Zoek even naar een goede winkel, daar kan je op een lopende band oefenen met nieuwe schoenen. Kijken ze ook meteen welke het best bij jou passen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 08:53 schreef Zeeltje het volgende:
hallo.. ik ga donderdag hardloopschoenen kopen voor mijn verjaardag!!! weet alleen niet welke...
Laat even weten of je daar goed geholpen bent... ik moet ook nodig nieuwe loopschoenen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:00 schreef Zeeltje het volgende:
ja ik ga naar run2day in eindhoven.. kijken wat ze hebben..
ik zal het doorgevenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:09 schreef Levitation het volgende:
[..]
Laat even weten of je daar goed geholpen bent... ik moet ook nodig nieuwe loopschoenen.![]()
Ik stap in mijn pauze even de Hooghuis Sport binnen, eens kijken wat ze hebben. Misschien dat ik daar ook een afspraak maak voor zo'n loop-analyse, geloof dat dat daar op vrijdag kan.
Ik ren ook raar.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:15 schreef Zeeltje het volgende:
[..]
ik zal het doorgeven![]()
als ik maar niet een stuk moet rennen.. volgens mij ren ik raar
Eindhovenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:00 schreef Zeeltje het volgende:
ja ik ga naar run2day in eindhoven.. kijken wat ze hebben..
Als je raar rent, moet je júist een stuk rennen! Dan krijg je schoenen die zijn afgestemd op jouw manier van raar rennenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:15 schreef Zeeltje het volgende:
[..]
ik zal het doorgeven![]()
als ik maar niet een stuk moet rennen.. volgens mij ren ik raar
ik dacht dat je nog in de ontkenningsfase zat...quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:12 schreef freecell het volgende:
[..]
(gelukkig waggel ik momenteel, dan valt het minder op)
Ik heb het opgegeven met de ontkenningsfasequote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:17 schreef teigan het volgende:
[..]
ik dacht dat je nog in de ontkenningsfase zat...
Welkom terugquote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:14 schreef locutus51 het volgende:
Soo, ik heb weer een update gedaan na bijna een half jaar hier niet geweest te zijn. Het is weer helemaal mis gegaan met de klio's.... sinds vorig jaar november weer 10 kilo aangekomen.....
Sinds deze week met SB begonnen om te zien of dit beter voor mij werkt dan het hele strenge dieeten, wat langzamer afvallen is misschien beter dan heel snel...
Zou het vakantie-gevoel en de zuider zon zorgen voor meer energie-verbranding? Toevallig gezwommen in de zee of heb je alleen maar op het strand gelegen en naast het zwembad?quote:Op woensdag 16 juli 2008 02:30 schreef jhvhprotocol het volgende:
Bas is terug uit Portugal. ( Damn, dat in 3e persoon praten is wild).
2 week elke avond uit eten, 's avonds wat nootjes of lekker chips, ijsjes en cocktails af en toe. Resultaat: 0.2 kilo afgevallen.Zomfg.
Thnx,quote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Welkom terug
Alleen beetje jammer van de reden natuurlijk
Hoe bevalt SB? Zou je niet liever geen dieet doen?
Zie je dat dan als dat je de schemas van SB blijft volgen of dat je de ideeen op een gegeven moment alleen nog maar toe past?quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:21 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Thnx,
Idd wel jammer, maar het is niet anders... we gaan er gewoon weer tegenaan.. Vandaag is 3e dag SB, en ik vind het allemaal wel erug makkelijk moet ik zeggen... ik vind in tegenstelling tot mijn vorig dieet dat ik veel mag eten... Ik verneem nu al dat mijn opgeblazen gevoel weg begint te gaan.. dus het gevoel erbij tot nu toe is erug positief...
Ik zie het ook niet echt als een dieet, maar een verandering van eetpatroon en eetgewoonten.. een dieet is meer een tijdelijk iets wat vaak stopt wanneer je jou doel bereikt hebt...
Het toepassen van de ideeen.. ik gebruik het nu ook om te zien of dit mij bevalt. Eerst om af te vallen en dan om op gewicht te blijven...quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Zie je dat dan als dat je de schemas van SB blijft volgen of dat je de ideeen op een gegeven moment alleen nog maar toe past?
Zo werkt het inderdaad voor veel mensen... Het is gewoon handig welke combinaties etc er mogelijk zijn om toch genoeg eten binnen te krijgen....quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:52 schreef jhvhprotocol het volgende:
Ik ken ook iemand die Sonja Bakkert, wat in het boek staat is voor hem niks nieuws. Maar hij houd gewoon ervan dat dat boek structuur geeft, zo van: vandaag eet je dit, dit en dit. Anders heeft hij zichzelf niet in de hand.
Op zich kun je het wel doen, maar je moet wel iets meer eten dan ze opgeeft. Eet standaard bij het ontbijt en de lunch een boterham extra en voeg wat extra fruit toe en dan is het best een aardig eetpatroon.quote:
De AH (Albert Heijn) is wat groenten, fruit en maaltijdsalades enzo betreft wel de beste supermarkt van Nederland.quote:Op donderdag 17 juli 2008 23:33 schreef BrusselseSpruit het volgende:
Dames/Heren, ik heb jullie hulp nodig. Zoals de meesten al doorhadden ben ik dus geen Nederlander maar zuiderbuur (meest politiek correcte term in deze chaotische tijden).
Nu zit ik voor mijn werk volgende week 6 dagen in een hotel in Amsterdam (vlakbij de Kalverstraat) en dieettechnisch is dat natuurlijk verschrikkelijk. Ontbijt en avondeten is eigenlijk geen keuze, dat is bij het hotel inbegrepen, maar ik zou graag tussen de middag een poging doen een beetje gezond te eten... Liefst slaatje en fruit. Kunnen jullie me iets aanraden daar in de buurt? Er schijnt een AH iets verder te liggen, hebben ze daar lekker maaltijdsalades?
Alle tips méér dan welkom! Zou het zonde vinden om op die week te veel van mijn gezonde eetpatroon af te wijken...
Het zijn ook eigenlijk meer diners dan lunches. Maar hier in Eindhoven bij de AH in het centrum hebben ze ook kleinere maaltijdsalades, zgn lunchsalades, die zijn niet zo gigantisch als die andere salades.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:11 schreef teigan het volgende:
misschien dat ik elke keer de slechtste maaltijdsalade pakte, maar ik vond er soms toch ook nog best veel kcal inzitten voor een lunch....
Ik ben echt erg wat dat betreft... die croissantjes kan ik dus écht niet laten staan, hè?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:27 schreef Liejannuh het volgende:
Bij het ontbijt heb je trouwens meestal een buffet en daar kun je natuurlijk de croissantjes lekker laten staan en gewoon fruit met yoghurt nemen.![]()
En verder gewoon ergens een lekker en gezond broodje halen. Er zit genoeg in de buurt daar.
La Place is misschien een optie, AH (onze versie van delhaize, maar net niet helmaal zo goed) zit achter het paleis op de Dam en heeft veel keuze qua maaltijdsaladesquote:Op donderdag 17 juli 2008 23:33 schreef BrusselseSpruit het volgende:
Dames/Heren, ik heb jullie hulp nodig. Zoals de meesten al doorhadden ben ik dus geen Nederlander maar zuiderbuur (meest politiek correcte term in deze chaotische tijden).
Nu zit ik voor mijn werk volgende week 6 dagen in een hotel in Amsterdam (vlakbij de Kalverstraat) en dieettechnisch is dat natuurlijk verschrikkelijk. Ontbijt en avondeten is eigenlijk geen keuze, dat is bij het hotel inbegrepen, maar ik zou graag tussen de middag een poging doen een beetje gezond te eten... Liefst slaatje en fruit. Kunnen jullie me iets aanraden daar in de buurt? Er schijnt een AH iets verder te liggen, hebben ze daar lekker maaltijdsalades?
Alle tips méér dan welkom! Zou het zonde vinden om op die week te veel van mijn gezonde eetpatroon af te wijken...
Daarom zijn al die Franse vrouwen ook zo slankquote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:40 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ben echt erg wat dat betreft... die croissantjes kan ik dus écht niet laten staan, hè?Warm croissantje met aardbeienjam.
![]()
Sprak gisteren iemand die aan het lijnen was en dáárom een croissantje at, want daar kon toch niet veel mis mee zijn.Had geen zin in discussie dus heb haar in haar waan gelaten.
![]()
Ach, misschien bedoelde ze alleen een croissantje per dag?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:40 schreef Levitation het volgende:
Sprak gisteren iemand die aan het lijnen was en dáárom een croissantje at, want daar kon toch niet veel mis mee zijn.Had geen zin in discussie dus heb haar in haar waan gelaten.
![]()
Als variatie op Sonja Bakker?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ach, misschien bedoelde ze alleen een croissantje per dag?
Dat heb ik met saucijzenbroodjes... ik word al misselijk als ik zie wat er uit loopt in je servetje.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:18 schreef teigan het volgende:
ik vind croissantjes eigenlijk helemaal niet zo lekker, maar je merkt toch al bijna als je ze vastpakt dat er veel vet inzit...
Het croissantje als moderne eierkoek... moet werkenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:24 schreef Levitation het volgende:
[..]
Als variatie op Sonja Bakker?Maar inderdaad van alleen 1 croissantje per dag val je zeker af!
Oew! Dat is wel even schrikken.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:31 schreef marcb1974 het volgende:
Zo, de longarts was gisteren wel heel duidelijk. Er moeten 10tallen kilo's af
Het is niet geheel verrassend zeg maar, mijn huisarts en 2 cardiologen lopen ook al te zeuren (leuk, werken in een ziekenhuisquote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:55 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Oew! Dat is wel even schrikken.
Maar er is ook geen betere motivator dan een arts die je uitermate dringend adviseert om af te vallen.
Mag ik vragen hoeveel je weegt bij welke lengte? Tientallen kilo's is nogal wat natuurlijk!
En hoe ga je het aanpakken? Krijg je ook begeleiding?
Tip van de dag:quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het is niet geheel verrassend zeg maar, mijn huisarts en 2 cardiologen lopen ook al te zeuren (leuk, werken in een ziekenhuis). Maar ja, het zou moeten motiveren
Als het echt goed zou gaan allemaal moet er 50+ kilo af, dus ja, ben veels te zwaar.
Ik ga sporten (was ik al mee bezig), minder eten (gezond lukt redelijk over het algemeen) en minimaal snoepen (al moet die droppot eerst leeg)
Welkom terugquote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:29 schreef kwakveense het volgende:
dag allemaal!!! ik ben weer terug van vakantie!
barcelona was heerlijk, mooi weer, leuke stad, ook beetje aan t strand gelegen enzo, maar ook veeeeeel gelopen.
niet heel gezond gegeten, maar ook niet heel veel en de score is 0,3 kg erafben erg blij dat dat gelukt is.
maandag vertrek ik voor 5 dagen naar londen (vakantie nummer twee, bofferd) en hoop die week ook nog iets kwijt te raken, zodat ik deze zomer goed op stoom blijf.
verder zie ik hopelijk morgen mijn vriendje eventjes, er hangt nog wel wat spanning in de lucht namelijk en ik wil m heel graag even zien, want daarna zijn we dus beiden op vakantie...
Ik ga het eerst zelf proberen, lukt dat niet kan ik via de huisarts een dietiste inschakelen. Maar zeker in het begin is het voor mezelf een ritme ontwikkelen van minder eten en amper snoepen. Daar kan de dietiste toch niet echt bij helpen (dan zou ik me alleen maar gaan irriteren).quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:32 schreef teigan het volgende:
marcb, dat is wel erg veel ja..
Ik zou als ik jou was toch een dietiste inschakelen, misschien icm een aangepast sportprogramma? Het lijkt mij wel heel erg heftig om dit in je eentje te moeten gaan doen..
En hou anders bij wat je eet, er stond laatst een artikeltje dat het zou helpen, en ik ben er ook maar eens mee begonnen, en ik merk wel dat ik meer nadenk over wat ik in mijn mond stop....
ze weten nog steeds niet wat het is, maar heb wel medicijnen gekregen en ben ietsje gerustgesteldquote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:30 schreef kwakveense het volgende:
he wat balen miss s! kleine kwaal hoop ik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat is bij mij juist het probleem op vakantie meestal...quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:52 schreef freecell het volgende:
Het voordeel van vakantie is dat je ook veel mee rbeweegt dan normaal en niet gaat eten uit verveling. Ik kom meestal met een gelijk gewicht of lichter terug van vakantie. Terwijl ik op vakantie ook rustig eens een keer een magnum oid eet
Het is weer helemaal goed gekomenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |