abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juli 2008 @ 02:30:32 #121
187444 jhvhprotocol
Mijn username is vaag.
pi_60136308
Bas is terug uit Portugal. ( Damn, dat in 3e persoon praten is wild).
2 week elke avond uit eten, 's avonds wat nootjes of lekker chips, ijsjes en cocktails af en toe. Resultaat: 0.2 kilo afgevallen. Zomfg.
Oh noes!
pi_60136862
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 02:30 schreef jhvhprotocol het volgende:
Bas is terug uit Portugal. ( Damn, dat in 3e persoon praten is wild).
2 week elke avond uit eten, 's avonds wat nootjes of lekker chips, ijsjes en cocktails af en toe. Resultaat: 0.2 kilo afgevallen. Zomfg.
Zou het vakantie-gevoel en de zuider zon zorgen voor meer energie-verbranding? Toevallig gezwommen in de zee of heb je alleen maar op het strand gelegen en naast het zwembad?

Vanmorgen even onder de 84 maar ik ga denk ik 1 keer per week wegen, gewicht is geen obsessie en ik hoef niet in 1 keer alles kwijt te zijn. Per week 5 ons is voldoende, dat is in 1 jaar ook 22 kg en 22 kg is al teveel op dit moment.

De biertjes laten staan is de grootste winst. Friture voedsel 1 keer per week sla ik over, friture voedsel sla ik over omdat ik het niet meer vind smaken en daarna last van de maag krijg. Chips at ik niet vaak en magnums ook niet echt. Sporadisch dus. Red-bull wel veel gehad maar ook vaker light.

Bier "buikje" lijkt hier ook af te nemen lijkt het wel, kan gezichtsbedrog zijn maar volgens mij niet helemaal.

14 kg zou er nog vanaf moeten om op dat streefgewicht te komen als ik uitga van het aantal cm's boven de 1 meter. Beweerd wordt nog dat ook daar nog eens 5 kg vanaf moet. Ben je dus 1,75 dan is 70 kg streefgewicht maar volgens mij is dat meteen te dun. Ligt ook aan spieren en botten. Denk dat er in totaal nog 12 kg af moet hier. Ik ben dan als laatste toevoeging liever iets te dik dan te dun, een ingevallen gezicht is iets wat ongezonder overkomt dan een paar kilo teveel binnen de perken.

Hongergevoel heb ik dan wel af en toe Ik eet niet super veel en niet weinig dus gemiddeld maar hongergevoel is iets waar ik tegenkan. Als ik hongergevoel heb dan voelt dat niet onprettig aan, voel me ook niet zwak door hongergevoel. Hongergevoel lijkt soms ook aan te voelen alsof het lichaam bezig is met vet verbranden, dat het lichaam de reserves aan het verteren is.

Laatste lange bericht, meer valt er ook niet te schrijven. Wilde een foto maken van before and after maar ik ga geen bierbuik posten hier

[ Bericht 2% gewijzigd door Topspin op 16-07-2008 08:03:29 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_60137071
Vanmorgen 72,5 dus 2 kilo minder dan toen ik terug kwam van vakantie
Maar goed moet nog steeds 2 kilo af
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:21:20 #124
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_60138894
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:46 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Welkom terug
Alleen beetje jammer van de reden natuurlijk
Hoe bevalt SB? Zou je niet liever geen dieet doen?
Thnx,

Idd wel jammer, maar het is niet anders... we gaan er gewoon weer tegenaan.. Vandaag is 3e dag SB, en ik vind het allemaal wel erug makkelijk moet ik zeggen... ik vind in tegenstelling tot mijn vorig dieet dat ik veel mag eten... Ik verneem nu al dat mijn opgeblazen gevoel weg begint te gaan.. dus het gevoel erbij tot nu toe is erug positief...

Ik zie het ook niet echt als een dieet, maar een verandering van eetpatroon en eetgewoonten.. een dieet is meer een tijdelijk iets wat vaak stopt wanneer je jou doel bereikt hebt...
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:24:45 #125
187444 jhvhprotocol
Mijn username is vaag.
pi_60144542
@Topspin: Het zwemmen in zee was heel incidenteel en alleen voor verkoeling, verder bestond de dag vaak uit op het strand liggen en naast het zwembad, en verder de hele dag door lekker eten met als hoogtepunt 's avonds uit eten gaan. Verder hebben we wel 4 dagen een auto gehuurd en zijn daarmee erop uit getrokken, maar ik denk niet dat dat zo'n groot verschil zou kunnen maken. Ik snap er dus helemaal niks van, maar ik vind het wel best.
Oh noes!
pi_60145819
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:21 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Thnx,

Idd wel jammer, maar het is niet anders... we gaan er gewoon weer tegenaan.. Vandaag is 3e dag SB, en ik vind het allemaal wel erug makkelijk moet ik zeggen... ik vind in tegenstelling tot mijn vorig dieet dat ik veel mag eten... Ik verneem nu al dat mijn opgeblazen gevoel weg begint te gaan.. dus het gevoel erbij tot nu toe is erug positief...

Ik zie het ook niet echt als een dieet, maar een verandering van eetpatroon en eetgewoonten.. een dieet is meer een tijdelijk iets wat vaak stopt wanneer je jou doel bereikt hebt...
Zie je dat dan als dat je de schemas van SB blijft volgen of dat je de ideeen op een gegeven moment alleen nog maar toe past?
  woensdag 16 juli 2008 @ 18:01:21 #127
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_60149128
weer thuis na twee geweldige weken turkije ( en dan gelukkig niet het toeristische deel als je die plekken vermijd is turkije echt een superland met vreselijk lieve mensen)

heb de weegschaal nog niet aangekeken, heb me in de vakantie niet meesterlijk misdragen qua eten, maar wel een aantal keren gewone cola op, wat meer chips en nootjes. Maar daarnaast ook wel weer drie liter water per dag, dus miss is de schade beperkt gebleven
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:03:13 #128
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_60155600
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:18 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Zie je dat dan als dat je de schemas van SB blijft volgen of dat je de ideeen op een gegeven moment alleen nog maar toe past?
Het toepassen van de ideeen.. ik gebruik het nu ook om te zien of dit mij bevalt. Eerst om af te vallen en dan om op gewicht te blijven...

Alles wat SB eigenlijk verteld is niet nieuws en wel logisch allemaal... maar het is gewoon handig om als leidraad te gebruiken en dan je eigen draai eraan geven.
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:52:52 #129
187444 jhvhprotocol
Mijn username is vaag.
pi_60156714
Ik ken ook iemand die Sonja Bakkert, wat in het boek staat is voor hem niks nieuws. Maar hij houd gewoon ervan dat dat boek structuur geeft, zo van: vandaag eet je dit, dit en dit. Anders heeft hij zichzelf niet in de hand.
Oh noes!
  donderdag 17 juli 2008 @ 09:34:37 #130
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_60159913
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:52 schreef jhvhprotocol het volgende:
Ik ken ook iemand die Sonja Bakkert, wat in het boek staat is voor hem niks nieuws. Maar hij houd gewoon ervan dat dat boek structuur geeft, zo van: vandaag eet je dit, dit en dit. Anders heeft hij zichzelf niet in de hand.
Zo werkt het inderdaad voor veel mensen... Het is gewoon handig welke combinaties etc er mogelijk zijn om toch genoeg eten binnen te krijgen....
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:40:46 #131
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_60163394
Nu hoor ik steeds vaker dat Sonja bakkeren gevaarlijk voor je is Klopt dat ook?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_60163547
Je gaat er niet dood aan ofzo, maar het is niet erg goed voor je stofwisseling inderdaad. Je krijgt gewoon simpelweg te weinig binnen.
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:54:35 #133
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_60163622
Mooi, dan gaan we dat dus niet doen
stupidity has become as common as common sense was before
pi_60163926
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:54 schreef marcb1974 het volgende:
Mooi, dan gaan we dat dus niet doen
Op zich kun je het wel doen, maar je moet wel iets meer eten dan ze opgeeft. Eet standaard bij het ontbijt en de lunch een boterham extra en voeg wat extra fruit toe en dan is het best een aardig eetpatroon.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_60164036
Ik las laatst een blaadje van de diabetes vereniging, en voor mensen met diabetes wordt Sonja Bakker dus echt afgeraden, omdat de kcal soms heel raar over de dag verdeeld zitten, en dat dan weer niet goed schijnt te zijn...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_60168172
Ik ben kapot weer een dagje ikea meubels inelkaar gezet
Wel goed voor lichaamsbeweging
En daarna nog ff in een foute sexshop geweest, ging op zoek naar een 'normale' maar kwam deze als eerste tegen en kende nog verhalen van mijn ouders erover
pi_60170993
Gisteren van de afhaal chinees gegeten, geen bomvol bord maar bescheiden opgeschept. Vandaag een broodje rosbief bij ontbijt, bloemkool, aardappelen, konijn en salade als avond eten gegeten

Net 12 halve liters spa-water ingeslagen bij Lidl dus ik ben weer in watervoorraad voorzien. Ik drink alleen maar water, ook geen spa fruit meer waar amper iets inzit en dat bevalt me goed., hou niet zo van zoete frisdrank. 's avonds thee.

Heb me nog niet gewogen en dat doe ik vandaag ook niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Topspin op 17-07-2008 18:35:57 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_60171108
Wij zitten in een bijna lege woonkamer.

Alleen nog een keuken (duurd nog 1 week, gaat die d'r ook uit), een bank en de tv
Wel saai zo....
pi_60177804
Dames/Heren, ik heb jullie hulp nodig. Zoals de meesten al doorhadden ben ik dus geen Nederlander maar zuiderbuur (meest politiek correcte term in deze chaotische tijden).
Nu zit ik voor mijn werk volgende week 6 dagen in een hotel in Amsterdam (vlakbij de Kalverstraat) en dieettechnisch is dat natuurlijk verschrikkelijk. Ontbijt en avondeten is eigenlijk geen keuze, dat is bij het hotel inbegrepen, maar ik zou graag tussen de middag een poging doen een beetje gezond te eten... Liefst slaatje en fruit. Kunnen jullie me iets aanraden daar in de buurt? Er schijnt een AH iets verder te liggen, hebben ze daar lekker maaltijdsalades?

Alle tips méér dan welkom! Zou het zonde vinden om op die week te veel van mijn gezonde eetpatroon af te wijken...
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:34:51 #140
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_60181499
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:33 schreef BrusselseSpruit het volgende:
Dames/Heren, ik heb jullie hulp nodig. Zoals de meesten al doorhadden ben ik dus geen Nederlander maar zuiderbuur (meest politiek correcte term in deze chaotische tijden).
Nu zit ik voor mijn werk volgende week 6 dagen in een hotel in Amsterdam (vlakbij de Kalverstraat) en dieettechnisch is dat natuurlijk verschrikkelijk. Ontbijt en avondeten is eigenlijk geen keuze, dat is bij het hotel inbegrepen, maar ik zou graag tussen de middag een poging doen een beetje gezond te eten... Liefst slaatje en fruit. Kunnen jullie me iets aanraden daar in de buurt? Er schijnt een AH iets verder te liggen, hebben ze daar lekker maaltijdsalades?

Alle tips méér dan welkom! Zou het zonde vinden om op die week te veel van mijn gezonde eetpatroon af te wijken...
De AH (Albert Heijn) is wat groenten, fruit en maaltijdsalades enzo betreft wel de beste supermarkt van Nederland. Weet niet hoe groot die AH is, maar aangezien hij in de buurt is van de Kalverstraat, vermoed ik dat ze wel veel kant en klare dingen zullen hebben.

Er is in CUL zelfs een topic(reeks) over de maaltijdsalades van AH. AH Maaltijdsalades deel 3
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 juli 2008 @ 08:40:29 #141
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60181585
Wat je ook nog kunt doen is naar La Place gaan, het restaurant van V&D. Daar hebben ze ook salades en broodjes en zo. V&D vind je helemaal aan het einde van de Kalverstraat, bij de Munttoren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_60182002
misschien dat ik elke keer de slechtste maaltijdsalade pakte, maar ik vond er soms toch ook nog best veel kcal inzitten voor een lunch....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:18:16 #143
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_60182109
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 09:11 schreef teigan het volgende:
misschien dat ik elke keer de slechtste maaltijdsalade pakte, maar ik vond er soms toch ook nog best veel kcal inzitten voor een lunch....
Het zijn ook eigenlijk meer diners dan lunches. Maar hier in Eindhoven bij de AH in het centrum hebben ze ook kleinere maaltijdsalades, zgn lunchsalades, die zijn niet zo gigantisch als die andere salades.
Ik krijg eigenlijk nooit de kcal binnen die er op staan, vind dat er veel te veel dressing bij zit, dus die gooi ik meestal voor 3/4 weg en vaak laat ik een deel van de pasta/aardappeltjes staan. En dan valt het wel weer mee. nadeel is wel dat je dan geen flauw idee hebt hoeveel kcal je wél binnen gekregen hebt.

Misschien ook een idee, maar ik weet niet of die in A'dam in de buurt van de Kalverstraat ergens zit... de Subway... die hebben lekkere broodjes met veel sla enzo.
***Levi was here***
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:27:19 #144
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_60182238
Bij het ontbijt heb je trouwens meestal een buffet en daar kun je natuurlijk de croissantjes lekker laten staan en gewoon fruit met yoghurt nemen.
En verder gewoon ergens een lekker en gezond broodje halen. Er zit genoeg in de buurt daar.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:40:04 #145
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_60182436
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 09:27 schreef Liejannuh het volgende:
Bij het ontbijt heb je trouwens meestal een buffet en daar kun je natuurlijk de croissantjes lekker laten staan en gewoon fruit met yoghurt nemen.
En verder gewoon ergens een lekker en gezond broodje halen. Er zit genoeg in de buurt daar.
Ik ben echt erg wat dat betreft... die croissantjes kan ik dus écht niet laten staan, hè? Warm croissantje met aardbeienjam.
Sprak gisteren iemand die aan het lijnen was en dáárom een croissantje at, want daar kon toch niet veel mis mee zijn. Had geen zin in discussie dus heb haar in haar waan gelaten.
***Levi was here***
pi_60182641
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:33 schreef BrusselseSpruit het volgende:

La Place is misschien een optie, AH (onze versie van delhaize, maar net niet helmaal zo goed) zit achter het paleis op de Dam en heeft veel keuze qua maaltijdsalades
Ik weet niet wat je budget is, maar de Bijenkorf is elke dag tot 19 uur open (do,vr tot 21) en hebben ook een saladebar en goede warme maaltijden.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:50:11 #147
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60182642
Die heeft zich dan lekker verdiept in voedingsleer Levi Zal vast een goedwerkend dieet worden als ze dit serieus meent.
pi_60182720
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 09:40 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik ben echt erg wat dat betreft... die croissantjes kan ik dus écht niet laten staan, hè? Warm croissantje met aardbeienjam.
Sprak gisteren iemand die aan het lijnen was en dáárom een croissantje at, want daar kon toch niet veel mis mee zijn. Had geen zin in discussie dus heb haar in haar waan gelaten.
Daarom zijn al die Franse vrouwen ook zo slank

(je moet ze niet meer zien als ze 45+ zijn , maar daar hadden we het niet over )
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 juli 2008 @ 09:56:31 #149
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60182798
Ik moet toch niet denken aan een Frans ontbijt van croissants met slappe koffie. In elk geval niet aan de koffie En niet op mijn doordeweekse ontbijttijd.

Op vakantie en om een uur of 9 wil een croissantje met jam er best in
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 18 juli 2008 @ 10:09:09 #150
43556 miss_dynastie
pi_60183059
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 09:40 schreef Levitation het volgende:

Ach, misschien bedoelde ze alleen een croissantje per dag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')