
Nou euh, een meisje wordt op de grond gegooid en haar hoofd wordt kapotgestampt en met betonblokken begkogeld. Dat was het wel zo'n beetjequote:
[sarcomode] jij zou egt een prima mod zijn manquote:Op zondag 13 juli 2008 00:49 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
tubgirl, 2 girls one cup, it still happensquote:Op zondag 13 juli 2008 12:12 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
63 jaar geleden scheerde jullie mensen kaal en lieten jullie ze in poep zwemmen en eten.
Islamer dan.quote:
Mensen die in een pauw geloven sporen natuurlijk niet.quote:
Dan had ik je niet helemaal goed begrepenquote:Op zondag 13 juli 2008 14:20 schreef NED het volgende:
[..]
Ik heb het over de was doen. Niet over betonblokken optillen.
Je bent werkelijk té stoer, weet je dat?quote:Op zondag 13 juli 2008 16:04 schreef Bartholomew het volgende:
wie maakt het gifje dat die baksteen op der hoofd komt en dan de tekst PWNT naar voor komt.
En toch vond je het nodig deze kant op te komen en er van te proviteren. Dat maakt jou toch wel een hele vieze hypocriete klootzak. Als je zoveel problemen hebt met ons vermeende verleden, waarom donder je dan niet gewoon op?quote:Op zondag 13 juli 2008 12:12 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
1500 jaar geleden?
63 jaar geleden scheerde jullie mensen kaal en lieten jullie ze in poep zwemmen en eten.
Daarvoor ging overigens het moorden van tientallen miljoenen mensen
Koerdenquote:Op zondag 13 juli 2008 00:34 schreef zhe-devilll het volgende:
Echt simpel en ziek!
![]()
quote:Op zondag 13 juli 2008 16:20 schreef Frasier het volgende:
[..]
En toch vond je het nodig deze kant op te komen en er van te proviteren. Dat maakt jou toch wel een hele vieze hypocriete klootzak. Als je zoveel problemen hebt met ons verleden, waarom donder je dan niet gewoon op?
Jouw betoog is een beetje zwakjes.quote:
Ten eerste is hij waarschijnlijk hier geboren dus evenveel "ons" als jij dat bent.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:20 schreef Frasier het volgende:
[..]
En toch vond je het nodig deze kant op te komen en er van te proviteren. Dat maakt jou toch wel een hele vieze hypocriete klootzak. Als je zoveel problemen hebt met ons vermeende verleden, waarom donder je dan niet gewoon op?
Valt reuze mee volgens mijquote:Op zondag 13 juli 2008 16:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ten eerste is hij waarschijnlijk hier geboren dus evenveel "ons" als jij dat bent.
Beetje offtopic gezeik.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:31 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Valt reuze mee volgens mij
TURKIYEEEEEEEEEEEEE!!!!11![]()
:D:D:
Waarop ik hem wijs op zijn eigen hypocriete gedrag. Als je ergens een probleem mee hebt moet je daar geen deel van willen zijn.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Jouw betoog is een beetje zwakjes.
Hij noemt alleen een paar feitjes...
Nee je praat poep, je bent blijkbaar van mening dat alleen autochtone Nederlanders kritiek mogen hebben op dingen die niet goed zijn.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:32 schreef Frasier het volgende:
[..]
Waarop ik hem wijs op zijn eigen hypocriete gedrag. Als je ergens een probleem mee hebt moet je geen deel van willen zijn.
Mwah, valt best mee.quote:
Ik heb ook problemen met een hoop dingen die er in het verleden zijn gebeurd, zelfs met een aantal dingen die er nu gebeuren. Moet ik nu maar het land uit? Ben ik nu een NSB'er?quote:Op zondag 13 juli 2008 16:32 schreef Frasier het volgende:
[..]
Waarop ik hem wijs op zijn eigen hypocriete gedrag. Als je ergens een probleem mee hebt moet je geen deel van willen zijn.
Inderdaad, maar het is natuurlijk erg aanlokkelijk om er toch nog even de graantjes van mee te blijven pikken...quote:Op zondag 13 juli 2008 16:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee je praat poep, je bent blijkbaar van mening dat alleen autochtone Nederlanders kritiek mogen hebben op dingen die niet goed zijn.
Als allochtoon moet je bek houden of oprotten.
Dus jij vind het wel puik dat er 63 jaar geleden mensen zo zijn behandeld?quote:Op zondag 13 juli 2008 16:32 schreef Frasier het volgende:
[..]
De Duitsers begonnenquote:Op zondag 13 juli 2008 16:37 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Dus jij vind het wel puik dat er 63 jaar geleden mensen zo zijn behandeld?
Zegt wel heel veel over jou
Ach, vrijwel elk volk heeft zo z'n foute verleden. "Wij" hebben er tenminste al wel van geleerd en er voor gezorgd dat 't tot op heden niet meer is voorgekomen.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:37 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Dus jij vind het wel puik dat er 63 jaar geleden mensen zo zijn behandeld?
Zegt wel heel veel over jou
Sorry, maar deze snap ik echt niet. Wat heeft fantasie ermee te maken of ik iets echt erg vind??quote:Op zondag 13 juli 2008 16:44 schreef Wheelgunner het volgende:
Sowieso verbaast die buitengewone verontwaardiging hier me een beetje, ten eerste omdat dit vorig jaar al lang en breed is uitgemeten, maar ook omdat er wel meer vreselijke dingen gebeuren in de wereld. Hebben jullie nou echt zo weinig fantasie en inlevingsvermogen dat jullie een filmpje nodig hebben om iets echt erg te vinden?
Ik had het ook niet specifiek over jou, meer de mensen die doen alsof dit een teken is dat een hele beschaving afgeschreven is en er in de afgelopen 2 jaar niets ergers is gebeurd in Irak...quote:Op zondag 13 juli 2008 16:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Sorry, maar deze snap ik echt niet. Wat heeft fantasie ermee te maken of ik iets echt erg vind??
In mijn fantasie kan ik nog wel veel ergere dingen bedenken, en ik weet ook, zonder fantasie te gebruiken, dat er nog veel ergere dingen plaatsvinden.
Neemt niet weg dat ik dit compleet gemist heb vorig jaar, het nu wel lees, en er nu graag mijn mening over wil geven.
Mag dat? Fijn.
Ik ken enkele Iraanse vluchtelingen die totaal geen moeite hebben met de film Fitna, en erg anti hun eigen land zijn! Niet het land zelf maar wel tegen de heersers in hun land.quote:Op zondag 13 juli 2008 12:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nee, want het gaat Wilders om de Koran, dat is volgens hem een levensgevaarlijk boek.![]()
Dikke kutfilm overigens, beetje inspelen op de onwetendheid en onderbuikgevoelens van de Nederlandse bevolking.
Nee dat mag want meisjes zijn niet zo van waarde in die landen.quote:Op maandag 14 juli 2008 01:43 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Ik denk eigenlijk niet dat een meisje stenigen en dat uploaden valt onder 'internet-misdaden'
Maar als je niet in ali baba gelooft krijg je wel een nekschot![]()
Waarschijnlijk omdat meisjes eerder in de puberteit komen en "volwassen" zijn.quote:Op maandag 14 juli 2008 01:50 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Waarom meisjes vanaf hun 9de en jonges vanaf 15?
Dat was toch wel echt 't gruwelijkste filmpje wat ik gezien heb.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:31 schreef IHVK het volgende:
Je kan ook gewoon niet kijken, doe ik altijd na die ene keer met dat echte filmpje waar iemands keel werd doorgesneden.
Gelukkig laat ik jou alle filmpjes eerst kijkenquote:Op maandag 14 juli 2008 01:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat was toch wel echt 't gruwelijkste filmpje wat ik gezien heb.
Tenminste, als het 't filmpje is wat ik denk dat het is..
die met die laars?..![]()
Weet niet meer precies. Russisch ogende mensen in ieder geval.quote:Op maandag 14 juli 2008 01:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat was toch wel echt 't gruwelijkste filmpje wat ik gezien heb.
Tenminste, als het 't filmpje is wat ik denk dat het is..
die met die laars?..![]()
Ja dan hebben wij 't over het zelfde filmpjequote:Op maandag 14 juli 2008 01:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Weet niet meer precies. Russisch ogende mensen in ieder geval.
Ja die.quote:Op maandag 14 juli 2008 02:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja dan hebben wij 't over het zelfde filmpje
waren russische soldaten die een tsjetsjeen vermoordden (dacht ik).
Je moest eens weten hoeveel vensters er bij mij open staan, ik doorzoek internet op allerlei onderwerpen, leerzaam, interessant, en google is er goed voor.quote:Op maandag 14 juli 2008 01:54 schreef Dutch_Nelson het volgende:
she devil doet wel veel research naar die dingen
Ik had m niet eens afgekeken. Volgens mij was ik 15 jaar ofzo?quote:
Nostalgie.quote:Op maandag 14 juli 2008 02:08 schreef Devrim_ het volgende:
Dat filmpje was mijn eerste gore filmpje die ik had gezien
Ik kwam een keer op een site terecht waar ze mannen onthoofden, ben dat nog niet vergeten, zo gruwelijk en ook, hoe snel dat ging allemaal....dacht altijd nou dat wordt flink zagen oid.. Maar niks hoor tjakka en rollen maar.quote:Op maandag 14 juli 2008 02:08 schreef Devrim_ het volgende:
Dat filmpje was mijn eerste gore filmpje die ik had gezien
Bewustwording is de sleutel naar vrijheid.quote:Op maandag 14 juli 2008 02:13 schreef Queen_Bee het volgende:
WAt wil jij er tegen doen dan?
Waarom niet.quote:
Het is allemaal al eens op het nieuws geweest, ik zie nog niet veel verandering, niets eigenlijk.quote:Op maandag 14 juli 2008 02:17 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Bewustwording is de sleutel naar vrijheid.
Misschien dat er nu één persoon meer is, die iets gaat doen inzake mensenrechten oid.
Dan is dat al genoeg immers?
http://www.mensenrechten.org/
http://www.amnesty.nl/
Als iedereen dit zegt veranderd er nooit iets immers?quote:Op maandag 14 juli 2008 02:20 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Het is allemaal al eens op het nieuws geweest, ik zie nog niet veel verandering, niets eigenlijk.
Denk je werkelijk dat dat zin heeft? WAt verwacht je dat ze gaan doen, dingen die eeuwenlang in hun hoofd gestopt worden er even uitslaan?quote:Op maandag 14 juli 2008 02:22 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Als iedereen dit zegt veranderd er nooit iets immers?
Bv schrijf een brief naar
http://www.amnesty.nl/in_actie_actie/34495
http://www.amnesty.nl/in_actie_lopende_acties
de nu lopende acties!
Waarom niet?
Als er iets niet helpt dan is het wel deze instelling.quote:Op maandag 14 juli 2008 02:26 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat dat zin heeft? WAt verwacht je dat ze gaan doen, dingen die eeuwenlang in hun hoofd gestopt worden er even uitslaan?
Het wordt daar allemaal met de paplepel ingegoten, kun je daar wel met brochures en flyers gaan staan maar dat zal echt niet helpen.
Geen tijd, morgen vanmiddag vondelparkquote:
Die zagen we van ver aankomen hè, maar geef eens antwoord dan.quote:Op maandag 14 juli 2008 02:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Als er iets niet helpt dan is het wel deze instelling.
Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar er is nooit "niets wat helpt".quote:Op maandag 14 juli 2008 02:31 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Die zagen we van ver aankomen hè, maar geef eens antwoord dan.
Voor iemand die zelf een actie voor een goed doel onderneemt ben je wel erg negatief jegens ideeën van anders.quote:Op maandag 14 juli 2008 02:31 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Die zagen we van ver aankomen hè, maar geef eens antwoord dan.
Ik denk gewoon dat het weinig zin heeft. Stel dat je daar met je flyers staat en er is toch iemand die wel hapt. Nou, helemaal blij natuurlijk 1 is in ieder geval 1 iemand hè, beter dan niets. Alleen krijgt de rest van het dorp dat al snel te horen, via via. En hoppa, ineens heb je een situatie zoals in de OP.quote:Op maandag 14 juli 2008 02:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor iemand die zelf een actie voor een goed doel onderneemt ben je wel erg negatief jegens ideeën van anders.
Of is dit omdat je betere ideeën wilt zien?
Maar het idee van flyers en brochures is ook wel erg hippie-achtig. Tuurlijk moet je reëel blijven en alleen met politieke druk kan je misschien heel, heel langzaam iets bereiken.quote:Op maandag 14 juli 2008 02:38 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat het weinig zin heeft. Stel dat je daar met je flyers staat en er is toch iemand die wel hapt. Nou, helemaal blij natuurlijk 1 is in ieder geval 1 iemand hè, beter dan niets. Alleen krijgt de rest van het dorp dat al snel te horen, via via. En hoppa, ineens heb je een situatie zoals in de OP.
Jullie lijken te vergeten dat dit voor zo lang zo hun hoofd ingestampt wordt. Al die generaties kregen het erin geslagen, zo gauw als je geboren bent ben je aan de beurt. Dat haal je er echt niet zomaar uit. Zelfs al zou er wat politieke druk komen, dan spreken we nog over jaaaaren, eeuwen misschien zelfs.quote:Op maandag 14 juli 2008 02:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar het idee van flyers en brochures is ook wel erg hippie-achtig. Tuurlijk moet je reëel blijven en alleen met politieke druk kan je misschien heel, heel langzaam iets bereiken.
Ik blijf er persoonlijk bij dat niks doen als land, de slechtste keuze is.
Dan kan ik het net zo goed zelf vertalenquote:Op maandag 14 juli 2008 03:05 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Alleen google translate zover ik weet
Dan heb je de verkeerde filmpjes gezien, de Tetsjenen gebruiken botte messen en dan duurt het gegorgel voordat iemand dood is toch best lang.quote:Op maandag 14 juli 2008 02:12 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik kwam een keer op een site terecht waar ze mannen onthoofden, ben dat nog niet vergeten, zo gruwelijk en ook, hoe snel dat ging allemaal....dacht altijd nou dat wordt flink zagen oid.. Maar niks hoor tjakka en rollen maar.
Je kunt je natuurlijk ook gaan afvragen wáárom wij dat soort beelden willen zien..quote:Filmpje onthoofding erg populair
Het is één van de meest opgevraagde filmpjes op het internet van dit moment: de onthoofding van de Amerikaan Nick Berg door Iraakse militanten.
Hoe gruwelijk ook, het filmpje oefent een haast onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op internetters, want vele miljoenen hebben de beelden al bekeken op het net
Ik hoef dat echt niet te zienquote:Op maandag 14 juli 2008 07:17 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je kunt je natuurlijk ook gaan afvragen wáárom wij dat soort beelden willen zien..
Om te beginnen leven ze in eemn hardere realiteit waarin geweld en overleven dagelijkse (desnoods wekelijkse of maandelijkse) kost zijn, al generaties lang.quote:Op maandag 14 juli 2008 02:12 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik kwam een keer op een site terecht waar ze mannen onthoofden, ben dat nog niet vergeten, zo gruwelijk en ook, hoe snel dat ging allemaal....dacht altijd nou dat wordt flink zagen oid.. Maar niks hoor tjakka en rollen maar.
Ja, sorry, ik zeg het nu een beetje cru maar ben er weken lang door van slag geweest.
![]()
Maar goed aan de andere kant het gebeurd wel, en dan kun je je hoofd wel omdraaien omdat het zo vreselijk is, maar je kunt tenminste nog kijken naar die ellende en er misschien iets tegen doen, ook al is het weinig, toch iets.
Dan zijn die mensen niet voor niets gestorven.
Want het is zo zinloos allemaal, het meisje in dit topic filmpje had nu getrouwd kunnen zijn met de man van haar dromen en kinderen kunnen hebben. Kleinkinderen voor haar domme ouders, die liever hun dochter in de val lieten lopen dan kleinkinderen van een moslim te wensen?
Sorry maar ik kan dit gewoonweg niet begrijpen die intense wreedheid, wat missen die lui dan toch? Ze missen iets? Ze hebben iets wreeds in zich, iets dat erg gestoord is.
Ik kon er nooit naar kijken en nu ook niet. Wat is de noodzaak van dit soort ellende plaatsen?quote:Op zondag 13 juli 2008 00:41 schreef junkiesietze het volgende:
jezus christus... daar kan ik echt niet meer naar kijken tegenwoordig
dat is de natuur, de zwakken overleven het nietquote:Op maandag 14 juli 2008 13:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik kon er nooit naar kijken en nu ook niet. Wat is de noodzaak van dit soort ellende plaatsen?
V.
Volledig eens: Mensen die het plaatsen zijn voor mij al medeplichtig en zelfs kijken is (voor mij persoonlijk he) al dubieus.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik kon er nooit naar kijken en nu ook niet. Wat is de noodzaak van dit soort ellende plaatsen?
V.
Zodat we even 5 min kunnen aaawwen dat zij t zo slecht hebben en wij zo goed om er vervolgens nooit meer aan te denken?quote:Op maandag 14 juli 2008 13:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Natural selectionquote:Op maandag 14 juli 2008 13:37 schreef makkie88 het volgende:
[..]
dat is de natuur, de zwakken overleven het niet
Je raakt eraan "gewend".. klinkt misschien vreemd maar 't is wel zoquote:Op maandag 14 juli 2008 13:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Als je het heel simpel wilt zien... misschien.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:37 schreef RickoKun het volgende:
Het MIdden-Oosten:
Het groeiende kanker van planeet Aarde.
ik ben ook heel simpel, daarom zeg ik zulke negatieve dingen!quote:Op maandag 14 juli 2008 13:41 schreef Verbal het volgende:
[..]
Als je het heel simpel wilt zien... misschien.
V.
Dat zou een verklaring kunnen zijnquote:Op maandag 14 juli 2008 13:43 schreef RickoKun het volgende:
[..]
ik ben ook heel simpel, daarom zeg ik zulke negatieve dingen!
Oneens. Ik denk dat bepaalde landen zich minder met het gebied zouden moeten bemoeien.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:46 schreef Queen_Bee het volgende:
Zelfs met hulp van alle andere landen gaat het nog eeuwen duren om dit te veranderen.
Onzin, dus oneens.quote:Stelling: Gooi die landen plat en begin overnieuw. Zo heb je wel onschuldige slachtoffers maar die zijn er nu immers ook al. Alleen sterven die mensen nu wel voor een reden
Welke reden is dat dan?quote:Stelling: Gooi die landen plat en begin overnieuw. Zo heb je wel onschuldige slachtoffers maar die zijn er nu immers ook al. Alleen sterven die mensen nu wel voor een reden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |